Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"tintoretto" - 84 õppematerjali

tintoretto - Tiziani õpilane. Te ma rahutu valgusekäsitlus ning korrapärases ko mp ositsioonist  loobu mine val mistas ette baroki sündi. 
Tintoretto

Kasutaja: Tintoretto

Faile: 0
thumbnail
9
pptx

Jacopo tintoretto

Second level Third level Third level Fourth level Fourth level Fifth level Fifth level Jacopo Tintoretto Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Kasutatud kirjandus www.vikipeedia.ee www.boglewood.org www.nationalgallery.org

Kultuur-Kunst → Kunst
17 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Jacopo Tintoretto

Jacopo Tintoretto 1518-1594 Tintoretto elulugu · Jacopo Robusti · 29. septembril 1518. aastal ja suri 31. mail 1594 · Itaalia maalikunstnik · Ebapopulaarne Tintoretto teosed · 1539. aastaks oli ta piisavalt küps · Meeldis poose joonistada · Vähesel määral portreemaale · Tema tööd asuvad kirikutes Miracle of the Slave Tänan tähelepanu eest! The Origin of the Milky Way Paradise St. Jerome - Hieronymous Bosch Viimane õhtusöök Tõusev Kristus

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Manerism

· Ebatavaline valgus (.õ.lk.82) · Tahtis näidata asju uues valguses ­ oma nägemuse kujutamine · Harmoonia puudumine liigutustes ja poosides · Diagonaalsus, südava perspektiiviga ruumid · Ühele küljele nihutatud kompositsioon · ,,Püha õhtusöömaaeg" ­ valguse terav metalne läige · ,,Linnutee sünd" · ,,Püha Jüri võitlemas lohega" EL GRECO (Domenikos Theotokopoulos ­ kreeklane) Veneetsia ­ Hispaania 1541-1614 · Eeskujuks Tintoretto · Inimkehade venitamine · Müstiline valgus · Dramaatiline nägemuslikkus · Ühele küljele nihutatud kompositsioon · Külm koloriit · ,,Krahv Orgazi haudapanek" · ,,Püha Martin ja kerjus"

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
69 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Püha õhtusöömaaeg

Püha õhtusöömaaeg Leonardo da Vinci kuulus kõrgrenesanssi ajastusse (15.sajand), Tintoretto, aga hilisrenessansi ajastusse. Leonardo loomingule avaldas mõju Verrocchio. Tintoretto on saanud mõjutusi Parmigianino ja hiljem Michelangelo loomingust. Renesanssiajastul tekkis murrang usklike inimeste teadvuses. Siiamaani valitsenud katolik kirik oma tõekspidamistega jalgu uutele tuultele. Mitmel pool Euroops tekkisid usuliikumised , mis taotlesid usu taaslähendamist inimestele. Selle tulemusena puhkesid 16.sajandil verised ususõjad. Reformatsiooni vaen katoliku

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
21 allalaadimist
thumbnail
1
doc

"Püha söömaaeg"

Kristuse reetja. Maalil on omapärane saatus. Värvide ebaõnnestunud koostise tõttu hakkas maal murenema. II maailmasõna ajal sai refektoorium pommitabamuse. Imekombel maal siiski säilis. Tintoretto(1518-1594) oli Itaalia hilisrenessansi maalikunstnik. Ta on saanud mõjutusi Parmigianino ja Michelangelo loomingust. Veneetsia kunstnik maalis tundeküllaseid usulise sisuga hiigelpilte. Ta püüdles naturalismi poole, taotles oma maalides dramaatilisust ja dünaamikat. Tintoretto asetab raskuspunkti pildi serval, mis püüaks justkui vaataja pilku sundida viltu pildi sisse vaatama. "Püha õhtusöömaaeg" valmis aastal 1560. Maal asub San Giorgio Maggiore kirikus väikesel eraldi seisval saarel. Tintoretto maalis linna kaitsepühaku Markuse legendi, kuid ka piiblistseene, samuti portreid. Võrreldes Leonardo teosega mõjub maal rahutult. Ebatavaline oli tol ajal maali ülesehitus

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
18
ppt

Manerism Itaalias

meeleoludest kantud, kuid originaalne ja kohati klaustrofoobiline väljenduslaad sokeeris alguses kirikumehi. El Greco kunst oli väga isiklik, mis väljendub hästi ka tema emotsionaalsetes ja hingelistes portreedes. El Greco kirglik maalimisviis on avaldanud mõju uuemaaja kunstnikele, näiteks El Greco Üks kõige kuulsamatest maalidest on ,,Kristuse lahtiriietamine" Tintoretto Tintoretto (pärisnimega Jacopo Comin) oli Itaalia hilisrenessansi maalikunstnik. Tintoretto on saanud mõjutusi Parmigianino ja hiljem Michelangelo loomingust. Tintoretto maalide koloriidis valitsevad tumedad külmsinakad toonid; Veneetsia kunsti traditsiooni heledat koloriiti kohtab tema esimestel maalidel (näiteks "Püha Markuse ime"). "Püha õhtusöömaaeg" "Püha Markuse ime" Correggio Itaalia maalikunstnik Mõjutatud Michelangelost ja Raffaelist

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Arutlus

Arutlus ,,Püha õhtusöömaaja" teema aluseks on lugu Kristuse ja tema jüngrite viimasest koosviibimisest, kus ta teatab, et üks nende seast annab ta ära. Seda teemat on käsitlenud paljud kunstnikud, ka da Vinci ja Tintoretto. Nende teoseid käsitlengi. Leonardo da Vinci seinamaal ,,Püha õhtusöömaaeg" on meie ajani jõudnud väga halvas seisundis. Teos on maalitud pehmete toonidega temperavärvides. Maalis on kasutatud tsentraalperspektiivi, mille keskmes asub Kristus ise. Kõik kaksteist jüngrit on jagatud nelja kolmeliikmelisse gruppi, kus igaühele on antud veel erinev reaktsioon Kristuse uudisele. Reageeringud varieeruvad üllatusest tõelise jahmatuseni. Vastukaaluks jüngrite käitumisele on

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Manerism Itaalias

5. Kuidas kujutatakse maneristlikes kunsti teostes inimeste anatoomiat? Too näiteid. Inimese anatoomiat kujutati moonutatult, näiteks on kehad ebaloomulikult pikad. Parmigianimo maalis ,,Pikakaelaline madonna" on naisel ebatavaliselt pikk kael. Näiteks El Greco teoses ,,Püha Martin ja kerjus" on Püha Martini keha proportisoonist väljas ning välja venitatud, samuti on kaela kujutatud väga pikana. 6. Mille poolest on eriline Tintoretto maal ,,Paradiis"? Kus see asub? See teos on suurim kunagi lõuendile maalitud pilt (7x22 m), mis asub Doodzide palees. 7. Võrdle Tintoretto ,,Püha õhtusöömaaega" Leonardo samanimelise maaliga. Tintoretto maalil on laud suunatud diagonaalselt pildi sisse, Leonardo maalil on laud horisontaalselt. Tintoretto teosel on Kristus küll pildi keskel, kuid ruumi sügavuses, ja esiplaanil on hoopis teenijad. Leonardo teosel on Kristus varju jäetud, et tuua ta teiste seast esile

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
23 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Renessanssi kunst

Rae apteegil on ärklid(seinast eelduv tugitaladele toetuv ruumi osa).Tuulekoja seinas asub Burchartide raidkujust perekonnavapp. Pontus Delagardie hauamonument Toomkirikus(sarkofaag ja epitaaf). Maalikunstnikest tuntuim- Michel Sittow. Manerism 16.saj 2.pool. Püüti jälendada da Vinci ja Raffaeli loomingu välist vormi. Antiik ja loodus polnud nii olulised. Taodeldi peenust ja elegantsi. Kasutati looduskaugeid värve ja ruumikujutus ähmastus. Kehad venitati pikaks. Tintoretto on suurima lõuendmaali autor. Agu Pilt- moelooja. El Greco-ekspressionist, kubist.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
46 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Manerism

vahetasin ära Agnolo Bronzinoga, kuna see viimane tundus kuidagi tuttavam) esindava teose tutvustuse. Ja siis ülejäänu. (kokkuvõte ,,Maalid, 50 klassikut", Gombrich ,,Kunsti lugu" ja Kaplinski ,,Üldine kunstiajalugu" raamatust ja lisa veel internetist) MANERISM Püha Markuse säilmete leidmine Manerismi suurmeister, Jacopo Tintoretto oli tüdinenud lihtsast vormi ja värviilust. Ta otsustas kujutada piibli suurepäraseid lugusid ja pühasid legende teistmoodi. Rohkem dramaatilisust, põnevust ja pinget. See õnnestus tal suurepäraselt maalil ,,Püha Markuse säilmete leidmine". Esimese pilguna tundub maal segane ja korrapäratu, kuid tegelikult on maalil kujutatud episoodi, kui Püha Markuse säilmed toodi Aleksandriast Veneetsiasse, kus need asetati tema auks ehitatud kuulsasse Püha Markuse kirikusse

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
30 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kultuurilugu (renessanss)

konfliktideni paavstidega, kes olid tema kunsti peamised tellijad. Manerismi üldiseloomustus Manerism on periood Euroopa kunstis 16. sajandil, renessanssi järel ja baroki eel. Manerismi iseloomustab renessansi ilmalikkus, selgus ja harmoonia on asendatud müstika, rafineerituse, kunstlike efektidega. Maalikunstis on manerismile iseloomulikud väänlevad, üksteise haardes olevad ja üksteisega põimunud inimkehad. Tintoretto. El Greco Tintoretto oli Itaalia hilisrenessansi maalikunstnik. Tintoretto õppis ja töötas Veneetsias. Seal õppis ta lühikest aega ka Tiziani juures. Kuid juba kümne päeva pärast saatis Tizian ta koju. Kuulujuttude järgi nägi umbes 56-aastane Tizian umbes 15-aastases õpipoisis nii suurt annet, et sai tema peale kadedaks ega tahtnud teda õpetada. Tõenäolisemalt näitasid Tintoretto joonistused nii suurt iseseisvust, et Tizian otsustas, et kuigi Jacopo võib saada kunstnikuks, ei tuleks temast head õpipoissi

Kultuur-Kunst → Kultuurilugu
15 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Kunstiajalugu

renessansist olla langus, vaid lihtsalt teistsuguste taotlustega kunst. Tänapäeval on maneristlik kunst paljudele väga huvitav ja isegi lähedane. 5. Kuidas kujutatakse maneristlikes kunsti teostes inimeste anatoomiat? Too näiteid. Inimeste anatoomia on maneristlikes kunsti teostes moonutatud ­ tihtipeale on nad pikaksvenitatud ja värvid on magusad. Näited: Parmigianino ,,Pikakaelaline madonna" (lk.81) El Greco ,,Püha Martin ja kerjus" (lk.83) 7. Võrdle Tintoretto ,,Püha õhtusöömaaega" Leonardo samanimelise maaliga. Tintoretto ,,Püha õhtusöömaaeg" (lk.82) Leonardo da Vini ,,Püha õhtusöömaaeg" (lk.63) Võrreldes Leonardo teosega mõjub Tintoretto maal väga rahutult. Tintoretto teose värvikasutus on dramaatiline ja kontrastne; kasutatud on tumedaid toone. Maal on täis liikumist. Leonardo teose värvid on rahulikud ja tuhmimad võrreldes Tintoretto maaliga.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
37 allalaadimist
thumbnail
22
pptx

Manerism Itaalias powerpoint

• Kunstnikud ei pooldanud vastureformatsiooni, katoliku usk vastuoluline • Manerism ei taotle harmooniat ja sümmeetriat – vabastas kunstnike fantaasia • Sagedane oli peenutsev ilustamine, elegantsusetaotlus • Maalid • omane ruumikujutuse ähmastumine • Nn mürgiste värvitoonide eelistamine • Seletamata päritoluga valguse kujutamine • Tegelaste anatoomiat kujutatakse moonitatult TINTORETTO (1518- 1594) • Veneetsia kunstnik • Tundeküllased, rahutud, usulise sisuga hiigelpildid • „Püha õhtusöömaaeg“

Kultuur-Kunst → Tarbekunst
5 allalaadimist
thumbnail
5
ppt

Baroque maalikunst

Baroque Maalikunst Võtted · 2 Voolu ­ naturalism ja idealism · Ruumilised inimesed · Keldriluugivalgus · Ilu ja rahu maalil · Naturalistid maalisid igapäevaelu · Asutati esimene kunstiakadeemia Firenzes · Taheti taotleda petliku ruumi mõju · JäljendatiSixtuse kabeli laemaali Tintoretto Crutifix Caravaggio maalid Püha Peetruse keeldumine Lazaruse elluärkamine ja Kristuse haudapanek

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
17
doc

El Greco

maailma üks kuulsamaid maneriste, kuid kunstnikuks kujunes ta Veneetsias olles umbes aastatel 1560-1576. Tal oli juba lapseeas väga hea kunstianne, aga tõeliselt avaldus see alles hiljem, kuna Kreeta poolkäsitöölik ikoonimaalimine, mis tema loomingut siiski mõjutas, ei suutnud teda rahuldada. Veneetsias olles vaimustus ta Püha Markuse kirikust ja sealsetest maalidest. Ta sai õpetust selliselt suurmeistrilt nagu Tizian (,,Maarja taevaminek"), samas avaldas talle palju mõju ka Tintoretto (,,Püha õhtusöömaaeg") ja Michelangelo (Sixtuse kabeli laemaal) looming. Itaalias olles arenes tema anne kunstimeisterlikkuseni. Aastal 1572 saabus kunstnik Hispaaniasse, kus ta kohtsas Jeromina de las Cuevast, kellesse ta ka armus. Temast on maal ,,Daam karusnahaga" (Lisa nr 8). 1577. aastal asus ta elama Toledosse, kus teda hakati kutsuma El Grecoks, mis hispaania keeles tähendab kreeklast. Selle nime all on ta ka kunstiajalukku läinud.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
47 allalaadimist
thumbnail
3
odt

RENESSANSS, MANERISM

Maneristide maalidele on omane ruumikujutuse ähmastumine, ebatavaliste, tihti nn. mürgiste värvitoonide eelistamine ja seletamatu päritolu valguse kujutamine. Inimeste anatoomiat kujutatakse moonutatult, näiteks on kehad ebaloomulikud pikad. TINTORETTO(1518-1594). See Veneetsia kunstnik maalis tundeküllaseid usulise sisuga hiigelpilte. ,,Pühas õhtusöömaaja" suunab ta laua diagonaalselt pildi sisse. Perspektiiv on isegi liialdatud, kuid ruumi piirid mattuvad hämarusse. Tintoretto teosed on enamasti rahutud, ebasümmeetrilised, mõnikord on nende keskosa tühi, dramatism suurendavad heletumeduse kontrastid ja teatraalsed valgusefektid. Virtuooslikkust taotleti ka skulptuuris. Arhidektuur on maneristlikuks nimetatud ehitise üksikoasde lõtva seostamist ja kaunistustega liialdamist, samuti pikki anfilaade- tubaderidu kohakuti olevate ustega, mille avamisel saab vaadata läbi kõigi tubade.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
21 allalaadimist
thumbnail
11
ppt

Sõjajumal Arese ja tema kujutamine kunstis

Sõjajumal Peajumal Zeusi ja tema naise, taevajumalanna Hera poeg Sõja ja hävingu sümbol Vihatuim jumal Verejanuline, julm Iseloomuomadused Õudutekitav iseloom Jõhkrus Argpükslikkus Rumalus Tormakus Kiuslikkus Sümbolid Kilp Kiiver Ka oda, kui surmatoov relv Nelirakend Messingust raudrüü Arese kujutamine Arese kultust välja ei kujunenud Aresest on loonud kujusid Thorvaldsen ja Canova ning maale Bottichelli, Tintoretto , Rubens , Velazquez , Rembrandt ja Corinth. Arese kujutamine Kiivri ja kilbiga, ründeasendis Istuvana, relvad tema ette maha asetatud Kujutavas kunstis tugineti Kreeka müütidele Alessandro Botticelli. Venus and Mars. 1483. National Gallery, London, UK Diego Velázquez. Mars. c. 163941. Museo del Prado, Madrid, Spain Kasutatud kirjandus: Tartu Ülikooli semiootika osakonna referaat (Lona Päll) http://et.wikipedia.org/wiki/Ares

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
9
odt

Diego velazquesi elulugu

olulist rolli. Abiellus 1618. aastal oma õpetaja tütre Juana Pachecoga. Abielust sündis kaks tütart, kellest küll üks suri üsna pea peale sündi. Aastal 1623 asub Velazquez Madriidi, kus võidab peaministri Olivarese ja kuningas Felipe poolehoiu.Järgmistel aastatel maalib kuninga ja ta lähedaste portreesid. Aastatel 1629-1631 veedab kunstnik poolteist aastat Itaalias. Otsustava tähtsusega tema kunstiarengule on tutvumine Veneetsia maalikunstiga, eriti Tintoretto loominguga. Velazquezi maalimisviisis tekib nüüd muutusi. Aastatel 1649-51 sooritab ta teise reisi Itaaliasse . Pärast seda maalib oma parima maali paavst ,,Innocentius X portree." 4 Looming Juba 20 aastasena oli ta leidnud oma stiili. Selle peamine iseärasus on kõige otsekohesem ja kõige võltsimatum loomutruudus (e. naturalism). Velazquesi noorpõlve perioodile on iseloomulikud nn. Bodegone maalid, kus rahvatüübid

Kultuur-Kunst → teaduslikku uurimistöö...
20 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Dateeri renessanssiajastu

30. Kes oli tuntuim Eestist pärilt renessansiajastu kunstnik? 31. Mis hoone Tallinnas on parim näide renessanssarhitektuurist Eestis? Mustpeade vennaskonna hoone 32. Mis on manerismi iseloomulikud jooned? kujutatakase rahutut inimest loobuti kolmnurksest kompositsioonist värvid on magusad ülevoolav kirjutamine kõrgrenesanssi eri suurmeistrite nõksude matkimine ja kokku segamine. 33. Kuidas on aegade jooksul muutunud suhtumine manerismi? 34. Võrdle Tintoretto "Püha õhtusöömaaega" üks autor leoranrdo da vinci teine tintoretto, b-s üritatpöörata tähelepanu jumalaale laua ääres kuigi teda oli näha rohkem kui tavalisi inimesi, a-s on jumal laua keskel. 35. Kes on tänapäeval tuntuim manerist? El Greco,

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Manerismi referaat

sõrmi läbi Olovernese juuste. Võibolla püüdis Cranach jätta muljet Juuditisilmakirjalikkusest ja peegeldas verist tapatööd vaid naise karmiinpunase riietuse, sealhulgas silmatorkava sametkübara abil. Küll on aga selge, et ta kujutas maalidel oma ajastu saksa naise tüüpi, kuigi näitas neid Juuditi, Venuse või Lucretiana. 3.Maneristid tõstsid esile rahutu atmosfääri ja veidra, viirastusliku maailma. Tintoretto maalidel toimub kõik nagu kõrgemate taevalike jõudude tahtel. Tema tegelased sarnanevad salapärastele olenditele, kes ebateadlikult estikuleerivad ja väljendavad nii oma hingeelamusi. Pildil "Ariadne, Venus ja Bakchos" paiskub Venus ainult korraks kohale, sätib kiiruga Ariadne tähepärga, õnnistabBakchose abielusõrmust ja tormab keerisena taevasfääridesse tagasi. 4.Maneristlikud teosed on magusate värvitoonidega, ilutsevad, keerukad, kirjeldavad.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
3
rtf

Kunstiajaloo kontrolltöö (2)

kunstiajaloo langusajaks. 7.Iseloomusta maneristliku maali. Ekstavakantne kujutamisviis, kasutatakse jõuliselt heleda ja tumeda kontrasti.. Värvid muutuvad tumedamaks, süngeks. Iseloomulik tusatsev ja irooniline alatoon. Figuurid sagedasti pikaks venitatud ja asendid olid ebaloomulikud.Kompositsioonis paigutatakse S-tähe kujuliselt.Taheti et laed annaks kõrgust juurde. Teemaks peamiselt mütoloogia.Värvid sinakad ja tuhmad. Palju maaliti aktimaale, haarava pilguga . 8.Võrdle Tintoretto teost "Püha õhtu söömaaeg" da Vinci teosega. Da Vinci teos on fresko tehnikas ehk otse krohvile ja soojades toonides ja reeglipärane. Tintoretto teos aga on tahvelmaal ja näeb välja nagu põrgu , tumedad värvid. Seega erinevused on jõulised. 9.Maneristlik skulptuur? Benvenuto Cellini- "Perseus".Üks tema tippteoseid.Täheldas Michelangelo mõjutusi. Teemadeks mütoloogia. Teos oli ilmekas ja kõnekas ja muidugi jõuline."Kullast

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Renessanss

Prantsusmaa, 3korda röövitud. 12 aastasena viidi itaaliasse. 1553 aastal sai temast Rooma Lateraani kapellmeister, mis annab talle tugeva lükke karjääris ja helilooja kujunemisel. 1555 trükitakse veneetsias ta teoste 1. kogumik . Ta tegi enamasti kirikumuusikat, tema looming oli impulsiivne, dünaamiline, värvirohke. Julged võtted, mis ei vasta polüfooniareeglitele. Ta oli teinud vägapalju erinevaid teoseid(missa, motett, ilmalikud laulud). Seitse kahetsuspsalmi. Maalikunstnik tintoretto. Lutheri koraaliks nim. Saksa protestantlikku kirikulaulu, mille aluseks on stroofiline värsstekst, mille igas salmis on korduv viis. Nendest on tehtud ka mitmehäälseid kooriseadeid. Guillaume de Machaut, Jesquin Desprez, Orlando di Lasso, Clement Janequin, Giovanni Pierluigi da Palestrina Itaalia madrigal erinevus inglise madrigalist ­ Inglise madrigal oli rahvalikum ning ta

Muusika → Muusikaajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
8
pptx

Antiikjumalad ja nende kujutamine kunstis - Ares

VanaKreeka perioodil: Ares vägivalla õhutaja, tormakas ja kirglik armastaja, hoolimatu sõber. Vana Rooma perioodil: Mars kummardati erinevalt tema kreeka vastest aresest rohkem kui ühtki teist rooma jumalat. Arese kujutamine Kuna Arest ei rahva seas ei austatud ,pigem kardeti ja vihati ,ei kujunenud välja ka tema kultust. Erinevalt Rooma Marsist. Aresest on loonud kujusid Thorvaldsen ja Canova ning maale Bottichelli, Tintoretto , Rubens , Velazquez , Rembrandt ja Corinth. Skulptuurid Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
12
ppt

Diego Velazquez

ka filosoofiat ja keeli Juba varajases nooruses lõid välja tema kunstianded ja viidi esimese õpetaja, Francisco de Herra käe alla. Abiellus 1618. aastal oma õpetaja tütre Juana Pachecoga. Aastal 1623 asub Velazquez Madriidi, kus võidab peaministri Olivarese ja kuningas Felipe poolehoiu. Elulugu Järgmistel aastatel maalib kuninga ja ta lähedaste portreesid Otsustava tähtsusega tema kunstiarengule on tutvumine Veneetsia maalikunstiga, eriti Tintoretto loominguga Aastatel 1649-51 sooritab ta reisi Itaaliasse, pärast mida maalib oma parima maali paavst ,,Innocentius X portree." Looming Juba 20 aastasena oli ta leidnud oma stiili - naturalism Velazquesi noorpõlve perioodile on iseloomulikud nn. Bodegone maalid, kus rahvatüübid esinevad kõrvuti puuviljade, toiduainete ja lilledega Mitmeid aastaid maalis ta Hispaania kuningakoja liikmeid ja tuttavaid

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
12 allalaadimist
thumbnail
23
odt

Pildileht

Pildileht Itaalia arhitektuur, skulptuur ja maalikunst 15-16.sajandil ning manerism Pildilehe koostas: Juhendaja: Tallinn 2009 1. Itaalia arhitektuur 15. sajandil Filippo Brunelleschi (1377-1446). Cupola of Florence Cathedral 1420-1434. Great Dome 1420-1461 Leon Battista Alberti (1404-1472). Santa Maria Novella, Florence 1456- 1470 Church of San Francesco, Rimini 1450 2. Itaalia skulptuur 15. sajandil Lorenzo Ghiberti (1378-1455) Madonna lapsega Saint Matthew 1419-1421 Donatello (1386-1466) Taavet, pronksist Mary Magdalene 1455 Andrea del Verrocchio (1435-1488) Taavet, pronksist Putto Poised on a Globe 1480 Luca della Robbia (u. 1400-1482) Madonna col Bambino Keraamiline lagi, Portugal...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
1
doc

IV-V põlvkond, muusikaajalugu, renessanss, konspekt

IVPõlvkond tegevusaeg 1520-1560, Euroopa kultuuris kriisiaeg, Habsburgide Dünastia(võimuvõitlus) ja kirikureformatsioon. Kultuur hakkas lagunema. 16. saj muusikas läks järjest rohkem hinda tugev isikupära individiuaalsus. Mitte grupistiili järgimine. Vahe heliloojate vahel ei olnud suur. J.Desprezi loomingus oli häälte võrdsus ja tasakaalustus tähtis vorm, see jätkub IV põlvkonnas. 3ndas oli 4häälne komposisatsioon, 4ndas põlvkonnas tuleb 5-es hääl juurde. Seda perioodi käsitlevad muusikud kui maneristlikkut käitumist. 16.saj II poolele on iseloomulik muusika reservata ­ väikesele muusikaringile reserveeritud muusika. Meistrid *Nicolas Combert *Adriant Willaert Vpõlvkond sündinud 1520, tegevusaeg 1570-1600, itaallased tõusevad väga kiiresti esile, jätkati vana asja, aegamisi sulas see kokku Itaalia modernistliku muusikaga, tolle aja muusikas sai ideaaliks jõuline, värvirohke isikupära väljendus, selle eesmärgiga, et saavutada suuremat t...

Muusika → Muusikaajalugu
13 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Evald Okase referaat

mõjutusel hakkas koolis esile kerkima üldjoones realistlik suund. Tänu sellele võis noore kunstiõpilase Okase loomupärane talent areneda õiget rada. Maalimise ja joonistamise kõrval süvenes tal huvi ka teiste kujutava kunsti liikide vastu. Ta tegeles aktiivselt skulptuuriga , arendades sellega oma vormitunnet. Evald Okast vaimustasid juba varakult itaalia renessansiaja meistrite tööd. Tema ideaaliks oli Itaalia suurmeister Tintoretto. Need Tintoretto tõekspidamised kunstiküsimustes, mis pole kaotanud oma väärtust ka tänapäeval , osutusid noorele kujunevale kunstnikule suurt abi. Tintoretto omistas esmajärgulist tähtsust joonistamisele, rõhutades, et joonistamisoskuse võib omandada ainult visa tööga. 1937. aasta kevadel lõpetas Evald Okas Riigi Kunsttööstuskooli dekoratiivmaali osakonna meistriklassi kiitusega, omandades rakenduskunstniku diplomi. 5 1938. a sügisel astus E

Kultuur-Kunst → Kunst
63 allalaadimist
thumbnail
5
pdf

Manerism Itaalias

Pikakaelaline madonna El Greco (1541 - 1614) - On tänapäeval kuulsaim manerist. Algselt pärit kreeka saarelt, kuid läinud ajalukku hispaania kunstnikuna. Talle on omane kehade venitamine ja mõistusega seletamatu valguse ja ruumi kujutamine. Püha Martin ja kerjus Tintoretto (1518 - 1594) - On Veneetsia kunstnik, tuntud oma usulise sisuga hiigelpiltide pooles.Teostele on omane rahutus, ebasümmeetrilisus, heleda ja tumeda kontrast ning teatraalsed valgusefektid, Tihti on piltide kesk osa tühi. Püha õhtusöömaaeg Taust: Majandus: religioosed sõjad, reformatsioon oli katoliku kiriku vastu. Majanduslik vapustus. Linnade iseseisvuse häving. Üldiselt oli manerism kunstiajaloo langusaeg kuna esinesid plagiaat teosed

Kultuur-Kunst → Kunst
1 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kontrolltöö renessanss

Ebatavaliste nn mürgiste värvitoonide eelistamine. Valguse rõhutatud kasutamine. Inimese anatoomia on moonutatud. Oluliseks peeti tunnete ülevoolavat kujutamist. · Esialgu arvati, et maneristid püüdsid jäljendada mõne suurmeistri, näiteks Raffaeli välist vormi ja käekirja, kuid ei tabanud tema loomingu vaimset sisu aga ajapikku suhtumine muutus ajapikku on õpitud manerismi hindama kui teistsugust ja huvitavat kunsti. · Jacopo Tintoretto. ''Püha õhtusöömaaeg''. El Greco ''Püha Martin ja kerjus''

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
116
pdf

Renessanssi sünd Itaalias

Maneristide tööd mõjuvad pisut elukaugete ja fantastilistena, neist õhkub liialdatud tundeid ja paatost, värvigamma on ebatavaline, valgus kummaline. GAG, Marju Liidja, 2005 El Greco (1541-1614). Vasakul Püha Martin ja kerjus, paremal Püha Andreas ja Püha Franciscus. El Greco. Krahv Orgazi haudapanek. El Greco. Vasakul Karjased Jeesuslast kummardamas, paremal Toledo äikeses. Tintoretto (1518-1594). Püha õhtusöömaaeg. Tintoretto. Detail Doodzide palees asuvast maalist Paradiis (7x22m).

Kultuur-Kunst → Kunst
124 allalaadimist
thumbnail
116
pdf

Renessanss

Maneristide tööd mõjuvad pisut elukaugete ja fantastilistena, neist õhkub liialdatud tundeid ja paatost, värvigamma on ebatavaline, valgus kummaline. GAG, Marju Liidja, 2005 El Greco (1541-1614). Vasakul Püha Martin ja kerjus, paremal Püha Andreas ja Püha Franciscus. El Greco. Krahv Orgazi haudapanek. El Greco. Vasakul Karjased Jeesuslast kummardamas, paremal Toledo äikeses. Tintoretto (1518-1594). Püha õhtusöömaaeg. Tintoretto. Detail Doodzide palees asuvast maalist Paradiis (7x22m).

Ajalugu → Ajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Orlandus Lassus ja Giovanni Pierluigi da Palestrina

(,,Kaja") sarnaselt Machaut'le teosed kasutab rohke ja vähese tekstiga osades kahte erinevat stiili. Maalikunstik, Tema loomingut on võrreldud Loomingut on võrreldud enne kellega on tolleaegse maalikunstniku Tintoretto tema sündi tegutsenud Raffaeli maalidega. maalidega. heliloojat võrreldud · tema loomingus leidis oma · Palestrina oli tohutu mõju viimase kõrgpunkti arengule katoliku kiriku Madalmaade muusika ja tema töid võib vokaalpolüfoonia tõlgendada ka kui

Muusika → Muusikaajalugu
50 allalaadimist
thumbnail
16
ppt

Diego Velazquez

võltsimatum loomutruudus ja naturalism Eriti iseloomulikud Velazquezi noorpõlve perioodile on nn. Bodegone maalid, kus rahvatüübid esinevad kõrvuti puuvilja, lillede ja toiduainetega. Nende tugev, selge maalimisviis ja tumedad varjud meenutavad itaalia naturalistide (Michelangelo Caravaggio ja José Ribera) laadi Otsustava tähtsusega meistri kunstiarengule oli tutvumine Veneetsia maalikunstiga, eriti Tintoretto loominguga Velázqueze maalimisviisis tekib nüüd muutus; ta loobub üksikvorme teravalt modelleerivast laadist ja pöördub puhtmaalilise käsitlusviisi poole, mis tunneb ainult pinda ja hülgab detailse sisejoonistuse ning lihtsustab kõike viimse võimaluseni ja sulatab kokku üksikasju Pintslitehnika on lai, vedel ja voolav nagu vesivärvimaalis Haruldase meisterlikkuse saavutab kunstnik atmosfääri kujutamisel; valgus ja õhk on talle tähtsamaiks abinõuks

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
17 allalaadimist
thumbnail
12
xlsx

Kunstisuundade tabel

Stiil Aeg Rooma 8. saj e.m.a - 5. saj m.a.j. Barokk 16.-18. saj Manerism 16. saj Egeuse 26.-12. saj e.m.a. Mesopotaamia 36.-6. saj e.m.a. Merovingid 6.-9. saj Romaani 10.-12. saj Vanakreeka 8.-3. saj e.m.a. Klassitsism 18.-19. saj Varakristlus 1.-6. saj Egiptuse 31.-1. saj e.m.a. Rokokoo 18. saj Bütsant 4.-15. saj Hellenism 330.-30. a. eKr Karolingid 6.-9. saj Renessanss 14.-16. saj Vanavene 10.-17. saj Romantism 19. saj Gootika 12.-16. saj Realism 19. saj Etruski 8. saj eKr Impressionism 19. saj Iseloomul...

Kultuur-Kunst → Kultuuriajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Veneetsia koolkond

protestantide üle o PAAVST PAULUS III ­ lõpetamata sest paavstile need ei meeldinud kunagi o Natüürmordi tõi ITAsse Madalmaadest ­ eluta esemed ,,PUUVILJAVAAGEN" o Tiziani POEG matkis hästi oma isa stiili ja ilmselt lõpetas ka isa viimased tööd kui too suri o Õpilaste seas mitmed tuntud kunstnikud, kes on üldiselt maneristid. Kopeerivad T. stiili. Kuulsaimad P. VERONESE ja TINTORETTO V. tuntud suurte söömaaegadega. "PIDUSÖÖK LEVI MAJAS" ­ algselt Püha õhtusöömaaeg. Ka "KAANA PULM". Maalinud Doodzide palees suuri seinamaalinguid. Tintorettole iseloomulik taevasse tõusmised ja taevast laskumised. ! 1. keldri-luugivalguseefekt · PÜHA ÕHTUSÖÖMAAEG o EL GRECO ­ kuulus ESP kunstnik , Tiziani õpilane · 17.saj ven. kunstnikke ei andnud

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
31 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Renessanss

1) RENESSANSS-''taassünd''; 14 saj Itaalias alguse saanud ajajärk, mida iseloomustas antiigi juurde tagasipöördumist ja selle taaselustamist. R. tähendas üleminekut keskajalt uusajale, millega kaasnesid sotsiaalsed, ideoloogilised ja kultuurilised murrangud. Maailmavaateks kujunes humanism, kasvas inimese eneseteadvus, algas inimese vabaareng. Langes rüütellik moraal ning tõusis enesekesksus ja ükskõiksus. 2) R. sündis Itaalias, kuid sellel ajal oli Itaalia jaotatud erinevate valitsejate vahel, ilmaliku ja kirikliku võimu vahel. Põhja-Itaalia suurlinnad olid sel ajal üsna autonoomsed ning üks tugevamaid ja jõukamaid linnu oli Firenze, mis oli ühtlasi ka varaR. keskuseks. Firenzes oli väga arenenud kaubandus ja pangandus. R. on jaotatud kolme perioode: 1. varaR 14-15saj keskuseks Firenze; 2. kõrgrR 16-17 saj keskuseks Rooma ja Veneetsia; 3. hilisR 17 saj ­ siis see e...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
32
pdf

RENESSANSSIAJA KUNST (SUURETOSED JA ÜLDISELOOMUSTUS)

❖ MEDICITE HAUAKABEL FIERENZES Maalikunst Veneetsias ❖ GIRGIONE - “Magav Veenus”, “Äike” ❖ TIZIAN - “Maarja taevaminek”, “Urbino Venus”, “Maksuraha”, “Karl V” ❖ PAOLO VERONESE - “Pidusöök Levi majas” Manerism Itaalias ❖ Eemaldumine renessansi ideaalidest ❖ Ruumikujutuse ähmastumine, ebatavalised värvid, seletamatu päritoluga valgus ❖ PARMIGIANINO - “Pikakaelaline madonna” ❖ TINTORETTO - “Püha õhtusöömaaeg” ❖ EL GRECO - “Krah Orgazi haudapanek” ❖ CORREGIGIO - “Maarja taevaminek” Parma toomkirikus ❖ benvenuto cellini - Perseus Madalmaade kunst. 15. sajand ❖ Madalmaade kunsti iseärasused - puudusid jumalikud proportsioonid, inimesed olid võrdsed, usulised meeleolud olid siiramad kui Itaalias, hingeelu avamine oli peamiseks eesmärgiks. ❖ Tahvelmaalid ❖ Õlivärvid

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Diego Velazquez

peegliga", hulga kuninga ja tema pereliikmete ning õukondlaste (õuenarride, kääbuste jt.) portreid. · Need on teostatud lihtsas, asjalikus, tõsises ja veenvas laadis. Figuurid on neil tumedad ning asuvad lihtsal heledal ja siledal taustal. "Venus peegliga" (1644­48) 1629-1631 veetis Velázquez poolteist aastat Itaalias, peatudes pikemalt Veneetsias ja Roomas. Ta tutvus Veneetsia maalikunstiga, eriti Tintoretto loominguga. Velázqueze maalimisviisis tekkis muutus, ta loobus üksikvorme teravalt kujutavast laadist ja pöördus puhtmaalilise käsitlusviisi poole, mis tundis ainult pinda, hülgas üksikasjaliku sisejoonistuse, lihtsustas kõike ja sulatas üksikasju kokku. Balthasar Carlose ratsaportee, 1632-1634 ·

Varia → Kategoriseerimata
3 allalaadimist
thumbnail
32
pptx

Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint

Third level Fourth level Fifth level ,,Maarja taevaminek" Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level ,,Flora" Tintoretto (1518-1594) Liigub baroki piiril Raskuspunkt pildi servale Diagonaalne kompositsioon Meeleolu on sünge ja kosmiline Tume koloriit Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level ,,Püha Markuse ime" Paolo Caliari ehk Veronese (1525-1588) Tööd hõbehalli koloriidiga Toredus ja pidulikkus

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
4
doc

FOVISM

laik, ta joonistus oli visandlik, kuid väga ilmekas. KORDAMISKÜSIMUSED 10KORDAMISKÜSIMUSED 11. KLASSILE KUNSTIAJALOOS KÜSIMUSED. 1. Kus ja millal sai alguse renessanss? 2. Tähtsamad renessanssajastu arhitektid ja ehitised. 3. Renessanss ajastu skulptuur. 4. Itaalia maalikunst 15.-16. sajandil. Sandro Botticelli ,Giorgione, Tizian, Leonardo da Vinci, Raffael. 5. Manerism – Tintoretto, El Greco 6. Mis tingis Madalmaades kunsti kiire arengu? 7. Maalikunst Madalmaades – Jan van Eyck, Hieronymus Bosch, Pieter Brueghel vanem. 8. Renessanss Saksamaal – poliitiline olukord, usu reformid,tähtsamad maalikunstnikud. 9. Renessanss Eestis 10. Miks arenes Prantsusmaal renessansskunst eelkõige kõrgklassi hulgas? 11. Iseloomusta Louvre i lossi. 12. Kuidas iseloomustad 17. sajandit Euroopas nii kunsti kui ajaloo seisukohalt? 12

Kultuur-Kunst → Kultuur
1 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Klassitsimi ja renessanssi ajastu kokkuvõte

kooriseade, igas salmis korduv viis, stroofiline värsstekst nt. ''üks kindel linn ja varjupaik'' 4. Tabel Oralndus lassus / orlando di Giovanni pierluigi da Palestina lasso Loomingu üldisel Reekviemid, passioonid, Vaimulik muusika magnifikaadid Maalikunstnik, kellega Tintoretto Raffael heliloojat on võrreldud 5. Tabel Heliloojad Zanrid D. desprez Uusi ei olnud.. missatsükkel, ühetekstiline ladinakeelne motett, polüfooniline ilmalik laul, kaanono, motett Orlandus lassus, P.de monte Reekviem, magnifikaadid, passioonid,ilmalikud laulud 6. Ilmalik muusika Iseloomusta itaalia ilmalikke lauluvorme 16.saj .

Muusika → Muusikaajalugu
33 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Kunstisuunad ja stiilid

tunnete ülepaisutus, Nicolas Poussin, teatraalsus, üllatavus, Frans Hals, abatavalisus. Rembrandt Manerism 16. saj keskel Peenutsemine, kunstlikkus, Jacopo Carrucci, maneerlikkus Tintoretto, Parmigianino Egeuse kunst 26.-12. saj e.m.a. Haarav, peenemaitseline, Knossose loss, vaas (Kreeka-mükeene) heledad rõõmsad värvid. kaheksajalaga, Inimesi kujututati Atense varakamber, Egiptusepäraselt Mesopotaamia kunst 36.-6. saj e.m.a Suurejoonelisus

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
34 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Tiziano Vecelli

Lühidalt Tiziano Vecelli või Tiziano Vecellio (circa. 1485 ­ August 27, 1576), paremini tuntud nime all Titian, oli 16. sajangi Itaalia Renessansi Veneetsia koolkonna juht. Tiziani õpilaste hulka kuulusid: El Greco, Tintoretto, Paris Bordone, Parrasio Micheli, Damiano Mazza ja Polidoro Lanzani. Ta sündis Pieve di Cadore's, Belluno lähedal Veneetsias. Tema elu jooksul kutsuti teda ka Da Cadore-iks, tema sünnikoha järgi. Tema aja kunstiinimesed nimetasid teda "päikseks väikeste tähtede kõrval", Titian oli üks mitmekülgsemaid Itaalia maalikunstnikke, võrdselt oskuslik portreede ja maastikumaalidega (esimesed kaks zanri, mis tõid talle ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
30 allalaadimist
thumbnail
122
ppt

BAROKK HISPAANIAS

Felipe IV õukonda kunstnikuks, kus maalis rea kuninga ja õukonna portreesid. Need on teostatud lihtsas, asjalikus, tõsises ja väga veenvas laadis. Tumedad figuurid asetuvad heledale siledale tagaplaanile.  Aastal 1629 esimene mütoloogiline teos „Joodikud“. Velazquez saab inspiratsiooni antiikmütoloogiast ja külaelust. See on realistlik, grupiportreed ja žanripilti meenutav realistlik maal. Joodikud (1628-1629)  Tutvub Itaalias Tintoretto loominguga, mille mõjuna pöördub puhtmaalilise käsitlusviisi juurde, loobub detailsest joonistusest ning lihtsustab kõike viimase võimaluseni, sulatab üksikasjad kokku. Pintslitehnika on lai ja voolav. Saavutab haruldase meisterlikkuse atmosfääri kujutamisel; valgus ja õhk saavad tähtsaimateks vahenditeks kompositsioonilise terviku saavutamisel.  Uues laadis on teosed „Vulcanuse sepikojas“, „Infant Baltasar Carlos“

Kultuur-Kunst → Kultuur
2 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Renesanss

teedrajavaks tööks: Maksuraha ­ punast värvi kasutatakse heleda värvina tumedal taustal; religioossed: Maarja taevaminek e. Assunta Frahri kiriku jaoks, portreist: mees kindaga, Flora, mees linnuga, autoportreed, Paavst Paulus III nepootidega; alastimaalidest: Urbino Venus (Giorgione eeskujul); Danae; lõpus isel. kontuuride kadumine, kuldpruun toon, värvimaali asemel toonmaal, üleminek õlimaalile; kunstnike kõrg-renessanssist: Del Sarto, Bartolommeo, Correggio, Sansorino, Tintoretto. Manerism: Itaalias, väljendati kõrg-reness. kunstnike stiili, oluliseks tehniline virtuooslikus, sümmeertia ja harmoonia polnud olulised; omapärase stiili otsimine; värvid tumedad, mürgised, ebamaised; kehad pikaks venitatud; poosid ebaloomulikud; kuulsaim: El Greco ­ sündis Kreeta saarel, õppis ja tegutses Veneetsias; pikaksvenitatud figuurid, ebamaised värvid; tööd: Krahv Orgazi haudapanek, Püha Martinus ja kerjus, Püha Maurizius ja Teeba leegion; Itaalia kunstnikest:

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
72 allalaadimist
thumbnail
13
ppt

Renessanssiaegne kunst

väljendusvahendid. Giorgione kuulsaim töö on "Magav Veenus" - lüürilise meeleolu ja sooja koloriidiga. Tiziani kuulsaimad tööd: "Taevane ja maine armastus"; "Flora"; "Tüdruk puuviljadega"; "Maksuraha".Tizian tegi ka häid portreepilte: "Paavst Paulus III portree" ja "Püha Sebastian". Tiziani hilisemate tööde pintslitehnika on järjest vabam ja liikuvam ning kergem, kaovad kontuurid ja detailid, värvimaali hakkab asendama toonmaal. Teistest Veneetsia maalijatest on tähtsamad Jacopo Tintoretto (1518-1594) ja PaoloVeronese (1528-1588). Tizian-Tüdruk puuviljadega Renessanss teistes Euroopa maades Peamised maad, kus renessanss levis, olid Madalmaad, Saksamaa ja Prantsusmaa. Madalmaade kunstis oli väljapaistvaid saavutusi maali alal. Prantsusmaal aga arenesid kõige silmapaistvamalt skulptuur ja arhitektuur, Saksamaal seevastu graafika ja trükikunst. Saksamaa on peale Itaalia ainus maa, kus võib rääkida kõrgrenessansist kui omaette etapist. See vältas ainult 16. sajandi

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
43 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Renessanssi kunsti kokkuvõte

Renessanss ehitus Itaalia, vararenessanss Brunelleschi(1377-1446)- Firenze toomkirikule kupli ehitamine- esimene renessanssi näide. Antiikse portikuse(käik) eeskujul tegi ta" leitud laste kodu". Capella Pazzei ,Santa Croce kiriku õuele. Väga suur ehitus toimus ilmalikes ehitistes ­ palazzo(palee sarnane) Alumine korrus rustikaalses stiilis( tahumata suured kiviblokid) Tuntumad Palazzod: Pitle, Strazzi, Rucellai- selle arhitekt Alberti rajas uue lossi tüübi( vertikaalselt liigentatud süvenditega) . San Andrea kirik Veel arhitekte: da Sangallo, da Laurana. Lombardi, Tullo jne. Kõrgrenessanss(itaalia) Bramante(1444-1541). Väike templientto? San Pietro immortario kloostri õuel. Sai ülessandeks alustadaVatikani lossi ümberehitamist ( Varakristliku basiilika asemele Peetri kirik- ta tegi selle esialgse projekti , tema surma järel jätkas selle ehitamist Michelangelo. Michelangelo-(1475- 1564) Ümbr...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
12
doc

11. klassi õpiku küsimuste vastused

4. Milline oli maneristlike maalide ruumikujutus? Millist omapärast kompositsiooni võis esineda? Milliseid värvitoone eelistati? Ähmastumine, ebatavaliste tihti nn mürgiste värvitoonide eelistamine ja seletamatu päritoluga valguse kujutamine. Kolmnurk võib seista hoopis teravikul. 5. Kuidas kujutatakse maneristlikes kunstiteostes inimeste anatoomiat? Too näiteid. Inimeste anatoomiat kujutatakse moonutatult, kehad on ebaloomulikult pikad. 6. Mille poolest on eriline Tintoretto maal "Paradiis"? Kus see asub? See on suurim kunagi lõuendile maalitud pilt. Paikneb Doodzide palees. 7. Võrdle Tintoretto "Püha õhtusöömaaega" Leonardo samanimelise maaliga. Tintoretto suunab laua diagonaalselt pildi sisse. Perspektiiv on liialdatud, kuid ruumi piirid mattuvad hämarusse. Kristus on keskel, kuid ruumi sügavuvses ja esiplaanil on teenijad. Leonardo maalil on üksikfiguuri asend, valguse-varju ja perpektiivi kasutamine väga kaalutletud kuid loomulikuna. 8

Kultuur-Kunst → Kunsti ajalugu
102 allalaadimist
thumbnail
9
odt

Kunstiajaloo referaat - Diego Velazquez

Kuressaare Gümnaasium Diego Velazquez Referaat Sigrid Järsk 11.b Kuressaare 2011 Sisukord Sissejuhatus..........................................................................................................................................2 Elulugu.................................................................................................................................................3 Madriid.................................................................................................................................................3 Looming...............................................................................................................................................4 Maalid...............................................................................................................................................4-6 Kasutat...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Diego Velazquese

Diego Velazquez Diego Rodríguez de Silva y Velázquez (6. juuni 1599 -- 6. august 1660), enamasti tuntud nime all Diego Velázquez, oli barokiajastu Hispaania kunstnik. Teda peetakse Hispaania kuulsaimaks kunstnikuks. Velazquez sündis Sevillas, mis oli tol ajal tähtsaim kunstikeskus Hispaanias. Ta õppis järgemööda kahe tuntuma kohaliku meistri, Francisco de Herrera vanema (1576--1656) ja Francisco Pacheco (1564--1654) juures, kuid tema kunstnikuisiksuse väljakujunemisel ei mänginud vist kumbki mingit osa. Juba 20 aasta vanusena oli noor geniaalne meister iseseisvalt leidnud oma stiili. Selle peamine iseärasus on kõige otsekohesem ja kõige võltsimatum loomutruudus ja naturalism. Eriti iseloomulikud Velazquezi noorpõlve perioodile on nn. Bodegone maalid, kus rahvatüübid esinevad kõrvuti puuvilja, lillede ja toiduainetega. Nende tugev, selge maalimisviis ja tumedad varjud meenutavad itaalia naturalistide (Michelangelo Caravaggio ja José Rib...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
18 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun