Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Rahvusvaheline äri küsimused-vastused (0)

3 KEHV
Punktid

Lõik failist





1. milles seisneb rahvusvahelistumise olemus ja vajalikkus?
Olemus:
● Väliskaubanduse vajalikkus ja roll riigi majanduses
● Suhteline ja absoluutne eelis
● Ettevõtjate „ahnus“
● Riikide erinev roll 
● Riikide majanduslik võimsus
● Riikide võimalused
Vajalikus:
● Tööjaotus ja spetsialiseerumine
● Ressursside optimaalne jaotamine ja kasutamine
● Hindade võrdsust
● Mitme valiku kättesaadavus
● Tõstab inimeste elatustaset
2. andke lühike ülevaade rahvusvahelistumise ajaloolisest ülevaatest?
Merkantilismi   peetakse   esimeseks   rahvusvahelist   majandust   käsitlevaks   teooriaks   ning
merkantilismi   domineerimine   rahvusvahelistes   suhetes   kestis   Lääne-Euroopas   kuni   18-
sajandi  viimaste   kümnenditeni,  kuid   ta  hakkas   oma  mõjuvõimu  kaotama.   Merkantilistide
põhiargument on, et riigile on majanduslikult kasulik võimalik suur eksport ja minimaalne
import   ning   seega   tuleb   eksportida   rohkem   kui   imporditakse.   Ta   peab   oluliseks   riigi
sekkumist majandusse, sest turu isereguleeruv olemus ei ole piisavalt usaldusväärne.
Rahvusvahelistumise   kontseptsiooni   sõnastasid   70ndate   teisel   poolel   kaks   Suurbritannia
majandusteadlast - Buckley ja Casson. Buckley ja Cassoni teooria kohaselt saavad suured
ettevõtted laiendada oma tegevust tervikliku sisemise struktuuriga, välistades konkurentide
oskusteabe.
3. millised on rahvusvahelistumise makromajanduslikud aspektid?
The degree of internationalization is measured by macroeconomic aggregates, particularly 
by foreign direct investment (FDI) and international trade. The focus is on the association 
between FDI and economic growth
.
Välismaised otseinvesteeringud (FDI) ja rahvusvaheline kaubandus. 
Keskendutakse välismaiste otseinvesteeringute ja majanduskasvu seosele.
Ka Inflatsioon


4. millised on riikide ootused ja roll rahvusvahelistumisel?
Ootused: riigi tuntus, tööjõu voolavus (vahendus), SKP kasv, investeering, üldine heaolu
tasakaalustub, koostöö
Roll:
5. milles seisneb rahvusvahelistumise kontseptuaalne olemus?
Rahvusvahelistumise teooria selgitab ettevõtte olemasolu, kuna see on kõige tõhusam viis
tegevuste kogumi koordineerimiseks, mitte turuvahetuseks. Ettevõte kasvab nii kaua, kui ta
suudab turge neelata, ja teeb seda seni, kuni ettevõtte edasise kasvu kulud ületavad kasu.
Vasakule Paremale
Rahvusvaheline äri küsimused-vastused #1 Rahvusvaheline äri küsimused-vastused #2 Rahvusvaheline äri küsimused-vastused #3 Rahvusvaheline äri küsimused-vastused #4 Rahvusvaheline äri küsimused-vastused #5 Rahvusvaheline äri küsimused-vastused #6 Rahvusvaheline äri küsimused-vastused #7 Rahvusvaheline äri küsimused-vastused #8 Rahvusvaheline äri küsimused-vastused #9 Rahvusvaheline äri küsimused-vastused #10 Rahvusvaheline äri küsimused-vastused #11 Rahvusvaheline äri küsimused-vastused #12 Rahvusvaheline äri küsimused-vastused #13 Rahvusvaheline äri küsimused-vastused #14 Rahvusvaheline äri küsimused-vastused #15 Rahvusvaheline äri küsimused-vastused #16 Rahvusvaheline äri küsimused-vastused #17 Rahvusvaheline äri küsimused-vastused #18 Rahvusvaheline äri küsimused-vastused #19 Rahvusvaheline äri küsimused-vastused #20 Rahvusvaheline äri küsimused-vastused #21 Rahvusvaheline äri küsimused-vastused #22 Rahvusvaheline äri küsimused-vastused #23 Rahvusvaheline äri küsimused-vastused #24 Rahvusvaheline äri küsimused-vastused #25 Rahvusvaheline äri küsimused-vastused #26 Rahvusvaheline äri küsimused-vastused #27 Rahvusvaheline äri küsimused-vastused #28
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 28 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2021-11-27 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 49 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor 358871 Õppematerjali autor

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
20
docx

Rahvusvaheline äritegevus Eksam

1. uurimine ja arendus 2. tootmine 3. müügivõrgu ülesehitus 4. logistika 5. Teadmised, uued ressursid 6.Majanduslikku korda, kus riik on orienteeritud vaid ekspordile, importi piiratakse ning rikkust samastatakse rahaga, nimetatakse: a. multinatsionalistlik majandus b. merkatilism/ õpetus, mille kohaselt riigi heaolu sõltus suurest kulla ja hõbedavarudest ja import peab olema väiksem kui eksport. c. ekspordile suunatud majandus d. rahvusvaheline ekspordimajandus 7. Milline teooria vastab millisele kirjeldusele? 1. analüüsitakse majandust ilma sotsiaalpoliitilisi aspekte ja väärtushinnanguid arvestamata, miks tegeletakse rahvusvahelise äriga, kuidas kujuneb kaubavahetuse tasakaal, mis määrab väliskaubanduse struktuuri POSITIVISTLIK 2. uurimise all on valuutakursside, hinnataseme, inflatsiooni mõju ja majanduse analüütika üldise rahateooria kontekstis MONETAARNE 3

Rahvusvahelise majanduse alused
thumbnail
5
docx

Rahvusvaheline äri-eksam-1

Sellega kaasnevad ka otsesed välisinvesteeringud ja innovatsioon odavama tööjõuga riikidesse. Valige üks: toote elutsükli teooria suhtelise eelise teooria kaubanduse orienteeritud strateegia 12. Eesti ettevõtete jaoks on oluline eksport ja sellest saadavad tulud, kuid riigi sisemajanduse kogutoodangu arvestuses ning osatähtsuses omab suuremat kaalu sisetarbimisest tekkiv efekt ning sellest saadavad maksu-ja käibetulud Valige üks: Tõene Väär 13. Rahvusvaheline turundus on oma olemuselt üks turunduse alaliikidest, st turundustegevus toimub sarnastel alustel kui koduturul, kuid turunduskanalid, turundusmeetmestik, hinnastamine ja sihtklientide positsioneerimine on erinev Valige üks: Tõene Väär 14. nn Greenfield strateegiaks nimetatakse ettevõtte laienemist välisriiki, mille puhul ta ehitab nullist üles kogu tootmise, müügivõrgu ja tarneahela Valige üks: Tõene Väär 15

Rahvusvaheline äri ja eetika
thumbnail
26
pdf

Rahvusvaheline turundus eksami konspekt

Sissejuhatus rahvusvahelisse turundusse Rahvusvaheline turundus - vahendite kogum, millega ettevõte püüab pakkuda toodet või teenust teatud riigi turu või selle osa klientide vajaduste rahuldamiseks mingis kindlas poliitilises, kultuurilises ja majanduslikus keskkonnas. Rahvusvahelistumise põhjused: D tooraine - traditsiooniliselt rahvusvaheline (näiteks: nafta, kohvioad, maagaas jne); D tootmisvahendid- traditsiooniliselt rahvusvaheline (näiteks: masinaehitus); D tarbekaubad - paralleelselt nii rahvusvaheline kui rahvuslik (näiteks: vaba aja rõivastus, koduelektroonika või toidukaubad, kirjastustegevus); D teenused - valdavalt rahvuslik (näiteks: solaariumid, juuksur, kosmeetika); D mitme erineva maa turgudel tegutsev firma on paremini kaitstud riigisiseste turukonjunktuuri kõikumiste eest - vähenevad äritegevuse riskid;

Rahvusvaheline turundus
thumbnail
2
docx

UURING SOTSIAALMAJANDUSLIKE TEGURITE MÕJU KOHTA HISPAANIA FRANTSIISIANDJATE RAHVUSVAHELISEL LAIENEMISEL LADINA-AMEERIKA RIIKIDESSE

Frantsiisisüsteem algas Hispaanias 50. aastate lõpus mõnede välismaiste brändide (põhiliselt kiirtoidukettide) sisenemisega, peamiselt Prantsusmaalt ja USAst. Sellegipoolest sai Hispaanias frantsiisimine tõepoolest alguse alles 80ndatel. Frantsiisi arengut Hispaanias on iseloomustanud kaks põhiaspekti: süsteemi konsolideerimine Hispaanias ja paljude frantsiisiandjate kasvav laienemine teistele turgudele. Hispaania frantsiisiandjad peavad Ladina-Ameerika turgu oma äri laiendamiseks üsna oluliseks. Vaatamata selle turu potentsiaalile ei ole aga kettide ega tegevussektorite arv kõrgeid näitajaid saavutanud. Seetõttu on see turg suurepärane võimalus paljudele Hispaania kettidele, kes praegu analüüsivad oma olukorda, laieneda välisturgudele. Riikide kaupa analüüsides märgitakse, et Mehhiko paistab teistest silma seal tegutsevate kettide arvu poolest: 19,5% Ladina -Ameerika kaubanimedest

Rahvusvaheline äri ja eetika
thumbnail
6
doc

Globaliseerumine infoajastul

Globaliseerumine infoajastul 1.) Mida tähendab globaliseerumine e üleilmastumine? Selgita globaliseerumise olemust. Protsess, mille põhitunnuseks on maailmakaubanduse märksa kiirem kasv riigisisesega võrreldes. Levib rahvusvaheline kooperatsioon, laieneb rahvusvaheline tööjaotus. Globaliseerumise tulemusena satuvad rigid kas vastastikusesse või ühepoolsesse majanduslikku sõltuvusse. (maj kriis nät Ida-Aasias toob kaasa ka majanduse languse kõikjal mujal maailmas) Globaliseerumine ei esine vaid majanduse valdkonnas vaid esineb ka: *kultuuriline globaliseerumine *keskkonna-alane globaliseerumine *finantsturgude globaliseerumine *teadustöö globaliseerumine jne. 2.) Nimeta globaliseerumise eeldused e millised nähtused ja protsessid aitasid kaasa

Geograafia
thumbnail
33
docx

OÜ Mööblipioneer

Siinkohal võib välja tuua ka asjaolu, et eraklientide tellimused annavad 10-20% ettevõtte käibest. Täispuitmööbli tootjaid on küll Eestis palju, kuid on tekkinud olukord, kus on väga suur nõudlus väikeseeria toodangu järele. Mitmed Eesti mööblitootjaid ekspordivad oma toodangut. Siiski on eksporditurul veel ruumi ka väiksemate tootjate jaoks. Transpordi ja kommunikatsioonitehnoloogia (Internet) areng on aga muutnud rahvusvahelise äri võimaluste leidmise lihtsamaks ja odavamaks. Tootmistehnoloogia areng lubab edukalt konkureerida väiksematel ettevõtetel, mille eeliseks on suurem paindlikkus ja kiirem reageerimine turu nõudmistele. Spetsialiseerumine on tähtsamaks muutnud nisiturud. Lühemaks on jäänud ka toodete eluiga (paljud IKEA kaubamajaketist mööblit soetanud klientide sõnul on kvaliteet üsna vilets), mistõttu oma

Äriturismi alused
thumbnail
29
ppt

Rahvusvaheline turundus

koduturu ostuvõime piiratuse; · võimalus rakendada ettevõtte kasutamata tootmisvõimsusi; · mastaabisäästu saavutamine tootmises ­ müües välisturule suures koguses oma kaupu, saab suurendada tootmismahtu ja vähendada toote ühiku valmistamiseks vajalikke kulutusi; · välisturgudelt võib saada häid ideid oma toote või teenuse täiustamiseks või hoopis uute toodete arendamiseks. Mõned kodumaise ja rahvusvaheline turunduse erinevused Kodumaine turundus Rahvusvaheline turundus üks keel ja rahvus erinevad keeled ja kultuurid suhteliselt ühtne turg erinevad turud andmed tarbijate kohta kättesaadavad ja andmete kogumine tarbijate kohta kogumine lihtne keeruline ning kulukas poliitiliste tegurite hindamine poliitiliste tegurite hindamine lihtsam keerukas

Majandus
thumbnail
25
doc

Innovatsiooni loengu kordamisküsimused

Loeng 1: Millest tuleneb vajadus aru saada innovatsiooni erinevatest tahkudest ning millised teadusvaldkonnad tegelevad innovatsiooni uurimisega? Innovatsiooni ajendab võime näha seoseid, märgata võimalusi ja neid ära kasutada. Ettevõtted saavutavad innovaatiliste tegude kaudu konkurentsieelise. Innovatsiooni uurimisega tegelevad majandus, sotsioloogia, psühholoogia, poliitika, juhtimine, ajalugu, geograafia, tehnika teadused, IT. Kirjeldage, kuidas innovatsioon annab ettevõtetele konkurentsieelise; tooge näiteid. Konkurentsieelist loovad organisatsioonid, kes suudavad kasutada uut teadmist, tehnoloogilisi oskusi ja kogemusi uuenduste loomiseks oma toodetes ja teenustes ning nende loomise ja kättetoimetamise meetodites. Samuti on konkurentsieelise allikaks peetud suutlikkust pakkuda kiiremat, odavamat, kvaliteetsemat teenust. Southwest Airlines saavutas USA efektiivseima lennufirma positsiooni, kuigi oli konkurentidest palju väiksem. Tema edu tulenes lennujaama kasutamis

Innovatsioon




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun