Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"kontrolltöös" - 37 õppematerjali

kontrolltöös on kindlasti vähemalt üks küsimus iseseisvalt läbitöötatud materjali kohta.
thumbnail
19
ppt

Prantsuse renessans

Renessanss Prantsusmaal · Losside nimesid kontrolltöös ei küsi. · Oluline arhitektuuri (losside) üldiseloomustus. · Skulptuuridele tähelepanu pöörata! jahiloss Chambord Chenonceaux´ loss Pierre Lescot´ (1510-1578) · Louvre´i loss Fontainebleau loss Ussé loss Pariisi raekoda Jean Goujon (u. 1510-1568) · Nümfid süütute kaevult Neli aastaaega Germain Pilon (u. 1535 ­ 1590) · Henri II ja kuninganna Caterina de`Medici hauamonument · Jean Clouet · Francois I Francois Clouet · Suplev naine

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Enesekontroll: Väärtused

Kontrolltöö "Enesekontroll. Väärtused." Kordamisküsimused : 1. Mis on enesekontroll? Enesekontroll on tegevus, mille käigus inimene jälgib ja suunab oma mõtteid, tundeid ja käitumist. 2. Neli näidet enesekontrolli kohta. a) Püüan rahuneda, et ma emotsioonide mõjul ei käituks mõtlematult. b) Enne mõtlen, siis tegutsen. c) Jälgin oma käitumist. d) Keskendun lahenduse leidmisele. 3. Kirjuta neli enesekontrolliks sobivat lauset. ( Vihikusse sai kirja kümme lauset. Kontrolltöös piisab nelja lause teadmisest. ) "Loen kümneni, enne kui midagi ütlen". "Kas nii on lubatud käituda?" "Rahu!" "Teen kohe praegu kodutöö ära". 4. Mis on väärtushinnang? Väärtushinnang on hinnang, mis peegeldab arusaama heast ja halvast, õigest ja valest. 5. Mis on väärtus? Väärtus on asi, idee või nähtus, mida peetakse oluliseks ja mille poole püüeldakse. 6. Millised on üldinimlikud väärtused? Üldinimlikud väärtused on lugupidav

Psühholoogia → Psühholoogia
5 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Statistika uurimustöö

.................................................................10 KOKKUVÕTE..........................................................................................................................12 KASUTATUD ALLIKAD........................................................................................................13 SISSEJUHATUS Statistika aines tuli leida teema, mille kohta teha statistiliseid arvutusi. Antud töös võrreldakse EI 11/21 ja EI 12/22 hindeid Ehitusmaterjalide esimeses kontrolltöös. Enne töö algust arutleti teema käsitlust x, kuidas siduda teema statistikaga ning kas sellel on üldse seoseid. Kontrolltöö tulemused saadi y-lt. Töös ei avaldata kontrolltöös osalejate nimesid. 1. ANDMETE KOGUM Tabel 1 EI-Z ja EI-Wkontrolltööde tulemused EI-Z EI-W Nr. Tulemused Nr. Tulemused 1 1 1 2 2 3

Matemaatika → Statistika
37 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Geograafia mõisted - muld ja pinnamood

a)üleväetamine b)raskemetallied ladestumine c)happevihmad d)sooldumine (üleniisutatus kuivadel ja põuastel aladel) Füüsikaline degradatsioon: a) asulate,linnade laienemine b) teevõrgustike laienemine c) kaevandused, karjäär d) uued töötsuspiirkonnad Parasvöötme okasmets ­ leetmullad Lehtmets ­ pruunmuld Troopika ­ punamuld Rohtla ­ mustmuld Tundra ­ keltsmuld Kõrbes olevad mullad soolduvad. Rohtla mullad on kõige toitaine rikkamad Arvan,et see pole nii oluline kontrolltöös, aga panen ikkagi :D Muldade hävimine : a) vee-erosioon 56% b) Tuule-erosioon 28% c) Keemiline reostus 12% d) füüsikaline degradeerumine 4%

Geograafia → Geograafia
10 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Rahvusvaheline olukord 1918-1939.

Kordamine. Rahvusvaheline olukord 1918-1939. 1. Versailles` rahu tähtsamad punktid. 2. Miks pidi Saksamaa nõustuma raskete rahutingimustega? Saksamaal keelati ära sõjatehnika omamine ja üldine sõjaväekohustus, seega ei saanud nad vastu sõdida ja pidid nõustuma raskete rahutingimustega. 3. Millised territoriaalsed muudatused leidsid aset pärast I maailmasõda? (osata nimetada impeeriume, mis lagunesid, ja uusi loodud/tekkinud riike) Vt. kaart õpik lk. 14. Kontrolltöös võib olla kaart. Lagunes Osmani impeerium. Laguned Austria-Ungari, asemele tuli Austria, Ungari ja Tsehhoslovakkia Tekkis Jugoslaavia Vene riigist eraldus Soome, Eesti, Läti, Leedu, Poola 4. Seleta mõisted: Pariisi rahukonverents, Versailles` rahu, reparatsioon, Rahvasteliit. Pariisi rahukonverents- kutsuti kokku pärast Esimest maailmasõda ja töötas 18. jaanuarist 1919 kuni 21. jaanuarini 1920, et leppida kokku rahulepingu tingimustes, sõlmiti Versailles´ rahu.

Ajalugu → Ajalugu
1 allalaadimist
thumbnail
8
ppt

Kontroltööks õppimine!

2. Täida õpetaja korraldusi - need ei ole niisama aja täiteks, vaid õppimise hõlbustamiseks. Tee märkmeid, joonista, korda mõttes üle, et paremini meelde jääks. Kui antakse võimalus konspekteerimiseks, kasuta seda - hiljem on jube hea tehtu põhjal õppida. 3. Niipea kui küsimus tekib, küsi. Kuula ka seda, mida teised küsivad ja mida neile vastatakse. 4. Tee ära kodused tööd. Need ei ole mõeldud kiusamiseks, vaid selleks, et tunnis kuuldu ja kontrolltöös küsitav paremini meelde jääks. Kui kõiki harjutusi teha ei oska, ära muretse. Küsi teiste või õpetaja käest. Äärmise laiskuse puhul on andestatav ka harjutuste teiste pealt maha kirjutamine. Ka nii jääb midagi meelde. 5. Kasuta kordamispunkte (või -küsimusi). Saad hea ülevaate sellest, mis on selge ja mis vajab ülekordamist. Lood hea süsteemi oma teadmistest ning kui vaja, oskad õpetaja käest küsida just seda, mida on tarvis üle seletada.

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
36 allalaadimist
thumbnail
2
doc

SPIKKER, KUI HÄDAVAJALIK VÄLJAPÄÄS

haridussüsteemil endal. Tunde on liiga palju, õppematerjalid kogukad ja nõuded liiga kõrged. Õpilastel lihtsalt ei jää aega õppida, kuna materjali tööks õppimiseks on liiga palju. Mina soovitan kõigil spikerdada, sest isegi üks elu põhimõtetest on saada läbi nii lihtsalt kui võimalik ja spikerdamine on lihtsam variant, kui õppimine. Mina teen spikreid päris tihti, kuid kasutan ainult vajadusel. Spikri kirjutamine aitab mul teema uuesti läbi töötada. Kui kontrolltöös mõnda küsimust ei oska, ootan õiget hetke ja spikerdan. Kuna spikerdamine aitab õpilasi tohutult, ei kujuta ma ette kooli ilma spikerdamiseta. Koolisüsteem võib olla ei toimikski ilma spikerdamiseta, sest õpilased ei saaks nõutud ülesannetega hakkama. Spikerdamine on üks vajalik osa kooli elust ja seega tegin järelduse, et spikerdamine on hädavajalik väljapääs.

Kirjandus → Kirjandus
9 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Avaliku sektori ökonoomika

Avaliku sektori ökonoomika Põhimõisted esimeses kontrolltöös 1. Avalik sektor - Avalik sektor ehk esimene sektor on majandusest, mis on seotud valitsuse rahaliste ülekannetega. Kontrolli funktsiooni teostab valitsus monetaar- ja fiskaalpoliitikaga. Avaliku sektori tuumaks on riik. Avalik sektor tegeleb valitsemise ja haldamisega. Avaliku sektori põhiülesanne on rahvusliku julgeoleku ja sotsiaalse heaolu kindlustamine. Avalik sektor on laiem mõiste, mis hõlmab nii riiklikud kui avalik-õiguslikud institutsioonid.

Majandus → Mikro-makroökonoomika
54 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Suhtlemispsühholoogia konspekt

*süütunne leevendub Kehakeel Liigutused: näoilme, žestid kehahoiak *Nägu on kõige väljendusrikkam kehaosa Verbaalne suhtlemine 3-osaline mina teade e. Kehtestav sõnum: 1. Olukorra hinnanguvaba kirjeldus (fakid). Ära kasuta sõnu: jälle, alati, iga kord, tavaliselt, kogu aeg, mitte kunagi, päevast päeva, pidevalt, iialgi. 2. Kahju mulle, mis on mõõdetud ajas, energias ja rahas 3. Tunded Näide Sa jätsid mu konspekti enda koju. Ma kardan. Et ma saan kontrolltöös halva hinde ja ma olen väga pettunud. Kui teed inimesele märkuse, siis ta õigustab ennast, süüdistab sind ja ta on segaduses. See, kes märkuse teeb ei tohi end õigustada. Võlulaused: 1. Sulle ei meeldi, et ma sellest räägin? 2. Sinu arvates on see pisiasi? 3. Sinu arvates see asi nii hull ka ei ole? 4. Sa ei teadnud, et see mind häirib? 5. Kuidas me võiksime seda koos lahendada? Berne’i tasandid

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
16 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Macromedia Authorware-ga tehtud geograafita KT

Authorware on suurimaid multimeedia töövahendeid terves maailmas. Tegelikult disainiti see algselt õppeprogrammiks. selle tõttu saab kasutada programmi, õppimata programmeerimiskeeli või skripte. Programm töötab liikuvaid kaardimudeleid kasutades. Muidugi ei tähenda see seda, et see sobib kõigile kasutajatele. Adobe Photoshop CS see on üks maailma tuntumaid fototöötlusprogramme terves maailmas. Joonis 2. Kontrolltöö skeem, teksti ja nuppu paigutus Oma kontrolltöös kasutasin ma ohtralt loomade pilte. Töös kasutatud piltide töötlemiseks ja restaureerimiseks kasutasin Adobe Photoshop CS. Edasi tulevad loodusvööndi liigid. Iga loodusvööndi liigi all on väikesed testid. Joonis 1. Esimene testi näide loodusvööndite kohta. 1 Tekst 2 3 4 Joonis 2. Tasemetöö skeem, teksti ja nuppude paigutus Tähendused. 1. Nuppuga1, saab edasi liikuda järgmisele lehele 2

Informaatika → Informaatika
17 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Artikli Analüüs Koolide edetabelid ja reality

Seetõttu peaksime despootliku õhkkonna asemel pingutama familiaarsema nimel ja õpetama noori mõtteid jagama. Just dialoogi vähesus on oluline valupunkt. Alles vestluses õpitakse sõnastama ja kujundama arvamust ning analüüsima teiste öeldut. See ajendab mõtlema ka laisemaid. Saksamaal treenitakse õpilasi juba algklassides, et diskussioon oleks õppetöö aluseks. Verbaalne kaasatöötamine annab seal muide poole kursuse hindest ning võimaldab seda parandada ka neil, kellel kontrolltöös sulg nii libedalt ei jookse. See motiveerib ning tunnis lainetab tõesti kogu aeg kätemeri. Ka meie kooli eesti pedagoogid ütlesid saksa õpetajate käe all seesuguse käitumisega harjunud eesti õpilaste kohta, et me tahame alati liiga palju uurida ja rääkida. Muidugi, sest pärast aastatepikkust sakslaste pealekäimist olime ka meie vestlusaltid ja sooritasime koguni kaks suulist eksamit. Proosateksti või bioloogilise diagrammi pooletunnine

Kirjandus → Kirjandus
9 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Mälu - Õppija kognitiivne areng

tavaliselt minna õue jalutama, sest siis saan puhata ka silmi arvutiekraanist. Kordamise abil pole mõtet meelde jätta verbaalset materjali, selle asemel peaks informatsiooni hoopis omavahel seostama [ CITATION Kik10 l 1061 ]. Oma praeguse eriala aineid saan ma tihti seostada oma lapse arenguga. Näiteks kui räägiti kunstiõpetuse loengus, laste vanusest ja nende joonistamisoskustest, siis tuli mulle kohe silme ette need „peajalgsed“, mida mu laps joonistas, seega polnud mul raske kontrolltöös meenutada, mis vanuses lapsed „peajalgseid“ joonistavad. Õppimise juures on oluline ka õpitu mõtestamine. Õpetaja peaks oskama esitada uut infot nii, et õpilased suudaksid seda seostada juba olemasoleva infoga, õpetus võiks olla emotsionaalne ja ka küsimuste küsimine ning neile vastamine peaks toetama õpitu mõtestamist [ CITATION Kik10 l 1061 ]. Näiteks, kui õppejõud räägib mingisugusel teemal

Varia → Kategoriseerimata
34 allalaadimist
thumbnail
24
pdf

Eesti keele väljendusõpetus

Eesti keele väljendusõpetus HLE6060 Materjalid Kirjandus: Õpik: "Eesti keele väljendusõpetus" R. Kasik, M. Erelt, T. Erelt Tartu 2007 Lisamaterjal: · M. Erelt, T. Erelt "Eesti keele käsiraamat" · ÕS http://www.eki.ee/dict/qs2006/ · M. Erelt "Lause õigekeelsus" Tartu 2007 Iseseisev töö arvestuseks: · Lugeda iseseisvalt ptk. 1-5 ja 9-10. Kontrolltöös on kindlasti vähemalt üks küsimus iseseisvalt läbitöötatud materjali kohta. Nt: 1) Hea tarbeteksti tunnused. Mis on selgus/konkreetsus/tihedus, kuidas seda saavutada? Näiteid. 2) Teaduskeele iseloomulikud jooned. Näiteid. 3) Viitamine ­ teistele ja endale; vormiline ja sisuline külg. 4) Mille poolest erineb oskuskeel üldkeelest ja erialaslängist? Näiteid. 5) ÕSis kasutatavad märgid ja lühendid (nt {....}) + essee analüüs!

Eesti keel → Eesti keel
90 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Matemaatiline analüüs I KT (lihtsam variant)

Igas kontrolltöös on 4 küsimust, millest üks on valitud jämedas kirjas (bold face) olevate teemade hulgast (see on kõige olulisem materjal), 2 küsimust on valitud ülejäänud teemadest ja viimase 4-nda küsimuse all on võimalik kirjutada omal valikul 1/4-1/2 lk teksti antud programmi ulatuses. 1. Arvtelje mõiste. Arvteljeks nimetatakse sirget, millel on valitud nullpunkt, pikkusüuhik ja positiivne suund. Kasutades neid kolme parameetrit, saab arvteljepunktidele seada vastavusse reaalarvud. Reaalarvude ja lõpmatuste ümbrused. Reaalarvu a ümbruseks nimetatakse suvalist vahemikku (a − ε, a + ε), kus ε > 0 on ümbruse raadius. Arv x kuulub arvu a ümbrusesse (a − ε, a + ε) siis ja ainult siis, kui selle arvu kaugus arvteljelon arvust a väiksem kui ε, st |x − a| < ε. Reaalarvu a vasakpoolseks ümbruseks nimetatakse suvalist poollõiku (a − ε, a], kus ε > 0. Arv x kuulub arvu a vasakpoolsesse ümbrusesse (a − ε, a] siis ja ainult siis, kui sel...

Matemaatika → Kõrgem matemaatika
14 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Elementaarmatemaatika 1. teooria

kompleksarvu, seega ka a + bi = r (cos( + 2n ) + i sin( + 2n )) 15. Funktsiooni mõiste- · Piirdume vaid arvuhulkadel määratud funktsioonidega. · Kui igale arvule x hulgast X on mingi eeskirja f järgi seatud vastavusse üks kindel arv y hulgast Y, siis öeldakse, et hulgas X on määratud funktsioon y=f(x) ja seda kirjutatakse kujul y=f(x) , kus xX. o (Igale punktide arvule kontrolltöös ..., igale läbitud kilomeetrite arvule taksosõidus ...) · Muutujat x nimetatakse funktsiooni argumendiks ehk sõltumatuks muutujaks ja muutujat y temast sõltuvaks muutujaks, e funktsiooni väärtuseks. · X ­ funktsiooni määramispiirkond. · Y={ y I y = f (x), x X} funktsiooni muutumispiirkond. · MÕISTE 2: · Funktsioon on antud, kui on antud eeskiri ja määramispiirkond. Kui viimast

Matemaatika → Elementaarmatemaatika 1
63 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Tugevusõpetus(teooria küsimused ja vastused)

Teooria annab kontrolltöös ainult 20% punktidest. Ülesandeid peab igal juhul ka oskama. Vastamata on teise osa küsimused nr 35 ja 40, otsige ise ja andke teistele kaa teada.Ülejäänud vastused on väga pealiskaudsed, vaja on siiski tutvuda materjaliga et teada millest jutt. Materjale õppimiseks saab http://www.mh.ttu.ee/priitp/Tugevusopetus/Tugevusanaluusi_alused/ 1. TUGEVUSÕPETUSE AINE JA PÕHIPRINTSIIBID 1. Miks on tugevusanalüüs insenerile oluline? Kasuta fantaasiat ja keskkooli lõpukirjandi kirjutamise tuhinat. 2. Millised kolm põhilist aspekti mõjutavad detaili töövõimet? Geomeetria (Kas detailide kuju ja mõõtmed on optimaalsed?), koormused(Milliseid koormusi konstruktsioon talub?) ja materjal(Kas konstruktsiooni materjalid on piisavalt tugevad?). 3. Millist füüsika haru käsitleb Tugevusõpetus? Staatika - füüsika haru, kus kehad ja nende süsteemid on tasakaalus ja absoluutselt jäigad. 4. Milles seisneb tugevusanalüüsi ...

Mehaanika → Tugevusõpetus i
772 allalaadimist
thumbnail
6
pdf

Keemia riigieksam 2007

Milline on toimunud reaktsioonis 2) endotermilistel reaktsioonidel kiirus kasvab, eksotermilistel kahaneb; tekkinud soola protsendiline sisaldus (massiprotsent) lahuses? 3) kasvab ainult gaasiliste ainete vaheliste reaktsioonide kiirus; 4) kasvab ainult endotermiliste reaktsioonide kiirus. B. Juku keemia kontrolltöös oli kirjas 3 väidet, milles esinesid vead. Leidke need vead 3p 2 (tõmmake neile joon alla) ning tehke vajalikud parandused (parandusena ei lähe arvesse väite viimine eitavasse vormi). Parandatud osa kirjutage joonele väite all. 1) Keemiliste elementide aatomi raadius kasvab perioodilisustabeli perioodides vasakult paremale ja rühmades ülalt alla.

Keemia → Keemia
79 allalaadimist
thumbnail
9
pdf

Vähendatud programmi (A) ESIMENE teooriatöö

1 MATEMAATILINE ANALÜÜS I Vähendatud programm Selle programmi järgi saab ette valmistada teooria kontrolltööde A (so lihtsamateks) variantideks. Esimese kontrolltöö materjal hõlmab lõike 1 ­ 17 ja teise kontrolltöö materjal hõlmab lõike 18 - 33. Igas kontrolltöös on 4 küsimust, millest üks on valitud jämedas kirjas (bold face) bold face olevate teemade hulgast (see on kõige olulisem materjal), 2 küsimust on valitud ülejäänud teemadest ja viimase 4-nda küsimuse all on võimalik kirjutada omal valikul 1/4-1/2 lk teksti antud programmi ulatuses. Programm järgib otseselt Jaan Janno konspekti. Kontrolltöödes ei küsita konspektis esitatud

Matemaatika → Matemaatika analüüs i
93 allalaadimist
thumbnail
17
pdf

Füüsika täiendõppe kordamisküsimused

TÄIENDÕPPE KORDAMISKÜSIMUSED NB! Kontrolltöös teoreetiliste küsimuste vastustes kirjutatud valemite korral tuleb selgitada kasutatud sümbolite tähendust. Joonistele tuleb kanda peale ka füüsikaliste suuruste sümbolid. 1. Ühtlase liikumise definitsioon. Ühtlane liikumine ­ liikumine, mille korral keha läbib mistahes võrdsete ajavahemike vältel võrdsed teepikkused. 2. Ühtlase liikumise kiiruse valem ja ühikud. [] = [] = =1 [] 3. Kiiruste liitmise seadus paralleelsete ja ristuvate kiiruste korral. Omavahel ristuvad kiirused liidetakse Pythagorase teoreemi kasutades: = 12 + 22 samasihilisi kiirusi liidetakse ja lahutakse nagu tavalisi arve, kusjuures märk valitakse vastavalt liidetavate kiiruste suunale: = 1 ± 2 4. Keha hetkkiiruse definitsioon tuletise kaudu. () = = = 0 5. Ühtlaselt muutuva liikumise definitsioon. Ühtlasel...

Füüsika → Füüsika
14 allalaadimist
thumbnail
19
pdf

Keemia riigieksami ülesandeid 2009/2010

elemendi aatomi või Elemendi oksüdatsiooniastmele Aatomi või iooni elektronvalem tuuma- iooni tähis kõrgeim o.-a vastava oksiidi valem laeng 12 1s2 2s2 2p6 3s2 S2- 19 1s2 2s2 2p6 3s2 3p6 ÜLESANNE 6. (6 punkti) Õpilane kirjutas kontrolltöös alltoodud teksti. Parandage selles tekstis esinevad 6 viga (tõmmake vigadele joon alla ja kirjutage nende kohale parandus). HF molekulides on seotud kahe mittemetallilise elemendi aatomid ja seetõttu esineb nendes mittepolaarne kovalentne side. Ühise elektronipaari moodustavad vesiniku aatomi üksik elektron (1s1) ja fluori aatomi (1s22s22p63s23p5) väliskihi paardumata elektron. Kuna ühine elektronipaar on

Keemia → Keemia
49 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Matemaatiline analüüs (vähendatud programm)

Matemaatiline analüüs (vähendatud programm) KT nr. 1 Igas kontrolltöös on 4 küsimust, millest üks on valitud jämedas kirjas (bold face) olevate teemade hulgast (see on kõige olulisem materjal), 2 küsimust on valitud ülejäänud teemadest ja viimase 4-nda küsimuse all on võimalik kirjutada omal valikul 1/4-1/2 lk teksti antud programmi ulatuses. 1. Arvtelje mõiste. Reaalarvu absoluutväärtus. Loetleda absoluutväärtuse omadused. Reaalarvude ja lõpmatuste ümbrused. Tõkestatud hulga definitsioon.

Matemaatika → Matemaatiline analüüs i
17 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Matemaatiline analüüs I 1. kt teooria

Täisprogramm Selle programmi järgi saab ette valmistada teooria kontrolltööde B (so raskemateks) variantideks. Esimese kontrolltöö materjal hõlmab lõike 1 ­ 22 ja teise kontrolltöö materjal hõlmab lõike 23 - 45. Igas kontrolltöös on 5 küsimust. Üks küsimus viiest on valitud jämedas kirjas (bold face) olevate teemade hulgast. Vähemalt kaks küsimust viiest sisaldavad tõestusi, tuletuskäike või põhjendusi. Programm järgib otseselt õppejõu konspekti. Kontrolltöödes ei küsita konspektis esitatud näiteid ja väikeses kirjas olevaid osi. 1. Def. Arvteljeks nimetatakse sirget, millel on valitud nullpunkt, pikkusühik ja positiivne suund. Def

Matemaatika → Matemaatika analüüs i
297 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Matemaatiline analüüs I 1 kt teooria

Täisprogramm Selle programmi järgi saab ette valmistada teooria kontrolltööde B (so raskemateks) variantideks. Esimese kontrolltöö materjal hõlmab lõike 1 ­ 22 ja teise kontrolltöö materjal hõlmab lõike 23 - 45. Igas kontrolltöös on 5 küsimust. Üks küsimus viiest on valitud jämedas kirjas (bold face) olevate teemade hulgast. Vähemalt kaks küsimust viiest sisaldavad tõestusi, tuletuskäike või põhjendusi. Programm järgib otseselt õppejõu konspekti. Kontrolltöödes ei küsita konspektis esitatud näiteid ja väikeses kirjas olevaid osi. 1. Def. Arvteljeks nimetatakse sirget, millel on valitud nullpunkt, pikkusühik ja positiivne suund. Def

Matemaatika → Matemaatiline analüüs 2
103 allalaadimist
thumbnail
7
docx

SOFIE MAAILM

see, mis meie hinges on. Kõik, mis on tulnud meie teadvusesse, on tulnud sinna läbi meelte. Aristoteles arvas, et kõikide asjadel on oma eesmärk. Näiteks, et apelsinide eesmärk on olla inimestele toiduks. Aristoteles hakkas asju jagama kategooriatesse. Ta jagas asjad elututeks ja elavateks, elavad elukateks ja taimedeks ning elukad inimesteks ja loomadeks. Koolis kasutab Sofie filosoofiga õpitud teadmisi oma religioonifilosoofi kontrolltöös. Uues kirjas kirjutab Alberto hellenismist- perioodist, kus Kreeka kultuur valitses maailma. Alexander Suur lõi suure riigi, mis ulatus Aasiast Lääne-Euroopani. Selles suures riigis hakkasid kultuurid ühte sulanduma. Inimesed hakkasid kahtlema enda kultuuri õigsuses, algas pessimistlik ja kahtlev aeg. Peamine idee oli mõelda välja, kuidas inimene saaks elada tõeliselt õnnelikult. Olid neli peamist mõttevoolu.

Kirjandus → Kirjandus
28 allalaadimist
thumbnail
30
docx

Sissejuhatus majandusteooriasse konspekt

· Kes neid finantseerib (riigieelarvest, mitte müügitulust) · MC ei võrdu MR; MR pole olemas. Vabatahtlik kokkulepe · Avalik ja erasektor on konkurendid Informatsiooni asümmeetria · Ebasoodne valik tarbija poolt · Kindlustusturg · Võib kujuneda vale hind Riik peaks seda vähendama, aga kunas peaks sekkuma? KORDAMINE 14.10.2013 Kontrolltöös ülesanded ja teooria · Tarbija optimaalne vorm (eelarvevalem) · Turutüüp (monopol, täiskonkurents) · Tootmisülesanne (astmenäitaja) MRS = q1 / 2q2 = MU1 / MU2 · Valikvastustega ülesanded · Paberkandjal on kõik lubatud! Elektroonika on keelatud! · Aega on 1,5 tundi; dokument kaasa! KONKURENTSIMAJANDUSE ÜLDINE TASAKAAL · Kui autode turg on tasakaalus, kas saame teha järelduse, et ka teised turud on siis

Majandus → Majandusteadus
89 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Matemaatiline analüüs

Täisprogramm Selle programmi järgi saab ette valmistada teooria kontrolltööde B (so raskemateks) variantideks. Esimese kontrolltöö materjal hõlmab lõike 1 ­ 22 ja teise kontrolltöö materjal hõlmab lõike 23 - 45. Igas kontrolltöös on 5 küsimust. Üks küsimus viiest on valitud jämedas kirjas (bold face) olevate teemade hulgast. Vähemalt kaks küsimust viiest sisaldavad tõestusi, tuletuskäike või põhjendusi. Programm järgib otseselt õppejõu konspekti. Kontrolltöödes ei küsita konspektis esitatud näiteid ja väikeses kirjas olevaid osi. 1. Arvtelje mõiste. Reaalarvu absoluutväärtus. Loetleda absoluutväärtuse omadused. Reaalarvude ja lõpmatuste ümbrused. Tõkestatud hulga definitsioon.

Matemaatika → Matemaatiline analüüs
232 allalaadimist
thumbnail
58
docx

Lepinguvälised võlasuhted

juurde näide. Eksamil komplekskaasus, kuhu on komplekteeritud mitmeid erinevaid probleeme. VÕS kommenteeritud väljaanne (komm 1 ja komm 3). T. Tampuu, Lepinguvälised võlasuhted. ÕISis olevad kordamisküsimused kontrolltöödeks. Lepinguvälised võlasuhted: - Tasu avaliku lubamise õigus - Asja ettenäitamise nõudmise õigus - Käsundita asjaajamise õigus - Alusetu rikastumise õigus - Deliktiõigus 1-4 on esimeses kontrolltöös, viimane, deliktiõigus on teises kontrolltöös. Lepinguvälised on sellised võlasuhted, mis tekivad muul viisil, kui lepingu sõlmimisest. I kontrolltöö küsimused Üldküsimused: 1. Milles väljendub tsiviilseadustiku üldosa seaduse ja võlaõigusseaduse dispositiivsus ja imperatiivsus lepinguväliste võlasuhete reguleerimisel ning missugustel võlaõigusseaduses sätestatud juhtudel on lepinguvälist võlasuhet reguleeriv leping tühine? Lepinguvälist õigust

Õigus → Õigus
62 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Standardhälve, SEOSED JA DISPERSIOONANALÜÜS

5.) Valimi andmete põhjal aritmeetiline keskmine on 80, standardhäve 20 ühikut. Kui suur peaks olema valim, et teha kndlaks keskmist taset +/- 3 ühikut, usaldatavusega 95%? 6. 964 7. 170 8. 353 9. 811 10. Ei saa leida Kasutada tuleb lühikest kordumistega väljavõtu kogumi valimit (harjutuste vihikust lk 80) n=(Z alfa/2² * sigma²) / D² ehk n= 1,96² * 20² / 3² = 170 6.) Kindlasti tuleb eksamisse sisse indeksite ülesanne, taoline nagu oli Kontrolltöös! 1) Esindusviga 2) X (katusega) =80, standardhälve 25, täpsusega +/- 3, usaldatavusega 95 %. Kui suurt üldkogumit on selleks vaja, et leida valimi keskmine tase Vastuse variandid olid: · 170 · u 284, (või midagi väga lähedal sinna) · 811 · ei saa arvutada, kuna ple dispersiooni 3) Hüpoteesi kontrollimisel: 4) Kui hind muutub kas käive muutub: (tegemist oli nende Q dega ja P dega ülesanne--vt üleannete kogu)

Matemaatika → Statistika
78 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Kordamisküsimused üldökoloogias

1. Ökoloogiateaduse uurimisobjektid ja ökoloogiliste tasemete hierarhia. 2. Ökoloogia põhimõisted: populatsioon, kooslus, ökosüsteem, maastk, bioom, biosfäär. Populatsioon – rühm ühe liigi isendeid, kes elavad koos samal ajal ja samas paigas. Pop. iseloomustab funktsionaalne struktuur (geneetiline, fenotüüpiline, vanuseline, suguline, füsioloogiline, ruumiline, sesoonne jm) ning arvukuse dünaamika. Pop. määratlemine oleneb sellest, millise oranismirühmaga on tegemist. Kooslus (tsönoos, biotsönoos) – organismide (populatsioonide) kooselu vorm - looma-, taime-, seene-, bakterite kooslused koos Ökosüsteem – funktsionaalne süsteem, kus toitumissuhete kaudu seostunud organismid (aineringe ja energiavoo kaudu) + keskkonnatingimuste kompleks moodustavad isereguleeriva areneva terviku. Maastik – ala, kus seaduspäraselt korduvad vastastikku sõltuvad pinnavormid, mullad, taimekooslused ja inimtegevuse avaldused. Maastiku struktuur kajas...

Ökoloogia → Ökoloogia
36 allalaadimist
thumbnail
61
pdf

Optilised omadused ja optilised materjalid

Optilised omadused ja optilised materjalid Version: 30. aprill 2018 Loengukursus annab ülevaate optilistest omadustest ja optilistest materjalidest. Küsimuste vastused tuleb esitada kodutööna 6. mail aadressile [email protected]. Eksamil tulevad samade küsimuste analoogid. Kodutöö annab 40% ja eksam 60% hindest. Kodutöö peab sisaldama vähemalt 70% õigeid vastuseid (kõik vastused on konspektist leitavad). Eksamist peab saama vähemalt 51%. Kodutöö koosneb 25 küsimusest, millest valikuliselt 7 tuleb kontrolltöösse. 1. Sissejuhatus. 2. Elektromagnetkiirguse klassikaline teooria. 2.1 Elektromagnetlainete olemus. 2.2 Elektromagnetlainete tekitamine. 2.3 Vaguse intensiivsuse (kiiritustiheduse) ja elektrivälja amplituudi vaheline seos 2.4 Lineaarselt polariseerutud valgus 2.5 Elliptiliselt polariseerutud valgus 2.6 Loomulik valgus 2.7 Rakendus: Polarisaator 2.8 Malus seadus ...

Füüsika → Materjaliteaduse...
10 allalaadimist
thumbnail
21
doc

McQuail "Massikommunikatsiooniteooria"

Sissejuhatus meediasse ja kommunikatsiooni Kontrolltöö "McQuaili massikommunikatsiooni teooria" põhjal Kontrolltöös on hõlmatud järgmised McQuaili raamatus käsitletavad mõisted ja nähtused: 1.ptk 1. Massimeedia mõiste Suure levialaga kommunikatsioonivahendeid, mis jõuavad ühiskonnas peaaegu igaüheni. See mõiste osutab mitmetele meediumitele, mis nüüdseks on pika ajalooga ja üldtuntud, nagu näiteks ajalehed, ajakirjad, film, raadio, televisioon ja fonogramm (salvestatud muusika). Massimeedial on ebamäärane piir mitmete uut tüüpi meediumitega. Peamise erinevuse põhjuseks on viimaste suur personaalsus, mitmekesisus ja interaktiivsus ­ peamine uue meediumi esindaja on Internet. Traditsiooniline massimeedia ei ole aga kusagile kadumas, pigem toimub edasi kiire arenguprotsess, seda laiendatakse ja täiendatakse pidevalt. (lk 3) 2. Kommunikatsiooni püramiid Massikommunikatsiooni määramiseks kommunikatsiooniuurimise kontekstis, lähtu...

Meedia → Sissejuhatus kommunikatsiooni...
147 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Arengupsühholoogia kokkuvõte

??? Kontroll *psühholoogiline kontroll vs. autonoomia *range vs. lõtv kontroll Käitumise kontroll ­ vanemate käitumine, mille eesmärgiks on reguleerida lapse käitumist vastavalt perekonnas kehtivatele ja sotsiaalsetele normidele: Teadmised lapse elust, jälgivad lapse tegevust: kus laps õhtuti käib, kus ta on pärast kooli. kes on ta sõbrad, millele kulutab raha Piirangud: otsustavad, kui kaua tobib laps TV vaadata vaatab koos koolitöö läbi vaatab ule kontrolltöös tehtud vead kontrollib, kas kodutöö on tehtud Psühholoogiline kontroll ­ vanemate käitumine, mis ei vasta lapse emotsionaalsetele ja psühholoogilistele vajadustele ja takistab lapse eneseväljendamist ja iseseisvust. Kas ja mil määral mõjutab käitumise kontroll lapse suhteid oma vanemate ja õpetajatega tema psühholoogilist kohanemist ning edukust koolis? (Uurimus eesti koolide 6ndates klassides) Suhted kodus

Pedagoogika → Arengupsühholoogia
602 allalaadimist
thumbnail
86
doc

Statistika eksamiks

5.) Valimi andmete põhjal aritmeetiline keskmine on 80, standardhäve 20 ühikut. Kui suur peaks olema valim, et teha kndlaks keskmist taset +/- 3 ühikut, usaldatavusega 95%? 6. 964 7. 170 8. 353 9. 811 10. Ei saa leida Kasutada tuleb lühikest kordumistega väljavõtu kogumi valimit (harjutuste vihikust lk 80) n=(Z alfa/2² * sigma²) / D² ehk n= 1,96² * 20² / 3² = 170 6.) Kindlasti tuleb eksamisse sisse indeksite ülesanne, taoline nagu oli Kontrolltöös! 1) Esindusviga 2) X (katusega) =80, standardhälve 25, täpsusega +/- 3, usaldatavusega 95 %. Kui suurt üldkogumit on selleks vaja, et leida valimi keskmine tase Vastuse variandid olid:  170  u 284, (või midagi väga lähedal sinna)  811  ei saa arvutada, kuna ple dispersiooni 3) Hüpoteesi kontrollimisel: 4) Kui hind muutub kas käive muutub: (tegemist oli nende Q dega ja P dega ülesanne—vt üleannete kogu)

Matemaatika → Statistika
237 allalaadimist
thumbnail
46
doc

Pangandus konspekt

- laenusumma 10 000 kr - intress 15% aastas - intressi summa 1 500 krooni - laenu tähtaeg 1aasta 2. Klient maksab intressi kohe enne laenusumma kasutamist - laenusumma 10 000 kr - intress 15% aastas makstakse kohe 1 500 kr - laenu tähtaeg 1aasta Kasutada jääb ettevõtjale seega 8500 kr ja tegelikuks intressimääraks kujuneb 1 500/(10 000-1 500)=17,6% Intressisumma / (laenusumma-intressisumma) Arvuta efektiivne (tegelik) intressimäär!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kontrolltöös Pikemate laenutähtaegade korral võib pank nõuda intressi tasumist kas kord kuus või kord kvartalis. Sellisel juhul leitakse efektiivne intressimäär liitintressi valemiga: ief=(1+i/n)n-1 ief efektiivne intressimäär i lepinguline intressimäär ­ 15% n perioodide arv ­ 4 kvartalit ief=(1+0,15/4)4-1=0,1586 ehk 15,86% Ülesanne 1. Laenusumma 391 485 kr Intress 7,39 % aastas Intressi summa tasutakse kohe Periood 1aasta Leia ief? 391 485*0,0739=28 930,742

Majandus → Pangandus
71 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Arvo valton

ARVO VALTON 1935- ALLIKAD: Väike eesti kirjanduslugu Eesti kirjanduslugu a.kull ­ kulli pilk j.talvet ­ tõrjumatu äär r.veidemann ­ olla kriitik... väike eesti kirjanike leksikon v.vahing ­ vaimuhaiguse müüt ,,Väike Eesti kirjanduslugu" ­ Märt Hennoste, lk 390-392 Arvo Valton on viljelnud eri kirjanduszanre (novell, jutustus, romaan, aforism, luuletus, muinasjutt, näidend, filmistsenaarium), kuid enim on ta mõjutanud eesti novelli arengut.valton on ennekõike novellikirjanik, kelle loomingut iseloomstab kirjanduse uute võimaluste otsimine. Ta on leidnud tunnustust iseseisva juurdlejana. Saanud noorukina tunda ülekohut(perekond küüditati 1949. a. ja tulevase kirjaniku kooliaastad möödusid Novosibirski oblastis), on Valton kujunenud järjekindlaks vägivalla vastu võitlejaks. Tema protest dogmatismi, ametkondlikkuse, bürokraatia, kõige inimvääritu suhtes avaldus juba 60. aastatel, tuues kaasa valitsusringkondade poliitilisi ja id...

Kirjandus → Kirjandus
179 allalaadimist
thumbnail
31
docx

Riigiõigus

- Laiemas tähenduses ­ õigusriik, kus on lisaks kitsamale tähendusele ka sotsiaalne õiglus Struktuuri põhimõtted: - Põhiõigused (riigi ja isiku vahelised õigussuhted) - Võimude lahusus ja tasakaalustatus (riigi sees toimuv võimude dekonsentratsioon; võim ei tohi koonduda) - 1&2 KOKKU jaguneb: õiguskindlus, seaduslikkus, õiguskaitse Põhiõigused: Kandev komponent õigusriigi mõistes (pikemalt hiljem, kontrolltöös ei esine) Võimude lahusus ja tasakaalustatus: Tuleneb §4 Riigikogu, Vabariigi Presidendi, Vabariigi Valitsuse ja kohtute tegevus on korraldatud võimude lahususe ja tasakaalustatuse põhimõttel. (Ernits leiab, et §4 ei piisa ­ lisaks §14 ­ Õiguste ja vabaduste tagamine on seadusandliku, täidesaatva ja kohtuvõimu ning kohalike omavalitsuste kohustus. Võimude lahusus võib olla:

Õigus → Riigiõigus
31 allalaadimist
thumbnail
68
docx

Arengupsühholoogia loeng

*range vs. lõtv kontroll Käitumise kontroll ­ vanemate käitumine, mille eesmärgiks on reguleerida lapse käitumist vastavalt perekonnas kehtivatele ja sotsiaalsetele normidele: Teadmised lapse elust, jälgivad lapse tegevust: kus laps õhtuti käib, kus ta on pärast kooli, kes on ta sõbrad, millele kulutab raha. Piirangud: otsustavad, kui kaua tohib laps TV vaadata, vaatab koos koolitöö läbi, vaatab üle kontrolltöös tehtud vead kontrollib, kas kodutöö on tehtud Psühholoogiline kontroll ­ vanemate käitumine, mis ei vasta lapse emotsionaalsetele ja psühholoogilistele vajadustele ja takistab lapse eneseväljendamist ja iseseisvust. Kas ja mil määral mõjutab käitumise kontroll lapse suhteid oma vanemate ja õpetajatega tema psühholoogilist kohanemist ning edukust koolis? 60

Psühholoogia → Arengupsühholoogia
101 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun