Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"värvil" - 90 õppematerjali

värvil on erinevad omadused ning mõjub erinevaltele inimestele loomulikult erinevalt.
thumbnail
3
doc

Nüüdisaegsed uurimismeetodid geograafias - KONSPEKT

topograafilised kaardid, plaanid. (1 cm-> 1000m-> 1km ) nt. Eesti põhikaart 2. keskmisemõõtkavalised kaardid (1:100 000-1: 1 000 000) nt Eesti kaart 3. väiksemõõtkavaline kaart (väiksem kui 1: 1 000 000) nt gloobus Kaartide jaotus SISU alusel: 1. üldgeograafilised 2. temaatilised kaardid (maakonnad, kliima) 3. erikaardid (navigatsioon, trassid, kanalisatsioon) * vektorkaart- infokandjad jooned, pinnad, punktid (nt värvil kindel tähendus). seotud andmebaaside, GPS-süsteemiga. kerge muuta, ümber töödelda. koosneb kaardikihtidest, võimalik printida. * rasterkaart- ala jaotatud piksliteks, mis sisaldavad infot. täpselt seotud koordinaatidega. kasutatakse GIS-is (kohateave- klikid, tuleb jutt) Kaart = ruumiliste seoste visualiseerimisvahend (graafiline illustratsioon, oluline teemakaartide puhul), töövahend (sellelt mõõdetakse kaugusi, nurki, pindalasid, märgitakse peale mingeid asju)

Geograafia → Geograafia
171 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Metallide korrosioon ja korrosiooni kaitse

Ehituses kõik kasutusel olevad metallkonstruktsioonid peavad läbima kohustusliku korrosioonivastast protsessi. Korrosioon on materjali keemiline reaktsioon ainetega materjali ümbrusest, mille tulemisena muutuvad metallelementide omadused . Kõige lihtsam ja katsetatud korrosioonivastase töötlemise viis on spetsiaalsete emailide ja värvide kasutamine . Ainult nad suudavad pakkuda usaldusväärset korrosioonikaitset. Korrosioonivastasel värvil on mitmed eelised: see on lihtne pandav, värvib katet mis tahes värvi ja see on palju odavam, kui võrreldada teiste kaitsevahenditega. Metalli ja metallkonstruktsioonide püsiv korrosioonivastane kaitse on võimalik ainult siis, kui pinnad nõuetekohaselt ette valmistada ja eemaldada lämmastikoksiide ja roostet. Sama tähtis on valida õiged värvi- ja laki sisaldavad materjalid. Tänasel päeval on suur värvide,

Ehitus → Ehitus materjalid ja...
15 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Kunsti ajalugu. Juugend. Lühitutvustus. Kolm autorit.

väljendamiseks pöörduti omakorda looduse poole. Oluline oli mitte loodust jäljendada, vaid seda taas luua. Loodus oli vaid inspiratsiooniks ja ,,joon" vahendiks. Joon oli alati dünaamiline ja voogav, muutudes kord laiemaks kord paksemaks, olles delikaatne või siis agressiivne. Vastavalt meeleolule võis olla see kurviline või virvendav. Värvidest olid soositud violetsed, valged, kahvatukollased, rohekad ja teised analoogsed toonid. Igal värvil oli oma väljenduslik mõju: punane- meelelisus, kollane- puhtus, sinine- jahedus, valge- miski, mida meeltega tajuda ei saa. Olulisemaid juugendi tunnusjooni oli erootika. Eriti naise seksuaalsus. Naine muutus juugendi valitsevaks teemaks ja naise keha erootilist potentsiaali kasutati nii palju kui võimalik. Femme-fleur (lill-naine) oma pikkade lainetavate juustega esindas idealiseeritud neitsilikku ilu. Teiselt poolt kujutati naist saatanlikuna (femme- fatale) ­ õelad, katmata rindade,

Kultuur-Kunst → Kunsti ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Renessanss stiil Itaalias

Renessanss stiil: Kolmas ühtne kunstistiil euroopas. Tekib Itaalias. Eristatakse KOLME etappi: Eel e. Protorenessanss Vararenessanss Kõrgrenessanss Itaalias Manerism. Protorenessanss on mõjutatud: Romaani stiilist; Itaalia antiigi traditsioonidest; Prantsuse gootikast; Bütsansi kunstist Itaalias. Protorenessanss tekib SKULPTUURIS. Maalikunst on mõjutatud BÜTSANSIST. Arhitektuur on lihtne, mõjud GOOTIKAST. Horisontaalsust rõhutab ANTIIK KUNSTI mõjud. Profaanarhitektuurile pööratakse suur tähelepanu. PALAZZO-linnaloss ehk elamu. Sakraalarhitektuur-kirikute juures domineerib nelitise kohal SUUR KUPPEL. Vararenessanss. Arhitektuur: SAMBAD,POOLSAMBAD ja PIILARID on dekoratiivsed ja Kreeka-Rooma mõjutustega. FASSAADI juurde kuuluvad KARINIISID. AKENDE kuju on NELINURKNE. AKENDE ja USTE kohal on FRONTOONID. Katedraal-toomkirik. Rustika-fassadid kividest, mille välispind jäeti tahumata. Frontoon-dekoratiivne madal viil, tugeva äärekaarniisiga. ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
50 allalaadimist
thumbnail
10
docx

VÄRVID INTERJÖÖRIS

Tallinna Tehnikakõrgkool Referaat värviõpetuses VÄRVID INTERJÖÖRIS Melissa Riso EA-11 Õppejõud: Katrin Laanoja Tallinn 2009 Tallinna Tehnikakõrgkool Sissejuhatus Värv on see mis muudab kõige põhjalikumalt ruumi ilmet. Värvil on inimestele nii võimas mõju, et seda saab kasutada isegi teraapiliselt. Paljude ühiskondlike hoonete siseviimistlus on tehtud just seda silmas pidades, niisamuti peaks seda arvestama ka oma kodu loomisel. Lisaks meeleolu muutmisele kompenseerib efektiivne värvikasutus negatiivseid mõjureid , nagu loomuliku valguse puudumine ja kohmakad proportsioonid. Värv on väga emotsionaalne ja isiklik asi . Tavapäraselt esindab iga spektiosa erinevaid meeleolusid

Kategooriata → Värvusõpetus
56 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Enda juuste värvimine kahe erineva värvitooniga

Permanent Creme Haircolor in Super Mix 0/65 10g. Ja sellele lisan ka 10 grammi 3% H 2O2. A-teljele teen suured sakid. Vaata pilti : Sinist värvi hakkan kandma juustele 0,5 cm. paksuste salkudena ja kukla tagumisest osast, kogu juukse salgu pikkusele. Seejärel muljun salku. Sinise ja violetse sikk-saki vahele panen foolimi, et värvid omavahel ei seguneks. Samamoodi nagu alustasin sinise värvi kandmist juustele, kannan ka violetse.Viimasena kontrollin juuksekasvupiiri. Mõjuaeg mõlemal värvil on 30-45 minutit. Kuna mul on aega, siis vahepeal loputan ära värvikausi, pintslid ja kammid. Peale mõjuaja lõppu alustame juuksevärvi maha pesemisega. Kasutan värvitud juuste sampooni või universaalset sampooni. Sellele järgneb neutraliseerimine. See tähendab, viimast loputust ja palsami kandmist juustele. Kui need tehtud, siis puhastan naha, kuivatan juuksed fööniga, sätin soengu. Loomulikus valguses kontrollin juuksevärvi.

Kosmeetika → Juuksur
13 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Elektromagnetlaine

-Nähtavvalgus tekib aatomi väliskihi elektronide liikumisel -UV-kiirgus (võime tappa paktereid) trkib aatomi sisemise kihi elektronide liikumisel -Röntgekiirgus- 10(astmel 17)-10(astmel 21) Hz Tekib kiirete elektronide pidurdamisega - Gammakiirgus- 10(astmel 19)-edasi (tekib aatomi tuumas) radioaktiivne kiirgus Nähtavvalgus-optika Vikerkaar: punane-oranz-kollane-roheline-helesinine-sinine-violetne Igal värvil on erinev lainepikkus Interferents, difraksioon Interfrents- 2 valguslainet hakkavad teineteist segama Lainete liitumine, mille tulemusel erinevates ruumipunktides lained kas tugevdavad või nõrgenevad teineteist Difraksioon-lainete (valguse) paindumine tõkete taha Faas kirjeldab laine olekut Lained, mis on faasistiituvad ja tugevndavad üksteist. Vastasfaasis kustutavad teineteist Faasivahe iseloomustab kui palju 2 lainet teineteise suhtes hilinevad.

Füüsika → Füüsika
15 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Juugend

Juugendstiil sai alguse 19. sajandi lõpul Inglismaal. Euroopa mandrile jõudis see aga hiljem. Stiili kasutati peamiselt arhitektuuris, sisekujunduses, raamatu- ja plakatikujunduses vähemal määral aga maalikunstis ja skulptuuris. Juugendstiili loomisel oli kahesugune eesmärk: taheti vältida vanade stiilide ja teemade lõputut kordust ning luua stiili, mis kujundaks keskkonda. Tunti, et seda võib saavutada kõigi dekoratiivsete kunstide sünteesiga. Juugendi kõige iseloomustavamaks jooneks, mis eristab teda kõigist kaasaegsetest stiilidest, on see, et dekoratiivne element muutub kunstis iseseisvaks. Maali, arhitektuuri ja kunstkäsitöö traditsioonilistes stiilides olid esinduslikud ja emotsionaalsed väärtused alati endale allutanud dekoratiivsed elemendid, samas kui juugend püüdis vabastada puhta visuaalse meeldivuse ja köitvuse kujutatu tähenduse, mõtte survest. Juugendstiili arengut on püütud jagada kolmeks:  1893 – 1895 : algperio...

Kultuur-Kunst → Kunst
9 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

Lõpuessee - mis on valgus?

Tänapäeva päikesepatarid töötavad just fotoelektrilise efekti põhimõttel - Einstein uuris ka footonite kui osakeste omaduse ja neid oli 4 : mass, laeng, spinn ja energia. Ta tegi paar väga tähtsat avastust. Ta sai teada, et footonil on mass ainult liikudes ja tema energiat saab arvutada valemiga E = hf , kus f on värvi sagedus ja h on plancki konstant Teise gruppi kuulunud teadlased arvasid, et valgus on laine ja sellel on kindlad omadused. Nimelt on igal värvil oma lainepikkus ja 7 põhivärvi moodustavad spektri. Punane - 760-630nm Oranz - 630-600nm Kollane - 600-570nm Roheline - 570-520nm Helesinine - 520-470nm Sinine - 470-420nm Violetne - 420-380nm Lainepikkus ei sõltu perioodist (ajavahemik, millal laine ühe täisvõnke teeb) ja võngete sagedusest (kui mitu täisvõnget teeb laine 1 sekundi jooksul). Need omadused iseloomustavad valgust kui lainet ja on seotud ka elektrivälja võnkumisega.

Füüsika → Füüsika
7 allalaadimist
thumbnail
6
odt

Maalritööde eksamipilet

Lihvimise ajaks kasutada hingamisteede kaitsmiseks respiraatorit. Soovitav on enne värvimist pind kruntida, et takistada niiskuse imbumist aluspinda. Kõigepealt värvida pintsliga lae ja seina ühenduskohad ja näiteks pistikute ümbrused. Seda servastamist ei ole soovitav teha korraga liiga suurel alal, sest pind tuleb üle värvida veel enne, kui värvitud servad kuivavad. Seejärel värvida pind 2x. Enne järgmist kihti lisades lasta värvil vastavalt vajadusele 2-3 või 12 tundi kuivada. Rulliga pinda värvides on soovitav meeles pidada, et värvi pinnale kandmist tuleb alustada aknapoolsest servast ja edasi liikuda ruumi siseneva valguse suunas- nii on võimalik paremini jälgida töö tulemust. Värv tuleb kanda pinnale pikkade risttõmmetega, korraga 3-4 rulli laiusele pinnale. Jälgida, et värvitud pindade servad üksteisega kattuksid ning et viimased rulliliigutused tehakse värvi tasandamiseks ühe pika tõmbega

Ehitus → Maalritööd
145 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Värvide liigid ja omadused

20-30 aastat. Kuivab aeglaselt õhus oleva hapniku toimel. Erinevaid värvitoone saab looduslike pigmentide lisamisega. Kruntvärvimine sooritatakse soovitava tooniga õlivärviga hästi õhukese ühtlase kihina. Enne pinnavärviga katmist peavad eelmised kihid olema lõplikult kuivanud. Sobiv aeg värvimiseks on poolpilves sademeteta ilm mais-juunis. Mitte värvida toorele või vihma käes märjaks saanud puidule. Töid õlivärviga teostada vabas õhus või väljaspool eluruumides, kuna värvil on spetsiifiline põlevkivi toodetele omane lõhn, mis kaob kuivamisel. Värv on tuleohtlik. Lahtise tule kasutamine ja suitsetamine on käitlemisel keelatud. Töötamisel kasutada kindaid. Toote nahale sattumisel pesta rohke sooja vee ja seebiga ning puhastada piiritusega. Silma sattumisel pesta rohke veega ja pöörduda arsti poole. Tööriistad saab pesta kuuma vee ja pesemisvahenditega. Kulu hööveldatud puitpinnale 150-200 g/m2 või 4-6 m2/kg. Saetud puitpinnale kulu 2-3 m2/kg. 2

Ehitus → Maalritööd
143 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Värviteraapia

toonud ühtse teooria, mis seostas suure hulga diagnoose kindlate värvustega. Vaatamata ametliku meditsiini jätkuvale skeptitsismile, on meedikud 20. sajandi jooksul siiski edendanud värvide kasutamist psühholoogilisel testimisel ja diagnostikas. Lüscheri värvitest põhineb teoorial, mille kohaselt värvid stimuleerivad autonoomse närvisüsteemi eri osi, mõjutades ainevahetust ja näärmete talitlust. [2] Egiptlased uskusid, et punasel värvil on kõige tugevam mõju pärastlõunasel ajal ning sügisel aastaajal. [7] 4 Värvide psühholoogia Inimkehaon oma arengu käigus olemuslikult värvidest mõjustatud ning seega osutub värviteraapia oluliseks ravimeetodiks

Bioloogia → Bioloogia
34 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Pinnamaterjalide uurimistöö

Lahustid kahjustavad pinda- vajadusel lühike mõjuaeg. Kaitsmine: plastikut kaitstakse vesivahaga kohe uuena. Looduslik Kivi Omadused: on külm, kõva, kolisev, rasked esemed võivad seda lõhkuda, ei talu järske temperatuuri muutusi, ei talu happeid ja tugevaid aluseid ja taluvad hästi niiskust. Hooldamine: Tavalises puhastuses kasutatakse puhastusainet, mille pH on 9,5 ja mis sisaldab nii sünteetilisi tensiite (pesevad pinnalt puhtuse) kui ka seepi (kirgastab pinna ja laseb kivi värvil esile tulla). Vee kogus valitakse selle järgi, millist mustust eemaldada vaja on. Hapete kasutamisel peab olema ettevaatlik, lühike mõjuaeg, kiire loputamine ja neutraliseerimine. Eriti nõrk on hapete suhtes dolokivi (dolomiit), kõige vastupidavam aga graniit. Kaitsmine: Kivikaitseained täidavad vaid poorid ja ei muuda kivi pinda libedaks; vesivaha täidab poorid ja jätab pinnale libeda kihi, pind muutub libedaks ja eriti ohtlikuks märgudes. Kivipind ei tohi libe olla

Ehitus → Ehitusviimistlus
17 allalaadimist
thumbnail
15
pptx

HIINA

on müür. Peamised tarbekunsti alad olid metallehistöö ja emailtöö PEKINGI OOPER Pekingi ooper kujunes välja 18. sajandi lõpul Pekingis. Vokaal on valdavalt ühehäälne, lauldakse kõrge nasaalse häälega. Tegemist on iseloomuliku sulamiga opperist, balletist ja draamaetendusest Tegelaskujud Pekingi ooperis nii jagunevad nelja grimmil kui ka kostüümi põhitüüpi: värvil on oma tähendas. meesosatäitjad, naisosatäitjad, Näiteks must tähistab meesosalised ning ausameelsust, kollane veiderdajad. kavalust, punane ustavust. Lauljaid saadab 7- Festival Orient: Peking 8 muusikust Opera koosnev orkester. https://www.youtube.com/wa tch?v=4Kq-AS0B3ew Esindatud on nii keel-,puhk- kui ka löökpillid ning ka

Geograafia → Geograafia
4 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Draakoni galerii

Juugendstiil maalikunstis. Juugendmaalile on iseloomulik mingi liikumise tunne, isegi näiliselt liikumatu ja tasane jõgi voogab ju samas edasi. Levinumateks teemadeks olid veel patt ja kiusatus : "Patt, mis algul muutus iluks ja mida siis ilmutati ilus." Kuigi juugendi puhul on erilisel kohal joon, oli maalis oluline ka värv. Värvi abil püüdis kunstnik kujutada oma hetke tundeid äratamaks samasuguseid emotsioone vaatajas. Igal värvil oli oma väljenduslik mõju : punane oli meelelisuse värv, kollane rõhutas puhtust, sinine jahedust, valge esindas midagi sellist, mida meeltega enam tajuda ei saa. Eestisse jõudis juugend koos sümbolismiga 19.- 20. sajandi vahetusel. Juugendi jõudmine arhitektuuri võttis aega. Arhitektuuri arengus leidub aga erijooni juhtuvalt kohalikust sotsiaalmajanduslikust ja kultuurilisest olukorrast. Balti-saksa arhitektide provintslik mentaliteet pidurdas uute ideede levikut

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Punased raamatud

Esimene punane raamat anti välja IUCNi poolt aastal 1966. Punastesse raamatutesse kogutakse andmeid haruldaste ja ohustatud liikide kohta teadlaste poolt, sinna juurde märgitakse nende liikide levik, uurimuse aste, seisund jms. Punane raamat ei koosne punastest lehtedest ega ka ainult tavalistest valgetest lehtedest. Lehed on ära jagatud kindlateks värvideks, seal on punased lehed, rohelised lehed, valged lehed, kollased lehed ja hallid lehed. Igal värvil on oma tähendus: punased lehed - eriti ohustatud liigid; kollased lehed ­ väheneva arvukusega liigid, ohualtid liigid; valged lehed ­ haruldased liigid; rohelised lehed ­ ohust pääsenud liigid; hallid lehed ­ määratlemata seisundiga liigid (tavaliselt andmete puuduse tõttu). Kuna loodus on pidevas muutumises ning on tugevalt mõjutatav inimtegevuse poolt, siis saab erinevatel juhtudel erinevaid liike tõsta ühest kategooriast teise ehk ühelt lehe värvilt teisele

Loodus → Keskkond
4 allalaadimist
thumbnail
5
doc

9-10 saj. Kiriku üldine langus, mõisted, kronoloogia, kokkuvõte

formaalloogikale Romaani kunst10-12saj:arhitektuur:ümarkaar, lihtsus, vähesed kaunistused, tornid, basiilika;skulptuur-ornamendid, figuraalsed kujutised, reljeefid piiblisündmustest, hea ja kurja võitlus, taimornamendid;maalikunst-miniatuur/tahvelmaal, värvilised virtraazid, laemaalingudcluny klooster, wormsi toomkirik. Gooti kunst12-15saj. Arhitektuur: teravkaar, roidvõlv, tugikaar ja-piit, vähem torne, skulptuur- realistlik, figuurid pikemad ja saledamad; maalikunst-tahvelmaal, värvil virtraazidcanterbury Saja aastane sõda1337-1453. pr võtsid tagasi ingl poolt vallut alad, ingl jäi 1 ala- calais. Renessanss- antiikkultuuri juurde naasmine, antiikkultuuri taassünd Reformatsiooni algus: ketserlike õpetuste alusel tekkisid feodaalkorra ja katoliku kiriku vastased rahvaliikumised. Sihike seati algkristliku lihtsuse juurde naasmine ja ka nõuet kaotada kirikute maavaldused ja kirikumaksud. Tsehhi:reformatsiooni põhjused- vastuolud sakslaste ja tsehhide vahel, katol

Ajalugu → Ajalugu
26 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Põhivärvid ehk primaarvärvid

Punases ruumis kaob aeg märkamatult, mistõttu kasutatakse punast tihti kasiinode ja baaride interjööris. Uurimused on näidanud, et mehi mõjutab enam oranzikas erepunane ja naisi tumedam lillakaspunane. Punane märgib ka ohtu, põnevust ja kiirust ­ nii mõnigi meeshing on unistanud punasest sportautost. Läänemaailmas seondub punane eelkõige armastuse ja kirega, tähistades samuti ka keeldu ning vägivalda. Punasega seondub vitaalsus ja võim. Goethe värvusõpetuses on punasel värvil kõrge energeetika, mis loob piduliku tunde, punane oli kangelase värv. Punase värvi taltsutamiseks lõuendil või paberil oli vaja kangelaslikkust ja julgust. Süvapsühholoogias on punane hoopis alistumise ja kannatuse värv. See, et punast peetakse vere värviks, seostub tänapäeva inimeste mõtteis vägivallaga. Varem see nii ei olnud. Punane oli elujõud ja energia. Punasega seostati maagilisi jõude ja võimeid. Punase villaga parandati vanas Iraanis valutavat kurku ja punase tindiga

Meditsiin → Meditsiin
5 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Kunstitehnikad valjaspool kooliõpetust

6.4. Must värv+Õlipastellid+Hambaork. Sellise vahenditekombinatsiooniga on teha võimalik kahte moodi pilti. 6.4.1. Pilt paksude mustade piirjoontega. Joonista harilikuga pilt ette, kusjuures tee välispiirjooned laiemad. Värvi pilt õlipastellidega kuid ära värvi laie piirjooni. Ole kindel, et värvitud pinnal ei ole valgeid või õrnalt värvituid kohti. Lase 5 minutit õlipastellidel kuivada ning värvi kogu pilt mustaga üle. NB!Peab olema värvitud paksu värvikihiga. Lase värvil täielikult ära kuivada.(Umbes pool tundi soovitav) Võta hambaork ja kraabi pilt välja. Selleks on mitu moodust. Võid kraapide erinevate kujukestena (nt kriipsud, ringid, mullid, ruudud, südames ja mis iganes muu pähe tuleb) ja võid kraapida ka lauspuhtalt kõik välja. Valminud on mustal taustal ilus pildike. NB! Kraapimistäpsus vajab harjutamist. 6.4.2. Pilt mustal taustal. Värvi mitme erivärvi õlipastellidega paber üle. Värvikiht peab olema paks. Lase umbes 10 minutit

Kultuur-Kunst → Kunst
11 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Ingres

Varstu Keskool Referaat J.A.D Ingres Tea Ilisson Juhendaja: Lea Mändmets Varstu 2009 Ingres Ta oli 19 sajandi viimane suur klassitsist Prantsusmaal. Ta oli koos Davidiga üks peamisi klassitsismi peaesindajaid. Oma esimesi õpetusi sai ta oma isalt, kes oli samuti kunstiinimene. 1791 aastal hakkas ta õppima Toulouse akadeemias. 1797 aastal läks ta aga õppima Davidi juurde Pariisi, kelle ideaalid ja kunstinägemus olid talle eeskujuks. 1801 aastal sai ta oma Rooma Preemia maali " Achilleus võtab vastu Agamemnoni saadikud"(lisa 1) eest. Enne Itaaliasse sõitu joonistas ta väga palju ja sellest kujunes välja talle omane stiil- kindel vorm, selged ja teravad kontuurid, mäng joonega, värvide tagasihoidlik osa, varjude peaaegu puudumine. Ta maalid ja joonistused olid alati korralikult teostatud. Ise ta pidas end ajaloomaalijaks, kuid tema teoste paremiku moodustavad portreed. Ingres jäi Itaali...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Keskaegsed rõivad

Keskaegsed rõivad Referaat 2007 Rõivastus Keskaegne linnapilt oli ääretult kirju. Rõivad olenesid seisusest, elukutsest, traditsioonidest ja muidugi ka moest. Samas muutus mood väga aeglaselt, nii et tütrel sobis kanda ema rõivaid, ilma et peaks muretsema moest mahajäämise pärast. Feodaalidele tegi meelehärmi linnakodanike (eriti naiste) uhkeldav riietus, mis varjutas aadlimeeste ja nende naiste , tütarde riietust. Feodaalide nõudel anti mitmel pool linnades välja eeskirju, millega keelati kodanikel teatud riidesortide ja tegumoodide kasutamine ning mis määrasid kindlaks lubatud moed ja rõivaste hulga. Sageli oli eeskirjadega määratud, millised kangad ja tegumoed olid seisustele kohased ning üheks raskeimaks karistuseks süüteo korral peeti keeldu kanda oma seisusele vastavaid rõivaid. Eriti suureks eksimuseks peeti katmata ihu näitamist, kuna kirik oli kuulutanud inimkeha patuseks. Aadl...

Ajalugu → Ajalugu
47 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Historitsism ja juugend

tähtsaimaks lähtekohaks ning rajas hiljem tee modernistlikule arhitektuurile. Maalikunstis iseloomustab juugendit sujuvus ja väljavenitatud figuurid, piirjoonte rõhutamine ning selged ühtlases toonis värvipinnad. Kaunistuste loomisel lähtuti eelkõige taimedest. Kujutati taimede kooldunud varsi, longus kroonlehti- kõik on antud närtsimisseisundis. Värvi abil püüdis kunstnik kujutada oma hetke tundeid äratamaks samasuguseid emotsioone vaatajas. Igal värvil oli oma väljenduslik mõju : punane oli meelelisuse värv, kollane rõhutas puhtust, sinine jahedust, valge esindas midagi sellist, mida meeltega enam tajuda ei saa. Juugend tekkis ja jäi Eesti mõisaarhitektuuris 20. sajandi algul historitsismi kõrvale. Vahel kasutati neid vorme ka koos, nii et tihti on konkreetsete hoonete korral väga raske otsustada, kas tegu on neobaroki või juugendiga. Ja ega ranget piiri ei saagi sinna vahele tõmmata.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
87 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Värvid

on osutunud efektiivseks ka reumaatilise liigesepõletiku puhul. Värvide psühholoogia Inimkeha on oma arengu käigus olemuslikult värvidest mõjutatud ning seega osutub värviteraapia oluliseks ravimeetodiks. Värvid mõjutavad meie isiksust. Kui inimene on siniseid riideid kandes elanud läbi meeldiva kogemuse, võib sinine talle vastavat elamust meenutada. Meid mõjutab kindla värviga kaasnev tuntav vibratsioon. Spektri igal värvil on oma tuntav vibratsioonisagedus, mis suhestub keha sisemise võnkumisega. Eri kehaosad resoneerivad eri värvidega. Vaevuse või haiguse korral võime me kasutada seda värvi, mis harmoneerub meie võngetega, nii et tasakaal taastuks. Iga värviga seostub kindel psühholoogiline assotsiatsioon, seega võib värve siduda ka meeleoluga. Punased, oranzid ja kollased on soojad ja ekspensiivsed toonid ning tekitavad energia, positiivse erutuse ja rõõmutunde

Psühholoogia → Psühholoogia
52 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Värvipimedus - referaat

Ta nimelt ei mõistnud, kuidas erinevalt temast suutsid teised inimesed küpseid ja tooreid õunu värvi järgi eristada. Joonis 2. Õun normaalnägemisega ja deuteranoopiaga. 2 VÄRVIPIMEDUSE TÜÜBID Protanomaalia Seisund, kus ei tajuta punast värvust. Selle värvi tugevus väheneb ja punakad toonid kahvatuvad ning heledus väheneb. Lillal (punase ja sinise segu) värvil punast ei tajuta ja üldmulje kaldub pigem sinise suunas. Protanoopia Punaste, oranzide ja kollaste toonide heledus on tugevalt vähenenud. Punaseid toone võib segi ajada musta või tumehalliga. Lillakad toonid näivad sinistena (vt lisa 1 joonis 3). Deuteranomaalia Nõrk rohelise värvuse taju. Rohelised toonid kalduvad pigem punase poole. Deuteranoopia Punast, oranzi, kollast ja rohelist värvi ei tajuta (vt lisa 1 joonis 4). Tritanomaalia Võimetus näha sinist ja kollast värvust

Meditsiin → Patoloogia
32 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Värvid

Meid kõiki kõikjal ja alati ümbritesvad värvid. Need mõjutavad meie tuju, mõtteid ja emotsioone. Igal värvil on oma tähendus, nii inimese elus, looduses, maagias jpm... Punane: Punane on tule ja vere värv, samuti seostatakse seda energiaga, sõjaga, ohuga, jõuga, võimuga, meelekindlusega ja ka kirega, ihaga ja armastusega. Punane on väga emotsionaalselt tugev värv. See võimendab inimese seedimist, kiirendab hingamist, ja tõstab vererõhku. Sellel on väga suur nähtavus, mis on põhjuseks miks kasutatakse seda, stop märkidel, valgusvooridel ja tule varustusel

Psühholoogia → Psühholoogia
81 allalaadimist
thumbnail
4
docx

20.sajandi alguse kunstisuunad

Värvidest kasutas sinist, punast, kollast, musta ja valget. Kazimir Malevits ­ kombineeris erinevat värvi ruute. Vassili Kandinsky ­ vene kunstnik, õigusteadlane. Jättis pooleli õigusteaduse alase karjääri, avas oma kunstikooli. 1910. maalis ,,Esimese abstraktse akvarelli". 1912 avaldas oma teoreetilise põhiteose vaimsest kunstist. Kunsti peamine eesmärk on sisemise vajaduse väline väljendus. Maalikunst on värvide kogum, kus igal värvil on kindel füüsiline ja psüühiline mõju. Kunst tuleb jäljendamisest puhastada, loodusel pole mingit tähtsust. Motiivid on pildil vaid segav asjaolu. Maailm peab koosnema vaid puhtastest elementidest, joontest ja värviplekkidest.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
12 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Värvipimedus

järgi eristada. (John Dalton ... 2013). Joonis 2. Õun normaalnägemisega ja deuteranoopiaga. 4 VÄRVIPIMEDUSE TÜÜBID Enamikul värvipimedatest isikutest on see haigus vähehäiriv. Olenevalt värvipimeduse vormist on häiritud erinevate värvide eristamine. Protanomaalia Seisund, kus ei tajuta punast värvust. Selle värvi tugevus väheneb ja punakad toonid kahvatuvad ning heledus väheneb. Lillal (punase ja sinise segu) värvil punast ei tajuta ja üldmulje kaldub pigem sinise suunas. (Facts about ... 2015). Protanoopia Punaste, oranzide ja kollaste toonide heledus on tugevalt vähenenud. Punaseid toone võib segi ajada musta või tumehalliga. Lillakad toonid näivad sinistena (vt lisa 1 joonis 3). (Facts about ... 2015). Deuteranomaalia Nõrk rohelise värvuse taju. Rohelised toonid kalduvad pigem punase poole. (Facts about ... 2015). Deuteranoopia

Bioloogia → Bioloogia
8 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Essee - CocaCola reklaamide analüüs

ellujäämiseks oli vaja korjata küpseid puuvilju, marju ja muud söögipoolist. Tänapäeval küll see vajadus pole enam elu ja surma küsimus, ent efekt meie silmadele on alles. Lisandunud on punase värvi sümboolsed ja kultuurilised tähendused. Kuna inimsilm on arenenud punast värvi hästi märkama, on seda hea kasutada tähelepanu saamiseks. Ka seksuaalse alatooniga veebilehtedel on sageli kasutatud punast ja musta, kuna sellel värvil on erootiline ja salapärane sõnum. Seega kui meie silmad on arenenud märkama punast värvi nii hästi, siis on kahtlemata hea mõte kasutada seda värvi oma reklaamkampaaniates (eriti kui see peab silma paistma teiste reklaamide seast), ettevõtte sümboolikas, logodes, kodulehe toonides. Ja pealegi on CocaCola bränd väga jõuline, maskulliinne ja kehtestav ning kahtlemata aitab punane värv seda sõnumit võimendada ja viia inimestele ilma, et neid võiks väga n-ö. ninakaks pidada.

Meedia → Reklaam
93 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Juugendstiil

Nii mõnedki kunstnikud nimetasid hiljem tegelemist juugendmaaliga "noorusvallatuseks". Juugendmaalile on iseloomulik mingi liikumise tunne, isegi näiliselt liikumatu ja tasane jõgi voogab ju samas edasi. Levinumateks teemadeks olid veel patt ja kiusatus : "patt, mis algul muutus iluks ja mida siis ilmutati ilus." Kuigi juugendi puhul on erilisel kohal joon, oli maalis oluline ka värv. Värvi abil püüdis kunstnik kujutada oma hetke tundeid äratamaks samasuguseid emotsioone vaatajas. Igal värvil oli oma väljenduslik mõju : punane oli meelelisuse värv, kollane rõhutas puhtust, sinine jahedust, valge esindas midagi sellist, mida meeltega enam tajuda ei saa. Juugendmaal kujunes Inglismaal sujuvalt prerafaeliitlikust liikumisest. Juhtivaks juugendkunstnikuks peetakse juba graafikuna esile tõstetud Aubrey Beardsleyd (kuigi tal valmisid vaid üksikud akvarellid). Oluliseks figuuriks oli Walter Crane (tuntuim töö on

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
96 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Juugendstiil

Nii mõnedki kunstnikud nimetasid hiljem tegelemist juugendmaaliga"noorusvallatuseks". Juugendmaalile on iseloomulik mingi liikumise tunne, isegi näiliselt liikumatu ja tasane jõgi voogab ju samas edasi. Levinumateks teemadeks olid veel patt ja kiusatus : "patt, mis algul muutus iluks ja mida siis ilmutati ilus." Kuigi juugendi puhul on erilisel kohal joon, oli maalis oluline ka värv. Värvi abil püüdis kunstnik kujutada oma hetke tundeid äratamaks samasuguseid emotsioone vaatajas. Igal värvil oli oma väljenduslik mõju : punane oli meelelisuse värv, kollane rõhutas puhtust, sinine jahedust, valge esindas midagi sellist, mida meeltega enam tajuda ei saa. Juugendmaal kujunes Inglismaal sujuvalt prerafaeliitlikust liikumisest. Juhtivaks juugendkunstnikuks peetakse juba graafikuna esile tõstetud Aubrey Beardsleyd (kuigi tal valmisid vaid üksikud akvarellid). Oluliseks figuuriks oli Walter Crane (tuntuim töö on "Neptuni hobused", kellest sai paljude tulevaste kunstnike õpetaja.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
49 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Juugendstiil (kunstiajaloo referaat)

Nii mõnedki kunstnikud nimetasid hiljem tegelemist juugendmaaliga "noorusvallatuseks". Juugendmaalile on iseloomulik mingi liikumise tunne, isegi näiliselt liikumatu ja tasane jõgi voogab ju samas edasi. Levinumateks teemadeks olid veel patt ja kiusatus : "patt, mis algul muutus iluks ja mida siis ilmutati ilus." Kuigi juugendi puhul on erilisel kohal joon, oli maalis oluline ka värv. Värvi abil püüdis kunstnik kujutada oma hetke tundeid äratamaks samasuguseid emotsioone vaatajas. Igal värvil oli oma väljenduslik mõju : punane oli meelelisuse värv, kollane rõhutas puhtust, sinine jahedust, valge esindas midagi sellist, mida meeltega enam tajuda ei saa. Juugendmaal kujunes Inglismaal sujuvalt prerafaeliitlikust liikumisest. Juhtivaks juugendkunstnikuks peetakse juba graafikuna esile tõstetud Aubrey Beardsleyd (kuigi tal valmisid vaid üksikud akvarellid). Oluliseks figuuriks oli Walter Crane (tuntuim töö on

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
26
pdf

Lilla värv

1. LILLA ALALIIGID Violetne ehk lilla on punase ja sinise segu. Lilla ehk violetse põhilised alaliigid on purpur ja fuksiinpunane. [13] Lisaks on lilla alaliikideks veel punakaslilla, kahvatulilla, fuksialilla, indigolilla. [14] 3 2. LILLA PSÜHHOLOOGIA Lillal on väga tugev energiaväli. Lilla on küll ilus, kuid lisaks on tal ka mitmeid kasulikke ja huvitavaid mõjusid. [2] Igal värvil on olemas oma vibratsioonisagedus. Lilla sagedus käib kokku joogide keeles meie kõrgeima seitsmenda Kroontšakraga. Lillat seostatakse tihti loovuse, inspiratsiooni, ilu ning lõpmatusega. [3] Lillat vajatakse oma ellu, kui inimene soovib olla loomingulisem või tahab saavutada tasakaalu, aga ka siis, kui kannatatakse masenduse all. Violetsel pidavat olema parandav toime. See peaks stimuleerima hinge. Leonardo da Vinci uskus,

Arhitektuur → Arhitektuur
2 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Keskaegne riietus.

Talupojad kandsid neutraalsetes toonides riideid. Talupoegade ja käsitööliste riietuseks olid lihtsad ühevärvilised kodukootud villasest või linasest kangast rõivad. Mehed kandsid linase särgi peal põlvini ulatuvat umbkuube, ning pükse. Aadlikud kandsid samuti pükse, sukkasid ja kuube. Rikkamatel sageli tehti üks kuue käis siniseks ja teine roheliseks ning pükstel üks säär kollane ja teine punane. Alates 16. Sajandist hakati sukkasid kuduma. Samas oli ka igal värvil oma tähendus: VALGE-tähendas süütust, ROHELINE -lootuse ja armastuse tärkamist, KOLLANE-õnnelikku armastust, SININE-truudust, PUNANE- armulõõma, ja võitlus valmidust. Kitsaid pükse armastati õmmelda erkpunasest riidest. Nööpide asemel kasutati sidumispaelu, kinnitamisrihmu jms. Taskuid ei kasutatud. Mood muutus, meeste vammus muutus lühemaks ja vöö liigub puusale. Aga sellega kaasnes ka probleem, vaimulikud hakkasid torisema, et kui mees kummardab, siis on pee paljas

Ajalugu → Ajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Maalritöö eksamipiletid

Ilmastikukindel, kaitseb puitu liigse kuivamise ja niiskuse eest. Viimistlus peab vastu u. 20-30 aastat. Kuivab aeglaselt. Erinevaid värvitoone saab looduslike pigmentide lisamisega. Kruntvärvimine sooritatakse hästi õhukese ühtlase kihina. Enne pinnavärviga katmist peavad eelmised kihid olema lõplikult kuivanud. Värvida ainult kuivale puidule. Töid õlivärviga teostada vabas õhus või väljaspool eluruumides, kuna värvil on spetsiifiline põlevkivi toodetele omane lõhn, mis kaob kuivamisel. Värv tuleohtlik ning lahtise tule kasutamine ja suitsetamine on käitlemisel keelatud. Töötamisel kasutada kindaid. Toote nahale sattumisel pesta rohke sooja vee ja seebiga ning puhastada piiritusega. Silma sattumisel pesta rohke veega ja pöörduda arsti poole. Tööriistad pesta kuuma vee ja pesemisvahenditega. Kulu hööveldatud puitpinnale 150-200 g/m2 või 4-6 m2/kg. Saetud puitpinnale kulu 2-3 m2/kg. 2

Ehitus → Maalritööd
311 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Punane

lapsetegemise tulemusena laps punaste juustega. · Punane sibul - sibul on violetse värvusega, väga tundlik liigniiskusele, mahedam, kui harilik söögisibul 10 Pilt3, punane sibul · Punast kandvat naist kutsutakse kohtama suurema tõenäosusega kui halli hiirekest ning punaselembeste leedide peale kulutatakse ka rohkem raha. · Punasel värvil usutakse olevat head mõju nahahaigustele. Joonis1, erinevad punased 11 KOKKUVÕTE Punane on värv, mis peidab endas väga erinevaid aurasid ja emotsioone. Punase värviga saab end väga kergesti väljendada. Ajaloos on see värv olnud väga tähtsalt kohal. Rohkem kui pooltel riigilippudel on esindatud punane värv. Punasega puutume kokku igapäevaselt, kasvõi toidulauas

Toit → Kokandus
17 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Violett-lilla

Lilla-violett Uurimustöö kodunduses Tallinn 2009 Sisukord Sissejuhatus............................................................................................................................................lk3 Värvi ajalugu.........................................................................................................................................lk4 Värvist üldiselt......................................................................................................................................lk5 Mõju inimesele......................................................................................................................................lk6 Värv ruumis...........................................................................................................................................lk7 Värvi kasutamine..............................................................................................

Kategooriata → Uurimistöö
22 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Kollane

On inimesi, kes valivad värve oma kodu kaunistustes ja enda riietuses väga sügavat tunnetust kasutades, teised inimesed aga ei loe värvide eelistamist või nendest tähenduste või erinevate emotsioonide otsimist-leidmist sugugi paljuks. Kuid siiski on enamjaolt paljudel olemas omad lemmikvärvid või värvitoonid, mida enda ümber näha eelistatakse. See on loomulik - sest värvidel ongi olemas oma keel ja igal värvil oma mõju. Olemas on selline valdkond nagu värviteraapia, mida loetakse alternatiivmeditsiini üheks ravimeetodiks. Selle kaudu kasutatakse värvust ja valgust inimese füüsilise, emotsionaalse, hingelise ja psüühilise tasakaalu saavutamise jaoks. Tegelikult võikski väita, et omamoodi värviteraapiaga tegelevad kõik inimesed, kes igapäevaelus värve enda ümber tähele panevad ja neid teadlikumalt valivad.

Kategooriata → Uurimistöö
47 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Maalri tööd

Alküüdvärvid: laustina kasutatakse enamasti lakibensiini. Tööstuslikult lisatakse lahustina klüseeni. Alküüd värvid võrreldes õlivärvid kuivavad võrreldes kiiremini. Alküüd värvide puhul kuivamise tulemusena moodustub mitte elastne kile. Kuna oksutiatsiooni protsess jätkub ka pärast lõpliku kuivamist, muutub kile aja jooksul hapramaks. Sobivad hästi eri tüüpi aluspindadele ( eriti puit ja metall). Kuna värvil on võime imenduda sügavale aluspinda, suur mehaaniline ning ilmastikukindlus, hea kattevõime ja tasanduvus. Lateks värv: tegemist on veega vedeldavate ehitusvärvidega. Värv kuivab ainult siis kui sellest aurustub välja vesi. Lõplik kuivamine toimub alles 2 nädala pärast. Kasutuskoht: Nii sise kui välis tingimustes. Ei ole soovitatav kasutada välis tingimustes metall ja puit pindade värvimisel. Tapeedid ja tapeetide omadused. www.muster.ee tapeetide märgid ja arud ( ostmisel).

Ehitus → Ehitus
74 allalaadimist
thumbnail
16
odt

Linoollõige narridest

Eririietust kandsid keskajal ka narrid. Narrid kandsid tavaliselt narrikostüümi. Neid iseloomustas teravatipuline müts, mille otsas oli kuljused ja kellukesed. Suur sakilise äärega krae, mille küljes rippusid samuti kuljused. Nende riietus oli toretsev ja värviline, et meelitada möödujaid kuulama ja vaatama. Palju kasutati ruudulisi riideid, jalas pikkade ninadega kingad, kitsad püksid ja rippuv müts kellukesega. Kuna narr kandis väga värvikirevaid riideid, siis oli ka igal värvil tähendus. Nii kolmeharuline narrimüts kui ka kolmevärviline narrirüü viitavad päikesekultusele. Kolmeharuline peakate on päikesejumaluse atribuut. Narri värvid kollane, sinine ja punane on kolmainsusliku taevase tule värvid. Iseäranis häbitult tähistasid narride vennaskonnad kristlikus Euroopas jõulupühi. Tallinnas laulsid ja tantsisid kaubasellid koos naiste ja noortega suure kõrge kuuse ümber ning süütasid seepeale puu, mis pimedas vägevasti lõõmas. Sellid võtnud käest

Kultuur-Kunst → Kultuur
3 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Värvid arhitektuuris ja värvi teooriad

värvimis- ning trükiprotsessi meetodid avardanud värvide skaalat ning tänapäeva teaduse ja materjalitehnoloogia saavutused, kaasa arvatud arvuti abil tekitatud kujundid tähendavad, et praegu on saada palju rohkem värvi variatsioone, versioone ja intensiivsusi. Inimeste värvitaju on subjektiivne ning seetõttu on ka reageeringud värvidele erinevad ja raskesti seletatavad. Värvitunnetust on raske analüüsida, seostudes esteetiliste kui ka psühholoogiliste faktoritega. Igal värvil on oma kolm tunnust. Värvus teeb vahet erinevate värvide vahel- nagu punane, kollane või sinine. Värvi tugevus kirjeldab küllastatuse astet- erkpunane, segatult musta või valgega, tuhmistub ja kaotab intensiivsust. Põhivärvid on punane, sinine ja kollane. Teoreetiliselt võib kõiki teisi värve saada nende segamisel, kuigi praktikas lõpeb see sageli kaotusega värvi tugevuses ja tonaalses jõulisuses. Sekundaarseteks värvideks nimetatakse kahe põhivärvi segamisel saadud värve

Kategooriata → Värviõpetus
65 allalaadimist
thumbnail
12
pdf

Värvid arhitektuuris

Inimesed näevad värve tänu valgusele. Valgusel endal küll puudub reaalne värv, kuid erineva lainepikkusega valguskiired, jõudes inimese silma, tekitavad inimese ajus erinevaid värviaistinguid. Näiteks valguskiir, mille lainepikkuseks on 650 nanomeetrit, tekitab punase värviaistingu, 510 nanomeetrit rohelise ja 475 nanomeetrit sinise. Kui need lainepikkused jõuavad inimese silma, siis näeb inimene vastavalt punast, rohelist ja sinist värvi. Nähtav spekter. Violettsel värvil on kõrgeim sagedus ja lühim lainepikkus, punasel on madalaim sagedus, aga pikim lainepikkus. Ükski printer, monitor või fotoaparaat ei ole võimeline edastama tervet nähtavat spektrit, neil kõigil on oma piiratud värviruum, millest tingitult jääb allika originaalvärvidest teatud osa edastamata. 3 Värviteooria Artur Schopenhauer

Kategooriata → Värvusõpetus
52 allalaadimist
thumbnail
7
rtf

Kunstiajalugu - Kubism, Futurism, Abstraktsionism

tegema 1910 aastal. See töö on küllaltki piiratud, kunsti kriitikud on öelnud, et ta pole seda maali teinud impulsiivselt Kandinsky abstraktsel maalikunstil on pikk areng. Algselt kirevatest värvilaikudest jõudis ta väljapeetud värvigamma juurde. Kandinsky väitis, et kunstnikule on tähtis ennast väljendada. Ja mida teised selles väljenduses näevad on nende enda asi. V . Kandinsky ,,Esimene abstraktne akvarell" ,,Valge joon" Kandinsky teooria kohaselt on kollasel värvil võime tõusta kõrgemale, saavutades silmale ja hingele talumatu kõrguse. Sinine langeb lõpmatult madalale. ,, värv on klaviatuur silmad on haamrikesed hing on paljude keeltega klaver, kunstnik on mängiv käsi, mis puudutab üht klahvi teise järel, et tekitada hingevõnkeid. Piet Mondrian Paljudes kompositsioonides on näha kollaseid, helesiniseid, punaseid ja valgeid. Erisuurusega ruute , ristküllikuid, mis on üksteisest eraldatud jämedate mustade joontega.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
27 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Islam

Värvid Varajastes moslemite lahingutegevustes, on viiteid erinevate värvitoonidega lippudele: must, valge, punane ja rohekasmust. Hiljem võtsid Islami dünastiad omaks erinevate värvidega lipud: Ommaijaadid võtlesid valgete lippude all Abassiidid valisid musta Fatimiidid kasutasid rohelist Erinevad riigid Pärsia lahe ümbruses on valinud punased lipud Need neli värvi (valge, must, roheline ja punane) domineerivad Araabia riikide lippudel. Rohelisel värvil on eriline koht islamis ja seda on tihti kasutatud, esindamaks islamit teiste maailma religioonide seas. Seda võib leida moseedes ja teistes tähtsates kohtades, samuti ka SaudiAraabia lipul. Mõned arvavad, et roheline oli Muhamedi lemmikvärv ning et ta kandis rohelist keepi ja turbanit, teised usuvad, et roheline sümboliseerib taimestikku ja elu. Mõned ütlevad, et peale Muhamedi surma, oli ainult kaliifidel lubatud kanda rohelisi turbaneid

Teoloogia → Religioon
32 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Juugend

Nii mõnedki kunstnikud nimetasid hiljem tegelemist juugendmaaliga "noorusvallatuseks". Juugendmaalile on iseloomulik mingi liikumise tunne, isegi näiliselt liikumatu ja tasane jõgi voogab ju samas edasi. Levinumateks teemadeks olid veel patt ja kiusatus : "patt, mis algul muutus iluks ja mida siis ilmutati ilus." Kuigi juugendi puhul on erilisel kohal joon, oli maalis oluline ka värv. Värvi abil püüdis kunstnik kujutada oma hetke tundeid äratamaks samasuguseid emotsioone vaatajas. Igal värvil oli oma väljenduslik mõju : punane oli meelelisuse värv, kollane rõhutas puhtust, sinine jahedust, valge esindas midagi sellist, mida meeltega enam tajuda ei saa. Juugendmaal kujunes Inglismaal sujuvalt prerafaeliitlikust liikumisest. Juhtivaks juugendkunstnikuks peetakse juba graafikuna esile tõstetud Aubrey Beardsleyd (kuigi tal valmisid vaid üksikud akvarellid). Oluliseks figuuriks oli Walter Crane (tuntuim töö on

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
56 allalaadimist
thumbnail
70
odp

Maalritööde esitlus

Värvimata kips- ja valmiskrohvid ehitussegude rühmadest P IV ja PV- Mineraalse settega kaetud kipskrohvid lihvida ja tolmust puhastada, vajadusel kruntida Kipskartongplaadid- ahtliservad tasaseks lihvida. Imavad plaadid kruntida Krohvitud, betoonist ja pahteldatud pindade värvimine Puhastage tolmust ja mustusest Soovitav on enne pinnavärvimist kruntida, töödeldes pindasid täies ulatuses täismati veepõhise kruntvärviga Seejärel värvige pinda kaks korda sobiliku värviga Laske värvil enne järgmise kihi lisamist vähemalt 2-3 tundi kuivada Värvimist alustage toa aknapoolsest seinanurgast ning värvimise käigus liikuge suunaga aknast eemale. Nii on võimalik paremini töötulemust jälgida Kõigepealt värvige pinstli või kitsa rulliga seinte üla- ja alaosad umbes 6-10 cm laiuselt. Tavaliselt ei värvita seina laeni välja, see piiratakse laest 1-1,5 cm kauguselt. Seina ülaosa värvitakse maalriteibi, pintsli või piirdelati abil ette. Kui kasutate pintslit, joonistage

Ehitus → Maalritööd
28 allalaadimist
thumbnail
20
docx

11. Klass füüsika konspekt

36. Pikim, keskmine ja lühim värvus? Punane 610–760 nm Roheline 500–570 nm Lilla 360–450 nm 37. Nimeta põhivärvused. Sinine, punane ja kollane on põhivärvid. Põhivärve ei saa teiste värvide segamise teel. Sinist, punast ja kollast omavahel segades saame kõiki teisi värve. 38. Mis on osaline ja täielik värvipimedus, kui tihti esinevad? (Erineva lainepikkusega valguslained põhjustavad erinevaid värvusaistinguid.). Kindlal värvil on kindel laine pikkus, kui aju ei suuda ära tuvastada seda lainepikkust ei suuda ta seda värvi näha. Silma võrkkestas asuvad värviaistingu rakud KOLVIKESED, mis reageerivad erineva lainepikkusega valgusele (punane-roheline- sinine). Kui mingit sorti kolvikesi on liiga vähe või nende töövõime on langenud, ei suuda inimene eristada mingeid värve. 39. Ultra-ja infravalgus, millised kehad tekitavad? Ultraviolettkiirgus ehk UV-kiirgus on elektromagnetkiirgus, mille lainepikkus on

Füüsika → Füüsika
11 allalaadimist
thumbnail
35
doc

Kuidas värvid mõjutavad inimest

..............................28 KASUTATUD ALLIKAD....................................................................................................... 31 LISAD.......................................................................................................................................32 Lisa 1 Ankeet........................................................................................................................ 32 SISSEJUHATUS Igal pool ümbritsevad inimesi värvid. Igal värvil on inimesele erinev mõju. Värvid mõjutavad inimese iseloomu, käitumist kui ka tervist. Iga värv kätkeb endas mingeid kindlaid emotsioone. Värvid on meeleolu indikaatorid-julged värvid kannavad endas omapärasust ja ettevõtlikust, pastelsed vaoshoitust, tumedad enesega isekeskis olemist. Kõik meist on tähele pannud, et ühes ruumis tunneme end vabalt ja hästi, teises aga rõhutult ja ängistatud. Sellises tundmuses mängivad suurt osa värvid

Kategooriata → Uurimistöö
72 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Veinide referaat

Lihad ­ Hele liha ja kala ­ valged, kergemad roosad. Punane liha ­ kergemad punased. Ulukiliha ­ raskemad punased. 11.Serveerimine Klaas Ükskõik, kas degusteeritakse veini või joodakse seda niisama, on igale veinile sobiv klaas sibulakujulisele kerega ning kergelt ahenevate külgedega. Selline klaasi ülaosa laseb veini lõhnabuketti täiel määral nautida. Klaas täidetakse poolenisti või kahe kolmandiku ulatuses, nii pääseb lõhn liikuma. Värvitu klaas laseb veini värvil mõjule pääseda ja klaasi jalg võimaldab veini klaasis keerutada, ilma et selle temperatuur tõuseks. Üldiselt serveeritakse punaseid veine suurematest ümaratest pokaalidest, valgeid veine, aga väiksematest kõrgematest ja kitsamatest pokaalidest. Klaasi valimisel on oluline, et selle kere oleks mahukas ning laiem kui klaasi ülemine serv. Veiniklaasi eest hoolitsemine Klaasi peab peseme kohe peale kasutamist. Ei tohi kasutada kangeid pesemisvahendeid.

Toit → Joogiõpetus
19 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Looduslikud värvid ehituses

loomset liimi, nagu näiteks tselluloosliim, rukkijahukliister, kondiliim või kaseiinliim. 6 Eelisteks on nende odavus ja heade hingamisomadustega värvikile, samuti siidjas valgust peegeldav pind, mis püsib pikka aega värske. Liimvärvi ei saa kasutada niisketes ruumides ega välistingimustes. Pindu saab küll hooldada, aga mitte pesta. Sellega sobib katta kipsi, krohvi või pappi. Puidu peal liimvärv end eriti ei õigusta, kuna värvil puudub piisav elastsus - puidu paisumisel ja kokkutõmbumisel tekivad värvisisesed praod. Algselt jäävad liimvärvid määrima ka pärast värvikile lõplikku kuivamist, mistõttu liimvärv sobib ennekõike lagede värvimiseks- eriti sobilik väärtuslike reljeefsete osade värvimiseks. Pärast vee aurustumist hakkab värvikile kuivama ning liimjas pind muutub vähehaaval jäigaks, seega saab liimvärviga mööndustega katta ka seinu. Liimvärvi saab hõlpsalt uuendada seda lihtsalt veega

Ehitus → Ehitus
47 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Võrumaa kindakirjas kinda kudumine referaat

poolkindaid kooti kartulivõtmise, karjas kudumise või muu tegevuse jaoks. 1.3 Kinnaste värvus Võrumaa vanimad kirikindad on olnud põhiliselt kahevärvilised. Peamisteks värvideks on olnud lambahall, valge ja pruun. Kuna Võrumaa asub kaugel pealinnast, säilis siin kauem looduslike ehk mõtsavärmidega lõngade värvimise traditsioon. Värvidena on kasutatud nii kogu taime kui ka üksikuid osi (lehti, varsi, juuri, õisi). Enne värvimist lisati ka peitsaineid, mis aitavad värvil värvitavale materjalile kinnituda. Rohket kasutust on leidnud indigosinine, mis levis rändkaupmeeste kaudu. Kuna esialgu oli see väga hinnaline, siis värviti sellega ainult kindalõngu. 19. sajandi lõpus hakkas ka Võrumaal levima aniliinvärvide kasutamine, mis võimaldas kergema vaevaga saada säravamaid toone. Kui ostuvärvi polnud käepärast, kasutati värvimiseks metsataimi, sest nendega värvitud lõng ei andnud pestes värvi. Tehakse ka vahet naiste ja meeste kinnastel

Muu → Käsitöö
18 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun