Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

FRANTSIIS JA SELLE RAKENDAMINE KAUBANDUSES (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist


FRANTSIIS JA SELLE RAKENDAMINE KAUBANDUSES
Referaat
Õppejõud:
2015

SISUKORD


SISUKORD 2
Sissejuhatus 3
1 FRANTSIISI AJALUGU 4
2 FRANTSIIS 5
2.1 Frantsiisi jagunemine 5
3 FRANTSIISI SEOS KAUBANDUSEGA 7
4 FRANTSIISI PLUSSID JA MIINUSED 9
5 FRANTSIIS ETTEVÕTTED 10
5.1 Suurimad/tuntumad frantsiis ettevõtted 10
KOKKUVÕTE 12
Kasutatud kirjandus 13

Sissejuhatus


Frantsiis on küll üle-maailma laialt levinud, kuid Eestis seda niivõrd palju veel ei kasutata. Frantsiis ettevõtte alustamiseks peab olema juba valmis ja väga edukalt toimiv ärimudel, ja- kontseptsioon, välja kujunenud firma olemus, iseloom ning kaupade valik. Üks vähestest Eestis sündinud ettevõtetest, kes kasutavad frantsiisi on näiteks Pizzakiosk, kelle kioskeid on üle eesti avatud juba 25, kuid kindlasti ei jää see nende piiriks, viimaste aastatega on Pizzakioski ärisi mitmeid püsti pandud ning usun, et nende äri on vaid tõusuteel.
Meie töö eesmärgiks oli tutvuda ja välja tuua frantsiisi olemuse, millist rolli mängib frantsiis kaubanduses ning millised ettevõtted antud vormi oma firma laiendamiseks kasutavad. Käesoleva töö lõpuks peaks olema selge mis asi on frantsiis, miks seda kasutatakse, millised on selle positiivsed ning negatiivsed küljed ning millised tuntud ettevõtted antud ärimudelit kasutavad.
  • FRANTSIISI AJALUGU


    Frantsiisi on aja jooksul palju arenenud.Frantsiis on väga tõhus viis äri teha.Selle algsed versioonid töötasid Euroopas juba sajandeid tagasi.Sõna frantsiis on pärit Prantsusmaalt, mis tähendab vabadust, priiust.
    Isaac M. Singer (1811-1875) on esimene, kes alustas frantsiisi kasutamisega U.S.As 1850ndal aastal.
  • Vasakule Paremale
    FRANTSIIS JA SELLE RAKENDAMINE KAUBANDUSES #1 FRANTSIIS JA SELLE RAKENDAMINE KAUBANDUSES #2 FRANTSIIS JA SELLE RAKENDAMINE KAUBANDUSES #3 FRANTSIIS JA SELLE RAKENDAMINE KAUBANDUSES #4 FRANTSIIS JA SELLE RAKENDAMINE KAUBANDUSES #5 FRANTSIIS JA SELLE RAKENDAMINE KAUBANDUSES #6 FRANTSIIS JA SELLE RAKENDAMINE KAUBANDUSES #7 FRANTSIIS JA SELLE RAKENDAMINE KAUBANDUSES #8 FRANTSIIS JA SELLE RAKENDAMINE KAUBANDUSES #9 FRANTSIIS JA SELLE RAKENDAMINE KAUBANDUSES #10 FRANTSIIS JA SELLE RAKENDAMINE KAUBANDUSES #11 FRANTSIIS JA SELLE RAKENDAMINE KAUBANDUSES #12 FRANTSIIS JA SELLE RAKENDAMINE KAUBANDUSES #13
    Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
    Leheküljed ~ 13 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2016-10-17 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 5 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor jennifer Õppematerjali autor
    Frantsiis, Frantsiisi ajalugu, jagunemine, plussid ja miinused, seos kaubandusega, ettevõtted jms

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    8
    pptx

    FRANTSIIS

    FRANTSII S SISSEJUHATUS Frantsiisi ajalugu Frantsiis Frantsiisi plussid ja miinused Frantsiis ettevõtted FRANTSIISI AJALUGU Isaac M. Singer (1811-1875) 1850. aastal Ameerika Ühendriikides Õmblusmasin `'Singer'' Ray Kroc (1902-1984) 1954. aastal Chicagos Aastal 1961 McDonald Aastaks 1988 avatud 10 000 restorani 1960. aastal Rahvusvaheline Frantsiisi Asutus FRANTSIIS Frantsiisivõtja- firma või isik, kes soovib väheste riskidega firmat juhtida Frantsiisiandja- firma, kes annab ainuõiguse oma toote, teenuse või meetodi turustamiseks.

    Majandus
    thumbnail
    4
    docx

    Frantsiisleping

    frantsiisiandjale kuuluvat õiguste ja teabe kogumit, muu hulgas õigust frantsiisiandja kaubamärgile, ärilisele tähistusele ja oskusteabele. Frantsiisileping on eelduslikult tasuline leping ja praktikas reeglina kestvusleping. Frantsiisilepingut reguleerivaid sätteid kohaldatakse: a) frantsiisiandja ja ­võtja vahel sõlmitud lepingutele ja b) frantsiisisuhetele, milles osalevad frantsiisiandja, põhifrantsiisivõtja ja allfrantsiisivõtja. Lepingu ese. Frantsiis. Frantsiisilepingu esemeks on frantsiisivõtjale antav õigus, mida nimetatakse frantsiisiks. Legaaldefinitsioonis tähtistab frantsiisi väljend ,,õigus kasutada". Väljend ,,õiguste ja teabe kogum" viitab frantsiisiandja õigustele. Frantsiisiandja õigused on frantsiisi eelduseks ja esemeks. Käesoleval ajal antav frantsiis on reeglina täisfrantsiis, st lepinguga antakse õigus kogu äritegevuse korraldusele. Täisfrantsiis hõlmab kogu frantsiisileandja väljatöötatud äritegevuse

    Riigiõigused
    thumbnail
    9
    docx

    Ettevõtluse eksami konspekt

    jaoks vastava ala spetsialiste. 7. Piiratud vabadus, pikad tööpäevad, ülekoormatus, stress, probleemid tervisega. 8. Risk kaotada investeeritud kapital, st jääda ilma oma säästudest, sageli ka jääda võlgu teistele. Peamised põhjused, miks loobutakse kavandatava firma rajamisest on: 1) finantskaalutlused ­ puudub stardikapital; 2) perekonnaga seotud kaalutlused; 3) nõrk äriidee. 8.Frantsiis: Frantsiis on pikaajaline leping frantsiisiandja ja frantsiisivõtja vahel. See lubab frantsiisivõtjal kasutada frantsiisiandja oskusteavet ja kogemust. Sinna kuulub näiteks nimi, kaubamärk ja muu sümboolika, tootmistehnoloogia, väljaõppemetoodika ja muu info. Sõltuvalt tegevusalast ja konkreetsest frantsiisilepingust võib frantsiisi ulatus olla erinev. Osapoolte vaheline frantsiisileping määratleb nende õigused ja kohustused. Leping on tavaliselt tähtajaline, koos õigusega seda pikendada

    Ettevõtlus
    thumbnail
    26
    doc

    Ettevõtluse aluste eksam

    Stevenson ja Jarillo: Ettevõtlus on protsess, mille abil indiviidid – kas omal käel või organisatsioonide sees – püüdlevad võimaluste poole ja kasutavad neid ära, sõltumata ressurssidest, mis sel hetkel nende käsutuses on. Burns: Ettevõtjad kasutavad innovatsiooni selleks, et ära kasutada muutusi või luua võimalusi kasumi teenimiseks. Seejuures paigutavad nad ressursse ümber vähemtootlikest valdkondadest tootlikumatesse ja kasumlikemasse, aktsepteerides selle tegevusega kaasnevat kõrgemat riski ja ebakindlust. 2. “Ettevõtja” (entrepreneur) ja “omanik-juht”(owner-manager). Mille poolest nad erinevad? Omanik-juht on iseloomulik elustiiliettevõttele, ta juhib ja korraldab ettevõtte igapäevast tegevust, kuid ei ole orienteeritud uute võimaluste leidmisele, ettevõtte kasvule. Teda iseloomustab sõltumatuse vajadus, saavutus- ja tunnustusvajadus, soov kontrollida oma keskkonda ja saatust,

    Ettevõtlus alused
    thumbnail
    46
    doc

    Ettevõtluse aluste kordamisküsimused 2016 ja eksamiküsimused

    organisatsioonide sees – püüdlevad võimaluste poole ja kasutavad neid ära, sõltumata ressurssidest, mis sel hetkel nende käsutuses on. P. Burns (2001): ettevõtjad kasutavad innovatsioone selleks, et ära kasutada muutusi või luua võimalusi kasumi teenimiseks. Seejuures paigutavad nad ressursse ümber vähemtootlikest valdkondadest tootlikumatesse ja kasumlikemasse, aktsepteerides selle tegevusea kaasnevat kõrgemat riski ja ebakindlust. 2. “Ettevõtja” (entrepreneur) ja “omanik-juht”(owner-manager). Mille poolest nad erinevad? Omanik-juht (owner-manager) – iseloomulik elustiiliettevõttele, ta juhib ja korraldab ettevõtte igapäevast tegevust, kuid ei ole orienteeritud uute võimaluste leidmisele, ettevõtte kasvule. Ettevõtja Omanik-juht Kasvuettevõte Elustili-ettevõte

    Ettevõtluse alused
    thumbnail
    20
    doc

    Ettevõtluse alused

    organisatsioonide sees - püüdlevad võimaluste poole ja kasutavad neid ära, sõltumata ressurssidest, mis sel hetkel nende käsutuses on. · P. Burns (2001) ­ ettevõtjad kasutavad innovatsioone selleks, et ära kasutada muutusi või luua võimalusi kasumi teenimiseks. Seejuures paigutavad nad ressursse ümber vähemtootlikest valdkondadest tootlikumatesse ja kasumlikemasse, aktsepteerides selle tegevusega kaasnevat kõrgemat riski ja ebakindlust. 2. " ja "omanik-juht"(owner-manager). Mille poolest nad erinevad? "omanik-juht"- iseloomulik elustiiliettevõttele, ta juhib ja korraldab ettevõtte igapäevast tegevust, kuid ei ole orienteeritud uute võimaluste leidmisele, ettevõtte kasvule, mugav aktiivsuse tase, äraelamiseks piisav sissetuleku tase, rutiinne taktikaline juhtimine. Teda iseloomustab: · Sõltumatuse vajadus.

    Ettevõtluse alused
    thumbnail
    9
    doc

    Majanduseksamiks vajalik

    oma plaanid ellu viin, siis millist tulu see mulle annab?" 7. Uue ettevõtte loomise eelised ja puudused Firma nimi ja toode on võõrad.Kui konkureerivaid firmasid on palju,siis on raske oma toodet esile tuua ja sellega inimestes usaldust tekitada,st et on kaupa raske turul teistest märgatavamaks teha. Samas võib firma muutuda populaarseks,sest ta on uus ja kui on piisavalt reklaami,pakub see inimestele huvi. 8. Frantsiis ­ on pikaajaline leping frantsiisiandja ja frantsiisivõtja vahel. See lubab frantsiisivõtjal kasutada frantsiisiandja oskusteavet ja kogemust. Sinna kuulub nt nimi, kaubamärk ja muu sümboolika, tootmistehnoloogia, väljaõppemetoodika ja muu info. Sõltuvalt tegevusalast ja konkreetsest frantsiisilepingust võib frantsiisi ulatus olla erinev. Frantsiisileping määratleb osapoolte õigused ja kohustused. Leping on tavaliselt tähtajaline, koos õigusega seda pikendada. 9

    Majandus
    thumbnail
    27
    doc

    Ettevõtluse kordamisküsimused

    organisatsioonide sees - püüdlevad võimaluste poole ja kasutavad neid ära, sõltumata ressurssidest, mis sel hetkel nende käsutuses on. P. Burns (2001) ­ ettevõtjad kasutavad innovatsioone selleks, et ära kasutada muutusi või luua võimalusi kasumi teenimiseks. Seejuures paigutavad nad ressursse ümber vähemtootlikest valdkondadest tootlikumatesse ja kasumlikemasse, aktsepteerides selle tegevusega kaasnevat kõrgemat riski ja ebakindlust. 2. "Ettevõtja" (entrepreneur) ja "omanik-juht"(owner-manager). Mille poolest nad erinevad? Omanik-juht (owner-manager) - iseloomulik elustiiliettevõttele, ta juhib ja korraldab ettevõtte igapäevast tegevust, kuid ei ole orienteeritud uute võimaluste leidmisele, ettevõtte kasvule. Teda iseloomustab: Sõltumatuse vajadus Saavutusvajadus (ka tunnustusvajadus) Soov kontrollida oma keskkonda ja saatust

    Ettevõtluse alused




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun