Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

Abstraktne ekspressionism - sarnased materjalid

bacon, jackson, pollock, reinhardt, johns, yves, klein, jasper, kompositsioon, kooning, willem, 1971, paavst, karel, joonistus, arshile, figuratiivne, abstraktne, kardinal, eleegia, kunstiajalugu
thumbnail
20
ppt

Abstraktne kunst

Abstraktne kunst Koostas: Raul Hanson Abstraktsionismi teke · Abstraktsionism tähendab eraldatust. · Ajajooksul hakati motiivi enam üldistama ja moonutama · Oluliseks sai kunstnike tõekspidamised ja ideed · Kunstnikud jõudsid järjeldusele, et kunst ei peagi midagi ära tuntavat kujutama · Rajajaks peetakse Vassili Kandinsky't · "Jalad ülespidi" Vassili Kandinsky, Kompositsioon VII, 1913 "Sinine ratsanik" · Rühmitus · Koondus ümber Kandinsky · Hoogne ja värviküllane maalikunst · Institutsioon ja tunded · Paul Klee, August Macke, Franz Marc Paul Klee, Ad Parnassum, 1932 Geomeetrline abstraktsionism · Tuntumad esindajad Piet Mondrain ja Kazimir Malevits · Mondrain - ranged reeglid ja konstrueerimine · Malevits ­ kunst jõudnud looglise lõpuni ja absoluutse tipuni Kazimir Malevits, Must ruut, 1915

Kunstiajalugu
36 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Abstraktne kunst

Esimese tõuke olevat ta saanud kord oma ateljees tundmatut vaimustava värvidemänguga pilti imetledes ja lõpuks aru saades, et tegelikult oli see tema enese pilt "jalad ülespidi". Sellest järeldas ta, et ka puhtalt värvidemänguga on võimalik vaatajale mõju avaldada. Tema arvates pidi kunst olema võrdne muusikaga, mille helid ju ka midagi ei kujuta. Kandinsky. Sügis Kandinsky. Klee. Ad Parnassum Baieris Kompositsioon nr. 7 Kandinsky (kes sel ajal elas Saksamaal) ümber koondus rühmitus nimega "Sinine ratsanik" (Der Blaue Reiter), mille liikmed viljelesid Kandinsky eeskujul hoogsat, värviküllast ja maalilist kunsti. Nende teostes ei ole mõistusepärast konstruktsiooni, kunstnikud rõhusid intuitsioonile ja tunnete väljendamist. Sedalaadi kunsti võib nimetada ekspressiivseks (väljenduslikuks) abstraktsionismiks.

Kunstiajalugu
281 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Abstraktne kunst

Ameerikas, eelkõige Ameerika Ühendriikides. Osalt nende mõjul, osalt aga USA liberaalse ja vastuvõtliku õhkkonna tõttu kandus kunstielu raskuspunkt pärast II maailmasõda just sinna. Seal kujunes välja uut tüüpi abstraktne kunst, mille allikateks said saksa ekspressionism ja sürrealism ning mis taotles võimalikult spontaanset eneseväljendust. Mõneti jätkas selline kunst Kandinsky algatatud ekspressionistlikku suunda. Abstraktne ekspressionism Noored kunstnikud nagu Jackson Pollock harrastasid tegevusmaali, mille puhul olulisemgi kui tulemus oli maali loomise protsess. Pollock tegi oma maalimisaktsioonidest meediasündmused, ekstaatiliselt tilgutades ja pritsides värvi mahalaotatud lõuendile, kinnitades sealjuures, et ei tea mida teeb. Teised, näiteks Franz Kline ja Willem de Kooning maalisid suurte, hoogsate pintslitõmmetega abstraktseid pilte. Kline teosed meenutavad sageli hieroglüüfe. Just sellest ajast

Kunstiajalugu
31 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Abstraktsionism

Need maalid on dekoratiivsed ja kaunite värvidega kuigi otseselt midagi ei kujuta. Tema töödest õhkub sageli muinasjutuslist salapära ja põnevust, ebaabstraktsionistlikku jutustamisvajadust, samuti vaikset huumorit. Nii Kandinsky kui Klee etendasid olulist osa kunstikoolis "Bauhaus". Kolmas, äärmuslik põhisuund tekkis pärast Teist maailmasõda USA-s. Seda laadi pilt on kaetud täiesti juhuslike värvipritsmete, laikude ja niredega. Tuntuim esindaja JACKSON POLLOCK(1912-1956), kes harrastas nn. tegevusmaali, mille puhul oli loomise protsess olulisem. Pollock tegi oma maalimisaktsioonidest meediasündmused, ekstaatiliselt tilgutades värvi lõuendile, kinnitades seejuures et ei tea mida teeb. Vastukaaluks massikultuuri ilmingutele. 1930. aastal korraldati Pariisis esimene abstraktsionistlike tööde näitus. Pärast seda hoogustus ka selle levik. Nimetuse tarvitamisel on oluline see, kas abstraktset kunsti viljeldi kahe sõja vahel

Kunstiajalugu
57 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Abstraktne ekspressionism pärast II maailmasõda

Abstraktne ekspressionism pärast II maailmasõda Oli tekkinud juba enne (Kandinsky), kuid polnud nii populaarne. Abstraktne ekspressionism hakkab domineerima Ameerika Ühendriikides (oldi majanduslikult edukad, kuna sõjas ei saadud väga palju kannatada ja neil oli ka oma tuumapomm). Sõja ajal põgenesid paljud kuulsad kunstnikud USA-sse (näiteks A.Massom ja Tanquy). Esialgu levis see USA-sse sürrealismi kujul, kuid see heideti vasakpoolsuse pärast kõrvale. Jackson Pollock loobub pintsli kasutamisest (hakkab värvi pritsima ja kallama lõuendile). ,,Seitse", ,,Ümar kontuur". Tema tehnika kujuneb välja umbes 1947 ja ise nimetab ta oma tehnikat action painting (tegevusmaal). Tema maalimine meenutab pigem etendust (kasutab tihti ka muusikat ja tantsib samal ajal. Tema maalimist jälgivad tihti ajakirjanikud ja teised kunstnikud. Tänu sellele saavutas ka avalikkuse huvi) On värvide segamisel kasutanud ka uriini ja vihmavett (oli loomu poolest skandaalne)

Kunst
56 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Abstraktsionism kunstis

väljendusrikkalt, lihtsustavalt ja erksate värvidega. 1960.-70. aastail loobuti abstraktsionismis ekspressiivsest rahutust ja vormi eiravast laadist rangete süsteemide kasuks. Nüüdisajal võib täheldada ekspressiivse suuna taastumist. Mõned näited abstraktsionistide teostest: · Vassili Kandinsky ­ Valge joon nr. 232 · Paul Klee ­ Maagiline kanaarilind · Franz Marc ­ Tirool · Piet Mondrian ­ Ruudukujuline kompositsioon punase, sinise ja kollasega. · Kazimir Malevits ­ Must ruut · Karel Appel ­ Lilled ja loomad KASUTATUD KIRJANDUS Eesti Nõukogude Entsüklopeedia nr 1 Tallinn, Kirjastus ,,Valgus" 1985 Õpilase teatmeteos ENEKE nr 1 Tallinn, Kirjastus ,,Valgus" 1982 Kunstikultuuri ajalugu - Jaak Kangilaski Tallinn, Kirjastus ,,Kunst" 2005 http://et.wikipedia.org/wiki/Pilt:Vassily-Kandinsky.jpeg http://et.wikipedia.org/wiki/Vassili_Kandinsky http://en.wikipedia.org/wiki/Wassily_Kandinsky http://www

Kunstiajalugu
32 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Ekspressionism

uut luua, avalikkus oli aga juba sensatsioonidega harjunud. Tähtsaim oli aga see, et abstraktne ekspressionismi oli riik üsna algusest peale toetanud ja teda saatis müügiedu. See ei meeldinud neile kunstnikele, kelle arvates avangardne kunst peab väljendama opositsioonilisi ideid ja meeleolusid. **Kust hakkasid abstraktse ekspressionismi hüljanud kunstnikud nüüd eeskuju võtma? Dadaismist ja Marvel Duchamp'i pärandist **Milliseid kummalisi esemaid kasutas Yves Klein oma teoseid luues? Pesukäsni ja alasti naisi, kes värviga koos olles end mööda lõuendit lohistasid ja sinist värvi **Millega üllatas kunstipublikut Jean Tinguely? Ta konstrueeris ,,metamehaanilisi" vesirattaid, mis tekitasid pööreldes helisid, ja teisi veidraid, kasutuid, absurdsena mõjuvaid masinaid. Valis materjaliks kõikvõimalikud tsivilisatsioonijäägid, vanade masinate osad, juhuslikud esemed. **Millega kogus kuulsust Niki de Sain Phalle?

Kunst
11 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Abstraktsionism

Abstraktsionism Abstraktsionism ehk abstraktne kunst sisaldab maale, skulptuure ja graafilist kunsti, mis ei esinda ära tuntavaid objekte, pigem nende ideid ja arusaama. Abstraktsionism sai alguse 19. saj. Lõpul, kui euroopa noored kunstnikud, kes põlgasid traditsionaalse kujutamis viisi ja looduse esitamise hoolikate detailide ja täpsusega, otsustades hüljata vanad ideaalid ja kasutada hoopis kujutlusvõimet, alateadvuslikkust ja olemuse kujutamist. Hiljem arenes abstraktsionism 20. sajandi alguses kõrvuti teiste vooludega nagu fauvism, ekspressionism, kubism ja futurism, kuna need stiilid laenasid elemente ja mõjutasid üksteist. Esimene kunstnik, keda võib pidada abstraktsionistiks, oli Vassily Kadinski, seda stiili maalide pioneer, kes hakkas töötama sellel viisil 1910 paiku. Antud stiil arenes ja laienes rohkem De Stijl'i rühmas 1915-1920 aastate Hollandis, mida juhtis Piet Mondrian. Ometi abstraktse kunsti hiilgeaeg oli peale I maailmasõda ja 30datel oli see juba lä�

Kunstiajalugu
60 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Abstraktsionism

Abstraktsionism Abstraktne tähendab ladina keeles mõtteline, meeltega tajumatu, ebakonkreetne. Abstraktsionism on moodsa kunsti suund, mille puhul kunstnik teoste loomisel ei lähtu reaalsetest objektidest, ei järgi loodust ega esemeid, seega töös pole ühtegi äratuntavat eset või figuuri. Sellist kunsti on nimetatud ka nonfiguratiivne või esemetu kunst. Abstraktsionism ei tekkinud tühjale kohale, tema eelkäijaks on kubism, futurism, dadaism, kus ka enam ei jäljendatud loodust. Abstraktse kunsti väljendusvahenditeks on värvid, jooned, pinnad, vormid, rütm jne. Eesmärgiks on väljendada kunstniku meeleolu ja tundeid. Võivad lisanduda ka filosoofilised õpetused kõrgemast reaalsusest. Abstraktsionism kujunes 20.saj algul Kuigi abstraktsed pildid võivad võhiklikule vaatajale sageli tunduda nagu mustrilehed või lapselikud värviplätserdused, püütakse siiski nende teostega alati edasi anda mingit sügavamat mõtet. Esimene suund e. ekspressiivne abstraktsionism sai a

Kunstiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Abstraktne kunst

V. Kandinsky ,,Kompositsioon nr. 7", ,,Unistuslik improvisatsioon", ,,Sügis Baieris", ,,Väike maal kollasega" P. Klee ,,AD Parnassum", ,,Peatee ja kõrvaltee" P. Mondrian ,,Õitsvad puud", ,,Kompositisoon punase, kollase, sinisega", ,,Kompositsioon 2: Jooned ja värvid", ,,Broadway boogiewoogie" Le Corbusier ,, Villa Savoye" Le Corbusier ,,Modulor" Ozenfant ,, Kitarr ja pudelid" Malevits ,, Puuraidur", ,,Suprematism. Supremus nr. 58", ,,Must ruut", ,,Supermatistlik kompositsioon, must rööpkülik ja punane ruut" 3. Sõnum maailmale, põhimõtted? Kunst peab olema mõtteline, meeltega tajumatu, ebakonkreetne, ühekülgne, terviklik teadmus. Eesmärgiks oli mitte jäljendada loodust isegi mitte deformeerivalt, vaid püütakse kunstilist tähendust saavutada pelki värve, jooni, pindu ja mahte ühendades.

Kunstiajalugu
31 allalaadimist
thumbnail
4
doc

ABSTRAKTNE KUNST

ABSTRAKTNE KUNST. Alates postimpressionismist on kunstis looduse otsene kujutamine hakanud tahaplaanile jääma. Nähtava maailma jäljendajatest olid kunstiteosed muutunud omaette loominguks Siiski oli neis säilinud mingi side mõne loodusliku motiiviga, mida oli küll lihtsustatud ja moonutatud. Kubistide piltidest kadus äratuntav motiiv peaaegu täielikult. Seetõttu on loomulik, et 1910. aasta paiku jõudsid mitmed kunstnikud üksteisest sõltumatult teosteni, kus loobuti täiesti nähtava ümbruse imiteerimisest. Üsna paljusid kubistide teoseid võib pidada abstraktseteks s.o. sellisteks, kus pole võimalik ära tunda midagi meid ümbrit- sevast reaalsusest. Kuid kubistid ei püüdnud teadlikult abstraktseid teoseid luua. Abstraktsionismi rajajaks peetakse vene kunstnikku VASSILI KANDINSKYt (1866-1944). Tema arvates oli kunst oma otsustava loobumisega looduse jäljendamisest saavutanud põhimõtteliselt uue, vaimsema ja väärtuslikuma taseme. Kandinsky arvate

Kunstiajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
4
pptx

Abstraktne ekspressionism

Armastati ka suuri lõuendeid. Põhiliselt jaotatakse abstraktsed ekspressionistid kahte rühma: 1) Tegevusmaal ­ kus kunstnikud kandsid värvi lõuendile hoogsalt. Rohkesti on nendes töödes nâha dramaatilisust ja emotsioone. 2) Värvivälja maalikunst ­ teosed näevad välja "Nr.31" rahulikumad, kuid nendes on kasutatud värvuste Jackson Pollock, 1950 emotsionaalset mõju. MoMa, New York Abstraktne ekspressionism "Enchanted Forest" Jackson Pollock, 1947 Peggy Guggenheim Collection, Veneetsia "1A" Jackson Pollock MoMa, New York Fotorealism "The Tetons and the Snake River" Ansel Adams, 1942 "Tööline" Nimetu Lewis, Hine Julia Margaret Cameron

Kultuur
3 allalaadimist
thumbnail
6
docx

ABSTRAKTNE EKSPRESSIONISM USA

ABSTRAKTNE EKSPRESSIONISM USA-s Tegemist on kunstivooluga, milles kunstnikud assigneerisid värve suurte pintslitega, kiirelt ja jõuga, zestikulaarselt ja ebageomeetriliselt, et väljendada omi emotsioone vahel tilgutades või isegi pildudes värve suurele lõuendile. Nende töid iseloomustab näiline juhus ja õnnetus, mis tegelikult on vägagi planeeritud. Tavaliselt ei mõeldud üldse sellele et pildiga mingit teemat esindada. Arvati et kunstnikku spontaansus ja tööle lähenemine vallandab nende alateadvusliku loomingulisuse. Ekspressiivset töö meetodit arvati olevat sama tähtis kui töö ise. Hans Hoffman (saksa- ameeriklane, 1880-1966) Don Quixote 1963 Abstral Nebula 1961 Song of the nightingale 1964 Wall I and II 1961 The Conjurer 1959 Above Deep Waters 1959 Adolph Gottlieb (ameeriklane, 1903-1974) Expanding 1962 The red 1972 Istanbul 1

Kultuur
3 allalaadimist
thumbnail
26
pptx

Abstraktsionism

ABSTRAKTSIONISM 20.SAJANDI KUNSTI AJALUGU  20. sajandi algupoolel pöörati kunst sõna otseses mõttes pea peale. Õhinal tormati uusi kujutusviise ja arusaamu leiutama. Kiiresti vahelduvad kunstivoolud, nagu näteks fovism, kubism, abstraktsionism, ekspressionism, futurism, dadaism ja sürrealism - neid on kombeks nimetada avangardistlikeks.  20. sajand on revolutsioonide ja maailmasõdade sajand – see pani paljud pessimistlikult suhtuma.  20. sajandil on kunstiga äritsemine mõõtmatult kasvanud - hea ja tunnustatud kunst leidis kindla koha soodsate kapitalimahutuste loendis.  20. sajandi kunstipilt on väga kirju ja hägusate piiridega, paljugi on veel lahterdamata ja aja poolt paika loksutamata.  ABSTRAKTSIONISMI AJALUGU  Kogu pika ajaloo vältel on kunstnikud püüdnud jäljendada nähtavat maailma. Postimpressionistide loominguga hakkas aga looduse otsene kujutamine tagaplaanile jääma.  Kui  ku

Kultuur
3 allalaadimist
thumbnail
119
doc

20 SAJANDI KUNST

Pilt pidi olema ühe elulõigu täpne ja aus kujutis (tärkava fotograafia mõjud). Teoses pole peamine tähendus süeel, vaid selle kujutamisel (tähtis - KUIDAS kujutatakse, mitte - miks kujutatakse). Impressionismi teiseks tagajärjeks oli subjektiivse, isikliku alge (taju) tugevnemine kunstis. Võlutuna liikumisest, loodusest ja modernsusest, maalisid kunstnikud maastikke, põlde, sildu, raudteid, taevast, vett, pilvi, purjekaid, tantsijannasid jne. Kompositsioon piirdus mõne üksiku plaaniga ning jättis mulje, et maastik on esiplaanil. Loobuti sügavuseillusioonist. Sageli kadreeriti pilte ülalt- ja altvaates. KUNSTNIKUD ÉDOUARD MANET (1832 ­ 1883) Impressionismi ajalugu alustatakse tavaliselt Manet`ga. Teda saab siiski ainult tinglikult impressionistiks lugeda, sest puhtimpressionistlikule käsitlusele läheneb ta alles oma elu lõpul. Tema varasemad tööd on realismilaadis. Siiski ilmneb tema loomingus juba algusest peale omapärane joon.

Kunstiajalugu
937 allalaadimist
thumbnail
20
docx

10. klass kunstikultuuri ajalugu

maalis ta ,,Viimse kohtupäeva". Maalikunstis on katsetajaks Leonardo da Vinci, esimese psühholoogilise portree maalija, sõjamasinate looja, arhitekt, luuletaja, helilooja, matemaatik jne. Tema loomingu tippteoseks peetakse ,,Mona Lisat", kuid ka mitmeid madonnade pilte, sh. ,,Madonna kaljukoopas". Tänu katsetustele värvisegamise alal on halvasti säilinud fresko ,,Püha õhtusöömaaeg", kus on uudne kompositsioon ja ruumi jätkumise efekt. Säravaimaks Itaalia kõrgrenessanssi kunstnikuks oma jõuliste vävilahenduste ja kolmnurksete kompositsioonidega peeti Raffaeli. Ta õpetas välja palju noori kunstnikke ja kasutas oma maalide tegemisel õpipoiste abi, ise töid kavandades ja viimistledes. Tippteosed on ,,Sixtuse madonna", freskod ,,Ateena kool" ja ,,Parnass". Nimetamisväärsed kunstnikud olid veel mahedate ja lüüriliste piltide looja Giorgione ning kirglik ja rõõmus Tizian.

Kunst
18 allalaadimist
thumbnail
7
doc

12. KLASS, KUNST

Tema arvates piisas kunsti tegemiseks silmast ja ajust. 1913 lõi readymade tehnika, mis eitas kunstilise väljenduse juures tehnika vajalikkust. (Jean) Hans Arp (18871966), prantsuse luuletaja ja kunstnik, osales 1916 Zürichis dadaistliku liikumise rajamisel. Tema maalid ja kollaazid sündisid juhusest ja kujutlusvõimest. Dada teine laine e. Neodada sündis USAs 1950. aastatel Robert Rauschenberg (1925) ja Jasper Johns (1930) järgisid dadaistlikke põhimõtteid 9. METAFÜÜSILINE MAAL TAUST: Levis Itaalias 19171921. Unenäolised, arhitektuurielemendid, fantaasia, kirjandus TUNNUSJOONED: 1. akadeemiline maalilaad ja teravad valgusevarju kontrastid 2. kasutatakse ohtralt arhitektuurielemente ja viirastuslikke mannekeene inimfiguuride asemel 3. matemaatilise täpsusega lineaarkompositsioon rõhutab ruumilisust 4. kunstnikud pidasid oluliseks tihedust ja ruumilisust 5

Kunstiajalugu
38 allalaadimist
thumbnail
14
doc

20. sajandi kunst

Maurice Denis (nabii) Pierre Bonnard (nabii) Eduard Vuillard (nabii) Fovism - Nende joonistus oli tinglik, kuid värvid puhtad ja kõlavad. Värvid kantud lõendile suurte korrapäratute laikudena. Nad hülgasid nii impressionistide muljeid jäädvustava kunsti kui ka sümbolistide peidetud loo. Eesmärk oli kirjeldada kunstniku meeleolu ning seega erinesid värvid tihti looduses esinevast ning ei oldud täpsed ka üksikasjades. Kogu kompositsioon pidi olema väljendav, ei tunnistatud kunstis midagi jutustavat. Kunst peab mõjuma vaimselt väsinud inimesele lõõgastavalt. Maal: Henri Matisse Raoul Dufy Andre Derain Maurice de Vlaminck Georges Rouault (ainult stiili poolest, moraliseeriva sisuga) Ekspressionism - Eelkäijateks olid van Gogh ja Munch, kuid eelkõige foovid. Väljenduslik kunst

Ajalugu
203 allalaadimist
thumbnail
161
docx

Kunstiajalugu 20-21 sajand

saali ei anta , ta pilte ei tee. Ostis omaette paviljoniruumi maailmanäituselt väljas ja nimetas Realism ­ Courbet. Sai tuntuks. Maalilaad ja teooria erakordselt lihtsad ­ kunst on see, kui maalin täpselt ja ainult seda mida ma näen. Vastandus suure kunstiga, sest seni ju maaliti seda, mida keegi näinud ei ole (religioon, allegooria) see 'realism' ju kriipsutab kõik senise maha ja kuulutab eelnenule sõja! Idealiseeritud kompositsioon ei ole enam kunst, kui sa ei maali seda mida näed. 60ndatel äratas ta õpilastes huvi. Ostis laadalt elava pulli ja ütles õpilastele et vot joonsitage marmorkujude asemel seda. Tema põhimõtted olid osadele noortele kunstnikele paeluvad, sealt edasi areneb impressionism, omamoodi on impressionism realismi ekstreemne variant (jüngrid on ju äärmuslikumad kui profetid). Noored tulevased impressionistid kes 60ndatel hakkasid kunstiga tegelema, võtsid ta põhimõtteid täht-tähelt

Kunstiajalugu
43 allalaadimist
thumbnail
120
docx

20.-21. sajandi kunst

Malevitši näitus. Petrograd, 1915 Kazimir Malevitš Must ruut. 1915 XX sajandi ikoon, näitusel eksponeeritud kui vene ikoon kodus või kirikul (nurgas). Ehk must ruut valgel pinnal on XX sajandi modernistliku kunsti ikoon. El Lissitsky Planetaarne suprematism. Proun 1919-1920 Tatlin Kompositsioon, 1916 POSTMODERNISM pole terminina iseseisev, koosnedes eesliitest „post“ ning põhisõnast „modernism“. Seetõttu leidub ka tõlgendusi, mille kohaselt pole „postmodernism“ omaette paradigma, vaid lihtsalt „modernismi“ teatud faas. Termin on sõnastatud negatiivselt. Ajastu toobki kaasa terve kobara sarnaseid negatiivseid termineid:

Kunstiajalugu
54 allalaadimist
thumbnail
103
doc

Kunstiajaloo kokkuvõte

Pilt pidi olema ühe elulõigu täpne ja aus kujutis (tärkava fotograafia mõjud). Teoses pole peamine tähendus süeel, vaid selle kujutamisel (tähtis - KUIDAS kujutatakse, mitte - miks kujutatakse). Impressionismi teiseks tagajärjeks oli subjektiivse, isikliku alge (taju) tugevnemine kunstis. Võlutuna liikumisest, loodusest ja modernsusest, maalisid kunstnikud maastikke, põlde, sildu, raudteid, taevast, vett, pilvi, purjekaid, tantsijannasid jne. Kompositsioon piirdus mõne üksiku plaaniga ning jättis mulje, et maastik on esiplaanil. Loobuti sügavuseillusioonist. Sageli kadreeriti pilte ülalt- ja altvaates. KUNSTNIKUD ÉDOUARD MANET (1832 ­ 1883) Impressionismi ajalugu alustatakse tavaliselt Manet`ga. Teda saab siiski ainult tinglikult impressionistiks lugeda, sest puhtimpressionistlikule käsitlusele läheneb ta alles oma elu lõpul. Tema varasemad tööd on realismilaadis. Siiski ilmneb tema loomingus juba algusest peale omapärane joon.

Kunstiajalugu
62 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Kunstiajaloo Ajatelg

Itaalia suunas. Lihtsustamine, idealiseeritud tõde. Viimase võimaluseni tasakaalustatud Correggio. kompositsioon, joonte selgus, ilu, värvide harmoonia, kooskõlastatus, hingestatus. 16. saj I kolmandik Kõrgrenessanss Koloriidiprobleemide esiletõstmine, kõigi toonide ühendamine sooja, kuldkollasega, Veneetsia Giorgione, Tizian, Tintoretto, Veronese.

Kunstiajalugu
127 allalaadimist
thumbnail
7
xls

Kunstiajaloo ajatabel

Itaalia 15. saj Itaalia 16. saj 15.-16. saj Skulptuur Maal Maal ja skulptuur maalikunst Tunnus-jooned piiblitegelasi kujutati tõeliste radikaalne realistlik/konservatiivne tasakaalustatud kompositsioon, peen ja realistlik käsitluslaad, konkreetsete(itaalia idealistlik, puhtad värvitoonid, joonte võrratu selgus ja ilu, värvide maalitehniline meisterlikkus, keskaegsete) indiviididena naiivne põhjalikkus/üksikasjalisus harmoonia, värvide sulavus ja intensiivsus

Kultuurilugu
22 allalaadimist
thumbnail
12
odt

Jackson Pollock

Lihula Gümnaasium Referaat Jackson Pollock Autor: Kadri-Liis Kukk Juhendaja: Maris Roost Klass: 12 Lihula 2008 Sisukord 1. Sisukord 2. Elulugu 3. Tsitaate Pollockist;Abstraktne kunst 4. Jackson Pollocki film Eesti Kunstimuuseumis;Looduslik keha lõuendilinal 5. Abstraktne kunst peidab endas fraktaleid 6. Fotod;Pollock jõudis lõpuks Euroopasse 7. Abstraktne kunst Ameerikas 8. Abstraktne kunst Ameerikas 9. Abstraktne kunst Ameerikas;Kokkuvõte 10.Kasutatud kirjandus -1- Elulugu Jackson Pollock sündis 28. jaanuar 1912 aastal Codys Wyomingis (1890 aastast USA

Kunst
60 allalaadimist
thumbnail
11
rtf

Erinevad kunstiliigid

pettus, nähes kuidas tehnikat sõjas kasutatakse. Teised aga sattusid uutlaadi jõukultusest veelgi suuremasse vaimustusse ja liitusid äärmuslike massiliikumistega. Futurism Itaalias Kujutavas kunstis taotlesid futuristid korraga paljude rahutute muljete kujutamist, mida tajub kaasaegne suurlinlane. Püüti kujutada liikumisillusiooni, mille saavutamiseks lammutati nähtav maailm kubistide eeskujul geomeetrilisteks kildudeks. Nendest loodi lõikuvate pindade ja joontega dünaamiline kompositsioon. Koloriidis eelistasid futuristid eredaid värve. Futurism Eestis Juba 1912. aastal, ehk siis samal aastal, mil Pariisis Münchenis ja teistes LääneEuroopa suurtes kunstikeskustes toimusid esimesed futuristlikud kunstinäitused, tutvustati Eesti ajakirjanduses Marinetti õpetust. Põhjalikult tutvustas eesti kunstipublikule futurismi teooriat 1914. aastal Peterburi ülikooli tollane üliõpilane Johannes Semper. Eesti kunstis ilmusid esimesed futuristlikud ilmingud sama aastal Tartus

Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
20
docx

20.-21.sajandi kunst

Philip Johnson. AT&T (Sony) Building. 1984. Feministlikud näited: Mare Tralla Louise Bourgeois (Veneetsia biennaali elutööpreemia) Guerilla Girls 1989 Postkolonialistlik kunstiteooria- legitimeeris mittevalgete kunstnike loomingu Lääne maailmas. Y.Shonibare ,,Kuidas kaks pead korraga minema lüüa" 2006 1980-ndate alguse debati peateemaks oli KONSENSUS. Van Gogh, Picasso ja Pollock said märklauaks angoameerika kunstiteaduses. E.Ahling (Rootsi kunstnik) tõlkis Picasso kubismi ,,realismi" keelde 1993- 94. Ida-Euroopas sattus märklauaks Malevits Irwin ,,Kunsti laip" installatsioon 2003-04 Külma sõja lõpp, Berliini müüri lagunemine 9.nov 1989. Nicolas Bourriaud kureeris 2009 Londonis näitust ,,Altermodern", seoses sellega avaldas ta ka postmodernismi lõpu manifesti. 21

Kunstiajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
12
odt

Kunstiajaloo ajatabel

inimesi, tekib ettekujutus ruumist, valgus on Sandro Botticelli (1444/45-1510) suunatud figuuride ühele küljele, looduslähedus, Piero della Francesca ( 1410/20-1492) kolmemõõtmeline tegelikkus kahemõõtmelisel Andrea Mantegna (1431-1506) pinnal, ebaloomulik kompositsioon, Paolo Uccello (1397-1475) tsentraalperspektiivi kasutamine, tagaplaan hele Domenico Veneziano (1400-1461) või lage, hooned või maastik on antud väga teravate joontega, tegelased paigutatud ridamisi, puhtad värvitoonid, tegelased pole taustaga

Kunstiajalugu
99 allalaadimist
thumbnail
5
doc

20. sajandi kunst: suunad ja kunstnikud (Kangilasiki)

vanad katkised kotid jne. Alberto Burrri ,,Punane plastiline põleng". Spatsialism (ruumikunst): Itaalia, peale II MS. Pidi kaotama piirid maalikunsti ja skulptuuri vahel. Lucio Fontana ,,Roheline ovaal". Ekspressiivne abstraktsionism: Pariisis. Esimene, kes maalis reljeefselt paksu värviga kindlate piirjoontega kujundeid, oli Jean Fautrier ,,Akt". Saksa päritolu kunstnik Wols ,,Joonistus". Neodada: 1950 ­ 60 nii Pariisis kui ka New Yorgis. Aastakümne vahetuses selekteeris Pariisielu Yves Klein ,,Reljeef ja sinine käsn". Jean Tinguely ,,Apoteoos New Yorgile" ­ kasutas oma teostes ühiskonna ,,jääke" ­ vanad masinaosad jne. assamblaazhid - ,,uue realismi" kolmemõõtmelised teosed. New Yorgi neodada: Jasper Johns ,,Lipud", ,,Märklauad"; Robert Rauschenberg ,,Voodi". Neodada üheks variandiks võib pidada utiilkunsti: Mark de Suvero, Louise Nevelson. Popkunst: Inglismaa, tekkimine. Noored kunstnikud, kes olid huvitatud kommertskultuuris.

Kunstiajalugu
102 allalaadimist
thumbnail
387
pptx

Kunsti eksami esitlus

Impressionism ÉDOUARD MANET Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Eine murul,1863, 214270, õli lõuendil Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Olympia, 1863, 130190 Õli lõuendil ÉDOUARD MANET ÉDOUARD MANET Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Baar Folies- Bergere` is 1882 97/130 Õli lõuendil CLAUDE MONET Cl

Kunst
11 allalaadimist
thumbnail
34
pdf

Üldine kunstiajalugu

Eugene Delacroix (1798-1863) Oli 19. sajandi esimese poole prantsuse kõige tuntum romantistlik maalikunstnik[1] ja graafik. Tema stiili iseloomustab dünaamika, värvide emotsionaalne ja kontrastne kasutusviis, joone relatiivne subordinatsioon, dramaatiline kompositsioon ning [1] viimistletud tehnika. Tema kunstitöödes kajastub sageli vägivald, ahastus ja valu. Mitmed kriitikud arvasid nägevat kunstniku töödes ,,ebakindlusi" ja ,,teatud nõrkusi". Vaadates Delacroix' loomingut hindavalt, tuleb tõdeda, et kunstnik ei pidanud oluliseks tehnilist korrektsust: mitmel taiesel näib näiteks kujutatava käsi anatoomiliselt veidralt kokku surutud, mõnes

Eesti kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
49
ppt

12.klassi kunstiajaloo eksami materjal

kolhoositar" sotsialistlik realism 1930 Piet Mondrian "kompositsioon punase, sinise ja kollasega" geomeetriline abstraktsionism Malevits "must ruut" 1915 Changall "mina ja küla" 20saj Grant Wood "ameerika gootika" ameerika regionalism" 1930 Jackson Pollock . Abstraktne ekspressionism 1950 Mark Rothko abstraktne ekspressionism (II ms järgne) Frida Kahlo "kaks fridat" mehhiko kunst 1930 Aleander Calder . Kineetiline kunst 1950-60 Christo maakunst (II ms järgne) Andy Warhol- Campbelli konserv-supipurk . Popkunst. 1950-60 Roy lichtenstein. Popkunst 1950-60

Kunstiajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Kunstiajalugu kokkuvõte - tabel ja tekst

mille vahele tekkinud ruudud või ristkülikud jättis valgeks või värvis põhivärvidega ning oli veendunud, et tema kunst järgib maailma sisemist korda täpsemalt ja õigemini. Venemaal: Kazimir Malevits oli kubist ja ekspressionist, 1912 ilmusid tema loomingusse geomeetrilised elemendid ning arenes kubofuturistlik suund. Mitmel maalil esines ainult ruute ja ristkülikuid, sentsatsiooniline oli tema ,,Must ruut". Oma laadi nimetas ta supermatismiks. USA-s: Jackson Pollock oli ameerika abstraktsionismi tuntuim esindaja, kelle maalid olid kaetud juhuslike värvinirede ja pritsmetega, aga ka laikudega. Naivism Asjaarmastajad-kunstnikud, kes maalivad muu töö kõrvalt ja pole õppinud kunsti, püüavad maailma edasi anda lapseliku siirusega, kuid ei oska kasutada tsentraalperspektiivi ega anatoomiat, samuti valguse ja õhu õigeid kujutamise viise. Naivistid olid oma loomelaadilt sarnased primitivistlikule loomingule ja leidsid seeläbi tunnustust.

Kunstiajalugu
55 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Gümnaasiumi kunstiõpetus

nähtava ümbruse jäljendamisest ning looming oli abstraktne e pole võimalik ära tunda midagi reaalset. (Paul Klee, August Macke) Ekspressiivset suunda iseloomustas tundeküllus e värvilaikude paigutusest ei paista välja mingi mõistuspärane süsteem Kandinsky (pilt „Kompositsioon VII“) Samal ajal arenes Prantsusmaal konstruktiivne e geomeetriline abstraktsionism, milles kujutati puhtaid spektrivärvusi ja kindla vormiga kujundeid. Mondrian (pilt „Ruudukujuline kompositsioon punase, sinise ja kollasega”) DADA Dada sai alguse 1916. aastal Zürichis, kui asustati Voltaire’i kabaree. Dadaistid püüdsid maailmale öelda, kui naeruväärsed on nende väärtused (ilu, kombed). Hans Arp, Francis Picabia. Ready- made’i alustas Marcel Duchamp, kes hakkas oma teostena esitama tavalisi vabrikutooteid ning konstruktsioone senisele kunstile võõrastest materjalidest. (pilt „Purskkaev”) SÜRREALISM Sürrealism sai alguse 1920

Kunstiajalugu
3 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun