Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

Äriplaani juhend - sarnased materjalid

äriplaan, koosta, klient, prognoosid, turundus, konkurents, peatüki, tooraine, aktiva, visioon, kajasta, ettevõtja, reklaam, näidis, äriidee, missioon, tegevusala, turundusplaan, ärikeskkonna, tegevusharu, tasud, püsikulu, muutuvkulu, asuda, püsikulud, kulusid, kassavoogude, ettevõtlus, slogan, swot, faktorid, tootearendus, teades, haridus
thumbnail
16
doc

ÄRIPLAANI STRUKTUUR

Äriidee võimalikud komponenendid mida antud äriplaani osas kirjeldada on: · ärivaldkond; · toode/teenus (lühidalt); · sihtgrupp; · idee uudsus ja erilisus; · teie ettevõtte omadused, oskused, kogemused, võimalused (eeldused) idee elluviimiseks (miks just teie ja ei keegi teine); · teie idee koht turul; · tegevuse alustamine: kus, kuidas; · mõjud keskkonnale (negatiivsete mõjude olemasolul nende kõrvaldamise sammud). 4. Visioon, missioon, eesmärgid Visioon - kuhu tahetakse välja jõuda? Visioon on võimalikult realistlik kirjeldus, millisena ettevõtja tahab oma ettevõtet tulevikus näha. Visioon määratakse vähemalt 5 aasta perspektiivis, Visioon peegeldab teatud ideaali ja ei sisalda numbreid, va aastaarv. Kõrget kvaliteeti ja kõrgel tasemel tegevust käsitlev visioon on pidevalt muutuvas maailmas suunanäitajaks ning peab olema loodud ja läbi tunnetatud võimalikult

Äriplaan
111 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Äriplaan eksam

1. Prognoosid äriplaanis: müügi, kasumi, rahakäibe, bilansi. 2. Äriplaani struktuur: Äriplaanil ei ole kindlalt etteantud struktuuri, kuid selle koostamisel tuleb jälgida, et äriplaan sisaldaks kõigile osapooltele (omanikud, juhtkond, projekti rahastajad) vajalikku infot. 1. Äriidee kokkuvõte - kirjeldatakse, missugust toodet või teenust on kavas hakata pakkuma ning antakse ülevaade oma senisest tegevusest; - tuuakse välja toote või teenuse turustamisvõimalused ja konkurentsieelis 2. Loodava ettevõtte ülevaade - kirjeldatakse, mis eesmärgil ja mis vormis ettevõte on plaanis luua;

Ärijuhtimine
48 allalaadimist
thumbnail
156
pdf

Äriplaani e-kursuse materjal

............................................................. 8 3. TOOTE (TEENUSE) KIRJELDUS .............................................................................................................. 8 4. ETTEVÕTLUSKESKKONNA KIRJELDUS ................................................................................................ 10 5. TURG .................................................................................................................................................. 11 6. KONKURENTS..................................................................................................................................... 12 7. KONKURENTSIEELISED ....................................................................................................................... 15 8. TÜÜPKLIENDI PROFIIL ........................................................................................................................ 15 9. TOOTMISPROTSESSI KIRJELDUS ........................................

Majandus
67 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Äriplaani koostamine

- kuidas ta oma eesmärgid saavutab? - kuidas vähendada ebakindlust, juhtida riske ja kasutada ära võimalusi? Äriplaani koostamiseks on mitmeid võimalusi: 1. ettevõtte juhtidel oleks tegevuskava, millest otsuse langetamisel lähtuda; 2. äriplaani ettevalmistamine sunnib ettevõtjat uurima oma äritegevuse eri aspekte ning küsima endalt küsimusi, mille peale ta muidu ei tuleks; 1 3. äriplaan on hea vahend, kui soovitakse oma töötajatele firmat ja selle eesmärke ning tulevikuplaane tutvustada; 4. äriplaan võimaldab hinnata oma edusamme ja võrrelda tegelikku arengut planeerituga; 5. ettevõtja vajab äriplaani ka siis, kui tahab saada ettevõttesse investeeringut või laenu. Äriplaaniga ettevõtja: - põhjendab, kui palju raha ta vajab, - tõestab investoritele, et ettevõte on võimeline töötama piisava kasumiga;

Majandus
584 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Töövihik

Töövihiku täitmise tulemusena kujuneb igale osavõtjale materjal, mis on sisuliselt individuaalse äriplaani tööversioon. 1. koolituspäev Ülesanne nr.1. Kirjutage oma äriplaanile kokkuvõte vastates allpool esitatud küsimustele. Kokkuvõtte pikkuseks võiks olla 1-1,5 lehekülge. Kokkuvõttes esitatakse lühidalt kogu äriplaani sisu. Peab olema lühidalt esitatud kõik oluline info, mida vajab investor või tulevane äripartner otsustamaks, kas äriplaan on reaalne, kasumlik ja piisavalt atraktiivne. Juhul, kui Teil esialgu puudub vastus mõnele küsimusele, siis püüdke kirja panna nii palju kui oskate. Kokkuvõtet täiendatakse ja parandatakse koolituse lõppedes. I Kokkuvõte 1. Millises ärivaldkonnas alustatav ettevõte hakkab tegutsema? Lühitutvustus ärivaldkonna olukorrast Eestis ja maailmas. Põhjendada selles valdkonnas tegutsemise vajalikkust/võimalikkust. 2. Äriidee lühike kirjeldus.

Äriplaan
720 allalaadimist
thumbnail
48
doc

Äriplaani Koostamine

muuta. Mõnikord võrreldakse äriplaani lennugraafikuga, mis on küll täpselt paika pandud, kuid mida näiteks ootamatult muutuvad ilmastikutingimused või muud liiklustingimused muuta võivad. Äriplaani koostamiseks on mitmeid põhjusi: 1. et ettevõtte juhtidel oleks tegevuskava, millest otsuse langetamisel lähtuda; 2. äriplaani ettevalmistamine sunnib ettevõtjat uurima oma äritegevuse eri aspekte ning küsima endalt küsimusi, mille peale ta muidu ei tuleks; 3. äriplaan on hea vahend, kui soovitakse oma töötajatele firmat ja selle eesmärke ning tulevikuplaane tutvustada; 4. äriplaan võimaldab hinnata oma edusamme ja võrrelda tegelikku arengut planeerituga; 5. ettevõtja vajab äriplaani ka siis, kui ta tahab saada ettevõttesse investeeringut või laenu. Äriplaaniga ettevõtja: - põhjendab, kui palju raha ta vajab, - tõestab investorile, et ettevõte on võimeline töötama piisava kasumiga;

Majandus
514 allalaadimist
thumbnail
17
doc

ABIMATERJAL ÄRIPLAANI KOOSTAMISEKS

Töövihiku täitmise tulemusena kujuneb igale üliõpilasele materjal, mis on sisuliselt individuaalse äriplaani tööversioon. Kirjutage oma äriplaanile kokkuvõte vastates allpool esitatud küsimustele. Kokkuvõtte pikkuseks võiks olla 1-1,5 lehekülge. Kokkuvõttes esitatakse lühidalt kogu äriplaani sisu. Peab olema lühidalt esitatud kõik oluline info, mida vajab investor või tulevane äripartner otsustamaks, kas äriplaan on reaalne, kasumlik ja piisavalt atraktiivne. Juhul, kui Teil esialgu puudub vastus mõnele küsimusele, siis püüdke kirja panna nii palju kui oskate. Kokkuvõtet täiendatakse ja parandatakse koolituse lõppedes. I Kokkuvõte 1. Millises ärivaldkonnas alustatav ettevõte hakkab tegutsema? Lühitutvustus ärivaldkonna olukorrast Eestis ja maailmas. Põhjendada selles valdkonnas tegutsemise vajalikkust/võimalikkust. 2. Äriidee lühike kirjeldus.

Äriplaan
76 allalaadimist
thumbnail
48
doc

Äriplaani koostamine

Mõnikord võrreldakse äriplaani lennugraafikuga, mis on küll täpselt paika pandud, kuid mida näiteks ootamatult muutuvad ilmastikutingimused või muud liiklustingimused muuta võivad. Äriplaani koostamiseks on mitmeid põhjusi: 1. et ettevõtte juhtidel oleks tegevuskava, millest otsuse langetamisel lähtuda; 2. äriplaani ettevalmistamine sunnib ettevõtjat uurima oma äritegevuse eri aspekte ning küsima endalt küsimusi, mille peale ta muidu ei tuleks; 3. äriplaan on hea vahend, kui soovitakse oma töötajatele firmat ja selle eesmärke ning tulevikuplaane tutvustada; 4. äriplaan võimaldab hinnata oma edusamme ja võrrelda tegelikku arengut planeerituga; 5. ettevõtja vajab äriplaani ka siis, kui ta tahab saada ettevõttesse investeeringut või laenu. Äriplaaniga ettevõtja: - põhjendab, kui palju raha ta vajab, - tõestab investorile, et ettevõte on võimeline töötama piisava kasumiga;

Majandus
46 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Kuidas koostada äriplaani

niivõrd vormiline külg, pakume võimalust ja soovitame kasutada finantsprognooside koostamisel kassavoogudel põhinevaid isegenereeruvaid aruandeid (xls). Mida silmas pidada plaani elluviimisel Oletagem, et teil on suurepärasena tunduv äriidee. Seejärel olete kogunud infot turu suuruse, konkurentide, rahastamisvõimaluste, riskide kohta ja kirjutanud äriplaani. Te olete veendunud, et teie ideega võiks teenida kasumit. Teil jääb üle ainult äriplaan ellu viia. Allpool on mõned punktid, mida pidada silmas oma äriplaani elluviimisel. Ajakava iga äriplaani juurde peab kuuluma ajakava, millal mida teha, et jõuda kasumini. Näiteks tootmisettevõtte puhul võiks lihtsustatud tegevuste järjestus välja näha niimoodi: toote väljatöötamine toote testimine tooraine ostmine tooraine kohaletoimetamine tööliste koolitamine tootmine reklaam toote

47 allalaadimist
thumbnail
21
docx

Ettevõttemajandus

Vertikaalsest seosest lähtudes: pea- ja kõrvaleesmärgid, primaarsed ja sekundaarsed eesmärgid. Horisontaalsest seosest lähtudes: samasuunalised, vastassuunalised ehk konkureerivad, teineteist välistavad, sõltumatud. EESMÄRKIDE OMADUSED SMART printsiip 1. Spetsiifilised (specific) 2. Mõõdetavad (measurable) 3. Kokkulepidud 4. Realistlikud 5. Ajastatud 2. loeng 8. sept 2011 Ettevõtte funktsionaalsed valdkonnad: personalimajandus, materjalimajandus, tootmine, turundus, strateegia, arvestus Personal · Personali hulka kuuluvad ettevõtte kõik töötajad · Personali juhtimine ­ üks juhtimise põhifunktsioonidest · Personali juhtimise raames uuritakse töö iseärasusi ettevõttes ning määratakse kindlaks ametikohtadele ja töötajatele esitatavad nõuded. Personali värbamine: · Ettevõttesisene värbamine: teadete tahvel, intranet

Majandus
103 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Äriplaani kokkuvõte

kliendid ja/või varustajad. Lähikeskkond on tegevusharu, mille ulatus sõltub ärivaldkonna deinitsioonist äriidees. · Kaugkeskkonna faktorid jagatakse infosüstematiseerimise eesmärgil viide gruppi: majanduslikud faktorid, sotsiaalsed faktorid, poliitilised faktorid, tehnoloogilised faktorid, ökoloogilised faktorid. · Lähikeskkonda iseloomustavad: sisenemisbarjäär, ostjatevõim, hankijatevõim, konkurents. · SWOT analüüsi kasutatakse abivahendina strateegia valimisel ja riskide hindamisel. Strateegiliste võimaluste hindamiseks kaalutakse, kas ettevõte on pigem tugev või pigem nõrk ning kas ärikeskkond pakub rohkem võimalusi või on seal rohkem ohtusid. · Toode - Enne, kui hakataoma toodet või teenust kirjeldama, tuleb selgeks teha, kes ja milleks seda vajavad. Vajaduste määratlemine võimaldab täpsemalt hinnata turu

Ettevõttlus
74 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Äriplaani koostamine

Mis on äriplaan? Aeg on raha. Kui te kirjutate äriplaani, ilma et teil oleks selge ettekujutus selle otstarbest, siis raiskate tõenäoliselt nii oma aega kui raha. Äriplaani kirjutamine nõuab aega, pingutust ja ressursse. Enne kui pühendada kõik oma ressursid äriplaani kirjutamisele, peate te teadma, mida see äriplaan teie äri jaoks saavutab. Äriplaani all mõeldakse ettevõttja poolt kirjalikult fikseeritud nägemust oma ettevõttest, eesmärke, kogu olemasolevat informatsiooni ettevõtet ümbritsevast keskkonnast, ettevõtja ning tema ettevõtte objektiivset hinnangut ja konkreetset majandusarvestust. Äriplaanil on kolm funktsiooni. Ta võib olla ärisisene juhtimisvahend, mille abil saate teha tulevasi äriotsuseid. Olles selgelt määratlenud oma

Majanduse alused
34 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Äriplaani näidismudel

Ärivaldkond, toode/teenus, idee uudsus ja erilisus, teie ettevõtte eelised idee elluviimiseks, teie idee koht turul, tegevuse alustamine, mõjud keskkonnale, idee kolme ja viie aasta perspektiivis ning eesmärgid ­ pidada silmas järgmisi nõudmisi: saavutatavus, paindlikkus, mõõdetavus, arusaadavus. Toode/teenus Missugune on teie toode/teenus, kasutamisvõimalused ­ kelle poolt, miks jms. Läbi tuleks mõelda järgmised teemad: - Toote asetus lisaväärtuse ahelas, st kas tegemist on tooraine, komponendi või valmistootega. - Kas toodet/teenust juba pakutakse turul või on see uudistoode/teenus? - Kui toode/teenus on turul juba tuntud, siis mis on antud toodete/teenuste eelis konkureerivate toodete/teenuste ees? - Põhitoodetele/teenustele pakutavad lisanduvad tooted/teenused (pakend, transport, konsultatsioon, hooldus, remont, tagavaraosad vms.). - Kaubamärgid, patendid. - Hinna määramise alused, võrdlus konkureerivate toodete hindadega. - Makse- ja garantiitingimused.

Kutsevalik
196 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Põhjalik äriplaan

teenust pakkuvaid ettevõtteid Tartus, Pärnus ja Tallinnas, aga nemad pakuvad oma teenust vaid oma kodulinnas. Filmimisteenust pakutakse eelkõige ürituste korraldajatele ja ettevõtetele, aga teenust pakutakse ka kõikidele teistele, kes seda teenust vajavad. Filmigrupp pakub nõustamist ja planeerimist ning ürituse filmimist. Hiljem on võimalik tellida lisatasu eest monteerimist. Tellija saab kogu materjali ettevõtte logoga mälupulgale. Ettevõtluse alustamiseks andis tõuke ettevõtja visioon endale ise töökoht ning eestlastele rohkem elamusterohket filmijäädvustust luua. Kuna teised ettevõtted pakuvad teenust vaid enda kodulinnas, siis tuli mõte luua filmigrupp, kes pakub teenust terves Eestis. Sten Lippur Filming OÜ juhataja Sten Lippur omab mitmeaastalist kogemust filmimis- ja striimimis vallas, lisaks on ta õppinud ülikoolis multimeediat. Teised töötajad on samuti filmimiskogemustega tublid ja töökad ülikooli lõpetanud tudengid.

Ettevõtlus alused
85 allalaadimist
thumbnail
33
docx

Ettevõtluse eksami kordamisküsimused

Piirangud puudutavad veel seadusega kaitstud kaubamärkides sisalduvate nimede kasutamist, füüsiliste ja juriidiliste isikute nimede kasutamist 23. Ettevõtte asukoha valik, selle eripära väikeettevõtete puhul. Asukoha valikut tuleb kaaluda hoolikalt, sest: 1. See võib kaasa tuua pikaajalisi kohustusi, vigu on raske parandada. 2. See mõjutab kulusid ja tulusid (nt. liigsed transpordikulud, kvalifitseeritud tööjõu puudus, tooraine ebapiisavus, puudulik nõudlus piirkonnas jne). Asukoha valiku üldine protseduur: 1. Määratle kriteerium, mille alusel erinevaid variante hinnata (nt. kasumi suurus). 2. Määratle olulised tegurid (nt. turgude või tooraine asukoht). 3. Tööta välja asukoha variandid: üldine regioon või maa-ala; konkreetsed asulad; konkreetne koht asula piires. 4. Hinda variante ja tee valik. Väikeettevõtja eripära: Suurettevõte võib kaaluda kõiki olulisi tegureid ja optimeerida oma asukoha,

Ettevõtlus ja väikeettevõtte...
388 allalaadimist
thumbnail
15
pdf

Ettevõtlus

eelised, siis meeltavad seda firmat vähem hinnateadlikud turud, kus on väike hinnaelastsus. Need turud, kus tarbijatel on suur võim, on tavalisel vähem atraktiivsed, kui turud, kus pakkujad saavad ise tingimusi dikteerida. Segmendi atraktiivsust mõjutab ka nõudmise sesoonsus ja tsüklilisus.) 3.Mida mõeldakse kui kõneldakse turumajandusest ? Turumajandus on arenenud riikides valitsev majandussüsteem, mida iseloomustab majandusvabadus, konkurents ning hinna kujunemine nõudmise-pakkumise suhte tulemusena. Mis on äriidee Ettevõtja vajab äriideed ja võimalust selle elluviimiseks. Ilma ideedeta või võimalusteta pole äri. Võib ka öelda, et äriidee on lahendus olemasoleva võimaluse realiseerimiseks. Juhus - on palju edukaid ärisid, mis on alguse saanud juhusest. Piisanud on sellest, et mõni inimene on täiesti tavalisel päeval korraga avastanud, et tema poolt välja mõeldud asja eest ollakse nõus raha maksma

Ettevõttlus
55 allalaadimist
thumbnail
9
doc

ÄRIPLAANI KOOSTAMISE JUHEND

ettevõtte kaugemaid äritegevuse eesmärke, nagu näiteks: * olulise turuosa haaramine * rentaabluse ja omanike tulu suurendamine * toodete mitmekesistamine ja uue tehnoloogia arendamine 1.7. Eeldatavad tulemused See paragrahv toob välja eeldatavad tulemused, mida juhtkond loodab antud äriplaani teostamisel saavutada. Oma olemuselt on see kokkuvõte põhilistest finantsprognoosides esitatud arvudest, nagu: * tulu, brutokasumi protsendi ja rentaabluse väljavaated * aktiva, passiva ja omakapitali tendentsid * rentaablusnormid jmt. 2.0. ETTEVÕTTE LÜHIÜLEVAADE Selles paragrahvis antakse ettevõttest lühiülevaade. 2.1. Põhiline informatsioon 2.1.1 Nimi, aadress, asukoht Täielik nimetus, aadress, asukoht ja kontaktandmed. 2.2.2 Asutamisaeg Esitab ettevõtte asutamiskuupäeva ja registreerimisnumbri. Kui kaua on ettevõte äritegevuses osalenud? Kas tegevuse algus langeb kokku asutamiskuupäevaga või on tegevus mingiks

Majanduse alused
28 allalaadimist
thumbnail
31
docx

Äriplaani koostamise juhend

- Võrrelge oma tootmist konkurentide tootmisega kirjeldades kaasaegsust, kiirust jms. - Millist toorainet vajate, kust planeerite seda hankida, kes vastutab varustamise eest - Kes vastustab tootmise eest - Kui palju ja millise kvalifikatsiooniga tööjõudu on vaja - Kui pikk on tootmise käivitamise periood - Kuidas mõjub tootmine keskkonnale. Kui tegemist on mingil moel reostava tootmisega, tuleb kindlasti kirjeldada meetodeid, kuidas reostusest hoidutakse. 3. Turg ja turundus Järgnevalt kirjeldatakse turgu, klienti ja meetodeid, kuidas oma toode klientideni viiakse. 3.1. Tööstusharu ülevaade Kirjeldatakse üldiselt milline on tööstusharu. Tuuakse ära: - turu maht - kas on tegemist areneva, stabiilse või kahaneva haruga - tulevikunägemus - olulisemad tegijad (konkurendid) 3.2. Sihtturg Sihtturu osas kirjeldatakse täpsemalt, millises piirkonnas asutakse tegutsema (tänav, linnaosa, linn või riik)

Majandus
482 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Ettevõtte kordamisküsimused

Olulisemad motivaatorid ettevõtjana tegutsemisel McClellandi järgi. · üle 70% uutest töökohtadest tekib gasellides Ettevõtja roll McClellandi järgi. · kõrge riskiga ettevõtted Käitumisteaduslik lähenemine ettevõtjatele · Ettevõtluse arendamiseks oli oluline stimuleerida indiviide alustama oma 11. Äriidee, äriidee teostatavuse analüüs, ärimudel, äriplaan ­ sammude olemus äriga ning kiirendada selle abil majandusarengut; tekkis ahvatlus selgitada ning järjekord ettevõtte rajamisel. välja isiksuse-omaduste profiili, mis seostuks ettevõtlus-alase eduga (või läbikukkumisega). 1. Äriidee leidmine (+ ärikontseptsiooni väkjatöötamine+toote prototüübi valmistamine)

Ettevõtlus
100 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Majandusalused

2003 20,75 115 6300 Kas keskmise nominaalpalga kasv 2002.aastal võrreldes 2001.aastaga on: C A-90% B-9,1% C-10% Kas keskmine nominaalpalk 2003.aastal on: C A-7606 kr B-6320,75 kr C-7245 kr D-7590 kr Kas tarbijahinnaindeksi väärtus 2002.aastal on C A- 105 B-95 C- 110 Kas keskmine reaalpalga kasv 2003.aastal võrreldes 2001.aastaga on B A- 0,2 % B- 5 % C- 15% Turumajandus Hindade kujunemise turul määrab müüjatevahelisne konkurents. Turgude uurimisel pääratakse suurt tähelepanu majandusharu turustruktuurile ehk majandusharu jaotumisele ettevõtete vahel. 4 olulist tunnust 1. Müüjate arv turul 2. Müüjate pakutava hüvise omapära 3. Uute müüjate võimalused turule sisenemiseks 4. Müüjate võime mõjutada hinda · Hindade kujunemise turul määrab müüjatevaheline konkurents. · Turgude uurimisel pööratakse suurt tähelepanu turustruktuurile ehk majandusharu

Majandus
34 allalaadimist
thumbnail
15
pdf

Äriplaani koostamine

ÄRIPLAANI KOOSTAMINE KODUKANDI KOOLITUSKESKUS LEKTOR: MARGIT KOOL 2009 ÄRIPLAANI KOOSTAMINE Mis on äriplaan? Äriplaan on äritegevuse planeerimise ja analüüsimise tulemusel tekkiv kirjalik dokument, mille järgi mõeldud äriideed ellu viiakse. Äriplaani kohendatakse vastavalt muutuvatele tingimustele majanduses. Miks on äriplaan vajalik? äriplaan on äritegevuse alusdokument, mis näitab kuidas ja mil viisil te majandustegevust kavandate ja annab suunised igapäevasteks majandusotsusteks; äriplaan on oluline finantseerijate jaoks; äriplaan on oluline finantseerimise saamiseks; äriplaani ettevalmistamine sunnib uurima äritegevuse erinevaid aspekte ja mõtlema põhjalikult äriidee peale; võimaldab läbi mängida erinevad stsenaariumid ja avastada varakult võimalikud ohud.

Majandus
185 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Äriplaani koostamine

· Investeeringute ulatus ja maht · Finantseerimisallikad · Projekti oodatavad tulemused ja tähtajad 4. Ettevõtte ülevaade · Ettevõtte andmed, sh: ärinimi, ettevõtlusvorm, aadress, sidevahendid, registrinumber, asutamisaeg, tegevusalad, pangaarve number jms. · Lühike ajalugu, ärimissioon, eelnev ja praegune majandustegevus, sh turg, tooted ja sihtrühmad. · Praegune finantsseisund ja ettevõtte tulevikunägemus ehk visioon lähema 3-5 aasta jooksul. 5. Juhtkond, organisatsioon, personal ja omanikud · Juhtkonna liikmed, nende haridus, täiendõpe, varasem teenistuskäik (Lisa CV), osalus ettevõttes, jm oluline taustinformatsioon. · Organisatsioon ja personali struktuur (vt Skeem), suurus, kavlifikatsioon ja põhilised oskused. 6. Äriplaani iseloomustus · Äriidee konkreetne määratlus, äri tegevusvaldkonna ja äri kirjeldus, sh olulised

Laomajandus
154 allalaadimist
thumbnail
14
doc

ÄRIPLAANI VAJADUS JA SELLE KOOSTAMINE

...5 2. Äriplaani koostamine...................................................................................................6 2.1. Sisukord ja kokkuvõte.........................................................................................6 2.2. Turusituatsioon ja arenguväljavaated...................................................................7 2.3. Ettevõtte analüüs..................................................................................................7 2.4. Visioon ja strateegia.............................................................................................8 2.5. Marketingiplaan...................................................................................................8 2.6. Ettevõtte juhtkond ja personal.............................................................................9 2.7. Finantsmajandusplaanid........................................................................................9 2.8. Riskitegurid..........

Äriplaan
91 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Äriidee leidmine, hindamine. Äriplaan konspekt

kahanev või jääb samaks. Nõudluse kasv meelitab turule ka konkurente. 3.Nõudluse kasvu rahuldamiseks vajalikud ressursid – kas teil on piisavalt tööjõudu, toorainet, töövahendeid, rahalisi vahendeid. 4.Klientide arv ja paiknemine – mida suurem on loodetavate klientide arv ja mida suuremas piirkonnas saab toodet müüa, seda parem. 5.Turuosa – ideaalina peaks turuosa suurendamine olema ettevõtte eesmärk. 6.Toote kasutusiga – kui tootel on lühike kasutusiga, peab klient selle kiiresti ära tarvitama ja uue ostma. See võimaldab käivet tõsta. Kui aga toote kiire kulumise põhjuseks on madal kvaliteet, võib see käivet vähendada. Hinnake, kas teie toodet ostetakse pideva vajaduse või ühekordse emotsiooni tõttu. Mida igapäevasemat vajadust rahuldate, seda prognoositavam on käive. 7.Klientide vajaduste rahuldamise täielikkus – eesmärgid, mille poole teie klient püüdleb, peavad olema võimalikult täiuslikult rahuldatud. 8

Majandus
23 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Äriidee leidmine, hindamine

kahanev või jääb samaks. Nõudluse kasv meelitab turule ka konkurente. 3.Nõudluse kasvu rahuldamiseks vajalikud ressursid ­ kas teil on piisavalt tööjõudu, toorainet, töövahendeid, rahalisi vahendeid. 4.Klientide arv ja paiknemine ­ mida suurem on loodetavate klientide arv ja mida suuremas piirkonnas saab toodet müüa, seda parem. 5.Turuosa ­ ideaalina peaks turuosa suurendamine olema ettevõtte eesmärk. 6.Toote kasutusiga ­ kui tootel on lühike kasutusiga, peab klient selle kiiresti ära tarvitama ja uue ostma. See võimaldab käivet tõsta. Kui aga toote kiire kulumise põhjuseks on madal kvaliteet, võib see käivet vähendada. Hinnake, kas teie toodet ostetakse pideva vajaduse või ühekordse emotsiooni tõttu. Mida igapäevasemat vajadust rahuldate, seda prognoositavam on käive. 7.Klientide vajaduste rahuldamise täielikkus ­ eesmärgid, mille poole teie klient püüdleb, peavad olema võimalikult täiuslikult rahuldatud. 8

Majandus
9 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Ettevõtluse kordamisküsimused

ja kulude erinevused täielikult integreeritud, osaliselt integreeritud ja integreerimata ettevõtete vahel. · Mastaabiefekt - suurendab tootmismahu ja turuosa suurust, mis on vajalik selleks, et olla konkurentsi-võimeline. · Kiire toodete innovatsioon - lühendab toodete elutsük-leid. Suureneb risk, et konkurendid mööduvad parema tootearenduse abil (uue põlvkonna toodetega jne). - Porteri viie konkurentsijõu mudel, tegurid, mille mõjul konkurents tugevneb või nõrgeneb. Michael Porteri viie konkurentsijõu mudeli kohaselt määravad konkurentsiolukorra tegevusharus: · Konkurents tegevusharus konkureerivate ettevõtete vahel - Sageli on see viiest jõust kõige olulisem ja tugevam. Võtmeküsimus: Kui agressiivselt kasutavad haru ettevõtteid erinevaid konkurentsirelvi oma turupositsiooni ja majandustulemuste parandamiseks?

Ettevõtlus
52 allalaadimist
thumbnail
21
pdf

Rahvusvaheline õpilasfirma Simple Bag

igati aktuaalne, sest seda esineb üle kogu maailma. Samuti on see tähtis, sest majandus on seatud peagu igasse meie elu aspekti. Antud firma teeb eriliseks just selle äriidee unikaalsus. Teema valimisel aitas kaasa ka muidugi isiklik huvi. Eesmärgiks on õppida planeerima ning käsitlema firmat, mis tooks sisse kasumit. Lugejale tutvustab töö lühidalt ettevõtte planeerimist ja sellega kaasnevat tööd. Selleks tuleb valmistada äriplaan ja töötada vastavalt selle sisule. Valmis saanud õpilasfirma tuleb registreerida JA(Junior Achievement) kontoris. Kuna tegemist on õpilasfirmaga jääb äriplaanist puudu nii mõnigi vaatepunkt, mis on üprisgi tähtis täisväärtusliku firma jaoks. Töö räägib autori ja kolmanda isiku poolt poolt asutatud rahvusvahelisest õpilasfirmast, mis tegeleb ostukottide tootmise ja turustamisega. Ettevõtte vormiks on aktsiaselts. Ettevõtja on inimene, kes

Majandus
41 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Ettevõtluse konspekt

tunda. Saavutusmotivatsioon ja tugev võimuvajadus 10. D. L. Birch´i panus ettevõtlusuuringutesse. Gasellettevõtted. Leidis, et väikeettevõtted annavad suurema osa töökohtadest. Jagas firmad ``hiirteks'' ja ``gasellidest'', neist viimane on kiiresti kasvav väikeettevõte, kes annavad ligi 70% uutest töökohtadest. 11. Äriidee, äriidee teostatavuse analüüs, ärimudel, äriplaan ­ sammude olemus ning järjekord ettevõtte rajamisel. Äriidee on idee, mida saab ära kasutada ärilisel otstarbel tulu teenimiseks Analüüs väljasõelumine eesmärgiga leida neid, millega tasub edasi tegeleda, millel on potentsiaali Ärimudel etapp enne äriplaani, kus pannakse kogu äri eesmärgid lühidalt paberile kirja 6 kategoorias (võtmepartnerid, võtmetegevus, võtmeressursid, väärtuspakkumine, kliendisuhted, turustuskanalid, sihtgrupp)

Ettevõtlus
141 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Ettevõtlus ja äri planeerimine

ärivõimalused ja keskkond, kus ettevõtlusalane tegevus aset leiab. Seepärast on äriideede elluviimise pädevusvaldkonna alapädevusteks ärivõimalused ja keskkonna mõistmine. 5. Ettevõtlusprotsess ja ärivõimaluste äratundmine ning hindamine (mudelid) Ettevõtlusprotsessi tuumaks on ärivõimalused, nende avastamine/loomine, hindamine ja rakendamine selleks, et luua uusi tooteid/teenuseid, uusi viise turgude, protsesside ja tooraine organiseerimisel, st seda tehakse uuel moel (mis enne ei eksisteerinud). Ettevõtlusprotsessis on 2 komponenti: indiviid (sh ettevõtja) ja (äri)võimalused, võimaluste ärakasutamiseks (äriideede elluviimiseks) on vaja teadmisi ja oskusi, aga ka ressursse, olulised on võrgustikud, äri planeerimine jne. 6. Kes on klient? Klientide probleemide määratlemine, kliendiuuring Klient on majanduses isik, kes omandab toote või teenuse. Kõikide nende kui klientide

Ettevõtlus
76 allalaadimist
thumbnail
46
doc

Ettevõtluse eksami kordamisküsimuste vastused 2014

positsiooni ja kulude erinevused täielikult integreeritud, osaliselt integreeritud ja integreerimata ettevõtete vahel.  Mastaabiefekt - suurendab tootmismahu ja turuosa suurust, mis on vajalik selleks, et olla konkurentsivõimeline.  Kiire toodete innovatsioon - lühendab toodete elutsükleid. Suureneb risk, et konkurendid mööduvad parema tootearenduse abil (uue põlvkonna toodetega jne). - Porteri viie konkurentsijõu mudel, tegurid, mille mõjul konkurents tugevneb või nõrgeneb.  Konkurents tegevusharus konkureerivate ettevõtete vahel.  Teiste harude ettevõtete katsed lüüa tarbijaid üle asenduskaupadega.  Uute konkurentide potentsiaalne sisenemine.  Sisendite hankijate mõjukus ja positsioon läbirääkimistel.  Toote ostjate mõjukus ja positsioon läbirääkimistel. - Kaks täiendavat tegurit, mida peaks arvestama

Majandus
94 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Ettevõtluse kordamisküsimuste vastused

omavahel konkureeriksid samade ostjate pärast. Lai määratlus Kitsam määratlus Rõivaste tootmine Töörõivaste tootmine Transport Lennutransport Mööbli tootmine Aiamööbli tootmine Toiduainetööstus Jookide tootmine/mahlade tootmine Porteri viie konkurentsijõu mudel, tegurid, mille mõjul konkurents tugevneb või nõrgeneb. Kaks täiendavat tegurit, mida peaks arvestama ­ hubigruppide mõju ja täiendkaubad. Tegevusharu liikumapanevad jõud Kriitilised edutegurid Strateegilised grupid tegevusharus. Võtmeküsimused: · Haru majanduslikud iseärasused · Konkurentsi-jõudude tugevus · Haru liikumapanevad jõud · Konkurentsi-analüüs · Edu võtmetegurid · Järeldus: tegevusharu atraktiivsuse hinnang - Makrokeskkonna analüüs ­ PESTLE

Ettevõtluse alused
132 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Ettevõtluse kordamisküsimuste vastused

omavahel konkureeriksid samade ostjate pärast. Lai määratlus Kitsam määratlus Rõivaste tootmine Töörõivaste tootmine Transport Lennutransport Mööbli tootmine Aiamööbli tootmine Toiduainetööstus Jookide tootmine/mahlade tootmine Porteri viie konkurentsijõu mudel, tegurid, mille mõjul konkurents tugevneb või nõrgeneb. Kaks täiendavat tegurit, mida peaks arvestama ­ hubigruppide mõju ja täiendkaubad. Tegevusharu liikumapanevad jõud Kriitilised edutegurid Strateegilised grupid tegevusharus. Võtmeküsimused: · Haru majanduslikud iseärasused · Konkurentsi-jõudude tugevus · Haru liikumapanevad jõud · Konkurentsi-analüüs · Edu võtmetegurid · Järeldus: tegevusharu atraktiivsuse hinnang - Makrokeskkonna analüüs ­ PESTLE

Ettevõtlus
263 allalaadimist
thumbnail
38
doc

OÜ MINIBOAT ÄRIPLAAN

........................................2 SISSEJUHATUS..............................................................................................................5 1. ÄRIPLAANI KOOSTAMISE VAJADUS JA PÕHIMÕTTED..............................6 1.1 Äriplaan kui dokument.....................................................................................6 1.2 Äriplaani koostamise põhjused........................................................................ 6 1.3 Mis on äriplaan?................................................................................................7 1.4 Äriplaaniga ettevõtja.........................................................................................7 1.5 Üldisi näpunäiteid äriplaani kirjutamiseks.................................................... 8 1.6 Äriplaani koostamine ja komponendid...........................................................9 2. ÜLDANDMED...........................................

Majandus
381 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun