2010.a. lõpuks planeeritakse töötajaskonna arvu suurendada 22-ni ja avatakse 2 kauplust, Pärnus ning Tartus. 2.0 ÜLEVAADE ETTEVÕTTEST 2.1 OMANIKUD JA JUHID Ettevõtte tegutsemise juriidiliseks vormiks on osaühing. Ettevõtte juhatus on üheliikmeline ja ettevõtte omanikuks on Merilin Sarv (Sünd. 1987). Omanikul on 100% osakapitalist. Ettevõtte juhatajaks on omanik Merilin Sarv ja raamatupidajaks Gristel Jaanus. Gristel Jaanusel on märkimisväärne töökogemus raamatupidamis ja logistika valdkonnas. 2.2 ETTEVÕTTE AJALUGU JA ÜLEVAADE TEGEVUSKOMPLEKSIST OÜ Merilin Designs asutati 11.07.2007 ning ettevõte hakkas müüma Merilin Sarve disainituid rõivaid ja aksessuaare aadressil Rataskaevu 6, Tallinn, Harjumaa. Hoone on kahekorruseline elumaja, kus eluruumid asuvad teisel korrusel ja alumisel kaupluse, tootmis- ning laoruumid. Hoone on renoveeritud ja heas korras. Kogu maja pind on 130 m², millest tootmisruumid, kauplus ja ladu
Kulud tööjõule kokku 4*7470=29880 EEK 1*11952=11952 EEK KOKKU: 41832 EEK d. Kindlustus Korter omab IF kindlustust igasuguste riskide vastu (nt tulekahju, vandalism, veeuputus jne). Kuus tuleb kindlustuse eest tasuda 485 krooni. KOGUKULU KINDLUSTUSELE 485 EEK 9 e. Kulud reklaamile Avamiseelselt kuu aega enne massaaisalongi avamist ilmub Kohtla-Järve linnalehes, ,,Infopress" reklaam, (suurusega 205*297) maksuvusega 4500 krooni. Samuti avaldatakse 2 nädalat enne avamist jällegi sama värviline reklaam ka Ida-Virumaa maakonnalehes ,,Põhjarannik", (suurusega 192mm x 183mm) maksuvusega 5500krooni. Nädal enne avamist ilmub reklaam uuesti kohalikus lehes, mis käib 1 x kuus, Ida-Virumaal ,,DOSKA", (suurusega 95mm x 140mm) mille hind on 1500 krooni. Ja ka jällegi Jätkureklaamina ilmub iga kuu 1 reklaam kohalikus linnalehes, ,,Infopress"
2.2. UUS ETTEVÕTE 4 2.3.. TEGUTSEV ETTEVÕTE 4 3. TOOTMISHARU JA ETTEVÕTLUSKESKKOND 3.1. TOOTMISHARU ARENGUSUUNAD 5 3.2. MUUTUSED ETTEVÕTLUSKESKKONNAS 5 4. ÄRIPROJEKT 4.1. TOODE/TEENUS 6 4.2. TURG 6 4.2.1. Turu kirjeldus 6 4.2.2. Tarbijaskonna määratlus 6 4.2.3. Turu-uuringute läbiviimine 6 4.2.4. Toote/teenuse nõudlust mõjutavad tegurid 6 4.2.5. Turu võimalikud muutused 7 4.2.6. Konkurents
Äriplaan Koostanud: Taavi Müürsepp Sisukord 1.Ettevõtte üldandmed 2.Lühikokkuvõtte 3. Projektikirjeldus 4. Ruumid, seadmed ja tööjõud 5. Turg 6. Konkurents 7.Müük ja turustamine 8. Juhtimine ja personalistrateegia 9.Tootmine ja teenindamine 10. Projekti maksumus ja rahastamine 11. Projekti finants ülevaade 1. Ettevõtte üldandmed Ettevõtte nimi ja juuriidiline vorm: reklaamindus Registreerimisnumber Registreerimise aeg ja koht: Omanikud, nende osa kapitalist: osakapital 40000 on jaotatud võrdselt. Juhatuse liikmed: Põhikapital: Aadress: Telefonid: E-mail: Kontaktisik, tema telefon: 2. Lühikokkuvõte
Transporditööd Tegevuseks vajalik tööjõud: Ettevõttel on kolm juhtivtöötajat: · OÜ "Chinakas" juhataja (kes on samas ka juhatuse esimees) -kõrgharidus, eelnev juhtimiskogemus, vastutab kogu ettevõtte tegevuse eest, juhindub oma tegevuses vahetult juhatuse otsustest. · peakokk -rakenduslik kõrgharidus, vähemalt kaheaastane töökogemus kokana, allub otseselt ettevõtte direktorile ning temale alluvad kogu köögipersonal ning vanemkelner/ettekandja. · vanemkelner/ ettekandja- perenaine vms. 4 -erialane haridus, vähemalt 4-aastane töökogemus kelnerina, allub peakokale, temale alluvad kõik kelnerid ja ettekandjad. Ettevõttel on 21,5 töökohta: · kokk (5 töökohta)
Hooldus oleks alustuseks põhilinne tegevusharu, sest kohe ei ole päris kindlalt piisavalt inimesi, kes sooviksid endale tavalisest kallimat disainiteenust. Pisiremondiks on teenus, mida ka teised firmad osutavad. Need on väiksed remonttööd, mis on praegusel turul küllaltki nõutud, kuna autod on keskeltläbi ikkagi vanad ja vajavad remonti. Seega see tooks alguses klientuuri juurde ja aitaks samas kohapeal tutvustada ka kallimaid teenuseid, mis oleks omaette reklaam firmale. 3.3. Tehnilised vajadused Teenuse pakkumiseks vajalikud seadmed on erinevad tööriistad autoremondiks, kontori ruum, koos sisustusega ja arvuti koos vajaliku programmiga, et teostada disainimist. 3.4. Hinnakujunduse alused Tavateenuste hinnad jäävad keskmisele tasemele, mõneti ka keskmisest väiksemale tasemele. Kitsamale ringile suunatud teenuste hinnad on kõrgemad, kuid täiesti vastavad pakutava teenuse kvaliteedile
Tarbimisahel on ahel, mille tulemusena turustaja jälgib kliendi käitumist turustuskanali valikul. Kuskohast hangitakse toode, kuidas seda kasutatakse, mismoodi see hävitatakse jms Transportida saab: Maantee, õhu, raudtee, vee, toru, interneti, robotite ja droonide kaudu Turustuskanalite liigid • Jaemüük (võib minna ka kaupluse suuruste tasemelegi, hüpermarket, supermarket, säästukauplus, apteek, tankla, turg jne) • Hulgimüük • Internet (konkreetne portaal) • Mobiili kaudu • Otseturundus Otseturundus on turundusmeetodite süsteem, mille eesmärgiks on teenida ettevõttele kasumit müües tooteid võimalikele ja olemasolevatele klientidele tõhusa isikliku suhtlusega. Otseturunduses võidakse kasutada vajadusel ka vahendajaid. Otseturundus võimaldab: Keskenduda kasumlikele klientidele; Luua eeliseid konkurentide ees; Kujundada klientidega
Kasutatakse sotsialistlikes ja diktaatorlikes riikides. Majanduslik võim koondub riigi kätte ja otsuseid teeb võimul olev ladvik. Kuuba, Põhja-Korea, Iraan. 3.Turumajandus on süsteem, kus ressursse jaotavad eraisikud. Eksisteerib eraomandus. Hinnad kujunevad konkurentsi tingimustes. Riik sätestab omandiõiguse ja kaitseb seda. 3 Nn. puhta turumajanduse korral on reguleerivaks jõuks turg. A. Smith majandusklassik nimetas seda "nähtamatuks käeks" e turu iseregulatsiooniks. Tegelikult ei eksisteeri turg täieliku konkurentsi tingimustes ja seetõttu vajab riigi sekkumist majandusregulatsiooni. Lihtsustatud turumajanduse mudel. Majanduses toimub pidev tulude ja kulude ringkäik. Luuakse uusi kaupu, nende müügist saadakse tulu, mida kasutatakse omakorda uute kaupade loomiseks, sellest saadakse jälle tulu jne. Loodud rikkus on ringluses kord raha kord kaupade näol
........................................................................................13 6.3.4. Isiklik müügitöö.......................................................................................................... 13 6.3.5. Müügi aktiviseerimine................................................................................................ 13 6.3.6. Avalikkuse informeerimine.........................................................................................13 6.3.7. Reklaam...................................................................................................................... 13 7. Kvaliteedisüsteem ja kvaliteedi parandamine.......................................................................13 8. Tootearendus ja kavandamine...............................................................................................14 9. Tootmisruumide, masinate, süsteemide arendamine............................................................ 15 9.1
Juhan Juurikas 50% Mati Maasikas 50% 2.3. Juhan Juurika ja Mati Maasika CV-d (tuleb panna lisadena) Milline hariduskäik? Millised juhtimis- ja ettevõtlusalased kogemusi omavad? Kellena on varem töötanud? Milliseid täiendkoolitusi on läbinud, mis toetavad nende tegevust ettevõtjana antud valdkonnas? Lühikokkuvõte äriidee valguses Alustava ettevõtja baaskoolitus. Kevad, 2008 Mainori Kõrgkool Ülesanne nr. 4. Andke ülevaade oma ettevõtte struktuurist, personalist ning nende pädevusest, oskustest ja varasematest kogemustest antud ärivaldkonnas. Oluline on esile tuua nii omanike kui ka palgatud juhtkonna võimekust ettevõtet juhtida, samuti näidata ära kõik kogemused ja täiendkoolitused, mis on seotud antud ärivaldkonnaga.
mida ettevõtted peavad aruannete koostamisel järgima. Järgnevalt on toodud nendest printsiipidest tähtsamad, kuid need printsiibid kehtivad ainult finantsarvestuse ja finantsaruannete koostamiseks. Majandusüksuse printsiip. Ettevõtte raamatupidamises ja aruannetes arvestatakse tema vara, omakapital, kohustused ja majandustehingud lahus tema omanike, kreeditoride, töötajaskonna, klientide ja teiste isikute varast ning majandustehingutest. See on kontseptsioon organisatsiooni eksisteerimisest iseenda huvides, eraldi omanike, kreeditoride, töötajaskonna, klientide, samuti teiste majandusüksuste huvidest. Seega peavad ettevõttel ja tema omanikul olema eraldi pangaarved. Jätkuvuse printsiip. Majandusüksust käsitletakse jätkuvalt tegutseva majandusorganisatsioonina, mis on eelduseks põhivara soetusmaksumuse osakaupa amortiseerimiseks (s.t. osade kaupa kuludesse kandmist), pikaajaliste kohustuste tekkeks ja tasumiseks
mida ettevõtted peavad aruannete koostamisel järgima. Järgnevalt on toodud nendest printsiipidest tähtsamad, kuid need printsiibid kehtivad ainult finantsarvestuse ja finantsaruannete koostamiseks. Majandusüksuse printsiip. Ettevõtte raamatupidamises ja aruannetes arvestatakse tema vara, omakapital, kohustused ja majandustehingud lahus tema omanike, kreeditoride, töötajaskonna, klientide ja teiste isikute varast ning majandustehingutest. See on kontseptsioon organisatsiooni eksisteerimisest iseenda huvides, eraldi omanike, kreeditoride, töötajaskonna, klientide, samuti teiste majandusüksuste huvidest. Seega peavad ettevõttel ja tema omanikul olema eraldi pangaarved. Jätkuvuse printsiip. Majandusüksust käsitletakse jätkuvalt tegutseva majandusorganisatsioonina, mis on eelduseks põhivara soetusmaksumuse osakaupa amortiseerimiseks (s.t. osade kaupa kuludesse kandmist), pikaajaliste kohustuste tekkeks ja tasumiseks
mida ettevõtted peavad aruannete koostamisel järgima. Järgnevalt on toodud nendest printsiipidest tähtsamad, kuid need printsiibid kehtivad ainult finantsarvestuse ja finantsaruannete koostamiseks. Majandusüksuse printsiip. Ettevõtte raamatupidamises ja aruannetes arvestatakse tema vara, omakapital, kohustused ja majandustehingud lahus tema omanike, kreeditoride, töötajaskonna, klientide ja teiste isikute varast ning majandustehingutest. See on kontseptsioon organisatsiooni eksisteerimisest iseenda huvides, eraldi omanike, kreeditoride, töötajaskonna, klientide, samuti teiste majandusüksuste huvidest. Seega peavad ettevõttel ja tema omanikul olema eraldi pangaarved. Jätkuvuse printsiip. Majandusüksust käsitletakse jätkuvalt tegutseva majandusorganisatsioonina, mis on eelduseks põhivara soetusmaksumuse osakaupa amortiseerimiseks (s.t. osade kaupa kuludesse kandmist), pikaajaliste kohustuste tekkeks ja tasumiseks
kaasa võtta. Selle eesmärgiks oleks see, et kiirelt saab ka tervislikult süüa. Et kliendid oleksid alati rahul, siis oleks soov pakkuda alati keemiavaba ning vitamiinide ning mineraalainete rohkeid toite. Kohviku asukohaks on Kuressaare kesklinn, mis sobib nii kohalikele klientidele igapäevaseks lõunatamiseks ning ka turistidel ei jääks see koht märkamata. 7 1.1 Konkurentsieelis Loodava ettevõtte tegutsemise turg on Saaremaa ja Kuressaare. Turul on tegutsemas mitmeid erinevaid toitlustusettevõtteid, kuid loodava ettevõtte eeliseks on see, et hetkel teadaolevalt ükski neist toitlustusettevõtetest ei paku toortoitu ega mahetoitu nii nagu Mahedikus seda pakutakse. Kuna ettevõttesse on plaan paigutada lett, kust klient saab ise kiirelt kokku panna endale tervisliku salati, siis ka see on üheks eeliseks teiste toitlustusettevõtete ees. Omanikel on
turu kahanemine, madal kasumlikkus, ülepakkumine turul, kitsendav seadusandlus, väheste kogemustega/ vähese motivatsiooniga tööturg, kõrge tööjõuhind, kõrge tulumaks, valitsuse ebastabiilsus ja teised destabiliseerivad mõjud. o Turutõmbetegurid: stabiilne või kasvav turg, kõrge kasumlikkus, ebapiisav pakkumine turul, seadusandlike kitsendusteta, heade oskustega ja motiveeritud tööjõud, madalad tööjõukulud, madalad maksud, stabiilne demokraatlik valitsus. 3. Ettevõtluse definitsioonid, ettevõtjate ühised jooned ja ettevõtja edutegurid; ettevõtte määratlus äriseadustikus ja klassifikatsioonid
o Turutõuketegurid: turu kahanemine, madal kasumlikkus, ülepakkumine turul, kitsendav seadusandlus, väheste kogemustega/ vähese motivatsiooniga tööturg, kõrge tööjõuhind, kõrge tulumaks, valitsuse ebastabiilsus ja teised destabiliseerivad mõjud. o Turutõmbetegurid: stabiilne või kasvav turg, kõrge kasumlikkus, ebapiisav pakkumine turul, seadusandlike kitsendusteta, heade oskustega ja motiveeritud tööjõud, madalad tööjõukulud, madalad maksud, stabiilne demokraatlik valitsus. 3. Ettevõtluse definitsioonid, ettevõtjate ühised jooned ja ettevõtja edutegurid; ettevõtte määratlus äriseadustikus ja klassifikatsioonid
o Turutõuketegurid: turu kahanemine, madal kasumlikkus, ülepakkumine turul, kitsendav seadusandlus, väheste kogemustega/ vähese motivatsiooniga tööturg, kõrge tööjõuhind, kõrge tulumaks, valitsuse ebastabiilsus ja teised destabiliseerivad mõjud. o Turutõmbetegurid: stabiilne või kasvav turg, kõrge kasumlikkus, ebapiisav pakkumine turul, seadusandlike kitsendusteta, heade oskustega ja motiveeritud tööjõud, madalad tööjõukulud, madalad maksud, stabiilne demokraatlik valitsus. 3. Ettevõtluse definitsioonid, ettevõtjate ühised jooned ja ettevõtja edutegurid; ettevõtte määratlus äriseadustikus ja klassifikatsioonid
d) on minimaalne toodangukogus, mille pika perioodi keskmine kulu on minimaalne. 34. Oletame, et firma püsikulud TFC = 80 ja tal on järgmised muutuvkulud TVC q012345678 TVC 0 110 150 180 220 270 340 440 580 Arvuta a) firma kogukulud (TC), b) firma püsikulud (TFC), c) keskmised püsikulud (AFC), d) keskmised muutuvkulud (AVC), e) keskmised kogukulud (ATC); f) piirkulud (MC). Tabel seminari all, ei viitsinud siia vedada ja 35.ülesanne ka seal!!! Seminar 4 Täieliku konkurentsi turg ja täieliku konkurentsi firmad 1. Millega võrdub täielikult konkureeriva firma (TKF) keskmine tulu (AR)? AR = D = MR = turuhind 2. Kas majanduskasumi puudumine tähendab seda, et firma ei suuda katta oma tootmiskulusid? Põhjendage vastust. Ei tähenda, firma katab täpselt oma kõik kulud ja on kasumi lävel 3. Kas turupakkumine täieliku konkurentsi tingimustes on elastsem lühi- või pikal perioodil? Lühiajaliselt, kuna lühiperioodi kulukõver on järsemate languste ja
Tehnoloogia vananeb kiiresti ning ettevõte peab vahetama masinad, seadmed uute vastu, et efektiivsemalt ja säästlikumalt toota, kuid puudub piisavalt vabu vahendeid. Langeb toodete kvaliteet, nõudlus ning klientide usaldus antud ettevõtte toodetesse. Kõige soovitavam tegevuskeskkond: Tänu majanduskasvu aeglustumisele on konkurents turul väheneb ning turule püsima jäänud ettevõtetel on suuremad võimalused äritegevuseks, pagariäri turg korrastub. Teised hotellid, kohvikud, restoranid ja laevad ei näe põhjust asendada Loiri pagari tooteid. Ettevõtte tegevus laieneb, kasutades ära hetke olukorda - palgata tööjõudu odavamalt, siirdub firma madalama omahinnaga välisturgudele. Tänu heale järjele ettevõte asendab vanu masinaid, seadmeid regulaarselt, mis tagab säästlikuma, efektiivsema tootmise ning klientide nõudlus ning usaldus toodete vastu tõuseb.
Seega kulub pakkematerjalidele väga vähe. Renoveerimiskulud on ette nähtud kanafarmi vastavusse viimiseks Euroopa Liidus vastuvõetud seadusandlusega vabapidamise kohta. Selle alla kuulub ka kanade väliala väljaehitamine. FIE asutamisel tuleb tasuda riigilõiv 12,78 eurot. Esimesel kolmel kuul on reklaamil väga suur tähtsus, et saaksime turule tulla. Meie eelistatumaks variandiks on nn postireklaam. Samuti levib reklaam ka inimeselt inimesele. Kuluartikkel Maksumus 2500.- Noorkanad 2160.- Kanade sööt Munapakendid 198.- Renoveerimis kulud 300.- Kanade väliala ümbritsev aed 1480.- Reklaami kulu 40,-
sõltumatu üksikettevõtjana tegutsemisega. Frantsiisivõtja seisukohalt Eelised * Nõuab vähem kogemusi * Madalam läbikukkumise protsent, kontrollitud toode 7 * Tuntud kaubamärk ja imago tarbija silmis * Paiknemise põhjendatuse analüüs * Tegevusalane välajõpe * Jooksev abi juhtimises, arendustöödes, turunduses, töötajate järelvalves * Ühine reklaam ja kontrollitud reklaamimehhanism Väiksem kapitalivajadus (?) Võimalikud sooduskrediidid sisseseade muretsemisel ja asukoha leidmisel. Puudused Sõltuvus frantsiisiandjast Kontrolli puudumine frantsiisiandja tegevuspoliitika üle Võimalikud konfliktid frantsiisiandjaga kasumite ja muude stiimulite üle Kasumit tuleb jagada, ühekordne lepingutasu võib olla kõrge Piiratud ärist väljumise paindlikkus Sundostud frantsiisiandjalt Frantsiisiandja seisukohalt Eelised
Juhan Juurikas 51% Mati Maasikas 49% 2.3. Juhan Juurika ja Mati Maasika CV-d (tuleb panna lisadena) Milline hariduskäik? Millised juhtimis- ja ettevõtlusalased kogemusi omavad? Kellena on varem töötanud? Milliseid täiendkoolitusi on läbinud, mis toetavad nende tegevust ettevõtjana antud valdkonnas? Lühikokkuvõte äriidee valguses Andke ülevaade oma ettevõtte struktuurist, personalist ning nende pädevusest, oskustest ja varasematest kogemustest antud ärivaldkonnas. Oluline on esile tuua nii omanike kui ka palgatud juhtkonna võimekust ettevõtet juhtida, samuti näidata ära kõik kogemused ja täiendkoolitused, mis on seotud antud ärivaldkonnaga. Palgad planeerige mõistlikul tasemel- liiga väiksed palgad võivad anda põhjust kahtlusteks ettevõtmise perspektiivsuse kohta. 4
1. Riski-tulu valik. Mida suurem risk, seda suuremat tulu oodatakse. 2 Ettevõtte rahandus Kristo Krumm 2. Raha ajaldatud väärtus täna saadud kroon on väärt rohkem kui tulevikus saadav kroon. 3. Peamine on raha, mitte kasum. 4. Konkurents raske on leida eranditult tulusaid projekte. 5. Efektiivne kapitaliturg kiirelt kohanev turg ja õiglased hinnad. 6. Esindamisprobleem juhtide huvid ei lange kokku omanike huvidega. 7. Maksud mõjutavad äriotsuseid. 8. Kõik riskid pole võrdsed mõned on hajutatavad, mõned mitte. 9. Eetiline käitumine on õige. Finantsjuhtimise funktsioonid: Kapitali eelarvestamine Kapitali struktuuri planeerimine Käibekapitali juhtimine 1. Kapitali eelarvestamine: Pikaajaliste investeeringute planeerimine ja juhtimine;
Klient võib valida oma toote jaoks materjali, mille omadused ei vasta soovitud toote valmistamise tingumustele. Kuna oleme oma ettevõtte ainsaks esindajaks, siis on meie teenuseid võimalik kasutada vaid meie Tartu ateljees, kuid kui tekib soov ning ka võimalus avada mõnes teises suuremas linnas haruettevõte, siis kindlasti kaalutletakse seda põhjalikult ning langetatakse vastav otsus. OÜ Veture plaanib kasutada oma teenuste turustamiseks peamisi meediakanaleid, nagu näiteks reklaam Tartu Postimehes ning ka Tartu linna ümbritsevate maakondade kohalikes väljaannetes, nagu näiteks Kodukant, Oma Saar ning Otepää Teataja. Lisaks on plaanis kasutada erinevate Interneti lehekülgede vabu reklaampindu ning levitada oma reklaami suuremate kuulajate arvuga raadiokanalites. Hinnakujundamine toimub kindlate komponentide arvesse võtmisel, milleks on: erinevate konsultatsioonide maht toote keerukusaste ja tegumood toote maht/suurus
..................................................5 ETTEVÕTLUSKESKKONNA MÕNINGAD ARENGUSUUNAD.......................................................................5 PROJEKTI KIRJELDUS..........................................................................................................................................5 TEENUS..............................................................................................................................................................5 TURG...................................................................................................................................................................6 Turu kirjeldus.................................................................................................................................................6 Konkurents......................................................................................................................................................7
Mainori Kõrgkool Matemaatika ja statistika Loengukonspekt Silver Toompalu, MSc 2008/2009 1 Matemaatika ja statistika 2008/2009 Sisukord 1 Mudelid majanduses ............................................................................................................. 4 1.1 Mudeli mõiste ......................................................................................................................... 4 1.2 Matemaatilise mudeli struktuur ja sisu ................................................................................... 4 2 Funktsioonid ja nende algebra............................................................................................... 5 2.1 Funktsionaalne sõltuvus ....................................
Müük ja turustamine Et kliendid meid üles leiaks, on peamiseks keskkonnaks, kus ettevõtet reklaamime, internet. Seega tegeleme palju internetiturundusega, sest paljud meid tulevikus külastavad kliendid veedavad palju aega internetikeskkonnas. Seega, et meid kõigepealt internetis üles leitaks: 1) Koostöö otsingumootoritega, et kui inimene trükib otsingusse äratuskell, siis oleks meie kodulehekülg esimesel vastuste leheküljel. 2) Klikipõhine reklaam - erinevatele veebisaitidele panna üles väike reklaamiaken, kuhu klikates jõuab klient meie koduleheküljele. Näiteks: postimees.ee lehekülje all nurgas olevad reklaamid (tee 3 kükki ja võidad Metallica kontserdi piletid) millele klikates jõuame hoopis mõne ettevõtte koduleheküljele. 3) Suhtearendus ja usalduse loomine - Kuidas tõsta usaldust enda suhtes? Mismoodi kasutada ära kliendisoovitusi? Kuidas demonstreerida oma ekspertteadmisi või näidata vähemalt, et
tegureid ja optimeerida oma asukoha, väikeettevõtja alustab tihti seal, kus lihtsalt olemas vaba ruum. Pereettevõte võib olla igasugune äriühing. Tähtis on see, et kogu aktsiad oleksid perekonna omandis. · Tavaliselt on pereettevõtted siiski väikesed ja kodukesksed. · Tähtsamad ressursid koduettevõtte käivitamiseks on ruumid ning perekond. Peab omama ainult head tahet ja valida õige äriidee. · Väikesest kodusest pereettevõttest võib õige strateegia korral välja kujuneda keskmine või suur ettevõte 11. Personalipoliitika, isikkoosseis, värbamine, valik 12. Uue ettevõtte rajamine (alustamine) - 13. Äriühingu asutamine 14. Pangaarve avamine, varade hindamine 15. Tegutseva ettevõtte ostmine Ostmise eelised: 1) kui ettevõte tegutseb edukalt, siis on risk väiksem ja lihtsam on leida ka krediteerijaid;
Tallinna Tehnikaülikool. Äriplaan OÜ Siimax Katre Niinemägi Tallinn 2015 Sisukord 1.Äriidee ja ettevõtte tutvustus 2.Turundus 2.1.Müük 2.2.Ettevõtte turg 2.3.Tarbijad 2.4.Hinnad 2.5.Konkurendid 2.6.Turustamine 2.7.Marketing 3.Äri ettevõtluskeskkond 3.1.Riskid ettevõtluskeskkonnas3.2.Majanduskeskkond 3.3.Makromajanduslikud mõjurid 3.4.Inimressursid 4.Tootmine ja teenindus 4.1.Tooted/teenused 5.Äri juhtimine 5.1.Ettevõtte struktuur 5.2.Palkade eelarve 5.3.Personal 5.4.Ettevõtte infosüsteem 6.Äriplaani finantseelarved 7.Äriplaani finantsanalüüs 7.1
Nt. põllumajanduses, kalanduses · Täieliku konkurentsiga turul olev ettevõte peab tegema 3 otsust: · kas jääda tööstusharusse püsima või lahkuda sellest? · kui otsustatakse jääda, siis kas toota või olla ajutiselt suletud? · kui otsustatakse toota, siis kui palju toota? · Täieliku konkurentsi turgu iseloomustab see, et siin ei saa ükski ostja ega müüja oma tegevusega turuhinda mõjutada. · Täieliku konkurentsi turg on kõige efektiivsem turg Firmade arv on suur · Kõik firmad toodavad homogeenset toodangut, st kõik tooted on ühesugused, sõltumata sellest, milline firma seda toodab.(sarnased) · Turul ei eksisteeri mingeid sisenemis barjääre. · Täielikult konkureeriva firma kasumi maksemeerimise tingimus on : MC = MR = P PIIRKULU = PIIRTULU = HIND Tootmismaht 0 1 2 3 4 5 6 TP
.. 20 15. ÄRIPLAANI LISAD .............................................................................................................. 20 Lisa 1. Hinnapakkumise (lihtsustatud) näidis............................................................................... 21 2 SISSEJUHATUS Käesoleva juhendi eesmärk on selgitada äriplaani koostamise põhinõudeid. Äriplaanis peab olema võimalikult selgelt väljendatud äriidee ja selle teostus. Äriplaani koostamine on omamoodi test, kas idee töötab või mitte kui "asi" näib paberil tulus ja toimiv, siis on mõtet hakata ideed realiseerima. Vastasel juhul kui idee ei anna positiivset tulemust teoreetiliselt, siis pole mõtet teha kulutusi ning asuda realiseerima äriideed, mis suure tõenäosusega ei saagi hakata tulu tootma. Juhendmaterjal on äriplaani struktuuri aluseks võttes lahti kirjutatud äriplaani alapunktid,
mida ettevõtted peavad aruannete koostamisel järgima. Järgnevalt on toodud nendest printsiipidest tähtsamad, kuid need printsiibid kehtivad ainult finantsarvestuse ja finantsaruannete koostamiseks. Majandusüksuse printsiip. Ettevõtte raamatupidamises ja aruannetes arvestatakse tema vara, omakapital, kohustused ja majandustehingud lahus tema omanike, kreeditoride, töötajaskonna, klientide ja teiste isikute varast ning majandustehingutest. See on kontseptsioon organisatsiooni eksisteerimisest iseenda huvides, eraldi omanike, kreeditoride, töötajaskonna, klientide, samuti teiste majandusüksuste huvidest. Seega peavad ettevõttel ja tema omanikul olema eraldi pangaarved. Jätkuvuse printsiip. Majandusüksust käsitletakse jätkuvalt tegutseva majandusorganisatsioonina, mis on eelduseks põhivara soetusmaksumuse osakaupa amortiseerimiseks (s.t. osade kaupa kuludesse kandmist), pikaajaliste kohustuste tekkeks ja tasumiseks
Ja mida rohkem firma teenib, seda rohkem tuleb uuendusi. Samuti on see Tartule väga kasulik, kuna tuleb kliente ka väljaspoolt Tartut. Ettevõte on Tartus ainulaadne omasuguste seas. Õmblejad, disainerid ja stilistid on kõrgtasemel, kogemustega ja väga sõbralikud. Varem on meie töötajad saanud koolitusi ja praktikat vabatahtlikena. Meie eeldused on rahuldada Tartlasi ja ka külalisi kaugemalt nende lemmikstiiliga. (Eriti neid, kellele väga sopata ei meeldi.) Meie turg on väga suur ja väga erinev. Alates imikutest kuni vanuriteni. Ei ole turu jaoks kindlaid nõudeid või eelistusi. Tegevust soovime alustada Tartus, Lõunakeskuses ning hiljem laiendada firmat kaugemale Eestisse ja ka välisriikidesse. Selle jaoks oleks vaja kahe saaliga (ei pea olema suured) stuudiot. Esimeses, väiksemas saalis, mida ka külastajad näevad, on vaja umbes 40 mannekeeni (mees ja naine; imik, laps, teismeline, täisealine, vanur), millele