Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Manerism Itaalias powerpoint (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Manerism  Itaalias
Manerism
16. sajand
• Eemaldumine renessansi ideaalidest
•  Kadus  usk maailma harmooniasse, inimmõistuse jõusse, 
eneseteostusse
• Manerism – periood Euroopas renessanssi 
järel ja baroki eel
• Halvustavas tähenduses
• 19. saj peeti kunstiajaloo langusajaks
Suhtumine  manerismi
• Arvamus, et igal ajal omanäoline  kunst  
• Hinnatakse renessanssi
•  Kõrgrenessanss  ei saa olla ainuvõimalik kehtiv hea 
kunst
• Tänapäeval hinnatakse manerismi teisiti – 
teistsuguste taotlustega kunst
• Huvitav, lähedane
Maneristid
• Võtsid  renessansist  palju üle, kuid oluliseks ei peetud 
enam loodust ja antiikkunsti
• Tähtsustati: 
•  Keeruliste  tehniliste ülesannete lahendamist
• Materjali virtuooslikku valitsemist
•  Kunstnikud  ei pooldanud vastureformatsiooni, katoliku 
usk vastuoluline
• Manerism ei taotle harmooniat ja sümmeetriat – vabastas 
kunstnike  fantaasia
•  Sagedane  oli peenutsev ilustamine, elegantsusetaotlus
• Maalid 
• omane ruumikujutuse ähmastumine 
• Nn mürgiste värvitoonide eelistamine
• Seletamata päritoluga valguse kujutamine
Vasakule Paremale
Manerism Itaalias powerpoint #1 Manerism Itaalias powerpoint #2 Manerism Itaalias powerpoint #3 Manerism Itaalias powerpoint #4 Manerism Itaalias powerpoint #5 Manerism Itaalias powerpoint #6 Manerism Itaalias powerpoint #7 Manerism Itaalias powerpoint #8 Manerism Itaalias powerpoint #9 Manerism Itaalias powerpoint #10 Manerism Itaalias powerpoint #11
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 11 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-03-25 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 5 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor yanake Õppematerjali autor
Manerism Itaalias powerpoint 2007

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
2
doc

Manerism Itaalias

Kunstiajalugu Manerism Itaalias 1. Milline oli manerismi suhe talle eelnenud kõrgrenessanssi? Milles nad sarnanesid, milles erinesid? Eemalduti renessansi ideaalidest. 16. sajandi sõjad, majanduslikud vapustused, linnade iseseisvuse häving ja vastureformatsioon kõigutasid usku inimmõistuse jõusse, inimese eneseteostuse võimalusse ja maailma harmooniasse. Maneristid võtsid palju renessansist üle, seal hulgas veendumuse, et kunstil on väärtust tema enese jaoks

Kunstiajalugu
thumbnail
6
doc

Manerismi referaat

Narva Eesti Gümnaasium Referaat Manerism Katti Tsirkova 12.klass Narva, 2011 Manerism Mis on manerism ? Itaalia kunsti tabas langus ning 16. sajandil, mil ei jälgitud enam loodust, vaid püüti jäljendada tuntud meistrite laadi ja nende kombeid tekkis eraldi kunstivool, mis eraldus renessanssist. Tekkis manerism (tuntud kunstnike maneeride jäljendamine). Kuigi on väidetud, et peamiselt imiteerisid hilisrenessansiaja kunstnikud Michelangelot, on manerism siiski mitmekesisem kui ainult autoriteetide matkimine. Maneristlikud pildid mõjuvad kuidagi rahutult, inimesed on neil tihtipeale pikaksvenitatud ning värvid magusad. Moodi läks kõrgrenessansi eri suurmeistrite nõksude matkimine ja kokkusegamine. Väga oluliseks peeti tunneteülevoolavat kujutamist. Millised kunstnikud iseloomustavad manerismi?

Kunstiajalugu
thumbnail
3
odt

RENESSANSS, MANERISM

RENESSANSS ISELOOMUSTUS JA ETAPID Linnakultuuri edenemine Itaalias. 15saj. toimusid itaalia kunstis suured muutused. Keisrite ja paavstide vahelduva eduga toimunud võitlus oli aidanud Põhja-itaalia rikastel linnadel saavutada autonoomiat või koguni iseseisvuda. Mitmetes linnades tekkisid manufaktuurid, mis võimaldasid käsitöölastel spetsialiseeruda ja tootlikust tõsta. Kaugkaubandusega koos arenes rahamajandus ning eriti Firenzes pandi alus uusaegsele pangandusele. Vastandumine keskajale. Gootika ja renessanssi kultuuride vahel pole siiski teravat piiri

Kunstiajalugu
thumbnail
22
pdf

Konspekt

1. peatükk Renessanssi arhitektuur ja skulptuur 13. saj. viimane veerand ja 14. saj. algus ­ trecento ­ eelrenessanss 15. sajand ­ quattrocento - vararenessanss 16. sajand ­ cinquecento - kõrgrenessanss 16. sajand (alates u. 1530.) ­ hilisrenessanss ja manerism · Uued jooned Euroopa arenenumates maades (eelkõige Itaalia ja Madalmaad) hakkasid ilmnema juba 13-14 sajandil. · Naturaalmajandus hakkas lagunema, laienes tööjaotus ning tootmine müügiks. · Arenes kaubandus ja tekkis meie mõistes pangandus. Itaalias puhkesid õitsele mitmed suured linnad ­ Veneetsia ja Genova (kaubandus Idamaadega), Firenze (pangandus ja tööstus), Roomas andis tooni paavst

Kunstiajalugu
thumbnail
12
doc

11. klassi õpiku küsimuste vastused

Lossitaolised maamajad., ruudukujuline põhiplaan,poolsambad ja sambad, mis ulatuvad üle mitme korrus, laiad trepid, keskel, kupli all ümmargune saal. 10. Milline oli tuntuim tema paljudest villadest? Kirjelda seda ehitist. Vicenzas asuv Villa Rotonda, ruudukujulise põhiplaaniga hoone, mille neljal küljel on kolmnurkse viiluga sammasportikused ja laiad trepid. 11. Mida kujutab endast kolossaalorder? Kolossaalorder ­ 'sambad ja poolsambaid, mis ulatuvad üle mitme korruse Kunst Itaalias 16.saj. Leonardo ja Raffael 1. Kuidas nimetatakse 16.saj. I poole kunsti Itaalias? kõrgrenessanss 2. Milliseks muutus kõrgrenessansi perioodil kunstniku positsioon ühiskonnas? Neid hakati kutsuma loojateks ja toonitati nende erinevust tavalisest inimesest. 3. Millega tegeles ja millest huvitus Leonardo da Vinci? Alguses oli ta sõjaväeinsener ja pidude korraldaja. Selle kõrvalt tegeles maalikunsti, skulptuuri ja arhitektuuriga. 4

Kunsti ajalugu
thumbnail
16
doc

Üldkunstiajalugu - I ÕA - II semester

Sel perioodil kasvab ka kunstiku eneseteadvus (teoste signeerimine, kunstniku enda lisamine oma teostele). Kunstnik kui intellektuaal. Rõhutatakse kunstniku sotsiaalset staatust, loomingu eesmärki ja tähtsust. Kunstnikud reisisid tellimuste otsinguil riigist riiki, koguti tuntust, täiendati oskusi ja hariti vaimselt. Reness. jagunes: 1) 14 saj ­ eelrenessanss 2) 15 saj vararenessanss 3) 16.saj kõrgrenessanss 4) (16.saj teine pool- manerism )- seda perioodi käsitletakse sageli eraldi. Vararenessanss tähendab harilikult Itaalia kunsti Toscanas 1400-1500, mis oli keskendunud Firenze linnriiki, ning Giotto, Masaccio, Donatello ja Botticelli teoseid. Kõrgrenessanss ühendab kunsti paavstide Roomas, Firenzes ja Veneetsias, 1500-1540, peamiselt Michelangelot, Leonardo da Vincit, Raffaeli ja Tiziani. Põhjamaade renessanss haarab Põhja-Euroopa maade kunsti 1400-1550, hõlmates nii erinevaid kunstnikke

Kunstiajalugu
thumbnail
52
docx

kunstikultuuri ajalugu 11 klass

korrusel ühtlasemalt laotud kivid, III korrus peen ja puhas ladu; koosnesid neljast tiivast, nelinurkne siseõu; katus madal; raskepärased, kindlusetaolised, laotud tellistest; akna-, ukseavad nelinurksed või ümarkaarsed; proportsioonireeglid gootikale vastandlikud; rõhutati üksikosade funktsiooni; N: Palazzo Medici-Ricardi Firenzes Tsentraalperspektiiviõpetus – kõik jooned koonduvad tuumpunkti Itaalia maalikunst Taust: Itaalias töötas sadu maalikunstnikke. Temaatika: usuline, meelelise maailma väärtustamine, piiblitegelased ja pühakud. 15. saj. II poolel sagenes ilmalike sündmuste kujutamine. Portreed. Levis õlivärv. Tähtsaim keskus Firenze. 15. saj. Lõpus üksikud teosed antiikmütoloogiast. Masaccio (1401-1428): murrangulise tähendusega teosed. N: “Püha kolmainsus” – tsentraalperspektiiv. Brancaccio kabeli freskod – mõjurikkad,

Kultuuriajalugu
thumbnail
180
doc

Maastikuarhitektuuri ajalugu 2010

Koostanud Kadi Karro AEGADE ALGUS NING VARAJANE MAASTIKUKUJUNDUS. Esimesed maastikud, nende areng. Varajased tsivilisatsioonid: Egiptuse ning Mesopotaamia (Babüloonia, Assüüria ja Pärsia) kultuurid ja maastikukujundus. VANA-KREEKAST KESKAJANI: Antiik-Kreeka linnaplaneerimine ja aiad. Antiik-Rooma linnaplaneerimine ja aiad. Vitruvius "De Architectura". Islami aiad. Euroopa läbi keskaja: kloostriaiad, religioosne sümboolika; botaanikaaiad, linnakodanike aiad. RENESSANSS: Vararenessanss Itaalias 14. saj. Renessanss Itaalias 15.- 16. saj. Manerism ja barokk Itaalias 16.-18. saj. Linnaruum Itaalias: piazzad keskajast barokini. BAROKK: Barokk Prantsusmaal 17. saj. Prantsusmaa naabermaad 16.-18. saj: regulaarstiil Inglismaal, Hispaanias, Austrias, Saksamaal, Madalmaades, Venemaal, Rootsis, Taanis. EESTI VANEMAD MÕISAAIAD JA -PARGID. Kuni 18. sajandi keskpaigani. HIINA JA JAAPANI AIAKUNST: filosoofia, kompositsioon, materjalid

Maastikuarhitektuuri ajalugu




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun