Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

Majandusinfosusteemid KT - sarnased materjalid

infosüsteem, infosüsteemid, infosüsteemide, garantii, sisend, tarkvara, hierarhia, väljund, audit, ettevõttele, hooldus, koskmudel, reaalaja, pakkuja, diagrammi, parameetrid, piiritletud, laienda, andmebaas, knowledge, töökirjeldus, funktsionaalsus, käsitlus, infotöö, kasutajatugi, voip, internet, reaalajas, hanke, sisestus, meeskond
thumbnail
26
docx

Majandusinfosüsteemid

· Mõtlemisviis, mis käsitleb meid ümbritsevas maailmas ja meis endis toimuvat/leiduvat süsteemidena ja süsteemidesse kuuluvana. · Näiteks: majandussüsteemid (kapitalism, turumajandus), õigussüsteem jne. 2. Süsteemi definitsioon, selgita (kasuta joonist). · Süsteem ­ omavahel seotud objektide terviklik kogum, mis on mitteamorfne ja terviklik. Süsteemi iseloomustavad elemendid ehk objektid, sidemed, hierarhia ja käitumine. Sageli on süsteemi piiritlemine keeruline. · Süsteemi struktuur ja omadused peavad garanteerima süsteemi eesmärkide täitmise. · Joonised: Sisendiks on mingi ressurss, tegevuseks (süsteemis sees) mingi teisendus/protsess ja väljundiks tulemus. 3. Selgita süsteemide klassifitseerimise aluseid. · Käitumine ­ staatilised vs dünaamilised (ajas muutuvad).

Majandus
39 allalaadimist
thumbnail
42
docx

Sissejuhatus infosüsteemidesse

ei ole täidetud klientide vajadused; klientide vajaduste täitmine sõltub juhtide ja töötajate huvide täitmisest. Ettevõte saab tulemusi anda ainult kliendi vajadustele vastates nii nagu kliendid ise neid vajadusi määratlevad. Ainus tõestus selle kohta, kas töö on hästi tehtud ­ klient, kes on valmis selle eest maksma. · Infosüsteemi mõiste Tehnilises käsitluses mõistetakse infosüsteemi all omavahel seotud komponentide (riistvara, tarkvara, kommunikatsiooniseadmed ja andmeressursid) hulka, mis kogub (või võtab vastu), töötleb, salvestab ja levitab informatsiooni (täpsemalt andmeid) eesmärgiga toetada otsuste tegemist, ettevõttes koordineerimist ja kontrolli. Infosüsteem võib aidata juhte ja töötajaid probleemide analüüsil, keerukate teemade visualiseerimisel ja uute toodete loomisel. Alljärgnevalt illustratsioon infosüsteemi käsitluse kohta tehnilisest aspektist:

Infoharidus
54 allalaadimist
thumbnail
52
docx

Sissejuhatus infosüsteemidesse kontrolltöö teooria

Piltlikult väljendatuna: Organisatsiooni ja tema tegutsemise olemus (SIS 2. loeng) idu3350/idu3530 © Karin Rava 2 Joonis 1. Süsteemi struktuur ja keskkond Nii süsteemi kui terviku kui iga selle koosseisu kuuluva osa ülesande/funktsiooni/eesmärgi täitmine toimub läbi sisendite teisendamise väljundi(te)ks. Seda nimetatakse süsteemi või selle osa käitumiseks (toimimiseks, tegutsemiseks, opereerimiseks). Ühe süsteemi (või selle osa) käitumise väljund on teise süsteemi või sama süsteemi teise osa sisendiks ­ koostegutsemine (-töö). Koostöö lõpptulemuseks on süsteemi väljund - algsisendi teisendamine/töötlemine sellisele kujule; sellele sellise väärtuse loomine, mis täidab süsteemi eesmärki, süsteemile püstitatud ülesannet. Süsteemi prognoositavaks (soovitud) käitumise kontrollimiseks on vaja tagasisidet ­ informatsiooni nii sisendite ja väljundite, süsteemi osade ja nende koostegutsemise kohta

Sissejuhatus...
329 allalaadimist
thumbnail
29
pdf

EUCIP eksami kordamine - Juhtimine-haldus ja arendus

Millise toodud stsenaariumi puhul on kasu grupitöö vahenditest kõige suurem? Paljudel inimestel tuleb töötada ühise ülesande kallal ja IKT võib lihtsustada nende suhtlust. Sotsiaalsed rühmad samas riigis või ka erinevates riikides omavad märgatavalt erinevaid võimalusi IKT võimalustele ligipääsuks ja nende kasutamiseks. Seda olukorda kirjeldab termin digitaalne lõhe. Näide IKT sisseostu kohta väliselt partnerilt: firma püstitab teenuspakkujale ülesande käivitada vajalik infosüsteem teenuspakkuja juures teatud kindlal, kokkulepitud teenustasemel. Lause, mis kirjeldab kõige täpsemalt infosüsteemi kogukulu komponente: infosüsteemi hankimise, juurutamise, käitamise ja hoolduse kulud, kaasa arvatud lõppkasutajate koolitus ja tugi. Infosüsteemi juurutamise tulude-kulude analüüsiks tuleb arvutada infosüsteemi juututamise materiaalste tulude ja kulude suhe rahalises väärtuses, hinnata mittemateriaalsed tulud ja kulud,

Infosüsteemi projekti...
176 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Sissejuhatus infosüsteemidesse kordamisküsimused

Täpsemalt tegeletakse probleemidega, mis on seotud infotehnoloogiliste ressursside ja teenuste soetamise, kasutamise ja juhtimisega ettevõttes/organisatsioonis – teiste sõnadega, probleemidega, mis on seotud kasutatavate infotehnoloogiliste infrastruktuuride ning vastavate süsteemide arendamisega organisatsiooniliste tööprotsesside jaoks. 2. Infosüsteemi mõiste- Tehnilises käsitluses mõistetakse infosüsteemi all omavahel seotud komponentide (riistvara, tarkvara, kommunikatsiooniseadmed ja andmeressursid) hulka, mis kogub (või võtab vastu), töötleb, salvestab ja levitab informatsiooni (täpsemalt andmeid) eesmärgiga toetada otsuste tegemist, ettevõttes koordineerimist ja kontrolli. Infosüsteem võib aidata juhte ja töötajaid probleemide analüüsil, keerukate teemade visualiseerimisel ja uute toodete loomisel. 3. Infosüsteemide hetkeseis ettevõttes/organisatsioonis:  killustatud ja/või dubleeritud äriprotsessid

Sissejuhatus...
140 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Sissejuhatus infotsüsteemidesse kordamisküsimused 2014

vastastikuses sõltuvuses olevate ressursside eesmärgipärast kombinatsiooni. Ettevõtte/organisatsiooniga seotud huvigrupid omanikud ­ raha vm mõõdetava väärtuse teenimine; kliendid ­ vajaduste rahuldamine läbi väärtuse omandamise; juhid ­ minimaalsete kuludega maksimaalsete tulemuste saavutamine; töötajad ­ turvaline ja rahuldustpakkuv töökeskkond. Infosüsteemi mõiste Tehnilises käsitluses mõistetakse infosüsteemi all omavahel seotud komponentide (riistvara, tarkvara, kommunikatsiooniseadmed ja andmeressursid) hulka, mis kogub (või võtab vastu), töötleb, salvestab ja levitab informatsiooni (täpsemalt andmeid) eesmärgiga toetada otsuste tegemist, ettevõttes koordineerimist ja kontrolli. Infosüsteem võib aidata juhte ja töötajaid probleemide analüüsil, keerukate teemade visualiseerimisel ja uute toodete loomisel. Infosüsteemi üldised eesmärgid

Sissejuhatus...
87 allalaadimist
thumbnail
9
pdf

Infosüsteemide eksamiküsimused ja vastused

3. Mis on IT arhitektuur? IT arhitektuur on terviklik kirjeldus ettevõtte äriarhitektuurist (äriprotsessid, eesmärgid, organisatsioon), IT rakenduste arhitektuurist (infosüsteemid, andmekogud) ja tehnoloogia arhitektuurist (infrastruktuur, seadmed, võrgud jm) koos nendevaheliste seostega. 4. Mis on IT infrastruktuur? IT infrastruktuur hõlmab organisatsiooniüleseid infotehnoloogilisi ressursse: riistvara, tarkvara, võrguühendused, IT osakonna töötajad ja IT teenused organisatsioonis. 5. Too näiteid ärisurvetest, millele tänapäevased organisatsioonid reageerivad eeskätt infotehnoloogiliste vahenditega. Tehnoloogiline innovatsioon, vananemine ­ tooted asendatakse kiiresti uute vastu, lai valik alternatiivseid teenuseid Informatsiooni üleküllus ­ kuna info hulk internetis kahekordistub iga aastaga täiustatakse otsingumootoreid. 6

Dokumendihaldus
63 allalaadimist
thumbnail
101
pdf

Projektipersonali juhtimine konspekt

mööblifirma uue tootmishoone ehitamine, uus klientide tellimuste vastuvõtusüsteem üle-Euroopalises IT firmas, keemiaettevõtte uus tootmise planeerimise süsteemi rakendamine, ülikooli vana organisatsioonistruktuuri asendamine uuega, kahe logistikaettevõtte ühinemine jne. Kõik need projektid on ühest küljest unikaalsed ­ toimudes vaid kord, teatud ettevõttes ja ajal ning olles seotud konkreetsete isikutega. Meetod, mis sobis ühele ettevõttele ei pruugi sobida täpselt sama moodi rakendamiseks teisele ettevõttele. Projektijuhi ülesanne on leida projekti jaoks toimiv lahendus ­ juhtimisvõtted, mis sobivad konkreetses situatsioonis rakendamiseks. Samas saab välja tuua sarnasusi, mis on omased kõikidele projektidele: saavutada tuleb seatud eesmärk, mida defineeritakse mingite kriteeriumite kaudu (aeg, raha, ootused); projekti edu sõltub inimestest, mitte kasutatavatest tehnikatest;

Organisatsioon ja juhtimine
111 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Infosüsteemid, äriprotsess

mis omavad tähendust. Teadmus, teave töödeldud andmed millest on võimalik teha järeldusi, neist õppida ja teadmisi laiendada. 3. Mis on IT arhitektuur? - IT arhitektuur on terviklik kirjeldus ettevõtte äriarhitektuurist, IT rakenduste arhitektuurist ja tehnoloogia arhitektuurist koos nendevaheliste seostega. Eesmärk on äriliste otsuste toetamine ja hõlbustamine. 4. Mis on IT infrastruktuur? - IT infrastruktuur hõlmab infotehnoloogilisi ressursse: riistvara, tarkvara, võrguühendused, IT osakonna töötajad ja IT teenused organisatsioonis. 5. Too näiteid ärisurvetest, millele tänapäevased organisatsioonid reageerivad eeskätt infotehnoloogiliste vahenditega. - Strateegilised süsteemid ( äri ja IT ühendamine); kliendikesksus (nt Amazon); kohandatud tootmine (kasutaja järgi kohandatavad tooted ja teenused; e-turundus. 6. Millistest komponentidest koosneb organisatsiooni infosüsteem? - Infosüsteemi

Infoallikad ja infootsing
10 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Andmeturbe mõisted

Informatsiooni infrastruktuur viitab sidevõrkude ja nendega seotud tarkvarale, mis toetavad vastavaid inimesi ja organisatsioone. Infosüsteem on asutuse, ettevõtte, omavalitsuse, riigi, organisatsiooni jne teabe säilitamiseks ja töötlemiseks mõeldud süsteem. Eesti entsüklopeedia järgi on infosüsteem informatsiooni, selle töötlemist käsitlevate reeglite ja vajalike vahendite kompleks. Infoturve on teabe ja infosüsteemide kaitsmine loata juurdepääsu, kasutamise, avaldamise, muutmise või hävitamise eest. IP aadress ehk internetiaadress on internetiprotokolli kohane arvutite ja muude arvutivõrgus toimivate seadmete omavaheliseks suhtlemiseks avalikus arvutivõrgus vajalik ülemaailmselt või kohtvõrgus unikaalne aadress, sarnaselt maja- või telefoninumbriga või posti sihtnumbriga. Lühend IP tähistab interneti protokolli standardit.

Andmeturbe alused
38 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Konspekt - IT korraldus

Strateegia on kaugema eesmärgi savutamiseks koostatud tegevuskava. Strateegia on suur pilt, näiteks eesmärk suurendada ettevõtte turuosa, või võita tagasi sõjas kaotatud alad, võita sõjas mõni uus ala vms.. Strateegia erineb taktikast, mis on konkreetne plaan mingi tegevuse läbi viimiseks. IT STRATEEGILISE JUHTIMISE LÜHITUTVUSTUS IT-strateegia on moodsa organisatsiooni üldise strateegia üks põhielemente. See sisaldab eeldatavaid sooritustasemeid ja edukriteeriume, samuti infosüsteemide arenduse eesmärke, vajalikke ressursse ja teenuseid koos nende teostuse põhimõtetega. STRATEEGIAS KÄSITLETAVAD 2 TEEMAT · Arendusstrateegia · Haldusstrateegia Mõlemas jaotuses käsitletakse: 1. organisatsiooni ülesehitust (otsuste kord, koostöö allüksustega, projektijuhtimine); 2. kvaliteedi juhtimist ja hindamisaluseid 3. riskihaldust Iga valdkonna olemasolevat ja soovitatavat olukorda kirjeldavad järgmised kriteeriumid: sobivus,

IT korraldus
64 allalaadimist
thumbnail
40
docx

PERSONALIOTSING EESTI INFO- JA KOMMUNIKATSIOONITEHNOLOOIGA ETTEVÕTETES TEGEVJUHI JA PROJEKTIJUHI NÄITEL

ettevõtte tuleks juba asutada globaalsena, see tähendab, et koheselt lähtutakse turuna tervest maailmast mitte vaid Eestist, heaks näiteks siinpuhul on Skype. (Rillo et al 2010: 10-11) Teiseks edukaks ärimudeliks tulevikus on väärtusahelate ühendamine nii, et ettevõtte jääb ühenduspaika ehk siis väärtusvõrgustiku loomine. Väärtusahelate ühendamine on näiteks sellise operatsioonisüsteemi loomine, mis võimaldab sellel jooksva tarkvara abil nii projekteerimist, disaini, meelelahutust kui palju muud. Sinna jõudmiseks on vaja osata edukalt ühendada eri distsipliine, kultuure, mõtteviise või muud sellist. Selline tegevus on saanud kindla vormi väärtusvõrgustike arendamise näol. Selleks tuleb kaardistada need väärtusahelad, milles hetkel osaletakse, ja ka need väärtusahelad, milles osalemine oleks tõenäoline ning seejärel tuleks luua eri väärtusahelate vahel siduv võrk, kus võtmerollis on konkreetne ettevõte

Aastatöö
7 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Põhimõisted

omavahel suhelda raamistikuga pannakse paika erinevad arhitektuurid moodustavad ühtse terviku 42. Huvirühmad infosüsteemi muutmisel Organisatsiooni juhtkonna vaade muudetava osa suurus, seosed ümbrusega, toimimise eesmärgid ja strateegia ­ annab teiste huvirühmade vaadetele nö "mängumaa" Organisatsiooni liikmete vaade ganisatsiooni toimimise ülesehitus Disaineri (arhitekti) vaade kuidas infosüsteem organisatsiooni infovajadusi sõltumatult lahenduse spetsiifikast rahuldab Süsteemi ehitaja vaade tehniline nägemus realiseeritavatest rakendussüsteemidest ja tehnoloogiatest ehk kuidas süsteem realiseeritakse annab spetsiifilised lahendused ja tehnoloogiad ning näitab konkreetsete toodete piirangud Alltöövõtja vaade detailne spetsifikatsioon realiseeritava süsteemi osast 43. Toimimissüsteemi määratlevad mudelid

Sissejuhatus...
184 allalaadimist
thumbnail
92
pdf

Infosüsteemide ülalhoid - konspekt

andmete hoiustamise ressursse võrgus olevate seadmete vahel. Võrgusalvesti ühendatakse kohtvõrku ja omistatakse IP aadress. RSA - River, Shamir, Adelman -(perekonnanimed, ilmselt selle loojad siis) Avatud võtme krüptoalgoritm, mis võimaldab nii krüpteerimist kui ka autentimist. POP3 - Post Office Protocol - klient/server protokoll, kus elektronposti sõnumeid võetakse vastu ja hoitakse ISP meiliserveris. SEC - Simple Event Correlator - (Risto Vaarandi poolt loodud) vabavaraline tarkvara monitooringusündmuste kui logifailide haldamiseks, mille abil on seoste leidmist võimalik automatiseerida. SQA – Software Quality Assurance- Tarkvara arenduse protsesside ja meetodite monitoorimine, et tagada kvaliteeti SOA – System Outage Analysis- ITILi meetod käideldavuse parendamiseks 4) Seleta lahti ITILi mõisted/lühendid: ITIL, PIR, RFC, CFIA, MTBSI ITIL - IT infrastructure library - infotehnoloogia haldamise tavade ja protsesside standardite kogu, mis annab

Infosüsteemide ülalhoid
80 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Managment of IT

.....................................................6 A.2.4.6 Loetleda olulised tegurid otsuse tegemiseks enne vastava teostuspoliitika valikut ­ Prepare a checklist of factors for consideration prior to implementation of such policies............................................................................ 7 A.2.5 Personali valikuga seotud kaalutlused. - Staffing considerations.........................................................................7 A.2.5.1 Kirjeldada infosüsteemide arenduse ja hooldusega seotud rollid. ­ Describe the different roles played in developing and maintaining Information Systems..................................................................................................... 7 A.2.5.2 Kirjeldada lõppkasutaja mõiste. ­ Describe the concept of End User Computing........................................7 A.2.5.3 Süsteemiarenduse ja allhangete eeliste ning puuduste analüüs seoses personaliküsimustega. ­ Describe

Arvutiõpetus
61 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Sissejuhatus infosüsteemidesse testi vastused

infosüsteemi protsesse infosüsteemi muutmiseks vajalikku rahahulka 10. Valige ÕIGE väide. Infosüsteemi muutmine jadamisi tehtavate arendustegevustega (kose-metoodikaga) on kasulik kui: tellijapoolsed nõudmised arendatavale infosüsteemile pidevalt muutuvad infosüsteemi enamus tööprotsesse on lineaarsed projektijuht ja -meeskond ei oma varasemaid töökogemusi infosüsteemi muutmise alguses ei ole täpset arusaamist selle kohta, milline peaks olema infosüsteem pärast muutmist 1. Valige ÕIGE väide. Süsteemiarendusmetoodika valimise aluseks on: arendatava süsteemi kriitilisus süsteemi arenduseks kasutatav ajahulk süsteemiarendajate oskused töö tegemise suhtes 2. Valige VALE väide. Infosüsteemi arendamise tulemusena toimub: paberi peal olevate andmete muutmine elektrooniliseks töötajate vahel andmetega seotud tegevuste ümberjagamine organisatsiooni eesmärkide muutmine 3. Valige ÕIGE väide. Andmebaas on:

Sissejuhatus...
367 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Infoteaduse eksamiküsimused

kasutamist. Nendel aastatel algas koostöö Leedu ja Läti infoinstituutidega süsteemis INFOBALT. Uuriti ka infokeeli, infotsingu ja -vajaduse probleeme. 5. Millised infoteaduste uurimissuunad on aktuaalsed Eestis erinevatel kümnenditel? l96l-1970 - ulatuslik sotsioloogiline uuring ,,Teie ja raamatukogu" lugemishuvidest; mehhaniseeritud infootsisüsteemide kasutamine raamatukogu- ja infotöös l971-1980 - uuringud automatiseeritud infosüsteemide rajamiseks, infokeeltest ja infovajadusest, raamatukogu kõigi fondide koostis ja kasutamine, kordusuuring lugemishuvidest; 1981-1990 - lugemisuuringud, raamatukogunduse areng, raamatu ajalugu, kordusuuring raamatukogu fondide koostisest ja kasutamisest 1991 - teadusinfo levi ja tarbimine, andmebaaside kasutamine infoteeninduses, raamatukogude roll teaduslikus kommunikatsioonis. 6. Mis on andmed, informatsioon, teadmised, teadmus?

Raamatukogundus ja...
81 allalaadimist
thumbnail
21
docx

Tarkvara kvaliteet ja standardid

1. Tarkvaratoode ­ mis siia kuulub? Tarkvara arenduse tulem (toode, teenus) hõlmab mitmesuguseid komponente, mis kõik võivad olla kvaliteedihalduse objektid, näiteks arenduse käigus hangitud infotehnoloogiavahendid: riistvara, standardtarkvara, sideseadmed arenduse käigus tehtud töö: täitja arendatud tarkvara (sealhulgas lähtekood, objektkood, täitmiskood jm); installatsioonid, kohandamised, muudatused; andmehõive muudatused tellija organisatsioonis, protsessides, töökorralduses... projektdokumentatsioon kasutamise kohta (kasutajajuhendid); objektsüsteemi kohta; loodavate objektide kohta (programmi/testimise dokumentatsioon); installeerimise ja seadistamise kohta; arenduse (sh testimise) kohta metoodika: tulemuste kasutamine; tulemuste edasiarendamine; uute arenduste tegemine

Tarkvara kvaliteet ja...
233 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

Praktikaaruanne - INFOTEHNOLOOGIA SÜSTEEMIDE ARENDAMISE ÕPPEKAVA

................................................................ 4 2.3 Divisjonide Põhiülesanded .................................................................................... 5 2.4 Praktikakoha kirjeldus ........................................................................................... 5 3 Projektid ja tööülesanded ............................................................................................. 6 3.1 Tutvumine SMIT-is kasutatavate infosüsteemide arendamise tehnoloogiatega. .. 6 3.2 Luua andmemudel ettevõtte ruumide kasutamise õigustest töötajate poolt. ......... 6 3.3 Loodud andmemudelist genereerida andmebaas. .................................................. 7 3.4 Projekti jätkuna luua infosüsteem. ........................................................................ 7 3.5 Migreerida projekt STS keskkonda. Tutvumine uue keskkonnaga....................... 7 3

Informaatika
167 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Nimetu

Gerli Kuusik DOKUMENDIHALDUSE TARKVARA POSTIPOISS Referaat Pärnu 2008 SISUKORD SISSEJUHATUS...............................................................................................3 1. ELEKTROONILINE DOKUMENDIHALDUSE SÜSTEEM................................4 2. TARKVARA POSTIPOISS OMADUSED..........................................................6 3. TARKVARA POSTIPOISS RAKENDAMINE....................................................9 Lisa 1...............................................................................................................12 Lisa 2...............................................................................................................13 2 SISSEJUHATUS Asutusele vajaliku informatsiooni haldamiseks kasutatakse erinevaid süsteeme. Suur

Algoritmid ja andmestruktuurid
36 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Juhtimisarvestus

LÄÄNE - VIRU RAKENDUSKÕGKOOL Ettevõtluse ­ ja majandusarvestuse õppetool Ä09 KÕ Else Luik JUHTIMISARVESTUS, SELLE OLEMUS NING SEOSED FINANTSARVESTUSE NING INFOSÜSTEEMIDEGA Äriökonoomika kursusetöö Õppejõud: Raili Kuusik Mõdriku 2012 2 SISUKORD JUHTIMISARVESTUS, SELLE OLEMUS NING SEOSED FINANTSARVESTUSE NING INFOSÜSTEEMIDEGA.....................................................................................1 SISUKORD....................................................................................................................3 SISSEJUHATUS............................................................................................................4 1. JUHTIMISARVESTUS JA SELLE OLEMUS......................................................... 5 3. JUHTIMISARVSTUSE SEOSED FINANTSJUHTIMISEGA.............

Äriökonoomika
187 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Sissejuhatus Infoteadusesse

Spetsialist/juht, kes teab kuidas allutada teadmisi ja teadmust tootlikule kasule, kuidas neid praktikas kasutada. 24. Millised muutused toob teadmusjuhtimine organisatsiooni jaoks ja millised inimese jaoks? Organisatsiooni jaoks: org.-s olemasoleva info ja teadmuse süstematiseerimine ja arendamine, prognoos, millised kompetentsid on edukuseks olulisemad, teadmiste akumuleerimise kiirendamist, süsteemidesse investeerimist, olemasolevate infosüsteemide hindamine, uued teadmised ja innovatiivsed lahendused. Muutused inimeste jaoks: Töös on olulised sotsiaalsed ja suhtlemisoskused; Meeskonnatöö, ning info- ja sidesüs-teemide kasutamise oskused; Formaalne haridus aegub väga kiiresti, võime (ümber) õppida; Tulevik on enda määrata. 25. Miks on organisatsioonile töötajate teadmised olulised? Kuidas neid talletada?

Infoallikad ja infootsing
5 allalaadimist
thumbnail
15
pdf

Organisatsioonikäitumine

Organisatsioonikäitumisest Organisatsioon ja keskkond Grupiprotsessid, grupitööd Visioon, missioon, ülesehitus ja areng Organisatsiooni struktuur Slaidid Organisatsioonikultuur ja väärtused Slaidid_Organisatsiooni väärtuste avaldumine läbi erienvate elementide Organisatsioonikultuuri kujunemist mõjutavad tegurid Väärtuspõhine juhtimine Organisatsioonikultuuri tüpoloogiad Sotsialiseerumine organisatsiooniline pühendumus töökohaga seotus tööst haaratus töörahulolu Töökohaga seotus Tööst haaratus Töörahuolu ja kokkuvõtte Tööjõustamine ehk töökohandamine Organisatsioonikäitumine- Õpetus inimesteja rühmadekäitumisestorganisatsioonis, eesmärgiga parendada organisatsiooni sooritust ja efektiivsust (Robbins, Judge 2009; Mullins 2013). Kaasaegsed suundumused (1)Tehnoloogia areng-Toetab produktiivsust-Muudab ametikohti-Koolitusvajadus; hoiak muutusesse ja õppimisse-IKT muudab suhteid ja käitumismustreid-Töötajatel „kõvem hääl�

Organisatsioonikäitumine
4 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Sissejuhatus infoteadustesse - kordamisküsimused

raamatukogud, massimeedia, teadus- ja uurimisasutused, jpt) Infoteaduse ülesanne on luua teadmisi, mida kasutades saaksid infoasutused oma ülesandeid efektiivsemalt täita 3. Millised on infoteaduse põhilised uurimissuunad ja -valdkonnad? Infovajadus ja ­kasutamine, Infoallikad, Keel, Tõlkimine, Infoanalüüs ja süstematiseerimine, Süsteemid, Analüüs ja hindamine Eksperimentaalne infootsing, Viitamise analüüs, Praktiline infootsing, Bibliomeetria, (Raamatukogude) infosüsteemid, Teaduslik kommunikatsioon, Kasutajauuringud, Indekseerimise teooriad 4. Milliseid infoteaduslikke uurimusi viidi Eestis läbi 1960- 1970ndatel aastatel? 1. 1968 L. Rass raamatukogunduslike ja infoalaste uuringute temaatika 2. 1968 Automatiseeritud infootsisüsteemide rajamine 3. 1968 Väikemehhaniseerimisvahendid infootsisüsteemides 4. 1967 Teie ja raamatukogu 5. Millised infoteaduste uurimissuunad on aktuaalsed Eestis erinevatel kümnenditel? 1

Raamatukogundus ja...
78 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Infosüsteemid

(Gartner Group). Samuti enimlevinud maailma suurlahendus Eesti turul (11 installatsiooni). Tegu on veebipõhise lahendusega, mis ühendab kogu funktsionaalsuse, mis on vajalik organisatsiooni ressursside ja kollektiivse teabe veelgi tulemuslikumaks kasutamiseks. DocLogix - üle Baltikumi arendatav dokumendihaldussüsteem, millega saab hallata kogu asutuse dokumente alates nende saamisest/loomisest kuni nende arhiveerimiseni. Samuti võimaldab tarkvara hallata asutuste partnerite kontaktandmeid, teostada otsinguid süsteemis ja genereerida aruandeid. Selle arendamisel lähtutakse rahvusvahelistest standarditest, Eesti, Leedu ja Läti seadusandlusest, mis on väga laialt integreeritud Microsofti tarkvaradega (Office; Outlook). Amphora - Internetis töötav dokumentide ja projektide haldamissüsteem, töö korraldamist lihtsustav abivahend. Amphora võimaldab paremini planeerida aega ja inimeste tegevust,

Infoteadus
24 allalaadimist
thumbnail
88
pdf

Enesetestid teemadest 2-10

d. Infosüsteemi projekteerimine e. Infosüsteemi analüüs Küsimus 5 Süsteemi analüüs on seotud järgmiste tegevustega: Vali üks või enam: a. Vajaduse identifitseerimine b. Alternatiivsete lahenduste pakkumine c. Süsteemi piirete ja mahu määramine d. Nõuete kindlakstegemine e. Programmeerimine Küsimus 6 Millised allpool toodud nimetusest ei ole süsteemi liigid? Vali üks: a. Collaboration System b. Transaction Processing Systems c. Ekspertsüsteem d. Juhtimise infosüsteem Küsimus 7 Süsteemi jagamine komponentideks, eesmärgiga neid paremini uurida ja seeläbi süsteemi ehitusest ja eesmärkidest paremini aru saada nimetakse: Vali üks: a. Süsteemi lagundamiseks (decompositi) b. Ühtekuuluvus c. Modulaarsus d. Ühendamine Küsimus 8 Mis ei ole süsteemi arenduse elutsükkli samm? Vali üks: a. Infosüsteemi analüüs b. Infosüsteemi väljavalimine ja planeerimine c. Infosüsteemi kasutamine d. Infosüsteemi ost e. Infosüsteemi projekteerimine

Infosüsteemide analüüs ja...
57 allalaadimist
thumbnail
30
doc

E-ÕPPESÜSTEEM JA SELLE RAKENDUSE ANALÜÜS

· hea juhtkonna, haridustehnoloogilise toe ja õpetajate vaheline koostöö ning infovahetus. 3. Infrastruktuur ja toimivad tugistruktuurid · õpilastel ja õpetajatel pidev ligipääs arvutile ja Internetile (arvutid, · internetiühendus, arvutiklassid jne); · hea tehnoloogiline varustatus klassides (IKT vahendite ja Interneti pidev 24 · kasutusvõimalus klassides, tarkvara jne); · hea ligipääs IT- ja haridustehnoloogilisele toele; · hea ligipääs koolitusvõimalustele, õpetajate pädevuste hindamine. 4. Motiveeritud ja pädevad õpetajad ja õpilased · vajalikud IKT ja e-õppealased pädevused õpetajatel ja õpilastel; · toimivad õpetajate- ja koolidevahelised koostöövõrgustikud; · motiveeritud ja entusiastlikud õpetaja, õpetajate meeskonnad; · motiveeritud ja ennastjuhtivad õpilased.

Informaatika
46 allalaadimist
thumbnail
204
docx

Süsteemianalüüsi kontrolltöö 1

M. Roost , TTÜ Informaatikainstituut, Loengukonspektid aines Süsteemianalüüs, 2014 IDU 5360 SÜSTEEMIANALÜÜS Loeng 1. Sissejuhatus (kontseptuaalsesse) süsteemianalüüsi.  Aine fookus  Aine taust  Eesmärgid ja õpiväljundid  Aine korraldus Aine fookus KONTSEPTUAALNE SÜSTEEMIANALÜÜS  VALDKONNA ANALÜÜS  TARKVARA NÕUETE ANALÜÜS  ITERATIIVNE ARENDUSPROTSESS Fookus: Kontseptuaalse süsteemanalüüsi meetodite rakendamine valdkonna ning tarkvara nõuete detailseks analüüsiks iteratiivses arendusprotsessis Aine taust Analüüsi ained: 1. Sissejuhatus infosüsteemidesse (IDU 3350) või Modelleerimine (IDU 3355); -> 2. -> Süsteemianalüüs (IDU 5360) -> 3. -> Infosüsteemi strateegiline analüüs (idu0021) ehk Ettevõtte äriarhitektuur (idu1321) Aine on eelduseks (OIS)

Modulatsioon
72 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Innovatsioon kordamisküsimused

1.Millest tuleneb vajadus aru saada innovatsiooni erinevatest tahkudest ning millised teadusvaldkonnad tegelevad innovatsiooni uurimisega? Sellest, et innovatsiooni õige kasutamine aitab suurendada tootlikkust, uued tooted aitavad võita ja hoida turuosa ning kasvatada kasumlikkust. Uute toodete väljatöötamine on oluline oskus, sest keskkond on pidevas muutumises. Innovatsiooni uurimisega tegelevad majandusteaduse, tehnoloogia, sotsioloogia ja inseneriteaduse valdkonnad. 2.Kirjeldage, kuidas innovatsioon annab ettevõtetele konkurentsieelise; tooge näiteid. Protsessiinnovatsioon mängib olulist strateegilist rolli, pakkudes uusi või oluliselt täiustatud mehhanisme. Toetudes nendele mehhanismidele ja oma paremale tootmisoskusele saavad ettevõtted turul konkurentsieelise, pakkudes paremat/uuemat toodet/teenust kui teised ettevõtted. · Pakutava toote või teenuse uudsus: pakkuda midagi, mida teised ei suuda. Nt: Esimese Walkmani, sulepea, fotoaparaadi, n�

Projekti juhtimine
155 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Turunduslogistika kordamiseks

· Tarneahela juhtimise ja traditsioonilise ettevõttelogistika erinevused on: o Tarneahelat vaadeldakse ühtse terviku jadana. Kliendid ja tarnijad on kaasatud planeerimise protsessi (ületab ettevõtte piire) o Tarneahela juhtimine on strateegilise pleneerimise protsess (süsteemide operatiivjuhtimise tasemel) o Erinev varude kasutamine. Üritatakse optimeerida varude hoiustamist ladudes. o Intregeeritud infosüsteemide kasutamine terviku mitte üksikliikmete vahel. Klienditeenindus ja logistika kogukulud Klienditeeninduse tähtsus · 96% rahulolematutest klientidest ei esita mingeid kaebusi, kuid 90% nendest loobub kliendsuhtest (Waller 2003) · Uue kliendi ligimeelitamine läheb 5-10 korda kallimaks kui kulutused olemasoleva kliendi hoidmiseks (Wreden 2005) Klienditeeninduse komponendid · Klienditeeninduse komponendid võib jaotada kolme rühma:

Baaslogistika
59 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Informatsioon, juhtimine ja otsustamine

Juhi kohustus on tagada nende ladus töö. Henry Fayol'i definitsiooni järgi juhtimine tähendab planeerimist, organiseerimist, koordineerimist, otsustamist ja kontrollimist. Selleks, et juht suudaks edukalt juhtida peab ta iga funktsiooniga toimetulemiseks võimalikult palju suhtlema. Selles mudelis on infosüsteemil mehhaanilisi toiminguid lihtsustav ja täiustav roll. B) Käitumuslik ­ arvestab inimese käitumisest tulenevaid aspekte. Infosüsteemid on vajalikud ettevõtte tegevuse tõhususe suurendamiseks. Antud teooria on mõjutanud suurel määral infosüsteemide arengut, rõhutades nende tähtsust ning uurides süsteeme. C) Tunnetuslik ­ juhib ettevõttes tähelepanu efektiivse informatsiooni kasutamisele. See teooria on arenenud koos arvutite ja infosüsteemidega, interneti kasutusele võtuga saab infot paremini töödelda. 1.2 Organisatsioonitunnetus

Ettevõtlus
127 allalaadimist
thumbnail
31
docx

Dokumendi halduse eksamiks

2012 ­ arhiivinduse korraldamine Haridus ­ ja Teadusministeeriumi ülesanne. Koordineerimispüramiid 2012 - ... MKMDokumendihaldusnõukoguMinisteeriumid, maavalitsusedMinisteeriumite haldusala,KOV-id Avalik teenus Avaliku halduse asutuse poolt osutatav teenus. Riik (avalik, era- ja kolmas sektor) pakub oma avalikke teenuseid portaali eesti.ee kaudu vastavalt Eesti Vabariigis kehtivatele õigusaktidele. Majandus - ja kommunikatsiooniministeerium Ministeeriumi valitsemisala: riigi infosüsteemide arendamise koordineerimine; Spetsiifilisi ülesandeid täitvateks osakondadeks on: riigi infosüsteemide osakond, kelle põhiülesanneteks on riigi infosüsteemide arendamise koordineerimine ja riigi infopoliitika ja strateegia kujundamine informaatika valdkonnas infoühiskonna teenuste arendamise osakond, kelle põhiülesanneteks on avalike teenuste ning avaliku sektori asjaajamise ja elektroonilise dokumendihalduse arendamise koordineerimine, lähtudes

Infoteadus- ja...
191 allalaadimist
thumbnail
110
doc

Kino infosüsteemi strateegilise arenduse dokumentatsioon

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Informaatikainstituut Infosüsteemide õppetool Iseseisev töö aines 'Infosüsteemide projekteerimine': Kino infosüsteemi strateegilise arenduse dokumentatsioon Teostajad: Indrek Kempi (001546) Pärtel Lias (010617) Eero Ringmäe (010636)

Infosüsteemi projekteerimine
118 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun