Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Renessanss stiil Itaalias (1)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

Renessanss stiil:
Kolmas ühtne kunstistiil
euroopas.
Tekib Itaalias.
Eristatakse KOLME
etappi :
Eel e. Protorenessanss
Vararenessanss
Kõrgrenessanss
Itaalias Manerism .
Protorenessanss on
mõjutatud:
Romaani stiilist;
Itaalia antiigi traditsioonidest;
Prantsuse gootikast;
Bütsansi kunstist Itaalias.
Protorenessanss tekib
SKULPTUURIS.
Maalikunst on mõjutatud
BÜTSANSIST.
Arhitektuur on lihtne, mõjud
GOOTIKAST.
Horisontaalsust rõhutab
ANTIIK KUNSTI mõjud.
Profaanarhitektuurile
pööratakse suur tähelepanu.
PALAZZO -linnaloss ehk elamu.
Sakraalarhitektuur-kirikute
juures domineerib
nelitise kohal SUUR
KUPPEL .
Vararenessanss.
Arhitektuur:
SAMBAD, POOLSAMBAD
ja PIILARID on
dekoratiivsed ja Kreeka- Rooma
mõjutustega.
FASSAADI juurde kuuluvad
KARINIISID.
AKENDE kuju on NELINURKNE .
AKENDE ja USTE kohal on
FRONTOONID.
Katedraal- toomkirik .
Rustika-fassadid kividest, mille
välispind jäeti tahumata.
Frontoon- dekoratiivne madal viil,
tugeva äärekaarniisiga.
Sambad-Kreeka-Rooma
Renessanss stiil Itaalias #1 Renessanss stiil Itaalias #2 Renessanss stiil Itaalias #3
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 3 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-05-05 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 50 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Sida Si Õppematerjali autor
Renessanss stiil itaalias

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
22
pdf

Konspekt

1. peatükk Renessanssi arhitektuur ja skulptuur 13. saj. viimane veerand ja 14. saj. algus ­ trecento ­ eelrenessanss 15. sajand ­ quattrocento - vararenessanss 16. sajand ­ cinquecento - kõrgrenessanss 16. sajand (alates u. 1530.) ­ hilisrenessanss ja manerism · Uued jooned Euroopa arenenumates maades (eelkõige Itaalia ja Madalmaad) hakkasid ilmnema juba 13-14 sajandil. · Naturaalmajandus hakkas lagunema, laienes tööjaotus ning tootmine müügiks. · Arenes kaubandus ja tekkis meie mõistes pangandus. Itaalias puhkesid õitsele mitmed suured linnad ­ Veneetsia ja Genova (kaubandus Idamaadega), Firenze (pangandus ja tööstus), Roomas andis tooni paavst. Itaalia linnakodanikele kuulus nii majanduslik kui ka poliitiline võim. Kujunevad nn. linnriigid.

Kunstiajalugu
thumbnail
22
doc

Itaalia renessanss - põhjalik referaat

RENESSANSS 13. saj. viimane veerand ja 14. saj. algus ­ trecento ­ eelrenessanss 15. sajand ­ quattrocento - vararenessanss 16. sajand ­ cinquecento - kõrgrenessanss 16. sajand (alates u. 1530.) ­ hilisrenessanss ja manerism Uued jooned Euroopa arenenumates maades (eelkõige Itaalia ja Madalmaad) hakkasid ilmnema juba 13-14 sajandil. Naturaalmajandus hakkas lagunema, laienes tööjaotus ning tootmine müügiks. Arenes kaubandus ja tekkis meie mõistes pangandus. Itaalias puhkesid õitsele mitmed suured linnad ­ Veneetsia ja Genova (kaubandus Idamaadega), Firenze (pangandus ja tööstus), Roomas andis tooni paavst. Itaalia linnakodanikele kuulus nii majanduslik kui ka poliitiline võim. Kujunevad nn. linnriigid.

Kunstiajalugu
thumbnail
66
pdf

Renessanss arhitektuur ja mööbel (koostatud 2015)

………………………………..….31 3.5. Voodid. ……………………………………………….…………………………………32 Kasutatud kirjandus……………………………………………….…………………………..33 1 Sissejuhatus. Kirjutan iseseisva töö renessanssi ajast, mis oli inimestel väga suureks muutuse ajaks. Enne seda valitses keskajal peaaegu pool milleeniumit stiil, mis sai nime gootide hõimu järgi, kuid 16. sajandi Itaalias hakati halvustavalt gootikaks nimetama renessanssieelset kunsti, sest mida peeti sellel ajal tooreks ja barbaarseks. Gooti ajastu keerles palju kiriku ümbers, sest kõik loovad jõud töötasid just selle heaks, kuid renessanssi ajastu muutis seda jäädavalt. Hakati avastam, et vahepeal on unustatud hulganisti väärtuslikke teadmisi, ning on toimunud ühiskonnas pigem allakäik, kui edasiminek

Arhitektuuri ajalugu
thumbnail
9
doc

Renessans-Barokk

antiikkunsti, -kirjandust, -filosoofiat ja ­mütoloogiat. Nii erineti käsitöölistest, kelle hulka nad keskajal olid kuulunud. Visuaalses kunstis hakati nägema eeskätt vaimset loomingut. Arhitektuur, skulptuur ja maalikunst tõusid ühiskonna silmis nn. vabade kunstide hulka ning kunstnikud hakkasid kuuluma poeetide ja teadlaste seltskonda. I. 14. saj. eelrenessanss II. 15. saj. vararenessanss III. 16. saj. kõrgrenessanss Renessanss arhitektuur. 1296 a. gooti stiilis alustatud Firenze katedraali kaunistab Toskaana romaani stiilile tüüpiline marmortahveldis. Aastaks 1418 oli kesklöövi ehitusega määratud ära ka tambuuri kandvate piilarite oktagonaalne paigutus, ent puudusid tehnilised lahendused kupli enese ehitamiseks. Olukorra lahendas Filippo Brunelleschi poolt pakutud ehituskava, inspireeritud nii gooti kivivõlvimis- kui ka rooma insenertehnikast (1. pilt)

Kunstiajalugu
thumbnail
16
doc

Üldkunstiajalugu - I ÕA - II semester

,,Rinascita" - it.keeles taassünd, pr.keelne vaste ,,renaissance" Ajastu üldiseloomustus Renessanss on vaimne ja kultuuriline murrang Euroopa ajaloos. Itaalias algas juba 14. sajandil, mujal Lääne-Euroopas hõlmab 15. ja 16. sajandi. On kultuuriperiood, mis vastandus keskajale. Teiste sõnadega: uus maailmavaade ja uus kultuuritüüp, kus jumalakeskne maailmakäsitus asendati inimkeskse maailmakäsitusega. Eeldused uue maailmavaate tekkeks kujunesid esmalt Itaalia linnriikides: - kaubandusele tuginev majanduslik tõus - rikkuste kogunemine ja panganduse teke - varakapitalistlike suhete kujunemine Rikaste linnriikide valitsejad pidasid oluliseks kunsti ja teaduste soosimist. Lisaks: maade avastused, trükikunsti leiutamine jne. Märksõnad: - antiikkultuuri taassünd - Soov ei olnud antiikkunsti korrata, kopeerida, vaid luua midagi samaväärset või isegi paremat.

Kunstiajalugu
thumbnail
35
docx

Egiptusest Futurismini

Omaette tüübi moodustasdi nn. Päikeseetmplid, mille tährtsaimaks osaks oli kõrge obelisk müüriga piiratud õuel. Obelisk oli tavaliselt samuti hieroglüüfidega kaetud. Templeid raiuti ka kaljusse, kusjuurs imiteeriti vabalt seisvate ehitiste detaile, eriti sambaid. 2. Madalmaade maalikunst 15 sajandil Madalmaades olulisimaks maalitehnikaks tahvelmaal /altarimaal.Madalmaade maalijad kasutasid 15 sajandi jooksul õlivärve, aga itaalias levisid need alles sajandi lõpul. Leiutised: ÕLIVÄRVID, PEENMAALITEHNIKA Õlivärvide segamine võimaldab saada lõpmatu arvu värvivarjundeid, mis paremini vastavad looduses nähtavaile. Õlivärvide mahlakus ja erksus andsid edasi ülipeeni detaile.. Õlivärvid erksamad ja sarnased loodusele. Looduse kujutamiseks puudusid reeglid. Kasutati ÕHUPERSPEKTIIVI-põhineb asjaolul, et vaatajast kaugemal olevad esemed

Kunst
thumbnail
32
doc

Kordamine kunstiajaloo eksamiks

kaunistatud skulptuuridega. Piki katuse serva kulges liist, milles asetsesid veesülititega avad. Sammasrea taga asus risttahukakujuline kivist seintega ruum (naos), mille ainsaks avaks ja valgusallikaks oli uks. Naose puust lage liigendasid nelinurksed süvendid, kassetid (kassettlagi). Naose hämaruses paiknesid jumalakujud. Kreeka arhitektuuris eristatakse kolme stiili ­ dooria, jooni ja korintose. Neid nimetatakse ka orderiteks (order ­ ,,kord"). Dooria stiil on vanim, seda iseloomustavad suhteliselt madalad jässakad sambad, mistõttu mõjub ehitis raskepärasena 8eriti vanemad templid), ent kindlana. Sammastel puudub baas ja ka kapiteel on tagasihoidlik ­ kettakujuline ehhiin ja sellel ruudukujulise plaadina abakus. Dooria stiilis friis koosneb triglüüfidest ja metoopidest. Triglüüfid on nelinurksed kiviplaadid, millel on kaks püstvaokest. Triglüüfidega vahelduvad metoobid on tavaliselt kaunistatud reljeefidega

Kunstiajalugu
thumbnail
40
pdf

Arhitektuuri ja interjööri ajalugu. Stiilid I Konspekt sisearhitektuuri eriala üliõpilastele.

Ottode ajal lisandub ornamendiskeemidesse inimfiguure. Mööbel. Raskepärane ja kohmakas. Karolingide ajastu mööbliesemetest on säilinud Karl Suure marmortroon, nurgeline, kastilaadse alaosa ja sirgete siledate seintega iste. Esemeid hoiti kirstudes. Meeste magamisasemed olid seinaorvades, naised magasid voodis. Raskepärast mööbli liigutati harva. Kerge iste oli klapp-taburet. Materjaliks kohalikud puusordid. ROMAANI STIIL. Helli Sisask Arhitektuuri ja interjööri ajalugu. Stiilid. Konspekt. 13 Romaani stiil oli esimene ühtne kunstistiil Lääne-Euroopas ,mis hakkas kujunema 10. sajandi lõpul Rooma impeeriumi endistel aladel, eelkõige Itaalias, Prantsusmaal, Saksamaal ja Inglismaal. Stiili kujunemise lähtepunktiks olid kohalikud traditsioonid. Olulist osa etendasid ka antiigist, Bütsantsist, Süüriast ja Mesopotaamiast pärinevad mõjud.

Kultuuriajalugu




Kommentaarid (1)

kaspera profiilipilt
kaspera: Veidikene oli abi, aga üldiselt mitte just parim...liiga lühidalt.
23:33 23-09-2010



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun