UURING SOTSIAALMAJANDUSLIKE TEGURITE MÕJU KOHTA
HISPAANIA FRANTSIISIANDJATE RAHVUSVAHELISEL
LAIENEMISEL LADINA-AMEERIKA RIIKIDESSE
KOKKUVÕTE ARTIKLIST
Antud kokkuvõte põhineb artiklil “Study of the influence of socio-economic factors in the
international expansion of Spanish franchisors to Latin American countries”. Artikli
autoriteks on Jose´ M. Ramı´rez-Hurtado, Juan M. Berbel-Pineda ja Beatriz Palacios-
Florencio. Artikkel avaldati 2018 aastal veebileheküljel PlosOne.
Globaliseerumine ja arenevad turud loovad kodumaistele frantsiisiandjatele tohutuid
rahvusvahelistumise võimalusi. Frantsiisimine on rahvusvaheliste frantsiisiandjate välismaale
● koolitab juhtkonda ja töötajaid, paranevad juhtimis- ja tööoskused (tõuseb töötajate kvalifikatsioon) ● rakendab uusi tehnoloogiaid ● turu suurendamist ja ressursside otsimist ● välismaise tarnija olulisus ● otsimine uusi väljakutseid mitte jääda pidama mugavustsooni, kuna ettevõtete kliendid on ka pidevas arengus. Rahvusvahelistumine on viis, mis võimaldab suurendada sissetulekuid, osaledes rahvusvahelisel turul, laienedes teistesse geograafilistesse piirkondadesse, mis võivad olla suurepärased ärivõimalused. 7. milline võiks olla riikide rahvuslik huvi globaliseerumise osas? · ühiskond vajab turu uuendamist, uute kaupade ja teenuste esilekerkimist · luuakse uusi töökohti mis parandab sihtriigi tööhõivet Globaliseerumist või kirjeldada kui kõigi maailma riikide üha tihedamat majanduslikku
piirkondade kaupa. Turismigeograafia keskendub turismiprotsesside geograafilisele taustale ühendades turisti "sisemise" kogemuse turismisihtkoha "välise" kogemusega. Turismigeograafia on inimgeograafia haru, mis keskendub turismiga seotud inimetegevusele ja regionaalse paiknemise geograafiale hõlmates ka nõudlusest ja pakkumisest tingitud muutusi vastavas ruumilises jaotuses. kirjeldab ja seletab turisti aktiivsuse põhjusi nii regionaalsel, rahvusvahelisel, rahvuslikul kui ka maailma tasemel kirjeldab turismiressursside asukohta ja neid mõjutavaid asjaolusid annab teadmisi, millal, kuidas, ja kus neid ressursse on turismis kasutatud. Turismigeograafia on distsipliin, mis uurib kuidas geograafilisest aspektist lähtuvalt on võimalik vaadelda turismi. 29. Turismi sihtkoha mõiste Turism on reisimise almliik, mille all mõeldakse reisimist väljaspool isiku igapäevast
töötada. Teretulemast juhtimismaailma! 4 1. JUHTIMINE JA EESTVEDAMINE OLEMUS, SEOSED JA MÕISTED 1.1 Sissejuhatus ehk juhtimisega seonduvad mõisted Vastuseks küsimusele, miks üldse peaks juhtimist ülikoolis õppima saab vastata alustades ülevaatega Maaja Vadi ,,Organisatsioonikäitumise" õpikus (1996: 26) toodud uuringu tulemustest. Heiki Kripsi poolt 1992 a. seisuga tehtud üldistused Eesti juhtide peamiste probleemide kohta on järgmised: 1) juhid ei pööra tähelepanu alluvate vajadustele, soovidele ega isiksuse omadustele; 2) juhid ei toeta alluvate ametialast ega isiksuse arengut; 3) juhid varjavad alluvate eest olulist informatsiooni; 4) juhid kamandavad; 5) juhtidel on kalduvus suhtuda alluvatesse nagu lastesse; 6) alluvate arvamusi ei arvestata, kui need on vastuolus juhi mõtetega; 7) eksimuste korral püütakse inimest karistada, selle asemel, et keskenduda vea parandamisele;
enne müüki. Vajadusest kaitsta kaubavarusid enne müüki paigutasid kaupmehed tihti kaubad oma maja katusekorrusele. Enne ratta leiutamist veeti kaupu kandeloomadega. Vankrite kasutuselevõtuga sai võima- likuks suurendada veetavaid kaubakoguseid ühe veolooma kohta mitu korda. Jõgesid pidi veeti suhteliselt suuri kaubakoguseid edasitoimetamiseks pikal veoteekonnal. Seda võimalust kasutasid ka väejuhid, kavandades vägede liikumist jõgede lähedusse. Pikkade meresõitude alustamisega keskajal sai võimalikuks mandritevaheline mitmesajatonniste kaubapartiide transportimine purje-
enne müüki. Vajadusest kaitsta kaubavarusid enne müüki paigutasid kaupmehed tihti kaubad oma maja katusekorrusele. Enne ratta leiutamist veeti kaupu kandeloomadega. Vankrite kasutuselevõtuga sai võima- likuks suurendada veetavaid kaubakoguseid ühe veolooma kohta mitu korda. Jõgesid pidi veeti suhteliselt suuri kaubakoguseid edasitoimetamiseks pikal veoteekonnal. Seda võimalust kasutasid ka väejuhid, kavandades vägede liikumist jõgede lähedusse. Pikkade meresõitude alustamisega keskajal sai võimalikuks mandritevaheline mitmesajatonniste kaubapartiide transportimine purje-
Kõik kommentaarid