Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Lasteaia asutamine (1)

1 HALB
Punktid

Lõik failist


TALLINNA ÜLIKOOL
Rakvere Kolledž
Õpetajakoolituse osakond
AP III kõ B grupp



LASTEAED „TÄPI“
Rühmatöö


Juhendaja : L. Tuuling



Rakvere 2010
Sisukord
1.Üldandmed 3
2.Lähtepositsioon 4
2.1.Juhtimine 4
3.2.Personal 6
3.3.Õppe- ja kasvatustöö 7
3.4.Rühmad ja laste arv 8
3.5.Materiaaltehniline baas 8



Sissejuhatus
  • Üldandmed


    Aadress
    Rakvere Tähe 3
    Registrikood
    83920002
    Telefon/fax
    32 95431
    E-post, kodulehekülg
    lasteaed@täpi.ee
    www.rakveretäpi.ee
    Koolitusluba
    Nr 4967 HTM
    Omandivorm
    munitsipaallasteaed
    Teeninduspiirkond
    Rakvere vald
    Asjaajamis- ja õppekeel
    eesti keel
    Lasteaed on avatud
    tööpäevadel 7.00 – 18.00
    Asutamine ja koolitusluba
    Lasteaed „Täpi“ on asutatud KOV otsusel ja haridus - teadusministri antud koolitusloa alusel.
    Asukoht
    Lasteaed asub Lääne - Viru maakonnas Rakvere linnas, mille vahetus läheduses asuvad Rakvere Päevakeskus ja Rakvere Põhikool, Rakvere Spordihall, Rakvere tammik .
    Lasteaia eripära
    Lasteaial on rühmad: Pokud, Pintselsabad , Tähetäpsid, Lepatriinud, Pähklikesed, Oravakesed mida kasutatakse rühmade kujunduses sümbolitena.
    Lasteaed on lapsest lähtuvate põhimõtete ja ideede järgi töötav lasteaed.
    Lasteaeda ümbritsev tammik võimaldab õppe- ja kasvatustegevusi läbi viia õuealal, vahetus looduses. Iga rühm omab eraldi sissekäiku, hooviala ja katusealust õuesõppe tegevuste tarvis.
    Lasteaias on loodud mitmekülgsed võimalused: eraldi võimla ja muusikasaal, suur õueala ja õpperada tammikus.
    Koostöös KOV-ga on loodud tugistruktuur erivajadustega laste toetamiseks. Lasteaias töötavad täiskoormusega logopeed ja tervishoiutöötaja. Lasteaia üheks tuleviku prioriteediks on kuuluda tervist edendavate lasteaedade võrgustikku.
    Traditsioonilised ettevõtmised
    Lasteaia sünnipäeva tähistatakse augustikuus. Samuti toimuvad perepäevad, sügisjooks, spordipäevad, jõululaat ja kevadised õuepeod.
  • Lähtepositsioon

  • Juhtimine


    Lasteaia juhtkonda kuuluvad lasteasutuse juhataja, juhataja asetäitja
  • Vasakule Paremale
    Lasteaia asutamine #1 Lasteaia asutamine #2 Lasteaia asutamine #3 Lasteaia asutamine #4 Lasteaia asutamine #5 Lasteaia asutamine #6 Lasteaia asutamine #7 Lasteaia asutamine #8 Lasteaia asutamine #9 Lasteaia asutamine #10 Lasteaia asutamine #11 Lasteaia asutamine #12 Lasteaia asutamine #13 Lasteaia asutamine #14 Lasteaia asutamine #15 Lasteaia asutamine #16 Lasteaia asutamine #17 Lasteaia asutamine #18
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 18 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2010-12-06 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 91 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Rita Jalast Õppematerjali autor
    vajalik teadmine lasteaia asutamisest

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    17
    docx

    Õppekavade võrdluse tabel

    LASTEAEDADE ÕPPEKAVADE VÕRDLUS. seadusest“ ( rühmad kasutavad töös selle lasteasutuses on järgmine: 18.02.1999 RT I 1999, programmi metoodika 27, 387 ja Paide elemente.  Sõimerühmas kuni 16 last Linnavalitsuse vastavasisulisest  Lasteaiarühmas kuni 22 määrusest. last Tegutsemise aluseks on „PAIde Lasteaia  Sobitusrühma laste arv põhimäärus“ (Vastu sõltub erivajadustega laste võetud 17.11.2011 nr 57 arvust (arvestades, et üks RT IV, 03.11.2012, 34 erivajadusega laps täidab jõustumine 21.11.2011) kolm kohta). Lapse lasteaeda

    Alushariduse pedagoog
    thumbnail
    2
    doc

    Iseseisev töö „ Õppekasvatustegevus lasteaias“

    Iseseisev töö ,, Õppekasvatustegevus lasteaias". Eesmärk : esitada ülevaade lasteaia õppe- ja kasvatustegevuse kavandamise, korraldamise ja läbiviimise alustest ning analüüsimise võimalustest. 1.Ülesanne Otsi internetist kahe erineva lasteaia õppekava. Uuri, kas õppekavades on esitatud kõik seitse punkti (vt loetelu all) ,mis seadusega ette nähtud on. Riiklikust õppekavast lähtuvalt tuleb koolieelse lasteasutuse õppekavas esitada: 1) Lasteasutuse liik ja eripära 2) Õppe- ja kasvatustegevuse eesmärgid, põhimõtted, sisu ja lapse arengu eeldatavad tulemused õppekava läbimisel vanuseti 3) Õppe- ja kasvatustegevuse korraldus (päevakava koostamise põhimõtted,

    Pedagoogika
    thumbnail
    12
    docx

    Erivajadustega laste arengu toetamine enne kooliiga konspekt

    arengutaset hinnata, sh lapsevanematelt teavet küsida (eelneva arengu, koduste tegevuste kohta). Vahel on vajalik suunata laps veel mõnedele lisauuringutele, mille toimumisest on kas palju aega möödas või mida pole seni vajalikuks peetud. Soovitused täiendavatele uuringutele suunamisel on samad, mis tavarühmadeski: anda lapsevanemaga kaasa lasteaiapoolne hinnang ning paluda tagasisidet spetsialistilt ka lasteaia jaoks. Nagu tavarühmas tuleb ka sobitus- ja erirühmas teha hindamistulemustest kokkuvõte ning viia läbi arenguvestlus perega. Erinevalt tavarühmadest on lapsega tegelev meeskond suurem ning esimesel arenguvestlusel on vajalik kõikide meeskonnaliikmete osalemine, et perele oma valdkonda ja rolli tutvustada. Mida suurem on lapsega tegelev meeskond, seda enam on vajalik, et meeskonna tegevust koordineeriks eraldi inimene. Arenguvestluse tulemusena tuleb panna

    Eripedagoogika
    thumbnail
    20
    docx

    EELKOOLI PEDAGOOGIKA EKSAMI TÄISKONSPEKT

    Iga laps on sünnipäraselt hea. Lapsega suhtlemisel on oluline mõista tema maailma, tema arusaamu ja mõtteseoseid. Lapsed on oma loomult uudishimulikud, innukad. Kasvatus on laste loomuliku arengu toetamine EELKOOLIPEDAGOOGIKA KUJUNEMISLUGU Naiste tööhõive pideva suurenemise mõjul(naised said õigusi juurde) hakati 18.sajandil rajama laste päevaseks hoidmiseks mõeldud asutusi. Esimene vastav rajatis Hollandis 1770.aastal. F.Fröbel rajas esimene lasteaia 28.juuni 1840 aastal Saksamaal Blankenburgis. Montessoripedagoogika põhinel arusaamal lapsest, rõhutakse, et lapsele on omane loomulik uudishimu. Laps on tervik. Õpetaja ülesanne on last abistada tegevuse organiseerimisel,. „Aita mind, et saaksin seda ise teha.“ Oluline roll on keskkonnal- peab olema paindlik, kohanemine lapse vajadustega. Peavad olema erinevad materjalid ja ülesanded, mis tagavad õppimise järjepidavuse

    Eelkoolipedagoogika
    thumbnail
    9
    docx

    EELKOOLIPEDAGOOGIKA EKSAM

    Planeerimisel määratletakse eesmärgid ja tegutsemisel viiakse kavandatu ellu. Uurimisel hinnatakse, kas kõik kavandatu on ellu viidud ja reageerimine tähendab, et arvestatakse uurimisel saadud tulemusi edasise tegevuse kavandamisel. Koolieelses lasteasutuses toimub õppe- ja kasvatustegevuse kavandamine asutuse ja rühma tasandil. Peamised õppekasvatustegevuse kavandamise dokumendid on: - lasteaia õppekava - rühma tegevuskava - nädala vm lühiajalise perioodi kava. Igapäevase tegevuse ajakava on määratletud lasteasutuse päevakavas. RÜHMA TEGEVUSKAVA Tegevuskava rühmas ei ole kohustuslik dokument, aga paljudes lasteasutustes on see kasutusel, kuna võimaldab õpetajal kavandada täpsemalt oma rühma tegevust. Rühma tegevuskava ülesehitus sõltub lasteaia õppekavast ja pedagoogide omavahelistest kokkulepetest. Rühma

    Eelkoolipedagoogika
    thumbnail
    7
    doc

    Eelkoolipedagoogika eksamiküsimused

    " Laste päevahoiu süsteemi kujunemine sai alguse ühiskondlikest muutustest ­ linnastumine ja naiste tööhõive suurenemine. Päevahoiud olid mõeldud eelkõige töölisklassi lastele. Nende asutuste peaeesmärk oli pakkuda laste hoiuvõimalust ja õpetada mõningaid hügieeni- ja moraalinõudeid. Esimesed päevahoiuasutused olid eraalgatuslikud, mitte riiklikud. Kui Fröbel hakkas kasutama sõna lasteaed, siis see muutis lasteasutuse rolli. Lasteaia idee oli suunatud kõikidele lastele, mitte ainult neile, kelle vanemad tööl käisid. Algselt lasteaiad 3-6 aastastele lastele, hiljem alla 3 aastastele. Esimeste koolieelsete lasteasutuste töö riiklik reguleerimine seaduste abil toimus Prantsusmaal ja Hispaanias 19. saj. esimesel poolel. Algselt oligi lasteaedade kontseptsioon välja kasvanud Fröbeli ideest. Tänapäeval palju erinevaid vorme. Enamikes riikides kuuluvad lasteaiad haridussüsteemi,

    Eelkoolipedagoogika
    thumbnail
    18
    docx

    ERIVAJADUSTEGA LASTE ARENGU TOETAMINE ENNE KOOLIIGA

    EV LAPSE KOOLIVALMIDUSE MÄÄRATLEMINE • Raseduse kulu ja loote arengu jälgimine. Naiste tervishoid, sünnitusabi kvaliteet. • Riskivastsündinute jälgimine, arengu hindamine, perekonna toetamine ja õpetamine. • 0-1,5a laste arengu jälgimine pere- ja eriarstide poolt, nõustamine ja abi meditsiini-, rehabilitatsioonisüsteemis, lapsehoiu kvaliteet. • 1,5-3a lapsed sõimerühmades. Õpetajakoolituse kvaliteet, lasteaia logopeedide töö algus. Vanuses 3-5 a. Oluline on kokkupuude teiste lastega. Lasteaed, õpetajate oskused erivajadustega last märgata ja lapsevanemat nõustada, õpetamise rasksastet varieerida. Logopeediline töö, vajadusel individuaalne arenduskava. Meditsiini- ja rehabilitatsiooniteenused vajaduse korral. Vanuses 5-7 a. Koolivalmiduse kujunemine:Hoiakud, oskused ja teadmised õppe- ja kasvatustegevuse valdkondade kaupa. Sotsiaalsed ja enesekohased oskused, oskus töötada grupi liikmena

    Psühholoogia
    thumbnail
    26
    docx

    Lasteaia sotsiaalne, eetiline, emotsionaalne ja füüsiline keskkond

    Alakoormavas keskkonnas on aga olukord vastupidine: siin on laps infopuuduses. Lihtne keskkond on lapsele pigem väsitav (igav) kui stimuleeriv ja arendav. Nende vahepealne variant on optimaalne keskkond. Iga koolieelse lasteasutuse õppe- ja kasvatuskorralduse aluseks on lasteasutuse õppekava, mis lähtub alushariduse raamõppekavast. Lasteasutus koostab raamõppekava alusel oma õppe- ja tegevuskava, arvestades lasteaia liiki ja eripära. Õppekavas määratakse õppe- ja kasvatustegevuse eesmärgid, rühmade õppe-kasvatustöö korraldus, päevakavad, töö erivajadustega lastega, koostöö lapsevanematega. Lasteaia personalil on kasvukeskkonna loomisel täita suur ning vastutusrikas roll. Struktureeritud keskkond (režiim, väärtused) on lapse arengukeskkonna kujundamisel esmatähtsad. Laps vajab piisavalt

    Sotsioloogia




    Kommentaarid (1)

    Roosatupsuke profiilipilt
    Roosatupsuke: Lasteaia asutamisest siin juttu pole pigem igapäevane töökirjeldus ja ülevaade ühest lasteaiast.
    14:56 03-10-2011



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun