Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Veneetsia koolkond (1)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

Veneetsia koolkond
  • Selle koolkonna all mõeldakse Veneetsia vabariigis tekkinud silmapaistva kujutava kunsti koolkonda – 15.-18.saj.
  • Ven. kujutavat kunsti on mõjutanud Bütsantsi ikoonimaal ja miniatuurmaalikunst
  • Ven. kunstnikud on kasutanud ka kuldkollaseid, erepunaseid ja siniseid värvitoone. Seda armastasid ka Bütsantsi kunstnikud
  • 15.saj ven. maalikunsti mõjutanud madalmaade õlivärvid
    • ven. on esimesi kohti, kus õlivärvid laiemalt levivad. Peenmaalitehnika.
  • Giovanni Bellini
    • Bellini suguvõsa andnud mitmeid tuntud kunstnikke
    • Sugulus Mantegna -ga
    • Kõige tuntum töö ven. vabariigi eluaegse presidendi (doodži) L.Loredano portree. Doodži võimupiirid polnud väga suured.
    • Oli ven. vabariigi ametlik kunstnik. Seal valiti ka 1 kunstnik, kellele maksti suurt tasu. Ül-ks tähtsamate inimeste (k.a. doodžide) portreteerimine.
    • Tegi altarimaale. Ven. maalikunsti puhul tegemist tahvelmaalidega. Seinamaale vähe. Kui, siis seinamaalid sellised, mida võimalik seinalt maha võtta (= pannoo )
    • Altarimaalidest tuntuim ven.-s San Zaccaria kirikus.
  • Giorgione ja Tizian Vecellio – Bellini õpilased ( neid oli palju )
    • Giorgione suri noorelt: 32-33 aastaselt. (1477(8) – 1510 )
    • Tizian (1477-1576)
    • Olid head sõbrad. Töötasid koos mitmete seinamaalide maalimisel. Seinamaalid hävinenud. Suur vaidlus tekkis G. ja T. tööde autorlusega
    • Tizian tuntum. G. tööd ?=> T. tööd
    • Suured vaidlused ka “Külakontserdi” ümber
  • GIORGIONE
    • G– Veneetsia Raffael – kasutas sfumato tehnikat , kolmnurkset kompositsiooni, noori tegelasi
    • G. kõige kuulsam (akt): “Puhkav Venus
      • Tema viimane töö, selle kallal töötades haigestus.
      • Maastiku lõpetanud Tizian.
      • Dresdeni muuseumis
    • Teised ven. kunstnikud lõpetanud G. töid
      • Vaieldavaid töid ~30
    • G. tööd kindlasti “ Juudit ” ja “Castelfranco madonna”
    • Stafaažid – väikesed inimkujud
  • Tizian. jäi joonistuses Michelangelole alla, aga koloriit siiamaani ületamatu
    • Põgenes katku eest Ven-st, päästes sellega elu.
    • Ei olnud mitmekülgne – ainult maalikunst , kuid kõige silmapaistvam
    • Frari kirik Veneetsias – ta ise ka sinna maetud
      • “Maarja taevaminek”
        • õnnestub kunstnikul esimest korda tekitada illusioon, et Maarja tõuseb taevasse .
        • Ristuvad diagonaalid Maarja jalgade all pilvedes
        • Värvide valik – erepunane (?)
        • Kolmnurkne kujund – all 2 + Maarja ja isa üleval
        • Käed on üles tõstetud.
    • Varasema perioodi tuntumad tööd “ Maksuraha ” – jeesuse psühholoogiline portree
    • Taevane ja maine armastus”
      • väga segase sisuga töö
      • naisakt ( 1 riietatud ja 1 alasti naine ja keskel segab ingel kaevus vett)
    • Aktimaalidest tuntuim “ Urbino Veenus”
    • T. on korduvalt kujutanud taevasse tõusmist ja taevast alla hüppamise teemat
      • Iseloomulik T. koolkonnale
      • Backhos ja Ariadne“
    • Karl V portree – tema õukonnas
      • „Karl V Nühlbergi lahingus“ – suur võit GER protestantide üle
    • paavst Paulus III – lõpetamata sest paavstile need ei meeldinud kunagi
    • Natüürmordi tõi ITAsse Madalmaadest – eluta esemed „Puuviljavaagen“
    • Tiziani poeg matkis hästi oma isa stiili ja ilmselt lõpetas ka isa viimased tööd kui too suri
    • Õpilaste seas mitmed tuntud kunstnikud, kes on üldiselt maneristid. Kopeerivad T. stiili. Kuulsaimad P. Veronese ja Tintoretto
      • V. tuntud suurte söömaaegadega. “Pidusöök Levi majas ” – algselt Püha õhtusöömaaeg. Ka “Kaana pulm”. Maalinud Doodžide palees suuri seinamaalinguid .
      • Tintorettole iseloomulik taevasse tõusmised ja taevast laskumised. ! 1. keldri-luugivalguseefekt
        • Püha õhtusöömaaeg
    • El Greco – kuulus ESP kunstnik , Tiziani õpilane
  • 17.saj ven. kunstnikke ei andnud
  • 18.saj mitmed silmapaistvad kunstnikud.
    • Canaletto
    • Tiepolo – Würzburgi piiskopilossi seinamaalid, töötanud ka Madridis
    • Camera obscura - varjuaparaat
      • Veduudi abil
    • Veduudimeister 20.saj teisel poolel – Canaletto õepoeg kes töötas tema nime all – Belloto – maalis kuivemalt kui Canaletto – tema tõid kasutati pärast 2.maailmasõda Dresdeni ja Varssavi taasülesehitamiseks

Veneetsia koolkond #1 Veneetsia koolkond #2
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2008-09-21 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 31 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor tooming Õppematerjali autor
• GIOVANNI BELLINI
• GIORGIONE ja TIZIAN VECELLIO
• GIORGIONE
• TIZIAN

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
39
doc

Kunstiajalugu 13-18 sajand

Tarbekunst: BAYEUX VAIP Tehtud villasest ja linasest kangast Kujutab prantslaste suurt kangelastegu Inglismaa vallutamist Tohutult pikk (ca 70 m) aga väga kitsas (ainult 0,5 m) Kokku loetud sadu inimfiguure, sadu loomi (hobuseid, loomi) Kesksel kohal lahingusündmused (Hastingsi lahing 1066) ja anglosakside kuninga tapmine Aga olulisel kohal ja Lamanche'ist üle purjetamine (pikaajaline) Miniatuurmaal: Tehti edasi ka miniatuurmaali Kesksel kohal Pariisi koolkond Tehti ka kloostrites, mungad kirjutavad raamatuid ümber Miniatuurmaalikunst, esialgu jäädi Bütsantsi meistritele alla, Tänapäeval hinnatakse väga romaaniajastu miniatuurmaalikunstis kõige rohkem Lõuna-Prantsusmaal tehtud maalingute seeriat Saint-Severe'i apokalüpsis ehk Johannese Ilmutusraamat Seda hinnavad ekspressionistid ja sürrealistid Võib näha arvukamalt kujutatud saatanat koos oma põrguinglitega ja deemonitega

Kunstiajalugu
thumbnail
9
doc

Renessanss muusikas

lõpp, üks Firenze kaunimaid palazzosid, rustikaalne, karniiside ja arkaadidega siseõu. 10. Palazzo Ruccelai ­ 15. saj. lõpp, looja Leon Battista Alberti, antiikvormid võetud range järjekindlusega: lamestatud rustikas fassaadile on antud vertikaalne liigendus kõigil kolmel korrusel esinevate antiiksete pilastrite näol. Leon Battista Alberti ­ arhitekt, skulptor ja üks renessansi rajajaid. Lineaarperspektiivi looja. Tegeles ka maalikunstiga, aga ükski teos pole säilinud. VÕRDLUS: Veneetsia palazzod on esinduslikumad ja rõhuvad ilule. (Palazzo Chieregati, Palazzo Loredan) 11. Ospedale (Spedale) degli Innocenti ­ vaeslaste varjupaik, hea horisontaal- ja vertikaalrütm, mähitud lastega medaljonid. Majoolika ­ glasuuritud terrakota. Laste tunnusesemed, et vanemad nad hiljem ära tunneksid. Andrea della Robbia on medaljonide autor. 12. Santa Maria Novella ­ kloostrikirik, ehitamist alustati 1246 ning lõpetati 1360. Harmooniliste joonte

Muusika
thumbnail
52
docx

kunstikultuuri ajalugu 11 klass

Peenelt nautlev meeleolu kadus loomingust Savonarola võimuletulekuga. Taunis vihjet paganlusele. Andrea Mantega (1431-1506): Põhja-Itaalias Matovas. Eeskujuks antiikskulptuurid – üldistatud vorm kauneim. Monumentaalsus, dramatism perspektiivi toonitamise ja ootamatute vaatepunktide kaudu. N: “Surnud Kristus”. Kujutab täpselt antiigiaegset riietust ja esemeid, ehitised enamasti varemetes: antiik on kaunis, aga kadunud. N: “Püha Jüri”. Giovanni Bellini (1430-1516): õlimaal. Veneetsia tuntuim kunstnik. Lüürilise meeleoluga usupildid. Tähtsad värvid, mitte joonis ja mahud. Täpsete kontuuride asemel pehme üleminek, tähelepanu õhu ja valguse kujutamisel. Itaalia skulptuur Lorenzo Ghiberti (1378-1455) Võitis konkursi Firenze toomkiriku ristimiskabeli uste kaunistamiseks 1401. aasta. Valmistas 28 kullatud pronksist reljeefi (vanal uksepaaril). Temaatika: Vana ja Uue testamendi sündmused. Reljeefe ümbritseb gootipärane neliksiiru meenutav ehisraam.

Kultuuriajalugu
thumbnail
41
docx

KUNSTIAJALOO KOOLIEKSAMI KONSPEKT

Maalib üliro mantilisi maastikke ­ kuuvalgus, päikeseloojangud, harulised puud, vare m ed, purjekad, paarikesed k õndi mas, suudle mas jne. Inglismaa John Constable. Maalib lihtsaid kauneid maastikke. William Turner. Ar mastab eriti m erevaateid, taevast. Ro mantiline nii m e ele olult kui sisult oli Inglis maal 19. sajandi teisel poolel tegutsenud prerafaeliitide koolkond. Võtsid e eskujuks Raffaelie else Itaalia kunsti, selle naiivse ja siira käsitluslaadi. Eelistasid ka keskaegset ainestikku. Nime kai m kunstnik neist oli Dante Gabriel Rossetti. Hispaania Hispaanlane Francisco Goya. Te ma loo mingus on nii ro mantilisi kui realistlikke jooni. Ta on eriti kuulus o ma fantastiliste, näge muslike ja õuduspiltide poolest. Te maatika on väga lai: on suuri freskosid ja altari maale kirikutes, zanri maale, portreid, maale kaasaja poliitiliste

Kunstiajalugu
thumbnail
22
doc

Itaalia renessanss - põhjalik referaat

saj. algus ­ trecento ­ eelrenessanss 15. sajand ­ quattrocento - vararenessanss 16. sajand ­ cinquecento - kõrgrenessanss 16. sajand (alates u. 1530.) ­ hilisrenessanss ja manerism Uued jooned Euroopa arenenumates maades (eelkõige Itaalia ja Madalmaad) hakkasid ilmnema juba 13-14 sajandil. Naturaalmajandus hakkas lagunema, laienes tööjaotus ning tootmine müügiks. Arenes kaubandus ja tekkis meie mõistes pangandus. Itaalias puhkesid õitsele mitmed suured linnad ­ Veneetsia ja Genova (kaubandus Idamaadega), Firenze (pangandus ja tööstus), Roomas andis tooni paavst. Itaalia linnakodanikele kuulus nii majanduslik kui ka poliitiline võim. Kujunevad nn. linnriigid. Gootika ja renessansi vaheline piir on hägune, paljud renessanslikud nähtused said tegelikult alguse juba keskajal (looduse teaduslik uurimine, meelelist maailma jäljendav kunst jne.). Renessansskultuuril on üks kindel tunnus ­ eneseteadvus. Veendumus, et kaasaeg on uue

Kunstiajalugu
thumbnail
38
docx

kunstiajalugu renessansist romantismini

poosid vägivaldsed, kohati võimatud * (“Pieta Rondanini” ja) “Pieta” Rooma Peetri kirikus. Maarja hoiab põlvedel surevat Jeesust * „Surev ori“ * Medicite hauakamber Firenzes Medicite ideaalportreed ühendatud allegooriliste päevaaegade figuuridega, pessimism, ärevus (osad surid väga noorelt) michelangelo ja veneetsia koolkond lk 69-79 ✱ Veneetsia kunstnikud keskendusid värvidele (lähtuvad Bütsantsist, eredad toonid) ● GIORGIONE: * „Magav Venus“ unistav, lüüriline meeleolu, soe koloriit, maastikumaali arendaja * „Äike“ loodus esikohal, kuigi maalil on inimesed ja ehitised ● TIZIAN kasutab peamiselt õlivärve, mitmekesine temaatika

Kategoriseerimata
thumbnail
16
doc

Üldkunstiajalugu - I ÕA - II semester

Reness suurmeistrite loomingu jäljendamisest kasvas 16.saj teisel poolel välja manerism. Kunsti tunnusjooned: Maalikunst Arenes freskotehnika. Tahvelmaalis hakati puutahvli kõrval kasutama aluspinna raamile pingutatud lõuendit. Vararenessanssi teosed olid enamasti loodud temperavärvidega. Freskomaalide õitseng oli Itaalias. Õlivärve kasutasid Madalmaade kunstnikud (Jan van Eyck, Hubert van Eyck), juba 15 saj alguses, Itaalias levisid, need sajandi lõpus (Messina, Bellini, eriti Veneetsia kunstnikud, paljuski niiskuse tõttu). Arenes ilmalik kunst, mis ülistas vürstide ja linnade elulaadi. Inimesekultus väljendus portreemaalis, keerukates allegoorilistes teemades ning ajaloolistest maalides. Religioosne kunst rikastus uute teemadega. Jumala kuju inimesestus, teema valikus oli rõhk Jeesuse sündimisel, elul ja surmal, Neitsi Maarja emadusel. Loodi maale antiikmütoloogia teemadel, antiigi eeskujul

Kunstiajalugu
thumbnail
66
pdf

Renessanss arhitektuur ja mööbel (koostatud 2015)

Vasari on seda skulptuuri nimetanud „nooruse, julguse ja relvade käsitsusoskuse võrdkujuks“. ● „Taavet“ – kaunistas Medicite lossi õue. Eeskuju antiigist, kuid antiiksed elemendid omanäoliselt ümber töötanud. Donatello „Taavet“ (u. 1430) on androgüünne habras nooruk, seda skulptuuri peetakse esimeseks lääne kunsti iseseisvaks alastiskulptuuriks antiikajast arvates. Õige anatoomiaga, mõjub küll veidi reljeefselt (parim on eestvaade). ● Veneetsia väejuhi Gattamelata ratsamonument Padovas (1453) – Donatello kuulsaim töö, esimene vabalt seisev pronksist ratsakuju antiikmaailma lagunemisest saadik. Monumendis on väga meisterlikult ühendatud realistlik loomutruudus monumentaalse suurejoonelisusega. 9 ● ANDREA del VERROCCHIO (1436-1488) ● „Taavet“ – vastandina Donatello „Taavetile“elavm, naeratav kasvueas poiss, keha teostus

Arhitektuuri ajalugu




Kommentaarid (1)

polka3 profiilipilt
Martin Sirel: Oleks võinud rohkem teksti olla, aga aitas päris palju ;)
18:15 20-12-2010



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun