Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"outsourcing" - 78 õppematerjali

outsourcing on lepinguline äri funktsiooni sisseostmine ettevõttelt, kes teeb seda põhitegevusena • Outsourcing viitab pikaajalistele suhetele ettevõtete vahel • 3PL = 3rd part logistics • 3PL teenusepakkuja = firma, kes pakub logistikateenuseid.
thumbnail
13
pdf

Outsourcing logistika

arengule Aastad 1970- 1985 2PL (Second Part Logistics) ehk logistiliste teenuste allhange. Ettevõtetel olid olemas ressursid logistiliste operatsioonide teostamiseks, kuid nad ostsid mõnikord logistilisi teenuseid sisse ühekordse tegevusena logistilist teenust pakkuvalt firmalt. Sisseost toimus juhuslikult ja lühiajaliste lepingute alusel. Logistikateenuste osutamise ajajärgud tehnoloogia arengule Aastad 1985 - 2000 3PL (Third Part Logistics) ehk logistiliste teenuste outsourcing Ettevõtted on mõnest logistilisest tegevusest täielikult loobunud ehk ostavad need spetsiliseerunud ettevõtetelt. Sel juhul sünnivad strateegilised ühisused ja partnerlused. Ühisuse puhul lepivad osalised (kauba saatja/müüja ja saaja/ostja) kokku logistikateenust pakkuva firma nn 3 osalise teenuse teenuste kasutamises. Logistikateenuste osutamise ajajärgud tehnoloogia arengule Aastad 2000 - 2020 4PL (Fourth Part Logistics) ehk logistiline integratsioon.

Logistika → Baaslogistika
13 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Managment of IT

..................................................................................... 4 A.2.3.3 Selgitada andmebaaside, andmekaevandamise ja andmeaitade põhimõisted. ­ Explain the concept of databases, data mining and data warehousing ........................................................................................................... 4 A.2.4 Süsteemiarendus võrreldes valmissüsteemide hankimise või allhangetega. ­ Systems development versus systems procurement and outsourcing ...........................................................................................................................5 A.2.4.1 Süsteemiarendust nõudva olukorra kirjeldus. ­ Explain the situations that require systems development ..5 A.2.4.2 Süsteemiarenduse, tehniliste- rahanduslike- ja inimkomponentide kirjeldus. ­ Describe the human, technical and financial components of systems development............................................................................

Informaatika → Arvutiõpetus
61 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Artiklite töö

vähem tehes jõutakse tegelikult teha rohkem. Protsess aitab kaasa tähtsaimale ehk ettevõtte käibe ja kasumi kasvule. Kasutatud Allikad: http://www.aripaev.ee/uudised/2005/04/18/kliendihaldustarkvara-peab-toetama- ariprotsesse 25. Vähemalt ühe allika alusel: a. Mida kujutab endast „offshore outsourcing“? b. Milles seisnevad selle plussid ja miinused (n: varjatud kulud)? c. Tooge ettevõtte/asutuse põhjal näide A. Offshore outsourcing ehk teenuste sisseost on tiheneva konkurentsi keskkonnas ettevõttetele üha enam avatud, nähes selles eelkõige head võimalust kulude kärpimiseks. EY uuring kinnitab, et Euroopas on väliste teenusepakkujate kasutamine jätkuvalt tõusev trend. Kõige sagedamini kasutatakse välise partneri abi IT-teenuste puhul, kus nimekirja juhivad tarkvaraarendus (27%), IT-helpdesk (25%) ja testimine (21%). B. Offshore outsourcing plussid:

Informaatika → Infotehnoloogia sotsiaalsed...
5 allalaadimist
thumbnail
32
ppt

Arendamine

IT INFRASTRUKTUURIpäritolusertifikaadid jne. ) ARENDAMISE LÜHITUTVUSTUS 1.3 Hanked ja allhanked (2) 1.3 Hange ·IT vahendite hankimisel on eesmärk saada parim lahendus parima hinnaga. ·Selle saavutamiseks on mõistlik valida mitmete võrreldavate pakkumiste vahel. ·Võrreldavad pakkumised saab, kui pakkumised on tehtud piisavalt täpse kirjelduse põhjal. IT INFRASTRUKTUURI ARENDAMISE LÜHITUTVUSTUS 1.3 Hanked ja allhanked (3) 1.3 Outsourcing ­ väljasttellimine, allhange Nii suured kui väikesed ettevõtted omavad reeglina kolme põhivaldkonda, mille outsource'mist kaaluda: 1. Infotehnoloogia (IT) 2. Põhiprotsessid 3. Logistika Firmajuhid outsource'vad paljusid IT- tegevusalasid ­ hooldus, remont, väljaõpe, rakenduste arendus, nõustamine, andmekeskused, klient/server rakendused, võrgudisain ja -hooldus, lõppkasutajatugi IT INFRASTRUKTUURI ARENDAMISE LÜHITUTVUSTUS 1.3 Hanked ja allhanked (4) 1

Informaatika → It korraldus
33 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Ettevõtteinfosüsteem

Intsident: katkestab teatud ajal ülekande;on teenuse katkestus või langus Work-around: esmane tegevus; hetkel mitte lahendamise korral kasutatakse; Problem- põhjendab intsidenti. *4P-d: personal: oskused, koolitused ja kommunikatsioon; Protsessid: tegevused, muudatused, eesmärgid, saavutused Produktid: vahendid, monitooring, mõõtmine, täiustamine Partnerid: pakkujad spetsialistid *teenuse edastus strateegia: osakonna sisesed Teenuse sisse ostmine Co-sourcing Knowledge process outsourcing Application outsourcing Business process outsourcing Partenership/multi-sourcing *teenuse elutsükkel-service lifecycle Teenuse strateegia Teenuse disain Service transition Service operation Continual service improvement *teenuse strateegia Mida pakutakse? Kas seda saab võimaldada rahaliselt? Kas saab pakkuda piisavalt seda? Kas see annab konkurentsieelise? Perspektiiv: visioon, missioon, strateegilised eesmärgid Positsioon Plaan Mustrid: peab sobituma ettevõtte kultuuriga

Informaatika → Ettevõtte infosüsteemid
35 allalaadimist
thumbnail
23
pptx

INVESTBULGARIA AGENCY

Official name: Republic of Bulgaria Area: 110 994 sq.m. Population: 7.4 million Capital: Sofia Time zone: EET (UTC+2) Official language: Bulgarian Currency: Lev (BGN) Fixed exchange rate: 1 = BGN 1.95583 Type of government: Parliamentary Member of: EU, NATO, WTO www.investbg.government.bg DID YOU KNOW THAT BULGARIA The best outsourcing destination in Europe, according to Cushman & Wakefield's rating for 2015. In the world our country takes the third place. Accommodated about 50 companies producing components and systems for the global automotive industry. In eight of every ten cars in Europe, the parts are produced in Bulgaria. First in the world in the production of lavender. For the past three years, our country has managed to surpass France from the first place and France is historically a leader in this field.

Keeled → Inglise keel
1 allalaadimist
thumbnail
106
pdf

Business peciliarities in Ukraine and Bealrus

...................................................................................... 82 2.9. Financial Reporting ................................................................................................... 83 2.10. Currency Regulations............................................................................................. 86 Appendix 1. Ukraine. Key macroeconomic forecasts. ...........................................................89 Appendix 2. Ukraine. Development of IT Outsourcing industry - selected charts ..................90 Appendix 3. Ukraine. Summary of Doing Business indicators...............................................92 Appendix 4. Ukraine. Chart of withholding tax rates. ............................................................96 Appendix 5. Belarus. Summary of Doing Business indicators. ..............................................99 Appendix 6. Belarus. Chart of withholding tax rates. ...........................................................103

Keeled → Inglise keel
4 allalaadimist
thumbnail
4
docx

150 uut sõna logistikutele

10. Subsequent Järgnev 11. Unobstruced Avatud 12. Aggregate Ühendama, kogum 13. Aptly Võimekalt, asjakohaselt 14. Semantic agreement Sisuline ühildumine 15. Leverage Mõjujõud 16. Proliferate Vohama 17. Concurrent Samaaegne 18. Irrevocably Pöördumatult 19. Prerequisite Eeltingimus 20. Outsourcing Väljasttellimine 21. Alliance Liit 22. Enhancement Täiustus Tihendamine, 23. Consolidation tugevdamine Vastastikuses sõltuvuses 24. Interdependent olev 25. Bidirectional Kahesuunaline Usutav, näivalt 26. Plausible usaldusväärne 27

Keeled → Akadeemiline inglise keel
20 allalaadimist
thumbnail
11
pdf

Operatsioonijuhtimine. Konkurentsivõime

- en ergta -m aterjal -In fo Tootlikkus 0 J Juhtimise teaduslik organiseerimine (Taylor, Emerson) Konveiertootmine (Ford) Tootmispsiihholoogia (Gilbreth, Mayo) Lineaarplaneerimine ja vorkmudelid Kvaliteedi statistiline kontroll Arvutid TQM, JIT, ISO Strateegia mudelid ja piirangute teooria (Goldratt) Internet, Outsourcing Edasised mojurid Maailmaturg ja globaliseerumine Strateegiline juhtimine Paindlikkus UQM Tipptehnoloogiad Inimkapital Okoloogia MAJANDlJSMATEMAATILISE iVlODELLEERliVlISE ETAPID JA NENDE OMAVAHELISED SEOSED I- -l

Informaatika → Operatsioonisüsteemid
35 allalaadimist
thumbnail
22
ppt

Juhtimise alused

Juhtimise alused I osa Kurmet Kivipõld Juhtimine on tulemuste saavutamine teiste inimeste kaasabil. R. Üksvärav Juhtimine on inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine ning üheks hästi talitavaks tervikuks sulatamine, selleks et rakendada organisatsiooni varad, saavutada tema eesmärgid ja rahuldada liikmete vajadused. R. Üksvärav Erinevad juhtimise definitsioonid ja nende erinev sisu Juhtimine on tulemuste saavutamine teiste inimeste kaasabil. Juhtimine on inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine ning üheks hästi talitavaks tervikuks sulatamine, selleks et rakendada organisatsiooni varad, saavutada tema eesmärgid ja rahuldada liikmete vajadused. R. Üksvärav Juhtimisteaduse areng 1. Klassikaline käsitlus ­ praktiline lähenemine 2. Uusklassikaline käsitlus ­ käitum...

Majandus → Juhtimine
133 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Logistika 3. KT

1. Kaasaegse logistika seitse põhireeglit Õige hind (arvestades vajalike kuludega), nõutav kvaliteet, õigele kliendile, õige toode, vajalikus koguses, õigel ajal, õiges kohas. 2. Prognoosimise eesmärgid logistikas Nõudluse prognoosimise sisu on logistiliste otsuste täpsemaks muutmine. Nõudluse prognoosimine aitab rakendada logistika põhimõtete "õige kaup õigel ajal õiges kohas" Materjalivoogude täpne kontroll eeldab tulevikku suunatud planeerimist. Prognoosimine aitab: Parandada kliendi rahulolu; Vähendada olukordi, kus vajalikku toodet ei ole õigel ajal saada ;Kavandada efektiivsemalt tootmistegevust ;Vähendada võimalikke riskivarusid; Vähendada materjalide või toodete ülejäägiga seotud kulutusi; Vedusid paremini planeerida Parandada toodete või teenuste hinnakalkuleerimist; Läbirääkimistel tarnijatega saavutada optimaalseid tingimusi. 3. Varude täiendamiseks kasutatavad tellimismeetodid ( fikseeritud tellimuspunkt ja fikseeritud inter...

Logistika → Logistika
134 allalaadimist
thumbnail
14
docx

IT Struktuur

Kriitilises ahelas esineb tööde vahel kaht liiki sõltuvusi. •Loogiline sõltuvus - töö ei saa alata enne, kui eelmine on lõppenud, sest ühe töö tulemus on teise sisend. •Ressursisõltuvus - Töö ei saa alata enne, kui teine on lõppenud, sest neid töid teevad samad inimesed või nende tegemiseks on vaja samu vahendeid. Ressursisõltuvuse arvestamiseks tuleb projekti kavandades nihutada töid üksteise suhtes nii, et ühele inimesele ei satuks korraga mitu tööd. 8. Outsourcing – väljasttellimine, allhange Nii suured kui väikesed ettevõtted omavad reeglina kolme põhivaldkonda, mille outsource'mist kaaluda: 1. Infotehnoloogia (IT) 2. Põhiprotsessid 3. Logistika Firmajuhid outsource'vad paljusid IT-tegevusalasid – hooldus, remont, väljaõpe, rakenduste arendus, nõustamine, andmekeskused, klient/server rakendused, võrgudisain ja -hooldus, lõppkasutajatugi ning täielik IT-management. 9

Tehnoloogia → Arvutitund
10 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Personaliuuring

Personaliuuringud­eesmärk:otsuste tegemisex täiendava info kogumine,selle analüüs/ tõlgendamine Uuringule esitatavad nõuded­usaldusväärne(objektiivsus,süsteemsus, selgus,kriitilisus) Teaduslik artikkel?Pealkiri,Autor,Kokkuvõte­ülevaade,Sissejuhatus, Teoreetiline ülevaade,Meetod,Tulemuste esitus ja analüüs,Arutlus,Kasut kirjandus Uuringu eetilise teotamise reeglid?Anonüümsus,Konfidentsiaalsus,Infomeeritus ja nõusolek, Vabatahtlikkus Kliendi õigused/kohustused uuringu tellimisel?Õigused:oodata uuringule objektiivseid/täpseid andmeid,nõuda uuringute eetilise teostamise põhimõtete järgmist,õigus kontrollida tehtud töö kvaliteeti Kohustused:avatus/koostöövalmidus suhetes uuringu teostajaga,mitte korraldada pseudo- e pilootuuringuid Kvantitatiivse/kvalitatiivse uuringu erinevus?Kvantitatiivuuring­kvantitatiivseid andmeid kogutaxe (statistiliselt) suurelt valimilt ja nende analüüsimisel kasut sageli statistilisi meetodeid.Tulemus sõltub valim...

Haldus → Personalitöö
92 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Starteegiline juhtimine

Starteegiline juhtimine, eksamiks valmistumine Strateegilise üldjuhtimise tsükkel: kavandamine, korraldamine, kontroll Strateegiline plaanimine - on organisatsiooni sise- ja väliskeskkonna analüüsiprotsess, määramaks põhilised eesmärgid, mis aitavad äriühingul täita oma missiooni ja liikuda oma visiooni suunas. Starteegilise juhtimise tsükkel: visioon/mission, väärtused; teadmised, oskused; tegevused, tulemused-tagasiside. Strateegia on eesmärgistatud kavand, mis sobitab omavahel organisatsiooni ressursid, struktuuri ja kultuuri (tugevused, nõrkused) väliskeskkonna muutustega (võimalused, ohud). Strateegiline juhtimine on otsuste ja tegevuste kogum, mis kindlustab pikas perspektiivis äriühingu jätkusuutliku tulemuslikkuse. • Organisatsiooni seire, formuleerimise, elluviimise, hindamise ja kontrolli protsess. Strateegilist juhtimist iseloomustab: • Interdistsiplinaarsus  Organisatsioon kui tervik • Fookus väliskeskkonnale  Majan...

Majandus → Juhtimine
21 allalaadimist
thumbnail
21
docx

Ärilogistika eksamiküsimused ja vastused TTÜ

4. Kaupade eluea lühenemine 5. Tehnoloogia areng, tootmis- ja veomahtude kasv, automatiseerimine 6. Geograafilised erinevused. Keegi ei oma varusid kõigist ressurssidest. Transpordi odavnemine, rahvusvahelise kaubanduse kasv, barjääride vähendamine, globaliseerumine 7. Kommunikatsiooni lihtsustumine ja kiirenemine IT-lahenduste läbi 8. Spetsialiseerumine põhitegevusele, tugitegevuste outsourcing 9. Keskkonnaprobleemid (ummikud, õhu-saaste, transpordi maksustamine) 10. Poliitiline ja sõjaline mõju. Suured militaar-operatsioonid eeldavad tipptasemel logistilist võimekust (nt Normandia dessant, Lahesõda) 11. Rahvusvaheline suhtlemine, standardid, regulatsioon 12. Uus filosoofia ja praktika firmades (keskendumine protsesside optimeerimisele ja koostöösidemetele) 3. Logistika arenguetapid · (Tootmiskeskne ­ 1950ndad)

Logistika → Ärilogistika
642 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Ärilogistika aine

4. Kaupade eluea lühenemine 5. Tehnoloogia areng, tootmis- ja veomahtude kasv, automatiseerimine 6. Geograafilised erinevused. Keegi ei oma varusid kõigist ressurssidest. Transpordi odavnemine, rahvusvahelise kaubanduse kasv, barjääride vähendamine, globaliseerumine 7. Kommunikatsiooni lihtsustumine ja kiirenemine IT-lahenduste läbi 8. Spetsialiseerumine põhitegevusele, tugitegevuste outsourcing 9. Keskkonnaprobleemid (ummikud, õhu-saaste, transpordi maksustamine) 10. Poliitiline ja sõjaline mõju. Suured militaar-operatsioonid eeldavad tipptasemel logistilist võimekust (nt Normandia dessant, Lahesõda) 11. Rahvusvaheline suhtlemine, standardid, regulatsioon 12. Uus filosoofia ja praktika firmades (keskendumine protsesside optimeerimisele ja koostöösidemetele) 3. Logistika arenguetapid  (Tootmiskeskne – 1950ndad)

Majandus → Ärilogistika
10 allalaadimist
thumbnail
60
docx

Probleemi (juhtumi) analüüs

käitumiskultuuri ja kliendikesksust. Koolitusel tekib protsesside vahel dialoog. Kui töötajad kaasatakse protsessi juba selles etapis ja nende ettepanekutega arvestatakse, on süsteemi omaksvõtmine lihtsam ja muutustega kaasa minemise tõenäosus suurem.q 25 25. Vähemalt ühe allika alusel: a. Mida kujutab endast „offshore outsourcing“? b. Milles seisnevad selle plussid ja miinused (n: varjatud kulud)? c. Tooge ettevõtte/asutuse põhjal näide A. Offshore outsourcing ehk teenuste sisseost on tiheneva konkurentsi keskkonnas ettevõttetele üha enam avatud, nähes selles eelkõige head võimalust kulude kärpimiseks. EY uuring kinnitab, et Euroopas on väliste teenusepakkujate kasutamine jätkuvalt tõusev trend. Kõige sagedamini kasutatakse välise partneri abi IT-teenuste puhul, kus nimekirja juhivad tarkvaraarendus (27%), IT-helpdesk (25%) ja testimine (21%). B. Offshore outsourcing plussid:

Infoteadus → Infosüsteemid ja nende...
28 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Pakendite ringlus logistilises ahelas

poolt tarbija suunas. Kuna logistika- ja jaotuskeskustes, importööride ladudes ning hulgiladudes toimub pidev kaubavoogude konsolideerimine ja jaotus (dekonsolideerimine), tekib vahekäsitsemiste juures täiendav aluste vajadus ja vastavad ettevõtted on sunnitud neid juurde hankima. LOGISTILISE AHELA JUHTIMISE MEETMED. Juhtimispõhimõtted; logistiline kogukulu; kogukulude analüüs. ABC-analüüs. Logistikastrateegiad. Outsourcing logistikas; 1-PL, 2-PL, 3 PL- ja 4P- logistika. Infovoogude juhtimine: logistiliste infosüsteemide rakendamine (JIT-tarned, EDI, VMI-müügikeskused). Transport logistilise ahela osana. Transpordiliigid (auto-, mere-, raudtee- ning õhutransport; multimodaalse transpordi mõiste); veokitüübid. Transpordiliigi ning veoki valiku kriteeriumid. Vedaja ja ekspedeerija mõisted; vedaja valik. Vedude usaldusväärsus ja kindlustus. EL transpordipoliitika. PAKENDID. Pakendi otstarve

Logistika → Transport ja kaubakäsitlemine
54 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Baaslogistika Eksam 2015

Logistikaeesmärk Logistika eesmärk on lähetada kaup või inimesed õigeks ajaks õigesse kohta, õige hinnaga, õiges koguses, õige kvaliteediga, õige informatsiooni alusel. Logistika arenguetapid 1960-2000a ja tegurid,mis kiirendasid logitika arengut I ARENGUETAPP 1960-1980.HAJUTATUD TEGEVUS  Eksisteeris tootmiskeskne mõtteviis.  Logistikat käsitleti põhiliselt tootmisettevõtte transpordi- ja laokulude vähendamise vahendina.  Peamiseks teguriks tootmiskulude vähendamisel sai transporditehnika tormiline areng. II ETAPP 1980-1990. ARENEVINTEGRATSIOON •Sel perioodil domineeris ladustamise mentaliteet. •Logistika arendamise kiirendamist soodustasid: •Tarbijate nõudluse muutused; •Ringluskulude surve tootmiskuludele; •Arvutustehnika areng; •Muutused varude formeerumise strateegias; •Militaarkogemuste mõju. III ETAPP 1990-2000. TÄIELIK INTEGRATSIOON •Sel perioodil koondus tähelepanu tarbijakesksele komplekssele logistikale, kus...

Logistika → Baaslogistika
70 allalaadimist
thumbnail
6
docx

BAASLOGISTIKA

Logistika eesmärk Logistika Hankelogistika põhieesmärgi Konteinerite kasutamise probleeme: eesmärk on lähetada kaup või saavutamiseks tuleb lahendada terve • konteinerit on suhteliselt kallis inimesed õigeks ajaks õigesse kohta, rida ülesandeid , mida võiks kasutada odavate kaupade õige hinnaga, õiges koguses, õige grupeerida järgmiselt: transportimiseks; kvaliteediga, õige informatsiooni • Materjalide ja komplekteeritavate • kaubasaatjal ja vastuvõtjal peab alusel. pooltoodete ostutähtaegadest olema konteineri tõstmiseks vajalik kinnipidamine (Ennetähtaegne tehnika (siirdetõstukid, jms. Logistika arenguetapid 1960- varumine nõuab täiendavalt seadmed); 2000a ja tegurid,mis ...

Logistika → Baaslogistika
31 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Laomajandus

Ostukulude hulka kuuluvad ka tellimiskulud, mis moodustavad ühe osa ostukuludest. Lisaks tellimiskuludele kuuluvad ostukulude hulka hanke- ja ostulepingute tegemise kulud, samuti muud igapäevase ostutööga seotud kulud Outsourcing (Outsourcing) Outsourcingu all mõeldakse ettevõtte poolt teostatud toimingu eraldamist muudest toimingutest ja selle määratlemist eriliseks vajaduseks, mille rahuldab väljaspool ettevõtet olev teenuste osutaja/tarnija. Outsourcing tähendab firma põhitegevust toetavate teenuste sisseostmist. Outsourcingu puhul delegeerib organisatsioon mõne oma toimingu või protsessi juhtimise ja/või täideviimise sellealase teenuse pakkujale Out-tasking (tellimusteenuse ostmine) (Out-tasking) Tellimusteenuste ostmine. Tellimusteenuse all mõeldakse olukorda, kus teenust ostev ettevõte lepib kokku ühekordse / kitsas valdkonnas osutatava teenuse tellimise teenusepakkujalt. Out-taskingi abil aga püütakse üldjuhul

Logistika → Laomajandus
101 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Glossary - sõnavara

Income and expenditure account ­ sissetuleku ja väljamineku aruanne Machine hour rate ­ masina töötunni hinne Management accounting ­ ärijuhtkonna aruanne Operating cycle ­ tegevusstsükkel Management by exception ­ Opportunity cost ­ alternatiivne kulu erandkorraline ärijuhtkond Ordinary shares ­ põhiaktsiad Manufacturing accounts ­ tootmisaruanded Outsourcing ­ algallikas Marginal costing ­ piiripealne hinnaarvestus Overheads ­ lisakulud Overtrading ­ ülekauplemine Marginal cost ­ tähtsusetu hind Margin of safety ­ turvavaru Markup ­ hinna tõstmine P Matching convention ­ sobiv leping Par value ­ nominaalväärtus Master budgets ­ peaeelarved Payback ­ tagasimakse

Keeled → Äriinglise keel
38 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Logistika eksam

2. Logistika struktuur logistilise keti järgi. Teha ka joonis. [10 p.] Logistikat käsitletakse logistilise kaubaketina (vt. joonis 2). Kõik logistilise keti funktsioneerimiseks vajalikud tegevusalad ning nende omavaheline ladus koostöö ning sünkroniseeritus optimaalsete kulude juures moodustavadki logistika objekti. Logistika struktuur selgub logistilisest ketist:  hankelogistika – hõlmab materjalide liikumist ettevõttesse,  materjalilogistika – hõlmab materjalide liikumist ettevõtte sees,  jaotuslogistika – hõlmab kaupade liikumist koosteliini lõpust tarbijani. Kuid logistika struktuur sisaldab ka teisi struktuurse liigendamise tunnuseid, mida võib väljendada järgmise skeemiga (joonis 3). 4. Logistika prioriteedid läbi aegade. [5 p.] Logistika prioriteedid läbi aegade:  kogukulude vähendamine;  klienditeeninduse taseme tõstmine;  rentaabluse ja likviidsuse tõstmine;  kompromisside väljumine firmast ja kompromisside ...

Logistika → Logistika
87 allalaadimist
thumbnail
24
pdf

IT Strateegia IT Ettevõttele

products easily distributable state Establishment of distributing and demo-ing environment Increased focus Decrease of tasks incoming 30%, 40%, 50% Selling web-hosting and some other LOBs to highest bidders from low-priority clients and Outsourcing support of some clients to partners LOBs Outsourcing some tasks to partners Perfect the core of internal Used technologies are All Collaboration with top-notch professionals of the field projects currently supported Conduct a survey of modern technologies and standards

Informaatika → Informaatika
57 allalaadimist
thumbnail
29
doc

Kursusetöö aines Elektriajamid - projekt

Tegevus: Elektrimootorite müük ja remont Fortum Termest AS Kassi 1, 12618 Tallinn e-post: [email protected] kodulehekülg: www.fortumtermest.ee telefon: (+372) 6678600 faks: (+372) 6678601 Firma juht: Riho Sild Tegevus: Soojusenergia tootmine - soojusenergia; soojusenergia tootmine, jaotus, müük kaugküttevõrkku ja tööstusele; kaugküte, lolkaalküte - katlamajad; katlamajade ehitamine ja hooldus - elektrimootorite remont - maagaasi müük ja jaotus -soojamajanduse outsourcing ja renoveerimine PMP OÜ Kadaka tee 1, 10621 Tallinn telefon: (+372) 6563826 Tegevus: Mootorite remont Arne Paramonovi Elektrimootorite mähkimine Rannamõisa tee 4, 13516 Tallinn GSM: (+372) 5150851 Tegevus: Elektrimootorite remont ja mähkimine Viru Elektrikaubandus AS Kadaka tee 38, 10621 Tallinn kodulehekülg: www.ve.ee telefon: (+372) 6509900 faks: (+372) 6509910 Analüsaatorid, Andmeside, Automaatikaseadmed, Elektrikilbid,

Elektroonika → Elektriajamid - projekt
113 allalaadimist
thumbnail
5
doc

All Marketers are liars

I have control over the conversation, over the airwaves, over your attention and over retailers." There are only two things that separate success from failure in most organizations today: 1. Invent stuff worth talking about. 2. Tell stories about what you´re invented. Make up great stories. That´s the new motto. This is urgent. The transformation of our organization has been under way for a while, but now, thanks to outsourcing and computers and increasing manufacturing quality. STEP 1: THEIR WORLDVIEW AND FRAMES GOT THERE BEFORE YOU DID A worldview is not who you are. It´s what you believe. It´s biasis. A worldview is not forever. It´s what the consumer believes right now. It´s not enought to find a niche that shares a worldview. That niche has to be ready and able to influence a large group of their friends. WORDS 1. Content- sisu, sisaldus, rahulolu 2

Keeled → Inglise keel
43 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Logistika spikker

Lükkamise põhimõte: 1. transport, 2. laomajandus ja varud laos, 3. info, 4. juhtimine, 5. klienditeenindus, 6. varustus, 1. Jaotuse eri staadiumites on palju ladusid, 7. turustus, 8. pakkimine, 9. tagastus e. korje. 2. Iga eelnev aste lükkab järgmise astme laod kaupa täis; sünnib kohustus müüa, 3. Ladudes rikneb ja vananeb ohtrasti tooteid, EDI ­ elektrooniline andmevahetus võimaldab ettevõtetevahelised operatsioonid sisuliselt online. 4. Ostetakse suurte partiidena ja harva, EDI-t ühendab ettevõtet teiste ettevõtetega ­ organisatsioonidega ­ mitte ainult tarbijatega, aga 5. Põhilised on müügiprognoosid, ...

Majandus → Ettevõtlus
69 allalaadimist
thumbnail
24
rtf

Society and culture of english-speaking countries

6. What is meant by the Three Language Formula? The Indian government regulated the teaching of languages in India. The policy requires children in Hindi-speaking areas to study Hindi, English and one of the local languages.In non-Hindi areas, children study the regional language, Hindi and English. 7. What is Bollywood? Bollywood refers to the Hindi-language film industry based in Mumbai. It is one of the largest centers of film production in the world. 8. What does business process outsourcing mean? Business process outsourcing (BPO) is the contracting of a specific business task, such as payroll, to a third-party service provider. Usually, BPO is implemented as a cost-saving measure for tasks that a company requires but does not depend upon to maintain their position in the marketplace. What are call centres and which problems do they face in India? Australia 1. Densely and sparsely populated areas in Australia. Population density: 3 residents/km2 2. Discovery of Australia

Keeled → Inglise keel
6 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Ettevõtluse alused eksam

konkurentsieelis ­ kululiider, diferentseeritus, fokuseeritus. Strateegilised ressursid: tuumkompetentsid (mida osatakse eriti hästi) ja strateegilised varad ­ midagi haruldast ja väärtuslikku, mida ettevõte omab, nt asukoht, brändid, patendid, kvalifitseeritud töötajad, kliendiandmebaasid, olulised partnerlused. Nendele tuginedes püütakse luua püsiv konkurentsieelis. Partnerluste võrgustik: hankijad, allhankijad, outsourcing, muud olulised partnerid ­ võrgustikud, ettevõtete organisatsioonid, ühisettevõtted, strateegilised liidud jms Kliendisuhted: sihtturg, klientideni jõudmine ­ turustuskanalite ülesehitus, kontakti viis - nt traditsioonilised kauplused, postimüük, internetimüük jne, klientidele pakutavad tugiteenused nt kohaletoimetamine, paigaldamine, väljaõpe, järelmaks, remont ja hooldus, klienditelefonid, veebilehed, parkimisvõimalused jms),

Majandus → Ettevõtluse alused
975 allalaadimist
thumbnail
34
docx

Strateegiline juhtimine

1. Loeng (1 ptk) Strateegia on levinud teema, mis rõhutab strateegiliste otsuste valikuvõimalusi. Strateegia on valikuküsimus! Strateegiliste otsuste: Eesmärk on luua ettevõttele väärtust (võib realiseeruda või mitte) Tulemusel tehakse olulised ressursipaigutused, et teha muutuseid ettevõtte toodetes, turgudes ja oskuste profiilis Tagasipööramine on keeruline Tunnuseks on pikajaline seotus Strateegiline juhtimine on kontseptsioon, mis integreerib ettevõttevälise strateegilise planeerimise ja ettevõttesisese organisatsiooni kujundamise kui võrdsed valdkonnad. (Strateegiline) juhtimin on alati sammu võrra praktikast maast () Teooria on eduka juhtimispraktika kontsentratsioon Operatiivne ja strateegiline juhtimine Operatiivne juhtimine tagab, et asju tehaks õigesti: Rutiinsus Konkreetsed operatsioonid Väikesemastaabiline...

Majandus → Juhtimine
62 allalaadimist
thumbnail
6
pdf

Ariplaani koostamine (juhend)

ÄRIPLAAN Loengukonspekt © Arvi Kuura 2013 Lisa: Koond tabelitest 5.1-5.5. Nr. Valdkonnad Käsitletav temaatika 1 Strateegiline sobivus ... ehk strateegiline põhjendus 1.1 Äriline vajadus · Äriline vajadus, millele projekt on suunatud ja miks seda on vaja nüüd (või teatud ajal ­ ja miks seda vajadust varem ei olnud). 1.2 Organisatsiooniline üle- · Organisatsiooni (peamised) eesmärgid, struktuur, vastutusalad. vaade · Äristrateegia põhiaspektid: strateegiline visioon ja -plaan(id) ning jätkuvad eesmärgid (mis jäävad väljapoole projekti). · Olulised strateegilised võtmeteemad ja ­valdkonnad, programmid ja projektid, mida vaadeldav äriplaan puudutab (nii sisesed kui ka ...

Majandus → Äriplaan
147 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Strateegilise juhtimise konspekt

requirements and buys the rest frim outside suppliers Quasi-integration ­ a company does not make any of its key supplies but purchases most of its requirements from outside suppliers that are under its partial control Long-term contracts - agreements between two firms to provide agreed-upon goods and services to each other for a specific period of time Strategies to avoid: Avoid outsourcing distinctive competencies Follow the leader Hit another homerun Arms race Do everything Losing hand Manufacturing types include: Job shops Connected line batch flow Flexible manufacturing systems Dedicated transfer lines Mass production systems Continuous inprovement Modular manufacturing Mass customization Process of strategic choice: Strategic choice ­ the evaluation of alternative strategies and selection of the

Majandus → Juhtimine
17 allalaadimist
thumbnail
36
pdf

IT töökorralduse arengufaasid ettevõttes

IT töökorralduse arengufaasid ettevõttes IT töökorralduse arengufaasid ettevõttes. Eesti ettevõtete IT töökorralduse arengut võib iseloomustada järgmiste faaside kaudu: Algfaas ­ esimestest arvutiostudest kuni esimese (mahukama) IT arendusprojektini Arendusfaas ­ esimestest projektidest kuni IT strateegilisele lisaväärtusele keskendumiseni Strateegiafaas ­ IT rakendamine äristrateegia teenistusse. IT Personalijuhtimine 1 1. Algfaas - Enamasti algab ettevõtte infosüsteemi loomine kontori töökohtade arvutiseerimisest · Algfaasis, peale esmast riistvara ja standardtarkvara hanget, on ettevõtte infotöö sisuks olemasoleva infosüsteemi kasutamine ja ülalpidamine. · IT juhtimine ei ole algfaasis veel väga ajamahukas ega keerukas ja Tippjuht tegeleb sellega reeglina ise. · Spetsialisti vastutusvaldkonda kuuluvate tegevuste töömaht võib algfaasis olla täis...

Informaatika → It korraldus
53 allalaadimist
thumbnail
56
doc

Logistika konspekt

Sellest tulenev kasvutempode pidurdumine, tulude vähenemine ja konkurentsi teravnemine sundis ettevõtteid kasutama kõiki võimalusi efektiivsemaks tegutsemiseks ja tegevuskulude vähendamiseks. Cheks võimaluseks on logistiliste põhimõtete rakendamine ettevõtete juhtimises. Eesti logistikatrendid on vastavalt 2007. a. korraldatud uuringule (järjestatuna olulisuse alusel kahanevas järjekorras) järgmised: 1) Laialdane logistiline outsourcing, eriti transporditeenuste osas. Kasvab nõudlus integreeritud logistikateenuste pakettide ning klientidele kohandatud väärtust lisavate teenuste järele. Samas suureneb pideval klientide nõudlikkus logistikateenuste kvaliteedi ja paindlikkuse osas. 1) Ettevõtetevaheliste partnerlussuhete areng. Tihenev kooperatsioon, protsesside integreerimine ning partnerlussuhted eriti tellimuste täitmise valdkonnas. 2) Kasvav tähelepanu laondusele

Logistika → Logistika
445 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Inglise keele majandussõnastik

.......................alternatiivkulu 330. Opportunity wage ­ ..........................................alternatiivne palk 331. Optimal currency area ­ ...................................optimaalne vahetuskursi piirkond 332. Ordinal utility ­ ................................................ordinaalne kasulikkus 333. Output - .............................................................toodang 334. Output of productions ­ ....................................tootmisväljundid 335. Outsourcing ­ ...................................................alltöövõtt 336. Paid holidays ­ .................................................palgaline puhkus 337. Paperwork ­ ......................................................paberimajandus 338. Parent company ­ .............................................emaettevõte 339. Participation ­ ...................................................osavõtt 340. Partnership ­ ....................................................

Keeled → Inglise keel
69 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Globaliseerumine, demograafia

Globaliseerumine 1. Globaliseerumise mõiste ja suundumus. On kultuuriline, sotsiaalne kui majanduslik fenomen. On protsess, milles organisatsioonid pakuvad oma kaupa ja teenuseid eelkõige globaalsetel, mitte kohalikel turgudel. Majanduslike ja sotsiaalsete sidemete tihenemine riikide vahel läbi ettevõtlusinstitutsioonide ja kapitalistliku filosoofia, mis kahandab maailma majanduslikus mõttes. 2. Millist aega loetakse globaliseerumise aluseks? Globaliseerumise aluseks loetakse perioodi u 500 aastat tagasi, kui hakasid kujunema Euroopa riikide koloniaalimpeeriumid. 3. Globaliseerumise kom lainet a) 1870-1914 b) 1950-1980 algus b) 1980-2000 4. Globaliseerumise vedavad jõud Ühelt poolt on üleüldine transpordi kulude kahanemine ja teiselt poolt üha laialdamaselt leviv majanduslik liberaliseerimine ehk soov kaubelda ja vahetada investeeringuid teiste riikidega. · Siirdekulud ­ kaubavahetuskulud. Kaupade veda...

Majandus → Majandus
78 allalaadimist
thumbnail
49
doc

Laondus ja veokorraldus

ühendab marketingi ja jaotuse terviklikuks protsessiks 22. Kes moodustavad väärtusahelas ülavoo ja kes allvoo? kliendid on ülavoog ja tarnijad allvoog tarnijad on ülavoog ja kliendid allvoog logistikapartnerid on ülavoog ja kliendid allvoog tarnijad on ülavoog ja logistikapartnerid allvoog 23. Mitut juhtimistasandit logistikas eristatakse? kahte kolme nelja viit 24. Veoviisi valik ja outsourcing on logistikas operatiivse juhtimise tasandi tegevused taktikalise juhtimise tasandi tegevused strateegilise juhtimise tasandi tegevused nii taktikalise kui ka strateegilise juhtimise tasandite tegevused 25. Logistikakulude analüüs, läbimisaja lühendamine ja optimaalse ostukoguse arvutamine on logistikas operatiivse juhtimise tasandi tegevused taktikalise juhtimise tasandi tegevused strateegilise juhtimise tasandi tegevused

Logistika → Veokorraldus
232 allalaadimist
thumbnail
40
doc

Introduction of SCM

In physical distribution, the customer is the final destination of a marketing channel, and the availability of the product/service is a vital part of each channel participant. It is also through the physical distribution process that the time and space of customer service become an integral part of marketing, thus it links a marketing channel with its customers (e.g. links manufacturers, wholesalers, retailers). 6. Outsourcing/ Partnerships: Not just outsourcing the procurement of materials and components, but also outsourcing of services that traditionally have been provided in-house. The logic of this trend is that the company will increasingly focus on those activities in the value chain where it has a distinctive advantage and everything else it will outsource. This movement has been particularly evident in logistics where the provision of transport, warehousing and inventory control is increasingly subcontracted to specialists or logistics partners

Varia → Kategoriseerimata
2 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Inglise keelt kõnelevate maade ühiskond ja kultuur

spoken, however not evenly spread across the country. 7. The Three Language Formula: it is the way that languages are taught at school. In non-Hindi areas (regional language, English, Hindi), in Hindi areas (Hindi, English, another (Indian) language). 8. Bollywood is Mumbai-based Hindi-language film industry in India. It has the largest output in the world. 9. Business process outsourcing means contracting another (third-party) company to do specific operations and responsibilities of business functions. Call centres are centralised offices for receiving and transmitting a lot of requests by telephone. Incoming calls are about products or customer service. Outgoing calls are for telemarketing. Problems: bad conditions Australia 1. States and territories of Australia are: Western Australia, South Australia, Queensland,

Keeled → Inglise keel
30 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Ettevõtluse kordamisküsimused

konkurentsieelis ­ kululiider, diferentseeritus, fokuseeritus. 2. Strateegilised ressursid: tuumkompetentsid (mida osatakse eriti hästi) ja strateegilised varad ­ midagi haruldast ja väärtuslikku, mida ettevõte omab, nt asukoht, brändid, patendid, kvalifitseeritud töötajad, kliendiandmebaasid, olulised partnerlused. Nendele tuginedes püütakse luua püsiv konkurentsieelis. . Partnerluste võrgustik: hankijad, allhankijad, outsourcing, muud olulised partnerid ­ võrgustikud, ettevõtete organisatsioonid, ühisettevõtted, strateegilised liidud jms 4. Kliendisuhted: sihtturg, klientideni jõudmine ­ turustuskanalite ülesehitus, kontakti viis - nt traditsioonilised kauplused, postimüük, internetimüük jne, klientidele pakutavad tugiteenused nt kohaletoimetamine, paigaldamine, väljaõpe, järelmaks, remont ja hooldus, klienditelefonid, veebilehed, parkimisvõimalused jms),

Majandus → Ettevõtluse alused
243 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Ladu

1 Referaat Ladu Tallinna Transpordikool Janari Kristian LV1E Alused 2 Alus ehk kaubaalus on kauba transpordiks ja ladumiseks mõeldud kindlates mõõtudes raam või toestik. Aluste ajalugu, tunnustatud alusetüübid ja mõõtmed Alljärgnev annab väikese ülevaate mahtudest ja aluste tüüpidest mis on kasutusel maailmas ja euroopas. Lühidalt saab ülevaate organisatsioonidest ja regulatsioonidest ning arengust. Lühiülevaade Vajadus aluste järele tekkis majanduse ja tööstuse arenedes. Mahud kasvasid ja nii nagu muud majandusharud arenesid 20 sajandi alguses hakkas kasvama vajadus suuremate kaubakoguste liigutamiseks. Aluste areng võimaldas ökonoomselt liigutada suurtes kogustes kaupasid ühest kohast teise. Alus võimaldab hõlpsasti liigutada 1000 kg-seid aluseid ja koguseid. Igal aastal toodeta...

Logistika → Laomajandus
182 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Väärtusahela juhtimine kordamisküsimused

Kui võib eeldada, et vara kasutatakse vähe või ebaregulaarselt, siis osutub enamasti soodsamaks vara rentimine, mis võimaldab suhteliselt väiksemaid kulusid vara väiksema kasutusmahu korral. Teenuste sisseostmine ehk tegevuste edasiandmine võimaldab ettevõttel keskenduda väiksemale arvule tegevustele. Piiramatute võimalustega efektiivsuse loomine. Iga lüli loob teatud hulga väärtust, teeb teistest midagi paremini või odavamalt.... vastavalt kliendi kvaliteediootustele. Sisseost e. outsourcing annab palju väärtustamise võimalusi. Detaili tootmine on tulusam, kui kogu toote terviktootmine. Kõige tähtsam küsimus ettevõtja jaoks on vast see, mida osta, mida ise teha või võib-olla üldse mitte midagi teha, vaid ahelat juhtida. Nt. Logistikateenuse sisseostmine sisaldab endas mitmeid erinevaid võimalusi : transport, ladu, ekspedeerimine, vahendamine, tagastuslogistika ja IT. Põhjused miks logistikateenust sisse ostetakse  võimalus keskenduda oma põhitegevusele,

Muu → Väärtusahele juhtimine
131 allalaadimist
thumbnail
33
docx

Ettevõtluse eksami kordamisküsimused

taotletav konkurentsieelis ­ kululiider, diferentseeritus, fokuseeritus. 2. Strateegilised ressursid: tuumkompetentsid (mida osatakse eriti hästi) ja strateegilised varad ­ midagi haruldast ja väärtuslikku, mida ettevõte omab, nt asukoht, brändid, patendid, kvalifitseeritud töötajad, kliendiandmebaasid, olulised partnerlused. Nendele tuginedes püütakse luua püsiv konkurentsieelis. 3. Partnerluste võrgustik: hankijad, allhankijad, outsourcing, muud olulised partnerid ­ võrgustikud, ettevõtete organisatsioonid, ühisettevõtted, strateegilised liidud jms 4. Kliendisuhted: sihtturg, klientideni jõudmine ­ turustuskanalite ülesehitus, kontakti viis - nt traditsioonilised kauplused, postimüük, internetimüük jne, klientidele pakutavad tugiteenused nt kohaletoimetamine, paigaldamine, väljaõpe, järelmaks, remont ja hooldus, klienditelefonid, veebilehed, parkimisvõimalused jms),

Majandus → Ettevõtlus ja väikeettevõtte...
388 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Logistika 1 KT küsimuste vastused

1.Millised tegevusvaldkonnad kuuluvad logistika huviorbiiti? 1. laotegevus 2. laovarud 3. veondus 4. info, tellimisprotsess, administreerimine 5. pakkimine 6. tagastused 2.Miks on logistika sisu raske lahti mõistatada? 1. Logistika on interdistsiplinaarne ja arenev teadusala ning tema arenguperioodide kohta kehtivad eri definitsioonid. 2. Sisu määramine sõltub ka sellest, kas rõhk asetatakse tootmisele, äritegevusele, üksikfirmale, mingile majandusharule või globaalsele optimeerimisele. 3. Määratlus erineb ka riigiti peamiselt riikide majandusliku ja tehnoloogilise arengutaseme tõttu. 3.Joonistada lihtne logistiline kett. Tarnija -> Ressursid -> Tootmine -> Kaubad -> Tarbija või Hankimine -> Tootmine -> Jaotus 4.Nimetage logistika arengufaasid. Logistika arengu võib tinglikult jaotada 4 staadiumisse (riigiti erinevad perioodide algused ja lõpud): 1. Tootmiskeskne arenguetapp. Hankimine -> Tootmine -> Jaotus 50.-60. aastatel ke...

Logistika → Logistika alused
265 allalaadimist
thumbnail
25
docx

Transport logistikas

konkurentsivõime tõstmise ning selle juhtimise ja süsteemse arendamise mehhanismide loomise ja transiitvedude arendamise ning teedevõrgu ulatuslikuma kasutamisega. · Ruumilise tasakaalu saavutamine ning arenguerisuste vähendamine riigisiseste majanduslikult tugevamate ja nõrgemate piirkondade vahel, tagades viimastele kiire ühenduse ja ligipääsu pealinnale ning rahvusvahelistele tõmbekeskustele TRENDID EESTI TRANSPORDITURUL 1. Transporditeenuste outsourcing ­ suurem osa ettevõtetest on loobunud transpordi korraldamisest ja ostavad põhitegevuse toetamiseks vajalikud transporditeenused sisse. Nimetatud trend on üha süvenenud. 2. Kasvab nõudlus kvaliteetse teenuse järele ­ erinevalt aastatetagusest ajast, kus teenuse ostmise põhiküsimuseks oli hind, on täna partneritega läbirääkimistes olulisemad punktid tarneajad ja kindlus, turvalisus ning veoprotsessi jälgitavus. 3

Logistika → Logistika
240 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Ettevõtluse alused eksam

1.“Ettevõtlus” ja “ettevõtja” – põhimõisted ja nende areng. (Orienteeruvalt tunda vähemalt Schumpeteri, Stevensoni ja Jarillo ning Hisrichi määratlusi.) Ettevõtja Isik, kes organiseerib, juhib ja võtab enda kanda ettevõtlusega seotud riske, tootes (pakkudes) ühiskonnale kaupu või teenuseid, mida see tema arvates vajab ja kes loodab saada oma tegevuse tulemusena kasumit. Ettevõte Tööjõu ja kapitaliga varustatud iseseisev majandusüksus. Iseseisva majandusüksuse tunnusteks on varade lahusus, oma bilanss, raamatupidamine ja juhtimine. Ettevõtlus Uute võimaluste otsimise protsess kasutamaks ära uusi lahendusi millegi tegemisel, valmistamisel, tegevus, kus ollakse ärksad uutele võimalustele ja ületatakse vanu piiranguid. Ettevõtluse tähtsus ja roll majanduses põhineb järgnevate aspektidel: Ettevõtlus on alati eesmärgistatud ja kindlustab inimeste ja kogu ühiskonna eluvajaduse rahuldamise. Oma olemuselt on ettevõtlus uute ideede ja tulude suur...

Majandus → Ettevõtluse alused
58 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Ettevõtlus alused eksami küsimused

Kordamisküsimused 1) Ettevõtja  1254 – 1324 Marco Polo – Reisidele asudes sõlmis kaupmeestega lepinguid.  1437.a Prantuse päritolu, sõnsat ENTREPRENEUR – Isik, kes on aktiivne ja saavutab midagi, vahendaja.  Keskajal – Paraadide ja muusikaliste ürituste organisaatorid, ehitusprojektide juht.  1725 R. Cantillon – Ettevõtja on isik, kes tegutseb riski tingimustes. Samal ajal hakkas kapitali andmise funktsioon eralduma ettevõtja funktsioonist.  1797 Beaudeau – Ettevõtja on isik, kes kannab vastutust ettevõetud tegevuse eest, see kes planeerib, kontrollib, organiseerib ja valdab ettevõtet.  1934 J.Schumpeter - ettevõtja on novaator, kes töötab välja ja rakendab uusi äriideid.  1978 Jõudis Eestisse, sõnatüvi ANTREPRENÖÖR – Eraettevõtja, teatri/tsirkuse/vms pidaja.  1985 R.Hisrich – Ettevütja on isik, kes kulutaboma aja ja jõu oma ettevõtmisele, ...

Majandus → Ettevõtlus alused
112 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Ostujuhtimise eksami konspekt

Loeng 1 Tarneahela komponendid: toormaterjal, komponendid, tootja, hulgimüüja, jaemüüja,tarbija Tarneahela juhtimise alla kuulub kõikide osade juhtimine a la kliendisuhted, teenindus, nõudlus, tellimuste täitmine, tarnijasuhted, tootearendus, tagastus. Tarneahela juhtimine- äriprotsesside integreerimine alates klientidest kuni algtarnijateni, kes pakuvad tooteid ja teenuseid. Tellimine(ordering,buying)- ostutellimuse koostamine ja tarnijale edastamine temaga varem kokkulepitud tingimuste raames. Tellimus esitatakse olemasoleva info põhjal tarnija toodete või teenuste kohta. Ostuprotsessi olulised etapid nagu päring ja läbirääkimised ei ole veel aset leidnud. Täiendtellimus (home call)- sama mis eelmine ainult et tarnijaga on nüüd kokku lepitud ostumahud ja muu oluline (tingimused, makseaeg).Tarnijat teavitatakse tellimuse suurusest ja soovitud tarneajast. Ostmine (operatiivne ostmine, buying)- hanke läbiviimisega seotud tegevused nagu...

Logistika → Ostujuhtimine
79 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Eksam - Ettevõtluse alused vastused 2011

ETTEVÕTLUSE ALUSED 1. Ettevõtja · ettevõtja on novaator, kes töötab välja ja rakendab uusi äriideid(Schumpeter 1934); oskus murda väljakujunenud tegevuspraktikat · ettevõtjad kasutavad innovatsioone selleks, et ära kasutada muutusi või luua võimalusi kasumi teenimiseks. Seejuures paigutavad nad ressursse ümber vähemtootlikest valdkondadest tootlikumatesse ja kasumlikemasse, aktsepteerides selle tegevusega kaasnevat kõrgemat riski ja ebakindlust. (Burns 2001) Ettevõtlus · protsess, mille abil indiviidid püüdlevad võimaluste poole ja kasutavad neid ära, sõltumata ressurssidest, mis sel hetkel nende käsutuses on (Stevensoni ja Jarillo 1990) · ettevõtlus on loominguline toiming (Schumpeter) 2. "Ettevõtja" (entrepreneur) ja "omanik-juht"(owner-manager). Mille poolest nad erinevad? Omanik-juht (o...

Majandus → Ettevõtlus alused
93 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Eksam - Ettevõtluse alused vastused 2011

ETTEVÕTLUSE ALUSED 1. Ettevõtja  ettevõtja on novaator, kes töötab välja ja rakendab uusi äriideid(Schumpeter 1934); oskus murda väljakujunenud tegevuspraktikat  ettevõtjad kasutavad innovatsioone selleks, et ära kasutada muutusi või luua võimalusi kasumi teenimiseks. Seejuures paigutavad nad ressursse ümber vähemtootlikest valdkondadest tootlikumatesse ja kasumlikemasse, aktsepteerides selle tegevusega kaasnevat kõrgemat riski ja ebakindlust. (Burns 2001) Ettevõtlus  protsess, mille abil indiviidid püüdlevad võimaluste poole ja kasutavad neid ära, sõltumata ressurssidest, mis sel hetkel nende käsutuses on (Stevensoni ja Jarillo 1990)  ettevõtlus on loominguline toiming (Schumpeter) 2. “Ettevõtja” (entrepreneur) ja “omanik-juht”(owner-manager). Mille poolest nad erinevad? Omanik-juht (owner-manager) - is...

Majandus → Ettevõtluse alused
175 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun