Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"frantsiisivõtja" - 77 õppematerjali

frantsiisivõtja on seejuures ettevõtja, kes ostab frantsiisiõiguse ja kelle tegutsemine on piiratudfrantsiisilepinguga. Frantsiisiandja on teine lepingupool ehk ettevõte, mis annab enda väljatöötatud ärikontseptsiooni teatud tasu eest üle. Frantsiisi plussid ja miinused Kui võrrelda frantsiisi kahe teise ettevõtlusega alustamise võimalusega, siis frantsiisivõtja seisukohast on sel nii plusse kui ka miinuseid.
thumbnail
2
pdf

FRANTSIISILEPING

FRANTSIISILEPING § 375. Frantsiisilepingu mõiste Frantsiisilepinguga kohustub üks isik (frantsiisiandja) andma teisele isikule (frantsiisivõtja) õiguse kasutada frantsiisivõtja majandus- või kutsetegevuses frantsiisiandjale kuuluvat õiguste ja teabe kogumit, muu hulgas õigust frantsiisiandja kaubamärgile, ärilisele tähistusele ja oskusteabele. Frantsiisileping on eelduslikult tasuline leping ja praktikas reeglina kestvusleping. Frantsiisilepingut reguleerivaid sätteid kohaldatakse: a) frantsiisiandja ja ­võtja vahel sõlmitud lepingutele ja b) frantsiisisuhetele, milles osalevad frantsiisiandja, põhifrantsiisivõtja ja allfrantsiisivõtja

Õigus → Lepinguõigus
118 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Frantsiisleping

FRANTSIISILEPING § 375. Frantsiisilepingu mõiste Frantsiisilepinguga kohustub üks isik (frantsiisiandja) andma teisele isikule (frantsiisivõtja) õiguse kasutada frantsiisivõtja majandus- või kutsetegevuses frantsiisiandjale kuuluvat õiguste ja teabe kogumit, muu hulgas õigust frantsiisiandja kaubamärgile, ärilisele tähistusele ja oskusteabele. Frantsiisileping on eelduslikult tasuline leping ja praktikas reeglina kestvusleping. Frantsiisilepingut reguleerivaid sätteid kohaldatakse: a) frantsiisiandja ja ­võtja vahel sõlmitud lepingutele ja b) frantsiisisuhetele, milles osalevad frantsiisiandja, põhifrantsiisivõtja ja allfrantsiisivõtja. Lepingu ese

Õigus → Riigiõigused
14 allalaadimist
thumbnail
26
doc

FRANTSIIS JA SELLE RAKENDAMINE KAUBANDUSES

1960. Aastal, et pakkuda abi ja nõu frantsiisivõtjatele, andjatele ning tarnijatele. Frantsiis on kindlasti üks võimsamaid viise kuidas aidata inimstel realiseerida oma unistused.Frantsiisi edu peitub hulgalises arvus ülesse ehitatud tuntud brändides. Seda võimalust pakutakse iga päev inimestele läbi frantsiisi. 4 2 FRANTSIIS Frantsiis on juriidiline ärikokkulepe. Frantsiisivõtja saab frantsiisiandja tingimustel õiguse kasutada ettevõtte kaubamärki ja ärikontseptsiooni. Frantsiisi puhul võtab juba toimiva kaubamärgi üle mõni teine ettevõte ning hakkab tegutsema juba olemaoleva kaubamärgi all. Frantsiisi alla võivad kuuluda nii kaubamärk, ettevõtte nimi, tootistehnoloogia, väljaõppe metoodika, kui ka näiteks müügi- ja esindusõigus. Firma, kes frantsiisilepinguga ettevõtte üle võtab, peab tegutsema kindlate reeglite

Majandus → Majandus
5 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Frantsiisiidee

1973. aastaks oli avatud 200 restorani üle kogu maailma. Frantsiisiettevõtte rajamise alustamisel on palju etappe. Esmalt on vajalik end registreerida ettevõtte kodulehel. Nõueteks on, et täidetud peab olema online küsimustik, et näidata välja oma huvi selle ettevõtte vastu. Hiljem seda hinnatakse, ning sobivuse korral võetakse ühendust. Siis toimub kohtumine frantsiisiandjatega ja koos alustatakse äriplaani koostamist. Järgnevalt toimub uurimine, kas frantsiisivõtja on võimeline ka finantsvastutust kandma. Edasiseks etapiks on proovilepanek, kus frantsiisivõtja peab tõestama, et ta on valmis selleks tööks. Siis toimub oma äriplaani tutvustamine riigile. Nende etappide läbimisel on frantsiisivõtja valmis viimaseks ja lõplikuks inervjuuks. Tuleb tõestada ka kapitali olemasolu algseteks kuludeks. Siis kinnitatakse ka lõplik otsus, millele järgeb 8 nädalat koolitusi ning väljaõpet. Viimaks tuleb ehitada valmis restoran ning alustada tööd.

Majandus → Ettevõtlus
36 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Frantsiisidee

ostlemise järele. Poeketid nagu 7-Eleven nägid selles võimalust laienemiseks ja hakkasid looma poode kohtadesse, mis olid liiga väikesed suurte kaubanduskeskuste jaoks. Tänu eelnimetatule kasvas 7-Eleven'i poodide arv 1963. aastaks 1000-ni. Aastal 1969 oli poodide arvuks juba 3500 ja hakkati laienema väljapoole USAd, alguses Kanadasse, seejärel Mehhikosse ja Jaapanisse. 1980. aastal tabasid firmat aga finantsraskused, pankrotist pääseti tänu 7-Eleveni suurima frantsiisivõtja ,Jaapani kaubahalli, Ito-Yokado abile. 1987. aastal sõlmis firma tegevdirektor John P. Thompson 5,2 miljardi dollari väärtuse tehingu, mille alusel ta ostis oma isa algatatud firma aktsionäridelt üles. 1987. aasta börsikrahhi tagajärjel oli firma sunnitud osa aktsiad tagatiseks panema, et firma väärtpaberitesse investeeritaks. 7- Eleveni suurim frantsiisivõtja Ito-Yokado omandas 1991. aastal enamiku 7-Eleveni aktsiatest. Ito-Yokado moodustas 2005. aastal Seven & I Holding Co

Majandus → Ettevõtluse alused
30 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Dokumentide seletused - LEPING

tulenevaid õigusi, muu hulgas korraldama nõudest tulenevat raamatupidamist, ja nõude sisse nõudma. Kinkeleping ­ leping, milölega üks isik (kinkija) kohustab tastuta rikastama oma varast teist isikut (kingisaaja) *Kasutuslepingud Üürileping Rendileping Liisinguleping Litsentsileping Frantsiisileping ­ selle lepinguga kohustub üks isik (frantsiisiandja) andma teisele isikule (frantsiisivõtja) õiguse kasutada frantsiisivõtja majandus- või kutsetegevuse frantsiisiandjale kuuluvat õiguste ja teabe kogumit, muu hulgas õigust frantsiisiandja kaubamärgile, ärilisele tähtsusele ja oskusteabele. 3 Ehitise ajutise kasutamise leping Tasuta kasutamise leping Laenuleping ja krediidilepingud tsiviilõigusega leping, millega üks isik (laenuandja)

Infoteadus → Asjaajamine
98 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Hotelli omandivormid

Frantsiisi suhe koosneb kahest osast. Brändinime omavast ettevõttest, keda kutsutakse frantchiser (frantsiisipakkuja) ning kinnisvara omanikust, keda kutsutakse franchisee (frantsiisiostja). Need, kes otsustavad osta frantsiisi, ostavad ettevõtlusvormi, mis juba töötab ning mis on olnud juba edukas turul. Frantsiis pakub hotellile eduka äri toimimise eeliseid ja brändinime, kuid jätab enamuse juhtimisotsustest kinnisvaraomaniku teha. Frantsiisivõtja nõustub järgima brändinimeettevõtte juhtimispoliitikaid, maksma algset arendustasu ning igakuist frantsiisitasu (tavaliselt 3-6% tubade müügihindadest). Frantsiisi eelised: Kasutades üldtuntud brändinime, saadakse hotelli suurem arv külastajaid Kättesaadavad on rahvusvahelised ja riiklikud reklaami- ja reserveerimissüsteemid Laenukulud on madalamad, kuna pangad on valmis meelsamini andma laenu Töötajate koolitus odavam

Turism → Majutus
31 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Frantsiis

Kuna ettevõtte on üks maailma liidritest sporditurul, kutsub ta üha rohkem ja rohkem inimesi jagada nendega oma edu, pakkudes frantsiisilepinguid. Praeguseks ajaks on maailmas juba 650 frantsiisiettevõtteid nimega Gold's Gym. Maksumus Esialgsed invisteeringud: $2,218,250 - $5,000,500 Esialgne Frantsiisitasu: $40,000 Pidevad litsentsitasud (kasutustasud): 5% Reklaami litsentsitasud (kasutusasud): 2% 3 Millist tuge frantsiisivõtja saab? Kuna Gold’s Gym on olnud edukas rahvusvaheline ettevõtte juba 50 aastat ja esindanud oma spordiklubid enam kui 28 riigis, nagu frantsiisiandja pakub ta profesionaalse toe oma frantsiisivõtjatele. "Meie oleme läbi töötanud ja kasutame süsteeme ja ressurse, mis aitavad teil luua parim spordiklubi omas linnas, regioonis. Te saate meie käest meetodid spetsiaalsest frantsiisiprogrammist, mille aluseks on teadmised, kogemused ja oskused, mis on kogunenud

Varia → Kategoriseerimata
3 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Frantsiisiidee

Avamise eelne kindlustus $2000. Subway peab väga tähtsaks meeskonda kes peab vastavalt nende nõuetele treenitud olema selleks peaks arvestama $4000. Kogu juriidilistele tegevustele ja raamatupidamisele $2500. Subway eeldab, et oleks ka $16500 mis kindlustaks umbes 3 kuu tegevuse. Koguinvesteering ühe poe avamiseks on umbes $135.500 ­ 217.500 mille sees on veel 8% litsensitasu nädalas ja 2.5% reklaamitasu nädalas. Ehk siis peab frantsiisivõtja vastutama, et oleks olemas finants ettevõte rajamiseks, kindlasti ka asukoha mille kriteeriumid on määranud Subway peakontor. Samas on ta vastutav veel varustuse ja rendipinna eest. Frantsiisivõtja peab palkama töölised ja juhatama restorane. Ning tasuma iganädalase frantsiisi- ja reklaamitasu. Kui need kriteeriumid on täidetud siis The Subway omalt poolt ligipääsu retseptidele ja operatiivsüsteemidele, samas aitavad nad ka

Majandus → Ettevõtluse alused
55 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Ettevõtlusvormide plussid ja miinused

eesmärkide täitmiseks või jaotada oma liikmete vahel  Ümberkujundamine teist liiki juriidiliseks isikuks ei ole lubatud Frantsiisiettevõt  Madalam läbikukkumise  Puudub võimalus arendada oma e frantsiisivõtja protsent, kuna ärikontseptsioon ideed ja olla loominguline seisukohalt on kontrollitud  Iseseisvuse puudus- tuleb täita  Ettevõtte toimimispõhimõtted on standardiseeritud funktsioone. välja töötatud ja testitud, seega Frantsiisileandja kehtestab tegevuse alustamine võib reeglid

Majandus → Ettevõtlus
44 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Ettevõtluse aluste eksam

keskkonna. nende raames. Uuendustega kaasnev risk. Uuenduste võimalus Inertsus. Muudatuste kallidus. Vajadus olla paindlik, vältida Seotus standartsete ülemäärast seotust kindlate struktuuridega. ressurssidega. 28. Frantsiis. Olemus. Eelised ja miinused frantsiisiandja ja frantsiisivõtja seisukohalt. Frantsiisiandja poolt pakutava toetuse sisu. Frantsiisivõtja poolt frantsiisiandjale esitatavad võimalikud nõuded (eeltingimused). Frantsiis on pikaajaline leping frantsiisiandja ja frantsiisivõtja vahel, millega frantsiisiandja annab vastava tasu eest frantsiisivõtjale õiguse kasutada oma oskusteavet ja kogemust. Selle hulka kuuluvad näiteks ärinimi, kaubamärk ja muu sümboolika, tootmistehnoloogia ja tegevusmudel.

Majandus → Ettevõtlus alused
47 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Frantsiisiidee SMOOTHIE KING

on eri tingimustena veel välja toodud nõue, et frantsiisivõtjal peab olema likviidset - kergesti sularahaks tehtavat - vara 75 000 dollarit ühe ühiku kohta ja minimaalset neto väärtust 250 000 dollarit ühiku kohta (Smoothie King, Franchising). Smoothie King’i frantsiisi Eestisse toomise põhjal on maksumus kindlasti suurem, kui eelnevalt välja toodud maksimaalne maksumus, sest Euroopas ei ole hetkel veel ühtegi Smoothie King’i frantsiisi. 1.4 Millist tuge frantsiisivõtja saab? Frantsiisivõtja saab frantsiisiandja poolt väga mitmekülgsest tuge. Esimene tugi, mida frantsiisiandja frantsiisivõtjale annab on minimaalne risk. Frantsiisi võtmisel on juba olemas tugi äratuntavast brändist koos eelnevalt tõestatud äri meetodiga. Makstes frantsiisiandjale 2 alustus- ning kasutustasud, antakse frantsiisivõtjale vastu kaubandusnimi, kaubamärk ja äri süsteem

Majandus → Ettevõtlus
10 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Learning Express Toys

KOKKU: $209,500 - $298,000 Minimaalsed raha nõuded Personal Net Worth $300,000 Minimaalne raha investeering $100,000 Maksimaalsed laenud $125,000 Millist tuge frantsiisivõtja saab? · Enne kui investeering on tehtud, frantsiisivõitjal on võimalus tasuta tellida põhjalikku uurimist, kas on mõte teha mingit olulist kulutust või mitte (see aga omakorda võimaldab minimiseerida riske). · Frantsiisivõtjal on õigus kasutada Learning Express Toys kaubamärki. · Frantsiisiandja annab juhtimise, raamatupidamise ja personali õppimise abi. Kuna noorel ettevõtjal võib alguses tekkida palju küsimusi ja probleeme, frantsiisiandja

Majandus → Majandus
5 allalaadimist
thumbnail
8
pptx

FRANTSIIS

FRANTSII S SISSEJUHATUS Frantsiisi ajalugu Frantsiis Frantsiisi plussid ja miinused Frantsiis ettevõtted FRANTSIISI AJALUGU Isaac M. Singer (1811-1875) 1850. aastal Ameerika Ühendriikides Õmblusmasin `'Singer'' Ray Kroc (1902-1984) 1954. aastal Chicagos Aastal 1961 McDonald Aastaks 1988 avatud 10 000 restorani 1960. aastal Rahvusvaheline Frantsiisi Asutus FRANTSIIS Frantsiisivõtja- firma või isik, kes soovib väheste riskidega firmat juhtida Frantsiisiandja- firma, kes annab ainuõiguse oma toote, teenuse või meetodi turustamiseks. Frantsiisileping Plussid Lihtne alustada Miinused Tuntud maine Frantsiisitasud Kindel turg Reklaamitasud, Suured võimalused alustustasud eduks Pole tegutsemis- Koolitused vabadust Abi äri püsti Frantsiisilepingul paneku...

Majandus → Majandus
3 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Ettevõtluse eksami konspekt

jaoks vastava ala spetsialiste. 7. Piiratud vabadus, pikad tööpäevad, ülekoormatus, stress, probleemid tervisega. 8. Risk kaotada investeeritud kapital, st jääda ilma oma säästudest, sageli ka jääda võlgu teistele. Peamised põhjused, miks loobutakse kavandatava firma rajamisest on: 1) finantskaalutlused ­ puudub stardikapital; 2) perekonnaga seotud kaalutlused; 3) nõrk äriidee. 8.Frantsiis: Frantsiis on pikaajaline leping frantsiisiandja ja frantsiisivõtja vahel. See lubab frantsiisivõtjal kasutada frantsiisiandja oskusteavet ja kogemust. Sinna kuulub näiteks nimi, kaubamärk ja muu sümboolika, tootmistehnoloogia, väljaõppemetoodika ja muu info. Sõltuvalt tegevusalast ja konkreetsest frantsiisilepingust võib frantsiisi ulatus olla erinev. Osapoolte vaheline frantsiisileping määratleb nende õigused ja kohustused. Leping on tavaliselt tähtajaline, koos õigusega seda pikendada. Järgnevalt frantsiisi eelised ja puudused

Majandus → Ettevõtlus
140 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Ettevõtlus

Aktsiad on kahte liiki- lihtaktsiad ja 23.eelisktsiad . Hääleõigus on 24.eelisaktsiate omanikul. Aktsiaseltsil on kohustuslik 25.kolmetasandiline juhtimisstruktuur: 26.üldkoosolek, 27.nõukogu ja 28.juhatus. Aktsiakapitali laiendamine on 29.üldkoosoleku pädevuses. Ühistu äriühinguna erineb kapitaliühingutest selle poolest, et kõigil tema liikmetel on 30.võrdne hääleõigus. 2. Miks alustatakse ettevõtlust sageli frantsiisilepinguga? frantsiisileping-tuntud firma annab tasu eest frantsiisivõtja käsutusse kogu oma vajaliku oskusteabe ja kaubamärgi kasutamise õiguse 3. Mis on turundusmeetmestik? Turundusmeetmestik on meetmete kombinatsioon, mida firma rakendab sihtturu mõjutamiseks. Turundaja on koostisosade miksija, ta kombineerib erinevaid turundusvõtteid, jõudmaks firma jaoks optimaalse lahenduseni 4. Missugustest osadest koosneb ärikontseptsioon? Ärikontseptsioon koosneb 4 komponendist: 1) toode või teenus 2) tarbija 3) vajadused 4) unikaalne kompetents

Majandus → Ettevõtlus
4 allalaadimist
thumbnail
32
doc

Ettevõtluse alused eksam 2015

Tööandaja Harva Sageli Maksustamine Ettevõtlustulu maksustatakse Ettevõtja võib saada nii palka nii tulu kui sotsiaalmaksuga kui dividende, viimased (viimasel on ülempiir) maksustatakse vaid tulumaksuga 41. Frantsiis. Olemus. Eelised ja miinused frantsiisiandja ja frantsiisivõtja seisukohalt. Frantsiisiandja poolt frantsiisivõtjale pakutava toetuse võimalik sisu. Frantsiisivõtja poolt frantsiisiandjale esitatavad võimalikud nõuded (eeltingimused). Pikaajaline leping frantsiisiandja ja frantsiisivõtja vahel, millega frantsiisiandja annab vastava tasu eest frantsiisivõtjale õiguse kasutada oma oskusteavet ja kogemust. Frantsiisiandja Frantsiisivõtja

Majandus → Ettevõtluse alused
137 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Ettevõtlus

8. Too näiteid, mis selgitax äri unikaalsust ja äritegureid. Ärikontseptsioon. Koosneb 4 komponendist: 1) toode või teenus 2) tarbija 3) vajadused 4) unikaalne kompetents 9. Miks alustatakse ettevõtlust sageli frantsiisilepingu alusel? Frantsiisileping ­ tuntud firma annab tasu eest frantsiisivõtja käsutusse kogu oma vajaliku oskusteabe ja kaubamärgi kasutamise õiguse 13. Mis on põhierinevus ühistu ja aktsiaseltsi vahel? Ühistu ­ ei ole kapitali õhing, sest kõigil liikmetel on võrdne hääleõigus sõltumata sissemakse suurusest 15. Too näiteid, kuidas Eestis teostatakse ettevõtluspoliitikat? · Stardiabi 100 000.- alustavale ettevõttele · Toetus ettevõtte tootearenduseks ja uue toote rakendusuuringuteks(35-50% projekti mahust)

Majandus → Majandus
182 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Majanduseksamiks vajalik

oma plaanid ellu viin, siis millist tulu see mulle annab?" 7. Uue ettevõtte loomise eelised ja puudused Firma nimi ja toode on võõrad.Kui konkureerivaid firmasid on palju,siis on raske oma toodet esile tuua ja sellega inimestes usaldust tekitada,st et on kaupa raske turul teistest märgatavamaks teha. Samas võib firma muutuda populaarseks,sest ta on uus ja kui on piisavalt reklaami,pakub see inimestele huvi. 8. Frantsiis ­ on pikaajaline leping frantsiisiandja ja frantsiisivõtja vahel. See lubab frantsiisivõtjal kasutada frantsiisiandja oskusteavet ja kogemust. Sinna kuulub nt nimi, kaubamärk ja muu sümboolika, tootmistehnoloogia, väljaõppemetoodika ja muu info. Sõltuvalt tegevusalast ja konkreetsest frantsiisilepingust võib frantsiisi ulatus olla erinev. Frantsiisileping määratleb osapoolte õigused ja kohustused. Leping on tavaliselt tähtajaline, koos õigusega seda pikendada. 9. Frantsiisi eelised ja puudused 1) Eelised frantsiisivõtja seisukohalt:

Majandus → Majandus
75 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Ettevõtluse alused eksam

tuleb täita! 1. Leidur (disainer, kunstnik vms) – nõudlust omava toote/teenuse autor. 2. Ettevõtja – see, kes näeb tootes ärivõimalust ja suudab seda ära kasutada. 3. Kasvava organisatsiooni juht – juhib ettevõtet kiire arengu perioodil, suudab kontrollida organisatsiooni kasvu ja tegevusulatuse laienemist. 4. Väljakujunenud, stabiilse organisatsiooni juht. 40.Frantsiis. Olemus. Eelised ja miinused frantsiisiandja ja frantsiisivõtja seisukohalt. Frantsiisiandja poolt frantsiisivõtjale pakutava toetuse võimalik sisu. Frantsiisivõtja poolt frantsiisiandjale esitatavad võimalikud nõuded (eeltingimused). Frantsiis on pikaajaline leping frantsiisiandja ja frantsiisivõtja vahel, millega frantsiisiandja annab vastava tasu eest frantsiisivõtjale õiguse kasutada oma oskusteavet ja kogemust. Selle hulka kuuluvad näiteks ärinimi, kaubamärk ja muu sümboolika, tootmistehnoloogia ja tegevusmudel

Majandus → Ettevõtluse alused
58 allalaadimist
thumbnail
18
pdf

Majandusõpetuse aine mõisted

Ettevõtlik inimene on algatusvõimeline. Ta on orienteeritud oma ideede realiseerimisele, et selle kaudu saavutada teda ümbritseva keskkonna, iseenda ja oma lähedaste elukvaliteedi jätkuv paranemine. 2 25. Frantsiis Frantsiis võlaõigusseaduses § 375. Frantsiisilepingu mõiste Frantsiisilepinguga kohustub üks isik (frantsiisiandja) andma teisele isikule (frantsiisivõtja) õiguse kasutada frantsiisivõtja majandus- või kutsetegevuses frantsiisiandjale kuuluvat õiguste ja teabe kogumit, muu hulgas õigust frantsiisiandja kaubamärgile, ärilisele tähistusele ja oskusteabele. _________ Frantsiis on pikaajaline leping frantsiisileandja ja frantsiisivõtja vahel, millega frantsiisileandja annab vastava tasu eest frantsiisilevõtjale kasutada oma oskusteavet ja kogemust. Näiteks ärinimi, kaubamärk ja muu sümboolika, tootmistehnoloogia ning tegevusmudel.

Majandus → Majandusõpetus
12 allalaadimist
thumbnail
4
doc

TTÜ ettevõtluse alused konspekt

38. Ettevõtte rajamiseks vajalikud sammud ­ põhiloogika. 39. Nutika idufirma (Lean start-up) lähenemine ettevõtte rajamisele. 40. Saras S. Sarasvathy ettevõtlusprotsessi käsitlus. 41. Ettevõtete juriidilised vormid (6) ­ lihtsalt neid teada + orienteeruv osakaal üldarvus. 42. Aktsiaseltsi ja osaühingu minimaalse aktsia- või osakapitali suurus. 43. Ettevõtlusvormi valikul OÜ või FIE kasuks otsustamist mõjutavad tegurid. 44. Frantsiis. Olemus. Eelised ja miinused frantsiisiandja ja frantsiisivõtja seisukohalt. Frantsiisiandja poolt frantsiisivõtjale pakutava toetuse võimalik sisu. Frantsiisivõtja poolt frantsiisiandjale esitatavad võimalikud nõuded (eeltingimused). 45. Ettevõtte ostu ja müügi võimalikud motiivid. 46. Tegutseva ettevõtte ostmise võimalikud eelised ja miinused. 47. Tegutseva ettevõtte ostmisel tema hinna määramise põhivõimalused. 48. Frantsiisi abil ning tegutseva ettevõtte ostmise läbi ettevõtlusse sisenemise võimaluste võrdlus. 49

Majandus → Ettevõtluse alused
127 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Ettevõtluse vastused

kaupade müük/teenuste osutamine on talle püsivaks tegevuseks ning seaduses sätestatud äriühing.Ettevõtjal peaksid olema:vaimne võimekus,teotahe,suhtlemisoskus,kompetentsus,enesekindlus,otsustusvõime. 2.Aktsiaslts ­ on äriühing,millel on aktsiateks jaotatud aktsiakapital;vastutab oma kohustuste täitmise eest oma varaga.aktsiakapital peab olema vähemalt 400 000.- Väikseim nimiväärtus on 10krooni. 3.Frantsiis ­ on pikaajaline leping frantsiisiandja ja frantsiisivõtja vahel.See lubab frantsiisivõtjall kasutada frantsiisiandja oskusteavet ja kogemust.Sinna kuulub näiteks nimi,kaubamärk ja muu sümboolika,tootmistehnoloogia,väljaõppemetoodika ja muu info.Sõltuvalt tegevusalast ja konkreetsest frantsiisilepingust võib frantsiisi ulatus olla erinev. 4.Äriidee ­ on idee,mille eesmärk on teenida oma autorile või realiseerijate kasu.Äriplaan ­ on ettevõtte äriidee edasiarendus,ta kajastab sõnades ja numbrites seda,milliseis võimalusi ettevõte

Majandus → Ettevõtlus
130 allalaadimist
thumbnail
2
docx

UURING SOTSIAALMAJANDUSLIKE TEGURITE MÕJU KOHTA HISPAANIA FRANTSIISIANDJATE RAHVUSVAHELISEL LAIENEMISEL LADINA-AMEERIKA RIIKIDESSE

See otsus nõuab teavet võimalike sihtturgude kohta (näiteks valitsuse määrused, tehingu põhised tegurid, globaalsed strateegilised muutujad ning turumuutujate dünaamika ja olemus) ning see teave määrab suuresti edu või ebaedu rahvusvahelisel turul. Rahvusvahelise kogemuse muutujad, rahvusvahelistumise kiirus ja sektor, kus frantsiisiandja tegutseb, on need, mis mõjutavad frantsiisiandja strateegiat konkureerida samaaegselt eri riikide turgudel. Teine tegurite plokk on seotud frantsiisivõtja enda ja selle isikuomadustega (riskikartlikkus, individualism, finantssuutlikkus jne). Sellest järeldatakse, et Hispaania kaubanimed eelistavad siseneda turgudele, kus frantsiisivõtjal on suur riskikartlikkus (hirm ebaõnnestumise ees äris), aga ka väike individualism. Kolmas plokk on need tegurid, mis on seotud operatsiooni sihtriigiga. Viimastel aastatel on toimunud tugev kasv nii erinevate kaubanimede kui ka müügikohtade arvu poolest, olles kohal kõikides Ladina-Ameerika riikides

Majandus → Rahvusvaheline äri ja eetika
0 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Frantsiisiidee

restorani. Ettevõte üritab vaikselt laieneda ka Aafrikasse, kus juba on avatud 70 restorani. 2013. aastal ulatus KFC kogumüük 23 miljardi USA dollarini ning keskmiselt on iga kiirtoidurestorani käive aastas 1-1,5 millionit dollarit. KFC kiirtoidurestoranid kuuluvad nii frantsiisidele, kui ka firmale endale, kuid 18750-st restoranist on frantsiiside omanduses tervelt 88 protsenti. Frantsiisi sisu kohustab frantsiisivõtjat opereerima kui KFC restorani. Frantsiisivõtja on kohustatud: kasutama spetsiaalset menüüd ja retsepte; kasutama KFC-le iseloomulikku sisekujundust ja sisustust; jägima KFC reklaami- ja turundusprogramme; läbi viima kvaliteedikontrolli; pakkuma koolitusi ja abi. Frantsiisiidee teostamiseks ning kanditeerimiseks on KFC seadnud hulga nõudmisi, mida kanditaat täitma peab. Esmalt finatsilise poole pealt peab kanditeeriva poole omakapital kokku olema vähemalt 1,5 millionit USA dollarit ning kanditeeriv peab omama 750 000$

Majandus → Majandus
3 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Ettevõtluse alused kodutöö: frantsiis

Kong ja Macau. Ühtlasi esimene Ameriikast pärit frantsiis, mis avati Iraagis. 3) Maksumus Esiteks on finantstingimused, mis tuleb täita:  Ettevõtte puhasmaksumus peab olema vähemalt 700 000 dollarit.  Likviidset raha vähemalt 350 000 dollarit. Seejärel tuleb maksumus: Kogu investeeringu väärtus: 297 000 – 2 109 000 dollarit Frantsiisitasu: 25 000 dollarit Pidevalt ära makstav tasu: 6% Frantsiisilepingu pikkus: 20 aastat. 4) Millist tuge frantsiisivõtja saab Pizza Hut reklaamib ennast, kui ühte parima toega frantsiisi. Sealhulgas on näiteks: Restorani opereerimise koolitus; ligipääs erinevatele süsteemidele ja juhenditele, mis suurendavad teadmisi valdkonnas; pakuvad frantsiisiäri koolitajat, kes annab meeskonnaga pidevalt konsultatsioone; rahvusvaheline meediakajastus, sh telekas, raadi ja digitaalmeedia; pidevat uute toodete arendussüsteemi; abi finantskontrolli teostamisel; suure ostujõuga kaubandusketi

Majandus → Mikro- ja makroökonoomika
22 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Ettevõtluse alused - Eksamiks kordamine

perspektiivile - otsused on üheastmelised koos ene täieliku sidumisega langetatud otsustega -ressursside omandamine ja töötajate arvu suurendamine - eelistab kindlaks määratut, kindlal ajal saadavat tasu ja edutamist - eelistab formaliseeritud hierarhiat - tunnistab keskkonnast tulenevaid kitsendui ja püüab teha optimaalseid otsuseid nende raames - intertsus. Muudatuste kallidus. Seotus standartsete struktuuridega. 28.Frantsiis. Olemus. Eelised ja miinused frantsiisiandja ja frantsiisivõtja seisukohalt. Frantsiisiandja poolt frantsiisivõtjale pakutava toetuse võimalik sisu. Frantsiisivõtja poolt frantsiisiandjale esitatavad võimalikud nõuded (eeltingimused). Frantsiis – leping frantsiisiandja ja frantsiisivõtja vahel, millega frantsiisandja annab vastava tasu ees frantsiisivõtjale õiguse kasutada oma oskusteavet ja kogemust. Selle hulka kuuluvad ärinimi, kaubamärk, muu sümboolika, tootmistehnoloogia ja tegevusmudel

Majandus → Ettevõtlus alused
59 allalaadimist
thumbnail
46
doc

Ettevõtluse aluste kordamisküsimused 2016 ja eksamiküsimused

keskkonna. nende raames. Uuendustega kaasnev risk. Uuenduste võimalus Inertsus. Muudatuste kallidus. Vajadus olla paindlik, vältida Seotud standartsete ülemäärast seotust kindlate struktuuridega. ressurssidega 29. Frantsiis. Olemus. Eelised ja miinused frantsiisiandja ja frantsiisivõtja seisukohalt. Frantsiisiandja poolt frantsiisivõtjale pakutava toetuse võimalik sisu. Frantsiisivõtja poolt frantsiisiandjale esitatavad võimalikud nõuded (eeltingimused). Frantsiis: pikaajaline leping frantsiisiandja ja frantsiisivõtja vahel, millega frantsiisiandja annab vastava tasu eest frantsiisivõtjale õiguse kasutada oma oskusteavet ja kogemust.  Selle hulka kuuluvad näiteks ärinimi, kaubamärk ja muu sümboolika, tootmistehnoloogia ja tegevusmudel

Majandus → Ettevõtluse alused
112 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Rahvusvaheline äri küsimused-vastused

● kohene tulu. Kaudse eksportimise puudused: ● väike kasum; ● olematu turukontroll; ● tarbijatega otsekontakti puudumine; ● tagasiside puudumine; ● paindumatus ja aeglus tarbijaeelistuste muutumisel; ● ekspordifirmast sõltumine. Enamasti eksporditakse kodumaise ekspordifirma abil kaugemale turule, mida hästi ei tunta või kuhu ise minna ei soovita Frantsiis on juriidiline ärikokkulepe, mille järgi frantsiisivõtja saab frantsiisilepingus sätestatud tingimustel õiguse kasutada frantsiisiandja ärikontseptsiooni ja tema kaubamärki. Frantsiisivõtja maksab frantsiisiandjale selle eest perioodilist kasutustasu, ühekordset lepingu alustamise tasu ja/või turundus- ja reklaamitasu. Frantsiisiandja on kohustatud tagama frantsiisivõtjale vajaliku väljaõppe ja vastavad juhised tema frantsiisi edukaks majandamiseks.

Majandus → Rahvusvaheline äri ja eetika
48 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Frantsiisiidee Wag N’ Wash

Frantsiisi hind sõltub keskuste suurusest, arvust ja ehitusest ning paljudest teistest faktoritest. Ühe keskuse rajamisel on frantsiisi loa maksumus $40 000, kolme keskuse rajamisel $90 000 ja viie keskuse rajamisel $150 000. Kogu maksumus on $375 000 - $518 000. ERLE MAIDO 18.10.2015 Millist tuge frantsiisivõtja saab? Frantsiisivõtjale pakutakse seitsme astmelist tuge. Esimene aste on eelkvalifitseerumine. Frantsiisivõtjale saadetakse dokumendid, mis sisaldavad palju informatsiooni Wag N’ Washist, et oleks natukene tuvumisaega. Teine aste on näost-näkku kohtumine, et seletada veel paremini lahti ettevõtte olemus ja mõista kummagi poole eesmärke. Kolmas aste on õppe protsess, kus õpitakse teadma rohkem Wag N’ Washi brändist ning nähakse põgusalt, kuidas ettevõte töötab

Majandus → Ettevõtluse alused
5 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Ettevõtluse kordamisküsimused

3. Kasvava organisatsiooni juht ­ juhib ettevõtet kiire arengu perioodil, suudab kontrollida organisatsiooni kasvu ja tegevusulatuse laienemist. 4. Väljakujunenud, stabiilse organisatsiooni juht. 16. Ettevõtja ja väljakujunenud organisatsiooni juhi omaduste erinevused. 17. Miks on arenenud riikides ettevõtte keskmine suurus viimastel aastakümnetel langenud? 18. Frantsiis. Olemus. Eelised ja miinused frantsiisiandja ja frantsiisivõtja seisukohalt. Frantsiisiandja poolt frantsiisivõtjale pakutava toetuse võimalik sisu. Frantsiisivõtja poolt frantsiisiandjale esitatavad võimalikud nõuded (eeltingimused). Frantsiis on pikaajaline leping frantsiisiandja ja frantsiisivõtja vahel, millega frantsiisiandja annab vastava tasu eest frantsiisivõtjale õiguse kasutada oma oskusteavet ja kogemust. Selle hulka kuuluvad näiteks ärinimi, kaubamärk ja muu sümboolika, tootmistehnoloogia ja tegevusmudel

Majandus → Ettevõtluse alused
243 allalaadimist
thumbnail
44
pdf

Ettevõtluse alused - kordamisküsimused

Leidur (disainer, kunstnik vms) – nõudlust omava toote/teenuse autor. Ettevõtja – see, kes näeb tootes ärivõimalust ja suudab seda ära kasutada. Kasvava organisatsiooni juht – juhib ettevõtet kiire arengu perioodil, suudab kontrollida organisatsiooni kasvu ja tegevusulatuse laienemist. Väljakujunenud, stabiilse organisatsiooni juht. Joonis slaid 4 + trüki välja slaidid 9, 10, 11 28. Frantsiis. Olemus. Eelised ja miinused frantsiisiandja ja frantsiisivõtja seisukohalt. Frantsiisiandja poolt frantsiisivõtjale pakutava toetuse võimalik sisu. Frantsiisivõtja poolt frantsiisiandjale esitatavad võimalikud nõuded (eeltingimused). Frantsiis on pikaajaline leping frantsiisiandja ja frantsiisivõtja vahel, millega frantsiisiandja annab vastava tasu eest frantsiisivõtjale õiguse kasutada oma oskusteavet ja kogemust. Selle hulka kuuluvad näiteks ärinimi, kaubamärk ja muu sümboolika, tootmistehnoloogia ja tegevusmudel

Ühiskond → Avalik haldus
27 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Ettevõtluse alused

Kasumi Tulumaksuvabastus erikonto Tulumaksuvaba reinvesteerimine abil FIE OÜ · Äriühingu osade üleandmine või pärandamine on lihtsam kui FIE ettevõtte üleminek. (FIE vara pärimine, aruandluse lõpetamine, maksud ­ päris keeruline, eriti kui pärijaid on mitu ja neist mõni jätkab ettevõtlusega, mõni ei jätka.) 43. Frantsiis. Olemus. Eelised ja miinused frantsiisiandja ja frantsiisivõtja seisukohalt. Frantsiisiandja poolt frantsiisivõtjale pakutava toetuse võimalik sisu. Frantsiisivõtja poolt frantsiisiandjale esitatavad võimalikud nõuded (eeltingimused). · Frantsiis on pikaajaline leping frantsiisiandja ja frantsiisivõtja vahel, millega frantsiisiandja annab vastava tasu eest frantsiisivõtjale õiguse kasutada oma oskusteavet ja kogemust. · Selle hulka kuuluvad näiteks ärinimi, kaubamärk ja muu sümboolika, tootmistehnoloogia ja

Majandus → Ettevõtluse alused
37 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Lepinguõigus

15. Litsentsilepingu mõiste ja sisu Litsentsilepinguga annab üks isik (litsentsiandja) teisele isikule (litsentsisaaja) õiguse teostada intellektuaalsest varast tulenevaid õigusi kokkulepitud ulatuses ja kokkulepitud territooriumil, litsentsisaaja aga kohustub maksma selle eest tasu (litsentsitasu). 16. Frantsiisilepingu mõiste ja sisu Frantsiisilepinguga kohustub üks isik (frantsiisiandja) andma teisele isikule (frantsiisivõtja) õiguse kasutada frantsiisivõtja majandus- või kutsetegevuses frantsiisiandjale kuuluvat õiguste ja teabe kogumit, muu hulgas õigust frantsiisiandja kaubamärgile, ärilisele tähistusele ja oskusteabele. 17. TEENUSTE OSUTAMISE LEPINGUD Käsundusleping Komisjonileping Tervishoiuteenuse osutamise leping Töövõtuleping Pakettreisileping Hoiuleping Kaubaveoleping 18. Käsunduslepingu mõiste Käsunduslepinguga kohustub üks isik (käsundisaaja) vastavalt lepingule osutama teisele

Õigus → Õigusõpetus
356 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Äriplaani töö

tuntakse organisatsiooni, ettevõtet, toodet, kampaaniat vm. Tunnuslause võib välja kujuneda pärimuslikul teel või olla sihipäraselt konstrueeritud. Konkurentsieelis ­ Konkurentsieelis tähendab lihtsustatud kujul eristumist konkurentidest, kusjuures eristumise võimalusi on väga mitmeid. Frantsiisiettevõte ­ Ettevõte, mida on alustatud frantsiisilepinguga ­ frantsiisiandja, tuntud firma, annab tasu eest frantsiisivõtja käsutusse kogu vajaliku oskusteabe ja kaubamärgi kasutamise õiguse. Pereettevõte ­ Pereettevõte on ettevõte, mis on täielikult või valdavalt omatud ja kontrollitud pereliikmete poolt. Koduettevõte ­ Ettevõtlus toimub juhi kodus. off-shore ettevõte ­firma, mis on registreeritud kas madala või null maksumääraga piirkonda või riiki. spin-off ettevõte ­ Spin-off ettevõte on Eesti Kunstiakadeemia (edaspidid EKA) liikmeskonna või EKA lõpetanud isikute poolt asutatud äriühing

Majandus → Majandus
13 allalaadimist
thumbnail
25
doc

Ettevõtluse alused - eksami kordamisküsimused

2. Ettevõtja ­ see, kes näeb tootes ärivõimalust ja suudab seda ära kasutada. 3. Kasvava organisatsiooni juht ­ juhib ettevõtet kiire arengu perioodil, suudab kontrollida organisatsiooni kasvu ja tegevusulatuse laienemist. 4. Väljakujunenud, stabiilse organisatsiooni juht. 27. Ettevõtja ja väljakujunenud organisatsiooni juhi omaduste erinevused. 28. Frantsiis. Olemus. Eelised ja miinused frantsiisiandja ja frantsiisivõtja seisukohalt. Frantsiisiandja poolt frantsiisivõtjale pakutava toetuse võimalik sisu. Frantsiisivõtja poolt frantsiisiandjale esitatavad võimalikud nõuded (eeltingimused). Frantsiis on pikaajaline leping frantsiisiandja ja frantsiisivõtja vahel, millega frantsiisiandja annab vastava tasu eest frantsiisivõtjale õiguse kasutada oma oskusteavet ja kogemust. Selle hulka kuuluvad näiteks ärinimi, kaubamärk ja muu sümboolika, tootmistehnoloogia ja

Majandus → Ettevõtlus
168 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Ettevõtlus alused eksami küsimused

* FIE raamatupidamine kassapõhine ja tehakse ise, OÜ raamatupidamine tekkepõhine ja lisakuluga * FIE raha võib kasutada ettevõtlustulu isiklikeks vajadusteks, OÜ äriühingu ja eraisiku rahad peavad olema eraldatud (isiklik tulu palgana või dividendidena) * FIE ettevõtlus on üks tervik, OÜ samal omanikul võib olla mitu OÜ-d sellele liaaks ka FIE * FIE tulumaksuvaba erikonto abil, OÜ tulumaksuvaba 44) Frantsiis  pikaajaline leping frantsiisiandja ja frantsiisivõtja vahel, millega frantsiisiandja annab vastava tasu eest frantsiisivõtjale õiguse kasutada oma oskusteavet ja kogemust. Eelised ja miinused ja frantsiisivõtja seisukohalt  Madalam läbikukkumiste protsent, kontrollitud ärikontseptsioon  Tegevuse alustamine võib toimuda kiiremini. Ettevõtte toimimispõhimõtted on välja töötatud ja testitud.  Nõuab vähem kogemusi  Tuntud kaubamärk ja imago tarbija silmis toetab müüki

Majandus → Ettevõtlus alused
112 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Ettevõtluse alused eksam

· Eelistab kindlaksmääratut, kindlal ajal saadavat tasu ja edutamist. · Eelistab formaliseeritud hierarhiat. · Tunnistab keskkonnast tulenevaid kitsendusi ja püüab teha optimaalseid otsuseid nende raames. · Inertsus. Muudatuste kallidus. Seotus standartsete struktuuridega. 17. Miks on arenenud riikides ettevõtte keskmine suurus viimastel aastakümnetel langenud? 18. Frantsiis · pikaajaline leping frantsiisiandja ja frantsiisivõtja vahel, millega frantsiisiandja annab vastava tasu eest frantsiisivõtjale õiguse kasutada oma oskusteavet ja kogemust. Eelised ja miinused ja frantsiisivõtja seisukohalt · Madalam läbikukkumiste protsent, kontrollitud ärikontseptsioon · Tegevuse alustamine võib toimuda kiiremini. Ettevõtte toimimispõhimõtted on välja töötatud ja testitud. · Nõuab vähem kogemusi · Tuntud kaubamärk ja imago tarbija silmis toetab müüki

Majandus → Ettevõtluse alused
975 allalaadimist
thumbnail
32
pdf

Ettevõtluse alused eksami kordamine

muudkombinatsioonid. 3. “Freemium business model” – baastoode/teenus tasuta, parem variant tasuline (veebiteenused, tarkvara, Skype, Spotify, Dropbox, SurveyMonkey). Sageli piisab tasuvuseks sellest, et väike osa kasutajatest maksab. 4. Frantsiis​. Frantsiisilepinguga kohustub üks isik (frantsiisiandja) andma teisele isikule (frantsiisivõtja) õiguse kasutada frantsiisivõtja majandus- või kutsetegevuses frantsiisiandjale kuuluvat õiguste ja teabe kogumit, muu hulgas õigust frantsiisiandja kaubamärgile, ärilisele tähistusele ja oskusteabele (Võlaõigusseadus). Nt: McDonalds, Subway, hotellid, autorent, tanklad, näiteid võib leida väga erinevatelt tegevusaladelt. 5. Võrkturundus (Multi-level marketing) – värvatakse müügimehi, kes värbavad müügimehi, kes ... „Vaese mehe frantsiis“. Nt Avon, Amway, Herbalife, Oriflame, Mary

Majandus → Keskkonnaökonoomika
13 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Eksam - Ettevõtluse alused vastused 2011

· Ressursside omandamine ja töötajate arvu suurendamine. · Eelistab kindlaksmääratut, kindlal ajal saadavat tasu ja edutamist. · Eelistab formaliseeritud hierarhiat. · Tunnistab keskkonnast tulenevaid kitsendusi ja püüab teha optimaalseid otsuseid nende raames. · Inertsus. Muudatuste kallidus. Seotus standartsete struktuuridega. 17. Frantsiis · pikaajaline leping frantsiisiandja ja frantsiisivõtja vahel, millega frantsiisiandja annab vastava tasu eest frantsiisivõtjale õiguse kasutada oma oskusteavet ja kogemust. Eelised ja miinused ja frantsiisivõtja seisukohalt · Madalam läbikukkumiste protsent, kontrollitud ärikontseptsioon · Tegevuse alustamine võib toimuda kiiremini. Ettevõtte toimimispõhimõtted on välja töötatud ja testitud. · Nõuab vähem kogemusi · Tuntud kaubamärk ja imago tarbija silmis toetab müüki

Majandus → Ettevõtlus alused
93 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Eksam - Ettevõtluse alused vastused 2011

 Ressursside omandamine ja töötajate arvu suurendamine.  Eelistab kindlaksmääratut, kindlal ajal saadavat tasu ja edutamist.  Eelistab formaliseeritud hierarhiat.  Tunnistab keskkonnast tulenevaid kitsendusi ja püüab teha optimaalseid otsuseid nende raames.  Inertsus. Muudatuste kallidus. Seotus standartsete struktuuridega. 17.Frantsiis  pikaajaline leping frantsiisiandja ja frantsiisivõtja vahel, millega frantsiisiandja annab vastava tasu eest frantsiisivõtjale õiguse kasutada oma oskusteavet ja kogemust. Eelised ja miinused ja frantsiisivõtja seisukohalt  Madalam läbikukkumiste protsent, kontrollitud ärikontseptsioon  Tegevuse alustamine võib toimuda kiiremini. Ettevõtte toimimispõhimõtted on välja töötatud ja testitud.  Nõuab vähem kogemusi  Tuntud kaubamärk ja imago tarbija silmis toetab müüki

Majandus → Ettevõtluse alused
175 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Majandus ja ettevõtluse alused.

frantsiisiandja annab frantsiisivõtjale litsentseeritud õiguse kasutada ärikontseptsiooni ja sellega seonduvat kaubamärki. Frantsiisikokkuleppeid võib liigitada: · tootmisfrantsiisiks · teenusefrantsiisiks · müügifrantsiisiks Tootmisfrantsiisi korral annab frantsiisiandja frantsiisivõtjale kaupade tootmiseks olulise oskusteabe või koostisosa, näiteks materjali või tootmistehnoloogia. Frantsiisivõtja kohustub kaupu tootma, kasutades frantsiisiandja ärilist tähistust ja kaubamärki. Teenuse frantsiisi korral töötab frantsiisiandja välja mingi teenuse, mida ta hakkab ise osutama. Näiteks autode rentimine, krediitkaarditeenuse osutamine. Seda teenust lubab ta edaspidi oma nime all frantsiisivõtjal osutada. Müügifrantsiisi korral toodab frantsiisiandja ise mingi toote, mille frantsiisiandja müüb

Majandus → Majanduse alused
59 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Eksam - Ettevõtluse alused vastused 2011 (Juhan Teder)

 Eelistab formaliseeritud hierarhiat. Предпочитает иерархию  Tunnistab keskkonnast tulenevaid kitsendusi ja püüab teha optimaalseid otsuseid nende raames.  Inertsus. Muudatuste kallidus. Seotus standartsete struktuuridega. Инертность, маленькие изменения 17.Frantsiis  pikaajaline leping frantsiisiandja ja frantsiisivõtja vahel, millega frantsiisiandja annab vastava tasu eest frantsiisivõtjale õiguse kasutada oma oskusteavet ja kogemust. Eelised ja miinused ja frantsiisivõtja seisukohalt  Madalam läbikukkumiste protsent, kontrollitud ärikontseptsioon  Tegevuse alustamine võib toimuda kiiremini. Ettevõtte toimimispõhimõtted on välja töötatud ja testitud.  Nõuab vähem kogemusi  Tuntud kaubamärk ja imago tarbija silmis toetab müüki

Majandus → Ettevõtlus
19 allalaadimist
thumbnail
33
docx

Ettevõtluse eksami kordamisküsimused

naaberriikidega, lepingud teiste riikidega). · Mitmesugused erakordsed sündmused - loodusõnnetused, tulekahjud, ettevõtte hoonete või transpordivahendite kannatada saamine vandalismi tagajärjel jne. · Tööõnnetused. · Oht, et ettevõtte tegevuse või tema toodete tõttu kannatavad keskkond või üksikinimesed. 11. Frantsiisi mõiste ja näited tema rakendamisest. Frantsiis on pikaajaline leping frantsiisiandja ja frantsiisivõtja vahel, millega frantsiisiandja annab vastava tasu eest frantsiisivõtjale õiguse kasutada oma oskusteavet ja kogemust. Selle hulka kuuluvad näiteks ärinimi, kaubamärk ja muu sümboolika, tootmistehnoloogia ja tegevusmudel. Frantsiisivõtjale pakutakse sageli ka väljaõpet ja ka edasist tuge äritegevuse arendamisel. Sõltuvalt tegevusalast ja konkreetsest frantsiisilepingust võib frantsiisi ulatus ja sisu olla erinev

Majandus → Ettevõtlus ja väikeettevõtte...
388 allalaadimist
thumbnail
26
docx

Lepinguõigus kordamisküsimused

isikutele võib selle ettevõtja huve kahjustada. Eelkõige oskusteavet puudutav tehniline ja finantsteave ning teave kulude hindamise metoodika, tootmissaladuste ja -protsesside, tarneallikate, ostu-müügi mahtude, turuosade, klientide ja edasimüüjate, turundusplaanide, kulu- ja hinnastruktuuride ning müügistrateegia kohta. 45. Mis on frantsiisileping ja selle sisu? Frantsiis on juriidiline ärikokkulepe, mille järgi frantsiisivõtja saab frantsiisiandja antud tingimustel õiguse kasutada frantsiisiandja ärikontseptsiooni ja tema kaubamärki. Frantsiisi puhul võtab juba toimiva äriidee üle uude keskkonda mõni teine ettevõte. Frantsiisi alla võivad kuuluda nii ärinimi, kaubamärk, tootmistehnoloogia, müügi- ja esindusõigus kui ka väljaõppemetoodika. Frantsiisivõtja on seejuures ettevõtja, kes ostab frantsiisiõiguse ja kelle tegutsemine on piiratud frantsiisilepinguga

Õigus → Lepinguõigus
145 allalaadimist
thumbnail
41
ppt

Immateriaalse põhivara arvestus

Kaubamärgi eluiga on teoreetiliselt piiramatu. Kaubamärgi registreerimisega sotud väljaminekud kantakse kohe kuluks (mitteolulised) või kapitaliseeritakse. 9 On õigus müüa kaubamärgiga kaitstud toodet või teenust (tavaliselt piiratud perioodil): Frantsiisilepingu objektiks on kasutusõiguse andmine frantsiisiandja poolt väljatöötatud süsteemile, kuhu kuulub ka kaubamärg, oskusteave jne. Frantsiisivõtja peab tagama valmistatavate kaupade või osutatavate teenuste identsed omadused 10 Frantsiiside maksumus on tavaliselt väga kõrge. Kui frantsiisilepingu järgi peab majandusüksus maksma frantsiisiandjale jooksvalt teatud summasid (nt mitmesugused teenused, reklaamikampaania vms), kantakse need kuluks arvestusperioodil. 11 On luba, mis annab õiguse kasutada

Majandus → Raamatupidamine
95 allalaadimist
thumbnail
31
docx

Äriplaani koostamise juhend

· piiratud õiguste müümine firma tootemargi ning teeninduse oskusteabe kasutamiseks; · ärikokkulepe, kus ärikontseptsiooni arendaja/omanik ehk frantsiisiandja annab frantsiisivõtjale litsentseeritud õiguse kasutada ärikontseptsiooni ja sellega seonduvat kaubamärki. Frantsiis on üks turule sisenemise meetoditest. Näiteks frantsiisiandja varustab frantsiisivõtjat toodete (elektroonsed mänguasjad) ja teenustega, mida tuuakse Eesti turule. Frantsiisivõtja maksab seejuures õiguse eest müüa konkreetseid elektroonseid mänguasju. Samuti peab ta koostama frantsiisiandjale finantsaruandeid, millest tulenevalt sõltub tavaliselt frantsiisi eest makstav tasu (näiteks 4-8 % käibest). Finantsaruanded on üheks kontrolli võimaluseks frantsiisiandjale. Seejuures ei tohi frantsiisist aru saada nii, et frantsiisivõtja ei pea ise midagi tegema. Frantsiisiga saab selle võtja siiski esmajärjekorras endale õiguse müüa frantsiisiandja

Majandus → Majandus
482 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Ettevõtlus

elukeskkonnale. 7 3. Ettevõtlusega alustamise erinevad võimalused Ettevõtjaks saamisel on valida kolme erineva võimaluse vahel: · tegutseda frantsiislepingu alusel · osta tegutsev ettevõte · rajada põhimõtteliselt uus ettevõte (asutamine) 3.1. Frantsiis Frantsiis on pikaajaline leping frantsiisiandja ja frantsiisivõtja vahel. See lubab frantsiisivõtjal kasutada frantsiisisandja oskusteavet ja kogemust. Sinna kuulub näiteks nimi, kaubamärk ja muu sümboolika, tootmistehnoloogia, väljaõppemetoodika ja muu info. Sõltuvalt tegevusalast ja konkreetsest frantsiisilepingust võib frantsiisi ulatus olla erinev. Osapoolte vaheline frantsiisileping määratleb nende õigused ja kohustused. Leping on tavaliselt tähtajaline, koos õigusega seda pikendada.

Majandus → Ettevõtlus
351 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Lepinguõiguse eksami kordamisküsimused

Teabe üleandmine (1) Litsentsiandja peab mõistliku aja jooksul pärast lepingu sõlmimist andma litsentsisaajale üle dokumendid ja teabe, mis on vajalikud õiguse kasutamiseks lepingu alusel. (2) Pärast lepingu lõppemist peab litsentsisaaja tagastama talle antud dokumendid litsentsiandjale ja hoidma saadud teavet saladuses. 13. Frantsiisileping Frantsiisilepinguga kohustub üks isik (frantsiisiandja) andma teisele isikule (frantsiisivõtja) õiguse kasutada frantsiisivõtja majandus- või kutsetegevuses frantsiisiandjale kuuluvat õiguste ja teabe kogumit, muu hulgas õigust frantsiisiandja kaubamärgile, ärilisele tähistusele ja oskusteabele. Frantsiisiandja kohustused Frantsiisiandja on kohustatud andma frantsiisivõtjale juhiseid õiguste teostamiseks ning osutama talle püsivalt sellega seotud kaasabi. Frantsiisivõtja kohustused 1) kasutama oma tegevuses frantsiisiandja ärilist tähistust;

Õigus → Lepinguõigus
403 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Äriplaan eksam

· uued konkurendid; · ekspordi puhul valuutakursi kõikumised. Analüüsi, mida oleks võimalik ette võtta nende riskide vähendamiseks? Kuidas plaanitakse nõrkused kõrvaldada, välised võimalused ära kasutada või kui suureks hindate väliste ohtude riski? 34. Riski juhtimine võib aidata teie ettevõttel eesmärkideni jõuda nii, et oma teel ei peaks te kogema shokke ja raputusi. 35. Frantsiis on pikaajaline leping frantsiisileandja ja frantsiisivõtja vahel, millega frantsiisileandja annab vastava tasu eest frantsiisilevõtjale kasutada oma oskusteavet ja kogemust. Näiteks ärinimi, kaubamärk ja muu sümboolika, tootmistehnoloogia ning tegevusmudel. · Frantsiislevõtjale pakutakse sageli väljaõpet ja ka edasist tuge äritegevuse arendamisel. · Frantsiisilevõtja on kohustatud tagama tema poolt lepingu alusel toodetavate kaupade või

Majandus → Ärijuhtimine
48 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun