Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Ladu (4)

4 HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millised on võimalikud laovariandid?
  • Millest koosneb laoteenus?
  • Millised on eelised laoteenuse kasutamisel?

Lõik failist

24
Referaat
Ladu
Tallinna Transpordikool
Janari Kristian
LV1E
Alused
Alus ehk kaubaalus on kauba transpordiks ja ladumiseks mõeldud kindlates mõõtudes raam või toestik .
Aluste ajalugu, tunnustatud
alusetüübid ja mõõtmed

Alljärgnev annab väikese
ülevaate mahtudest ja aluste tüüpidest mis on kasutusel
maailmas ja euroopas. Lühidalt
saab ülevaate organisatsioonidest ja regulatsioonidest
ning arengust.
Lühiülevaade
Vajadus aluste järele tekkis
majanduse ja tööstuse arenedes. Mahud kasvasid ja nii nagu muud
majandusharud arenesid 20
sajandi alguses hakkas kasvama vajadus suuremate kaubakoguste
liigutamiseks.
Aluste areng võimaldas
ökonoomselt liigutada suurtes kogustes kaupasid ühest kohast teise.
Alus võimaldab hõlpsasti
liigutada 1000 kg- seid aluseid ja koguseid. Igal aastal toodetakse
umbes 500 miljonit alust
aastas ja ainuüksi 2 miljardit alust on kasutuses Ameerika
Ühendriikides.
Üks suurimaid edasminekuid on
toimunud erinevate lahenduste osas, mille abil on võimalik
aluseid liigutada maailmas.
Aluseid on võimalik liigutada väga erinevate tõstukitega ja
tõsteseadmetega, sh.
tõsteseadmetega, mida on võimalik inimese jõul. Tõstukid maksavad
tihtipeale sama palju kui
mitmed korralikud autod, 250 000 - 500 000 krooni, sõltuvalt
varustusest.
Lihtsamad käsikahveltõstukid
maksavad aga alates 3000-st kroonist . Seetõttu on väga oluline
planeerida kaupade liikumist
võimalikult täpselt ja tegevusi võimalikult palju efektiivsemaks
tehes.
Mõõtmed
Rahvusvahelisel tasandil
üldkasutatavat ja kinnitatud standartset alusetüüpi olemas ei ole.
Ettevõtetel ja organisatsioonidel on kogu maailmas ringlemas sadu erinevate
mõõtmetega
aluseid. Kuna puudub kindel
standard mõõtmete reguleerimiseks, on siiski välja kujunenud
alusetüübid mis on on oma
mõõtmetel enimkasutatavad.
Euroopa Alused
Euroopas, EuroPallet
( Euroalus ) ( standardiseeritud EUR alus) on laialdaselt kasutusel,
mille
mõõtmed on 80x120x12 cm.
Neid kutsutakse ka veel CEN alusteks , mis on laialdaselt kasutusel
Euroopa tööstuses.

Vasakule Paremale
Ladu #1 Ladu #2 Ladu #3 Ladu #4 Ladu #5 Ladu #6 Ladu #7 Ladu #8 Ladu #9 Ladu #10 Ladu #11 Ladu #12 Ladu #13 Ladu #14 Ladu #15 Ladu #16 Ladu #17 Ladu #18 Ladu #19 Ladu #20 Ladu #21 Ladu #22
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 22 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2008-10-24 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 182 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 4 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Kummipart Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
34
doc

Lao tehnoloogiad

warehouse.com/eraamat/Ladude_planeerimine/Toimingute_ja_protsesside_planeerimin e/ 14 40. Mis on laotehnoloogia? Laotehnoloogia all mõeldakse kompleksset, ettevõtte vajaduste kohaselt planeeritud riiulite või riiulisüsteemide, töökoridoride, tööalade, laoseadmete ja laotöö korralduse süsteemi. Laotehnoloogia töötatakse välja selle järgi, milliseid konkreetseid ülesandeid peab ettevõtte ladu täitma. http://www.innove.ee/UserFiles/Kutseharidus/%C3%95ppekava/Logistika %20%C3%B5pik%20kutsekoolidele/9_Laotehnoloogiad_ja_susteemid.pdf 41. Mis on traditsiooniline laotehnoloogia? Traditsioonilise kõrge lao tehnoloogia all mõeldakse kaubaaluste riiulisüsteeme kõrgusega 10–15 m, riiulitevaheliste töökoridoride laiusega 1,5–1,7 m. Riiulikoridorides kasutatavad tõstukitüübid erinevad madalas laos kasutatavatest. Seejuures eristatakse

Laonduse alused
thumbnail
52
doc

LAOMAJANDUSE EKSAMI KÜSIMUSED

· kaupade siirdamise teekonnad on minmaalsed · hoiukohad o kaubaga võimalikult täidetud · hoiukohtade kõrgused on kooskõlas aluste kõrgustega · hoiukohad on puhtad ja neil ei vedele pakendiosi, kile ja alusetükke · tooted paigutatud kaubaalusel korrapäraselt · kaubaalused on paigutatud hoiukohtadle korrapäraselt, aluste esiservad on ühel joonel. 12. Kuidas muutub hoiuruumi ruumalaühiku omahind lao kõrguse suurenedes? Mida kõrgem on ladu seda madalam on ruumalaühiku omahind. 13. Millised on laonduse kolm olulist komponenti ja kuidas need on omavahel seotud? Ruum, seadmed ja personal on laomajanudse kolm olulist komponenti, mis on enamasti üksteisest sõltuvad. Mida pikem on tarneaeg seda suuremad on kulud.(Tarneahel) Tooraine tarnija-pooltoote valmistaja- toote valmistaja- hulgikaubandus- jaekaubandus ja lõpp tarbija. 14. Mis on efektiivsuse seisukohalt kõige olulisem väikese ringlemissagedusega ladudes?

Laomajandus
thumbnail
49
doc

Laondus ja veokorraldus

avaliku lao kasutamisel privaatlao ja lepingulise lao kasutamisel privaatlao ja avaliku lao kasutamisel privaatlao kasutamisel 6. Millise lao kasutamisel tekivad kauba omanikule/valdajale laopidamisest muutuvkulud? privaatlao kasutamisel avaliku lao kasutamisel avaliku ja lepingulise lao kasutamisel privaatlao ja lepingulise lao kasutamisel 7. Ekspedeerimisettevõtte terminal kujutab endast olemuselt privaatladu lepingulist ladu avalikku ladu konsignatsiooniladu 8. Avalike ladude omanikud on üldjuhul tootmisettevõtted ekspedeerijad, vedajad, raudtee- ja sadamaoperaatorid hulgimüügiettevõtted importijad ja eksportijad 9. Kas avaliku lao pidaja kannab vastutust klientidele kuuluvate kaupade säilimise eest? ei kanna vastutust kannab osalist vastutust kannab täielikku vastutust 2

Veokorraldus
thumbnail
288
doc

Töövihik: Laondus ja veokorraldus

privaatlao kasutamisel 6. Millise lao kasutamisel tekivad kauba omanikule/valdajale laopidamisest muutuvkulud?  privaatlao kasutamisel  avaliku lao kasutamisel avaliku ja lepingulise lao kasutamisel  privaatlao ja lepingulise lao kasutamisel 4 7. Ekspedeerimisettevõtte terminal kujutab endast olemuselt  privaatladu  lepingulist ladu avalikku ladu  konsignatsiooniladu 8. Avalike ladude omanikud on üldjuhul  tootmisettevõtted ekspedeerijad, vedajad, raudtee- ja sadamaoperaatorid  hulgimüügiettevõtted  importijad ja eksportijad 9. Kas avaliku lao pidaja kannab vastutust klientidele kuuluvate kaupade säilimise eest?  ei kanna vastutust  kannab osalist vastutust  kannab täielikku vastutust kannab kas täielikku või osalist vastutust vastavalt sellele, mida sätestab nende vahel

Logistika alused
thumbnail
114
doc

Laondus ja veokorraldus

privaatlao ja lepingulise lao kasutamisel privaatlao ja avaliku lao kasutamisel privaatlao kasutamisel 6. Millise lao kasutamisel tekivad kauba omanikule/valdajale laopidamisest muutuvkulud? privaatlao kasutamisel avaliku lao kasutamisel avaliku ja lepingulise lao kasutamisel privaatlao ja lepingulise lao kasutamisel 7. Ekspedeerimisettevõtte terminal kujutab endast olemuselt privaatladu lepingulist ladu avalikku ladu konsignatsiooniladu 8. Avalike ladude omanikud on üldjuhul tootmisettevõtted ekspedeerijad, vedajad, raudtee- ja sadamaoperaatorid hulgimüügiettevõtted importijad ja eksportijad 9. Kas avaliku lao pidaja kannab vastutust klientidele kuuluvate kaupade säilimise eest? ei kanna vastutust kannab osalist vastutust kannab täielikku vastutust

Laomajandus
thumbnail
18
doc

Laomajandus

tööaegade aritmeetiline keskmine ületada 48h. Järjest võib olla rooli taga 6h, seejärel tuleb teha vähemalt 30 min vahe. Peale 9h sõitu tuleb teha vähemalt 45 min vahe. Puhkeaeg ööpäevas peab olema vähemalt 11 h ja nädalavahetusel vähemalt 24h Automaatne ladustamis- ja otsingusüsteem (Automated storage and retrieval system (AS/RS) ) Automatiseeritud ladustamise ja otsingu süsteem. Süsteemi kasutatakse ladudes, kus kauba käsitsemine on automatiseeritud Automatiseeritud ladu (Automated warehouse/order picking) Ladu, kus kauba käsitsemise operatsioonid teostatakse automaatselt, ilma inimese poolse sekkumiseta. Süsteemi juhib arvuti ja toimingud teostatakse laorobotite poolt. Avalik ladu (Public warehouse) Avalik ladu on enamasti teenusepakkuja ladu, kes pakub laoteenuseid rohkem kui ühele kliendile. Avaliku lao operaator ei oma ladustatud kaupa ja laoettevõte on üldjuhul sõltumatu firmadest, kelle kaupu ta ladustab. Avalikud

Laomajandus
thumbnail
54
pdf

Kauba kaitlemine

majandussaaduste varud ikkagi ülikutel lossides ja kloostrites, hiljem ka mõisnikel. Suured toiduainevarud olid kindlustes ja linnades elavate kaupmeeste käes. Pärast linna vallutamist võis mitmekümnest tuhandest mehest koosnev sõjavägi tunda end söögi ja joogi suhtes muretult isegi mitu nädalat. Tallinna vanalinnas on kümneid keskaegseid kaupmeestele kuulunud maju, mille pööningu- korrus oli ühtlasi ka ladu. Kuna kaupmees oma perekonnaga elas kahel alumisel korrusel, siis pööningukorrusel olev ladu oli ka varaste ja sissetungijate eest hästi kaitstud. Niisuguseid maju on kerge ära tunda hoone katuseviilu all oleva luugiava järgi. Luugi kohal oli kiviseina sisse müüritud seinast välja ulatuv puidust tala, mille külge kinnitati tali. Nii oli võimalik vinnata kokkuköidetud või puidust alusele paigutatud kaupu ülakorruse lattu või anda välja edasimüügi eesmärgil.

Logistika
thumbnail
1072
pdf

Logistika õpik

Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Ain Tulvi LOGISTIKA Õpik kutsekoolidele Tallinn 2013 Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007- 2013” ja sellest tuleneva rakenduskava „Inimressursi arendamine” alusel prioriteetse suuna „Elukestev õpe” meetme „Kutseõppe sisuline kaasajastamine ning kvaliteedi kindlustamine” programmi „Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013” raames.

Logistika alused




Meedia

Kommentaarid (4)

Kummipart profiilipilt
Kummipart: Kellegil mingi täpsemaid soove on materjalid suhtes siis võib teada kah anda
00:58 11-04-2010
galjak profiilipilt
galjak: väga super

väga tore

väga meeldiv
18:05 16-11-2010
HurryUp profiilipilt
HurryUp: väga põhjalik :)
19:21 27-10-2009



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun