Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

Avalikuteabe seadus - sarnased materjalid

ametnik, teenistus, ametiasutus, teenistuja, staazi, kantselei, ülemus, lisatasu, katseaja, teenistujal, tehinguid, esitatavate, vabastamine, tööraamat, volikogu, nimetust, puhkusetasu, ametnikku, reservi, hüvitus, palgamäär, kandidaati, hiljemalt, teenistust, riigiametnik, ettevõtlus, viitega, formuleering, ametikohad, katseaeg, kohaldada, vabale
thumbnail
16
doc

Tööõiguse eksami kordamisküsimused

kokkulepitud tööd tegema. Lepingu esemeks on kokkulepitud töö tegemine tähtaega määramata või teatud aja jooksul. Töötegemisel on töötaja tööandjaga alluvusvahekorras, töötaja kohustub alluma tööandja juhtimisele ja kontrollile. Töölepingu alusel tehtav töö on tasuline. Töötingimused lepitakse kokku töölepingu sõlmimisel. 3. Töötamine avalikus teenistuses 1) Avalik teenistus (edaspidi teenistus) on töötamine riigi või kohaliku omavalitsuse ametiasutuses. (2) Riigiametis töötamiseks loetakse töösuhet seadusandlikku, täidesaatvat või kohtuvõimu, riiklikku järelevalvet või kontrolli teostava institutsiooni või riigikaitset teostava avalik-õigusliku juriidilise isiku koosseisus ettenähtud valitaval või nimetataval ametikohal käesoleva seaduse või muude seaduste alusel. 4. Avaliku teenistuja mõiste. Ametnik

Tööõigus
129 allalaadimist
thumbnail
18
doc

õigusõpetuse konspekt(puks)

(3) Töötajal on õigus omaalgatuslikult esitada tööandjale iseloomustusi, soovitusi ja muid dokumente, mis iseloomustavad tema eelnenud töötamist ning kutseoskuste olemasolu ja kasutamist. 4. Töösisekorraeeskirjade koostamine ja nende sisu Töösisekorraeeskirjad: Töösisekord määratakse töösisekorraeeskirjadega tööandja juures, kellel on vähemalt viis töötajat. Tööandja, välja arvatud riigi või kohaliku omavalitsuse ametiasutus, kinnitab töösisekorraeeskirjad kooskõlastatult oma asukoha (elukoha) tööinspektoriga. (RK s 25.01.95 nr. 489 jõust.01.01.96 - RT I 1995, 16, 228) Töösisekorraeeskirju ei nõuta tööandjalt, kellel on alla viie töötaja. Niisugune tööandja võib töösisekorra määrata iseseisvalt, arvestades töö iseärasusi ja töösisekorrale harilikult esitatavaid nõudeid. Töösisekorraeeskirjade sisu: 2

Õigusõpetus
183 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Avalik teenistus palgaküsimused

Iseseisev töö, teema: “PALK” . Küsimustik – läbi töötada arvestuseks. 1. Kas riigipühal töötamise korral makstakse 2-kordset palka kogu vahetuse eest? ATS § 40 lg 4 ütleb, et kui tööaeg langeb riigipühale, maksab ametiasutus riigipühal töötamise eest 2-kordset põhipalka. Seega jah, 2-kordset palka makstakse kogu vahetuse eest, mis langeb riigipühale. Kui aga ametniku vahetus algab näiteks 20.08 kell 7 õhtul ja lõpeb 21.08 kell 7 hommikul, siis 2-kordset palka makstakse 20.08 töötatud 5 tunni eest, ülejäänud vahetus langeb kuupäevale 21.08 ning nende 7 tunni eest saab ametnik tavapärast palka. 2. Kas ATS-is on reeglid ka selliseks juhtumiks, kui ametnik täidab

Personalitöö
3 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Tööõiguse kontrolltöö 49 küsimust vastustega

7. Õigustöötasule vastavalt töö tulemuslikkusele,lahtudes kokkulepitud palgatingimustest. 8 Õigus puhukusele. Igal töötajal on õigus puhkusele(töövabale ajale) 9.Töötaja suhtes soodsama sätte kohaldamise põhimõte. 2. Töölepingu mõiste ja sisu Töölepingu alusel teeb füüsiline isik (töötaja) teisele isikule (tööandja) tööd, alludes tema juhtimisele ja kontrollile. Tööandja maksab töötajale töö eest tasu. 3. Töötamine avalikus teenistuses Avalik teenistus (edaspidi teenistus) on töötamine riigi või kohaliku omavalitsuse ametiasutuses. Riigiametis töötamiseks loetakse töösuhet seadusandlikku, täidesaatvat või kohtuvõimu, riiklikku järelevalvet või kontrolli teostava institutsiooni või riigikaitset teostava avalik- õigusliku juriidilise isiku koosseisus ettenähtud valitaval või nimetataval ametikohal käesoleva seaduse või muude seaduste alusel. 4. Avaliku teenistuja mõiste. Ametnik

Tööõigus
55 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Tööõigus, töölepingu seadus

tegutsemise õigus, vahetu alluvus abikaasa, elukaaslase, ülenejate ja alanejate sugulastega Ametikohale asumiseks vajalikud dokumendid: Taotlus ja kinnitus, et ei esine teenistusse asumis välistavaid asjaolusid Elulookirjeldus Tunnistus, diplom Isikut tõendav dokument Ametikohale nimetamine: Toimub ametiasutuse juhi poolt haldusaktiga ­ käskkiri, korraldus TÖÖLEPINGUT EI KOOSTATA Ametnik annab ametivande Ametijuhend Töökorralduse reeglid: Tööaja algus ja lõpp, enne riigipühi töötamine Puhkeajad Palga maksmise korraldus Töö- ja teenistusalaste korralduste andmise kord Töökaitse ja tuleohutuse üldjuhised Puhkepäevadel asutuses viibimise kord Teenistusest puudumisest teavitamise kord Üldised käitumisreeglid töökohal Ametniku teenistussuhte lõppemine Vabastamine ametniku soovil:

Tööõigus
3 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Koondamise erisused

Nendest ametnikest on eelisõigus neil kel on paremad teenistusalased näitajad ametnikuna. Kui juhtuvad olema võrdsed näitajad siis eelistatakse seda, kes on teenistuses saanud töövigastuse või kutsehaiguse, kellel on pikem tööstaas või kellel on ülalpeetavaid. Koondada ei tohi neid ametnike, kellel on vähemalt alla kolme aasta vanuseid lapsi ning naisi, kes on rasedad. Ametnikku ei vabastada, kui teda on võimalik nimetada tema nõusolekul teisele ametikohale. Vabanenud ametnik tuleb tema soovil kuue kuu jooksul, alates tema vabastamisest, teenistusse tagasi võtta, kui tema töökohas luuakse uusi või vabaneb olemasolevaid ametniku kvalifikatsioonile vastavaid ametikohti. Hüvitised Töölepingu seadus: Tööandja maksab töötajale hüvitist töötaja ühe kuu keskmise töötasu ulatuss. Koondamise korral on töötajal õigus saada kindlustushüvitist töötuskindlustuse seaduses ettenähtud tingimustel ja korras

Õigusõpetus
103 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Ametniku teenistusse võtmise kord

Ametniku teenistusse võtmise kord Sissejuhatus Ametnik, avalik teenistuja või riigiteenistuja on avaliku sektori töötaja, kes töötab omavalitsuse osakonnas või asutuses. Ametnik on üldises tähenduses igasugune kantseleitöötaja. Kitsamalt peetakse ametniku all silmas riigiteenistuses olevat isikut. Mõiste välistab selgesõnaliselt sõjaväge, kuigi tsiviil-ametnikud töötavad "kaitseministeeriumi" peakorteris. Mõiste sisaldab alati riigi töötajaid, kas regionaal- või maakonna-, või isegi munitsipaaltöötajaid nimetatakse "riigiteenistujateks" erineb riigiti. Ühendkuningriigis näiteks ainult Crown töötajad on riigiteenistujad, maakonna

Õigusõpetus
38 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Koondamise erisused (referaat)

koormav on õigus töötuskindlustushüvitisele: 1) kui töö- või teenistussuhe selle tööandjaga kestis viis kuni kümme aastat ­ 30 kalendripäeva möödumisel arvates töö- või teenistussuhte lõppemisest; 2) kui töö- või teenistussuhe selle tööandjaga kestis üle kümne aasta ­ 60 kalendripäeva möödumisel arvates töö- või teenistussuhte lõppemisest. Õigus saada kindlustushüvitist koondamise korral on töötajal või avalikul teenistujal, kelle töö- või teenistussuhe tööandjaga on kestnud vähemalt viis aastat ja kelle tööleping on üles öeldud koondamise tõttu või kui tööandja ei saa ettenägematutest, temast mitteolenevatest majanduslikest asjaoludest tulenevalt anda töötajale kokkulepitud ulatuses tööd, võib ta töötasu kuni kolmeks kuuks 12-kuulise ajavahemiku jooksul vähendada mõistliku ulatuseni, kuid mitte alla Vabariigi

Õigusõpetus
55 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Avalik teenistus distsiplinaarvastutus

poolt toime pandud teo õiguslik järelm. Sellest erinevusest ilmneb, et distsiplinaarkaristus on kohaldatav samaaegselt kriminaalkaristusega, ilma et tekiks vastuolu topeltkaristamise (ne bis in idem) keeluga (vrd ATS § 75 lg 9). Samas tuleb ametnikule määratud kriminaalõiguslikku karistust arvestada distsiplinaarkaristuse määramisel, s.t ametniku kriminaal- või väärteokaristust tuleb asjaoluna arvesse võtta diskretsiooniõiguse kasutamisel. Nii võib ametiasutus distsiplinaarkaristuse määramisel jõuda järeldusele, et ametnikule samas asjas süüteo tõttu määratud karistus ei ole teenistusalaste huvide tagamise aspektist piisav ning kohaldada tuleb täiendavalt ka distsiplinaarkaristust. Seega võib siinkohal formuleerida reegli, et ametniku suhtes määratakse lisaks juba määratud kriminaalkaristusele ka täiendavalt distsiplinaarkaristus, kui see on vajalik, et tagada ametniku kohustuste järgimine või rehabiliteerida ametnikkonna maine. 2

Personalitöö
42 allalaadimist
thumbnail
12
rtf

Kontrolltöö: Avalik õigus ja Haldusõigus

1. Selgita järgnevalt kolme mõistet. Iga mõiste juures hinda, kas toodud näites on tegemist küsitud mõistega või selgita mõistet küsimuses toodud näite varal. Legaaldefinitsiooni olemasolu korral viita korrektselt õigusakti sättele või kohtulahendile ­ ära kirjuta sätte teksti ümber. Vasta oma sõnadega ning demonstreeri oskust seostada mõistet teiste mõistete või instituudiga. 1) Kalev Suur õpib Koosseisuväline teenistuja on ajutiselt teenistusse võetud ametnik vanglaametnikuks ning on võetud või abiteenistuja. Kalev Suur võeti teenistusse inspektor-kontaktisiku ettevalmistusteenistusse. Pärast 5. semestri läbimist läheb ta Tartu ametikohal praktika läbimise ajaks, seega ajutiselt. Järelikult on Vanglasse haldusmenetluse tegemist koosseisuvälise teenistujaga. praktikale. Vangla nimetab ta 2 kuuks koosseisuvälise teenistujana inspektor-kontaktisiku

Avalik õigus
165 allalaadimist
thumbnail
6
rtf

Õigusteaduse alused - töölepingu seadus, lähetus, ATS jm.

lapsi. Puuetega lapse vanemal on õigus saada puhkust igas kuus 1 tööpäev kuni lapse 18a vanuseks saamiseni. · Tasustamata lapsepuhkus. Ema või isa saab seda kasutada igal aastal kuni 10 tööpäeva. Jällegi kuni 14a vanune laps. Või siis kuni 18a invaliid laps. 66 eeku on vanemapuhkuse 1 päeva taks. Avaliku teenistuse seadus (ATS) Aastast 1996 veebruarist. Reguleerib riigiasutuses ja kohalike omavalitsuste asustustes ametnike töösuhteid. Avalik teenistus ­ meie teenistuses ametnikud. Teenistujad jaotatakse selle seaduse mõistes kolmeks: ametnikud, abiteenistujad, koosseisuvälised teenistujad(ajutised pojad). Ametnikud grupeeritakse veel omakorda kolmeks: kõrgametnikud, vanemametnikud, nooremametnikud. Abiteenistujad riigiasutuses võivad olla sellised inimesed tööl, kes on hoopis lepingulised. Nt valvurid, elektrik, remondimees, koristajad.. jne. Nõuded ametnikele: · Vanus ­ noorem kui 18 ei ole lubatud

Õigusõpetus
107 allalaadimist
thumbnail
44
doc

õigusõpetuse kordamis küsimused

nende osalusega eraõiguslikele juriidilistele isikutele; 22) avalike ürituste kavad; 23) muudatused riigi- ja kohaliku omavalitsuse asutuste töös ja ülesannetes, mis on seotud isikute teenindamisega, vähemalt kümme päeva enne muudatuste rakendamist; 24) andmed riigi- ja kohaliku omavalitsuse asutuste juhtide vastuvõtuaegade kohta; 25) riigi- ja kohaliku omavalitsuse asutuses kehtivad palgamäärad ja -juhendid, lisatasu maksmise ning erisoodustuste andmise korra; 26) andmed kaubaturul valitsevas seisundis olevate, eri- või ainuõigust või loomulikku monopoli omavate äriühingute hinnakujunduse kohta; 27) andmed üldkasutatavate teenuste osutamise kohta, samuti muudatuste kohta teenuste osutamise tingimustes ja hindades enne selliste muudatuste rakendamist; 28) erakondade liikmete nimekirjad; 29) jõustunud kohtulahendid seadusest tulenevate piirangutega; (RK s 15.06

Õigusõpetus
525 allalaadimist
thumbnail
20
pptx

Sissejuhatus tööõigusesse, tööõiguse asend, põhimõtted, võrdlus teiste lepingutega

suunatus: kas tulemus või protsess. Käsunduslepingu eristamiseks töölepingust tuleb vaadelda töö tegija iseseisvuse astet käsundiandja suhtes: kui töö tegija sõltub käsundiandjast suhteliselt vähe (nt ei pea enamasti järgima töö tellija sisekorraeeskirja ning valib ise, millal, kus ja kuidas tellimuse täidab jms), on tegemist pigem käsunduslepinguga. Tööõiguse ja avaliku teenistuse õiguse üldine võrdlus Avalik teenistus on töötamine riigi või kohaliku omavalitsuse ametiasutuses. Avalikud teenistujad jagunevad: ametnikeks, abiteenistujateks ja koosseisuvälisteks teenistujateks. Ametnik on ametiasutuse koosseisus ettenähtud ametikohale nimetatud või valitud isik. Ametnikud jagunevad riigiametnikeks ja kohaliku omavalitsuse ametnikeks. Tööõiguse ja avaliku teenistuse õiguse üldine võrdlus (2)

Õigus alused
46 allalaadimist
thumbnail
20
pptx

Sissejuhatus tööõigusesse

suunatus: kas tulemus või protsess. Käsunduslepingu eristamiseks töölepingust tuleb vaadelda töö tegija iseseisvuse astet käsundiandja suhtes: kui töö tegija sõltub käsundiandjast suhteliselt vähe (nt ei pea enamasti järgima töö tellija sisekorraeeskirja ning valib ise, millal, kus ja kuidas tellimuse täidab jms), on tegemist pigem käsunduslepinguga. Tööõiguse ja avaliku teenistuse õiguse üldine võrdlus Avalik teenistus on töötamine riigi või kohaliku omavalitsuse ametiasutuses. Avalikud teenistujad jagunevad: ametnikeks, abiteenistujateks ja koosseisuvälisteks teenistujateks. Ametnik on ametiasutuse koosseisus ettenähtud ametikohale nimetatud või valitud isik. Ametnikud jagunevad riigiametnikeks ja kohaliku omavalitsuse ametnikeks. Tööõiguse ja avaliku teenistuse õiguse üldine võrdlus (2)

Õigus
12 allalaadimist
thumbnail
38
docx

Õigusõpetuse konspekt

konkreetsetele paragrahvidele. 13) Viide töökorralduse eeskirjade olemasoludele- eraldi dokumendina, töötajale tutvustamine peab olema allkirja vastu 14) Töö sisekorra eeskirjad (töö korralduse reeglid) 15) Viide kollektiivlepingu olemasolule Katseaeg: kas töötaja tuleb toime antud töökohas (kas oskused, võimed vastavad töökohale, kas tema isikuomadused on sobivad). Kestvus on max 4 kuud. Katseaja kehtestab tööandja. Kui lepingus pole kirjas katseaja kohta, siis tuleb kindel olla, et on 4 kuud katseaeg, seda lepingus ei kajastata, kui katseaega ei ole. Erand katseaja kestvuse osas on avalikule teenistusele- max 6 kuud (1. aprillist 4 kuud). Tööleping on sõlmitud määramata tähtajaga. Tähtajaga on max 5 aastaks. Lühemaks tähtajaks sõlmitud lepingul võib olla katseaeg max pooleks perioodiks kui nt on 8 kuine leping, siis 4 kuud katseaeg. Kui katseajal soovib töötaja töölt lahkuda, siis peab

Õigusõpetus
35 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Avalik haldus

Maavalitsus Kaitsevägi Riigikantselei Prokuratuur Häirekeskus Rahvusarhiiv vanglad Valitsusasutuse hallatav riigiasutus (näiteks Sisekaitseakadeemia) 2) Täidesaatva võimu põhiseadusorganid (nimetatud ja omistatud pädevus põhiseaduses) on peale ülaltoodud Vabariigi Valitsuse veel: Vabariigi President õiguskantsler Riigikontroll 3) Peale ülaltoodud valitsusasutuste ja Riigikontrolli on ATS-i järgi riigi ametiasutusteks 1 veel: Riigikogu Kantselei Vabariigi Presidendi Kantselei Õiguskantsleri Kantselei kohus soolise võrdõiguslikkuse ja võrdse kohtlemise voliniku kantselei 4) Võrdse kohtlemise seaduse (§ 15) järgi on sõltumatu ja erapooletu asjatundjana tegutsev soolise võrdõiguslikkuse ja võrdse kohtlemise volinik KOV üksuste haldusorganid (alljärgnev loetelu ei ole lõplik). KOV üksuste haldusorganid vastavalt KOKS-le, ATS-le ja püsiasustusega väikesaarte seadusele on: Valla/linna volikogu kui esindusorgan Valla/linnavalitsus kui täitevorgan

Avalik õigus
12 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Õiguskatse asutuste süsteem

õigusega muu isik on kassatsioonimenetluse pool, kui Riigikohus on pidanud vajalikuks tema osavõttu kohtuistungist. Kui kassatsiooni esitab muu isik, on kassatsioonimenetluse pooleks ka selle süüdistatava kaitsja, keda kassatsioon puudutab. §345 sätestab kassatsiooni tähtajad: (1) Kassatsiooniõiguse kasutamise soovist teatatakse ringkonnakohtule kirjalikult seitsme päeva jooksul, alates kohtuotsuse või selle resolutiivosa kuulutamisest või kantselei kaudu teatavaks tegemisest. Kassatsiooniõiguse kasutamise soovist võib ringkonnakohtule teatada ka faksi teel. (2) Kassatsioon esitatakse otsuse teinud ringkonnakohtule kirjalikult kolmekümne päeva jooksul, alates päevast, mil kohtumenetluse poolel on võimalik tutvuda ringkonnakohtu otsusega. Kassatsiooni võib esitada ka faksi teel. (3) Kassatsioon jäetakse läbi vaatamata ja tagastatakse Riigikohtu resolutsiooniga, kui kassatsiooni esitamise tähtaeg on mööda lastud.

Õigus
204 allalaadimist
thumbnail
45
docx

Õiguse konspekt

o Täidesaatva võimu asutused ­ Valitsusasutused nt ministeeriumid, vanglad, riiklikud ametid, maksu ja tolliamet Valitsusasutuste hallatavad asutused nt koolid, muuseumid, lasteaiad, spordikoolid, sotiaal ja kultuur asutused o Kohtuasutused (kohtu võim) ­ o Väljaspool võimude kolmikjaotust asuvad asutused ­ Riigikontroll Õiguskantsleri Kantselei Riigikogu ülesanded, juhib juhatus (esimees Eiki Nestor, Jüri Ratas ja Seeder) 1. võtta vastu seadusi 2. välisdeligatsioone võõrustada Riigikogu valitakse 4 aastaks. (Järgmised valimised 2019), märtsi esimene pühapäev. Vabariigi valitsus valitakse samuti 4. aastaks Riigikogu juhatus valitakse üheks aastaks. Riigikogu juhatuse esimees on 2. inimene tähtsuselt pärast VP.

Õiguse alused
9 allalaadimist
thumbnail
26
pdf

Kaasaegse avaliku teenistuse olemus ja arengud

Helen Rohtla KAASAEGSE AVALIKU TEENISTUSE OLEMUS JA ARENGUD Referaat Juhendaja: Sulev Lääne MA Tallinn 2016 SISUKORD SISSEJUHATUS ........................................................................................................................ 2 TAASISESEISVUMISAJA AVALIK TEENISTUS .................................................................. 3 ÜHINEMINE EUROOPA LIIDUGA JA JÄRGNEV ................................................................ 6 TULEVIKUSUUNAD AVALIKUS TEENISTUSES ................................................................ 9 KOKKUVÕTE ......................................................................................................................... 11 KASUTATUD ALLIKAD ....................................................................

Ühiskond
14 allalaadimist
thumbnail
40
doc

Õiguskaitseasutuste süsteem

kassatsiooni esitamise õigusega muu isik on kassatsioonimenetluse pool, kui Riigikohus on pidanud vajalikuks tema osavõttu kohtuistungist. Kui kassatsiooni esitab muu isik, on kassatsioonimenetluse pooleks ka selle süüdistatava kaitsja, keda kassatsioon puudutab. §345 sätestab kassatsiooni tähtajad: (1) Kassatsiooniõiguse kasutamise soovist teatatakse ringkonnakohtule kirjalikult seitsme päeva jooksul, alates kohtuotsuse või selle resolutiivosa kuulutamisest või kantselei kaudu teatavaks tegemisest. Kassatsiooniõiguse kasutamise soovist võib ringkonnakohtule teatada ka faksi teel. (2) Kassatsioon esitatakse otsuse teinud ringkonnakohtule kirjalikult kolmekümne päeva jooksul, alates päevast, mil kohtumenetluse poolel on võimalik tutvuda ringkonnakohtu otsusega. Kassatsiooni võib esitada ka faksi teel. (3) Kassatsioon jäetakse läbi vaatamata ja tagastatakse Riigikohtu resolutsiooniga, kui kassatsiooni esitamise tähtaeg on mööda lastud.

Õigus
39 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

EV õiguskaitsesüsteem

arvamuse kandideerija kohta. Riigikohtu esimehe nimetab Riigikogu Vabariigi Presidendi ettepanekul 9 aastaks. Kohtuniku kandidaat: Kohtunikukandidaadiks võib nimetada isiku, kes vastab kohtunikule esitatavatele nõuetele.  Avaliku konkursi kohtunikukandidaadi kohale kuulutab välja justiitsminister väljaandes Ametlikud Teadaanded. Avaldused esitatakse justiitsministrile ühe kuu jooksul pärast konkursiteate avaldamist.  Kohtunikukandidaat on kohtuasutuse ametnik, kelle nimetab ettevalmistusteenistuse ajaks ametisse kohtu esimees kohtunikueksamikomisjoni ettepanekul.  Kohtunikueksamikomisjon kontrollib eelnevalt avalduse esitanud isikute õigusalaseid teadmisi ja viib läbi vestluse.  Kohtunikukandidaat läbib ettevalmistusteenistuse. Ettevalmistusteenistuse kestel valmistatakse kohtunikukandidaat ette kohtunikuametiks.  Ettevalmistusteenistus toimub kohtuasutuses, kuhu kohtunikukandidaat on ametisse nimetatud

Õigus
15 allalaadimist
thumbnail
89
pptx

EV Õiguskaitsesüsteem

2) vaba juurdepääsu teabele, mis käsitleb järelevalvealuses asutuses viibivaid isikuid ning nende kinnipidamistingimusi ja asukohta; 3) ligipääsu järelevalvealuse asutuse hoonetesse ja territooriumile; 4) võimaluse vestelda iga järelevalvealuses asutuses viibiva piiratud õigustega isikuga ning järelevalvealuse asutuse personaliga ilma teiste isikute juuresolekuta. Järelevalvealune asutus osutab õiguskantslerile menetluses ametiabi. Õiguskantsleri Kantselei Õiguskantsleri Kantselei on õiguskantslerit kui põhiseaduslikku institutsiooni teenindav asutus. Õiguskantsler kantselei juhina kinnitab kantselei ning selle struktuuriüksuste põhimäärused, struktuuri ja koosseisu. Õiguskantsler otsustab kantselei teenistujatele allkirjaõiguse andmise ja selle ulatuse. Õiguskantsler juhib Õiguskantsleri Kantseleid nagu minister ministeeriumi Õiguskantslerile esitatavad nõuded: Õiguskantsler peab olema:

Ev õiguskaitsesüsteem
93 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Halduskontroll, riigivastutus

Sügis 2009 N. Parrest 4. põhjuslik seos avaliku võimu kandja tegevuse ja kahju tekkimise vahel; Nn adekvaatsuse teooria: tuleb leida vastus küsimusele, milline oleks olukord siis, kui ametnik oleks oma kohustuse täitnud. Ehk teiste sõnadega, kas kahju oleks tekkinud, kui ametnik oleks käitunud õiguspäraselt. RKTK 3-2-1-78-06: Põhjusliku seose kindlakstegemisel hagejal tekkinud kahju ja selle tekitanud teo vahel tuleb kasutada nn conditio sine qua non - testi, mille kohaselt ajaliselt eelnev sündmus loetakse hilisema sündmuse põhjuseks, kui ilma esimese sündmuseta poleks ajaliselt hilisemat sündmust toimunud. Selleks saab kasutada nn elimineerimise meetodit, mille abil jäetakse isiku

Haldusõigus
91 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Õigusõpetus EMÜ I semester

3 tööpäeva, siis kui on 1 või 2 alla 14 aasta vanust last. 6 tööpäeva kui on 3 või rohkem kuni 14 a vanust last või alla 3 aastane laps. Puuetega lapse vanemal on õigus saada igas kuus 1 päev puhkusele juurde. 6. Tasustamata lapsepuhkus: ema või isa saab võtta igal aastal kuni 10 tööpäeva puhkust, kui on kuni 14 aasta vanuseid lapsi või kui on puuetega kuni 18. Avaliku teenistuse seadus (ATS) · Avalik teenistuja: 1. Ametnikud: töötavad ministeeriumid, ametid, linnavalitsused, kantseleid jne. 2. Abiteenistujad: töötajad, kes töötavad asutustes 3. Koosseisuvälised teenistujad. · See seadus käib ametnike kohta, neil pole töölepingut; abiteenistujad töötavad töölepinguseaduse järgi s.t. et on sõlmitud tööleping. · Tingimused, et tööle asuda ametnikuks: 1. Nooremametnik: vanus vähemalt 18. 2. Vanemametnik: vanus vähemalt 21. 3. Keskharidus 4. Eesti Vabariigi kodanik 5

Õigusõpetus
172 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Valitsemine

olevate riigiasutuste tegevust ja korraldab ministeeriumi isikutega.Maavalitsuse kantseleid juhib maasekretär. asjaajamist. Tal on õigus ministri poolt kinnitatud eelarve alusel Maasekretär: käsutada ministeeriumi eelarvelisi vahendeid, valmistab ette juhib maavalitsuse kantselei tööd maavalitsuse kantselei ministeeriumi aastaeelarve eelnõu, nimetab ametisse ja põhimääruses ettenähtud korras; esitab maavanemale vabastab ametist ministeeriumi koosseisu kuuluvad ametnikud ja ettepanekuid maavalitsuse kantselei struktuuri ja töökorralduse muud töötajad, välja arvatud need, keda nimetab ametisse ja kohta; korraldab maavanema korralduste andmist ja nende

Ühiskond
4 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Asjaajamiskorra ühtsed alused iseseisev töö

Riigi- ja kohaliku omavalitsuse asutuste ning avalik-õiguslike juriidiliste isikute (edaspidi asutus) 2. Mida reguleerib Asjaajamiskorra ühtsed alused? 1) asjaajamisele esitatavaid nõudeid; 2) dokumentide vormistamise nõudeid; 3) dokumentide registreerimise korraldamist; 4) asutuse dokumendihaldussüsteemile ja dokumendiregistrile esitatavaid nõudeid; 5) dokumentide läbivaatamise, kooskõlastamise ja allkirjastamise protseduuri; 6) asjaajamise üleandmist ametiisiku, teenistuja (edaspidi ametnik) või töötaja teenistusest või töölt vabastamise, teenistussuhte või töösuhte peatumise või asutuse töökorralduse muutmise korral. 3. Mida peab asutuse asjaajamine tagama? Asutuse asjaajamine peab tagama: 1) asutuse ülesannete täitmise ja otsuste vastuvõtmise täpse ja küllaldase dokumenteerimise vähemalt õigusaktidega ettenähtud ulatuses; 2) dokumentide vastavuse õigusaktides ja standardites kehtestatud vorminõuetele;

Asjaajamise alused
87 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Töötuskindlustus 2018

3.5. Töötuskindlustus Töötuskindlustuse õiguslikuks aluseks on töötuskindlustusseadus (RT I 2001, 59, 359....koos hilisemate muudatustega) (edaspidi TTS). Nimetatud seadus reguleerib hüvitiste maksmise ja määramise tingimusi ja korda töötuks jäämise, koondamise ja tööandja maksejõuetuse korral. Samuti reguleeritakse selle seadusega töötuskindlustuse korraldust ning töötukassa staatust. Töötuskindlustus on sundkindlustuse liik, mille eesmärgiks on tööturuteenuste osutamine, tööturutoetuste, va töötutoetuse maksmine, kindlustatule töötuse korral tööotsingute ajaks kaotatud sissetuleku osaline kompenseerimine, töötajale töölepingu ülesütlemise ja ametnikule teenistussuhte lõpetamise hüvitamine koondamise korral ning töötajate nõuete kaitse tööandja maksejõuetuse korral. Õigus töötuskindlustushüvitisele on kindlustatul: 1) kes on töötuna arvele võetud tööturuteenuste- ja toetuste seaduses ettenähtud korras j

Õigus alused
1 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Eksami vastused - Eesti avalik haldus

tunnustamiseks. Valgetähe teenetemärk antakse riigiteenistuses või omavalitsuses osutatud teenete tunnustamiseks ja välismaalastele Eesti riigile osutatud teenete eest. Kotkaristi teenetemärgi antakse sõjaliste või riigikaitseliste teenete eest. Eesti Punase Risti teenetemärgi antakse Eesti rahva huvides osutatud üldkasulike teenete eest ja elu päästmise eest. 11. Võimu teostamine ja avalik teenistus Avaliku võimu teostamine eeldab ühiskonna usaldust ametnike suhtes, mis omakorda sõltub ametnike seaduspärasest ja eetilisest käitumisest ning tegutsemisest avalikes huvides. Avaliku teenistuse eetika on avaliku võimu teostajatelt nõutavate väärtuste ja põhimõtete kogum. Avalik teenistus on: 1) riigi või kohaliku omavalitsuse üksuse avalik-õiguslik teenistus- ja usaldussuhe ametnikuga ametiasutuse ülesannete täitmiseks, mis on avaliku võimu teostamine;

Avalik haldus
61 allalaadimist
thumbnail
32
doc

Konspekt

3) määratud ajaks - 2 nädalat, kui leping kauemaks kui 1 aasta - 5 kalendripäeva, kui leping vähem kui 1 aasta 4) kui asud õppima, tervislikud probleemid, asud kodus hooldama invaliidi, siis ette teatamine 5 kalendripäeva 4. tööandja algatus 1) ettevõtte likvideerimine 2) ettevõtte pankrotistumine 3) koondamine 4) töötaja mittevastavus oma ametikohale (tööoskused kasinad) 5) katseaja mittesooritamine 6) töötaja pikaajaline töövõimetus (puudunud 4 kuud järjest või 5 kuud kalendriaasta jooksul) - tuberkuloosi puhul on see 8 kuud. 7) töötaja poolne töökohustuste rikkumine 8) töötaja on usalduse kaotanud 9) töötaja on teinud vääritu teo Viimased kolm lähevad distsiplinaarvastutuse alla. Koondamine ­ töötajal ei ole tööd pakkuda. Töömahu vähenemine. Ette teatamine kirjalikult, sõltub selles, kaua samas asutuses töötanud.

Õigusõpetus
194 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Valitsemine

vastutuse.» Anglo-Ameerika · Ühtne süsteem. · Kohtuniku suur roll. Avaliku teenistuse boonused · Kohtunikud valitakse · Lisatasud staazi eest. ametisse. · Lisatasud akadeemilise kraadi eest. · Otsusi mõjutab · Lisatasud võõrkeelte valdamise eest. poliitiline taust. · 35-päevane põhipuhkus. · Kohtud kui · Lisapuhkusepäevad staaziga

Ühiskonnaõpetus
55 allalaadimist
thumbnail
32
pdf

Avaliku halduse eksamiks kordamine

LEA KÜSIMUSED: 1.Iseloomusta tsentraliseeritud ja detsentraliseeritud halduskorraldust! Milline on haldusorganisatsioonide jaotus Eestis? Tsentraliseeritud halduskorraldus - võ imu jaotamise viis, kus otsustav võ im paikneb organisatsiooni tasandite ü laosas ehk võ im suureneb alt ü lesse (alluvussuhted). Otsustamine on kiire, kontroll juhtimise ü le on keskpunktis, vä listab ebaü htlase arengu allorganisatsioonis. (võim ühes kohas, keskel) Detsentraliseeritud halduskorraldus - võ imu jaotamise viis, kus võ im on hajutatud iseseisvate ü ksuste vahel, kes on ü ksteisega koostö ö suhtes. Mida rohkem on halduskandjaid, seda detsentraliseeritum avaliku halduse organisatsioon on. (võim laiali) Eesti-? Eestis on nii tsentraliseeritud kui detsentraliseeritud halduskorraldust. Eesti kasutab mõlemat, nii traditsioonilist kui ka hierarhilist süsteemi. 2.Milline staatus on riigikantseleil valitsusasutuste seas? Mis on riigisekretäri pädevused

Haldusjuhtimine
10 allalaadimist
thumbnail
37
rtf

EV ÕIGUSKAITSESÜSTEEMI ORGANID

EV ÕIGUSKAITSESÜSTEEMI ORGANID ADVOKATUUR Eesti Advokatuur on 1919. aastal 14. juunil asutatud advokaatide omavalitsuslikel põhimõtetel tegutsev kutseühendus. Advokatuuri liikmeteks on vandeadvokaadid, vandeadvokaadi vanemabid ja vandeadvokaadi abid. Seisuga 06.12.2017. a on Eesti Advokatuuri liikmeid kokku 1024. Advokatuur juhindub oma tegevuses seadustest, advokatuuri organite õigusaktidest ja headest tavadest. Advokatuuri organiteks on üldkogu, esimees, juhatus, revisjonikomisjon, aukohus ja kutsesobivuskomisjon. PÄDEVUS AMETISSE MÄÄRAMINE AMETIST VABASTAMINE Õigusteenuse osutamise korraldamine era-ja avalikes huvides, Esimees valitakse vandeadvokaatide Advokatuuri liikmesuse peatamise advokaatide kutsealaste õiguste kaitsmine. seast kolmeks aastaks. otsustab juhatus advokaadi Eesti Advokatuur abistab advokatuur

Õigus
21 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Õigusõpetus - EV Töölepinguseadus, perekonnaseadus

- kohtuotsusega ära võetud õigus töötada teatud ametikohtadel. - Karistatud korruptiivse töö eest - Lähisuguluses (vanemad, vanavanemad, lapsed, lapselapsed, vennad, õed), hõimluses oma vahetu ülemusega. Hõimlased ­ abielust saadud sugulasd. Vajalikud dokumendid teenistusse võtmisel: 1. avaldus 2. eluloo kirjeldus 3. omakäeline kinnitus vastab kõikidele ametisse astumise tingimustele. 4. hariduse kohta dokumendid. Esimese korra puhul peab ametnik andma vande. · teenistusse nimetamine: käskkirjaga (palgaaste, katseaja kohaldamine max 6 kuud, teenistus staazi olemasolu ­ staaz katkeb, kui on sooritatud kuritegu - , lahkunud Eesti kodakondsusest) · 2 nädalat enne katseaja lõppu vestlus ülemusega ­ fikseeritakse dokumendile atesteerimisleht. · Teenistusleht ­ atesteerimis tulemused, ergutused, distsiplinaar karistused.

Õigusõpetus
258 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun