Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Mälu tingimised (3)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

Psühholoogia kordamine:
1.Klassikaline
tingimine
on seotud
tingitud refleksidega , mis kujunevad õppimise tulemusel. Pavlov uuris, kuidas kujuneb koeral tingitud süljerefleks.Ta pani tähele,
et looma sülg hakkas jooksma kohe , kui laborant (toitja) ruumi tuli.
Seda nähtust nimetatkse klassikaliseks tingimiseks. Klassikalist tingimist uuris ka biheiviorismi rajaja John.B. Watson , kes tegi
kuulsaks saanud katse 11-kuuse Albertiga.Watson üritas näidata,
kuidas emotsioonid muutuvad, kui muuta esialgseid stiimuleid, mis
seda emotsiooni esile kutsuvad.(Lk.90-91)
2.Operantsel
tingimisel
ei
põhjusta käitumist tingimatu või tingitud stiimul(nagu
klassikalise tingimise puhul), vaid vajadus reageerida teatud kindlal
viisil. Seda uuris loomakatsetega Edward L. Thorndike.Näljane loom

Mälu tingimised #1 Mälu tingimised #2 Mälu tingimised #3
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 3 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2008-04-15 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 174 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 3 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Sten Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
9
doc

Õppimine ja mälu

Tartu Kunstigümnaasium Psühholoogia 10.b klass Õppimine ja mälu Referaat Tartu 2009 Sisukord 1. Õppimine 3 2. Õppimise mehhanismid 3 3. Mälu 4 4. Mälu liigid 6 5. Mäluhäired 7 6. Kokkuvõte 8 7. Kasutatud kirjandus 9 2 1. Õppimine Õppimine on protsess, mille käigus kujunevad kogemuse vahendusel suhteliselt püsivad muutused inimese teadvuses. Kogemusi omandatakse nii välismaailmaga kokkupuudete kui ka mõtlemisprotsesside kaudu. Õppimisprotsess iseenesest ei ole jälgitav, seepärast saab teadvuse

Psühholoogia
thumbnail
19
doc

Õppimine

............5 1.2.2 Operantne tingimine.........................................................................................6 1.3 Vaatlus- ehk mudelõppimine.................................................................................7 1.3.1 Albert Bandura (1925).....................................................................................8 2 MÄLU.......................................................................................................................10 2.1 Mälu protsessid....................................................................................................10 2.1.1 Meeldejätmine................................................................................................10 2.1.2 Info säilitamine...............................................................................................11 2.1.3 Meeldetuletamine........................................................................................... 13 2.2 Mälu liigid...

Psühholoogia
thumbnail
10
doc

Õppimine - Referaat

Õppimine 1 Sisukord Mis on õppimine? lk 3 Õppimise mehhanismid lk 4 Mälu osa õppimisel lk 7 Mälu liigid lk 7 Mälu protsessid lk 8 Kasutatud kirjandus lk 10 2 Mis on õppimine? Õppimine on lai mõiste, sest õppimise tulemusena peavad inimese (ka looma) käitumises toimuma muutused. Seda on lihtne segamini ajada omandamisega, mille tähendus on tegelikult palju kitsam ja toetub tihti erinevalt õppimisest ainult mälule. Psühholoogilises tähendus sõnastatakse termin ,,õppimine"

Psühholoogia
thumbnail
18
odt

Psühholoogia ja perekonnaõpetuse põhiteemade seletus

pöörata), võidan- kaotan meetod (üks pooltest kasutab võimu), kaotan- kaotan meetod (eesmärk on teist kahjustada- haiget teha, sageli kaasneb lahutus)) Tuleb aeg maha võtta, mõlemad pooled peaksid maha istuma ja esmalt omaette mõtlema ning seejärel koos maha istuma ja probleemi sõnastama. Seejärel tuleb keskenduda probleemile, mitte teisele inimesele, siis on võitluse asemel koostöö. Aksepteerin, et eriarvamusele jäämine on normaalne. 4.Mälu protsessid, mnemotehnilised võtted. Mälu lliigid, mäluhäired. Mälu protsessid on meeldejätmine, meelespidamine ja meeldetuletamine. Need on omavahel tihedalt seotud, osaliselt kattuvad ning üksteisest üleminevad ühtse mälutegevuse komponendid. · Meeldejätmine- informatsiooni omandamine ehk meeldejätmine. · Teadlik ja tahtmatu meeldejätmine- Teatud juhtudel võib materjal meelde jääda iseenesest, ilma sihipärase soovita. Niivisi omandatakse väga palju informatsiooni, ning sageli ka väga

Psühholoogia
thumbnail
24
doc

Konspekt

2. Seljaaju- on selgrookanalis paikneb nöörikujuline närvirakude kogumik, keskel on vedelikuga täidetud kanal, mida ümbritseb hallaine, vahetab infot peaaju ja ülejäänud keha vahel, Seljaaju vastutab tingimatute reflekside eest nt. Valust tingitud kiire reaktsioon. Suuraju poolkerasid kattev suuraju koor on kogu närvisüsteemi kõrgeim osa, seal toimub kõrgem närvitalitlus e. teadvuse, mõtlemise, aistingute ja tajude, mälu ja õppimisege seotud protsessid. Koor on u. 3mm paksune närvikude. Eristatakse 4 sagarat: 1. Otsmikusagar- liigutuste planeerimine, teostamine ja kontroll 2. Kiirusagar- naha-ja lihastundlikkus 3. Oimusagar- kuulmine 4. Kuklasagar- nägemine Ajukoore funktsionaalsed väljad: 1. Motoorsed väljad- Otsmiku- ja oimusagara piiril. Nendelt aladelt lähevad käsklused lihastesse (tahtelised liigutused). Mida peenemad on liigutused seda suurem on esindatus

Psühholoogia
thumbnail
6
odt

õppimine 2021

Edward L. Thorndike (1874-1949) Thorndike õppimisseadused: * Harjutamisseadus Harjutamine ja kordamine teeb õppimise edukamaks * Efektiseadus Kui käitumisele järgneb soovitud tulemus, siis on sellise käitumise tõenäosus edaspidi suurem Probleemkast http://www.youtube.com/watch?v=BDujDOLre-8&feature=related Õppimine toimub katse ja eksituse meetodil Koolis õpitakse just operantse tingimise kaudu – hinded, kiitus aitavad kinnitada õpitud käitumist juhul kui see on õppijale meeldiv Burrhus F.Skinner Skinner uuris õppimise rakendusvõimalusi Õpitu kinnistub kõige paremini siis, kui tasustamine toimub juhuslike ajavahemike tagant. B.F. Skinner (1904-1990) Operantse tingimise kaudu õpitakse uusi käitumisviise. Õppimine on aktiivne Skinneri ,,musta kasti'' metafoor Skinneri biheivioristlik õppimisteooria

Kategoriseerimata
thumbnail
8
doc

Psühholoogia koolieksami kordamisküsimused

3. Liikumistaju- annab meile infot objektide liikumise kohta. 4. Ajataju- kaudu saame teavet aja kulgemise kohta ning võime eristada sündmuste kestust, kiirust ja järgnevust. Ajataju erineb isikuti ja ei pruugi olla kooskõlas tegeliku ajaga (nt. heade sõpradega koosviidetud aeg läheb kiiremini, noortel on aega küll). 18. Tunnetusprotsessid- aistingud (nägemine, kuulmine, maitsmine, haistmine, kompimine) 19. Mälu Protsessid- · Meeldejätmine- Võib toimuda tahtmatult või tahtlikult. Meeldejätmist hõlbustavad kordamine ja materjali korrastatus. · Meelespidamine- aktiivne protsess, mille käigus toimub mäletatava infoga mitmeid muutusi. Näiteks muutub info lühemaks, mäletatakse vaid peamist, info muutub isikupärasemaks hoiakute põhjal, loogikavastane info ununeb. Unustamine on meelespidamise vastupidine protsess

Psühholoogia
thumbnail
14
odt

Eksamiküsimused inimeseõpetuses

end teistest eraldatuna Naised: räägib probleemidest ja atahb kuulamist, mitte küsimusi ja detailide küsimist. Räägivad tunnetest rohkem, avameelsemad, tuleks kuulata, mitte põgeneda. Räägib julgelt oma mõtteid. Mõtlevad rääkimise ajal. Näevad end Teistega seaotuna 19.Õpiteooriad:klassikaline tingimine, operantne õppimine, sotsiaalne õppimine protsess, mille käigus kujunevad kogemuse vahendusel suhteliselt püsivad muutused inime teadvuses. klassikaline tingimine Õppimine tingimise teel. Siin vaatleme õppimist klassikalise tingimise kaudu . Klassikaline tingimine on seotud tingitud refleksidega, mis kujunevad õppisimise tulemusel. Avastas vene füsioloog. Tunnustades tema tööd hakkati nimetama tema käsitletud refelksi klassikaliseks. Näiteks uuris kuidas kujuneb koaeral tingitud süljerefleks. Ta pani tähele, et looma sülg hakkas jooksma kohe, kui laborant(toitja) ruumi tuli. Sellist nähtust nimetatakse klassikaliseks tingimiseks

Psühholoogia




Kommentaarid (3)

liisavaht profiilipilt
liisavaht: Kõlbab küll
21:41 02-05-2010
Frenchkiss profiilipilt
Frensu N: nor m:)
18:34 09-06-2010
Bball profiilipilt
Bball: Hea.
18:37 02-03-2009



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun