Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"müügimaht" - 131 õppematerjali

thumbnail
2
doc

Juhtimisarvestus kontrolltöö b

3. Teada on järgmised andmed: püsikulude kogusumma on 100 000 krooni, muutuvkulu tooteühiku kohta on 50 krooni ja tooteühiku müügihind on 70 krooni. Ettevõtte tulumaksumäär on 22%. Arvutada kasumilävi tükkides ja toodete arv, mis on vajalik 70 000 krooni puhaskasumi saamiseks. PK= 100 000 Kasumilävi tk= PK/JTtk= 100 000/ 20= 5 000 MKtk= 50 kr JTtk=MH- MKtk= 70- 50= 20 MH= 70 kr Tulumaksu määr 22% Müügimaht tk= (PK+ sihtkasum)/JTtk Kasumilävi tk Müügimaht tk= (100 000 + 89 743,60)/20= 9 487 tk Toodete arv, et saada EBIT 70 000 Sihtkasum= 70 000/0,78= 89 743, 60 Vastus: Kasumilävi 5 000 tk; toodete arv 9 487 tk 4. Kuidas nimetatakse juhtumisarvestuse ja finantsarvestuse ühist osa (kokupuutuv osa)? Juhtimisarvestuse ja finantsarvestuse ühist osa nimetatakse kuluarvestuseks. 5. Arvutada puuduvad summad:

Majandus → Juhtimisarvestus
646 allalaadimist
thumbnail
10
xls

Toote omahind-müügikasum ja tasuvuspunkt

MAJANDUSÕPETUS KODUTÖÖ Toote või teenuse omahind, müügikasum ja tasuvuspunkt Õpilane ÜLESANNE: palun leida vastused ja kanda tabelisse Toote või teenuse nimetus Keeks Jrk Näitaja Lühend Selgitused 1 OMAHIND OH SINA MÄÄRAD (otsustad) omahinna 2 Juurdehindlus % JH% SINA MÄÄRAD (otsustad) juurdehindluse 3 MÜÜGIHIND MH arvuta 4 Brutokasum ühe toote või teenuseühiku kohta. BKü arvuta 5 Brutorentaablus BR arvuta 6 Ettevõtte PÜSIKULU kuus ...

Majandus → Müügitöö alused
21 allalaadimist
thumbnail
2
xls

Täiendkulu ja -tulu

- 240.- (müügihind-muutuvkulu) Jääktulumäär (kaks kohta peale koma) 0,64 0,60 ühiku jääktulu / ühiku müügihind Püsikulud kokku 120 000.- 270 000.- Tasuvuspunkt toodanguühikutes 750 1125 püsikulud / ühiku jääktulu Tasuvuspunkt rahas 187 500.- 450 000.- püsikulud / jääktulu määr Soovitav kasum (I) 200 000.- 300 000.- Soovitud kasumile vastav müügimaht (püsikulud + soovitav kasum) / toodanguühikutes 2000 2375 ühiku jääktulu Eeldatav käive rahas 500 000.- 950 000.- Ohutusvaru määr (3 kohta peale (eeldatac käive - tasakaalupunkti koma) 0,625 0,526 käive) / eeldatav käive Ohutusvaru rahas Ohutusvaru toodanguühikutes Ülesanne 9 Täiendkulu ja -tulu

Majandus → Majandus
23 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Turunduse esimene ja teine kontrolltöö koos vastustega

35. Uue aja müügifirma turundust iseloomustab keskendumine : a) müügitulemustele b) kliendi vajadustele ja rahulolule c) käibele 36. iskiliku müügi protsessi veenmisfaasis toimub tulevase kliendi: a) otsimine b) veenmine c) vabanemine 37. 4D mudelit kasutatakse turunduses a) Hinnakujunduses b) Brändi positsioneerimisel c) Nõudluse analüüsimisel d) Sellist mudelit ei ole olemas 38. Müügitoetuse hindamise kvalitatiivseks hindamiseks on a) Müügimaht b) Uute klientide arv c) Klientidega suhtlemine d) Hoitud klientide arv 39. Kasumiläve punkt (toodanguühikus) leitakse a) Püsikulud / (ühiku müügihind ­ muutuvkulud) b) Muutuvkulud / (ühiku müügihind ­ ühiku püsikulud ) 40. Andrese nägemuses on BMW rullnokkade auto, seega on see andresel a) Brändi tajutud kvaliteet b) Brändi assotsiatsioon c) Brändi kasu d) Brändi emotsioon 41. Turu-uurimise esmaseks meetodiks on a) Internet

Majandus → Turundus
208 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Turunduskaasus - Suusapuri analüüs

kuludega toodet arendaks ning maailmas turustaks. Leping on selline, et kui 1986 aasta lõpuks jääb müügitulemus alla 5000 ühiku siis võib kumbki osapool lõpetada lepingu ja patendi õigused lähevad tagasi Davidile. · Kahjuks on viimase aasta müügitulemused ainult 708 ühikut ja Mistrali juhtkond kaalub toote arendamisest ja müügist loobuda. II PROBLEEM Suusapurje müügimaht ei ole saavutanud eesmärgipärast taset. III OSATÄITJAD A. INIMESED 1. David Varilek, tehniline nõustaja, 23-aastane a. Suusapurje leiutaja b. Suusapurje demonstreerija erinevatel võistlustel ja näitustel c. Saab patendi õigused tagasi kui leping on lõppenud B. INSTITUTSIOONID 1. Mistral Windsurfing AG a. Suusapurje patendi ja kaubamärgi õigused C

Majandus → Turundus
43 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

Kooliraamatukogu turundusplaan II-VI osa

II OSA 3. Konkurendid Konkurentide määratlemine: · esmased ja kaudsed konkurendid · konkurendi toote kirjeldus · konkurendi suurus ja kasv · konkurendi turuosa Konkurentide tugevused: · toote/teenuse kvaliteet · hind, jaotuskanalid, müügitoetus Konkurentide nõrkused: · toote/teenuse omadused · tarbija hoiakud · hind, jaotuskanalid, müügitoetus III OSA 4. Ettevõtte eesmärgid järgmisel kolmel aastal Turu vajadused Huvigruppide vajadused Ettevõtte vajadused 5. Müügieesmärgid Müügimaht Geograafiline jagunemine Müügimaht sihtgruppides Turuosa 6. Diferentseerimise strateegia 7. Positsioneerimise strateegia 8. Hinna ja kvaliteedi strateegia IV OSA 9. Toote valik sihtgruppidele Erilise tähendusega on kooli raamatukogu kui info- ja kultuurikeskus ning kooli raamatukogu juhataja. On ju temal ülevaade eri õppeainete kõigist õppevahenditest ja enamasti peab ta ka õppevara andmebaasi. Just tema saab ja temal tul...

Informaatika → Infoteadus
30 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Ettevõtlus

ETTEVÕTLUS 1. Täida lüngad! Ettevõtte sünonüümid Eestis on näiteks 1.organisatsioon ja 2.firma. Ettevõtte kui iseseisva majandusüksuse tunnused on juhtimine,3. raamatupidamine, 4.varade lahusus ja 5.bilanss. Äritegevust reguleerivad riigis mitmed seadused, millest olulisemad on 6.äriseadustik, võlaõigusseadus, töölepinguseadus ja mitmed maksuseadused. Ettevõtjal on äris osalemiseks mitmeid erinevaid võimalusi. Kui inimene tegutseb oma nimel, siis teda nimetatakse juriidilises keeles 7. FIE. Sellise teguviisi eelisteks on näiteks 8.Kui käive e müügimaht ei ületa 16 000, võib pidada kassapõhist raamatupidamist. ja 9.Võimaldab reguleerida maksukoormust Eestis saab luua nelja liiki äriühinguid:10. täisühing, 11.osaühing, 12.usaldusühing ja 13.aktsiaselts. Äriühingut, milles on kaks või enam osanikku ja nad tegutsevad ühise ärinime all ning mõlemal on solidaarne vastutus nimetatakse 14.täisühinguks. Tunt...

Majandus → Ettevõtlus
4 allalaadimist
thumbnail
52
xlsx

Finantsanalüüs kodunetöö

Ettevõttel on käigus 200 000 lihtaktsiat, ta maksab oma laenudelt intresse keskmiselt 5,5% intressimä EUR. Ettevõtte püsikulud on 80 000 EUR, ettevõttele rakendatavaks tulumaksumääraks 20% (tegem ettevõte soovib saada järgmise aasta EPS  Milline müügimaht selle ta Aktsiaid 200,000 Intress 5.5% Võlakordaja (D/A) 60% Koguvara 300,000 Ettevõtte püsikulud 80,000 FC Tulumaksumäär 20% Muutuvkulud moodustavad 62.50% VC

Majandus → Finantsanalüüs
61 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Juhtimisarvestuse case'id

muudatusi hetkelises struktuuris. Teisest küljest võiks Tõnu veenda Marekit, et ta otsiks asemele paremaid töölisi või hoopis kohustada Marekit tegema efektiivseid otsuseid ja juhul kui ta ei täida tingimusi siis vallandada. 5) Millised oleksid muudatuste positiivsed ja negatiivsed mõjud? Muudatuste positiivsed mõjud (juhul kui Marek vallandada): uue ja professionaalsema tootmisosakonna juhiga kasvaks firma müügimaht ja sellele järgneks kasumi suurenemine; töötajate palkade kasv; organisatsioon tegutseb tervikuna; töötajate heaolu ja motivatsiooni suurenemine; tekiks „barjäärideta“ keskkond, kus igaüks saaks avaldada oma mõtteid. Muudatuste negatiivsed mõjud (juhul kui Marek jääb): firma müügimaht ilmselt väheneb, praakide maht suureneb; töötajate palkade kärpimine; massilised kulud;

Majandus → Juhtimine
5 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Nõudlus II osa

Näiteks, kui tekib magusaisu ja mingi kook, näiteks kohupiimakook on liiga kallis, siis võib seda magusaisu leevendada jogurtiga. 5.Kuidas on omavahel seotud elastsus ja eelarve? Mida rohkem inimesed kulutavad oma eelarvest tootele, seda elastsem kaldub selle nõudlus olema. 6.Kuidas on seotud siduskaubad ja nõudlus? Näiteks, kui autode hinnad tõusevad ja inimesed ei suuda neid palju osta, kahaneb ka siduskaupade müügimaht (bensiinile, autorehvidele jne). Kui aga autode hinnad langevad, võib muutuda siduskauba nõudlus vastupidiseks. 7.Milline on vahe ootuste ja nõudluse vahel? Ootustel puudub kindel aja piir. Näiteks, kui tootjad loodavad oma toodete eest kõrgemat hinda saada siis nad jätavad teatud tooted reservi. Nõudlus aga toimub kindlal aj hetkel. 8.Kirjelda oma sõnadega nõudlusseadust. Nõudlusseadus on toodete ja teenuste erinevad kogused, mida inimene soovib ja suudab osta

Majandus → Majandus
54 allalaadimist
thumbnail
17
ppt

HINNA TÄHENDUS

ostjate võimalikud reaktsioonid hinnavariantidele müügipersonali ja vahendajate hinnareageeringud hinnamuudatuste mõju firma teistele toodetele eelneva perioodi läbimüük Hinnakujunduse etapid Müügieesmärgid Müügieesmärgid on seotud käibe ja turuosaga. Käibe absoluutsuuruse säilitamine või suurendamine Edasikestmiseks vajaliku miinimumkäibe taotlemine Turuosa säilitamine ja kasvatamine Kuvandieesmärgid Stabiilsus ja hea maine. Stabiilne turuosa ja müügimaht, head suhted vahendajatega ja täita seadusi. Välditakse hinnasõda ja hoitakse stabiilseid hindu, kuid rakendatakse hinnaväliseid agressiivseid turundusmeetodeid. Kasumi eesmärgid Maksimaalne kasum, tasuv investeering, vastuvõetav kasum raha kiire käive. Nõudluse uurimine Tunniülesanne rühmatööna Villast lõnga müüdi detsembrikuus 250 kg hinnaga 5 eurot/100gr Jaanuarikuus müüdi villast lõnga 150kg hinnaga 4 eurot/ 100gr

Majandus → Majandus
4 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Äriplaani koostamine

) TOOTE ELUTSÜKKEL Juurutusfaas -müügile ilmumine ja turu vallutamine -kaupa veel ei tunta -suured turunduskulud (reklaam) -väike müügitempo (vähene tuntus) -kasum sageli negatiivne Kasvufaas -kasvab toote müügimaht ja kasum -kulud stabiliseeruvad -kaupa tunnustab ja ostab esmatarbija -toote turusegmentimine, turustuskanalite leidmine, toote ja sortimendi täiustamine -kasumi kasv aeglustub enne faasi lõppu ,,tänu" uutele konkurentidele Küpsusfaas -käibe ja kasumi tempo aeglustub

Majandus → Majandus
169 allalaadimist
thumbnail
5
odt

Eksami piletid ettevõtluse kohta

Ärijuht kipub pettuma, kui reaalsus ja äriplaan ei lange kokku. Üheks põhjuseks on, et plaan on koostatud ideaalsena arvestamata ootamatusi. Planeerimisel on vaja nii öelda sisse võtta ootamatused ( nii meeldivad, kui ebameeldivad). Nt majandustegevusele on suurenenud/ vähenenud nõudmine; tooraine, energia palgad kallinevad; majanduses on inflatsioon; konkurente tuleb juurde või langeb väja jne. 2) Väikettevõtte müügiprobleemid- väike müügimaht Kui ettevõtjal puuduvad korralikud teadmised ja oskused juhtimiseks, võib ettevõttel tekkida probleeme müügiga. Põhjused: madal konkurentsivõime, puudulik ülevaade laoseisust, väike müügimaht, kehv asukoht. 3) Täisühingu kasumi jaotus Kasumi jaotamine määratakse kasutamislepinguga. Üldjuhul on igal omanikul ühingu kaasosanikuna õigus saada tema osamaksule proportsionaalne osa ühingu jaotatavast kasumist, kui asutamislepingus pole teisiti. Pilet 1

Põllumajandus → Põllumajanduse ettevõtluse...
80 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Turunduse alused kordamisküsimused

turunduse alused kordamisküsimused. Eleriin juur VE-15 1. Kordamisküsimused 1. Kas turundus ja müük on sünonüümid? Kui ei, siis milles on erinevus? 2. Kas mõisted "tarbija" ja "klient" on sünonüümid? Kui ei, siis milles on erinevus? 3. Kas politsei, haigla, kirik, hotell ja teater saavad oma tegevuses kasutada turundusprintsiipe? 4. Too konkreetseid näiteid erinevate turundusfilosoofiate rakendamise kohta! 5. Kas sotsiaalse turunduse kontseptsiooni see osa, mis puudutab ühiskonna üldisemate vajaduste arvestamist, on jäänud vaid unistuseks või on ta praktikas realiseerunud? Too näiteid Vastused: 1.Võib küll öelda, et need on erinevad turundus ja müük, kuna turunduse eesmärk on kokku viia ostjad ja nende vajadus, selle toote või teenuse järgi. Kuid müük iseenesest hõlmaks minu jaoks seda, et kas ja kui palju suudan oma toodet või teenust müüa just nendele ,kellele oleks seda toodet või teenust vaja. 2.Klient ehk persoon, kes soetab an...

Majandus → Turundus
32 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Hinnakujunduse võimalused turunduses

Paljud kulud sõltuvad käibe suurusest ning samuti on konkreetse toote omahinna kalkuleerimine tavaliselt tinglik - tulemus sõltub üldkulude jaotamisest erinevate toodete vahel. Tootmiskulude alandamise korral peaks selle meetodi korral alandama ka hinda. See ei pruugi olla arukas. Kulukeskse hinnakujunduse erivormiks on marginaalne hinnakujundus. Sel juhul lisatakse juurdehindlus ühe täiendava toote (piirtoote) tootmiskuludele. Meetodit võib kasutada, kui garanteeritud müügimaht kõrgema hinna juures on piisav ettevõtte üldkulude katmiseks. Kui on saavutatud müügimaht, mis katab ära kõik kulud (sh üldkulud), siis täiendavate toodete müügil võib põhimõtteliselt lubada hinnaalandust. Iga hind, mis on piirkuludest suurem, annab lisakasumit. (Nt turismiettevõtete viimase hetke allahindlused.) (Turunduse alused) Kuludel põhineva hinnakujunduse suur puudus on see, et ta lähtub eeldusest, nagu oleks tarbijad huvitatud tootja kuludest. Seda nad muidugi ei ole

Majandus → Turunduse alused
141 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Elektroonika jae- hulgimüük äriplaan

2.1) Ruumid lk 2 2.2) Sisseseade, masinad lk 2 2.3) Tarnijad lk 2 2.4) Personal lk 2 3) Turg lk 3 3.1) Kliendid lk 4 3.2) Konkurendid lk 4 4) Hinna määramine lk 5 5) Turustamine lk 5 6) Müügimeetod lk 5 7) Müügimaht poolaasta lõikes lk 6 8) Kauba sisseost lk 6 9) Eelarved lk 7 Algbilanss lk 7 10) Rahavoogude prognoos lk 8 ÄRIIDEE KOKKOVÕTE Äriideeks on teha elektroonika hulgi- ja jaemüügiga tegelev firma. Selle loomiseks moodustatakse osaühing, millel on kaks omanikku: -----------------------------------. Mõlemal omanikul on olemas töökogemus selles valdkonnas

Majandus → Majandus
429 allalaadimist
thumbnail
88
ppt

Finantsarvestus

- a) Jääkkasum ühiku kohta = Ühiku müügihind - ühiku muutuvkulud 80 = 100 - 20 b) Kogu jääkkasum = Müügitulu - muutuvad kulud 12 000 = 15 000 – 3 000 80% 100 % 20 % c) Jääkkasumi määr % = ((15000- 3000) / 15 000) * 100 • Jääkkasum - püsikulud = kasum Jääkkasum - püsikulud = 0 ehk Jääkkasum = püsikulud TASUVUSPUNKT • Tasuvuspunkt on müügimaht, mille puhul jääkkasum = püsikulud • Peale tasuvuspunkti iga täiendava ühiku müük suurendab puhaskasumit ühiku kohta tuleva jääkkasumi võrra. KMK (CVP) analüüs: Arvutuste alusel 1. Püsikulud aastas £60 000 Ühiku müügihind £20 Ühiku muutuvad kulud £10 Olulisuse vahemik 4 000 - 12 000 ühikut 2. Tasuvuspunkt Püsikulud = £60 000/£10 = 6 000 ühikut

Majandus → Majandus
14 allalaadimist
thumbnail
12
xlsx

Projektipõhine rahastamine

Aastad 0 Müügimaht Ühiku hind Müügikäive Muutuvkulud Püsikulud Amortisatsioon Ärikasum Tegevuslikud rahavood Põhivara soetus -25,000 Muutus puhaskäibekapitalis -5,000 Puhtad rahavood -30,000 Diskontotegur Diskonteeritud rahavood Projekti finantseerimise mõõdikud Laenu hind (%) kd 6% Risikvaba intressimäär (%) 4% Beetakordaja majandusharus 1.04 Projekti finantsvõimendusega beetakordaja 2.08 Tururiskipreemia (%) 1% Väikeettevõtte riskipreemia (%) 8% Omakapitali hind (%) ks 13.04% Kaalutud keskmine kapitali hind (%) WACC 15% Projekti tasuv...

Majandus → Majandus
11 allalaadimist
thumbnail
4
xls

Finantsjuhtimine: Pikaajaline lahendus

Aastad 0 1 2 3 Müügimaht 30 000 30 000 30 000 Ühiku hind 500 500 500 Müügikäive 15 000 000 15 000 000 15 000 000 Muutuvkulu 9 000 000 9 000 000 9 000 000 Püsikulu 1 500 000 1 500 000 1 500 000 Amortisatsioon 3 000 000 3 000 000 3 000 000 Ärikasum 1 500 000 1 500 000 1 500 000 Tegevuslikud rahavood 4 500 000 4 500 000 4 500 000 Tulumaks 0 ...

Majandus → Finantsjuhtimine
75 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Turundus

· Reklaamitakse mitte ainult äriettevõtteid vaid ka mittetulundusorganisatsioone · Reklaam harib ja kasvatab noori inimesi (oleneb mis suunas) Reklaami eelarve · Väga kulukas firmale kui kogu ühiskonnale · USA-s üle 2% SKP-st · Kulutused 1 elaniku kohta suuremad väikeriikides · Reklaami kulutuste suuruse määrab: turu suurus; tarbijate paiknemine turul: reklaamitava toote liik; müügimaht konkurentidega võrreldes Kulutused on õigustatud, kui tootel on · Unikaalsed omadused · Tulevastele ostjatele oluline väärtus · Emotsionaalne motivatsioon ostjale · Esmane või suurenev nõudlus · Potensiaalselt suur turg Toodet tasub reklaamida kui · Majanduse üldine seis on soodne · Firmal on vajalikud ressursid · Firmal on piisavalt kogemusi turunduses · Konkurenttooted pole pälvinud jäika margilojaalsust

Majandus → Majandus
12 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

Eksamitöö näidisvariant

eest, töötasu 50 krooni ja muud otsekulud on 25 krooni. Tootmise muud üldkulud (va kulum) on 600 000 krooni aastas. Ettevõtte üldhalduskulud on 300 000 krooni aastas, mis sisaldavad ruumide renti ja kommunaalkulusid, kontorikulusid jms. Ettevõttel on palgatud juht töötasuga 30 000 krooni kuus, sekretär 9 000 krooni kuus, müügijuht 20 000 krooni kuus. Reklaamile ja turundusele kulutatakse 100 000 krooni aastas. Tegevusaasta tootmise ja müügimaht on 25 000 komplekti. Ühe komplekti müügihind on 300 krooni. Ettevõtte raamatupidamisbilansi andmed seisuga 31.12. 2012: AKTIVA Summas Raha ja pangakontod 100 000 Ostjate debitoorne võlg 300 000 Kaubavarud 100 000 Põhivara jääkmaksumuses 6 000 000

Majandus → Majandus
43 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Referaat: Värvikeskus Sadolin

L9-15. Kontakttelefon +371 6718 5520. Olete teretulnud külastama meid ka Lätis! 2007 september Värvikeskuste Grupp avas esimese Wagner Eesti Esinduse oma Peterburi tee 52a kaupluse ruumides. Maalrite paremaks teenindamiseks lisandunud viimistlusseadmed peaksid aitama meil pakkuda viimistlejatele terviklahendusi ja tegevusefektiivsust. 2007 veebruar Värvikeskuste Grupp sai 2007 aasta veebruaris 10. aastaseks. Olles üks Eesti suuremaid värvimüüjaid, oli meie 2007 aasta müügimaht 154 miljonit krooni. Ettevõttel oli 4 kauplust ja kliente teenindas 45 oma ala spetsialisti 2003 oktoober Avasid oma teise kaupluse Tallinnas, Peterburi tee 52a. Tekkinud kogemuste varal asusid testima uudseid klienditeenindamise lahendusi Eesti turul: suuremat rõhku panime erakliendi teenindamisele, kliente hakkas nõustama meie oma disainer, kaupluses panime välja palju näidiseid ja oli eraldi näidiste ala klientides inspiratsiooni tekitamiseks. Võtsid kasutusele

Ametid → Tisleri eriala
17 allalaadimist
thumbnail
28
pptx

Protsessid

organisatsiooni struktuuri ümberkujundamist protsess- struktuuriks, mida teoorias tavaliselt nimetatakse maatriksstruktuuriks. Organisatsiooni protsess-struktuur Funktsioonid Protsessid Funktsioonid + Protsessid = Maatriks Protsesside seire ja mõõtmine Olulisemad ja enamlevinumad seirevaldkonnad ja mõõtmised organisatsioonil:  kaod (ressursside kasut. efektiivsus, praak, tööseisak)  tootlikkus (toote valmistamise protsess ja kättetoimetamise aeg, müügimaht töötaja kohta, pakendikulu toote ühiku kohta jm)  turustamine (turuosa, tehingukulud, jm)  toimingutele kuluv aeg (lao rotatsioon, toote kohaletoimetamise aeg jm)  kvaliteet (defektsete toodete hulk, protsessi stabiilsus)  tarbija rahulolu (klientide arvu muutus, kaebuste arv)  paindlikkus (logistika muutused)  keskkonnajuhtimine (energia, vee kulu vähenemine tooteühiku kohta, toote elutsükli kestvus)  majandusnäitajad (kulud kokku, likviidsus jm)

Majandus → Majandus
18 allalaadimist
thumbnail
57
docx

Turundus - konspekt eksamiks

Keskmine 3 5 7 Nõrk 6 8 9 Turu atraktiivsuse maatriks  Turu suurus, kasv, tsüklilisus, hooajalisus  Tulu potentsiaal  Tarbijate hulk  Konkurentide hulk, konkurentsipoliitika Turupositsiooni maatriks  Turuosa, käive  Tarbijate lojaalsus  Finantsvahendid  Tehnoloogia  Innovatsioon, toote kvaliteet, valikud, kulud  Arengupotentsiaal TURUOSA = Toote X müügimaht regioonis N/Tootegrupi müügimaht regioonis N *100(%) Makrokeskkond Turunduse makrokeskkond koosneb põhijõududest, mis mõjutavad organisatsiooni mikrokeskkonda ning kujundavad turunduse võimalusi ja ohte. Õpetus turundussüsteemidest, nende mõjust ühiskonnale ja vastupidi. Turunduse makrokeskkonna liigid ja tegurid:  Demograafilised tegurid Millised on peamised demograafilised sündmused ja tendentsid antud riigis

Majandus → Turundus
24 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Huvitav ettevõte. Swarovski

Võimalik, et nad ei leia kunagi äramõistatamist, kuna ettevõtes varjatakse saladusi väga hoolikalt. Seega on loomulik, et pärast uue kollektsiooni väljalaskmist Swarovski loojad hävitavad kogu dokumentatsiooni. Swarovski ettevõte on tänapäeval väga edukas. Kompaania valmistab peaaegu 80% kogu kividest, mida kasustatakse kvalitatiivse ehtete valdkonnas. 2009. aastakäive oli 2,25 miljardit eurot, mis näitab kui suur on ettevõte müügimaht. Swarovski peakorter endiselt asub Austria külas Vattens, kuid ettevõte toodangut müüakse üle maailma. Swarovski poed asuvad Argentiinas, Austrias, Brasiilias, Hiinas, Tsehias, Prantsusmaal, Saksamaal, Itaalias, Indoneesias, Indias, Jordaanias, Liechtensteinis, Mehhikos, Sveitsis, Tais, Türgis, Suur-Britannias ja Ameerika Ühendriikides. Ettevõte omab kokku 1014 erapoodi. Vaatamata sellele, et ettevõttes töötab peaaegu 24 841 töötajat (2009. Aasta

Majandus → Ettevõtluse alused
124 allalaadimist
thumbnail
1
xlsx

Majanduse kodutöö 2 ülesanded 1-5

Juust 0 0 3 0 0 600 <= 600 g Pähklid 0 0 0 3 0 225 <= 300 g Kookoshelbed 0 0 0 0 4 0 <= 300 g Tööaeg 3 3 3 6 3 1800 <= 1800 min Müügimaht 0 1 1 0 1 250 <= 250 tk Kasum (sihifun.) 0,2 0,26 0,3 0,22 0,22 129,5 --> max Lahend (x) 200 50 200 75 0 1. Selgub, et kasum mandlikoogi valmistamisest väheneb 0,15 euroni. Kui nii juhtub, siis optimaalses lahendis:

Majandus → Majandus
6 allalaadimist
thumbnail
12
xlsx

Kodutöö 3 Solver variant 1

$G$23 juust arvutuslik 600 $G$23<=$I$23 $G$24 pähklid arvutuslik 225 $G$24<=$I$24 $G$25 kookoshelbed arvutuslik 0 $G$25<=$I$25 $G$26 tööaeg arvutuslik 1800 $G$26<=$I$26 $G$27 rosina,juustu ja kookoshelvestega kookide müügimaht arvutuslik 250 $G$27<=$I$27 er Constraints, Assume NonNegative Integer Contin Contin Contin Contin Contin Status Slack Not Binding 625 Binding 0 Not Binding 300 Binding 0 Not Binding 75 Not Binding 300 Binding 0 Binding 0 Microsoft Excel 16

Matemaatika → Kõrgem matemaatika
31 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Juhtimisarvestus kontrolltöö a

Püsikulude summa on 100 000 krooni, muutuvkulu tooteühiku kohta on 60 krooni ja müügihind on 80 krooni. Ettevõtte tulumaksumäär on 22%. Arvuta kasumilävi tooteühikutes ja toodete arv, mida oleks vaja müüa, et saada 70 000 krooni puhaskasumit. PK= 100 000.- Ühiku JT= MHtk- MKtk ­> JTtk= 80 ­ 60= 20 MK tooteühiku kohta= 60.- MH= 80.- Kasumilävi naturaalühikutes= PK/ JTtk-->100 000/ 20= 5 000 tk Tulumaks= 22% Müügimaht naturaalühikutes vastavalt sihtkasumile= (PK+ EBIT= 70 000.- + sihtkasum)/ JTtk Sihtkasum --> p/kasum/ (100%- 22%) = 70 000/0,78= 89 743, 6 (100 000 + 89 743, 6)/ 20= 9 487 Vastus: Kasumilävi ­ 5 000 tk ja toodetearv ­ 9 487 tk 10. Defineeri lühidalt, mis on ohutusvaru? Ohutusvaru on summa, mille võrra eelarvestatud müügikäive (müügitulu) ületab müügikäibe kasumilävepunktis

Majandus → Juhtimisarvestus
843 allalaadimist
thumbnail
6
pdf

Funktsiooni mõiste

5 Tulu-, kulu- ja kasumifuktsioonid Püsiv kogukulu (TFC)­ kulu, mis ei sõltu kauba tootmismahust Muutuv kogukulu (TVC)­ kulu, mis ei sõltub kauba tootmismahust Tootmise kogukulu ­ TC (Q )=TFC+TVC Kogutulu ­ tulu, mis saadakse toote müügist R(Q)=pQ (p on ühe ühiku hind) Ettevõtte kasum ­ (Q) = R(Q) - C (Q) Tasuvuspunkt ­ müügimaht, mille puhul tulu ja kulu on võrdsed. Firma toote nõudlusfunktsioon on esitatav kujul QD = 490 - 0,1 p 2 . Milline on vähim hind, mille puhul nõudlus puudub? Leida lineaarne pakkumisfunktsioon, teades, et tasakaaluhind on 20 ja hinna 10 puhul moodustab pakkumine 200 ühikut. 6

Matemaatika → Majandusmatemaatika
44 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Äriplaani töö

analüüsi. Ärimissioon ­ Ettevõtte kõikehõlmav, ühendav ja juhtiv idee, mis kujundab kogu äri protsessi. Ettevõtte eksistentsi juhtmõte: kelle, milliseid vajadusi, kuidas ettevõte rahuldab pikaajalises perspektiivis. Ärivisioon ­ Võimalikult realistlik kirjeldus, millisena ettevõtja tahab oma ettevõtet näha tulevikus. Eesmärk ­ Lähtudes visioonist ja uuringutest pannakse paika eesmärgid ­ tulu, müügimaht, töökoha loomine, eneseteostus jne. Äristrateegia ­ Selgitab, kuidas ettevõtte tegutseb (millisel viisil), saavutamaks pikaajalisi eesmärke. Ärimudel ­ Ärimudel on raha tegemise raamis- tik. See ühendab ettevõtte strateegiad ühtseks tervikuks, milleta ei ole võimalik pikaajaliselt teenida kasumit. Tunnuslause ­ Tunnuslause on lause või fraas, millest tuntakse organisatsiooni, ettevõtet, toodet, kampaaniat vm

Majandus → Majandus
13 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Äriplaan

80 15 60 10 40 5 20 0 0 2014 2015 2016 2017* 2018* 2019* Müügimaht Sissetulek Graafiku asemel võib olla ka tabel. Peamised eeldused, mida on võetud finantsprognooside tegemisel arvesse: [ettevõtte logo] 8 1) Eeldus 1 2) Eeldus 2 [ettevõtte logo] 9 Lisa 1. Finantsprognoosid Üksikasjalik finantsprognoos esimese 3-5 aasta kohta. Eelistatavalt eraldades kasumiaruande, bilansi ja rahavoogude arvutusi.

Majandus → Majandus
23 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Turundus

 Reklaamitakse mitte ainult äriettevõtteid vaid ka mittetulundusorganisatsioone  Reklaam harib ja kasvatab noori inimesi (oleneb mis suunas) Reklaami eelarve Väga kulukas firmale kui kogu ühiskonnale USA-s üle 2% SKP-st Kulutused 1 elaniku kohta suuremad väikeriikides Reklaami kulutuste suuruse määrab: turu suurus; tarbijate paiknemine turul: reklaamitava toote liik; müügimaht konkurentidega võrreldes Kulutused on õigustatud, kui tootel on Unikaalsed omadused Tulevastele ostjatele oluline väärtus Emotsionaalne motivatsioon ostjale Esmane või suurenev nõudlus Potensiaalselt suur turg Toodet tasub reklaamida kui Majanduse üldine seis on soodne Firmal on vajalikud ressursid Firmal on piisavalt kogemusi turunduses

Majandus → Turundus
11 allalaadimist
thumbnail
171
xls

Finantsnäitajate arvutamine

Tootmise üldkulud, v.a. kulum moodustasid 60000 Üldjuhtimiskulud 30000 Müügikulud sisaldavad töötasu 4 /aabits ja telefonikulu. On arvestatud, et iga aabitsa peale kulub 3 minutit kõneaega (ta 0.1 ) ja abonenttasu on 10 kuus. Aasta tootmis ­ ja müügimaht 25000 tk. Leida jooksva aasta kulud: Muutuvkulud Esmaskulud Tootmis- kulud Püsikulud Täiendkulud

Majandus → Majandus
100 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Õkoloogia - referaat

7 kiirus üle 7 m/sek. Eriti perspektiivseid paiku tuuleenergia tootmiseks, kus aasta keskmine tuulekiirus on 5...6 m/sek, on Eestis palju. 2004. aasta lõpuks oli kogu maailmas installeeritud 47 912 MW võimsuse eest tuulegeneraatoreid. Need andsid küll alla protsendi maailma energiavajadusest, kuid kasv jätkub kiirelt. 2020. aastaks peaks Maailma Tuuleenergia Nõukogu andmeil ulatuma tuuleturbiinide müügimaht 80 miljardi euroni aastas ja samaks ajaks peaks tuuleenergia katma 12 protsenti maailma energiavajadusest. 2005. aasta numbrite järgi oli tuuleenergia osakaal terve maailma energiatoodangus juba 1%. Eesti tootis siis 54 GWh. Eelmisel (2008) aastal tootis Eesti kokku 12 188 GWh elektrienergiat ning tuuleenergiast toodetu moodustas sellest 91 GWh. Kui me ise ei tooda just väga suurt protsenti oma energiast tuuleenergia abil, siis teine jutt on toodetavate tuulegeneraatorite kohta

Põllumajandus → Põllumajanduse alused
69 allalaadimist
thumbnail
10
doc

HINNAPOLIITIKA JA -STRATEEGIA

Mida veel on tarvis teada, et selle näitaja abil välja arvutada ettevõtte kasum? Jääktulumäär näitab jääktulu osatähtsust hinnas ja seda väljendatakse harilikult kümnendmurruna või protsentides. Peame teadma müügi laekumist ja püsikulusid 31. Milline järgnevatest näitajatest on muutumise korral kõige tugevama mõjuga kasumi tõusule/langusele (a) püsikulud (b) hind (c) ühiku muutuvkulud (d) müügimaht (ühikutes) 32.Millise näitaja teadmine on optimaalse hinna kehtestamiseks kõige kriitilisem? Oma kulude. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Test oleks abimaterjalideta sooritamiseks (a) liiga keeruline (b) parajalt mõtlemist vajav (c) liiga lihtne November 2013 ………………………………………….

Majandus → Hinnapoliitika ja...
131 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Äriplaneerimise eksami vastused

Sinu vastus on õige. Õige vastus on: teada saada arvestusliku kasumi/kahjumi suurust, mõista kui suured on ettevõtte kulud ja tulud Küsimus 25 Õige Hinne 1,00 / 1,00 Märgista küsimus Küsimuse tekst Kas bilansi valem on tõene või väär? VARAD = KOHUSTUSED + OMAKAPITAL Vali üks: Tõene Väär Tagasiside Õige vastus on 'tõene'. Küsimus 26 Õige Hinne 1,00 / 1,00 Märgista küsimus Küsimuse tekst Tasuvuspunkt on müügimaht, mille korral kulud võrduvad tuludega ja kasum on null. Vali üks: Tõene Väär Tagasiside Õige vastus on 'tõene'. Küsimus 27 Õige Hinne 1,00 / 1,00 Märgista küsimus Küsimuse tekst Alexander Osterwalderi ärimudelil on järgmised komponendid: Vali üks või enam: a. mõõdikute süsteem b. kliendid c. võtmetegevused d. võtmepartnerid Tagasiside Sinu vastus on õige. Õige vastus on: võtmetegevused, kliendid, võtmepartnerid

Majandus → Majandus
22 allalaadimist
thumbnail
46
docx

Turunduse alused kordamisküsimused

protsessidena. Noorte seas levivate moetrendide müügimahu suurenemine, noortemoe ühendamine „koolimoega“ ning reklaamkampaaniate tegemine enne kooli algust ning vaheaegadel. Rõivatootjad peaksid keskenduma nüüd rohkem ka keskealistele ning vanematele inimestele suunatud müügile ja reklaamile, mõtekas on ühte riidepoodi koondada kogupere kaup (lasteriided, meesteriided, naisteriided) ning selle võrra suureneks ka müügimaht. Keskendada turu-analüüs keskealistele ning vanuritele ning analüüsida erinevate vanusegruppide ostuvõimet (vanuritele sooduspakkumised vms). Oluline on arstiabi parem kättesaadavus vanuritele, meditsiiniasutustele tähendab see paremat logistilist süsteemi ning suuremat tööjõukulu. Samas elanikkonna vananemisel ning sissetulekute languse tõttu ei suudeta osta kallimaid ravimeid. Noortele ja keskealistele mõeldud ravimite hinna tõus, samal

Majandus → Turundus
51 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Turunduse eksam

tavapäraselt lõpptarbijale 105 krooni ning eelmisel aastal müüdi juunis tavahinnaga 12 000 ruutmeetrit katusekive. Ettevõtte püsikulud ühes kuus on 500 000 kroonining muutuvkulud 20 kr/m2. Ettevõte planeerib lõpptarbijatele hinnasoodustuskampaaniat. Lõpptarbija soodushinnaks planeeritakse 93 kr/m2. Ettevõte müüb tavapäraselt vahendajatele tooteid 80 kr/m 2. Kampaania ajal müüakse vahendajale tooteid 11% tavahinnast odavamalt. Ettevõtte A aastane katusekivide müügimaht Eesti turul on 120 000 ruutmeetrit. Eesti turul müüakse aastas kokku 250 000 ruutmeetrit katusekive. (3) Ettevõte võte müüb tavaliselt toodangut 120 kr. Allahindluse korral müüakse 99 krooni. Toote sisse ostuhind jaekauplusele on 77 kr. Allahindluse puhul lubatakse ettevõttele 15% alandada sisseostuhinda. Kulutused kampaania korraldamiseks on 10 000 kr Küsimused: a) Mitu protsenti alanes kampaania ajaks katusekivide lõpptarbija hind? sama 105-93/93*100%=12,9%

Majandus → Turundus
328 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Turunduse arengu põhietapid(ajalugu ja trendid)

Ilma tegid Skandinaavia ja Soome turundusteoreetikud , kellest kuulasim on C. Grönroos. Turundusuuringutes pöörati suuremat tähelepanu elustiilile ning individualismi kasvuga seonduvatele tabijaerinevustele. (Vihalem, 2003:19) Suurimaks turundusuuringuid korraldavaks ja vastavaid teenuseid osutavaks firmaks sai A. C. Nielsen Company, kelle üks esimesi ja oluslisemaid kliente oli Coca-Cola Company. Kuigi A. C. Nielsen Company oli loodud juba sajandi algupoolel, kasvas uuringute müügimaht just sel kümnedil kahekordseks. 70ndate aastate turundus oli turu segmentimise dekaad. (Vihalem, 1997:7) 1.7. Kliendikeskne turundus: 80ndad 1980ndatel aastatel mindi hinnakonkurentsilt üle hinnavälisele konkurentsile. Tarbijate nõudlikkuse suurenemise tõttu tegeleti rohkem toodete kvaliteedi ja selle parandamisega. Turuuuringutes arvestati veel rohkem sotsiaalsete muudatustega. (Vihalem, 2003:19) 80ndatel aastal oli kaupade valik väga mitmekesine

Majandus → Turunduse alused
28 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Mikroökonoomika kontrolltöö kordamisküsimused

Mikroökonoomika kontrolltöö kordamisküsimused 1. Mis on mikro- ja makroökonoomika vahe? V: Mikroökonoomikas vaadeldakse majandusprotsesse üksiksubjekti tasandilt, makroökonoomikas aga kogu majanduse (riigi) tasandilt (majapidamised agregeeritakse ehk koondatakse majapidamissektoriks ja ettevõtted ettevõttesektoriks). 2. Mis on turg? V: Turg on mehhanism, kus saavad kokku hüviste müüjad ja ostjad. Majandusteoorias ei mõelda turu all konkreetset kauplemiskohta, vaid see on oluliselt laiem mõiste, mis grupeerub lähtuvalt müügiobjektidest. Eristatakse tööturgu, kaubaturgu, valuutaturgu jne. Oma turg on igal kaubal, teenusel ja tootmisteguril. 3. Milliseid paralleele võib tõmmata klassikalise turu (nt Keskturg Tallinnas) ning majanduslikus mõttes turu vahel? V: 4. Kuidas on võimalik riigil turgu reguleerida? Millised on p...

Majandus → Mikro ja makroökonoomika
158 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Turunduse eksam

Turu haaramise kolm strateegiat. Diferentseerimata turundus (massturundus) - firma ignoreerib segmentide erisusi. Meelitatakse ligi võimalikult palju ostjaid. Madalad kulud, suured kogused, mis alandavad kulusid tooteühikule. Diferentseeritud turundus - mitmes turusegmendis tegutsetakse erinevate turundusprogrammidega. Mitmes segmendis eri omadustega tooteid pakkudes võib suureneda müügimaht ja väheneda tururisk miinimumini. Kontsentreeritud turundus (sihtturundus) - firma piirdub ühe turusegmendiga. Äriedu saadab neid, kes tegutsevad nisis. Turuniss - osa turust, mida tootjad ei ole rahuldanud. Turunduse juhtimises ja turundusplaanide elluviimisel on keskseks küsimuseks turunduskompleksi juhtimine. Klassikalisse turunduskompleksi kuulub neli olulist tegurit, mida kujundab pakkuja ja mis avaldavad mõju ostja nõudmisele.

Majandus → Turundus
24 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Turundussõnaraamat

arendusfaas ettevalmistusfaasis töötab firma uue toote ideega juurutusfaas elutsükli lõik, kus uus toode ilmub müügile ja hakkab vallutama turgu kasvufaas alguseks loetakse tihti punkti, kui toode hakkab andma kasumit küpsusfaas algul müügimahu kasv aeglustub, hiljem antud toodete läbimüü stabiliseerub, kuna turg on küllastatud langusfaas toote müügimaht langeb ja paljud tootjad lahkuvad turult. Vastavalt langevad ka kasumid kaubamärk nimi, sümbol, kujundus või nende kombinatsioon ja selle põhifunktsiooniks on eristada ühe firma tooteid teistest samaliigilistest kollektiivkaubamärk kaubamärgi eriliik, mida rakendatakse päritolumärgina (nt Champagne vahuveinidel), kvaliteedimärgina, ökomärgina (der

Logistika → Logistika alused
4 allalaadimist
thumbnail
31
doc

Turundusplaan ettevõttele Hobuenergia

edaspidiste turundustegevuste planeerimisel. Lisaks kvalitatiivsetele turuanalüüsile tuleb väliskeskkonna analüüsis välja selgitada ka turunduskeskkonna kvantitatiivne hetkeolukord. Peamised turunduskeskkonda iseloomustavad agregeeritud näitajad on järgmised: Turu maht. Seda on võimalik mõõta nii absoluuttühikutes kui ka osakaaluna( turuosa). Suurem turuosa tähendab suuremat tulusust. Toote X müügimaht regioonis N TURUOSA = ____________________________ Tootegrupi müügimaht regioonis N (2 lk 32 ) Turu kasvutempo. Kiire kasvutempoga turud on enamasti aktiivsemad kui aeglase kasvutempoga turud. Turu elutsüklifaas. Turg võib olla kas juurutus-, kasvu-, küpsus- või langufaasis. Tavaliselt arvatakse, et juurutus- või kasvufaasis turud on kõige atraktiivsemad, kuid

Majandus → Turundus
456 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Majandusmatemaatika kordamisküsimuste vastused

kõikvõimalike väärtuste hulka. loomulik määramispiirkond - Argumendi väärtuste hulk, mille korral funktsiooni määrav eeskiri on rakendatav. 3. Millised on funktsiooni põhilised esitusviisid? Graafikuna, tabelina, analüütiline 4. Mis on funktsiooni graafik? Funktsiooni f graafik on kõikide järjestatud paaride (x, f(x)) hulk, kus x on määramispiirkonna X element. 5. Mis on tasuvuspunkt. müügimaht, mille puhul tulu ja kulu on võrdsed. 6. Nõudlusfunktsioon ­ Nõutav kogus QD on toote ühikuhinna p funktsioon, mida väljendatakse QD=Q (p) Pakkumisfunktsioon ­ Pakutav kogus QS on toote ühikuhinna p funktsioon, mida väljendatakse kujul QS=Q (p) 7. Defineerida tuletis. Mis on marginaalsuurus? Mida tähendab, et marginaalkulu on 15 krooni? Mida tähendab, et marginaaltulu on 10 eurot? Mida tähendab, et marginaalkasum on 30?

Matemaatika → Majandusmatemaatika
287 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Eksam spikker

kasutusperioodi pikkus ja ehitise kasumitootlikkus. tehnovõrgud tehakse paralleelselt teiste töödega. Lõpetamine rentaablusele, määratud ka eeldatav müügimaht; 2)uuritud, kas juhtimisfunktsioonide järgi. 41. Mis määratakse projekteerimise lähteülesandega? vajadus võib sõltuda vajadusest anda elektrit või sooja või vett olemasoleval turul on kavandatav müügimaht saavutatav ja Juht Ehituskavand koostatakse tellija projekteerimisülesande alusel. juba ehituse käigus. Ajutised ja alalised võrgud tuleb mille arvel. Kui see ei ole selge, siis on õige aeg äriideest Inimesed, masinad, materjalid, raha. 1.Ehitise nimetus ja asukoht. 2.Projekteerimisorganisatsioon. võimalusel ühildada. loobuda

Ehitus → Ehituskorraldus
232 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Ehituskorraldus

Uue ettevõte rajamisel tuleks alustada strateegilise äriplaani koostamisest. See on tegevuskava pikaajaliste eesmärkide saavutamiseks. Äriplaan on samal ajal eelduseks krediidi ja investeeringute saamisel. Äriplaani struktuur ja sisu sõltuvad äriideest, kuid selles peab olema: 1)määratud kasum, mida ettevõte peaks andma ja selle alusel, tuginedes keskmisele rentaablusele, määratud ka eeldatav müügimaht; 2)uuritud, kas olemasoleval turul on kavandatav müügimaht saavutatav ja mille arvel. Kui see ei ole selge, siis on õige aeg äriideest loobuda. Arvatakse, et 40-st äriideest on pikaajaliselt edukas vaid üks; 3)koostatud ettevõimiseks vajalike varade nimestik. Seejuures ei tohi välja jätta maavaldusi ja hooneid, masinaid ja transpordivahendeid, materjalivarusid, inventari, sularaha jne. See nõuab otsustamist, kas teenuseid müüakse ja materjale

Ehitus → Ehituskorraldus
78 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Turunduse ajalugu

Trükist ilmus tänapäeva ühe tunnustatuma turundusteoreetiku Philip Kotleri esimene raamat ¨Turunduse juhtimine¨, mis aitas kaasa uudsete ideede laialdasele levikule maailmas, sealhulgas ka Euroopas. 1970ndatel oli suurimaks turuuuringuid korraldavaks ja vastavaid teenuseid müüvaks firmaks Chicagos asuv A.C. Nielsen Company, mis rajati sajandi algupoolel, ning nt. Coca-Cola company oli tema üks esimesi ja olulisemaid kliente. Kuid just 70ndatel kasvas A.C. Nielsen Company uuringute müügimaht viie aasta jooksul kahekordseks. Turunduse edust ja levikust annavad tunnistust mitmed teisedki näitajad. 1976.aastal ulatus New Yorgi telefoniraamatu rubriigis ¨Turundusuuringud ja -analüüs¨ Manhattani vastavate firmade arv 327-ni, 1976.a oli Ameerika Turundusassotsiatsioonis üle 14 000 liikme, enamus neist spetsialistid. 80ndatel sillutas teed kaupade mitmekesisus. Näiteks Coca-Cola Company kaubavalikus olid Coke,

Majandus → Turunduse alused
74 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Turunduse alused

piirkonnas. erisusi. Meelitatakse ligi võimalikult palju ostjaid. madalad Kultuuriline keskkond ­ väärtushinnangud, eelistused, kulud, suured kogused, mis alandavad kulusid tooteühikule. arusaamad. Diferentseeritud turundus - mitmes turusegmendis tegutsetakse erinevate turundusprogrammidega. Mitmes segmendis eri omadustega tooteid pakkudes võib suureneda müügimaht ja väheneda tururisk miinimumini. Kontsentreeritud turundus - firma piirdub ühe turusegmendiga. Äriedu saadab neid, kes tegutsevad nishis või turuaknas. Turunishsh - osa turust, mida tootjad ei ole rahuldanud turu spetsiifilste erisuste tõttu (näiteks arvutiturul eriprogrammvarustus). Turuaken - spetsiaalse toodanguga rahuldamata turusegment (näitek spikka aega koerte ja kasside toit, sest neile anti inimeste toitu). 10. Sihtturg

Majandus → Turunduse alused
111 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Juhtimisraamatupidamine - kordamisküsimused

Kulude käitumine on viis, kuidas kuluobjekti kulud muutuvad erinevatel tegevustasemetel. Muutuvkulud on kulud mis muutuvad tegevusmahu muutumisega. Püsikulud jäävad tegevusmahu muutumisel samaks. Jääktulu võrdub müügitulu miinus muutuvad kulud. Tulu mis jääb järele peale muutuvkulude katmist ja enne püsikulude mahaarvamist. Ühiku jääktulu on ühiku müügihinna ja ühiku muutuvkulude vahe.Ühiku jääktulu näitab, kui palju suureneb kasum, kui müügimaht suureneb ühe ühiku võrra. Kogu jääktulu leitakse, korrutades ühiku jääktulu müüdud ühikute arvuga. 13. Jääktulupõhine kasumiaruanne MÜÜGITULU=ühikute arv * ühiku hind - MUUTUVKULUD=ühikute arv * ühiku muutuvkulud = JÄÄKTULU - PÜSIKULUD = KASUM 14. Vastutuspõhise arvestuse kontseptsioon ja rakendamise eeltingimused Vastutuspõhine arvestus on arvestussüsteem, mis arvestab ja kirjeldab kulusid vastutustasandite lõikes, kusjuures

Majandus → Juhtimisraamatupidamine
436 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Turunduse eksami küsimuste vastused

väljatöötlusaeg. Juurutusfaas on elutsükli lõik, kus uus toode ilmub müügile ja hakkab vallutama turgu. Inimesed ei tunne veel kauüa-uustulnukat, üksnes liidertarbijad , kõige uue armastajad ja eelistajad, söandavad teda osta. Vähese tuntuse tõttu on esialgne müügitempo väike, suured kulud aga tingivad kõrge hinna ja madala rentaabluse, sageli on kasum negatiivne. Kasvufaas: Antud elutsükli lõigus kasvab toote müügimaht ja kasum kiiresti. Kaupa tunnustab ja ostab esmatarbija. Tootja püüab tungida turu sügavustesse, vallutada uusi turusegmente ja turustuskanaleid, täiustada toodet ja laiendada sortimenti teisenditega. Kasumite kasv aeglustub enne faasi lõppu seetõttu et turule sisenevad teised konkurendid. Eelneva faasiga võrreldes stabiliseeruvad turundus- ja reklaamikulud ning toote hinda on võimalik mõnevõrra alandada. Küpsusfaas. Selles elutsükli

Majandus → Turundus
504 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun