Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Rasedus ja Liikumine (1)

5 VÄGA HEA
Punktid
 
Säutsu twitteris

Tiitelleht



Rasedus ja liikumine






Kaisa Koppel
10 ? Klass
Tallinna Vanalinna Hariduskolleegium
2008. a.

Sisukord


Tiitelleht 1
Sisukord 2
Sissejuhatus 3
Asjad millega arvestada enne sportima hakkamist 3
Muutused kehas 4
Treeningu kasulikkus 6
Kokkuvõte 7
Kasutatud materjalid 7


Sissejuhatus


Seda , et liikumine on tervisele kasulikkui mitte vajalik teavad kõik.Liikumine aitab vältida paljusid tervise probleeme ja leevendab ka stressi.Raseduse puhul on tegemist loomuliku seisundiga mitte haigusega. Kui raseduse vältel ei esine komplikatsioone siis peaks olema võimalik nautida sporti enamiku osa raseduse ajast. Enne sportimist peaks pidama nõu enda arstiga.

Asjad millega arvestada enne sportima hakkamist


*Tervis ja raseduse katkemise risk – mõnedel juhtudel võivad arstid keelata sportimist, eriti juhtudel kui naisel on olnud rasedusega seonduvaid haiguseid/probleeme nagu enneaegne sünnitus, raseduse katkemine või suur riskigrupp. Kuid ka nede seisunditega on võimalik lihtsama koeline treening( ujumine ,kõndimine).
*Kaugel rasedus on - Põhimõtteliselt on beebi emaüsas kaitstud looteveega(platsentaga),kuid tugev põrutus/löök võib siiski lõhkuda lootevee koti ja mõjuda beebi verele ja hapnikule. Raseduse esimesel trimestril on beebi kaitstud vaagnaluudega. Lapse kasvades ja arenedes ei ole ta enam ainult vaagnaluude taga peidus ja kukkumise korral on suur oht last kahjustada.
* Sport millega soov tegeleda on - Sportimise ohtlikus sõltub suuresti spordialast millega soov tegeleda on. Soovituslikult peaks spordiala olema selline kus puudub kontakt teiste inimestega. Mida väiksem on oht kokkupõrkeks seda parem( jooks ,ujumine,kõndimine). Sobivad ka alad kus kontakt kaas mängijatega on väiksem/kaugem(sulgpall, tennis ) - kuid neid peetakse sobivaks ainult esimesel trimestril. Kindlasti ei tohiks raseda naise sprodi kavas olla raskuste tõstmine ega tugev venitamine. Liigne venitamien ja tõstmine võivad beebil nabanööri ümber kaela sõlmida ja muuta lapse olukorra väga ohtlikuks. Kindlasti tuleks vältida ekstreemsemaid sporte nagu langevarjuhüpped, vesisuusatamine, võitluskunstid, sukeldumine jne.
*Hajutuste koormus - Valitud sprordiala ei tohi olla rasedale ülejõu käiv ja peab olema kindlasti läbiräägitud arstiga.
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Rasedus ja Liikumine #1 Rasedus ja Liikumine #2 Rasedus ja Liikumine #3 Rasedus ja Liikumine #4 Rasedus ja Liikumine #5 Rasedus ja Liikumine #6 Rasedus ja Liikumine #7
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-04-04 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 35 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Knsa Õppematerjali autor

Mõisted


Meedia

Kommentaarid (1)

melleke profiilipilt
Marielle Tammik: enamvähem
20:42 07-04-2011


Sarnased materjalid

8
pptx
Rasedus ja sport
12
ppt
Rasedus ja tervislik eluviis
3
doc
Raseduse katkemine
11
pdf
Raseduse katkemine
38
docx
Seksuaalkasvatus
3
rtf
Kehaline aktiivsus raseduse ajal
937
pdf
Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat
67
doc
Terve naine



Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun