Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Organisatsiooni metafoor: organisatsioon kui organism (1)

1 HALB
Punktid

Esitatud küsimused

  • MIDA METAFOORIGA PEALE HAKATA?
  • Kuidas ta suudab kohaneda keskkonna muutustega?
  • Kuidas ta kindlustab et sisemised suhted on balansseeritud ja õiged?
  • Mis on organisatsiooni keskkonna loomus?
  • Millist strateegiat rakendatakse?
  • Missugust tehnoloogiat kasutatakse?
  • Millised töötajad organisatsioonis on?
  • Mille pärast inimesed tööl käivad?
  • Milline on organisatsiooni struktuur ja millised on domineerivad juhtimisstiilid?
  • MIDA METAFOORIGA PEALE HAKATA?

Lõik failist

Organisatsioon kui organism 15
MAINORI KÕRGKOOL
Rakenduspsühholoogia õppesuund
Personalijuhtimise eriala
ORGANISATSIOONI METAFOOR :

ORGANISATSIOON KUI ORGANISM
Juhendaja : Eneken Titov
PS-2-E-P-tal
Tallinn
2008
SISUKORD
SISSEJUHATUS 3
1. ORGANISATSIOON KUI ORGANISM 4
2. UURINGUD 5
3. ORGANISATSIOON 9
4. MIDA METAFOORIGA PEALE HAKATA? 13
5. KOKKUVÕTE 14
KASUTATUD ALLIKMATERJALID 15


SISSEJUHATUS



Käsitletav
teema põhineb peamiselt Gareth Morgani raamatu põhjal. Morgani sihiks on selgitada, et nii kompleksse objektile nagu tänapäevane
organisatsioon ei ole võimalik üheselt läheneda. Ta võtab ette
traditsioonilised ja uuemad juhtimiskoolkonnad ning proovib neid
lihtsustades leida metafoori, mis antud koolkonda kõige paremini
illustreeriks( Rillo 01.12.2008):
  • organisatsioon kui masin;
  • organisatsioon kui organism;
  • organisatsioon kui aju;
  • organisatsioon kui kultuur;
  • organisatsioon kui psüühiline vangla;
  • organisatsioon kui ühiskonnaelu tervikmuster.


Morgani
välja pakutud pildikesed viivad mõtte põhiliselt meie endi
piiratusele. Sageli oskame me oma organisatsiooni vaadelda oma
kitsast lähtekohast ainult ühe võimaliku meetodi alusel.
(Rillo 01.12.2008)
Käesolevas
töös keskendutakse teemal, organisatsioon kui organism. Antud teema
eesmärgiks on uurida
organisatsioonide tegelike piiride asukoha või nende puudumise üle.
  • ORGANISATSIOON KUI ORGANISM


    Tihti peavad inimesed
    organisatsioone elavaks süsteemiks, mis on sõltuvuses teda
    ümbritsevast keskkonnast. Võrreldes erinevaid organisatsioone,
  • Vasakule Paremale
    Organisatsiooni metafoor-organisatsioon kui organism #1 Organisatsiooni metafoor-organisatsioon kui organism #2 Organisatsiooni metafoor-organisatsioon kui organism #3 Organisatsiooni metafoor-organisatsioon kui organism #4 Organisatsiooni metafoor-organisatsioon kui organism #5 Organisatsiooni metafoor-organisatsioon kui organism #6 Organisatsiooni metafoor-organisatsioon kui organism #7 Organisatsiooni metafoor-organisatsioon kui organism #8 Organisatsiooni metafoor-organisatsioon kui organism #9 Organisatsiooni metafoor-organisatsioon kui organism #10 Organisatsiooni metafoor-organisatsioon kui organism #11 Organisatsiooni metafoor-organisatsioon kui organism #12 Organisatsiooni metafoor-organisatsioon kui organism #13 Organisatsiooni metafoor-organisatsioon kui organism #14 Organisatsiooni metafoor-organisatsioon kui organism #15
    Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
    Leheküljed ~ 15 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2008-12-13 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 129 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor stern Õppematerjali autor
    Referaat. Juhendaja Eneken Titov.

    Käsitletav teema põhineb peamiselt Gareth Morgani raamatu põhjal. Morgani sihiks on selgitada, et nii kompleksse objektile nagu tänapäevane organisatsioon ei ole võimalik üheselt läheneda. Ta võtab ette traditsioonilised ja uuemad juhtimiskoolkonnad ning proovib neid lihtsustades leida metafoori, mis antud koolkonda kõige paremini illustreeriks.

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    20
    docx

    Organisatsiooniteooria konspekt

    • Organisatsioonid on instrumendid, mida inimesed kasutavad ühiskondlike, poliitiliste, majanduslike ja ka isiklike eesmärkide saavutamiseks (Heffron). • Ühe grupi inimeste koordineeritud tegevuste süsteem, mis töötab mingi ühise eesmärgi nimel alluvussuhete võrgustikus (Scott ja Mitchell). • Organisatsioonid on indiviidide poolt loodud sotsiaalsed struktuurid, mille abil taotletakse mingeid kindlaksmääratud eesmärke (Scott). • Organisatsioon on mehhanism, mille abil on võimalik „asju ära teha” (get things done), saavutada eesmärke, mida indiviid üksi ei suudaks eales saavutada (Parson). Organisatsiooni tunnused: • Liikmed (vähemalt kaks inimest) • Ühine eesmärk • Teadlik tegevus ja koordineerimine • Eristavad tunnused • Pidev toimimine Tüpoloogia: • Sektor – avalik/era/mittetulundus • Formaat – formaalne vs mitteformaalne • Vanus

    Ühiskond
    thumbnail
    14
    doc

    Organisatsiooni kultuuri mõiste

    ..........................................................................2 SISSEHUJATUS..........................................................................................3 1. ORGANISATSIOONIKULTUUR............................................................5 1.1 SÜVAKULTUUR.................................................................................6 1.2 VAADELDAV KULTUUR.....................................................................6 1.3 KULTUUR KUI SOTSIAALNE METAFOOR.............................................7 1.4 ORGANISATSIOONIKULTUURI TÜÜBID................................................8 KOKKUVÕTE..........................................................................................12 KASUTATUD KIRJANDUS........................................................................13 2 SISSEJUHATUS 3

    Organisatsiooni käitumine
    thumbnail
    74
    docx

    Organisatsiooniõpetuse konspekt

    Organisatsiooniõpetuse konspekt Organisatsiooni mõiste Organisatsioon on kindla inimrühma ühiste eesmärkide taotlemiseks moodustatud ja terviklikult korraldatud ühendus Organisatsiooni tunnused  Eesmärgid  Formaalne struktuur ja rollide jaotus, teadlikkus  Koosneb vähemalt kahest inimesest  Erandiks on ajutine organisatsioon (idufirma), millel ei pruugi kõiki nimetatud tunnuseid olla Organisatsiooni kontsptuaalne mudel Keskkond sisaldab sotsiaalset struktuuri, kultuuri, füüsilist struktuuri ja tehnoloogiat Keskkond  Sotsiaalne sektor – klassistruktuur, demograafia, elustiilid, haridussüsteem, migratsioon  Kultuurisektor – ajalugu, traditsioonid, väärtused, normid, uskumused  Legaalne sektor – seadused ja legaalne praktika

    Organisatsiooniõpetus
    thumbnail
    36
    docx

    Juhtimise etapid

    JUHTIMISE ETAPID I Planeerimine Planeerimine on protsess, mis hõlmab organisatsiooni eesmärkide püstitamist, strateegia väljatöötamist ja tegevuskavade väljatöötamist. Planeerimisega tegelevad kõik juhid, nii ametlikult kui ka mitteametlikult. Mitteametliku planeerimise puhul otsustab juht ise planeerimisküsimused ja ta ei pruugi seda kirja panna. Selliselt planeerivad paljude väikeste firmade omanikud-juhid. Muidugi eksisteerib mitteametlikku planeerimist ka suurtes firmades või vastupidi, väikestes firmades esineb väga keerulisi ametlikke plaane.

    Juhtimine
    thumbnail
    16
    pdf

    JUHTIMISE EKSAMI kogukonspekt

    JUHTIMINE LOENG I 1. Mida võib nimetada organisatsiooniks? kindla inimrühma terviklik ühendus, kus juhitakse ja kooskõlastatakse konkreetseid tegevusi ühiste eesmärkide saavutamise nimel. koostöö üldine vorm, mis liidab koostisosad üheks tervikuks ja moodustab raamistiku mingile ettevõtmisele või üritusele 2. Millistest osadest koosneb organisatsioon H. Mintzbergi käsitluses? 1. Põhitegijad (töö teostajad) 2. Eesliin (vähemalt üks juht) 3. Keskliin (ühendab eesliini põhitegijatega) 4. Tehnoloogiapersonal (planeerivad ja kontrollivad teiste tegevust) 5. Abistav personal 6. Ideoloogia (organisatsioonikultuur ja põhiväärtsed) 3. Kuidas võib jagada äriorganisatsiooni eesmärke? tootmislikud eesmärgid - turgude hõivamine; toodangu sortimendi määratlemine;

    Juhtimine
    thumbnail
    36
    pdf

    Juhtimise alused konspekt

    Mittetulundusühing Kliendid Ülikool, haigla Sihtrühma valimine Liit Liikmed Ühistu Liikmete vajaduste rahuldamine Avalik-õiguslik Rahvas Politsei, riigikool Standardiseeritud teenuse asutus pakkumine kõigile Tabel 1 - Organisatsioonitüübid Edukas organisatsioon lähtub klientide vajadustest ja püüab saavutada toodete kõrget kvaliteeti, madalamat omahinda ja toodete õigeaegset tarbijateni jõudmist. See annab organisatsioonile konkurentsieelise ning võimaldab teenida keskmisest suuremat kasumit. Et tarbijate vajadusi pidevalt rahuldada peab organisatsioon olema suunatud pidevale arengule (loovus, uuendused, muutused) ning jälgima ja arvestama väliskeskkonnaga. Uuendustel on mõte vaid siis, kui väliskeskkond neid aktsepteerib.

    Juhtimise alused
    thumbnail
    18
    doc

    ORGANISATSIOONILINE KÄITUMINE

    SISSEJUHATUS ORGANISATSIOONILINE KÄITUMINE Aine organisatsiooniline käitumine, toob meile silmade ette kohe mingi ettevõtte, organisatsiooni, kus on olemas inimesed, kes omavad erinevaid ametikohti antud organisatsioonis. Ühtegi organisatsiooni ei eksisteeri ilma inimesteta. Kui on aga inimesed st. töölised ja teenistujad on olemas ka juhid, kelle kohustus on organisatsioonis kõike juhtida, et organisatsiooni efektiivsus tõuseks. Selle edukale koostööle inimesed ja organisatsioon on viimasel ajal eriti suurt tähelepanu pööratud. Edukad organisatsioonid eesotsas nende juhtidega teevad selle nimel palju tööd, õppivad tundma organisatsioonilist käitumist, et mõjutada inimesi organisatsiooni ees seisvate ülesannete täitmisel. Seega on organisatsiooniline käitumine üks juhtimisteadus, kus on omavahel seotud majandus, organisatsiooniteooria, psühholoogia jne. (sotsioloogia)

    Organisatsiooniline käitumine
    thumbnail
    28
    docx

    Juhtimise alused

    JUHTIMISTEGEVUSED Juhtimise alused Nagu erinevatel organisatsioonidel on palju ühiseid jooni, nii on neid ka juhtidel. Kuigi juhtide tiitlid ja vastutusalad on väga erinevad, on nende tööl mitmeid ühiseid jooni. Juhtimine on tegevuste koordineerimise ja integreerimise protsess, mis viiakse läbi efektiivselt ja säästlikult, koos ja läbi teiste inimeste. Juhtimisfunktsioonid on: planeerimine, organiseerimine, eestvedamine ja kontrollimine. Juhtimistegevus on suunatud sellele, et organisatsioon saavutaks oma eesmärke - oleks efektiivne (effectiveness). Kui juhid saavutavad organisatsiooni eesmärke, öeldakse, et nad on efektiivsed. Samal ajal on ressursid, mida kasutatakse – inimesed, raha, seadmed – piiratud ja seetõttu tuleb neid kasutada säästlikult. Säästlikkus (efficiency) on teine oluline osa juhtimisest. See osutab sisendi - väljundi suhtele. Seega juhtkond püüab vähendada ressursside maksumust ning mitte kulutada asjatult ressursse.

    Organisatsiooni juhtimine




    Kommentaarid (1)

    kilu profiilipilt
    Sander Ševtšenko: Lootsin, et seal on ka "Organisatsioon kui kultuur" peatüki kohta infot, aga kahjuks ei olnud.
    10:10 14-02-2011



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun