Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"turundusmeetmed" - 35 õppematerjali

thumbnail
1
doc

Äriplaani vorm

Õpilasfirma .............................................. ÄRIPLAAN 1. Kokkuvõte 1.1. Õpilasfirma põhiandmed 1.2. Õpilasfirma taust 1.3. Õpilasfirma konkurentsieelis 1.4. Äriidee 2. Turusituatsioon 2.1. Potentsiaalsete klientide kirjeldus 2.2. konkurentide analüüs 3. Õpilasfirma analüüs 3.1. SWOT analüüs 3.2. Majandusolukord 4. Põhieesmärgid ja strateegia 4.1. 5. Turundusplaan 5.1. Müügieesmärgid 5.2. Turundusmeetmed 5.2.1. Toode 5.2.2. Hinnakujundus 5.2.3. Turustuskanalid 5.2.4. Turundussuhtlus 6. Tootmisplaan 6.1. Tootmisprotsessi kirjeldus 6.2. Tootmisplaan 6.3. Tootearendus 6.4. Investeerimisplaan 6.5. Koostööpartnerid 7. Õpilasfirma juhtkond ja personal 7.1. Organisatsioon ja selle arendamine, koolitus 7.2. Palgasüsteem ja töötasuplaan 7.3. Aja planeerimine 8. Finantsplaanid 8.1. Kasumiplaan 8.2. Rahavoogude plaan 8.3

Majandus → Majandus
22 allalaadimist
thumbnail
18
doc

ÕF Pärlipüüdjad äriplaan

Kanepi 2011 ÕF PÄRLIPÜÜDJAD ÄRIPLAAN 1. KOKKUVÕTE 1.1. Õpilasfirma põhiandmed 1.2. Õpilasfirma taust 1.3. Õpilasfirma konkurentsieelis 1.4. Äriidee 2. TURUSITUATSIOON 2.1. Potentsiaalsete klientide kirjeldus 2.2. Konkurentide analüüs 3. ÕPILASFIRMA ANALÜÜS 3.1. SWOT analüüs 3.2. Majandusolukord 4. PÕHIEESMÄRGID JA STRATEEGIA 5. TURUNDUSPLAAN 5.1. Turundusmeetmed 5.1.1. Toode 5.1.2. Hinnakujundus 5.1.3. Turunduskanalid 2 5.1.4. Turundussuhtlus 6. TOOTMISPLAAN 6.1. Tootmisprotsessi kirjeldus 6.2. Tootearendus 7. ÕPILASFIRMA JUHTKOND JA PERSONAL 7.1. Organisatsioon ja selle arendamine, koolitus 7.2. Palgasüsteem ja töötasuplaan 7.3. Aja planeerimine 8. FINANTSPLAANID 8.1. Kasumiplaan 8.2. Rahavoogude plaan 8.3

Majandus → Majandus
250 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Majanduse mõisted

turuväärtus. Tekib järgnevalt : SKT=T +VK +I +PE(T-tarbimine, VK-valitsuskulud, I- investeeringud ja PE-puhas eksport). 17) SWOT analüüs ­ ettevõtte sisemiste tegurite ja ärikeskkonna ehk väliste tegurite analüüs. Näitab ettevõtte tugevusi, nõrkusi, võimalusi ja ohtusi. 18) Konkurentsieelis ­ mille poolest erinetakse konkurentidest, ei ole igavene nt: kvaliteet, hind, teenindus. 19) Autofirma turundusmeetmed ­ reklaam, kampaaniad ja sooduspakkumised, proovisõidud jne. 20) Äriplaani vajalikkus ­ et määrata kindlaks oma äriidee ja eesmärk ning mõelda valmis ka kindel visioon ja eesmärk. 21) AS ja OÜ ­ AS on äriühing milles on aktsiateks jaotatud aktsiakapital(aktsiakapital vähemalt 400 000.-) aga OÜ-s on osadeks jaotatud osakapital(osakapital vähemalt 40 000.-). 22) Ettevõtete eriliigid ­ mittetulundusühingud ja sihtasutused, riiklikud aktsiaseltsid,

Majandus → Majandus
57 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

CRM - turundus

RANGUS JA DISTSIPLIINI VERSUS LOOMINGULISUS 4/11/19 Tänapäeva klient on nõudlikum, ta ei ole lojaalne kindlale tootele ega ka brändile. Turundamine on keerulisem, kulukam ja aeganõudvam. Uurimus on näidanud, et suur hulk turundusjuhte UK-s: Ei oska hõivata klientide tähelepanu On hädas klientide puutepunktide ühendamisega Ei oska mõõta investeeringutest saadud tulusid Ei pea kinni tähtaegadest Teevad liiga pikaajalisi kampaaniaid Vajavad paremat koostööd turundus-, müügi- ja teenindusosakondade vahel 4/11/19 Paljud ettevõtted kannatavad tõsiste piirangute all, mis põhjustavad neile ebasoodsat konkurentsiolukorda. Kasutatakse vananenud turundusvõtteid. Turundusprotsessid on killustunud. Kui ettevõtted soovivad oma brändi laiendada, siis kõik need puudused võimenduvad. 4/11/19 Üm...

Logistika → Baaslogistika
8 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Majanduse KT - ettevõtlus

Turustamise eesmärgid võivad olla: - suurendada ettevõtte toodangu osatähtsust mingis piirkonnas järgmise aasta igas kvartalis X % võrra - suurendada järgmisel aastal müügikäivet X % võrra - suurendada mingis turusegmendis toote Y tuntuseastet X % võrra. Toodud eesmärgid peavad sisaldama mõõtühikut, selle väärtust ja ajavahemiku eesmärgi täitmiseks. Püstitatud eesmärgid on turustusstrateegia (kontseptsiooni) väljatöötamise aluseks. 28) Turundusmeetmed ­ tootega seotud. Vaadatakse toote välist kujundust ja tegureid, mis otseselt mõjutavad kvaliteeti ja kasutatavust, oluline mõjutaja on kauba sortiment ehk kui palju on kaubal variante. Mida vähem on variante, seda enam saab kasutada masstootmise eeliseid ja omahind tuleb madalam. Kallite ja tehniliselt komplitseeritud toodete puhul on oluline garantiiteenuste olemasolu ja pakkumine. Tootega seotud meetmestik kajastab kõiki kvaliteeti mõjutavaid

Õigus → Majanduse alus
25 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

4P JA 4C ANALÜÜS

7 KASUTATUD KIRJANDUS [1] „olulised mõisted,“ [Võrgumaterjal]. Available: http://www.e- ope.khk.ee/oo/evoti/turundus/olulised_misted.html. [Kasutatud 30, jaanuar, 2017]. [2] A. Kull, „Entretech õppematerjalid,“ [Võrgumaterjal]. Available: https://anukull.wordpress.com/. [Kasutatud 30. jaanuar, 2017]. [3] „Muud turundusmeetmed,“ [Võrgumaterjal]. Available: http://eope.eek.ee/oo/2011/turundusmeetmestik/5_muud_turundusmeetmed.html. [Kasutatud 30. jaanuar, 2017]. 8

Majandus → Turundus
222 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Turunduse alused

tuemuste interpreteerimine ja esitamne. erinevat toodet, mis eristuvad konkurentidest. Probleemi püstitamisel aitavad järgmised küsimused: Sihtturundus - tehakse kindlaks turu koosseisu kuuluvad missugustest olulistest teguritest tuleneb probleem, tarbijagrupid ja nii tooted kui ka turundusmeetmed kujundatakse missuguseid infoallikaid saab kasutada probleemi valitud sihtgruppide jaoks. mõistmiseks, Turu segment - sarnaste vajadustega terbijarühm, kes reageerib missuguse turundustegevuse jaoks on teave kõige olulisem. ühesuguselt turundusstiimulitele ja kellel on nõudlus teatud

Majandus → Turunduse alused
112 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Hotelli vastuvõtt ja konverentsikorraldus

 Täpsustada samal päeval kasutatud teenuste kasutamist  Esitada esialgne arve kliendile kontrollimiseks  Täpsustada makseviis  Arve tasumine ja lõpetamine  Tagasiside saamine  Toa staatuse muutmine Millised tegurid mõjutavad nõudlust käibejuhtimise seisukohast?  Hooaeg, kuu, nädalapäev  Kohalikud sündmused  Majutusettevõtete reklaamikampaaniad  Klientidele suunatud turundusmeetmed  Pakettide pakkuine  Regiooni ja majanduse areng Revenue Management – täitumuse, toa keskmise hinna ja RevPar´i arvutamine. Occupancy percentage=nr of rooms occupied * 100 / nr of rooms available Average daily rate=rooms revenue / nr of rooms sold RevPar=occupancy percentage * average daily rate(ADR) Mis on ülemüük?  Teadlikult suurema arvu tellimuste vastuvõtmine kui majutada on võimalik

Turism → Hotellimajandus
10 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Tootmine ja tootlikkus

B. tema masinate efektiivsus; C. tema juhtimisstrateegiate efektiivsus. D. Kõik eeltoodu. C 5. Majandusteadlase seisukohalt on töö A. ettevõtte organiseerimine ja juhtimine; B. kõik, mida tavaliselt vahetatakse vara, kaupade ja teenuste vastu; C. füüsiline ja vaimne jõupingutus kaupade ja teenuste tootmiseks; D. koos teiste tootmisteguritega seda kasutava firma omand. A 6. Klassikalised turundusmeetmed on A. avalikud suhted, toode, reklaam, müügikoht; B. toode, hind, müügikoht, turundussuhtlus; C. hind, turu-uuring, turundussuhtlus, müügikoht D. toode, personalitöö, hind, reklaam C 7. Mastaabisääst saavutatakse A. müües vähem ühikuid kõrgema hinnaga; B. väikeste kapitalimahutustega; C. kapitali mahutamisega tehase suurendamisse ja ühikukulude vähendamisega. D. Kõige eeltooduga. A 8

Majandus → Maailma majandus
18 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Äriplaani kokkuvõte

säilitamiseks või arendamiseks. Konkurentide iseloomustamiseks tuuakse välja nende käibed ja kasumid, pakutavad tooted/teenused, sihtturud jms. · Turundusstrateegiaga tagatakse, et soovitav käive saavutatakse ja seda tehakse mõistlike kulutustega. Selleks planeeritakse siin kogu ettevõtte turundustegevus ja arvutatakse selle tegevuse elluviimiseks vajalikud kulutused. Planeerida tuleks järgmised turundusmeetmed: reklaam, promotsioon, messide külastamine, näitused, üritused, allahindlused, artiklid, müügikanalid, müügijärgne teenindus, müümise asukoht. · "Juhtimine ja personalistrateegia" eesmärgiks on näidata, et juhtimismeeskond on võimeline äriplaanis toodud projekti ellu viima ja ettevõtet vajaliku tööjõuga kindlustama. Samuti kalkuleeritakse juhtimisega ja tööjõuga kaasnevad kulud. Algab

Majandus → Ettevõttlus
74 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Äriplaani näidismudel

Äriplaani näidismudel Sisukord Üldandmed Lühikokkuvõte Projekti kirjeldus Äriidee Toode/teenus Tootmine/teenindamine Turg Konkurents Müük ja turustamine Firma juhtimine ja personal Maksumus ja rahastamine Projekti riskifaktorid Finantsprognoosid Üldandmed Ettevõtte nimi ja juriidiline vorm; registrinumber; registreerimise aeg ja koht; omanikud, nende osa kapitalist; juhatuse liikmed; põhikapital; aadress; telefonid; faks; email; kontaktisik, tema telefon. Lühikokkuvõte Põhiinfo ettevõtte kohta (asutamise aeg, ettevõtluse vorm, omakapitali suurus), peamiste isikute kohta (kes on omanikud, juhi/ juhtide olulisemad kogemused/ teadmised, töötajate arv ja info erispetsialistide vajaduse/ olemasolu kohta), kokkuvõte ettevõtte peamistest tugevustest, nõrkustest, võimalustest ja ohtudest, ülevaade äriideest (mis toote/ teenusega tegu, mille poolest see on atraktiivne ja missugusele tarbijale), ülevaade turust ja turustamise peamised põhimõtted...

Muu → Kutsevalik
196 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Õpimapp: Turunduse alused

Turunduse alused Õpimap Juhendaja: Priit Tannik Koostas: Demi Raik Pärnu 2010 Sissejuhatus turundusse 1. Milliseid põhitegevusi ettevõttes tehakse? V: Import, eksport, eelarve eest vastutamine, kuludearvestamine, toote või teenuste pakkumine, otsuste tegemine ja ettevõtte arendamine. Turu-uuringuid, toote kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. 2. Mida mõeldakse, kui kõneldakse turundusest? Milliseid määratlusi (definitsioone) leiate? V: Tegevus, kus viiakse kokku ostajad ja müüjad. See on mõeldud nõudluse rahuldamiseks ja samas ka kasumi teenimiseks. Definitsioon- Marketing - turundus, positsioneerimine ehk turundustehnika 3. Milliseid tegevusi eristatakse turundus...

Majandus → Ettevõttlus
44 allalaadimist
thumbnail
6
docx

TURUNDUSE ALUSED EKSAMIKÜSIMUSTE VASTUSED

TURUNDUSE ALUSED EKSAM 1. Selgita mis on 4P? - Turundusmeetmestik, mis sisaldab 4P'd ehk toode (Product), jaotus/müügikoht (Place), hind (Price) ja edustus (Promotion). 2. Selgita mis on 7P? - Turundusmeetmestik, kus peale 4P tunnustele on ka inimesed (People), protsess (Process) ja füüsiline tõestus (Physical evidence). 3. Mis on turundus? (mitu tähendust) ­ Turundus on äritegevus, mis on suunatud toodete ja teenuste liikumisele tootjalt tarbijani (AMA, 1950 aastad). Turundus on info, toodete ja teenuste kontseptsiooni, hinna, toetuse ja turustuse planeerimine ning teostamine, realiseerimaks individuaalseid ja organisatsioonilisi eesmärke (AMA, 1980 aastad). 4. Kirjelda tarbija on ostuprotsessi. - Tarbija ostuprotsess on eelarve planeerimine, toote, kaupluse, brändi ja makseviisi valimine. 5. Mis on positsione...

Muu → Turunduskommunikatsioon
30 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Majanduse eksami küsimused ja vastused 10. klass

19. Mille leiutas Henry Ford? Leiutas auto Fordi 20. Millel põhineb mastaabisääst? Mastaabisääst põhineb toote keskmise tootmiskulu vähenemisel suurtootmis tagajärjel. 21. Mis on turundus? Turundus on tegevus, mis on suunatud vajaduste ja soovide rahuldamisse vahetusprotsesside kaudu, ettevõtte eesmärkide saavutamiseks,(aitab kaasa et toode jõuaks tootjalt tarbijani) 22. Mida tähendavad turundusmeetmed? Turundusmeetmed on meetmete kombinatsioon, mida firma rakendab sihtturu mõjutamiseks. Ehk 4p koosneb tootest, hinnast, edustusest ja kohast. 23. Mis kasu on turu-uuringust? Turu-uuringust on kasu, sest saab teada kliendi soove, rahuolu, vajadusi, ideid kuidas toodet parandada 24. Mis on sidusrühm? Sidusrühm – kõik ettevõttega kokku puutuvad/koos töötavad huvigrupid/organisatsioonid 25. Mis on segmenteerimine? Too näide.

Majandus → Majandusteaduse alused
55 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Turunduse aluste eksami küsimused vastusetega

· väärtusmugavus * Omandiõiguse vahetamise mugavus 3.1 Sihtturunduse olemus (mida selle tegevuse all mõeldakse, näide) Eristatakse massturundust, mis põhineb masstootmisel ja ­turustamisel ning sihtturundust, mille korral tehakse kindlaks tarbijate grupid (segmendid), kellest turg koosneb ja kujundatakse turundusmeetmed vastavalt valitud grupile (sihtrühmale). 3.2 Segmenteerimise olemus (mida selle tegevuse all mõeldakse, näide) Tarbijaid võib rühmitada vastavalt vanusele, soole, elukohale, sissetulekule, ostmisviisile jne. Võimalikkest segmenteerimisparameetritest tuleb valida üksnes need, mis seostuvad kas toote ostmisega või kasutamisega. Tulemusena

Majandus → Turunduse alused
203 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Turunduse alused, eksamiküsimused

hinna kujundamise problemaatika, teavitamise ja veenmine problemaatika Turunduse funktsioonid: müük, realiseerimine, ost, müügi-eelne ja järgne teenindamine, reklaam, avalikkusega sidemete loomine, transport, standardiseerimine, turunduse ­ finantseerimine, riski vähendamine. 3. Sihtturunduse olemus On massturundus ja sihtturundus. Sihtturunduse korral tehakse kindlaks tarbijate grupid(segmendid), kellest turg koosneb ja kujundatakse turundusmeetmed vastavalt valitud grupile. Kui tarbijate vajadused on enam-vähem sarnased, siis on homogeenne turg ja kui täiesti erinevad, siis on heterogeenne turg. Viimasel juhul vajab turg segmenteerimist. Selleks jaotatakse koguturg sarnaste vajadustega tarbijate rühmadeks. Saadud segmentide hulgast valitakse sihtturud. Lõpuks tuleb sihtturul luua pakutavale kaubale parim positsioon. Sihtturunduses võib eristada 4 põhietappi:1. Turu määratlemine, 2. Turu segmenteerimine, 3. Sihtturu valimine, 4

Majandus → Ärijuhtimine
117 allalaadimist
thumbnail
18
odt

Turunduse kordamisküsimused

(õpik lk 70 ja 106) Kultuur on kompleksne tervik, mis sisaldab teadmisi, uskumusi, väärtusi, hoiakuid, kunsti, eetikat, oskusi ja kombeid, mida inimene ühiskonna liikmena omandab. 4.Loetlege tarbijakäitumise mõjureid. (??? Tarbija ostukäitumise mudel õpik lk 87) Individuaalsed tegurid: Ressursid, vajadused, motivatsioon, isiksus, elustiil, hoiakud Välised tegurid: Kultuur, sotsiaalne klass, grupimõjud, arvamusliidrid, perekond, turundusmeetmed, situatsioon Psühholooglised tegurid: tajumine, mälu, õppimine 5.Milliseid näitajaid tuleks tarbijakäitumise juures arvestada ja kuidas jagunevad Eesti tarbijad ostujõult? Segmenteerimine???? Geograafiliste tunnuste alustel, demograafiliste tunnuste alusel, sotsiaal-majanduslike tunnuste alusel, Isiksuse ja hoiakute tunnused, toote kasutamise alusel, (õpik lk 126-129) 6.Iseloomustage sotsiaalseid klasse sotsiaalsete mõjurite seisukohast. (õpik lk 108-109)

Majandus → Turundus
79 allalaadimist
thumbnail
51
pdf

Turundusplaani koostamise juhend

Plaani osa plaani osadele... (kommentaarid) Annab sisendeid ja on kontrollnimestik kõikide plaani osade SWOT-analüüs kirjutamiseks Hinnatase ja hinnakujundus, eesmärgid; Klientide segmenteerimine konkurentsianalüüs, müügieesmärkide tabel, turundus- ja müügistrateegia, turundusmeetmed, finantsprognoosid Visioon, müügieesmärkide tabel; turundusprogramm, (Strateegilised) eesmärgid tegevuskava, taotlusvorm Olemasolevate ja loodavate Eesmärgid, müügieesmärgid, taotlusvorm toodete/teenuste kirjeldus Turundusprogramm (ehk Tegevuskava, turundus- ja müügistrateegia, taotlusvorm -meetmed)

Muu → Ainetöö
176 allalaadimist
thumbnail
12
docx

TURUNDUSE EKSAMI KORDAMISTEEMAD

Massturundus põhineb masstootmisel ja -turustamisel ning massikommunikatsiooni vahendite kasutamisel toote reklaamimisel. Püütakse meeldida kõigile tarbijagruppidele üheaegselt ja ühesuguse toodanguga. Kavandatakse vaid üks turundusmeetmestik. Massturundust sobib kasutada, kui tarbijate vajadused on sarnased, näiteks paljude toidukaupade (sool) korral. Sihtturunduse korral tehakse kindlaks grupid, kellest turg koosneb ja kujundatakse nii tooted kui turundusmeetmed valitud sihtgrupi jaoks. Sihtturg- sarnaste vajadustega ostjad, kellele tooteid valmistatakse. Konkurentsieelis-reaalne asjaolu, mis soodustab üht konkurenti teise suhtes, näiteks kauba kõrgem kvaliteet, parem teenindus jne. Eristumine- see tugevus, mis teeb ettevõtte eriliseks ja sihtrühma poolt väärtuslikuks ning sõna, mis seda erilisust kõige paremini iseloomustab ning loovus ja meedia, mis viib selle sõna tarbijani.

Majandus → Turundus
55 allalaadimist
thumbnail
29
doc

Turunduse alused

oskuste tase. Hinnata tuleb uuenduste vajadust. 3. SIHTTURUNDUS Eristatakse massturundust, mis põhineb masstootmisel ja ­turustamisel ning sihtturundust, mille korral tehakse kindlaks tarbijate grupid (segmendid), 5 Turunduse alused Mainori Kõrgkool Priit Tannik kellest turg koosneb ja kujundatakse turundusmeetmed vastavalt valitud grupile (sihtrühmale). Turg koosneb harilikult suurest hulgast tarbijatest ja igal neist on erinevad nõudmised nii toodetele kui teenustele. Ettevõttel pole kahjuks võimalik arvestada üksikute tarbijatega. Seepärast tuleb uurida, kas tarbijate vajadused on enam-vähem sarnased (homogeenne turg) või täiesti erinevad (heterogeenne turg). Viimasel juhul vajab turg segmentimist. Selleks jaotatakse koguturg sarnaste vajadustega tarbijate rühmadeks

Majandus → Turunduse alused
345 allalaadimist
thumbnail
20
docx

TURUNDUSE EKSAM

tööolud, keskkonnanõuded); · majanduslik ­ tegurid, mis mõjutavad tarbijate ostujõudu ja kulutamismustreid; · kultuuriline ­ hõlmab sotsiaalset struktuuri, haridust, religiooni, väärtushinnanguid, äriklutuuri jne. 16. Selgitage, millised tegurid mõjutavad tarbija käitumist ja kuidas(10 punkti) Tarbija käitumist kujundavad mõjurid on liigitatavad kahte suurde gruppi: · Otsesed Demograafilised (vanus, sugu, tulud, haridus, perekonnaseis jms). Turundusmeetmed (toode, hind, turustus, edustus jms). Situatsioonilised tegurid (ajavaru, ostu vajalikkus, juhus jms). · Kaudsed Psühholoogilised (motivatsioon, tajumine, õppimine, isiksus, hoiak jms). Sotsiaalsed (perekond, etalonrühm, arvamusliider jms). Sotsiaal-kultuurilised (sotsiaalne kiht, kultuur). 19. Milles seisneb turunduse tähtsus? (10 punkti) Turundust on erinevates allikates kirjeldatud kui erinevate tegevuste juhtimist, hõlmates

Majandus → Turundus
135 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Ettevõtluse konspekt

1. "Ettevõtlus" ja "ettevõtja" ­ põhimõisted ja nende areng. (Orienteeruvalt tunda vähemalt Schumpeteri, Stevensoni ja Jarillo ning Burnsi määratlusi.) ``Enterpreneur'' PRS päritolu (15. Saj), tähistati isikut kes on aktiivne ja saavutab midagi. Kasutati ka vahendaja tähenduses kelleks olid maadeuurijad, kes sõlmisid kaupmeestega lepinguid nende kaupade müümiseks. Keskajal nimetati ettevõtjateks ürituste organisaatoreid ja aga ka suurte ehitusprojektide juhte. Eesti keeles ``antreprenöör''17.saj oli ettevõtja see, kes sõlmis riigiga igasuguseid lepinguid Läbivad jooned erinevates definitsioonides: firmaheaolu, isiklik huvi, kasumi motiiv, organiseerimine, planeerimine, initsiatiivi ülesnäitamine, riski ja vastutuse võtmine. Schumpeter ettevõtja on novaator, kes töötab välja ja rakendab uusi äriideid Stevenson ja Jarillo ettevõtlus on protsess, mille abil indiviidid, kes omal käel või organisatsioonide sees, püüdlevad v...

Majandus → Ettevõtlus
141 allalaadimist
thumbnail
17
docx

TURUNDUS SPIKKER

sundides teda muutma esialgseid vajadusi või ihaldama objekte /teenuseid, mida ta eelnevalt ei ihaldanud siin tekitab või muudab turundus vajadust või selle rahuldamise viisi. Siht turunduse olemus (mida selle tegevuse all mõeldakse, näide) Eristatakse massturundust, mis põhineb masstootmisel ja turustamisel ning sihtturundust, mille korral tehakse kindlaks tarbijate grupid (segmendid), kellest turg koosneb ja kujundatakse turundusmeetmed vastavalt valitud grupile (sihtrühmale). Segmenteerimise olemus (mida selle tegevuse all mõeldakse, näide) Tarbijaid võib rühmitada vastavalt vanusele, soole, elukohale, sissetulekule, ostmisviisile jne. Võimalikkest segmenteerimisparameetritest tuleb valida üksnes need, mis seostuvad kas toote ostmisega või kasutamisega. Tulemusena kujunevad ühesuguste soovidega tarbijarühmad, kes reageerivad sarnaselt erinevatele

Majandus → Turundus
201 allalaadimist
thumbnail
20
docx

TURUNDUS

massikommunikatsiooni vahendite kasutamisel toote reklaamimisel. Püütakse meeldida kõigile tarbijagruppidele üheaegselt ja ühesuguse toodanguga. Kavandatakse vaid üks turundusmeetmestik. Massturundust sobib kasutada, kui tarbijate vajadused on sarnased, näiteks paljude toidukaupade (sool, suhkur jne) korral. 179. SIHTTURUNDUSE korral tehakse kindlaks grupid (segmendid), kellest turg koosneb ja kujundatakse nii tooted kui turundusmeetmed valitud sihtgrupi(gruppide) jaoks. 180. 181. 182. Turu segmenteerimine 183. Praktilises turunduses jaotatakse koguturg tavaliselt väiksemateks osadeks - segmentideks. Jaotuse aluseks on erinevused tarbijate vajadustes, tunnustes ja käitumises. Eesmärgiks on välja selgitada ettevõttele parimaid võimalusi pakkuvad segmendid. 184. TURUSEGMENT on sarnaste vajadustega tarbijarühm, kes reageerib ühesuguselt teatud turundus-tegevusele. 185

Majandus → Turundus
121 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Turunduse alused kordamisküsimused

2. Mille alusel toimub positsioneerimine? 3. Kas kõiki turge saab jaotada? Millal ei saa kasutada turu segmentimist oma tegevusstrateegiana? 4. Kas vanus on hotellituru segmentimiseks sobiv alus? Mille poolest erinevad vanemate inimeste vajadused noorte omadest? 5. Millist mõju avaldab turu segmenteerimine turundusmeetmestiku neljale komponendile? Vastused 1.Sihtturunduse korral tehakse kindlaks grupid (segmendid), kellest turg koosneb ja kujundatakse nii tooted kui turundusmeetmed valitud sihtgrupi(gruppide) jaoks. 2. Toote positsioneerimine on toote asendi loomine tarbijate teadvuses võistlevate analoogide suhtes. Toote positsioneerimise aluseks peaks olema tarbijate arvamus tootest ja tema kohast teiste analoogide hulgas. 3. ei saa 4.Tavaliselt noored soovivad hotelle, kus oleks olemas kõik võimalused internet,telekas,kanalid,muusika jne.Kuid vanemad inimesed nende jaoks pole tehnika ja interneti olemasolu nii vajalik ning nemad soovivad pigem lihtsalt mugavat

Majandus → Turundus
32 allalaadimist
thumbnail
70
docx

SOTSIAALTURUNDUS JA SOTSIAALSE SEOSEGA TURUNDUS

SOTSIAALTURUNDUS JA SOTSIAALSE SEOSEGA TURUNDUS Tiina Hiob, Helen Noormets 2012 ÄP Turunduse käsiraamat (sept)  Sotsiaalturunduse mõistest  Sotsiaalseosega turunduse mõistest  Sotsiaalturunduse põhimõtted ja teoreetilised alused  4 P mudel sotsiaalturunduses  Efektiivsuse mõõtmine  Sotsiaalturunduse ja sotsiaalseosega turunduse eetikast  Kaasus „Kumm on seks“. Tänane ühiskond – siin kontekstis vahet tegemata heaolu- ja arenguühiskondade vahel – on jõudnud otsekui uude paradigmasse, kus ühiskonna liikmetelt eeldatakse suuremat osalust elukesksete otsuste tegemisel ja neil on ka tänapäevase meedia toel selleks oluliselt suurem võimalus. Kujunemas on kodanikuühendused, moodustuvad organisatsioonid ning rahvaühendused, vähenemas on poliitiliste valitsuste poolt levitatud sõna mõjujõud ning kasvanud rahva arvamuse osa otsuste tegemisel. On kasvanud informeeritus ja teadlikkus nii lok...

Majandus → Turundus
51 allalaadimist
thumbnail
33
docx

Ettevõtluse eksami kordamisküsimused

Ettevõtlus ja väikeettevõtte juhtimine Kordamisküsimused eksamiks - 2009/2010 õppeaasta 1. Ettevõtja mõiste - majanduskirjanduses ja Äriseadustikus. · Ettevõtja on isik, kes kulutab oma aja ja jõu oma ettevõtmisele, võttes enda kanda finants-, psühholoogilise ja sotsiaalse riski, saades tasuks rahulolu saavutatuga ja edu korral ka kasumi. · ettevõtja on novaator, kes töötab välja ja rakendab uusi äriideid. · isiklik huvi, kasumi motiiv · millegi uue käivitamine, organiseerimine, planeerimine · erinevus kapitali andja funktsioonist · initsiatiivi ülesnäitamine · riski, vastutuse võtmine ÄS: Ettevõtja on füüsiline isik, kes pakub oma nimel tasu eest kaupu või teenuseid ning kaupade ja teenuste müük on talle püsivaks tegevuseks. 2. Ettevõtja ja omanik-juht. Omanik-juht (owner-manager) - iseloomulik elustiiliettevõttele, juhib ja korraldab ettevõtte igapäevast tegevust, kuid ei ole...

Majandus → Ettevõtlus ja väikeettevõtte...
388 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Ettevõtte kordamisküsimused

Iga toote sihttarbijad ei pruugi olla täpselt eriliseks tehakse pakkumise kättesaamine, kuivõrd kasutatakse määratletud, kuid tarbijal on valikuvõimalus. edasimüüjaid, kuhu ja millised planeeritakse müügikohad jms. SIHTTURUNDUS: tehakse kindlaks grupid, kellest turg koosneb ja kujundatakse · Turunduskommunikatsioonipoliitika (promotion) ­ kirjeldab, nii tooted kui turundusmeetmed valitud sihtgrupi(gruppide) jaoks. millistes kanalites milliste sõnumitega antakse turule teada pakkumise olemasolust ja väärtustest. 37. Turu segmenteerimine. 4C Turg jagatakse erinevate ostjate gruppides vastavalt tarbijate vajadustele, tunnustele ja

Majandus → Ettevõtlus
100 allalaadimist
thumbnail
21
odt

Lõpueksami baasainete märksõnad- vastused

erinevatele turunduslikele mõjuritele (toode, reklaam, hind, ostujärgne teenindus jms). 5. Positsioneerimine - Positsioneerimine on protsess, mille abil tooted/teenused saavad oma asukoha tarbijate teadvuses, sõltuvalt nende eelistest võistlevate toodete suhtes. 6. Sihtturundus / otseturundus ­ sihtturundus, mille korral tehakse kindlaks tarbijate grupid (segmendid), kellest turg koosneb ja kujundatakse turundusmeetmed vastavalt valitud grupile (sihtrühmale). Postulaat ­ enam ei ole toodet, mis võrdväärselt rahuldaks kõigi vajadusi ja soove. 7. Massturundus ­ massturundus, mis põhineb masstootmisel ja ­ turustamisel. Toode paisatakse turule lootuses, et seda ostetakse. Toode kõigile ja mitte kellelegi. 8. Turundusmeetmestik ­ Turundusmeetmestik on meetmete kombinatsioon, mida firma rakendab sihtturu mõjutamiseks. Turundaja on koostisosade

Majandus → Ettevõtlus
203 allalaadimist
thumbnail
46
docx

TURUNDUSE KORDAMISKÜSIMUSTE VASTUSED (põhjalikult)

Tarbija ostukäitumine on kliendi mentaalne, emotsionaalne ja füüsiline tegevus, mida ta teeb tooteid ja teenuseid otsides, ostes, kasutades ja likvideerides, et rahuldada oma soove ja vajadusi. Ostukäitumise mudelis on omavahel seotud kolm tegurite gruppi: individuaalsed tegurid (ressursid, vajadused, motivatsioon, isiksus, elustiil, hoiakud), välised tegurid (kultuur, sotsiaalne klass, grupimõjud, arvamusliidrid, perekond, turundusmeetmed, situatsioon) ja psühholoogilised tegurid ( tajumine, mälu, õppimine), mis kõik viivad otsustusprotsessini (probleemi tuvastamine, info otsimine, otsustamine, ostujärgne käitumine) ja mõjutavad seda omamoodi. 12. Individuaalsed mõjurid ostukäitumise protsessis. Vajadused, motivatsioon, isiksus, elustiil, hoiakud Vajadused ja motivatsioon – motivatsioon on sisemine ärgitatud seisund, mis paneb inimese mingil kindlal viisil konkreetse eesmärgi suunas

Majandus → Turundus
208 allalaadimist
thumbnail
156
pdf

Äriplaani e-kursuse materjal

Operatiivseid turunduseesmärke sõnastades pea silmas järgmist: 1. Sisu - mida soovid saavutada? 2. Meede - milliste tegevuste või meetmete abil soovid eesmärki saavutada? 71 3. Mõõde - millist eesmärgi täitmise taset (nt turuosa, müügitulu, kasum vm) soovid saavutada? 4. Aeg - millal ja kui kiiresti soovid eesmärgini jõuda? Turundusmeetmed tuleb seostada konkreetse sihtgrupiga ja eelarvega. Läbi tuleks mõelda järgnevad küsimused: Milliseid tegevusi kavatsed kasutada seatud eesmärkide saavutamiseks? Millistest kaalutlustest lähtuvalt kasutad just neid meetmeid? Millised on turundustegevuste oodatavad tulemused? Kes on tegevuste ja tulemuste eest vastutavad? Millal on parim aeg uus toode või teenusega turule tulla (hooajad, tähtajad)?

Majandus → Majandus
69 allalaadimist
thumbnail
110
docx

Turunduse alused konspekt

Müügitoetus Rõhk rekaamil Rõhk isiklikul müügil Reklaam Enam emotsionaalne Enam ratsionaalne Müügi edendamine Stiimulite kasutamine Osalemine messidel, kataloogide levitamine 5. TURU SEGMENTEERIMINE JA POSITSIONEERIMINE 5.1. Turu segmentimine Sihtturunduse korral tehakse kindlaks grupid (segmendid), kellest turg koosneb ja kujundatakse nii tooted kui turundusmeetmed valitud sihtgrupi(gruppide) jaoks. Praktilises turunduses jaotatakse koguturg tavaliselt väiksemateks osadeks – segmentideks. Jaotuse aluseks on erinevused tarbijate vajadustes, tunnustes ja käitumises. Eesmärgiks on välja selgitada ettevõttele parimaid võimalusi pakkuvad segmendid. Turu segmentimine on tarbijate rühmitamine vastavalt nende vajadustele, tunnustele, ostukäitumisele jm. Turu segment on sarnaste vajadustega tarbijarühm, kes reageerib sarnaselt teatud

Majandus → Turundus
50 allalaadimist
thumbnail
116
pdf

Sissejuhatus majandusteooriasse

TARTU ÜLIKOOLI ÕIGUSTEADUSKOND TALLINNAS ( ÕIGUSINSTITUUT) ÕPPEMATERJAL ÕPPEAINES SISSEJUHATUS MAJANDUSTEOORIASSE külalisõppejõud Raissa Kokkota MAJANDUSE JA MAJANDUSTEADUSE OLEMUS, ANALÜÜSIMISE MEETODID JA VAHENDID 1.Majandusteaduse olemus 1.1.Majandusteadus 1.2.Mikroökonoomika ja makroökonoomika 2.Majanduse põhiküsimused ja majandussüsteemid 3.Turg ja majandus 3.1.Majandusagendid 3.2.Majandussektorid 3.3.Tulu ja kulu ringkäik 4.Majandusteadlaste töö majanduse analüüsimisel 4.1.Teaduslik meetod = positivistlik ja normatiivne analüüs 4.2.Teooriad ja mudelid 4.3.Majandusanalüüsi keeled 4.4.Tüüpilised vead ehk eksi järeldused 5.Tootmisvõimaluste kõver 5.1.Olemus ja graafiline kujutamine 5.2.Tootmisvõimaluste kõvera nihked 5.3.Alternatiivkulu 1.Majandusteaduse olemus 1.1.Majandusteadus TEADUS - teadmiste süsteem, hulk, mis genereerib uusi teadmisi. MAJANDUSTEADUS - * ökonoomika, inglise .keele...

Majandus → Majandusõpe
172 allalaadimist
thumbnail
71
docx

Reklaaamipsühholoogia konspekt

üle jõu käivateks või mitteolulisteks. See on tinginud parimate praktikate otsingud inimeste suhtumise ja käitumise muutmiseks. Täna saame juba rääkida teaduspõhisest ning parimate praktikate põhisest ja süsteemsest lähenemisest e sotsiaalturundusest. Mõiste sotsiaalturundus/ social marketing kinnistus 1970-ndatel aastatel peale Philip Kotleri ja Gerald Zaltman'i vastavasisulise artikli ilmumist ajakirjas ,,Journal of Marketing" aastal 1971. Autorid leidsid, et turundusmeetmed, mida rakendatakse ostukäitumise suunamiseks, on kohased muutmaks ka suhtumist, hoiakuid ja käitumist sotsiaalses plaanis. Alates 1980ndatest aastatest on kommertsturunduse põhimõtete rakendamine sotsiaalsete eesmärkide täitmiseks juba tavapärane. Küll aga on sotsiaalsele turundusele kohasemaks defineeritud mõned kommertsturundusalased terminid. SOTSIAALTURUNDUSE MÕISTEST (T. Hiob) Sotsiaalturundus on süstemaatiline turundusprintsiipide ja meetodite

Psühholoogia → Reklaamipsühholoogia
31 allalaadimist
thumbnail
105
doc

Lõpueksam: 2008 õppekava alusel Majanduse alused

teadvuses, sõltuvalt nende eelistest võistlevate toodete suhtes. Seega on positsioneerimis tegevuse rõhk asetatudtarbija tootenägemuse kujundamisele. Sagedamini kasutatavad positsioneerimise vahendid on: toode/ teenus, hind, erilised kasutusviisid, tarbijatüübid, teised tooted. 6. Sihtturundus/otseturundus Sihtturunduse korral tehakse kindlaks tarbijate grupid (segmendid), kellest turg koosneb ja kujundatakse turundusmeetmed vastavalt valitud sihtrühmale. Sihtturunduses saab eristada nelja põhietappi: turu määratlemine, turu segmenteerimine, sihtgruppide valimine ja toote/teenuse positsioneerimine valitud sihtturule. 7. Massturundus Massturundus, mis põhineb masstootmisel ja ­turustamisel. Toode paisatakse turule lootuses, et seda ostetakse. 8. Turundusmeetmestik Turundusmeetmestik on meetmete kombinatsioon, mida firma rakendab sihtturu mõjutamiseks

Majandus → Majanduse alused
158 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun