Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"katkesta" - 129 õppematerjali

katkesta – Tegevuse ära muutmine.
thumbnail
10
docx

Mõtteteri sõprusest

Kes olen mina, et ütlen mida tohid või ei tohi? Ma ei hoia sind puuris nagu lindu, võid tunda ennast täitsa vabalt, et ma sul kõrva ääres undaks. Kui ma välja ei näita ei tähenda, et ma ei tunne muret. Ma ikka hoolin neist, kes hoolivad ka minust nagu kaunist naisterahvast lugu pean ka sinust. Oled kallis mulle. Isegi kui lähed oma teed soovin palju õnne sulle! Ära kunagi katkesta sõprust, sest jätkates sisse jääb sõlm ja sõlmega jätkatud sõprus, pea meeles on alati külm! Meenutust kõigist koos veedetud eilsetest, paneb mind ootama kõiki koos oldavaid homseid ja kannustab mind võtma viimast igast koos mööduvast tänasest. Sinu igapäevased kingitused lahke sõna, naeratus, pisemgi märk hoolivusest annavad kõigele uue sära. Sarnasused tekitavad sõprust, aga erinevused hoiavad seda koos. Sina oled minu päikesejänku. Sina oled minu piiritu taevas...

Kirjandus
234 allalaadimist
thumbnail
66
doc

Klienditeenindus

1. Pahatahtliku kliendiga suhtlemine. Ebaviisakas klient Neutraalsus ärritab! Paku kliendile istet Pöördu kliendi poole tema nime nimetades. Kui Sa seda ei tea, siis küsi kaudselt: "vabandage pr./hr. ... (paus, mis võimaldab kliendil oma nime nimetada); ma ei pannud tähele Teie nime ..." jne. Kui suhe läheb isiklikule tasandile, siis klient käitub üldjuhul viisakamalt. Kuula ära ja ära katkesta Ole viisakaks ja säilita eneseväärikus Kasuta rahulikku hääletooni Familiaarne klient Parim vastus familiaarsusele on rõhutatud asjalikkus. Klienditeenindaja teietab klienti sõltumata kliendi vanusest ja läheb sina peale üle ainult kliendipoolsel ettepanekul. Ükskõikne klient Klient teab, mida soovib. Tihti ei soovi klient kontakteeruda, kuna puudub usaldus. Soe ja sõbralik teenindus Kompetentsus Külgelööv klient...

Kommunikatsioon
552 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Teenindaja suhtlusvahendid

Kuulamine nõuab klienditeenindajalt teadlikke omapoolsete pingutuste tegemist mõistmaks, mida kliendid öelduga tegelikult mõtlevad. Teeninduslik kuulamine on tähelepanelik (keskendunud rääkijale), aktiivne (teenindaja alustab juba kuulamise ajal teenindamist ­ esitab küsimusi, soovitab jne) ja julge (aeg-ajalt kuulata tuleb ka mittemeeldivat). Hea kuulaja peab silmsidet, on lahke näoilmega, keskendub rääkijale ja ei katkesta teda, vajadusel kordab ja täpsustab öeldut, jälgib kliendi kehakeelt, on kannatlik ja väldib ennatlikke hinnanguid, esindab oma organisatsiooni, ei võta kriitikat isiklikuna ja asub juba kuulamise ajal tegutsema (lahendusi leidma, täiendavaid küsimusi esitama, (lisa)müügivõimalusi nägema jne) Teenindussuhtluse abivahendid Klienditeenindajate töö muutub üha keerukamaks ja seda ka tehnilises mõttes. Lisaks...

Teenindus ja müük
205 allalaadimist
thumbnail
35
ppt

ID-kaardi koolitus

net Sinu kontrollkood on 54321 Veendu, et näed samasugust kontrollkoodi oma mobiiltelefoni ekraanil! Kui see on nii, siis vajuta oma mobiiltelefonis "Ok" Kui koodid ei ühti, siis katkesta tehing. Mo biil-ID e le ktro o niline is ikutuvas tus : Inte rne tipang a näide (2) Hansapank Sisesta m-ID kontrollkood PIN1: 54321 **** Sisenen? Ok Ok Tagasi Tagasi Mo biil-ID dig iallkiri: Inte rne tipang a näide Allkirjas tamine (Arvuti ekraanil avaneb uus aken, milles näed alljärgnevat teksti)...

Informaatika
40 allalaadimist
thumbnail
41
xls

Graafika lahendatud lõpp

n P_nrk undi asukohta. etakse teise y). Liikumise kkus) valt liikumise kasutatakse või tri väärtuseks 1 ma ei pea, 2(kuju As Shape, x, y, _ p, Optional pööre = 1) d, hx, hy, n, i eft: yj = kuju.Top - xj) ^ 2 + (y - yj) ^ 2) en Exit Sub - xj) / d: hy = h * (y - yj) / d > 0 Then kuju.Rotation = P_Nrk(xj, yj, x, y) d(d / h) on ementLeft hx ementTop hy = x: kuju.Top = y Läks Katkesta Jälitamine Auto ringliiklus ringe ring aeg Sõida 3 Sõida Starti Stopp! Lenda Lennuk Lenda! Seosed kasutaja ja ekraani koordinaatide vahel xe y x0 y0 y = F(x) x...

Informaatika
55 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Degas, Renoir, Monet

Kunstnikud jäädvustasid päikeselisi nägemusi.:Renoir keskendus ajatutele teemadele.Ta maalis natüürmorte, lapsi, maastikke ja portreesid, mis enamasti paljastasid modellide võõrandumist ümbritsevast maailmast. Renoir inimtüüpidest võib hoomata inimeseks olemise ebakindlust kui tema poolt väga hinnatud. Kaunid naised oli Renoir kirg. Teda huvitas eelkõige klassikaline naiseilu. Ta lausus kord tagasihoidlikult: "Ma ei katkesta kunagi akti maalimist enne, kui arvan uskuvat, et võiksin maalil naist näpistada." Renoiri sõltumatu, eri maalimisviise ühendava stiili kuldajastu möödus 1870ndatel. Kui teised viskasid musta värvituubi demonstratiivselt Seine´i, ei loobunud Renoir musta kasutamisest. Valgusel on algusest peale ka vari. Ka ei halvustanud Renoir paljude noorte kolleegide moel eelkäijaid Delacroix´d, Rubensit või Corbet´. Isegi vastupidi, nende pärandit on tema töödes näha...

Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Realism Eestis

Piirdus kunstidele andujate kuulsuseiha enne seda vaid tunnustusega kodumaal, isegi kodulinnas, siis hakati nüüd kirglikult kippuma "Euroopasse"; alles sealne loorber tundus küllalt kohasena geeniustele, kelle surematuse avastajad nad olid peamiselt ise. Ükski kahtlus, ükski hoiatus ega õpetus ei leia teed säher- duse esteetilise ristisõitja teadvusse, äparduvad esinemised teda ei heiduta, arenemisaja ülemäärane pikkus tema kannatust ei katkesta , sest tema fanaatlik usk enda suurusesse on hävinemata. Kuna aga see usk tavaliselt on ebausk parimal puhul võib ehk juttu olla andelisest keskpärasusest, nagu Leo Saalepil, siis saab sellest ainult enda ja kunstisõgedate teiste tunnustatud geeniusest vaene hukkuv kunstimarter, kelle saatus võib olla traagiline, ent ka tragikoomiline. Seesugused desperaadod saavad sageli ergutust ja õhutust võhikuliselt, kuid indleva rahvusliku...

Kirjandus
108 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Psühholoogia

5 X Kogu kehaga on pöördunud kl poole 6 X On veidi kummardunud kl poole 7 X Liigutused, poos jm on kl sünkroonsed 8 X Parakeel on emotsionaalselt toetav 9 X Arvestab kl mugava suhtlemise tsooniga V suhtlemine 10 X Teretus toetav 11 X Pöördub, küsib, loob kontakti III. Põhiteadete vah. Näiteks: vajaduste väljaselgit.-ne; 12 X Esitab avatud küsimusi, täpsustab 13 X Sõnastab ümber, julgustab rääkima probleemi lahendamine 14 X Uurib kaebuse, probleemi põhjuseid 15 X Kuulab kl, ei katkesta ega sega Kaebuse, kiituse käsitlemine; etc 16 X Küsib kl soove, soovitud lah. ja eelistusi 17 X Pakub erin. lah, informeerib võimal-st 18 Tänab kaebuse/kiituse eest 19 X Väldib hinnanguid, on kirjeldav 20 X Teenus personaliseeritakse 21 X MV väljendab huvitatust, osavõtlikkust 22 X Kõne signifikats . aste on kõrge IV Kontakti lõpet. Jälgi nii sõnalist kui mittesõnalist eneseväljendust! 23 X Enne tehingu lõpet. teeb vahekokkuvõtte 24 X Informeerib klienti edasisest...

Suhtlemispsühholoogia
62 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kui Internetti poleks leiutatud

t. ka NL raketirünnakute ajal. Lahendus, mille esmase teooria koostas dr. Leonard Kleinrock 1961. aastal ning algse praktilise realisatsiooni esitas Paul Baran 1964. aastal, seisnes lühidalt järgmises. Kogu sideseansi sisu hakitakse tükkideks. Iga tükk, millele on lisatud sihtkoha aadress, läbib paljudest arvutitest ja liinidest koosneva sidekanali. Tükid orienteeruvad võrgus iseseisvalt ning seepärast ei katkesta osade jaamade väljalangemine veel sidet. Sihtkohta jõudnud tükid pannakse uuesti kokku algseks sõnumiks. Päris arvutivõrguni jõuti 1969. aastal - omavahel ühendatud arvutid asusid Los Angelesis, Santa Barbaras, Stanfordis ja Utah's. Võrku hakati nimetama ARPAnetiks. 1970. aastate alguses töötasid Prof. Kleinrocki juhtimisel Vint Cerf ja Robert Kahn välja TCP/ IP (Transmission Control Protocol/ Internet Protocol) protokolli, tänapäeva interneti aluspõhja. 1980...

Arvuti õpetus
30 allalaadimist
thumbnail
25
doc

Esmaabi

SELGITA MILLAL JUHTUS · Kas praegu või tükk aega tagasi 3. SELGITA KELLEGA ÕNNETUS JUHTUS 5 · Kas üks või mitu kannatanut · Täiskasvanu - laps · Mees - naine 4. SELGITA MIS SEISUNDIS ON KANNATANU · Teadvus, hingamine, pulss · Kas kannatanu on purjus 5. SELGITA MILLISED ON VIGASTUSED · Veri purskab, voolab · Jäse ebaloomulikus asendis · Haavad erinevates piirkondades · Ära katkesta kõnet enne, kui oled selleks loa saanud! · Ühtegi küsimust ei esitata põhjuseta, lihtsalt uudishimust! 6. OOTA LISAJUHISEID · Rahulikult ja selgelt edastatud abikutse tagab lisaabi kiire sabumise. ESMAABI EESMÄRGID · Elu säilitamine · Vigastustest ja haigustest · tingitud tüsistuste ärahoidmine SÜNDMUSPAIGA HINDAMINE · Liiklusõnnetused · Elektriõnnetused · Gaas, suits, mürgine udu · Tulekahju, varisemisohus objektid...

Rahvatervis
124 allalaadimist
thumbnail
5
odt

Tuleohutus

· Kui oled kodus ja tekib põleng, kutsu vanemad, kui Sa oled üksi, hinda, kas Sa oled võimeline ise tuld kustutama, kui ei, siis vali 112 ja pane tähele: * Teata õnnetuse võimalikult täpne asukoht; * Räägi, mis on juhtunud; * Vasta küsimustele rahulikult; * Järgi häirekeskusest saadud juhendeid; * Ära katkesta kõnet ilma loata ; * Ära sulge telefoni peale teate edastamist, sest häirekeskus võib tagasi helistada täpsustusteks; * Kui olukord muutub oluliselt enne päästjate saabumist, teata sellest uuesti häirekeskusesse; · Võimalusel sule lahtised uksed ja aknad · Ära riski elu ja tervisega, kui näed, et tuli levib kiirest, mine ruumist õue · Isegi väikese põlengu korral võib ruum mõne minutiga mürgise suitsuga täituda...

Ohuõpetus
43 allalaadimist
thumbnail
84
odt

Mõtteterad.

Kui näidatakse sulle ust, vaata aknad ka üle. Nii palju head, nii palju mälestusi ja just mälestused on need, mis mul sinust järgi jäänud ! Kaob üks , kaob teine , tuleb üks , tuleb teine . Kaotatud jäävad südamesse ning elu läheb edasi. Sõprus on kui vaas mis seiasb laua äärpeal ja ootab oma kukkumist .Kui ta kukkub , siis veab kui saad selle kokkulappida , aga see ei pea enam niihästi vett kui varem . Ära kunagi katkesta sõprust, sest parandades jääb sõlm sisse ja sõlmitud sõprus on alati karm. kui sõber armub , kaotad temast üle poole ! Ma usaldan sulle oma saladused, ja sina ütled need välja siis, kui see sulle kasuks tuleb ! Tüdrukul, kellel on selline per*e , nagu minul , ei suhtle poisiga, kellel on selline nägu nagu SINUL. Ma suhtun sinusse ülbelt !? Sa küsid: "Miks ?" Ma vastan : " Sa pole paremat suhtumist väärt ! " Parem olen ilma sinuta, kui sinu ja su ülbusega....

Kirjandus
135 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Konflikt-vajalikud või kahjulikud

Selleks: 1. Ütle, et sa tead, et probleem eksisteerib ja sa soovid, et see saaks lahendatud teie mõlema huvides. 2. Kirjelda võimalikult erapooletult ja objektiivselt, milles sinu arvates probleem on. * Julgusta teist samuti probleemi ja oma läbielamisi kirjeldama. Kas sulle tundub, et ma kirjeldasin probleemi õigesti? Milles sinu arvates probleem seisneb? * Kuula teda tähelepanelikult. Ära katkesta ka sel juhul kui sa tema arvamusega ei nõustu. Tulemust on lihtsam saavutada kui ta saab need tunded välja elada. * Tee kuuldust objektiivne kokkuvõte. Isegi kui sa oled ärritatud, ära hakka ennast kaitsma ja mõne punkti üle vaidlema. Esita täpsustavaid küsimusi. Näiteks: Kas ma said õigesti aru, et sa ..? * Kui sul on objektiivseid põhjusi teisega mitte nõustuda, siis selgita neid. Näita, et sa kuulsid, mida teine ütles ja oled selle üle mõelnud...

Kirjandus
30 allalaadimist
thumbnail
167
ppt

Psühholoogia konspekt powerpoint

· Kahe või enama osapoole huvide, soovide vahel on konflikt vähemalt ühes küsimuses. · Osapooled usuvad, et kuidagi on võimalik olukord lahendada, selle asemel, et võidelda või kohanduda. Peamiselt vabatahtlik protsess, valitud strateegia, väga harva sunduslik. Väljundisõltuvus ­ ühe poole tulemus on otseselt seotud teise poole tulemusega. · Osapooled tahavad vähemalt hetkel leida kokkulepet ega lähe avalikult vastuollu, ei katkesta suhteid ega pöördu kõrgema võimu poole. · Läbirääkimistel ollakse valmis millestki loobuma, samas loodetakse midagi saavutada. Esialgu ei pruugi kumbki pool taganeda, kaitstakse oma seisukohta. Hiljem osapooled siiki oma suhtumist muudavad. Läbirääkimised ei tähenda vaid kompromissi, sest osapooled võivad leida lahenduse, mis rahuldab kõiki eesmärke. Läbirääkimiste kaks dilemmat infosõltuvuse tõttu · Aususe dilemma ­ kas rääkida oma...

Psühholoogia
159 allalaadimist
thumbnail
23
doc

Kuulamine

panuta mitteverbaalse kõne. 7. On olnud vähem kogemusi seoses 7. Omab laia kuulamispagasit. Kui "raske" kuulamisega. Eelistab kee- kuulamine muutub keerulisemaks, siis ruliste intervjuude jälgimistele püüab ta kuulata seda suurema kergesti jälgitavaid TV- ja raadio- tähelepanelikkusega. programme. Arvab, et kõik rääkijad peavad olema elava loomuga, lõbusad ja huvitavad, et hoida tähelepanu. 8. Kipub segama vahele, vaidlema. 8. Ei katkesta esinejat ega hinda teda enne, kui on kuulnud kogu esitust Tabel 1. Erinevused hea ja halva kuulaja vahel (järgneb) 9. Teeskleb tähelepanu (nt. vaatab 9. Annab rääkijale õiget tagasisidet. esinejat ja noogutab, ise samal ajal muudele asjadele mõeldes) ja annab seega rääkijale vale tagasisidet. 10. On kergesti häiritav või loob 10. Püüab teda mittehuvitavaid...

Psühholoogia
63 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Rasestumisvastased vahendid (referaat)

SOS pilli kasutamisel on see 8%. NB! Võib esile kutsuda abordi ! Ülevaade: SOS pill väldib rasedust ajutiliselt katkestades munarakkude tootmise , katkestades viljastumise või takistades munaraku kinnitumise. Koosneb kahest doosist hormooni tablettidest. Esimene võetakse nii ruttu kui võimalik peale vahekorda. Teine 12 tundi hiljem. NB! Mõeldud kasutamiseks ainult hädaolukordades , ei tohi tihti kasutada. Ta ei katkesta kestvat rasedust ja võib loodet kahjustada Plussid: *Võib olla viimane võimalus rasedust takistada Miinused: *Võib esile kutsuda abordi *Esimese tableti peab võtma vähemalt 72 tundi peale vahekorda *Võib esineda iiveldust jaoksendamist,peavalu,rindade tundlikus,peapööritust ja vedeliku puudust *Sagedasel kasutamisel võivad olla eluohtlikud tagajärjed(trombid,südame rabandused, atakid,maksa probleemid,vererõhu häired) Katkestatud suguühe Tõhusus: Altvedamis võimalus 19%...

Perekonnaõpetus
45 allalaadimist
thumbnail
57
doc

Uimastid vanglas

Uimastid vanglas Laura Kikas Kadri Pendin Margus Murasin Richard Braam Franz Trautmann Justiitsministeerium 2006 2 Tänuavaldused Käesoleva projekti viis ellu alljärgnev uurimisrühm: · Laura Kikas (koordinaator), Justiitsministeerium · Piret Kasemets, Justiitsministeerium · Teresa Skaperina, MTÜ Convictus Eesti · Latsin Alijev, MTÜ Convictus Eesti · Kadri Pendin, Sisekaitseakadeemia · Margus Murasin, Sisekaitseakadeemia Uurimisrühma tööle aitasid kaasa alljärgnevad juhtrühma liikmed: · Cees Boeij, mestiprojekti välisnõustaja, Justiitsministeerium, Holland. · Richard Braam, konsultant, CVO, Utrecht, Holland · Franz Trautmann, konsultant, Trimbos-institute, Utrecht, Holland · Ene Katkosilt, uimastispetsialist, Justiitsministeerium, Eesti · Julia Vinckler, MTÜ Convictus Eesti, Eesti · Gert Grünberg, Tallinna Vangla, Eesti Lisaks täname...

Sotsiaaltöö
48 allalaadimist
thumbnail
6
ppt

Kuulamisoskus

Ükski muusikapala ei saa edukaks, enne kui kuulaja ütleb, et see on hea kuulajaskond määrab edu. Ent me ei saa olla head kuulajad enne, kui oleme treeninud oma kuulamisoskust. MILLISED ON SIIS HEA JA HALVA KUULAJA OMADUSED? Hea kuulaja: 1. Kasutab piisavalt silmkontakti 2. On tähelepanelik rääkija verbaalse ja mitteverbaalse käitumise suhtes 3. On kannatlik ega katkesta rääkijat (ootab alati, kuni rääkija lõpetab) 4. Reageerib rääkijale, kasutades nii verbaalseid kui ka mitteverbaalseid väljendeid 5. Küsib küsimusi sõbraliku tooniga 6. Toetab rääkijat lisaküsimuste ja kokkuvõtetega 7. Pakub konstruktiivset (verbaalset või mitteverbaalset) tagasisidet 8. On empaatiline (püüab kõnelejat mõista) 9. Näitab üles huvi kõneleja kui isiksuse vastu 10. Näitab üles hoolivat suhtumist ning kuulab meelsasti 11...

Suhtlemisõpetus
88 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Turundus juhtimine

02.083) kordamisküsimused 1. Turunduse olemus ja areng. Tänapäevase turunduse eesmärk. Turunduse definitsioone on palju: · on juhtimisfilosoofia, kus ettevõte saavutab oma eesmärgid tarbijate vajaduste rahuldamisega. · on kontseptsioonide, hinnakujunduse, promotsiooni ja jaotuse planeerimise ning täideviimise protsess ideede, toodete ja teenuste turundamiseks, loomaks mõlemaid osapooli rahuldavaid vahetusi, sh klientide vajaduste kindlakstegemine, kasulike klientide hoidmine ja rahuldamine ettevõttele kasumlikul viisil. · kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. (M.Porter) Turunduse üldmõisteteks on vajadused, soovid, nõudlus, toode, vahetus, tehingud ja turud. Vajadused on inimese sisemised tungid millegi järele. Nt söök, jook (A.Maslow vajaduste hierarhia)Turundus saab mõjutada kuidas vajadusi ra...

Turundus
277 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Windows XP format arvutile.

Format ketta puhul tähendabki ketta seadmist töökorda, ehk siis tühja ning puhta ketta seadmist windowsi installiks(ka linuxi ja muude op süstemide installiks). Miks aga FORMAT C: ? Miks mitte D, E jne? C tähistab arvuti ESIMEST ning PRIMAARSET ketast! Kui arvuti kõvaketas on jagatud mitmeks või on tal neid mitu, siis tähise C saab IDE0 kaabli MASTER ketas, D saab IDE0 otsas SLAVE või IDE1 otsas olev MASTER ketas(samuti võib selleks olla CD/DVD seade). Milleks see hea on? Kui ostad poest uue ketta, kui on vaja windows uuesti "puhtana" peale panna, kui soovid installida windowsi asemele linuxit või vastupidi, siis selle jaoks tuleb teha FORMAT, ehk siis ketta ümber seadistamine uue operatsiooni süsteemi jaoks. Siit tuleneb ka veidike väär väide, et FORMAT kustutab ketta tühjaks, tegelikult tehakse ketas puhtaks enne formaatimist ning selle käigu...

Arvuti õpetus
8 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun