värvikontrastid, erootika ja surm, müstiline temaatika, punase-musta kombinatsioon. Emil Nolde, Ernst Ludwig Kirchner, Karl 20. saj Ekspressionism ja "Die Brücke" Schmidt- Rottluff, Egon Schiele. Side loodusega jääb väikseks, pilt on omaette nähtus, pinnad, hele-tumedusega modelleeritud mahud, pruunid, rohekad, hallid toonid, objekti erinevate vaadete
varjuga modelleerimisest ja ruumilise sügavuse André Derain (1880-1954) illusioonist, lainetav joon, kontrastsed värvid, Raoul Dufy (1877-1953) harmoonilisus, lai kandiline pintslitöö, rohe-sini- Georges Braque (1882-1963) lilla värvikasutus 20.saj ekspressionism Maalikunst: loobuti tegelikkuse jäljendamisest ja Maalikunst: Die Brücke mulje jäädvustamisest, rahutus, maailmavalu, Emil Nolde (1867-1956) ühiskonnakriitika, kujutati kõike dramaatilises Ernst Ludwig Kirchner (1880-1938) valguses, teravad ja toored värvikontrastid, Karl Schmidt-Rottluff (1884-1976)
Armastuse fontään, Salajane suudlus JEAN SIMÉON CHARDIN - Köögitüdruk, Autoportree, Kanaarilind, Söögipalve, Seebimull, NATÜÜRMORDID IMPRESSIONISM FOVISM EKSPRESSIONISM JA ,,DIE BRÜCKE" IMPRESSIONISM (NEO)/POSTIMPRESSIONISM prantsusmaa saksa, prantsuse 19. saj lõpp, 20. algus 20. saj 20. saj maalikunst maalikunst maalikunst maalikunst
Näited: Henri Matisse “Madame Matisse”, “Avatud aken”, “Tants”, “Muusika” Maurice de Vlaminck “Maastik kolme puuga” Raoul Dufy vist fovismis ka imo Erinev: Fovismi teemad oli positiivsed ja ekspressionismi teemad sünged ning kritiseerisid ühiskonda Sarnane: Mõlematel maalidel kujutasid kunstnikud oma tundeid ning emotsioone; jõuline väljenduslaad Fovism Sarnane Ekspressionism Meeleolu positiivne Tunnete kujutamine, jõuline Meeleolu sünge, kritiseeris väljenduslaad ühiskonda EKSPRESSIONISM (Saksamaa 20. saj algus) - Juhtida vaataja tähelepanu maailma koledustele - Kujutada stseene dramaatiliselt, süngelt - Tööd lihtsustatud, üldistatud, nurgelised vormid - Teravad värvikontrastid, toored, meelega “porised”, tuhmid koloriidid
1862-1918, rahvusromantism alates 1880-ndatest Postimpressionism: Paul Gauguin1848-1903, Vincent vanGogh 1853- 1890, Paul Cezanne 1839-1906 1886 Naivism: Henri Roussaeau 1844-1910 1907 Kubism: Pablo Picasso1881-1973 1909 futurism u 1910 Abstraktsionism Fovism: Henri Matisse 1869-1954, ekspressionism 1916 dadaism Marcel Duchamp 1887-1968 ja metafüüsiline kunst 1924 Sürrealism: Salvador Dali 1904-1989 1920-ndad funktsionalism ja konstruktivism 1920-ndad1959 totalitaarne kunst Venemaal ja Saksamaal 1940-ndad abstraktne ekspressionism USA-s 1950-ndad neodada, Inglismaa popkunst 1960-ndad popkunst USA-s: Andy Warhol 1928-1987
Lihula Gümnaasium Referaat Jackson Pollock Autor: Kadri-Liis Kukk Juhendaja: Maris Roost Klass: 12 Lihula 2008 Sisukord 1. Sisukord 2. Elulugu 3. Tsitaate Pollockist;Abstraktne kunst 4. Jackson Pollocki film Eesti Kunstimuuseumis;Looduslik keha lõuendilinal 5. Abstraktne kunst peidab endas fraktaleid 6. Fotod;Pollock jõudis lõpuks Euroopasse 7. Abstraktne kunst Ameerikas 8. Abstraktne kunst Ameerikas 9. Abstraktne kunst Ameerikas;Kokkuvõte 10.Kasutatud kirjandus -1- Elulugu Jackson Pollock sündis 28. jaanuar 1912 aastal Codys Wyomingis (1890 aastast USA osariik) ja kasvas üles Arizonas ja Californias.Ta õppis Los Angeleses. Aastal 1929, järgnedes oma
Oma sõnade järgi püüdsid kontseptualistid kriitikutest ja parasiitidest vabandeda ja ise oma teoseid sõnastada. • Postmodernism kirjanduslik ja kunstiline vool ning arhitektuurisuund. Üldisemalt võib postmodernismi pidada globaalseks kultuuriliseks hoiakuks, mis järgneb modernismi hoiakule edenemise mõttes või lihtsalt ajalises tähenduses. Erinevalt modernismist pole postmodernismis ühtset ja absoluutset tõde, vaid kõik peaks põhinema kontekstil. 3 Abstraktsionistlik ekspressionism ja popkunst New Yorgis. Paljud avangardistlikud kunstnikud pagesid Euroopast Ühendriikidesse kus sõja tagajärjed nii tugevalt tunda ei andnud. USA oli kunstikeskusena Euroopast kõvasti maha jäänud, kuigi juba 1929.a. avati New Yorgis moodsale kunstile pühendunud muuseum(MoMa). See andis paljudele USA-sse pagenud uuendusmeelsetele kunstnikele võimaluse oma kunsti eksponeerida ja müüa. New Yorgist sai uus kunstimetropol.
alateadlikusse intuitsiooni. Sooviti luua täiesti uus objekt, mis väljendaks kunstniku tundeid (mitte toetuda looduses olemasolevale). "Sinise Ratsaniku" liikmete tööd mõjuvad rahutult ning tundeküllaselt, seega võib väita, et seal pandi alus abstraktsionismi ekspressiivsele suunale. Samal ajal arenes Prantsusmaal välja konstruktiivne (geomeetriline) abstraktsionism. Viimase juures kasutati puhtaid spektrivärvusi ja selgeid geomeetrilisi vorme. Usuti, et abstraktne kunst tunnetab maailma sisemist korda paremini. Konstruktiivse abstraktsionismi viljelejad pidasid kunsti objektiivsete seaduspärasuste kehastuseks. Loomingu põhiomadused on vertikaalsed ja horisontaalsed jooned ning punane, sinine ja kollane värv koos neutraalse musta halli ja valgega. Maal: Vassili Kandinsky Paul Klee August Macke Franz Marc Frantisek Kupka (geomeetriline)
Kõik kommentaarid