Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"infoedastus" - 40 õppematerjali

Õppeained

Infoedastusseadmed -Tallinna Tehnikaülikool
thumbnail
8
pptx

Skype

Koostajad: Tallinn 2014 Töö eesmärk  Töö eesmärgiks on välja selgitada milline on kellekasutus Skypes. Ja kuidas see toimub? Mis asi on üldse Skype?  Skype on tasuta kommunikatsiooni tarkvara, mis võimaldab teil helistada, saata sõnumeid ja teha videokõnesi internetis.  Skype'i kasutajad saavad üksteisega tasuta rääkida. Skype'i klientidevahelised ühendused on krüpteeritud.  Skype'il on ka tasuline teenus, mis võimaldab kasutajatel helistada tavatelefonidele (SkypeOut) ning võtta vastu kõnesid tavatelefonidelt (SkypeIn) ja kõneposti. Samuti saab saata ka SMS-e. Skype ajalugu  2003. aastal rajati Skype ja selle idee autoriteks olid rootslane Niklas Zennström ja taanlane Janus Friis . Tehnilise lahenduse töötasid välja aga kolm Eesti meest: Jaan Tallinn, Ahti Heinla ja Priit Kasesalu.  Kaks aastat hiljem müüsid ettevõtte 2,6 miljardi dolla...

Informaatika → Infoedastusseadmed
12 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Sagedusmodulaator

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Raadio- ja sidetehnika instituut Laboratoorne töö Sagedusmodulaator aines IRO0050 Infoedastusseadmed ARUANNE Täitjad: Juhendaja: Ivo Müürsepp Töö tehtud: 10.2008 Aruanne esitatud ............................................... (kuupäev) Aruanne tagastatud ............................................ (kuupäev) Aruanne kaitstud .............................................. (kuupäev) ...................................... (juhendaja allkiri) Töö eesmärk: Tutvuda sagedusmodulaatori tööpõhimõtte ning häälestamisega, sagedusmoduleeritud signaali kuju ja spektriga. Deviatsiooni, sagedusmodulatsiooni indeksi ja...

Informaatika → Raadio- ja sidetehnika
36 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Tegelikkus ja kirjandus - mis on nende seosed?

Ilma kirjanduseta poleks inimkond arenenud nii kaugele kui ta on tänapäeval, ehk võib-olla oleksime kiviajas praeguseks. Selle lühikese ajaga on toimunud nii palju muutusi ning oleks kahju kui seda poleks jäädvustatud, sest iga järgnev generatsioon peaks teadma, mis oli enne teda. Teadmine ajaloost aitab vältida varem tehtud vigu ning on suureks eelduseks inimkonna edasiseks paremaks arenguks. Mida rohkem aeg edasi, seda kiiremaks läheb infoedastus ning pole välistatud, et lähima sajandi jooksul on inimkond radikaalselt muutnud teadlikumaks ning kõike-teadvamaks kui praegu arvata oskaks. Tegelikkus ning kirjandus jäävad alati seotuks, lihtsalt ei saa ilma üksteiseta. Kirjandus jääb alati meile südamesse, moodustades osakese meist.

Kirjandus → Kirjandus
22 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Meedia olulised mõisted 11.klass

Meedia olulised mõisted 1. Meedium- infoedastus 2. Auditoorium- kuulajaskond 3. Fiktsioon- kujutletav olukord 4. Meedia kasutab fiktsioone tegelikkuse kasutamiseks 5. Sõnavabadus- õigus oma arvamusele 6. Tsensuur- kontroll meedias avaldatu üle 7. Avaliku elu tegelased- need kelle käekäiku on üldsusel õigus jälgida 8. Konfidentsiaalsus- millest rääkida , mida mitte 9. Osapooled- mingis sündmuses osalevad isikud 10. Uudisväärtus- uudise tähtsus

Kirjandus → Kirjandus
26 allalaadimist
thumbnail
11
pptx

Info kättesaadavus välismaalastele Eestis

MEEDIA Info kättesaadavus välismaalastele Eestis Maron Mars Karl ­ Erik Suurkuusk Hardi Veske Riho Heinlaid 11B Mis on meedia? Meedia on keskkond, kus toimub infoedastus, -avaldamine ja massikommunikatsioon. Kõne, telefon Internet Massimeedia: ajaleht, ajakiri, film, raadio ja televisioon. Informatsiooni võimalused välismaalastele Internet Televisioon Raadio ajalehed Televisioon ETV ­ ERR uudised vene keeles ETV 2 ­ ERR uudised vene keeles TV3 Kanal 2 Raadio Eestis on neli raadiogruppi: ERR, AS Mediaholding Invest, Trio LSL ja Sky Media. BBC Russkoje Radio Raadio Uuno ja Raadio Elmar. Vikerraadio Star FM ja Power Hit Radio ERR 4

Meedia → Meedia
1 allalaadimist
thumbnail
16
pptx

Inimliigi eripärad

• Aju kulutab 20% energiat kogu organismi vajadusest • Hammastik • Karvkate pea kadunud • Higinäärmete hulk kasvanud • Püstiasend • Kõnevõime • Tehnika kasutus SIGIMINE • Suguküpseks saamine kauem • Lapsed sõltuvad vanematest • Seksuaalne aktiivsus on aastaringne + nauding • Sugutiluu puudumine – evolutsioon SOTSIAALNE JA KULTUURILINE EVOLUTSIOON • Sotsiaalne evolutsioon – ühiskonna areng • Kultuuriline evolutsioon – põlvkondade vaheline infoedastus • Kollektiivselt elamine • Isolatsioon on halb tervisele? ALLIKAD • Pilt 1. Bonobo - http:// cincinnatizoo.org/wp-content/uploads/2014/02/bonobo.jpg • Pilt 2. MJ - https:// jakmeedia.com/wp-content/uploads/2014/07/1172813_51961371144 2964_975905282_o.jpg • Pilt 3. Gorilla - http:// i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/04/14/article-2604010-1D117B7900000 578-981_634x420.jpg • Pilt 4. Orangutang - http:// www.kulturrejser.dk/wp-content/gallery/borneo/orangutang-mor-m

Ühiskond → Ühiskond
31 allalaadimist
thumbnail
3
docx

REKLAAM

Reklaami ja imagoloogia osakond TLÜ Ajakirjanduse õppesuund Inimene(intelligentne, sots.aktiivne) võtab poolehoiu kogu inimkonna suhtes ning kui ta märkab, et kellelegi tehakse liiga(süvenemata kogu loosse), tekib konflikt reklaami ja inimkonna vahel. Peab olema kõrge kval. Reklaam ­ kas kunst või infoedastus? Raske vahet teha. Kommertsreklaam koolides KEELATUD! (Kool teadmiste omandamiseks, võetakse automaatselt kui õiget asja). Reklaam ­ kujundada välja tarbija eelistusi. REKLAAM mitteisiklik, kulutused(tasuline), SISENDAVA ISELOOMUGA, edastab teavet, kasutab meediakanaleid, formuleeritakse probleem ja selle lahendus (,,Kui sa oled kurb, üksi...siis liitu meie mobiilsidevõrguga"), üldtajutav kuju. ...On levitaja kasule orienteeritud teateedastus, milles formuleeritakse nii probleem kui ka

Informaatika → Kommunikatsioon
53 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Meedia mõisted

• demagoogia – kõnedes, arutluses jm toimuv kuulajaskonna sihipärane ja ebaaus mõjutamine Nt. demagoogiavõtted: argumentum ed hominem, kus näidatakse ennast heas valguses ja teist naeruvääristatakse; tegelikkuse moonutamine, kus varjatakse olulist infot ja kasutat. ebamääraseid argumente • meedia - keskkond, kus toimub infoedastus, info avaldamine ja/või massikommunikatsioon / informatsioonikandjate ühine nimetus / massiteabevahendid nagu ajaleht, ajakiri, film, raadio, televisioon / ka internet, arvutimängud, paber, heli-ja videolindistused, kõne ja telefon. Nt. ajaleht Postimees • juhtkiri – ajalehe või ajakirja harilikult esimesel leheküljel avaldatud lühike artikkel, mille autor on lehe peatoimetaja ja mis käsitleb lühidalt mingit aktuaalset küsimust (enamasti on

Meedia → Meedia
19 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Turunduse konspekt

· Kasvufaas- eesmärk hõivata turg, kasum kasvab kiiresti · Küpsusfaas ­ kasumi tõus aeglustub · Langusfaas ­ käive langeb 12. Kaubamärk on nimi, sümbol, kujundus või nende kombinatsioon. Selle kasutamist on võimalik kaitsta. Bränd on konseptsioon, lubadusmärk, kujutlus(kvaliteed, omadused) 13. Reklaami iseloomustab mitteisiklik toote tutvustamine; tasuline tootjale, tutvustatakse meediakanalite, reklaamiagentuuride kaudu; vaid ühepoolne infoedastus 14. Kauba turustus hõlmab : · Omandiõiguse üleandmist · Toote füüsilist liikumist · Rahalisi arveldusi · Toote reklaamikulusi

Majandus → Majandus
18 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Meedia ja mõjutamine

mitteisiklik kommunikatsioon massimeedia kaudu, et veenda või mõjutada auditooriumi. Reklaam ­ teavitab inimest, mõjutab inimest valima, kujundab inimeses uusi hoiakuid. Telereklaamid, ajakirjareklaamid, ajalehereklaamid, raadioreklaam, interneti-reklaam, võrdlev reklaam. Ekstiav, halvustav, kõlvatu või varjatud reklaam on keelatud, sest see petab või alavääristab tarbijat või konkurenti. Kvaliteetajakirjandus ­ räägivad ainult eksperdid, keeruline infoedastus, ratsionaalne argumentatsioon, lood ühiskondlikest liikumistest. Tabloid ­ rohkem hääli saab kuuldavaks, lihtne esitlus, emotsionaalne infoesitus, lood õnnetustest. Veebiajakirjandus ­ raadio ja televisioon on audiovisuaalse meedia kanalid. Audiovisuaalne tähendab midagi, mida saab kuulata ja näha. Meediakirjaoskus - tähendab oskust selliseid võtteid näha läbi ja osata informatsiooni tõepärasust hinnata

Eesti keel → Eesti keel
48 allalaadimist
thumbnail
2
docx

20. ja 21. sajandi eesti keel ja sõnavara muutumine

20. ja 21. sajandi eesti keel ja sõnavara muutumine Eesti keel on aastate jooksul väga palju muutunud. Samuti ei suuda keele tulevasi käänakuid mitte keegi ette ennustada. Keelte, seejuures nende sõnavara muutumine on arengu loomulik avaldumine. Mis muutub ja kuidas ­ seda saame öelda ainult tagasi vaadates, võrdluses keele varasema olemisega. Tulevikku võime vaid oletada. 1990-ndate lõpuaastatel olid eesti keeles toimivad muutumistendentsid sedavõrd kindlad, et kutsusid esile avaliku mõttevahetuse ajakirjas Keel ja Kirjandus (1998-2000, ühisnimetuse all ,,Muutuv keel"). Sõnavaraga seaoses väljendasid paljud sõnavõtjad muret keeles valitseva anarhia ja võõrkeelendite pidurdamatu sissetungi pärast, kuid ohu olemusest ja ulatusest polnud veel ülevaadet. Rõhutati vajadust kaitsta eesti keelt teda risustavate, tema omapära ja väljendusvõimet vaestavate võõrmõjude, eriti inglise keelest võetud tsitaatsõnade laviini eest. En...

Eesti keel → Eesti keel
10 allalaadimist
thumbnail
4
doc

MEEDIA JA MÕJUTAMINE

KORDAMISKÜSIMUSED MEEDIA JA MÕJUTAMINE 1. Meedia mõiste (ÕPIK, TERA) keskkond, kus toimub infoedastus, info avaldamine ja/või massikommunikatsioon 2. Meedia ülesanded ja roll ühiskonnas (TERA) Meedia ülesanded: · Info edastamine · Järelvalve- kes, mida, kus teeb · Ühiskonna osade seostamine · Sotsiaalsete normide ülalhoidmine · Avalikkuse loomine poliitilised otsused, kujundab avalikku arvamust, vahendab seda · Kriitika ja kontroll · Meelelahutus 3. Kes on meedia taga? (ÕPIK) 4. Kvaliteetajakirjanduse roll(TERA)

Eesti keel → Eesti keel
65 allalaadimist
thumbnail
32
ppt

Mobiiliside ja GPRS

erinevat teenust või mitte GPRS GPRS tuleb inglisekeelsest sõnast General Packet Radio Service ehk eesti keeles (Üldine pakkettraadioteenus) See on üks uuemaid teenuseid mida mobiilitelefoni omanikele pakutakse Inimestele on GPRS andmeühendus teenuste kasutamiseks GPRS Lihtsaltöeldes on GPRS, GSM võrgu lisateenus. Kuid see ei asenda GSM-i kõned jäävad toimuma siiski GSM võrgus. Kuidas GPRS toimib GPRSi kasutades toimub infoedastus mitte enam andmesidekõnena, vaid üle GSM võrgu saadetavate infopakettidena ja suuremate kiirustega kui seni mobiilivõrkudes harjutud. Tehniliselt on tegu esimese korraga, kus IP põhised võrgud on orgaaniliselt ühendatud mobiiliside võrkudega. Kuidas GPRS toimib Et mobiilsidevõrk IP- põhiste võrkudega andmeid vahetada saaks, selleks on võrguoperaatorid pakettandmekanalit laiendanud, ning kaks uut tüüpi arvutit oma võrku integreerinud: GPRS keskjaama ja lüüsarvuti

Informaatika → Arvutivõrgud
15 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Trafod ja võnkering

näitab mitme % võrra pöörleb rootor magnetväljast aeglasemalt. s=(n1- 2) Raadiolained (104-10-4m) ­ elektrogeneraator, võngeringid, raadioantenn|suur intensiivsus, pole n2)/n1*100% n1-magnetvälja, n2-rootori. Enamus parameetreid sõltub vaja juhtmeid, lühilaine kümnendmeetrid,kesklaine sajadmeetrid,pikklaine kümnendkilom| infoedastus libistusest. Nt käivitamise alghetkel n2=0 ja s=100% vool on siis umbes 7X Optiline kiirgus jaguneb ultravalguseks, nähtavaks valguseks, infravalguseks tugevam nimivoolust; normaalses tööreziimis s väike 5-7% ja teeb tööd; 3) infravalgus (10-3-10-6m) ­ tekib aatomite võnkumisel, pöörlemisel molekulisdes |suur

Füüsika → Füüsika
31 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Twitter

nt Twitpic kasutatavust, et muuta URL link lühemaks kui 140 tähemärki. Twitter kasutab oma teenus t.co automaatse veebiaadresside lühendajana. Säutsude sisu San Antonios tegutsev turu-uuringute firma Pear Analytics analüüsis 2000 säutsu (mis olid USAst pärit ning inglise keeles) kahenädalase perioodi vältel Augustis 2009 ning eraldas tulemused kuude kategooriasse. Säutsude teemad graafikuna · Mõttetu möla ­ 40% · Vestlus ­ 38% · Infoedastus ­ 9% · Eneseülistamine ­ 6% · Spämm ­ 4% · Uudised ­ 4% Sotsiaalvõrgustike uurija Danah Boyd kommenteeris seda küsitlust. Tema ütles, et "Mõttetu möla" saab paremini nimetada kui "Sotsiaalne arenemine" ja/või "Väline teadlikkus" (mille kohta ta kirjeldab, et inimesed "soovivad teada, mida neile lähedased inimesed mõtlevad, teevad ja tunnevad, isegi kui koosolemine pole võimalik") Reitingud

Informaatika → Informaatika
5 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Juurdepääs arvutivõrku ja võrgu paramteetrid (linux)

Ut.ee average speed: 5,36 ms, kiirus 84/5,36=15700 bait/s Tlu.ee avarge speed: 1,26 ms, kiirus 84/1,26 =6670 bait/s Tut.fi average speed: 41,1 ms,kiirus 84/41,1=2044 bait/s Lt av.speed:93,6 ms,kiirus 84/93,6=898 bait/s Example.com av.speed: 202 ms, kiirus 84/202=416 bait/s Programm ping saadab teatud suurusega (baitides) pakette, määratud arv kordi mingisse serverisse nt. antud juhul ttu.ee või tlu.ee. Info liigub serverisse ja sealt tagasi ning meie saame teada infoedastus kiiruse ehk siis kui kiirelt me sealt serverist infot kätte saame. 5. Traceroute- näitab marsruuti käsu andmisest kuni lõpp-punkti jõudmiseni(vahepealsed IP-d, vahelejäävad ruuterid, nimesid, liikumise aegu jm). Mtr ­ näitab tabelina(võrdlusena) marsruuti algkohast lõppkohta. Rohkem ruuteri nimesid, annab parema ülevaate. Lihtsamalt jälgitav. Traceroute> Mtr> 6. Nimi Host Dig nslookup Example.com 208.77

Informaatika → Side
106 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Füüsika - elekter, temperatuur

Mis on aktiivvõimsus? Hetkvõimsus? Aktiivvõimsus iseloomustab võimsust, mida saab muuta kasulikuks tööks või salvestada teiste energialiikidena. Hetkvõimsus on pinge hetkväärtuse U ja voolutugevuse hetkväärtuse I korrutis. 33. Trafo? Miks ja kus kasutatakse? Trafo on seade vahelduva pinge ja voolutugevuse muutmiseks konstantsel sagedusel. Tihti kasutatakse trafosid elektrivõrkudes ja erinevate seadiste toiteallikates. 34. Kus kasutatakse elektromagnetlaineid? Raadiolained – infoedastus, optiline kiirgus – infravalgus, röntgenkiirgus - meditsiin. 35. Mida näitab temperatuur? Kuidas on seotud osakeste liikumise kiirus kineetilise energiaga? Temperatuur on suurus, mis iseloomustab keha soojuslikku seisundit. Mida kiiremini osakesed liiguvad, seda suurem on kineetiline energia. 36. Erinevad temperatuuriskaalad. Kelvin T = 273 + °C Celsius t = °C – 273 37. Siseenergia? Keha siseenergia on võrdne molekulide kineetilise ja potentsiaalse energia summaga

Füüsika → Elektriõpetus
5 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Reklaamipsühholoogia

hakkab ostu õigustama. 20.saj I pooles oli aktuaalseks reklaami toime mudeliks 3 taotluslikku etappi: 1. Kognitiivne (mõtlemist esilekutsuv) 2. Afektiivne (emotsiooni esilekutsuv) 3. Konatiivne (reaktsiooni esilekutsuv) 2009 Robert Heath – Emotsionaalse kaasatuse mudel: emotsioonid/tundedteadlik/tahtlik mõtleminehoiaku muutusotsus Mis on reklaam? ...on mitteisiklik infoedastus, mille eest tuleb kanda kulutusi, mis on tavaliselt sisendava (veenva) iseloomuga ja mis edastab teavet toodete, teenuste, juriidiliste isikute või ideede kohta kasutades selleks üht või teist meediakanalit. ...on tarbijale suunatud kaupade või teenuste tasuline avalikustamine. ...on levitaja kasule orienteeritud teateedastus, milles formuleeritakse nii probleem kui ka selle lahendus. ...on identifitseeritud tellija kinni makstud mitteisiklik kommunikatsioon masismeedia kaudu, et

Psühholoogia → Reklaamipsühholoogia
13 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Reklaamipsühholoogia

hakkab ostu õigustama. 20.saj I pooles oli aktuaalseks reklaami toime mudeliks 3 taotluslikku etappi: 1. Kognitiivne (mõtlemist esilekutsuv) 2. Afektiivne (emotsiooni esilekutsuv) 3. Konatiivne (reaktsiooni esilekutsuv) 2009 Robert Heath ­ Emotsionaalse kaasatuse mudel: emotsioonid/tundedteadlik/tahtlik mõtleminehoiaku muutusotsus Mis on reklaam? ...on mitteisiklik infoedastus, mille eest tuleb kanda kulutusi, mis on tavaliselt sisendava (veenva) iseloomuga ja mis edastab teavet toodete, teenuste, juriidiliste isikute või ideede kohta kasutades selleks üht või teist meediakanalit. ...on tarbijale suunatud kaupade või teenuste tasuline avalikustamine. ...on levitaja kasule orienteeritud teateedastus, milles formuleeritakse nii probleem kui ka selle lahendus. ...on identifitseeritud tellija kinni makstud mitteisiklik kommunikatsioon masismeedia kaudu, et

Psühholoogia → Reklaamipsühholoogia
14 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Elektri, elektroenergeetika ja elektromagnetismi kordamisküsimuste vastused

1) Kust on pärit sõna elekter? See sõna on jõudnud meieni kreeka keelest. Nii nimetasid vanad kreeklased kuldse läikega metallisulamit ja ka sellega väliselt sarnast ainet ­ merevaiku 2) Kirjelda nähtuseid, mida vanasti kutsuti elektrilisteks. Nad märkasid, et villase riidega hõõrutud merevaigutükk suudab kergeid ainekübemeid enda külge tõmmata. Ajapikku hakati kõiki selliseid loodusnähtusi nimetama merevaigu-sarnasteks ehk elektrilisteks. 3) Kust tuleneb sõna: magnet Kreeka päritoluga on ka sõna magnet. Magnesia kivina (kr - Magnetis lithos) 4) Too näiteid elektromagnetiliste vastastikmõjude kohta Kui hõõruda plastmasskammi villase riidega, hakkab see väikseid paberitükikesi ligi tõmbama Samamoodi tõmbab tolmuosakesi enda külge teleriekraan Hõõruda õhupall endale vastu pead ning seda üles tõsta tulevad juuksed sellega koos kaasa Hõõruda juukseid taaskord õhupalliga ja pärast seda asetada see plekkpurgi juurde ning kui hakkad ...

Füüsika → Elektroenergeetika
22 allalaadimist
thumbnail
9
pdf

Eksami küsimused-vastused

j - j 23. Paketipõhise side töökindluse tagamine. Stop-and-Wait ARQ. Töökindluse tagamine tähendab info usaldusväärne edastus. Selle tagatakse: ­ pakettide kao, korduvate pakettide ja bitivigade käsitlemine. ­ pakettide voo juhtimine. ­ blokeerunud olekute käsitlemine. ARQ ­ Automatic repeat request. RTT ­ Round trip time effektiivne infoedastus on ligikaudu võrdne (paketti pikkus)/RTT 24. Go-Back-N ARQ. Kinnituste tüübid. Kinnituste tüübid: ­ ACK ­ vastuvõtu kinnitamine. ­ NACK ­ kadumaläinud paketti numbri teatamine. ­ Kumulatiivne ­ n-da paketi vastuvõtu kinnitus tähendab, et ka kõik eelmised on vastuvõetud. ­ Selektiivne ­ järjekorda arvestamata kinnitamine. 25. Sidevõrgu ummistumise vältimine. RED-meetod. Sidevõrgu ummistumise vältimiseks on olemas kaks võimalust:

Informaatika → Sidemeetodid
168 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Tootmis- ja teeninduskorralduse ajalugu ning tulevikutrendid

mehhaniseerimise tulemusel hakkasid masinad inimest konveieri juurest välja vahetama. Masinate järjest laiema kasutuselevõtuga loodi eeldused automaatsete vooluliinide rakendamiseks. Kõik see soodustas tööstuse järjest suurenevat kontsentreerumist ja massilist tarbimist. 4 Tänapäeval kiire teadus- ja tehnikaarengu tulemusena on industriaalühiskond asendumas infoühiskonnaga. Infoühiskonnas mängivad tähtsat rolli infoedastus ja -töötlus ning nende toimingute kiirus. Infoühiskond tähistab uut arenguetappi, mille tõi kaasa elektroonika ja arvutustehnika, sh. programmjuhtimise kasutuselevõtt. Selle tulemusel toimus tootmise iseloomu oluline muutumine. Arvutitega juhitavad robotid, arvjuhtimisega tööpingid on uue põlvkonna masinad. Tänu programmjuhtimisele on need masinad paindlikumad ja universaalsemad. Seega tõi programmjuhtimise kasutuselevõtt kaasa tähtsa muudatuse tootmises, s. o

Majandus → Majandus
34 allalaadimist
thumbnail
6
doc

OBD

OBD OBD on diagnoosisüsteem. Mis on valmistatud heitgaaside mürgisust suurendavate rikete avastamiseks. Auto valvab ise sõidu ajal saasteainete kogust mõjutavate süsteemide tööd ja rikke avastamisel hoiatab autojuhti. Standard Mille järgi peavad olema kõikide autode rikkekoodid, nende lugemine, signaallambi MIL töötamine ja süsteemi diagnoosimine ühesugune. Obd 1 võeti esmakordselt kasutusele USA-s 1988 aastal. See süsteem jälgis mootori tööd ja rikete avastamisel süütas signaallambi. Rikekoodide lugemiseks piisas diagnoosimispistikus teatud kellmide ühendamisest ja signaallamp hakkas eri pikkuste vilkumisega näitama rikkekoode. USA-s on autode tehnilise seisukorra järgmiseks kasutatud signaallampe juba pikka aega. Järgmine eneseskontrollisüsteemi põlvkond, mis kannab nimetust OBD 2, võeti kasutusele USA-s 1996 aastal. Kõige suuremaks uuenduseks on siin heitgaaside mürgisuse järgimine ja rikkekoodi salvestushetke parameetrite fikseer...

Auto → Auto õpetus
121 allalaadimist
thumbnail
5
docx

10.klassi eesti keele grammatika

keel. Eesti keel kuulub Uurali keelkonna Soome-Ugri keelte läänemeresoome allrühma. Meiega samasse keelerühma kuulub soome-, karjala-, vepsa-, isuri-, vadja ja liivi* keel. Keele teket arvatakse olevat seotud inimese peas oleva keeleresonaatoriga ning, et inimene ei saanud häälikuid hääldada enne, kui muutus kahejalgseks. See muutis hingamisteede asendit ning inimesel oli nüüd kergem häälikuid hääldada. Keele funktsioonideks on infoedastus, emotsioonide väljendamine, mõtlemisvahend ja kuuluvuse väljendamine. Keelestruktuur: häälikud, sõnad, laused, tekstid.

Eesti keel → Eesti keel
107 allalaadimist
thumbnail
21
pptx

MIS ON REKLAAM?

MIS ON REKLAAM? Carl Linnè: Genus proximum ­ üldtunnus, differencia specifica - spetsiifiline erinevus ` ... on mitteisiklik infoedastus, mille eest tuleb kanda kulutusi, mis on tavaliselt sisendava (veenva) iseloomuga ja mis edastab teavet toodete, teenuste, juriidiliste isikute või ideede kohta kasutades selleks üht või teist meediakanalit. C.Bovee, W. Arens (1989). Contemporary Advertising ... On tarbijale suunatud kaupade v teenuste tasuline avalikustamine D. McQuail. Massikommunikatsiooni teooria ... on levitaja kasule orienteeritud teateedastus, milles formuleeritakse nii

Meedia → Reklaam
29 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Sidusinfotöötluse eksami kordamisküsimused vastustega

19. Milliseks muudab kultuuriasutused koostöö ja partnerluse vallas digitaaltehnoloogia? Digitaaltehnoloogia muudab kultuuriasutused üha vähem isoleerituteks ja üha enam vastastikku sõltuvateks. Ühised sidusteenused, mille kasutuses on virtuaalühiskonna tehnoloogia ja võrdõigusvõrgud võimaldavad lõppkasutajale uuenduslikke rakendusi, lahendusi ja teenuseid. 20. Miks on info digiteerimine oluline? Et infole oleks parem ligipääs: laiem kasutajate ring, rohkem kasutusviise, infoedastus on kiirem. Tagada info parem säilimine väheneb originaali kasutamine; originaali hävimisel on digikoopia olemas 21. Mis on riskitegurid, mis ohustavad "digitaalsena sündinud" või konverteeritud digitaalmaterjali? Mis on vajalikud tegevused, et need riskid oleks madalad? Riskitegurid on: · tehnoloogia vananemine; · säilituskeskkonna füüsilise seisukorra halvenemine; · kergus, millega muudatusi saavutatakse, aga mis kujutab ohtu autentsusele;

Informaatika → Infoharidus
21 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Reklaamipsühholoogia

tsentraalsele mõjustamisele. Ja Hard-Sell tehnikatele. St. – arvestamist väärt on ka inimese/sihtrühma isiksusomadused. 2009 Robert Heath - Emotsionaalse kaasatuse mudel: Emotional Engagement Model, Low Involvement Model, Low Attention Processing Model Emotsioonid/tunded - teadlik/tahtlik mõtlemine (conscious thinking)--- --hoiaku muutus - otsus Ja siit edasi on muutumas üha aktuaalsemaks ka alalävise mõjustamise mudelid ... MIS ON REKLAAM? ... on mitteisiklik infoedastus, mille eest tuleb kanda kulutusi, mis on tavaliselt sisendava (veenva) iseloomuga ja mis edastab teavet toodete, teenuste, juriidiliste isikute või ideede kohta kasutades selleks üht või teist meediakanalit. C.Bovee, W. Arens (1989). Contemporary Advertising ... On tarbijale suunatud kaupade v teenuste tasuline avalikustamine D. McQuail. Massikommunikatsiooni teooria ... on levitaja kasule orienteeritud teateedastus, milles formuleeritakse nii probleem kui ka selle lahendus. L

Psühholoogia → Tunnetuspsühholoogia ja...
15 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Reklaamiteooria konspekt

Reklaam on mitteisiklik infoedastusmeetod, mille eest tuleb kanda kulusid ja see on üldjuhul veenva iseloomuha ja sisaldab teavet toote teenuse kohta ning edastatakse mingis meediakanalis. On levitaja kasumile orienteeritud infoedastus, mis sisaldab probleemi ja selle lahendust. Reklaamobjektid: subjektid, äriobjektid, isikud/ühendused, tegevused/väärtused. Reklaami rollid:  majanduslik/turunduskil roll-Eesti elanikud on muutunud reklaami suhtes kriitilisemaks, kuid peavad seda enesestmõistetavaks ja normaalseks nähtuseks, millel on majandust soodustav mõju. Reklaam on ühiskonnale vajalik, sest reklaami kaudu saavad ettevõtted tutvustada oma tooteid ning soodustada seeläbi majanduse arengut. Samuti saab reklaamis edastada ühiskonna seisukohalt vajalikke üksikisikut harivaid ja teavitavaid sõnumeid, näiteks suitsetamisvastaseid kampaaniaid või heategevusprojektide reklaame. Küsitl...

Meedia → Reklaam
10 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Omadiagnoosisüsteem

Põltsamaa Ametikool Omadiagnoosisüsteem A3 Alvar Müür Kaarlimõisa 2010 1. OBD Diagnoosisüsteem mis on valmistatud heitgaaside mürgisust suurendavate rikete avastamiseks. Auto valvab ise sõidu ajal saasteainete kogust mõjutavate süsteemide tööd ja rikke avastamisel hoiatab autojuhti. Standard mille järgi peavad olema kõikide autode rikkekoodid, nende lugemine, signaallambi MIL töötamine ja süsteemi diagnoosimine ühesugune. EOBD (European On Board Diagnostics) on OBD-2 Euroopa analoog. EÜ direktiivi 1999/102/EÜ kohaselt peab alates 1. jaanuarist 2001 Euroopas müüdavatel uutel, täismassiga kuni 2500 kg, bensiinimootoriga sõidukitel olema EOBD-süsteem; alates 1. jaanuarist 2002 ka kuni 3500 kg täismassiga sõidukitel. Diiselmootoriga sõiduautodel on EOBD kohustuslik 2003. aastast. Erinevalt esimese põlvkonna pardadiagnostikaseadmest on OBD-2/EOBD puhul standardiseeritud nii veakoodid kui ka diagnostikap...

Auto → Auto õpetus
117 allalaadimist
thumbnail
32
doc

Eksamiküsimused ja vastused 2009

Ps C p = f k ln 1- 2 = f k ln 1- Ps f k N 0 fk on edastuskanali ribalaius 2 = fk *N0 müra dispersioon ehk müra keskmine võimsus Ps on sisendsignaali võimsus I2= ln 1- Ps f kN 0 I on pidevsignaali iga väljavõtte kohta saadud infohulk, see infohulk on normaaljaotusega. Kanali läbilaskevõime sõltub signaali ja müra suhtest: S Ps = M k !!! 13. Infoedastus pidevas edastuskanalis: kanalisignaalide valiku kriteerium. (Slaididelt paragrahv 7, slaid 2,6,7) Infoedastus pidevas kanalis toimub liinikoodide (ehk liinisignaalide ehk kanalisignaalide) abil. Liinikoodid on lõpliku pikkuse ja teatud kujuga signaalid. Kanali signaalid peab kindlasti valima nii, et neid oleks võimalik eristada. Signaalid on eristatavad kui on kindlustatud nende vaheline ruutkeskmine kaugus. Signaali sümbolite pikkused on ühesugused. Signaalide vaheline kaugus :

Informaatika → Kodeerimine ja krüpteerimine
72 allalaadimist
thumbnail
25
odt

Logistika alused põhjalik konspekt

7) Tolliladu on tolliametniku järelvalve all olev territoorium tollimata kauba pikema ajaliseks hoidmiseks. 8) Tolliagent on väliskaubanduse spetsialist, kes tegutseb kaubaomaniku nimel. 9) Toll on riiklik järelvalve organ, riigi majandusliku halduspoliitika elluviimiseks. 10) Riskimaandus ­ kauba kindlustamine 11) Veondus 12) Infoedastus, infosüsteemid 13) Finantsvoogude juhtimine Mikro- ja makrosüsteemid logistikas Makro: Riigid, EU, NATO, OPEC Mikro: Ettevõtte tasand(seesmised ja et. Vahelised), vallad, linnad, tööstusharudevahelised, reg, ühendused. Klienditeenindus logistikas Kõik toimingud, mis aitavad ettevõttel toodet või teenust kliendile kättesaadavaks teha. Klienditeenindus on protsess, mis leiab aset müüja, ostja või logistateenuse tarnija vahel(tellimuste

Logistika → Logistika alused
324 allalaadimist
thumbnail
25
rtf

Eestlased Afganistani missioonidel

Osalusega Afganistani 9 stabiliseerimises ja ülesehituses on otseselt või kaudselt seotud mitmed Eesti ministeeriumid ja ametkonnad ning endiselt on väga oluline jätkuvalt pöörata suurt tähelepanu ametiasutuste vahelisele koordinatsioonile ja koostööle ning sõjalise ja tsiviiltegevuse sidustamisele. Eesti Afganistani tegevuse paremaks tutvustamiseks on vajalik efektiivne ja järjepidev infoedastus ning selgitustöö. NATO raames on Eesti üksused Afganistanis tegutsenud alates 13. märtsist 2003, mil ISAFi (International Security Assistance Force) teenistusse asus kuueliikmeline demineerimismeeskond, kelle ülesandeks oli puhastada rahvusvahelise brigaadi koosseisus Kabuli linna ümbrus mahajäänud lõhkekehadest. 2005. aasta juulis suundus demineerimismeeskond Põhja-Afganistanis paiknevasse Mazar-e-Sharifi PRT-sse, kus peagi

Sõjandus → Riigikaitse
11 allalaadimist
thumbnail
43
pdf

Teema 4, Optoelektroonika elemendid ja infoesitusseadmed

Teema 4. Optoelektroonika elemendid ja infoesitusseadmed Käesolev tekst on osa abistavast j a täiendavast loengumaterj alist dots. Mihhail Pikkovi loengukonspekti j uurde õppeaines "Elektroonika alused". M.Pikkovi ainekava ja konspekti järgsed allteemad (http://www.ttykk.edu.ee/aprogrammid/elektroonika_alused_MP.pdf; lk. 8...10 ja 42...51): - Valgusdiood - Fotodiood - Fototakisti - Fototransistor - Fototüristor - Optronid - Infoesitusseadmed: elektronkiiretoru, vedelkristallpaneel, plasmapaneel, elektroluminestsentspaneel Käesoleva teksti sisujaotus: 4.1 Optoelektroonika mõiste ja sinna kuuluvate seadiste liigitus 4.2 Valgustundlikud seadised 4.2.1 Fotoefekti liigid 4.2.2 Sisefotoefektil põhinevad seadised 4.2.2.1 Fototakisti 4.2.2.2 Fotodiood 4.2.2.3 Fototransistor 4.2.2.4 Fototüristor 4.2.3 Välisfotoefektil põhinevad seadised 4.2.3.1 Vaakuumfotoelement e. fotorakk 4.2.3.2 Fotokordisti 4...

Elektroonika → Elektroonika alused
54 allalaadimist
thumbnail
51
odt

Infoteaduse lõpueksami küsimused ja vastused

5) informatsiooni ja infoedastuse efektiivsus. Peter Ingweresen (1992) formuleeris lähtuvalt Belkinist infoteaduse dimensioonid suurema detailsusega: 1) formaalne ja mitteformaalne kommunikatsioon 7 2) infovajaduse teke ja areng ühiskonnas, tähelepanukeskmes on soovitud informatsiooni olemus ja põhjused 3) infosüsteemide efektiivsus ja infoedastus. Seotud teooriate ja meetodite arendamisega parandamaks infoedastusprotsesse infoloojalt tarbijale. 4) genereeritud teadmised, nende analüüs ja esitamine infosüsteemides. Indekseerimise- ja klassifikatsioonisüsteemid ning teadus- ja arendustegevuse produktsiooni mõõtmine ja infolevitamine 5) info ja tema kasutaja vahelised seosed. Tom Wilson (2001) soovitab vaadelda infoteadus kui nelja valdkonna koostoimet: infosisu,

Informaatika → Infoteadus
253 allalaadimist
thumbnail
86
pdf

ARVUTID I (IAF 0041)

on kasutusel ühised liinid ehk siinid (bus). Füüsiliselt on tegemist komplekti juhtmetega, mis asuvad mikroskeemi sees või trükiplaadil. Kõik arvutisüsteemi komponendid peavad täitma teatud reegleid – siini protokolli, et vältida konflikte. Andmeedastuse kiirus siinide kaudu määrab paljuski kogu arvuti töökiiruse, kuna mikroskeemi väljaviikude arv on piiratud ning suhteliselt võimas protsessor peab kõikide teiste süsteemi komponentidega suhtlema läbi selle piiratud infoedastus kanali. Andmeedastus põhineb kolme olekuga siinipuhvritel. Kolmas olek tähendab seda, et siinipuhvrid on elektriliselt lahti ühendatud – siinipuhvri väljund pole 1 ega 0, vaid tema potentsiaal on määramata. Väljund läheb kolmandasse olekusse, kui E=0 (Low). Kui E=1(High), siis võrdub väljundi (Y) väärtus sisendi (X) väärtusega. Joonis 8 Kolme olekuga siini puhver (Tri-state buffer, Bus driver) Kahe siinipuhvri ühendamisel saab teha kahesuunalist andmevahetust

Informaatika → Informaatika
17 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Reklaamipsühholoogia konspekt

MIS ON REKLAAM? Carl Linnè: Genus proximum – üldtunnus, differencia specifica - spetsiifiline erinevus Reklaam on mitteisiklik infoedastus, mille eest tuleb kanda kulutusi, mis on tavaliselt sisendava (veenva) iseloomuga ja mis edastab teavet toodete, teenuste, juriidiliste isikute või ideede kohta kasutades selleks üht või teist meediakanalit. (C.Bovee, W. Arens. (1989). Contemporary Advertising) • Reklaam on tarbijale suunatud kaupade või teenuste tasuline avalikustamine. (D. McQuail. Massikommunikatsiooni teooria)

Psühholoogia → Reklaamipsühholoogia
57 allalaadimist
thumbnail
45
doc

Suhtekorralduse eksami materjal

Ajakirjanikud said kaasa kaunilt pakendatud komplekti tootenäidistest, tooteinfost ja -piltidest nii trükituna kui ka CD-plaadil. Meediaürituse ettevalmistamine · Eesmärgid Ürituse planeerimine algab eesmärkide täpsest paikapanemisest. Tuleb läbi mõelda, mida tahetakse kommunikatsiooniga saavutada ja kas selleks on kõige sobivam vahend meediaüritus või hoopis muud võimalused ­ näiteks eksklusiivne infoedastus kõige olulisematele kanalitele, toodete ajakirjanikele testimiseks andmine, huvitaval viisil saadetud pressiinfo või hoopis loominguline turunduskampaania, mis äratab tähelepanu ja võib ka meedias kajastamist leida. · Sõnum Tuleb sõnastada selge ja lihtne sõnum, mida edastada soovitakse. · Sihtmeedia kaardistamine Mõeldakse läbi, kellele on üritus suunatud ja koostatakse kutsutavate ajakirjanike nimekiri koos kontaktandmetega.

Meedia → Suhtekorraldus
203 allalaadimist
thumbnail
102
pdf

Kommunikatsioonimudel

raadiolained. Erinevad edastusvõimalused: * Twisted-pair copper wire, TP (keerdpaar vaskkaabel) – kaks isoleeritud vasktraati. Unshielded twisted pair (UTP) cable – peamiselt kasutatakse LAN’ide jaoks. Category 3 – traditsiooniline telefonikaabel, 10 Mbps Ethernet. Category 5 – 100 Mbps Ethernet. * Koaksiaalkaabel – koosneb samuti kahest vaskkonstruktsioonist, aga need pole mitte paralleelsed, vaid kontsentrilised. Kahesuunaline infoedastus, kasutatakse enamasti 10 Mbps Etherneti puhul. Kahte tüüpi: baseband coaxial cable ja broadband coaxial cable. Baseband – kasutatakse LAN’ide jaoks, ühe kanaliga. Broadband – mitme kanaliga, mitu lõppsüsteemi võivad olla otse kaabli külge ühendatud, kasutatakse televisioonisüsteemides. * Fiiberoptiline kaabel – klaasfiiber, mis kannab valgusimpulsse. Võimaldab suurt kiirust (sadu gigabitte sekundis), immuunsed elektromagnetilisele mõjule, väike sumbuvus.

Tehnoloogia → Tehnoloogia
16 allalaadimist
thumbnail
190
pdf

Kriminaalse käitumise vallandaja: keskkond või geneetika

Muu kogukonnaga seotud inimsuhete mõju kriminaalsele käitumisele:  kurjategelikud eakaaslased, naabruskond;  kurjategelike jõukude liikmed;  kokkupuuted vägivallaga ning rassilised kui ka seksuaalorientatsiooniga seotud eelarvamused;  muud tagakiusamised. 3.2.3 Erinevad kommunikatsioonivahendid kui kriminaalse käitumise mõjutajad Meedia ehk on informatsiooni kandjate (kommunikatsioonivahendite) ühine nimetus. Keskkond, kus toimub infoedastus, info avaldamine ja/või massikommunikatsioon. (Wikipedia, 2013) Läbi erinevate infoedastuste kandub edasi igasuguseid kriminaalse käitumise klippe, pilte, animatsioone jne ning mille abil omastatakse arusaam (eriti noores eas) „normaalsest“ käitumisest. Igapäevases elus oleme me paratamatult meedia mõjuväljas, mis võib mitmete kanalite vahendusel meid mõjutada nii positiivses kui ka negatiivses mõttes.

Psühholoogia → Käitumine ja etikett
27 allalaadimist
thumbnail
71
docx

Reklaaamipsühholoogia konspekt

eesmärk, otstarve jne, mis võimaldab süsteemi vaadelda ka jagamatu tervikuna ja samas ümbrusest eristuvana. Süsteemi põhiomadusteks on struktuuri- ja käitumisomadused. Süsteemid võivad olla füüsikalised, bioloogilised, sotsiaalsed, mõttelised, abstraktsed, algoritmilised jne. http://www.dcc.ttu.ee/automaatika/LAS/SILTERM.html#s Kommunikatsioon on sotsiaalsüsteemi üks algelementidest. MIS ON REKLAAM? ... on mitteisiklik infoedastus, mille eest tuleb kanda kulutusi, mis on tavaliselt sisendava (veenva) iseloomuga ja mis edastab teavet toodete, teenuste, juriidiliste isikute või ideede kohta kasutades selleks üht või teist meediakanalit. C.Bovee, W. Arens (1989). Contemporary Advertising ... On tarbijale suunatud kaupade v teenuste tasuline avalikustamine D. McQuail. Massikommunikatsiooni teooria ..

Psühholoogia → Reklaamipsühholoogia
31 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun