TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Majandusteaduskond Rahvusvaheliste suhete instituut Lühikokkuvõte artiklist „Monetary Policy, Money, and Inflation“ Kodutöö aines Rahvusvahelise majanduse alused Juhendaja: Tallinn 2015 Rahapoliitika, raha ja inflatsioon. Rahanduse õpikud väidavad, et rahapakkumise kasvatamine viib kõrgema inflatsioonini. USA Föderaalreservi kogemuse põhjal see siiski hetkel ei toimi. Alates 2008.aastast on Föderaalreserv kolmekordistanud oma baasraha, ilma et inflatsioon oleks tõusnud. Intressimäärad on ajalooliselt madalal tasemel ja maailmamajandus on jätkuvalt hädas,
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Majandusteaduskond Rahvusvaheliste suhete instituut Lühikokkuvõte artiklist „Adding value“ Kodutöö aines Rahvusvahelise majanduse alused Juhendaja: Tallinn 2015 Artikkel „Adding values“ räägib sellest kuidas alanenud transpordi-, kaubanduse- ja side kulud on võimaldanud ettevõtetel oma tootmisliini geograafiliselt kildude kaupa laiali jaotada. Mitte ainult ei toimu tootmine nüüdsest erinevates rajatites, vaid sageli asuvad tootmishooned erinevates riikides. Seda tüüpi tootmine, mille tulemusena liiguvad kaubad ja teenused riigiti
uAcFJLaHc, 10. november 2018. Multinational Corporation - MNC. Kättesaadav: https://www.investopedia.com/terms/m/multinationalcorporation.asp, 5. november 2018. Multinational Organizations. Kättesaadav: https://www.tutorialspoint.com/management_principles/management_principles_multinational_o rganizations.htm , 7. november 2018. Prewitt, J., Weil, R., & McClure, A. (2011, juuli). Developing Leadership in Global and Multi-cultural Organizations. International Journal of Business and Social Science. Kättesaadav: https://www.ijbssnet.com/journals/Vol._2_No._13_Special_Issue_July_2011/2.pdf, 7. november 2018. Rahvusvahelised ettevõtted. (2018, märts 28). Kättesaadav: https://vara.e- koolikott.ee/taxonomy/term/2619 , 5. november 2018. Saint-Leger, R. (2017, september 26). Risk Involved in an International Business. Kättesaadav: https://bizfluent
Lehe- külgede numbrid trükitakse alates sissejuhatuse teisest leheküljest (tiitelleht, tema pöördeleht, sisukord ja sissejuhatuse esimene lehekülg on numeratsioonis küll arvestatud, aga leheküljenumbreid nendele ei trükita). Selleks kõrvaldatakse piirid lehekülgede vahel kuni sissejuhatuse teise leheküljeni (Insert>Break>Next page). 2. TIITELLEHT Tiitellehe kõik elemendid paigutatakse eraldi ridadele ja joondatakse keskele, välja arvatud andmed töö juhendaja kohta: - ülikooli nimetus suurtähtedega (TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL) - teaduskonna nimetus (Majandusteaduskond) - instituudi nimetus, mille õppeaine raames või juhendamisel tööd kirjutatakse - õppetooli nimetus, mille õppeaine raames või juhendamisel tööd kirjutatakse - autori ees- ja perekonnanimi - töö pealkiri suurtähtedega - töö liik (uurimistöö korral ka õppeaine, mille raames tööd kirjutatakse)
Lehe- külgede numbrid trükitakse alates sissejuhatuse teisest leheküljest (tiitelleht, tema pöördeleht, sisukord ja sissejuhatuse esimene lehekülg on numeratsioonis küll arvestatud, aga leheküljenumbreid nendele ei trükita). Selleks kõrvaldatakse piirid lehekülgede vahel kuni sissejuhatuse teise leheküljeni (Insert>Break>Next page). 2. TIITELLEHT Tiitellehe kõik elemendid paigutatakse eraldi ridadele ja joondatakse keskele, välja arvatud andmed töö juhendaja kohta: - ülikooli nimetus suurtähtedega (TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL) - teaduskonna nimetus (Majandusteaduskond) - instituudi nimetus, mille õppeaine raames või juhendamisel tööd kirjutatakse - õppetooli nimetus, mille õppeaine raames või juhendamisel tööd kirjutatakse - autori ees- ja perekonnanimi - töö pealkiri suurtähtedega - töö liik (uurimistöö korral ka õppeaine, mille raames tööd kirjutatakse)
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Majandusteaduskond Ärikorralduse instituut Logistika ja kinnisvara õppetool JALGRATASTE TARNEAHELA ANALÜÜS VELOPLUS OÜ ETTEVÕTTE NÄITEL Globaalse tarneahela juhtimine, kodutöö I Juhendaja: Tarvo Niine Tallinn 2010 SISSEJUHATUS Käesolev globaalse tarneahela juhtimise kodutöö on kirjutatud teemal jalgrataste tarneahela analüüs Veloplus OÜ näitel. Jalgrataste tarneahela kirjeldamiseks on valitud jalgratta MATTS TFS XC 300-V tootmine ja tarnimine, mille valmistamist ja tarneahelat töös kirjeldatakse. Tarneahel (Supply Chain) näitab millistest tarne etappidest koosneb lõpptoote kujunemine
"peab" printsiipe rikkuda: Uuel aastatuhandel on WTO pidanud tegelema uute väljakutsete ja laiema probleemide valdkonnaga. 20. saj. lõpus hakkas kiiremini laienema kahepoolsete ja regionaalsete kaubanduslepingute süsteem. Kuigi regionaalsed ja kahepoolsed lepingud pole WTO all keelustatud ja võivad olla rahvusvahelisele vabakaubandussüsteemi arendamisele kasulikud, on neil ka WTO perspektiivist negatiivseid aspekte. Üks olulisemaid üleskerivaid küsimusi on kaubanduslepingute ja WTO süsteemi regulatsioonide ja reeglite ühtlustamine, mis on saanud osaks Doha agendast ning mille keskne tähtsus on ära märgitud ka WTO 2011. a. kaubandusülevaates. Viimasel kümnendil on WTO agendasse järg-järgult lisandunud ka probleemküsimmused, mis käsitlevad toiduressursside julgeolekut, elektroonilist kaubandust, investeeringute kaubandusaspekte, säästlikku ja jätkusuutlikku arengut ja teisi 21
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Majandusteaduskond Majandusanalüüsi ja rahanduse instituut Kristina Mazova PRAKTIKAARUANNE Õppekava TAAB02/15, peaeriala keskkonna- ja säästva arengu ökonoomika Tallinn 2018 SISUKORD SISSEJUHATUS ......................................................................................................................... 3 Isiklike eesmärkide ja ülesannete püstitamine....................................
näidata, et samasse klassi kuuluvad programmeerimiskeeled on oma olemuselt samasugused. Kuidas õppida? Siinkohal saan ma jagada ainult järgmiseid soovitusi: • Õpi sammhaaval, teemasid numeratsiooni järjekorras läbides. • Püüa aru saada kirjutatu mõttest - ilma arusaamiseta ei ole kõigel sellel mõtet. ;-) • Püüa läbi lahendada kõik teemaga kaasa antud kodused ülesanded. Need leiad ülesannete lehelt. • Kui tekib küsimusi, siis küsi julgesti. Küsimusi võib saata juhendajale. Tema hoolitseb selle eest, et need küsimused ka vastuse saaksid. Kui • Sulle antud temaatika meeldib, • kõik teemad on läbi loetud ja selged, • ülesanded lahendatud ja küsimusi ei ole ning • Sa tahad saada süvendatud õpetust, siis on sul võimalus registreerida end Teaduskoolis programmeerimise kursusele "Programmeerimise alused I". Viimane sisuline muudatus on tehtud 17.08.2004.a.
9/6/2011 Eesmärk · Kursuse läbinud üliõpilane: omab teadmisi teadusfilosoofia sissejuhatusest, äriuuringute spetsiifikast, uuringu ülesehitusest ja uurimisprotsessi etappidest; teadmisi kvantitatiivsete ja kvalitatiivsete andmete kogumise ja Majandusalased uurimismeetodid
Millal kasutatakse? Kuidas kasutatakse? Kuidas alla pannakse? Kuidas ära võetakse? Jne. H 6. 1vale; 2vale; 3õige; 4õige; 5õige. H 7. Harjutus on mõeldud väikeseks vahepeatuseks ja koduseks tööks, samuti võib õpetaja seda materjali kasutada teadmiste kontrolliks. H 8. 1ortopeedia; 2kepp; 3liikumisabivahendid; 4harkkepp; 5on küll; 6rulaator. H 9. Sõltuvalt rühma keeleoskuse tasemest võib harjutada nende abivahendite õiget hääldust, esitada küsimusi, paluda koostada e-album, tõlkida, paluda selgitada eesti keeles kasutamise funktsiooni jne H 10. Eelmise ülesande sõnade hea kasutusoskuse saavutamise järel võiks täita tabeli (õpetaja kontrollimisel) ja harjutada õigete vormide kasutamist lühilausetena, küsimustes või käskude täitmisel. Selle ülesande sõnu võib kasutada kordamiseks läbi kogu kursuse. H 11. Sõltuvalt rühma liikmete keeletasemest võib kirjutada ka jutukese hooldustöötaja tööpäevast. H 12
Sünniaeg: 24. veebruar 1964, Tallinn Aadress: Mustamäe tee 333-11 Tallinn 13131 Telefon: 6 666 222 (tööl) 8 25 888 888 (mobiil) Perekonnaseis: Abielus, poeg 10 a, tütar 5 a Hariduskäik: 1998 - Tartu Ülikool Magistriõpe, majandusteaduskond Magistritöö teema: kvaliteedisüsteemi rakendamine tootmisettevõttes 1982-1987 Tallinna Tehnikaülikool Eriala: tootmise planeerimine 1971 - 1982 Tallinna 66 keskkool, reaalharu Täiendkoolitus: Aprill 1996 Tootmise planeerimine, AS Koolitusabi
kujutleda, milline see mõiste on, mis meil puudub. Filosoofia ei produtseeri tegelikkuse kohta käivaid lauseid. Filosoofia ei ole teadus. Filosoofia laused ei ole tegelikkuse pildid. Et aga kõik mõtekad laused on Wittgensteini järgi tegelikkuse pildid, siis pole filosoofia lausetel põhja all. Kuigi filosoofilised väited paistavad pealtnäha sügavad, on nad tegelikult tühi koor, millel puudub sisu. "Enamik filosoofilistest asjadest kirjutatud lauseid ja küsimusi ei ole väärad, vaid mõttetud. Seetõttu ei saa me säärastele küsimustele üldse vastata, vaid üksnes nentida nende mõttetust. Enamik filosoofide küsimusi küsimusi ja lauseid põhinevad sellel, et me ei mõista keele loogikat. Need on sama sorti nagu küsimus, kas Hea on rohkem või vähem identne kui ilus." Kui filosoofia laused on mõttetud, kas pole siis mitte mõttetud ka LFT laused? Wittgenstein vastab päris raamatu lõpusirgel: "Filosoofia õige meetod oleks tegelikult
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Majandusteaduskond Ärikorralduse Instituut Organisatsiooni ja juhtimise õppetool EETILINE JUHTIMINE Referaat õppeaines Juhtimine (TMO0010) SISSEJUHATUS Viimase kümne aasta jooksul on ettevõtete eetilisusele pööratud järjest rohkem tähelepanu. Elu näitab, et majanduslikult edukamad on ettevõtted, kes on eetilisemad.
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Majandusteaduskond Ärikorralduse instituut Ettevõtluse õppetool Siim Aru GLOBAALSED NAFTARESERVID, NAFTA TARBIMINE JA TULEVIKUSTSENAARIUMID Referaat aines Ärilogistika Õppejõud: dotsent Tarvo Niine Tallinn 2016 SISUKORD SISSEJUHATUS ............................................................................................................ 4 1
vastavus teaduspõhises õppekavas ettenähtud vormistusnõuetele on sama tähtis kui töö sisu. Kõrgkoolide üliõpilased peavad oma õpingute jooksul kirjutama üliõpilastöid (referaat, ainetöö, kursusetöö, kursuseprojekt). Kõrgkooli madalama astme lõpetajad kirjutavad lõputööna bakalaureusetöö, kõrgema astme lõpetajad magistritöö ja teadusastme lõpetajad doktoritöö. Üliõpilastööde edukaks koostamiseks on oluline juhendaja ja juhendatava koostöö sujuvus. Head juhendajat iseloomustavad [1]: 1) huvi juhendamise vastu; 2) heade juhendamistavade kasutamisoskus; 3) selgete eesmärkide ja ootuste olemasolu ning ajakava dokumenteerimine; 4) produktiivsed ja regulaarsed kohtumised juhendatavaga; 5) juhendamisprotsessi efektiivne haldamine; 6) vastutuse jagamine; 7) avatud suhtlemine; 8) mitmekesised juhendamisvõtted;
Äriplaani koostamise juhend Äriplaan koosneb kahest osast - sõnad ja numbrid. Äriplaani sõnalises osas kirjeldatakse oma äriideed, toodet, tootmist, klienti ja teid, kuidas kaup kliendini jõuab. Äriplaani numbriline osa koosneb tavaliselt kolmest tabelist: - planeeritud kassavoogude aruanne - planeeritud kasumiaruanne - planeeritud bilanss Numbrilise osa koostamise kohta saab täpsemalt lugeda artiklist "Äriplaan - finantsprognoosid". Äriplaani sõnaline osa Äriplaani sõnaline osa peaks olema 10-20 lehekülge pikk. Tähtis on jälgida, et kirjas oleks ainult oluline. Näiteks toote detailsed spetsifikatsioonid, täismahus turuuuringud, hinnapakkumised, lepingute näidised, võtmetöötajate täismahus CV-d, plaanid, kaardid lisatakse äriplaani lõppu lisadena. Kõike seda äriplaani lisades teete te oma plaani raskestiloetavaks. 1. Kokkuvõte
TARTU ÜLIKOOL Sotsiaal- ja haridusteaduskond Ajakirjanduse ja kommunikatsiooni instituut E-TURUNDUSE KURSUSE ÕPPEMATERJAL MAGISTRANTIDELE Magistritöö Autor: Triin Tammert Juhendaja: Pille Pruulmann-Vengerfeldt (PhD) Tartu 2010 1 Sisukord Sissejuhatus ................................................................................................................................6 1. E-turundus ...........................................................................................................................8 1.1. Turundus ja e-turundus ........................................
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Majandusteaduskond Rahvusvaheliste suhete instituut Sigrid Västra TASB51 ROOTSI MAJANDUS Referaat Õppeaine: Rahvusvaheline majandus Õppejõud: prof Lembo Tanning Tallinn 2011 Sisukord Sissejuhatus.........................................................................................................................3 1. ROOTSIST ÜLDISELT............................................................................................................4 1.1 Ajalugu...................................................................................................................................5 1.2 Haldusjaotus...........................................................................................................................6 2. PEAMISED MAJANDUSNÄITAJAD............................
Tartu Ülikooli Majandusteaduskond Liispet Kaisel Ekke Sakkov Mihkel Pari Kõrgharidusreform teeb tudengid vaeseks Kvalitatiivne intervjuu Juhendaja: Kaia Philips Tartu 2013 Uurimisprobleem ja -meetod Uurimisprobleem, mis tundus uurimist väärt, oli see, et paradoksaalsel kombel on teoreetiliselt täiesti võimalik, et kõrgharidusreform, mis on ju üsnagi otseselt suunatud muuhulgas ka tudengite rahalise olukorra parandamisele, võib omada hoopiski vastupidist efekti. Selle huvitava tähelepanekuni on meid viinud kõrgharidusreformi teemalised
Tallinna Ülikool Ühiskonnateaduste Instituut .... Kas ajaloo lõpp Fukuyama – stiilis on üleüldse võimalik? Essee Juhendaja:... Tallinn 2015 Sissejuhatus Essee eesmärgiks on anda täpsem ülevaade autori Francis Fukuyama artiklis Ajaloo Lõpp. Soovides leida eelkõige vastuseid küsimusele, kas ajaloo lõpp Fukuyama – stiilis on üleüldse võimalik? Kuna F. Fukuyama artiklit mõistetakse tihti erinevalt, siis sellest tulenevalt on ka vajadus suuremale taiplikkusele ja sisukamale analüüsile, et vastata täpsemalt eeltoodud küsimusele
· Õppeasutuse (keskel, suurtähtedega), teaduskonna ja osakonna nimetus (väiketähtedega) · Autori ees- ja perekonnanimi (pealkirja kohal keskel, väiketähtedega, va esitähed) · Töö pealkiri (keskel, suurtähtedega) · Töö üldnimetus (pealkirja all keskel: seminari-, diplomi-, bakalaureuse- või magistritöö) · Töö juhendaja andmed (paremal servas: teaduslik kraad lühendatult, ees- ja perekonnanimi). Kui tööl on mitu juhendajat ja/või konsultanti, siis kirjutatakse nende andmed esimese juhendaja andmete alla. Kui juhendaja/konsultant on väljapoolt kõrgkooli, tuuakse nime ees ära ka töökoht ja amet). · Töö tegemise koht ja aasta (all keskel). Sisukord pane sel juhul, kui sinu referaadil on mitu peatükki. Sealt saab vaadata,
Teraapiaks vajalik eeltingimus (nagu nt ratsionaal-emotiivses või käitumuslikus teraapias). Protsess, mis iseenesest tekitab muutust (nagu humanistlikes lähenemistes) Peamine tegur teraapias, millest räägitakse ja millega tegeletakse (nagu enamikes psühhodünaamiliselt orienteeritud teraapiates) Nõustamisuhte rakendamine: see kuidas sa ise käitud, suhtled on mudel kliendile, mille pealt õppida. Nt kuidas sa sõnastad mingeid küsimusi või nähtusi võib saada eeskujuks kuidas klient õpib. Kliendid tulevad ka oma sisseharjunud suhtlemismustritega seansile. Tullakse lagedale oma harjumuspäraste suhtlemismustritega. Olulised on selgus, konkreetsus, kokkulepped kuidas omavahel suheldakse ja toimitakse. Sõltuvalt kliendi vajadustest saab terapeut kasutada nõustamissuhet mitmel eesmärgil (Mallinckrodt, 1997): Õpetada kliendile baasilisi sotsiaalseid oskusi ühe üksiku nõustamise seansi vältel
riiklik investorkaitse süsteem LHV omab aastatepikkust kogemust kliendi varade haldamise ja sellega seotud riskide maandamise osas. LHVs on loodud efektiivne sisekontrollisüsteem, mille toimivust regulaarselt kontrollib LHV nõukogule alluv vastavuskontrolli spetsialist (Compliance Officer) ja siseaudiitor. Tänan tähelepanu eest Evelin Valdre VARAHALDUSETTEVÕTTED Kodutöö finantsvahenduses Juhendaja: Tiiu Tammik Tallinn 2009 Trigon Capital on 1994. aastal asutatud juhtiv Kesk ja IdaEuroopa investeerimispank. Trigon Capitalil on regioonis kuut kontorit, üks ühisettevõte ning Trigonais töötab professionaale erinevatest regiooni riikidest. Trigon Capital tegutseb aktiivselt Balkanist Baltikumini, sealhulgas Venemaal ja Ukrainas. Trigon Capitali Varahalduse ja Alternative
seoses tema seksuaalsete eelistustega. 1981. leidis EIÕK kaasuses Dudgeon vs. UK, et ainuüksi sellise seaduse olemasolu, mille alusel võib täiskasvanud mehi vabatahtlike seksuaalkontaktide eest karistada, on vastuolus artikliga 8 tagatud õigusega privaatsusele. 2002.a EIÕK kaasuses Frette vs. Prantsusmaa leidis, et lapsendamisel tuleb tuua esimeseks prioriteediks lapse huvid ning ei tuvastanud Frette suhtes artikli 14 koosmõjus artikliga 8 rikkumist. Goodwini kaasuses leidis EIÕk, et artiklist 8 tulenev õigus nõuda eraelu austamist ei tähenda üksnes võimaluste loomist sekkumise vältimiseks. Kohus leidis, et see tähendab ka riigi positiivset kohustust tegutseda, tagamaks isikule võimalused eraelu austamiseks. Seega leidis kohus, et on riigi positiivne kohustus luua õiguslikud võimalused soovahetuse läbi teinud isikule, tagamaks õiguse privaatsusele ning nende võimaluste puudumine on vastuolus artikliga 8.
kell - see on ainult üks nendest pooltest, noolekese langemine - see võib tähendada mõtlemisaja lõppemist ka elektron -kelladel. Reeglite komitee püsib seisukohal, et ei saa olla erinevaid reegleid mehaaniliste ja elektrooniliste kelladega. Kui mehaaniline kell ei saa näidata, kumb nooleke langes esimesena, ei või seda arvestada ka elektronkella puhul. Seda muidugi kiir- ja välkmales, kui kohtunikul pole õigust noolekese langemist fikseerida. Artiklist 6.2a leiame võrreldes koodeksi eelmise väljaandega kaks täpsustavat parandust: 1996 2000 kindel arv käike miinimumarv käike (käike võib ju alati ka rohkem teha) pärast iga käiku igal käigul (mõned kellad lisavad täiendavad sekundid enne, ed pärast käiku) Enne turniiri peab kohtunik hoolikalt kelli kontrollima. Selleks võiks kõigi kellade ühed pooled 2-3 tunniks käima panna, seejärel teha sama teiste pooltega
Uurimiskavas on keskseteks küsimused sellest, mida tahetakse uurida ja kuidas kavatsetakse seda teha. Üliõpilase poolt allkirjastatud kava peab sisaldama järgmisi alapunkte: · uurimuse teema ja selle valiku põhjendus; · lahendamist vajavad uurimisprobleemid; · töö eesmärk (planeeritav tulem ja väljund); · uurimisaine määratlemine (mida uuritakse); · hüpotees (kvantitatiivse uurimuse korral); · uurimuse meetodid, etapid ja ajakava; · mõned olulised kirjandusallikad; · juhendaja nimi ja allkiri. Lõputööde (v.a doktoritööde) teemad ja juhendajad kooskõlastab eriala kureeriva õppetooli juhataja ja kinnitab osakonna juhataja kaitsmisele eelneval semestril 1 1 akadeemilises kalendris kehtestatud tähtajaks. Lõputöö kava esitamise tähtaeg on 15 päeva enne akadeemlises kalendris määratud tähtaaega. Vajadusel antakse kava tagasi paranduste tegemiseks
näiteks algatas Kesk-Lääne lastekaitseorganisatsioon ühisettevõtte teiste lastekaitseorganisatsioonidega jne., kelle missiooniks on välja töötada ja teenindada kliendijälgimistarkvara inimteenuseid pakkuvate organisatsioonide jaoks. Viis partnerit istuvad kõik ühisettevõtte juhatuses ja on koos suutnud pakkuda kogukonnale hädavajalikku ressurssi. 18.kuidas mõista rahvusvahelistumise tasandeid: born global, born international, reborn international? Born global on teatud tüüpi ettevõte, mis oma tegevuse algusest peale järgib visiooni saada globaalseks ja globaliseerub kiiresti ilma eelneva pikaajalise kodumaise või rahvusvahelistumise perioodita. Born international on teatud tüüpi ettevõte, mis oma tegevuse algusest peale järgib visiooni saada multikultuurseks ja globaliseerub pärast seda, kui on leitud hea töötav mudel koduriigis.
AKTIIVÕPPE MEETODID TÖÖLEHED Merlecons ja Ko OÜ 0 SISUKORD AKTIIVÕPPE MEETODID I.....................................................................5 AJALEHT...................................................................................................6 EBASELGE JA SELGE EESMÄRK..........................................................6 EBAVÕRDSED VAHENDID.................................................................10 ELUVESI...................................................................................................12 ENESEKEHTESTAMINE.......................................................................18 GRUPIKÄITUMINE...............................................................................21 HEA JA EDUKAS INIMENE.................................................................22 INTERVJUU.......................................................
7 Maailma Kaubandusorganisatsioon ja intellektuaalomandi õiguskaitse Eero Ringmäe Reaalselt viidi GATT'i sätteid ellu regulaarsetel läbirääkimistel, nn voorudel, mida jõuti 46 tegutsemisaasta jooksul lõpetada 8. Esimeses viies voorus arutati vaid kaubandusalaseid probleeme, ent alates Kennedy voorust 1964. aastal on käsitletud ka intellektuaalomandi õiguskaitse alaseid küsimusi. Kõige suurem läbimurre toimus aastatel 1986-1993 peetud Uruguay voorus. Selle lõppedes sõlmitud Marrakechi lepingu üheks osaks oli eelmpoolmainitud TRIPS kokkulepe, lisaks nähti voorus ette WTO loomine ja kokku enam kui 2200 lehekülje ulatuses seadusandlust. GATT-i tegevuse alusteks oli 4 põhimõtet (A. Kukrus 'Eurointegratsioon ja tööstusomandi õiguskaitse', lk 127): · eranditeta enamsoodustusrezhiimi (Most Favoured Nation ehk MFN
teada, mida tähendab pühendumus. Pühendumust töösse võib defineerida kui kogu oma kohustusliku tööaja vältel täita enda ülesannet. Pühendumus on olla õigel ajal kohal, tähtajadest kinni pidamine, olla produktiivne ning alati anda endast parim. Kõik inimesed teevad vigu, kuid kui sa oled pühendunult teinud oma tööd siis esineb vigu vähem, mis tähendab tööandjale vähem kulutusi ning head meelt. (Sweeney 2013) Pühendumus tähendab ka seda, et alati tuleb naeratada ja keskenduda kliendile. Kui tööülesanne ei ole seotud klientidega suhtlemisega siis peaks kohtlema oma kaastöötajaid nagu kliente. Ühe töötaja naeratus või tuua naeratuse tervele kollektiivile, mis on töökeskkonnale hea. Rahulolematute või ebaviisakate klientide puhul, peab nende rahustamiseks naeratama, olla viisakas ja sõbralik. Ja mis kõige tähtsam, mida tuleb alati
TOODETE JA TEENUSTE ARENDAMINE TOYOTA NÄITEL TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Majandusteaduskond Vitali Antipov TOODETE JA TEENUSTE ARENDAMINE „TOYOTA MOTOR CORPORATION“ NÄITEL Kodutöö Juhendaja: Mait Rungi Tallinn 2015 1 SISUKORD SISUKORD...........................................................................................................2 1.Sissejuhatus.........................................................................................................3 2.Autotööstuse evolutsioon....................................................................................5 3.Ärimudel..................
Iseseisev töö Eesti välispoliitiliste valikute ajaloolised mõjurid ja tänapäeva suunad Koostaja: Juhendaja: Tallinn 2015 Sisukord Sissejuhatus.................................................................................................................................3 Mõjutajad Eesti välispoliitilise suuna valikutel..........................................................................3 Eesti tänased suunad välispoliitikas............................................................................................5