Koostajad: Tallinn 2014 Töö eesmärk Töö eesmärgiks on välja selgitada milline on kellekasutus Skypes. Ja kuidas see toimub? Mis asi on üldse Skype? Skype on tasuta kommunikatsiooni tarkvara, mis võimaldab teil helistada, saata sõnumeid ja teha videokõnesi internetis. Skype'i kasutajad saavad üksteisega tasuta rääkida. Skype'i klientidevahelised ühendused on krüpteeritud. Skype'il on ka tasuline teenus, mis võimaldab kasutajatel helistada tavatelefonidele (SkypeOut) ning võtta vastu kõnesid tavatelefonidelt (SkypeIn) ja kõneposti. Samuti saab saata ka SMS-e. Skype ajalugu 2003. aastal rajati Skype ja selle idee autoriteks olid rootslane Niklas Zennström ja taanlane Janus Friis . Tehnilise lahenduse töötasid välja aga kolm Eesti meest: Jaan Tallinn, Ahti Heinla ja Priit Kasesalu. Kaks aastat hiljem müüsid ettevõtte 2,6 miljardi dolla...
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Raadio- ja sidetehnika instituut Laboratoorne töö Sagedusmodulaator aines IRO0050 Infoedastusseadmed ARUANNE Täitjad: Juhendaja: Ivo Müürsepp Töö tehtud: 10.2008 Aruanne esitatud ............................................... (kuupäev) Aruanne tagastatud ............................................ (kuupäev) Aruanne kaitstud .............................................. (kuupäev) ...................................... (juhendaja allkiri) Töö eesmärk: Tutvuda sagedusmodulaatori tööpõhimõtte ning häälestamisega, sagedusmoduleeritud signaali kuju ja spektriga. Deviatsiooni, sagedusmodulatsiooni indeksi ja...
Ilma kirjanduseta poleks inimkond arenenud nii kaugele kui ta on tänapäeval, ehk võib-olla oleksime kiviajas praeguseks. Selle lühikese ajaga on toimunud nii palju muutusi ning oleks kahju kui seda poleks jäädvustatud, sest iga järgnev generatsioon peaks teadma, mis oli enne teda. Teadmine ajaloost aitab vältida varem tehtud vigu ning on suureks eelduseks inimkonna edasiseks paremaks arenguks. Mida rohkem aeg edasi, seda kiiremaks läheb infoedastus ning pole välistatud, et lähima sajandi jooksul on inimkond radikaalselt muutnud teadlikumaks ning kõike-teadvamaks kui praegu arvata oskaks. Tegelikkus ning kirjandus jäävad alati seotuks, lihtsalt ei saa ilma üksteiseta. Kirjandus jääb alati meile südamesse, moodustades osakese meist.
Meedia olulised mõisted 1. Meedium- infoedastus 2. Auditoorium- kuulajaskond 3. Fiktsioon- kujutletav olukord 4. Meedia kasutab fiktsioone tegelikkuse kasutamiseks 5. Sõnavabadus- õigus oma arvamusele 6. Tsensuur- kontroll meedias avaldatu üle 7. Avaliku elu tegelased- need kelle käekäiku on üldsusel õigus jälgida 8. Konfidentsiaalsus- millest rääkida , mida mitte 9. Osapooled- mingis sündmuses osalevad isikud 10. Uudisväärtus- uudise tähtsus
MEEDIA Info kättesaadavus välismaalastele Eestis Maron Mars Karl Erik Suurkuusk Hardi Veske Riho Heinlaid 11B Mis on meedia? Meedia on keskkond, kus toimub infoedastus, -avaldamine ja massikommunikatsioon. Kõne, telefon Internet Massimeedia: ajaleht, ajakiri, film, raadio ja televisioon. Informatsiooni võimalused välismaalastele Internet Televisioon Raadio ajalehed Televisioon ETV ERR uudised vene keeles ETV 2 ERR uudised vene keeles TV3 Kanal 2 Raadio Eestis on neli raadiogruppi: ERR, AS Mediaholding Invest, Trio LSL ja Sky Media. BBC Russkoje Radio Raadio Uuno ja Raadio Elmar. Vikerraadio Star FM ja Power Hit Radio ERR 4
• Aju kulutab 20% energiat kogu organismi vajadusest • Hammastik • Karvkate pea kadunud • Higinäärmete hulk kasvanud • Püstiasend • Kõnevõime • Tehnika kasutus SIGIMINE • Suguküpseks saamine kauem • Lapsed sõltuvad vanematest • Seksuaalne aktiivsus on aastaringne + nauding • Sugutiluu puudumine – evolutsioon SOTSIAALNE JA KULTUURILINE EVOLUTSIOON • Sotsiaalne evolutsioon – ühiskonna areng • Kultuuriline evolutsioon – põlvkondade vaheline infoedastus • Kollektiivselt elamine • Isolatsioon on halb tervisele? ALLIKAD • Pilt 1. Bonobo - http:// cincinnatizoo.org/wp-content/uploads/2014/02/bonobo.jpg • Pilt 2. MJ - https:// jakmeedia.com/wp-content/uploads/2014/07/1172813_51961371144 2964_975905282_o.jpg • Pilt 3. Gorilla - http:// i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/04/14/article-2604010-1D117B7900000 578-981_634x420.jpg • Pilt 4. Orangutang - http:// www.kulturrejser.dk/wp-content/gallery/borneo/orangutang-mor-m
Reklaami ja imagoloogia osakond TLÜ Ajakirjanduse õppesuund Inimene(intelligentne, sots.aktiivne) võtab poolehoiu kogu inimkonna suhtes ning kui ta märkab, et kellelegi tehakse liiga(süvenemata kogu loosse), tekib konflikt reklaami ja inimkonna vahel. Peab olema kõrge kval. Reklaam kas kunst või infoedastus? Raske vahet teha. Kommertsreklaam koolides KEELATUD! (Kool teadmiste omandamiseks, võetakse automaatselt kui õiget asja). Reklaam kujundada välja tarbija eelistusi. REKLAAM mitteisiklik, kulutused(tasuline), SISENDAVA ISELOOMUGA, edastab teavet, kasutab meediakanaleid, formuleeritakse probleem ja selle lahendus (,,Kui sa oled kurb, üksi...siis liitu meie mobiilsidevõrguga"), üldtajutav kuju. ...On levitaja kasule orienteeritud teateedastus, milles formuleeritakse nii probleem kui ka
• demagoogia – kõnedes, arutluses jm toimuv kuulajaskonna sihipärane ja ebaaus mõjutamine Nt. demagoogiavõtted: argumentum ed hominem, kus näidatakse ennast heas valguses ja teist naeruvääristatakse; tegelikkuse moonutamine, kus varjatakse olulist infot ja kasutat. ebamääraseid argumente • meedia - keskkond, kus toimub infoedastus, info avaldamine ja/või massikommunikatsioon / informatsioonikandjate ühine nimetus / massiteabevahendid nagu ajaleht, ajakiri, film, raadio, televisioon / ka internet, arvutimängud, paber, heli-ja videolindistused, kõne ja telefon. Nt. ajaleht Postimees • juhtkiri – ajalehe või ajakirja harilikult esimesel leheküljel avaldatud lühike artikkel, mille autor on lehe peatoimetaja ja mis käsitleb lühidalt mingit aktuaalset küsimust (enamasti on
· Kasvufaas- eesmärk hõivata turg, kasum kasvab kiiresti · Küpsusfaas kasumi tõus aeglustub · Langusfaas käive langeb 12. Kaubamärk on nimi, sümbol, kujundus või nende kombinatsioon. Selle kasutamist on võimalik kaitsta. Bränd on konseptsioon, lubadusmärk, kujutlus(kvaliteed, omadused) 13. Reklaami iseloomustab mitteisiklik toote tutvustamine; tasuline tootjale, tutvustatakse meediakanalite, reklaamiagentuuride kaudu; vaid ühepoolne infoedastus 14. Kauba turustus hõlmab : · Omandiõiguse üleandmist · Toote füüsilist liikumist · Rahalisi arveldusi · Toote reklaamikulusi
mitteisiklik kommunikatsioon massimeedia kaudu, et veenda või mõjutada auditooriumi. Reklaam teavitab inimest, mõjutab inimest valima, kujundab inimeses uusi hoiakuid. Telereklaamid, ajakirjareklaamid, ajalehereklaamid, raadioreklaam, interneti-reklaam, võrdlev reklaam. Ekstiav, halvustav, kõlvatu või varjatud reklaam on keelatud, sest see petab või alavääristab tarbijat või konkurenti. Kvaliteetajakirjandus räägivad ainult eksperdid, keeruline infoedastus, ratsionaalne argumentatsioon, lood ühiskondlikest liikumistest. Tabloid rohkem hääli saab kuuldavaks, lihtne esitlus, emotsionaalne infoesitus, lood õnnetustest. Veebiajakirjandus raadio ja televisioon on audiovisuaalse meedia kanalid. Audiovisuaalne tähendab midagi, mida saab kuulata ja näha. Meediakirjaoskus - tähendab oskust selliseid võtteid näha läbi ja osata informatsiooni tõepärasust hinnata
20. ja 21. sajandi eesti keel ja sõnavara muutumine Eesti keel on aastate jooksul väga palju muutunud. Samuti ei suuda keele tulevasi käänakuid mitte keegi ette ennustada. Keelte, seejuures nende sõnavara muutumine on arengu loomulik avaldumine. Mis muutub ja kuidas seda saame öelda ainult tagasi vaadates, võrdluses keele varasema olemisega. Tulevikku võime vaid oletada. 1990-ndate lõpuaastatel olid eesti keeles toimivad muutumistendentsid sedavõrd kindlad, et kutsusid esile avaliku mõttevahetuse ajakirjas Keel ja Kirjandus (1998-2000, ühisnimetuse all ,,Muutuv keel"). Sõnavaraga seaoses väljendasid paljud sõnavõtjad muret keeles valitseva anarhia ja võõrkeelendite pidurdamatu sissetungi pärast, kuid ohu olemusest ja ulatusest polnud veel ülevaadet. Rõhutati vajadust kaitsta eesti keelt teda risustavate, tema omapära ja väljendusvõimet vaestavate võõrmõjude, eriti inglise keelest võetud tsitaatsõnade laviini eest. En...
KORDAMISKÜSIMUSED MEEDIA JA MÕJUTAMINE 1. Meedia mõiste (ÕPIK, TERA) keskkond, kus toimub infoedastus, info avaldamine ja/või massikommunikatsioon 2. Meedia ülesanded ja roll ühiskonnas (TERA) Meedia ülesanded: · Info edastamine · Järelvalve- kes, mida, kus teeb · Ühiskonna osade seostamine · Sotsiaalsete normide ülalhoidmine · Avalikkuse loomine poliitilised otsused, kujundab avalikku arvamust, vahendab seda · Kriitika ja kontroll · Meelelahutus 3. Kes on meedia taga? (ÕPIK) 4. Kvaliteetajakirjanduse roll(TERA)
erinevat teenust või mitte GPRS GPRS tuleb inglisekeelsest sõnast General Packet Radio Service ehk eesti keeles (Üldine pakkettraadioteenus) See on üks uuemaid teenuseid mida mobiilitelefoni omanikele pakutakse Inimestele on GPRS andmeühendus teenuste kasutamiseks GPRS Lihtsaltöeldes on GPRS, GSM võrgu lisateenus. Kuid see ei asenda GSM-i kõned jäävad toimuma siiski GSM võrgus. Kuidas GPRS toimib GPRSi kasutades toimub infoedastus mitte enam andmesidekõnena, vaid üle GSM võrgu saadetavate infopakettidena ja suuremate kiirustega kui seni mobiilivõrkudes harjutud. Tehniliselt on tegu esimese korraga, kus IP põhised võrgud on orgaaniliselt ühendatud mobiiliside võrkudega. Kuidas GPRS toimib Et mobiilsidevõrk IP- põhiste võrkudega andmeid vahetada saaks, selleks on võrguoperaatorid pakettandmekanalit laiendanud, ning kaks uut tüüpi arvutit oma võrku integreerinud: GPRS keskjaama ja lüüsarvuti
näitab mitme % võrra pöörleb rootor magnetväljast aeglasemalt. s=(n1- 2) Raadiolained (104-10-4m) elektrogeneraator, võngeringid, raadioantenn|suur intensiivsus, pole n2)/n1*100% n1-magnetvälja, n2-rootori. Enamus parameetreid sõltub vaja juhtmeid, lühilaine kümnendmeetrid,kesklaine sajadmeetrid,pikklaine kümnendkilom| infoedastus libistusest. Nt käivitamise alghetkel n2=0 ja s=100% vool on siis umbes 7X Optiline kiirgus jaguneb ultravalguseks, nähtavaks valguseks, infravalguseks tugevam nimivoolust; normaalses tööreziimis s väike 5-7% ja teeb tööd; 3) infravalgus (10-3-10-6m) tekib aatomite võnkumisel, pöörlemisel molekulisdes |suur
nt Twitpic kasutatavust, et muuta URL link lühemaks kui 140 tähemärki. Twitter kasutab oma teenus t.co automaatse veebiaadresside lühendajana. Säutsude sisu San Antonios tegutsev turu-uuringute firma Pear Analytics analüüsis 2000 säutsu (mis olid USAst pärit ning inglise keeles) kahenädalase perioodi vältel Augustis 2009 ning eraldas tulemused kuude kategooriasse. Säutsude teemad graafikuna · Mõttetu möla 40% · Vestlus 38% · Infoedastus 9% · Eneseülistamine 6% · Spämm 4% · Uudised 4% Sotsiaalvõrgustike uurija Danah Boyd kommenteeris seda küsitlust. Tema ütles, et "Mõttetu möla" saab paremini nimetada kui "Sotsiaalne arenemine" ja/või "Väline teadlikkus" (mille kohta ta kirjeldab, et inimesed "soovivad teada, mida neile lähedased inimesed mõtlevad, teevad ja tunnevad, isegi kui koosolemine pole võimalik") Reitingud
Ut.ee average speed: 5,36 ms, kiirus 84/5,36=15700 bait/s Tlu.ee avarge speed: 1,26 ms, kiirus 84/1,26 =6670 bait/s Tut.fi average speed: 41,1 ms,kiirus 84/41,1=2044 bait/s Lt av.speed:93,6 ms,kiirus 84/93,6=898 bait/s Example.com av.speed: 202 ms, kiirus 84/202=416 bait/s Programm ping saadab teatud suurusega (baitides) pakette, määratud arv kordi mingisse serverisse nt. antud juhul ttu.ee või tlu.ee. Info liigub serverisse ja sealt tagasi ning meie saame teada infoedastus kiiruse ehk siis kui kiirelt me sealt serverist infot kätte saame. 5. Traceroute- näitab marsruuti käsu andmisest kuni lõpp-punkti jõudmiseni(vahepealsed IP-d, vahelejäävad ruuterid, nimesid, liikumise aegu jm). Mtr näitab tabelina(võrdlusena) marsruuti algkohast lõppkohta. Rohkem ruuteri nimesid, annab parema ülevaate. Lihtsamalt jälgitav. Traceroute> Mtr> 6. Nimi Host Dig nslookup Example.com 208.77
Mis on aktiivvõimsus? Hetkvõimsus? Aktiivvõimsus iseloomustab võimsust, mida saab muuta kasulikuks tööks või salvestada teiste energialiikidena. Hetkvõimsus on pinge hetkväärtuse U ja voolutugevuse hetkväärtuse I korrutis. 33. Trafo? Miks ja kus kasutatakse? Trafo on seade vahelduva pinge ja voolutugevuse muutmiseks konstantsel sagedusel. Tihti kasutatakse trafosid elektrivõrkudes ja erinevate seadiste toiteallikates. 34. Kus kasutatakse elektromagnetlaineid? Raadiolained – infoedastus, optiline kiirgus – infravalgus, röntgenkiirgus - meditsiin. 35. Mida näitab temperatuur? Kuidas on seotud osakeste liikumise kiirus kineetilise energiaga? Temperatuur on suurus, mis iseloomustab keha soojuslikku seisundit. Mida kiiremini osakesed liiguvad, seda suurem on kineetiline energia. 36. Erinevad temperatuuriskaalad. Kelvin T = 273 + °C Celsius t = °C – 273 37. Siseenergia? Keha siseenergia on võrdne molekulide kineetilise ja potentsiaalse energia summaga
hakkab ostu õigustama. 20.saj I pooles oli aktuaalseks reklaami toime mudeliks 3 taotluslikku etappi: 1. Kognitiivne (mõtlemist esilekutsuv) 2. Afektiivne (emotsiooni esilekutsuv) 3. Konatiivne (reaktsiooni esilekutsuv) 2009 Robert Heath – Emotsionaalse kaasatuse mudel: emotsioonid/tundedteadlik/tahtlik mõtleminehoiaku muutusotsus Mis on reklaam? ...on mitteisiklik infoedastus, mille eest tuleb kanda kulutusi, mis on tavaliselt sisendava (veenva) iseloomuga ja mis edastab teavet toodete, teenuste, juriidiliste isikute või ideede kohta kasutades selleks üht või teist meediakanalit. ...on tarbijale suunatud kaupade või teenuste tasuline avalikustamine. ...on levitaja kasule orienteeritud teateedastus, milles formuleeritakse nii probleem kui ka selle lahendus. ...on identifitseeritud tellija kinni makstud mitteisiklik kommunikatsioon masismeedia kaudu, et
hakkab ostu õigustama. 20.saj I pooles oli aktuaalseks reklaami toime mudeliks 3 taotluslikku etappi: 1. Kognitiivne (mõtlemist esilekutsuv) 2. Afektiivne (emotsiooni esilekutsuv) 3. Konatiivne (reaktsiooni esilekutsuv) 2009 Robert Heath Emotsionaalse kaasatuse mudel: emotsioonid/tundedteadlik/tahtlik mõtleminehoiaku muutusotsus Mis on reklaam? ...on mitteisiklik infoedastus, mille eest tuleb kanda kulutusi, mis on tavaliselt sisendava (veenva) iseloomuga ja mis edastab teavet toodete, teenuste, juriidiliste isikute või ideede kohta kasutades selleks üht või teist meediakanalit. ...on tarbijale suunatud kaupade või teenuste tasuline avalikustamine. ...on levitaja kasule orienteeritud teateedastus, milles formuleeritakse nii probleem kui ka selle lahendus. ...on identifitseeritud tellija kinni makstud mitteisiklik kommunikatsioon masismeedia kaudu, et
1) Kust on pärit sõna elekter? See sõna on jõudnud meieni kreeka keelest. Nii nimetasid vanad kreeklased kuldse läikega metallisulamit ja ka sellega väliselt sarnast ainet merevaiku 2) Kirjelda nähtuseid, mida vanasti kutsuti elektrilisteks. Nad märkasid, et villase riidega hõõrutud merevaigutükk suudab kergeid ainekübemeid enda külge tõmmata. Ajapikku hakati kõiki selliseid loodusnähtusi nimetama merevaigu-sarnasteks ehk elektrilisteks. 3) Kust tuleneb sõna: magnet Kreeka päritoluga on ka sõna magnet. Magnesia kivina (kr - Magnetis lithos) 4) Too näiteid elektromagnetiliste vastastikmõjude kohta Kui hõõruda plastmasskammi villase riidega, hakkab see väikseid paberitükikesi ligi tõmbama Samamoodi tõmbab tolmuosakesi enda külge teleriekraan Hõõruda õhupall endale vastu pead ning seda üles tõsta tulevad juuksed sellega koos kaasa Hõõruda juukseid taaskord õhupalliga ja pärast seda asetada see plekkpurgi juurde ning kui hakkad ...
j - j 23. Paketipõhise side töökindluse tagamine. Stop-and-Wait ARQ. Töökindluse tagamine tähendab info usaldusväärne edastus. Selle tagatakse: pakettide kao, korduvate pakettide ja bitivigade käsitlemine. pakettide voo juhtimine. blokeerunud olekute käsitlemine. ARQ Automatic repeat request. RTT Round trip time effektiivne infoedastus on ligikaudu võrdne (paketti pikkus)/RTT 24. Go-Back-N ARQ. Kinnituste tüübid. Kinnituste tüübid: ACK vastuvõtu kinnitamine. NACK kadumaläinud paketti numbri teatamine. Kumulatiivne n-da paketi vastuvõtu kinnitus tähendab, et ka kõik eelmised on vastuvõetud. Selektiivne järjekorda arvestamata kinnitamine. 25. Sidevõrgu ummistumise vältimine. RED-meetod. Sidevõrgu ummistumise vältimiseks on olemas kaks võimalust:
mehhaniseerimise tulemusel hakkasid masinad inimest konveieri juurest välja vahetama. Masinate järjest laiema kasutuselevõtuga loodi eeldused automaatsete vooluliinide rakendamiseks. Kõik see soodustas tööstuse järjest suurenevat kontsentreerumist ja massilist tarbimist. 4 Tänapäeval kiire teadus- ja tehnikaarengu tulemusena on industriaalühiskond asendumas infoühiskonnaga. Infoühiskonnas mängivad tähtsat rolli infoedastus ja -töötlus ning nende toimingute kiirus. Infoühiskond tähistab uut arenguetappi, mille tõi kaasa elektroonika ja arvutustehnika, sh. programmjuhtimise kasutuselevõtt. Selle tulemusel toimus tootmise iseloomu oluline muutumine. Arvutitega juhitavad robotid, arvjuhtimisega tööpingid on uue põlvkonna masinad. Tänu programmjuhtimisele on need masinad paindlikumad ja universaalsemad. Seega tõi programmjuhtimise kasutuselevõtt kaasa tähtsa muudatuse tootmises, s. o
OBD OBD on diagnoosisüsteem. Mis on valmistatud heitgaaside mürgisust suurendavate rikete avastamiseks. Auto valvab ise sõidu ajal saasteainete kogust mõjutavate süsteemide tööd ja rikke avastamisel hoiatab autojuhti. Standard Mille järgi peavad olema kõikide autode rikkekoodid, nende lugemine, signaallambi MIL töötamine ja süsteemi diagnoosimine ühesugune. Obd 1 võeti esmakordselt kasutusele USA-s 1988 aastal. See süsteem jälgis mootori tööd ja rikete avastamisel süütas signaallambi. Rikekoodide lugemiseks piisas diagnoosimispistikus teatud kellmide ühendamisest ja signaallamp hakkas eri pikkuste vilkumisega näitama rikkekoode. USA-s on autode tehnilise seisukorra järgmiseks kasutatud signaallampe juba pikka aega. Järgmine eneseskontrollisüsteemi põlvkond, mis kannab nimetust OBD 2, võeti kasutusele USA-s 1996 aastal. Kõige suuremaks uuenduseks on siin heitgaaside mürgisuse järgimine ja rikkekoodi salvestushetke parameetrite fikseer...
keel. Eesti keel kuulub Uurali keelkonna Soome-Ugri keelte läänemeresoome allrühma. Meiega samasse keelerühma kuulub soome-, karjala-, vepsa-, isuri-, vadja ja liivi* keel. Keele teket arvatakse olevat seotud inimese peas oleva keeleresonaatoriga ning, et inimene ei saanud häälikuid hääldada enne, kui muutus kahejalgseks. See muutis hingamisteede asendit ning inimesel oli nüüd kergem häälikuid hääldada. Keele funktsioonideks on infoedastus, emotsioonide väljendamine, mõtlemisvahend ja kuuluvuse väljendamine. Keelestruktuur: häälikud, sõnad, laused, tekstid.
MIS ON REKLAAM? Carl Linnè: Genus proximum üldtunnus, differencia specifica - spetsiifiline erinevus ` ... on mitteisiklik infoedastus, mille eest tuleb kanda kulutusi, mis on tavaliselt sisendava (veenva) iseloomuga ja mis edastab teavet toodete, teenuste, juriidiliste isikute või ideede kohta kasutades selleks üht või teist meediakanalit. C.Bovee, W. Arens (1989). Contemporary Advertising ... On tarbijale suunatud kaupade v teenuste tasuline avalikustamine D. McQuail. Massikommunikatsiooni teooria ... on levitaja kasule orienteeritud teateedastus, milles formuleeritakse nii
19. Milliseks muudab kultuuriasutused koostöö ja partnerluse vallas digitaaltehnoloogia? Digitaaltehnoloogia muudab kultuuriasutused üha vähem isoleerituteks ja üha enam vastastikku sõltuvateks. Ühised sidusteenused, mille kasutuses on virtuaalühiskonna tehnoloogia ja võrdõigusvõrgud võimaldavad lõppkasutajale uuenduslikke rakendusi, lahendusi ja teenuseid. 20. Miks on info digiteerimine oluline? Et infole oleks parem ligipääs: laiem kasutajate ring, rohkem kasutusviise, infoedastus on kiirem. Tagada info parem säilimine väheneb originaali kasutamine; originaali hävimisel on digikoopia olemas 21. Mis on riskitegurid, mis ohustavad "digitaalsena sündinud" või konverteeritud digitaalmaterjali? Mis on vajalikud tegevused, et need riskid oleks madalad? Riskitegurid on: · tehnoloogia vananemine; · säilituskeskkonna füüsilise seisukorra halvenemine; · kergus, millega muudatusi saavutatakse, aga mis kujutab ohtu autentsusele;
tsentraalsele mõjustamisele. Ja Hard-Sell tehnikatele. St. – arvestamist väärt on ka inimese/sihtrühma isiksusomadused. 2009 Robert Heath - Emotsionaalse kaasatuse mudel: Emotional Engagement Model, Low Involvement Model, Low Attention Processing Model Emotsioonid/tunded - teadlik/tahtlik mõtlemine (conscious thinking)--- --hoiaku muutus - otsus Ja siit edasi on muutumas üha aktuaalsemaks ka alalävise mõjustamise mudelid ... MIS ON REKLAAM? ... on mitteisiklik infoedastus, mille eest tuleb kanda kulutusi, mis on tavaliselt sisendava (veenva) iseloomuga ja mis edastab teavet toodete, teenuste, juriidiliste isikute või ideede kohta kasutades selleks üht või teist meediakanalit. C.Bovee, W. Arens (1989). Contemporary Advertising ... On tarbijale suunatud kaupade v teenuste tasuline avalikustamine D. McQuail. Massikommunikatsiooni teooria ... on levitaja kasule orienteeritud teateedastus, milles formuleeritakse nii probleem kui ka selle lahendus. L
Reklaam on mitteisiklik infoedastusmeetod, mille eest tuleb kanda kulusid ja see on üldjuhul veenva iseloomuha ja sisaldab teavet toote teenuse kohta ning edastatakse mingis meediakanalis. On levitaja kasumile orienteeritud infoedastus, mis sisaldab probleemi ja selle lahendust. Reklaamobjektid: subjektid, äriobjektid, isikud/ühendused, tegevused/väärtused. Reklaami rollid: majanduslik/turunduskil roll-Eesti elanikud on muutunud reklaami suhtes kriitilisemaks, kuid peavad seda enesestmõistetavaks ja normaalseks nähtuseks, millel on majandust soodustav mõju. Reklaam on ühiskonnale vajalik, sest reklaami kaudu saavad ettevõtted tutvustada oma tooteid ning soodustada seeläbi majanduse arengut. Samuti saab reklaamis edastada ühiskonna seisukohalt vajalikke üksikisikut harivaid ja teavitavaid sõnumeid, näiteks suitsetamisvastaseid kampaaniaid või heategevusprojektide reklaame. Küsitl...
Põltsamaa Ametikool Omadiagnoosisüsteem A3 Alvar Müür Kaarlimõisa 2010 1. OBD Diagnoosisüsteem mis on valmistatud heitgaaside mürgisust suurendavate rikete avastamiseks. Auto valvab ise sõidu ajal saasteainete kogust mõjutavate süsteemide tööd ja rikke avastamisel hoiatab autojuhti. Standard mille järgi peavad olema kõikide autode rikkekoodid, nende lugemine, signaallambi MIL töötamine ja süsteemi diagnoosimine ühesugune. EOBD (European On Board Diagnostics) on OBD-2 Euroopa analoog. EÜ direktiivi 1999/102/EÜ kohaselt peab alates 1. jaanuarist 2001 Euroopas müüdavatel uutel, täismassiga kuni 2500 kg, bensiinimootoriga sõidukitel olema EOBD-süsteem; alates 1. jaanuarist 2002 ka kuni 3500 kg täismassiga sõidukitel. Diiselmootoriga sõiduautodel on EOBD kohustuslik 2003. aastast. Erinevalt esimese põlvkonna pardadiagnostikaseadmest on OBD-2/EOBD puhul standardiseeritud nii veakoodid kui ka diagnostikap...
Ps C p = f k ln 1- 2 = f k ln 1- Ps f k N 0 fk on edastuskanali ribalaius 2 = fk *N0 müra dispersioon ehk müra keskmine võimsus Ps on sisendsignaali võimsus I2= ln 1- Ps f kN 0 I on pidevsignaali iga väljavõtte kohta saadud infohulk, see infohulk on normaaljaotusega. Kanali läbilaskevõime sõltub signaali ja müra suhtest: S Ps = M k !!! 13. Infoedastus pidevas edastuskanalis: kanalisignaalide valiku kriteerium. (Slaididelt paragrahv 7, slaid 2,6,7) Infoedastus pidevas kanalis toimub liinikoodide (ehk liinisignaalide ehk kanalisignaalide) abil. Liinikoodid on lõpliku pikkuse ja teatud kujuga signaalid. Kanali signaalid peab kindlasti valima nii, et neid oleks võimalik eristada. Signaalid on eristatavad kui on kindlustatud nende vaheline ruutkeskmine kaugus. Signaali sümbolite pikkused on ühesugused. Signaalide vaheline kaugus :
7) Tolliladu on tolliametniku järelvalve all olev territoorium tollimata kauba pikema ajaliseks hoidmiseks. 8) Tolliagent on väliskaubanduse spetsialist, kes tegutseb kaubaomaniku nimel. 9) Toll on riiklik järelvalve organ, riigi majandusliku halduspoliitika elluviimiseks. 10) Riskimaandus kauba kindlustamine 11) Veondus 12) Infoedastus, infosüsteemid 13) Finantsvoogude juhtimine Mikro- ja makrosüsteemid logistikas Makro: Riigid, EU, NATO, OPEC Mikro: Ettevõtte tasand(seesmised ja et. Vahelised), vallad, linnad, tööstusharudevahelised, reg, ühendused. Klienditeenindus logistikas Kõik toimingud, mis aitavad ettevõttel toodet või teenust kliendile kättesaadavaks teha. Klienditeenindus on protsess, mis leiab aset müüja, ostja või logistateenuse tarnija vahel(tellimuste
Osalusega Afganistani 9 stabiliseerimises ja ülesehituses on otseselt või kaudselt seotud mitmed Eesti ministeeriumid ja ametkonnad ning endiselt on väga oluline jätkuvalt pöörata suurt tähelepanu ametiasutuste vahelisele koordinatsioonile ja koostööle ning sõjalise ja tsiviiltegevuse sidustamisele. Eesti Afganistani tegevuse paremaks tutvustamiseks on vajalik efektiivne ja järjepidev infoedastus ning selgitustöö. NATO raames on Eesti üksused Afganistanis tegutsenud alates 13. märtsist 2003, mil ISAFi (International Security Assistance Force) teenistusse asus kuueliikmeline demineerimismeeskond, kelle ülesandeks oli puhastada rahvusvahelise brigaadi koosseisus Kabuli linna ümbrus mahajäänud lõhkekehadest. 2005. aasta juulis suundus demineerimismeeskond Põhja-Afganistanis paiknevasse Mazar-e-Sharifi PRT-sse, kus peagi
Teema 4. Optoelektroonika elemendid ja infoesitusseadmed Käesolev tekst on osa abistavast j a täiendavast loengumaterj alist dots. Mihhail Pikkovi loengukonspekti j uurde õppeaines "Elektroonika alused". M.Pikkovi ainekava ja konspekti järgsed allteemad (http://www.ttykk.edu.ee/aprogrammid/elektroonika_alused_MP.pdf; lk. 8...10 ja 42...51): - Valgusdiood - Fotodiood - Fototakisti - Fototransistor - Fototüristor - Optronid - Infoesitusseadmed: elektronkiiretoru, vedelkristallpaneel, plasmapaneel, elektroluminestsentspaneel Käesoleva teksti sisujaotus: 4.1 Optoelektroonika mõiste ja sinna kuuluvate seadiste liigitus 4.2 Valgustundlikud seadised 4.2.1 Fotoefekti liigid 4.2.2 Sisefotoefektil põhinevad seadised 4.2.2.1 Fototakisti 4.2.2.2 Fotodiood 4.2.2.3 Fototransistor 4.2.2.4 Fototüristor 4.2.3 Välisfotoefektil põhinevad seadised 4.2.3.1 Vaakuumfotoelement e. fotorakk 4.2.3.2 Fotokordisti 4...
5) informatsiooni ja infoedastuse efektiivsus. Peter Ingweresen (1992) formuleeris lähtuvalt Belkinist infoteaduse dimensioonid suurema detailsusega: 1) formaalne ja mitteformaalne kommunikatsioon 7 2) infovajaduse teke ja areng ühiskonnas, tähelepanukeskmes on soovitud informatsiooni olemus ja põhjused 3) infosüsteemide efektiivsus ja infoedastus. Seotud teooriate ja meetodite arendamisega parandamaks infoedastusprotsesse infoloojalt tarbijale. 4) genereeritud teadmised, nende analüüs ja esitamine infosüsteemides. Indekseerimise- ja klassifikatsioonisüsteemid ning teadus- ja arendustegevuse produktsiooni mõõtmine ja infolevitamine 5) info ja tema kasutaja vahelised seosed. Tom Wilson (2001) soovitab vaadelda infoteadus kui nelja valdkonna koostoimet: infosisu,
on kasutusel ühised liinid ehk siinid (bus). Füüsiliselt on tegemist komplekti juhtmetega, mis asuvad mikroskeemi sees või trükiplaadil. Kõik arvutisüsteemi komponendid peavad täitma teatud reegleid – siini protokolli, et vältida konflikte. Andmeedastuse kiirus siinide kaudu määrab paljuski kogu arvuti töökiiruse, kuna mikroskeemi väljaviikude arv on piiratud ning suhteliselt võimas protsessor peab kõikide teiste süsteemi komponentidega suhtlema läbi selle piiratud infoedastus kanali. Andmeedastus põhineb kolme olekuga siinipuhvritel. Kolmas olek tähendab seda, et siinipuhvrid on elektriliselt lahti ühendatud – siinipuhvri väljund pole 1 ega 0, vaid tema potentsiaal on määramata. Väljund läheb kolmandasse olekusse, kui E=0 (Low). Kui E=1(High), siis võrdub väljundi (Y) väärtus sisendi (X) väärtusega. Joonis 8 Kolme olekuga siini puhver (Tri-state buffer, Bus driver) Kahe siinipuhvri ühendamisel saab teha kahesuunalist andmevahetust
MIS ON REKLAAM? Carl Linnè: Genus proximum – üldtunnus, differencia specifica - spetsiifiline erinevus Reklaam on mitteisiklik infoedastus, mille eest tuleb kanda kulutusi, mis on tavaliselt sisendava (veenva) iseloomuga ja mis edastab teavet toodete, teenuste, juriidiliste isikute või ideede kohta kasutades selleks üht või teist meediakanalit. (C.Bovee, W. Arens. (1989). Contemporary Advertising) • Reklaam on tarbijale suunatud kaupade või teenuste tasuline avalikustamine. (D. McQuail. Massikommunikatsiooni teooria)
Ajakirjanikud said kaasa kaunilt pakendatud komplekti tootenäidistest, tooteinfost ja -piltidest nii trükituna kui ka CD-plaadil. Meediaürituse ettevalmistamine · Eesmärgid Ürituse planeerimine algab eesmärkide täpsest paikapanemisest. Tuleb läbi mõelda, mida tahetakse kommunikatsiooniga saavutada ja kas selleks on kõige sobivam vahend meediaüritus või hoopis muud võimalused näiteks eksklusiivne infoedastus kõige olulisematele kanalitele, toodete ajakirjanikele testimiseks andmine, huvitaval viisil saadetud pressiinfo või hoopis loominguline turunduskampaania, mis äratab tähelepanu ja võib ka meedias kajastamist leida. · Sõnum Tuleb sõnastada selge ja lihtne sõnum, mida edastada soovitakse. · Sihtmeedia kaardistamine Mõeldakse läbi, kellele on üritus suunatud ja koostatakse kutsutavate ajakirjanike nimekiri koos kontaktandmetega.
raadiolained. Erinevad edastusvõimalused: * Twisted-pair copper wire, TP (keerdpaar vaskkaabel) – kaks isoleeritud vasktraati. Unshielded twisted pair (UTP) cable – peamiselt kasutatakse LAN’ide jaoks. Category 3 – traditsiooniline telefonikaabel, 10 Mbps Ethernet. Category 5 – 100 Mbps Ethernet. * Koaksiaalkaabel – koosneb samuti kahest vaskkonstruktsioonist, aga need pole mitte paralleelsed, vaid kontsentrilised. Kahesuunaline infoedastus, kasutatakse enamasti 10 Mbps Etherneti puhul. Kahte tüüpi: baseband coaxial cable ja broadband coaxial cable. Baseband – kasutatakse LAN’ide jaoks, ühe kanaliga. Broadband – mitme kanaliga, mitu lõppsüsteemi võivad olla otse kaabli külge ühendatud, kasutatakse televisioonisüsteemides. * Fiiberoptiline kaabel – klaasfiiber, mis kannab valgusimpulsse. Võimaldab suurt kiirust (sadu gigabitte sekundis), immuunsed elektromagnetilisele mõjule, väike sumbuvus.
Muu kogukonnaga seotud inimsuhete mõju kriminaalsele käitumisele: kurjategelikud eakaaslased, naabruskond; kurjategelike jõukude liikmed; kokkupuuted vägivallaga ning rassilised kui ka seksuaalorientatsiooniga seotud eelarvamused; muud tagakiusamised. 3.2.3 Erinevad kommunikatsioonivahendid kui kriminaalse käitumise mõjutajad Meedia ehk on informatsiooni kandjate (kommunikatsioonivahendite) ühine nimetus. Keskkond, kus toimub infoedastus, info avaldamine ja/või massikommunikatsioon. (Wikipedia, 2013) Läbi erinevate infoedastuste kandub edasi igasuguseid kriminaalse käitumise klippe, pilte, animatsioone jne ning mille abil omastatakse arusaam (eriti noores eas) „normaalsest“ käitumisest. Igapäevases elus oleme me paratamatult meedia mõjuväljas, mis võib mitmete kanalite vahendusel meid mõjutada nii positiivses kui ka negatiivses mõttes.
eesmärk, otstarve jne, mis võimaldab süsteemi vaadelda ka jagamatu tervikuna ja samas ümbrusest eristuvana. Süsteemi põhiomadusteks on struktuuri- ja käitumisomadused. Süsteemid võivad olla füüsikalised, bioloogilised, sotsiaalsed, mõttelised, abstraktsed, algoritmilised jne. http://www.dcc.ttu.ee/automaatika/LAS/SILTERM.html#s Kommunikatsioon on sotsiaalsüsteemi üks algelementidest. MIS ON REKLAAM? ... on mitteisiklik infoedastus, mille eest tuleb kanda kulutusi, mis on tavaliselt sisendava (veenva) iseloomuga ja mis edastab teavet toodete, teenuste, juriidiliste isikute või ideede kohta kasutades selleks üht või teist meediakanalit. C.Bovee, W. Arens (1989). Contemporary Advertising ... On tarbijale suunatud kaupade v teenuste tasuline avalikustamine D. McQuail. Massikommunikatsiooni teooria ..