Mis veebilehti külastad? Anna Teada Sulge
Facebook Like
Küsitlus


Enda tervislikukäitumise muutmine (0)

1 Hindamata
Punktid
 
Säutsu twitteris

EESTI ETTEVÕTLUSKÕRGKOOL MAINOR
Juhtimise Instituut
Personalijuhtimise eriala




ENDA TERVISLIKUKÄITUMISE MUUTMINE
Projekt
Koostas: Reelika Setškova


Juhendaja : Kaidi Kiis



JÕHVI 2011

SISUKORD
SISSEJUHATUS......................................................................................................................3

1. ÜLEKAALULISUSE ENNETAMINE........................................................................4

2. TERVISLIKU TOITUMISE PÕHIMÕTTED..............................................................5


3. ÜLEKAAL JA ALAKAAL ...........................................................................................7
4. EESMÄRK JA OHUD...................................................................................................8
5. KOKKUVÕTTE....................................................................................................... ...11
5.1 Toituge mitmekülgselt.............................................................................................11
5.2 Sööge toitu õiges koguses, et hoida optimaalselt kehakaalu...................................11
5.3 Sööge rohkem puu-ja köögivilja; piima ja piimatooteid ; rukkileiba ja
teraviljatooteid; kalan ja linnuliha ...........................................................................11
5.4 Valige väherasvaseid toiduaineid.............................................................................11
5.5 Eelistage tervislike toiduvalmistamise viise.............................................................12
5.6 Piirake maiustuste ja karastusjookide tarbimist........................................................12
6. PROJEKTI TULEMUSED JA ANALÜÜS..................................................................13
KASUTATUD ALLIKAD................................................................................................14






SISSEJUHATUS


Ülekaalulisus ja rasvumine on muutumas üha tõsisemaks probleemiks kogu maailmas. Ülekaalulisus suurendab oluliselt riski haigestuda eluohtlikesse kroonilistesse haigustesse nagu näiteks 2. tüübi diabeet ja südame-veresoonkonnahaigused. Need on peamised haigused, mis põhjustavad enneaegset suremust . Ülekaal põhjustab 5% Eesti rahvastiku haiguskoormusest, ülekaaluga seotud suremusest tingitult kaotatakse enim eluaastaid (53%) südame isheemiatõve tõttu, sellel järgneb insuldist ja hüpertensioonist põhjustatud eluaastate kaotus.
Ülekaalu peamised põhjustajad on vähene kehaline aktiivsus ja tasakaalustamata toitumine.
32% täiskasvanud (16–64 aastastest ) meestest ning 30% naistest tegeleb spordiga 30 minutit või enam vähemalt korra nädalas. Kogu Eesti täiskasvanud elanikkonnast 43% tegeleb spordiga väga harva või üldse mitte. WHO soovitus täiskasvanutele on olla kehaliselt aktiivne vähemalt 30 minutit iga päev.
Ülekaalulise elanikkonna osakaal on suurenenud alates 1998. aastast, mil 31% täisealistest (15–64 aastastest) meestest ning 24% naistest olid ülekaalulised ja rasvumist esines 12%-l meestest ning 15%-l naistest. 2008. aasta andmete põhjal olid ülekaalulised vastavalt 39% meestest ja 26% naistest ning rasvumist esines 18%-l meestest ja 18%-l naistest. Seega 2008. aastal oli 50% Eesti täiskasvanud elanikkonnast (16-64 aastased) ülekaalulised, sh rasvunud.
( Terviseinfo , 07.04.2011)
Kuna olen tööinimene, siis minu söömisharjumus oli nii kuidas juhtus, põhjustas minu ülekaalu.


  • ÜLEKAALULISUSE ENNETAMINE


    Ülekaalulisus ja rasvumine on muutumas üha tõsisemaks probleemiks kogu maailmas. Ülekaalulisus suurendab oluliselt riski haigestuda eluohtlikesse kroonilistesse haigustesse nagu näiteks 2. tüübi diabeet ja südame-veresoonkonnahaigused. Need on peamised haigused, mis põhjustavad enneaegset suremust. Ülekaal põhjustab 5% Eesti rahvastiku haiguskoormusest, ülekaaluga seotud suremusest tingitult kaotatakse enim eluaastaid (53%) südame isheemiatõve tõttu, sellel järgneb insuldist ja hüpertensioonist põhjustatud eluaastate kaotus.
    Ülekaalu peamised põhjustajad on vähene kehaline aktiivsus ja tasakaalustamata toitumine.
    32% täiskasvanud
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla

    Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele faili TASUTA e-mailile

    Vasakule Paremale
    Enda tervislikukäitumise muutmine #1 Enda tervislikukäitumise muutmine #2 Enda tervislikukäitumise muutmine #3 Enda tervislikukäitumise muutmine #4 Enda tervislikukäitumise muutmine #5 Enda tervislikukäitumise muutmine #6 Enda tervislikukäitumise muutmine #7 Enda tervislikukäitumise muutmine #8 Enda tervislikukäitumise muutmine #9 Enda tervislikukäitumise muutmine #10 Enda tervislikukäitumise muutmine #11 Enda tervislikukäitumise muutmine #12
    Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
    Leheküljed ~ 12 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-03-11 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 50 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Reelika Setškova Õppematerjali autor

    Lisainfo

    uurimustöö

    Märksõnad

    Mõisted


    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


    Sarnased materjalid

    7
    doc
    Enesekäitumise muutmine
    7
    odt
    Tervislik toitumine
    9
    doc
    Tervislik toitumine
    24
    doc
    Tervislik toitumine
    21
    docx
    Tervislik toitumine
    18
    docx
    Tervisliku Toitumise uurimustöö
    32
    docx
    Tervislik toitumine
    17
    doc
    Tervislik toitumine





    Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele
    faili e-mailile TASUTA

    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    või
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun