Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Spordiajalugu (2)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

SPORDIAJALUGU Marion Piisang
ESIAEG -(ka MUINASAEG )-ajaloo vanim järk inimese kujunemisest kuni riikide
tekkimiseni(ürkogukondliku korra lagunemiseni).
Esimesed leiud inimesest Etioopiast ca 4,5
miljonit aastat tagasi.
3 miljonit aastat tagaasi
algas inimese kui liigi kiire evutsiooniline areng.
(esimesed
nüüdisaegsed inimesed tekkisid Aafrikas 100
000

aastat tagasi )
Esiaeg
lõppes Mesopotaamias ja Egiptuses 4.
ja 3
.
aastatahande vahetusel eKr.
VANAAEG -üldajaloo
periood,mis järgneb esiajale.
Vanade Idamaade,Vana-Kreeka ja
Vana Rooma ühiskondade kultuuri ajastu.
Algas
linnade ja riikluse tekkega Mesopotaamias ja Egiptuses . Lõppes 476.
aastal
Lääne- Rooma riigi lagunemine (5-6saj).
ANTIIKAEG-KREEKA
JA ROOMA ühiskonna ajajärk.
(ca 1. aastatuhat eKr-5.saj
m.a.j.) Antiikkultuur on Euroopa kultuuri aluseks.
Antiik-Kreeka kultuuri
esindajad:
FILOSOOFIA
  • Sokrates
  • Platon
  • Aristoteles
    KIRJANDUS
  • Homeros(eepose Ilias ja Odüsseia looja)
  • Aischylos , Sophokles, Euripides (tragöödia kirjanikud )
  • Aisopos
    SKULPTORID
  • Myron ( kettaheitja looja)
  • Pheidias (Zeusi kuju looja)
    ARSTITEADUS
  • Hippokrates
  • Galenos (Kreeka-Rooma arst ja looduseuuria)
    MATEMAATIKA
  • Pytagoras
  • Eukleides
  • Archimeses
    SPARTA
    (altaes7.saj eKr)
    ATEENA (alates5.saj eKr)
    eesmärk
    Kasvatada sõdurit , riigi kaitset ja valitsejat.
    Kasvatada harmoonili-selt arenenud kodanik-ku.
    korraldus
    Riiklikes koolids
    Tasulistes koolides
    Kellele
    Ainult valitsevale klas-sile(spartiididele)7-18 aastastele poeg-ja tütar-lastele.
    7-12õpetati jõudu,osavust ja sõnakuulekust.
    12-15vastupidavust ja ran-
    get resiimi.
    15-18 julmust,halastamatust,sõja-
    kunsti
    Algul Ateena vab. kodanikele .Hiljem
    Kõigile vabadele mak-
    Sujõulistele kodanikele.
    7-16/18aastastele
    poeglastele.
    ANTIIK-KREEKA AJALOO
    PERIOOD


    Pronksiaeg .Kultuurikeskuseks
    kujunes Mükeene.Toimus sõjakäik Trooja vastu.1200 eKr vallutasid
  • Vasakule Paremale
    Spordiajalugu #1 Spordiajalugu #2 Spordiajalugu #3 Spordiajalugu #4 Spordiajalugu #5 Spordiajalugu #6 Spordiajalugu #7 Spordiajalugu #8
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 8 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2009-09-30 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 158 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor piret karus Õppematerjali autor
    Tallinna Ülikooli spordiajaloo esimese kursuse õppematerjal

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    14
    doc

    Spordiajalugu

    SPORDIAJALUGU ESIAEG-(ka MUINASAEG)-ajaloo vanim järk inimese kujunemisest kuni riikide tekkimiseni(ürkogukondliku korra lagunemiseni). Esimesed leiud inimesest Etioopiast ca 4,5 miljonit aastat tagasi. 3 miljonit aastat tagaasi algas inimese kui liigi kiire evutsiooniline areng. (esimesed nüüdisaegsed inimesed tekkisid Aafrikas 100 000 aastat tagasi ) Esiaeg lõppes Mesopotaamias ja Egiptuses 4. ja 3. aastatahande vahetusel eKr. VANAAEG-üldajaloo periood,mis järgneb esiajale. Vanade Idamaade,Vana-Kreeka ja Vana Rooma ühiskondade kultuuri ajastu. Algas linnade ja riikluse tekkega Mesopotaamias ja Egiptuses . Lõppes 476. aastal Lääne- Rooma riigi lagunemine(5-6saj). ANTIIKAEG-KREEKA JA ROOMA ühiskonna ajajärk. (ca 1.aastatuhat eKr-5.saj m.a.j.) Antiikkultuur on Euroopa kultuuri aluseks. Antiik-Kreeka kultuuri esindajad: FILOSOOFIA 1) Sokrates 2) Platon 3) Aristoteles KIRJANDUS 1) Homeros(eepose Ilias ja Odüsseia looja

    Sport
    thumbnail
    19
    doc

    Spordiajalugu

    SPORDIAJALOO KT NR. 1 Vana-Kreeka ja Vana-Rooma kehakultuur 1.selgitada mõistet kehakultuuri ajalugu 13.kirjeldada valitsevate klasside kehalist Hõlmab kogu kehalise tegevuse algust- kasvatust nendes vanaaja riikides, kus oli esimesed jooksmised, hüpped, ravitsemised palgaarmee: jne. See sai alguse juba ammu enne meie aja Valitsevate klasside kehalise kasvatus oli arvamist ja kestab tänapäevani. meelelahutuslik ja mitte range korraline vaba aja veetmine. Kohustulikku füüsiliste 2.loetle ajaloo uurmismeetodid ja selgita ülesannete täitmist valitsevate klassides ei mida need need endast kujutavad olnud, sest palgaarmee täitis riigi kaitse 1)tüpologiseeimine(tüüpidesse jagamine) seisukordi 2)periodiseerimine(ajajärkude kindlaks määramine) 14. Bacalaureus tähistas keskaegsetes 3)kirjeldamine (haridust and

    Ajalugu
    thumbnail
    9
    docx

    Olümpimängud-Tõru-Tõnn Parts G2D

    Hendrik Madison G2D Pärnu Ühisgümnaasium Olümpimängud Sissejuhatus Olümpiamängud on midagi, mis annab sportlastele võimaluse oma taset maailmale näidata. Selles osaleb tuhandeid sportlasi enam kui 200 maalt. Nii suve- kui ka taliolümpiamänge korraldatakse iga nelja aasta tagant, kuid kordamisi, mistõttu toimuvad olümpiamängud iga kahe aasta tagant. Ajalugu Esimesed antiikolümpiamängud toimusid arvatavasti 776. aastal eKr peajumal Zeusi auks. Nüüdisaegsed olümpiamängud on inspireeritud antiikolümpiamängudest, mida peeti 4. sajandini pKr Kreekas Olümpias. Kongress toimus Pariisis 16-24. juunil 1894. aastal asutas parun Pierre de Coubertin Rahvusvahelise Olümpiakomitee, mis on olümpialiikumise kõrgeim v

    Sport
    thumbnail
    29
    docx

    Spordiajaloo konspekt

    Spordiajaloo kt konspekt I KONTROLLTÖÖ Spordiajalugu kui teadus: ajalugu ­ teadus, mis uurib ühiskonna arenemist ja selle seaduspärasusi spordiajalugu ­ ajaloo haru, mis keskendub spordiajaloo uurimisele (kehaliste harjutuste kasutuselevõtu põhjusi ja arengut jms.) kehakultuur ­ ühiskonna kultuuri ja inimeste sotsiaalse suhtlemise koostisosa; hõlmab ühiskonna saavutusi spordiga seotud aladel sport ­ mänguline, valdavalt võistlusliku ja kehalise iseloomuga tegevus kehaline kasvatus ­ kasvatusprotsessi osa, mis on suunatud liigutusvilumuste kujundamisele, kehaliste võimete arendamisele ja spordialaste teadmiste omandamisele Spordiajaloo allikad: ainelised(igasugused esemed); etnograafilised (tavad, kombed); lingvistilised(väljandid, suuline pärimus); rahvaluule; kirjalikud; audio-visuaalsed Uurimismeetodid: rekonstrueerimine; tüpologiseerimine(tüüpide alusel liigitamine); periodiseerimine; kirjeldamine; intuitiivne interpreteerimine (va

    Spordiajalugu
    thumbnail
    12
    doc

    Olümpiamängude Referaat

    ÜLENURME GÜMNAASIUM 10B klass Olümpiamängud Referaat Juhendaja: Omar Saksing Koostaja: Kätlin Lumi Ülenurme 2011 1 SISUKORD SISUKORD...........................................................................................2 SISSEJUHATUS.....................................................................................3 1. OLÜMPIAMÄNGUDE LIIGID.................................................................4 1.1 Antiikolümpiamängud............................................................................4 1.2 Vaheolümpiamängud............................................................................5 1.3 Suveolümpiamängud............................................................................5 1.4 Naiste Olümpiamängud.........................................................................6 2. OLÜMPIAMÄNGUDE AJALUGU......................................................

    Sport/kehaline kasvatus
    thumbnail
    10
    doc

    Olümpiamängude ajalugu

    Olümpiamängude ajalugu 1 Tallinn 2008 SISUKORD 2..........................................................................................................Sisukord 3....................................................................................Antiikolümpiamängud 4.....................Olümpiamängude taassünd, Rahvusvaheline Olümpiakomitee 6.....................................Rahvusvaheline Olümpiaakadeemia, Olümpiaharta 7....................................................Olümpialipp, -sümbol, -deviis ja -embleem 8......................Olümpiahümn, Olümpiaprogramm, Olümpiaküla, Olümpiatuli 9........................................................................................Kasutatud kirjandus 2 ANTIIKOLÜMPIAMÄNGUD Mitmesuguseid jõu- ja osavusvõistlusi korraldati Vana-Kreekas

    Sport/kehaline kasvatus
    thumbnail
    8
    doc

    ANTIIKOLÜMPIAMÄNGUD,OLÜMP IAMÄNGUD TÄNAPÄEVAL JA 2008.AASTA VÕITJA GERD KANTER.

    JÄRVA-JAANI GÜMNAASIUM kehaline kasvatus 10.klass Marge Raja ANTIIKOLÜMPIAMÄNGUD,OLÜMPIAMÄNGUD TÄNAPÄEVAL JA 2008.AASTA VÕITJA GERD KANTER Referaat Aineõpetaja:Aili Vaasli Järva-Jaani 2008 Antiikolümpiamängud: Antiikolümpiamängud ehk olümpiamängud olid Vana-Kreeka religioossed pidustused Olümpias, hiljemalt 776.aastat eKr kuni 393.aastani pKr, mille raames peeti ka spordivõistlusi. Mänge peeti Zeusi auks. Nendest inspireerituna on hakatud pidama kaasaegseid olümpiamänge. Olümpiamängud toimusid Vana-Krrekas Peloponnesose poolsaare läänerannikul asuva Olümpia pühas Hiies Altises. Mängud said nime toimumispaiga järgi. Koos Elusia müsteeriumidega olid olümpiamängud Vana-Kreeka tähtsaimad rituaalid. Nad olid tähtsaimad panhelleni mängu

    Kehaline kasvatus
    thumbnail
    8
    doc

    OLÜMPIAMÄNGUD VANA-KREEKAS

    Kool OLÜMPIAMÄNGUD VANA-KREEKAS Referaat õppeaines ,,Ajalugu" Koostaja: Ees ja perekonnanimi Juhendaja: Ees ja perekonnanimi Tallinn 2012 SISUKORD Sissejuhatus....................................................................................................................... 3 Mängudeks valmistumine..................................................................................................4 Võistlused Olümpias..........................................................................................................5 Võitjate autasustamine.......................................................................................................7 Kasutatud kirjandus........................................................................................................... 8

    Ajalugu




    Kommentaarid (2)

    tsikita profiilipilt
    tsikita: väga asjalik materjal
    17:20 11-12-2012
    okok profiilipilt
    okok okok: korralik materjal
    19:24 13-10-2011



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun