Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"hoolekogu" - 41 õppematerjali

thumbnail
1
pdf

Hoolekogu mõistekaart

arengukeskkonna tagamiseks Otsustab lapse toidukulu päevamaksumuse Annab soovitusi lasteasutuse eelarve koostamisel Töövorm on koosolek, mis toimub vähemalt üks kord kvartalis. Hoolekogu Kuulab ära direktori aruande Kuuluvad õpetajate esindaja, iga rühma vanemate esindaja ja valla või linna esindaja Valib liikmete hulgast esimehe ja asetäitja

Meditsiin → Pediaatria ja terviseõpetus
14 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Lastevanemate koosoleku protokoll

LASTEAD UNISTUSED LASTEVANEMATE KOOSOLEKU PROTOKOLL Tallinn 24.10.2011 Algus: kell 17.00 Lõpp: 18.00 Kohal: Kõik lapsevanemad PÄEVAKORD: 1. Lasteaia toidupäeva maksumus 2. Üritused lasteaias 3. Lasteaia hoolekogu valimine 4. Jooksvad küsimused Päevakorrapunkt nr 1 ­ Lasteaia toidupäeva maksumus KUULATI Majandusjuhataja andis ülevaate toidukulu praegusest maksumusest, päevase toidukulu määra kujunemisest ja septembri keskmisest toidukulu maksumusest. Praegu on toidukulu maksumus 1,40 . OTSUSTATI Arutelu tulemusel otsustasid lapsevanemad kehtestada alates 01.11.2011.a. toidukulu määraks päevas 1,50 . Päevakorrapunkt nr 2 ­ Üritused lasteaias KUULATI

Psühholoogia → Suulise ja kirjaliku...
44 allalaadimist
thumbnail
3
rtf

Valjala Sassi kool

Aste. 1933. aastal, kui Tõnija kool suleti ja sealsed lapsed hakkasid Sassi koolis käima, tuli Sassi algkooli õpetajaks ka Aleksander Rand, kes oli seni lapsi Tõnijal õpetanud. Üldiselt pidid Sassi algkooli õpetajad andma kõiki ainetunde, sest õppetöö toimus liitklassides. Ühes klassiruumis olid koos kaks erinevat klassi, keda tuli ühel õpetajal samaaegselt õpetada. Esialgu olid Sassi algkoolis liidetud I ja II, III ja IV, V ja VI klass. Ka Sassi algkooli puhul on märgatav hoolekogu oluline roll kooliasjade üle otsustamisel. Hoolekogu protokollidest selgub, et jälgiti koolikohustuse täitmist, abirahade jagamist kehvematele õpilastele, kassa sisse tulekuid (näiteks trahvid puudumiste, suitsetamise, joomise ja teiste korrarikkumiste eest) ja väljaminekuid, pandi kokku kooliaasta eelarve. Hoolega vaagis hoolekogu õpilaste puudumisi. Iga puudutud päeva tuli põhjendada ja kui selgus, et õpilane oli koolist mõjuva põhjuseta puudunud, trahviti lapsevanemat rahatrahviga

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Seadusandlus lasteaias

Õigusnormi väljendusvorm. Dokument, milles *Lastesõim (kuni 3a); *Lasteaed – (kuni 7a); riigiorganid kehtestavad ühiskondlikes suhetes *Erilasteaed – (kuni 7a hälviklastele) osavõtjate õigused ja panevad neile kohustusi. Arengukava koostamine Sisekontroll ja enesehindamine Õigusaktid avaldatakse Riigi Teatajas. Koostab lasteasutus koostöös hoolekogu ja *Sisekontroll on õppe- ja kasvatustegevuse üle Isikuandmete kaitse seaduse põhimõtted pedagoogilise nõukoguga lasteasutuse arengukava, teostatav õppeasutusesisene kontroll, mis tagab Turvalisuse pm – isikuandmete kaitseks, et kaitsta milles määratakse: *Arenduse põhisuund ja nõuete täitmise (nt päeviku täitmise kontroll) neid volitamata töötlemise, avalikuks tuleku või valdkonnad; *Tegevuskava 3

Pedagoogika → Alushariduse pedagoog
13 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Alternatiivseid koolisüsteeme – Dalton Plaani kool

..............................................................................................6 Dalton Plaani kooli kogukond.................................................................................................7 Õpilased..............................................................................................................................7 Administraatorid.................................................................................................................7 Hoolekogu ja nõukogu........................................................................................................7 Tänapäev ja tulevik ................................................................................................................8 Kasutatud kirjandus ................................................................................................................9 2 Ajalugu 20

Pedagoogika → Pedagoogika alused
11 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Lasteaia asutamine

juhataja asetäitja majanduse alal ning tervishoiutöötaja. Rakvere Lasteaed Täpi tööd juhib ja koordineerib juhataja, kes: · vastutab lasteaia üldseisundi ja arengu ning rahaliste vahendite õiguspärase ja otstarbeka kasutamise eest, lasteaiale kasutada antud vara heaperemeheliku majandamise ja selle säilimise ning korrashoiu eest; · osaleb pedagoogilise nõukogu töös, jälgib otsuste täitmist, koordineerib koostööd lasteaia huvigruppidega: hoolekogu, Rakvere valla hariduskomisjoni ja teiste asjakohaste sidusrühmadega; · tagab organisatsiooni tulemusliku töö ning kodukorra ja lepingute täitmise. Juhataja asetäitja õppe- ja kasvatustöö alal: · koordineerib lasteaia õppe- ja kasvatustööd. Omab ülevaadet pedagoogide tööst ja annab selle kohta tagasisidet; · korraldab koostööd spetsialistidega ja tagab õppevahendite olemasolu;

Pedagoogika → Lasteasutuse seadlusandlus ja...
91 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Eestikeelse õppe sissevimine vene koolidesse

Arengukava koostatakse koostöös hoolekoguga ning kinnitatakse koolipidaja poolt. Hoolekogul on õigus kooli arengukava kohta arvamust avaldada ning ta võib ilmutada selles osas ka järjekindlust. Kooli arengukavaga võib kinnitada ka gümnaasiumiastme õppekeeleks vene keele. Oluliseks dokumendiks on ka kooli õppekava, mis määrab, millises keeles ja kuidas õpetamine toimub. Õppekava kinnitab kooli direktor, võimaldades enne kinnitamist hoolekogul oma arvamust avaldada. Hoolekogu nõusolekut eeldab ka koolis eriprogrammide, nagu keelekümblus või teistes keeltes õpetamine, rakendamine. Seega on hoolekogul võimalik lisaks vene keele kui ainukese põhikoolis õpetamise keele otsustamisele võimalik mõjutada ka teiste keelte kasutamist. Järgnevaks põhikoolis ja gümnaasiumis õppekeele määramise etapiks on vastava ettepaneku esitamine linna- või vallavolikogule, kes omakorda kehtestab õppekeele

Pedagoogika → Pedagoogika alused
17 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Probleemid ja nende lahendamine

Probleemid koolis Kui teil või teie lapsel tekivad kooliga lahkarvamused, siis alati ei ole otstarbekas alustada probleemile lahenduse leidmist kõige kõrgemast instantsist, sest üldjuhul on probleemi lahendamise võti kohapeal. Lapsevanem peaks alustama vestlusest klassijuhatajaga või pöörduma kooli hoolekogu/õppenõukogu poole. Teavitama peaks oma probleemist ka kooli omanikku, sest omanik peab teadma, mis toimub tema koolis! Kui probleem jääb koolis lahendamata, tuleks järgmise sammuna teavitada maavalitsuse inspektorit kooli õppe-ja kasvatustegevuse puuduste ilmnemisest. Kooli juhtimise ja ressursside kasutamise seadusliku, otstarbeka ja säästliku kasutamise probleemidega soovitame pöörduda kooli omaniku poole (munitsipaalkooli omanik on valla-või linnavalitsus, erakooli omanik füüsiline või eraõiguslik juriidiline isik, riigikooli omanik on Haridusministeerium). Kui probleemid on jäänud kooli-, kohaliku omavalitsuse ja maavali...

Majandus → Klienditeenindus
67 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Neologism

Tunneme, et need sõnad on nagu vanamoelised rõivad. Tuleb ette sedagi, et vananenuks arvatud sõna taas värskena käibesse läheb. Nii on juhtunud paljude sõnadega, mida Nõukogude kord pooleks sajandiks kasutusest kõrvaldas ja mida sõnaraamatud hakkasid tähistama vananemismärgendiga. Järjepidevuse taastamisel varasema Eesti Vabariigiga on nüüd varjusurmast äratatud riigikogu, eestseisus, volikogu, hoolekogu, vald, haigekassa, õppetool, hõimupäevad jpt sõnad.

Eesti keel → Eesti keel
3 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Uudise põhistruktuur

Millest sünnib uudis? · Geograafiline lähedus lugejaskonnale · Mõjukus (uudis on see, mis mõjutab paljusid inimesi) · Osalejate prominentsus (kui asjasse on segatud tuntud inimesed, siis see muudab sündmuse atraktiivseks) · Konfliktsus, kaks osapoolt (tunduvalt atraktiivsem meediale, vastuolud, kokkupõrked, ajakirjanikul peaks olema oskus näha konflikti, õpilased ja õpetajad, kooli hoolekogu ja kooli juhtkond, meedia annab võimaluse esindada mõlemat osapoolt) (tõmbab alati lugeja tähelepanu) · Ebatavalisus ­ ootamatus, ülivõrdelisus · Aktuaalsus ­ päevakajalisus, konkreetses ajahetkes olulise väärtusega, vajalik Uudises otsitakse vastust 6le küsimusele: · Kes tegi, kellele tehti, kellega juhtus? · Mis juhtus, mida tehti? · Kus toimus? · Millal toimus? · Kuidas, mis viisil toimus?

Meedia → Meedia
10 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Kokku-lahku kirjutamise näited meediast

“End hiljuti Pekingis ilmutanud surmav viirus laiendab oma haaret hirmuäratava kiirusega - see on pannud eestlanna vältima avalikke kohti.” Sõna “hirmuäratava” kirjutatakse kokku, sest sõna “hirmu” on ainsuse omastavas käändes ja määrab “äratava” liiki. Allikas: https://epl.delfi.ee/uudised/eestlane-koroonaviirusega-nakatunud-pekingis-hirm-on- igapaevaelu-ule-votnud?id=88752451 7. “Äsja on lõppenud lepituskoosolek linnavalitsuse liikmete ja kooli hoolekogu ning juhtkonna vahel, et leida kriisile Raatuse koolis lahendus.” Sõna “lepituskoosolek” on kokku kirjutatud, sest ainsuse nimetavas käändes olev nimisõna “lepitus” kirjutatakse järgneva nimisõnaga “koosolek” kokku. Allikas: https://epl.delfi.ee/uudised/miskit-on-mada-raatuse-koolis-tartu-linnavalitsus-soovib- tulikast-vastaspoolest-vabaneda?id=88732587 8. “Mobiilne kanala sõidutatakse karjamaal sobivale kohale, maatükk eraldatakse aiaga,

Kirjandus → 10,klass
21 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Õpilase õigused koolis

· saada sõidu- ja muid soodustusi; · saada koolist teavet koolikorralduse ja õpilase õiguste kohta, samuti esmast teavet õppimisvõimaluste kohta; · pöörduda oma õiguste kaitseks haridus- ja teadusministeeriumi, maavanema või lastekaitseorganisatsioonide poole; · õpilasel ja tema vanematel on õigus õppenõukogu otsusega nõustumatuse, samuti õpetamist ja kasvatamist puudutavate vaidlusküsimuste korral pöörduda kooli hoolekogu ja kooli üle riiklikku järelevalvet teostava ametiisiku poole. Õppekoormus Ühes õppenädalas on viis õppepäeva. Õpilase nädalakoormus õppetundidena määratakse kooli õppekavaga. Õpilase väikseim lubatud nädalakoormus gümnaasiumiastmes on 32 tundi. Õpilase suurim lubatud nädalakoormus põhikooliklassides on: 1. klassis 20 tundi; 2. klassis 23 tundi; 3. - 4. klassis 25 tundi; 5. klassis 28 tundi; 6. - 7. klassis 30 tundi; 8. klassis 32 tundi; 9. klassis 34 tundi.

Eesti keel → Eesti keel
25 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Väitlus, jaataja, 5 vaheaega

tagasiside on olnud pea eranditult positiivne. Ministeeriumi viie vaheaja ettepanekut toetasid nii õpilaste, koolijuhtide kui ka omavalitsuste esindusorganisatsioonid. Mitmed koolid on viie vaheaja süsteemi juba katsetanud – näiteks riigigümnaasiumid. Samuti otsustas Pärnu, et järgmisel õppeaastal on linna koolidel talvel üks lisavaheaeg ning viie vaheaja kehtestamise on läbi viinud ka Tartu. Endiselt jääb võimalus direktori ettepanekul ja hoolekogu nõusolekul kehtestada vaheajad oma äranägemise järgi. Tingimuseks on, et koolis peab õppeaasta jooksul olema vähemalt neli vaheaega kogukestusega vähemalt 12 nädalat ning suvine koolivaheaeg peab kestma vähemalt kaheksa järjestikust nädalat. Seega vaheaja lisandumine vähendaks koolistressi nii õpilastes kui ka õpetajates ning õpitulemused paraneksid, seda väidab ka MTÜ Lastekaitse Liit. Suureneb perega koos

Eesti keel → Eesti keel
2 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Eelkoolipedagoogika. Eksamiks kordamine

arvutikeskus; puutöökeskus; kodumängukeskus jne kõik keskused ei mahu korraga rühma ja see ei olegi eesmärk. Lapsed saavad kogemusi erinevatest keskustest ja tegevustest. Keskused on rühmaruumis kesksel kohal, kuna nad võimaldavad lastel mängida, õppida, uurida ja suhelda väiksemates gruppides. Keskused aitavad lastel ruumi jagada ning ise jaguneda. * Mis on lasteaia juhtimist toetavad organid? Hoolekogu ja pedagoogiline nõukogu * Eesti Vabariigi Haridusseadus Haridusseaduse ülesanne on õiguslikult tagada haridussüsteemi kujunemine, toimimine ning areng. H a r i d u s e m õ i s t e : h a r i d u s o n õppeprogrammidega ettenähtud teadmiste , oskuste, vilumuste, väärtuste ja käitumisnormide süsteem, mida ühiskond tunnustab ning mille omandatust kontrollib * Eesti Vabariigi Põhiseadus § 37 -Igaühel on õigus haridusele

Pedagoogika → Pedagoogika
103 allalaadimist
thumbnail
9
odt

Eesti Aleksandrikool

Põltsamaa Ametikool Eesti Aleksandrikool Referaat Autor: Agnes Kutsar Juhendaja: Tiia Piir Kaarlimõisa 2014 Sisukord 1.Eesti Aleksandrikool 2.Kooli juhtimine 3.Õppetöö 4.Õpetajad 5.Õpilased 6.Kooli sulgemine 7.Infot kooli kohta veel 8.Kasutatud materjal 1.Eesti Aleksandrikool Eesti Aleksandrikool (tegelikult Eesti Aleksandri Linnakool) oli aastail 1888­1906 Põltsamaa lähedal Kaarlimõisas tegutsenud õppeasutus. Õppekeeleks oli vene keel, kuid kooli kohustuslike õppeainete hulka kuulus ka eesti keel. Selle poolest erines ta teistest Eesti linnakoolidest. Eesti Aleksandrikooli mõtte algatajateks olid Holstre-Pulleritsu külakooli õpetaja Jaan Adamson ja Tarvastu kihelkonnakooli õpetaja ja köster Hans Wühner. Eestikeelse õppemaksuta kihelkonnakooli haridust jätkava õppeasutuse loomine sai ärk...

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Tasakaalu leidmine hariduses

● haridustöötajate koolitust ja täienduskoolitust; ● õppematerjalide baasi arendamist. Huvirühmade kaasamine haridusprobleemide lahendamisse toimub eelkõige erinevate esindajate kogude kaudu. Koolieelse lasteasutuse ning kooli tasandil toimub huvirühmade koostöö eeskätt kodu ja lasteaia/kooli koostöö kaudu Kohaliku omavalitsuse esindaja hoolekogus osalemine annab kogule omaniku ning piirkondliku huvi vaatepunkti. Muude ülesannete hulgas arutab hoolekogu läbi lasteaia või kooli arengukavad ja annab neile hinnangu, lähtudes antud piirkonna elanike huvidest ning piirkonna sotsiaalse ja kultuurilise arengu sihtidest. Kooli hoolekogusse võivad olla valitud ka gümnaasiumiõpilased. Olulised üldharidusküsimused (riiklik õppekava, PGS muudatused) arutatakse reeglina läbi sihtrühmade esindusorganitega: Eesti Õpetajate Liidu, Lastevanemate Liidu, Eesti

Õigus → Õigus
1 allalaadimist
thumbnail
9
docx

EELKOOLIPEDAGOOGIKA EKSAM

kohta. Keskused on rühmaruumis kesksel kohal, kuna nad võimaldavad lastel mängida, õppida, uurida ja suhelda väiksemates gruppides. Keskused aitavad lastel ruumi jagada ning ise jaguneda. Struktueeritus loob lapsele kindlustunde ja arusaama, kuidas toimida. Lihtne ja selge struktuur jaotab rühma keskusteks. Lastel on oluline omada keskkonna üle teatud kontrolli, näha kus on õpetaja, sõber ja teised lapsed ning mis toimub mujal ruumis. · Mis on lasteaia juhtimist toetavad organid? Hoolekogu ja pedagoogiline nõukogu · Eesti Vabariigi Haridusseadus Haridusseaduse ülesanne on õiguslikult tagada haridussüsteemi kujunemine, toimimine ning areng. H a r i d u s e m õ i s t e : h a r i d u s o n õppeprogrammidega ettenähtud teadmiste , oskuste, vilumuste, väärtuste ja käitumisnormide süsteem, mida ühiskond tunnustab ning mille omandatust kontrollib · Eesti Vabariigi Põhiseadus § 37 Igaühel on õigus haridusele

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
165 allalaadimist
thumbnail
20
docx

EELKOOLI PEDAGOOGIKA EKSAMI TÄISKONSPEKT

Olulisel kohal individuaalne iseseisev töö, mida toetasid rühmatöö ja arutelud. Oluline lapsepärasus ja elulähedus. 1.1. Lasteasutuse õppekava on lasteasutuse õppe- ja kasvatustegevuse alusdokument. Lasteasutus koostab oma õppekava riikliku õppekava alusel. Lasteasutuse õppekava koostamisest ja arendamisest võtavad osa lasteasutuse pedagoogid, kaasates lapsevanemaid. Lasteasutuse õppekava kinnitab lasteasutuse direktor pedagoogilise nõukogu ettepanekul, kuulates ära hoolekogu arvamuse. Riiklikust õppekavast lähtuvalt tuleb koolieelse lasteasutuse õppekavas esitada: Lasteasutuse liik ja eripära 2) Õppe- ja kasvatustegevuse eesmärgid, põhimõtted, sisu ja lapse arengu eeldatavad tulemused õppekava läbimisel vanuseti 3) Õppe- ja kasvatustegevuse korraldus (päevakava koostamise põhimõtted, õppe- ja kasvatustegevuse kavandamise perioodi pikkus) sh suveperioodil 4) lapse arengu analüüsimise ja hindamise põhimõtted, sh

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
122 allalaadimist
thumbnail
24
pdf

Minu LÜG mälestusraamat

Niisiis loodetigi sellele, et riik teeks remondi. Kuid kooli asutamisel tuli leida lahendused paljudele küsimustele: tuli lahutada põhikool ja gümnaasium, praegused koolid reorganiseerida ning teha koostööd kogukonna ja gümnasistidega. Tööd oli palju: ette oli vaja valmistada põhimäärus, valida koolile nimi, koostada õppekava; samuti teha valmis kava riigigümnaasiumi rahastamiseks, leida personal, sõlmida lepinguid ning valida hoolekogu. (Ilves 2010a) Kuid sama aasta septembriks oli riigikooli tulek ikka veel lahtine. Algse eelarve järgi oli Wiedemanni kooli remondiks planeeritud 42 miljonit krooni, kuid valitsus ei olnud veel kooli riigihooneks määranud ning eelarvet ei oldud veel vastu võetud - kõik oli lahtine, kuid suhtumine oli siiski optimistlik. Haapsalu haridusinimesed kogunesid teist korda, et arutada teemadel nagu õppesuunad ja ajagraafik. Kolmandat korda koguneti juba siis, kui

Ühiskond → Ühiskond
3 allalaadimist
thumbnail
18
docx

ESIMESE ÜLIKOOLI TEKE JA ARENG MAAILMAS

suunamistes. Kuni XIX sajandini euroopa ülikoolides peamist õppimiseosa oli religioon, aga seda sajandi jooksul see järk-järgult vähenes. Ülikoolid hakkasid andma rohkem tähelepanu teaduskonnas, seepärast saksa ülikooli mudel, mis oli paremini seotud sellega, laiendas rohkem kogu maailmas, kui prantsuse mudel. Samal ajal kõrgharidus sai kättesaadavamaks elanikkonnale. 1.3. Ülikooli sisu Igal ülikoolil on oma korraldused ja reelid. Aga paljudel on olemas hoolekogu, president, kantsler või rektor, vähemalt üks asepresident, asekantsler või rektor ja dekaanid eri piirkondades. Täpsustame, et ülikooli presidenti ja rektori ametid ning kohustused tihti on erinevad. Presidentil on tavaliselt esinduslik roll. Ta tegeleb kõige kõrgemal tasemel rahanduse tõmbamisega jne. Rektor tegeleb teuduse ja õppimisega. Tavaliselt ülikoolis on mitu teaduskonnad. Riigiülikoolide süsteem tavaliselt on juhitav

Pedagoogika → Pedagoogika alused
4 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Haridus

halduses) või riiklikud, era või avalikud koolid. Viimaste põhiosa moodustavad munitsipaalkoolid. Avalikes koolides ei ole õppemaksu. Vabanenud direktori koha täitmiseks peab kooli omanik (riik või omavalitsus, aga mitte eraomanik) korraldama avaliku konkursi. Ametisse võetava direktoriga sõlmitakse tööleping viieks aastaks. Direktori ülesanne on tagada kooli tulemuslik töö ja kodukord, kehtestada tunniplaan, juhtida koos hoolekogu, õppenõukogu ja õpilasomavalitsusega kooli õppe ja majandustegevust. Munitsipaalkoolide kulud (õpetajate ja direktorite palgad, õpikute soetamise ja õpetajate täienduskoolituse kulu, kommunaalkulud, remont jne) katab omavalitsus. Osa vajalikust rahast saadakse riigipoolse üldise toetuse raames. Sellest rahast makstakse õpetajate ning koolijuhtkonna palgakulud ja õppekulud. Omavalitsused on riigilt saadava raha kasutamisel järjest vabamad. Valitsuse määrusega

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
99 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Eelkoolipedagoogika eksamiküsimused

arusaam tervise hoidmise tähtsusest ja areneva mänguoskused, õpioskused, sotsiaalsed oskused ja enesekohased oskused. Põhimõtted: · iga lasteaed koostab oma õppekava riikliku õppekava alusel · õppekava koostamisest võtavad osa pedagoogid kaasates lapsevanemaid · õppekava kinnitab lasteasutuse direktor pedagoogilise nõukogu ettepanekul, kuulates ära hoolekogu · eralasteasutuse õppekava kinnitab lasteasutuse pidaja 7. Õppe- ja kasvatustegevuse alused lasteaias (eesmärk, põhimõtted, õpikäsitus, valdkonnad, lõimimine, kavandamise alused ­ riiklikule õppekavale tuginedes) Eesmärk: · Õppe- ja kasvatustegevuse üldeesmärk on lapse mitmekülgne ja järjepidev areng kodu ja lasteasutuse koostöös · Lapse arengu toetamisel kujuneb lapsel terviklik ja positiivne minapilt; ümbritseva keskkonna

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
239 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

Euroopa kool

Tartu Ülikool Haridusteaduskond Eripedagoogika õppekava Avatud Ülikool Maie Oppar EUROOPA KOOL referaat Juhendaja: Karmen Trasberg Tartu 2009 Sisukord 1. Sissejuhatus.......................................................... 2. Euroopa Koolist üldiselt........................................... 3. Koolikorraldus...................................................... 4. Euroopa Kooli õpilased........................................... 5. Euroopa kooli õppekava ja Eesti põhikooli ja gümnaasiumi riikliku õppekava võrdlus...................... 6. Hindamine.......................................................... 7. Euroopa Kooli lõputunnistus................................... 8. Eesti keele õpetuse üldalused.................................... 9. Euroopa kooli õpetajad........................................... 10. Luxemburgi I Euroopa Koolist.....

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
8
docx

EKSAMIKÜSIMUSED HARIDUS JA HARIDUSSÜSTEEM

[RT I 2007, 71, 434 - jõust. 1.01.2008] (16) Vabariigi Valitsus võib käesoleva paragrahvi lõikes 12 nimetatud määrusega lubada haridus- ja teadusministril lasteasutuste kohtade loomise ja renoveerimise toetuse eraldamise, kasutamise järelevalve ning tagasinõudmise ülesanded halduslepinguga osaliselt üle anda sihtasutusele, mille asutajaks on riik. [RT I 2007, 71, 434 - jõust. 1.01.2008] (2) Lapse toidukulu lasteasutuses katab vanem. Lapse toidukulu päevamaksumuse otsustab hoolekogu ja kinnitab direktor. [RTI 2010, 41, 240 - jõust. 1.09.2010] (3) Muude kulude (lasteasutuse majandamiskulud, personali töötasu ja sotsiaalmaks ning õppevahendite kulud) katmine toimub valla- või linnaeelarve vahenditest ning valla- või linnavolikogu otsusel osaliselt vanemate poolt. Vanemate poolt kaetav osa ühe lapse kohta ei või ületada 20 protsenti Vabariigi Valitsuse kehtestatud palga alammäärast.

Kirjandus → Kirjandus
49 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Uurimustöö: Tapa Günmaasiumi ajalugu

Tapa Gümnaasium Tapa Gümnaasiumi ajalugu Uurimustöö Keili Viks 8.c klass Õpetaja: Anne Roos Tapa 2010 Sissejuhatus Üks olulisemaid perioode inimese arengus on tema kooliaeg, sellepärast on minu töö eesmärgiks vaadata võimalikult palju tagasi Tapa Gümnaasiumi ajalukku. Kirjutan sellest, millega sai Tapa koolis tegeleda ja millised olid kombed vanasti. Materjali otsimiseks kasutan ma Tapa Gümnaasiumi 1919 ­ 1999. a tagasivaadete raamatut, internetti ja küsitlust. Uurimustöö esimeses osas kirjutan ma Tapa Gümnaasiumi algusaastatest. Läbi milliste raskuste kool asutati ja millised oli kooli juhid läbi aastate, milliseid nimesid on kool läbi aegade kasutanud. Uurimustöö teises osas kirjutan ma sportimisest ja huviringidest, millega läbi aegade on Tapa koolis olnud võimalik tegeleda. Näiteks käsipall, korvpall, laskmine, rahvastepall, male, m...

Ajalugu → Ajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Essee ja tähendusskeem. Kokku- ja lahkukirjutamine.

3. Tuleb kahjuks mõelda ka sellele, kuidas konkureerida teiste vaba aja veetmise üritustega. 4. Nõuanne Eesti poliitikutele: ärge lipake ringi kogu aeg, ärge õiendage iga väikse asja pärast ..5. Kaheteistkümneaastane orkester on oma tegutsemisaja jooksul igal aastal jõulude ajal esinenud. 6. Pärast dopinguskandaali nahka läinud hooaega on sportlane täis tahtmist ja väge näidata, et ta suudab siiski. 7. Põhikooli hoolekogu esimees rääkis teabepäeval osalenutele, kuidas käituda kriisiolukorras. 8. P. esitas kolmapäeval majandusministrile lennuameti juhi kohalt lahkumise palve. 9. Läti helilooja Janis Lusensi "Doktor Dolittle ja lindude ooper" on Sibula sõnul lahe koguperetükk. 10. Kuusiku sõnul saab ta olukorda leevendada seni veel heade tulemusteta patrullteenistuse töö ümberkorraldamisega. 11. Sajatuhandekroonisest müügitulust jääb omanikule pärast maksude maksmist järele paarkümmend

Eesti keel → Eesti keel
83 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Esmatasandi tervishoid

Esmatasandi tervishoid 2013/2014 1. Mis on esmatasandi tervishoid? Esmatasandi tervisehoid on iga inimese terviseprobleeme lahendav töö-,kooli- ja elukohajärgselt kättesaadav esmavajalike ambulatoorsete teenuste kogum. Tihedas koostöös teiste tervisehoiuteenuste ja sotsiaalhoolekande ning haridussütsteemidega. 2. Mis on esmatasandi tervishoiu peamine ülesanne? Olla esmaseks kontaktpunktiks tervisehoiusüsteemiga kõigile isikutele ninde vanusest ja soost olenemata, kus tagatakse abi enamus seisundite korral ning vajadusel eesmärgistatud edasisuunamine eriarstiabi süsteemi. Oluliseks osaks on tervise edendamine ja haiguste ennetamie, abi koordineerimine ja erinevate teenuste seostamine. 3. Nimeta esmatasandi tervishoiu põhiteenused. o Perearsti ja-õe teenused o Kodune õenduabi teenus o Füsioteraapia teenus o Ämmaemandusabi teenus o Koolitervisehoiu teenus 4. Nimet...

Meditsiin → Meditsiin
41 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Haridusseadusandlus kui alus HEV õppurite õppe korraldamiseks.

karjääriõpetuse ning gümnaasiumi riiklik õppekava ka riigikaitseõpetuse ja majandus- ja ettevõtlusõpetuse ainekavasid. Põhikooli riiklikus õppekavas ja gümnaasiumi riiklikus õppekavas võib sätestada ka teiste valikõppeainete ainekavasid. (5) Lõimitud aine- ja keeleõppe kasutamiseks, kutsealase eelkoolituse või kutseõppe läbiviimiseks ja piirkondliku eripära või kooli omapära arvestamiseks võib hoolekogu nõusolekul ning riiklikes õppekavades sätestatud tingimustel ja korras muuta käesolevas paragrahvis sätestatud õppeainete nimistut. Tulenevalt mittestatsionaarsest õppest või õpilase hariduslikust erivajadusest võivad riiklikes õppekavades sätestatud tingimustel nominaalne õppeaeg ja õppekoormus erineda käesolevas seaduses sätestatust. § 18. Individuaalne õppekava (1) Kool võib teha õpilast õpetades muudatusi või kohandusi õppeajas, õppesisus, õppeprotsessis ja

Pedagoogika → Eripedagoogika
38 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Asjaajamine eesti keeles. Terminid

ei loeta täidetuks, kui koolikohustuslik isik ei ole kantud ühegi kooli nimekirja või puudub õppest mõjuva põhjuseta. 4 Koolikohustuslik on laps, kes jooksva aasta 1. oktoobriks saab seitsmeaastaseks. Õpilane on koolikohustuslik põhihariduse omandamiseni või 17-aastaseks saamiseni. Kooli põhimäärus - dokument, milles sätestatakse: 1) kooli nimetus; 2) kooli asukoht ja tegutsemiskohad; 3) kooli tegutsemise vorm; 4) kooli hoolekogu ja direktori ülesanded; 5) õppe ja kasvatuse korraldus koolis, sealhulgas koolis omandatava hariduse liik ja tase, õppekeel või õppekeeled, koolis toimuv statsionaarne või mittestatsionaarne õpe või mõlemad ning vajaduse korral koolis tegutsevad hariduslike erivajadustega õpilaste klassid ja rühmad; 6) koolis toimuva õppekavavälise tegevuse korraldamise alused; 7) õpilaste ja vanemate õigused ja kohustused,

Haldus → Arhiivihaldus
7 allalaadimist
thumbnail
68
docx

Algustähe ortograafia

Sama moodi võib kirjutada „Eesti maaelu arengukava“ ~ Eesti maaelu arengukava, lühemalt maaelu arengukava. Kirjutage Pärnu juhtimiskonverents (teine sõna on väiketähega). Kirjutage väiketähtedega: riigi teaduspreemia. Mitteerialases tarvituses kirjutage kartulisort „Jõgeva kollane“. Erialatekstis on sordinimed jutumärkide asemel ülakomades. Õige on kirjutada ajaloo Aabelid ja Kainid, meie klassi Tootsid, Teeled ja Arnod. Sõna hoolekogu on väikese tähega: muusikakooli hoolekogu. Õige on Pythagorase teoreem. Omadussõnad saksalik ja rootsilik on väiketähega: saksalik täpsus, rootsilik vaoshoitus. Kirjutage Kreeka rist, Malta rist, aga ladina rist. Kirjutage Lääne-Viru maakonna valimiskomisjon. Kirjutage Süda-Eesti. Kirjutage liiklusseadus (väikese tähega). Siber on külm maa (väikeste tähtedega). 14. novembril on maailma diabeedipäev. Kirjutage Inglise aed (kohanimeline täiend suure algustähega). Kas türgi või Türgi keeled

Eesti keel → Eesti keel
15 allalaadimist
thumbnail
35
docx

Suur-väike algustäht

Sama moodi võib kirjutada ,,Eesti maaelu arengukava" ~ Eesti maaelu arengukava, lühemalt maaelu arengukava. Kirjutage Pärnu juhtimiskonverents (teine sõna on väiketähega). Kirjutage väiketähtedega: riigi teaduspreemia. Mitteerialases tarvituses kirjutage kartulisort ,,Jõgeva kollane". Erialatekstis on sordinimed jutumärkide asemel ülakomades. Õige on kirjutada ajaloo Aabelid ja Kainid, meie klassi Tootsid, Teeled ja Arnod. Sõna hoolekogu on väikese tähega: muusikakooli hoolekogu. Õige on Pythagorase teoreem. Omadussõnad saksalik ja rootsilik on väiketähega: saksalik täpsus, rootsilik vaoshoitus. Kirjutage Kreeka rist, Malta rist, aga ladina rist. Kirjutage Lääne-Viru maakonna valimiskomisjon. Kirjutage Süda-Eesti. Siber on külm maa (väikeste tähtedega). 14. novembril on maailma diabeedipäev. Kas türgi või Türgi keeled? ­ On türgi keel, aga turgi (ehk türgi-tatari) keeled. Õige on kirjutada väikeste tähtedega mängude reede.

Eesti keel → Eesti keel
29 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Vaatluspraktika kolmas kodutöö

turvaliselt ning kaasa aitama tervist edendava turvalise keskkonna kujundamisele; 8) väärtused ja kõlblus ­ taotletakse õpilase kujunemist kõlbeliselt arenenud inimeseks, kes tunneb ühiskonnas üldtunnustatud väärtusi ja kõlbluspõhimõtteid, järgib neid koolis ja väljaspool kooli, ei jää ükskõikseks, kui neid eiratakse, ning sekkub vajaduse korral oma võimaluste piires. § 15. Õppe ja kasvatuse korralduse alused (6) Kooli hoolekogu nõusolekul võib põhikool oma tegevuses juhinduda Steineri-Waldorfi hariduse Euroopa Nõukogu (European Council for Steiner Waldorf Education) kinnitatud põhimõtetest ja püüdlustest ning korraldada sellest tulenevalt õpet viisil, kus riikliku õppekava I ja II kooliastme õpitulemusi ei taotleta vastava kooliastme lõpuks. Vastavad erisused määratakse kooli õppekavas ning kooli õppekava kooskõlastatakse Eestis Waldorfi hariduse põhimõtteid järgivaid koole

Kategooriata → Vaatluspraktika
70 allalaadimist
thumbnail
44
docx

Äriplaan eralasteaia jaoks sotsiaalettevõtluses

on ........Linnavalitsus kinnitanud 400 eurot kuus. Lisaks tuleb tasuda lastevanematele omaosalustasu. Lasteaiatasu tuleb tasuda ettemaksuna iga kuu 30. kuupäevaks osaühingu arveldusarvele. Lasteaiatasu koosneb: - õppevahendite kulu (1 kuu 6,39 €) - lapsevanema osalustasu (1 kuu 75 €) - toidukulu (1 toidupäev 2 €) Õppekulu ja lapsevanema osalustasu kuumaksumus kehtestatakse osaühingu käskkirjaga. Toitlustamise päevamaksumus on kinnitatud lasteaia hoolekogu poolt. Toidupäeva maksumusest moodustab: - hommikueine 20% - lõunasöök 50% - õhtuoode 30% Antud teenust pakuksime ..linnaosas asuvas eramajas, mis on võimalik väikeste ümberehitus, planeerimistöödega kohandada eralasteaiaks. Lisateenustena on võimalik pakkuda lastehoidu õhtusel ajal ja nädalavahetustel. Lihtsustatud kalkulatsioon võiks välja näha selline, et lasteaias on töölistena 4 inimest,

Majandus → Äriplaan
395 allalaadimist
thumbnail
42
docx

Sotsiaaltöö kohalikus omavalitsuses

Muudel juhtudel vallavalitsuse liikmete äranägemisel. [RT IV, 13.04.2016, 23 - jõust. 16.04.2016] (1) Toetuse määramisel arvestatakse kinnis- ja vallasvara olemasolu, mida majandades on võimalik pere majanduslikku olukorda leevendada. (2) Pereliikmeks loetakse isikud, kes kasutavad ühist eluruumi ja omavad ühist majapidamist. § 4. Ettepaneku toetuse määramiseks võib vallavalitsusele teha ka valla sotsiaaltöötaja, klassijuhataja, lasteaia õpetaja või haridusasutuse hoolekogu. Lasteaia toidu kompenseerimise ja hooldajatoetuse määramise otsustab vallavalitsus volikogu haridus- ja hoolekandekomisjoni ettepaneku alusel. § 5. Taotluse rahuldamata jätmisel tehakse otsus taotlejale kirjalikult teatavaks 10 tööpäeva jooksul otsuse vastuvõtmisest. § 6. Sotsiaaltoetuste liigid (1) Pere sissetulekust sõltumatud toetused: 1) sünnitoetus; 2) matusetoetus; 3) vältimatu sotsiaalabi; 4) jõulupakid; 5) ranitsatoetus; 6) õpilaste sõidusoodustused;

Sotsioloogia → Sotsiaaltöö alused
100 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Õpetaja koolis ja ühiskonnas

osutamine, õpilase võib määrata pikapäeva rühma põhikoolis(õpiabi). Huviringid või õpilaskodud, õpilase üle viimine käitumisraskustega klassi( võib alates 6ndast klassist). Koos otsustab , kas avab sellise klassi. Saab suunata vaid õppenõukogu otsusel ja vanema lubades. * Lapsevanema kooli kutsumine. * Õpilase käitumise arutamine kas direktori või õppealajuhataja juures. * Kutsuda laps koos või ilma lapsevanemata õppenõukogu või hoolekogu ette. * Õpilasele võib määrata tugiisiku (teine õpilane, psühholoog, turvamees, garderoobitädi- isik, kellega on tekkinud usaldussuhe). * Kirjalik noomitus. * Esemete kooli hoiule võtmine. * Õpilase tunnist eemaldamine kusagile teise klassi(kodurahuklass). Kirjutan konspektist ülesanded, mida ta peab lahendama ja teine õpetaja jälgib, et ta kaasa töötaks. Või saadan aknalaua juurde ül. Lahendama kuni ta on valmis tagasi tulema. * Saab määrata lepitaja

Kategooriata → Õpetaja koolis ja ühiskonnas
139 allalaadimist
thumbnail
23
docx

Sissejuhatus üldkeeleteadustesse loengukonspekt

Sõnajärg on väga oluline tähendust kandev vahend (eriti analüütilistes keeltes) Nt. Ing.k Mary killed John / john killed Mary Sünteetilised keeled +/- muutevormid, nt. Jahimehe0 tappis karu. AGA nullmorfidega ee k käänded: vt jrgm slaid Aga mitte ainult analüütilistes keeltes: Muna õpetab kana, Ema peseb pesu, Hullunud kana peksab isa. Operatsiooni käigus pidasid kurjategijad kinni politseinikud. Piirivalvurid päästsid kolm Läti kalameest. Hoolekogu valigu direktor. Millal sõnajärg muutub? -lause esiletõste/ rõhuasetus muutub -lause infostruktuur muutub (infosrt= mida esitatakse uuena, mida tuntuna) Palju rahvast tuli sööma. Sööma tuli palju rahvast. Prosoodia ..võib olla tähendust eristav vahend-sõnade tähenduserinevusi markeerib toon või rõhk NT hdi keel (afroaasia, tsaadi, Nigeerias) TOON. RÕHK: Kuidas te msnis kirjutate, kui tahate midagi rõhutada? *Morfeem-väikseim tähendusega keeleüksus

Filoloogia → Sissejuhatus...
87 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Tervisekasvatuse alused konspekt eksamiks

kuud - 1 a.: 440 kJ/105 kcal kg kohta päevas (piirides 320-565 kJ/80-135 kcal).Toit lasteaias peab katma 85% lapse päevasest toiduenergia- ja toitainetevajadusest. See omakorda peab jagunema toidukordadele: hommikusöök 35%, lõunasöök 40­45%, õhtuoode 25% või hommikueine 25%, lõunasöök 40­45%, õhtusöök 30­35%. Toidukordade määratlemine hommikusööklõunasöök- õhtuoode või hommikueine-lõunasöök-õhtusöök on lasteaia hoolekogu pädevuses ning see tuleb kinnitada igal aastal, arvestades lastevanemate soove. Samuti võib vanemate nõusolekul teha juurde 1-2 oodet teiste toidukordade arvelt, soovitavalt pakkumaks lastele puu- või juurvilja. Pakutava toidu energiasisaldus eri päevadel ei tohi olla tabelis 17 toodud soovitusest väiksem. Samuti ei tohi see ületada soovitust rohkem kui 20%. Toiduportsjonite määramisel arvesta laste vanust.7. Toidu valikut mõjutavad

Sport → Sport/kehaline kasvatus
28 allalaadimist
thumbnail
62
doc

Seadusandlus ja õigusregulatsioonid noorsootöö kontekstis

liikumispuuetega inimeste vajadusi *haiguste ennetamise vahendid- arstlik kontroll * tervise edendamise vahendid- tervisekasvatuse õpe, tervislike eluviiside motiveerimine, tervistavate teenuste arendamine, elukeskkonna kujundamine Huvikooli seadus https://www.riigiteataja.ee/akt/114032014028 * huvikool on kohaliku omavalitsuse üksuse asutus * huvikooli registreerimine (Eesti Hariduse Infosüsteemis pea olema reg.) * õppekorraldus, õppekava * huvikooli juhtimine- direktor, õppenõukogu, hoolekogu + koolitöötajad, õppurid * huvikooli vara ja finantseerimine * ümberkorraldamine (ühinemine ja jagunemine) ja tegevuse lõpetamine Tervisekaitse nõuded noorte püsilaagritele https://www.riigiteataja.ee/akt/129032012009 * Noortelaagri maa-ala, hooned, ruumid, ruumide sisustus ja korrashoid * Nõuded ruumide valgustusele ja sisekliimale * Terviseriskide ennetamine noortelaagris Noortelaagri ning projektlaagri juhataja ja kasvataja kvalifikatsiooninõuded ning neile

Õigus → Õigus
28 allalaadimist
thumbnail
466
doc

Andmeanalüüsi konspekt

tasandil. Binaarne tunnus-  sugu;  jah/ei Järjestustunnus-  kooli tüüp, 1-väga hea, 2- hea jne(NB!- Õpilaste hinnang koolile),  kui suured on klaassid- väga suured, suured jne,  milline kooli maine- väga hea, hea jne,  millisesse vahemikku jääb arv (0-200, 201-301 jne) oluline oleks, et Display frequence ees oleks linnuke, siis saab teha sagedustabeli Intervalltunnus-  1-väga hea, 2-hea jne (NB!_- Kooli hoolekogu hinnang eelmise õppeaasta tulemustele?/ Kooli hoolekogu hinnang eelmise aasta juhtimisele?) ,  hulk (n: minu klassi avatakse),  vanus (keskmine vanus),  kui kaugel asub kool millestki- km-tes, Nimitunnus-  millegi nimi, huviringude nimed, kooli nimi jne,  kas koolis töötab nõustaja- ei tööta, töötab, mõlemad jne, Kiire ülevaade, palju on vastanud väärtusi: Analyse→Missing Values Analysis

Informaatika → Andmeanalüüs i
175 allalaadimist
thumbnail
47
pdf

Võru linna juubelipidustused

Võru Kreutzwaldi Gümnaasium Võru linna juubelipidustused Uurimistöö Autor: Sander Lebreht 11.d Juhendaja: õp Kaja Kenk Võru 2014 RESÜMEE Uurimistöö eesmärk oli koguda informatsiooni Võru linna kolme juubelipidustuste (100., 150. ja 200. sünnipäevade) üritustest ja kõike seda puudutavast ning võrrelda neid omavahel. Uurimistöö autor toetus juubeliürituste kirja panemisel peamiselt vastava aja ajalehtedele. Autor vaatas läbi Wõru Teataja 1933. ja 1934. aasta ajalehed ning Töörahva Elu 1984. aasta ajalehed. Lisaks aitasid informatsiooni nii pidustuste kui ka linna üldise käekäigu kohta leida kolm juubeliväljaannet: koopia H. E. Strucki 1884. aasta saksakeelsest üleskirjutusest ,,Zum Gedächtnik der FEIER DES 100 JÄHRIGEN BESTEHENS WERRO'S"; Fr. Suiti ja H. Meleski koostatud ,,Wõru linn 150-aastane" ja Raimo Pullati ,,Võru linna ajalugu". Töö põhiline pro...

Ühiskond → Ühiskond
4 allalaadimist
thumbnail
103
pdf

Lastekaitse seaduse hindamine

LKS tekst dubleerib mitmetes teistes seadustes (peamiselt perekonnaseadus ja sotsiaalhoolekandeseadus, aga ka teistes seadustes) olevaid põhimõtteid, samuti leidub sätteid, mis pole teiste seadustega kooskõlas. Näiteks:  sisaldub maavalitsuste ülesanne lapsendamise korraldajana (LKS eelnõu § 14) ka SHS-is;  see, millistel juhtudel tuleb lapsele juhtumiplaan koostada, pole LKS-is ja SHS-is ühesugune;  lasteasutuses hoolekogu moodustamise nõue (sisaldub nii LKS eelnõu § 33 kui SHS-s),  lapsele info andmise kohustus (LKS eelnõu § 23) on vastuolus perekonnaseaduses sätestatud lapsendamissaladusega jne (detailse ülevaate on uuringu teostaja edastanud uuringu tellijale eraldi analüüsietapina). Selliseid dubleerimisi peaks vältima. Juhul, kui seadusandja leiab dubleerimise siiski vältimatult tarviliku olevat, peab kindlasti tagama, et eri seadustes

Sotsioloogia → Sotsiaalse analüüsi alused
12 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun