Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

BAROKK HISPAANIAS (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on tema atribuudid?

Lõik failist


BAROKK HISPA
ISP ANIAS
 17. sajandil valitses Hispaanias 
feodalism, absoluutne kuningavõim, 
vastureformatsioon  ja inkvisitsioon. 
 Kun
K
stis ei levi  äärmuslik  barokk, 
pigem barokk- klassitsism , säilivad 
antiigi ja renessansi taotlused. 
 Tä
T htsaimaks kunstiliigiks oli 
maalikunst , see domineeris 
arhitektuuri ja skulptuuri üle. 
 Arhitektuuris olid olulisel kohal 
sakraalehitised .
 Skulptuuris oli levinud värviline 
puuskulptuur , mis oma  laadilt  oli 
väga naturalistlik ning toonitas 
usulist härdust. Loomutruult kujutati 
puuskulptuuris pühakute kannatusi. 
Suurema ilmekuse saavutamiseks 
pandi kujudele kristallist silmad, 
pärlitest pisarad ning vahel isegi 
riided  selga
MAALIKUNST
  Hispaania  maalikunsti arengu tipule 
viinud meistrite arv on suhteliselt 
väike.
 Te
T maatika on võrdlemisi ühekülgne ja 
piiratud – viljeletakse SAKRAALMAALI 
ja PORT
REED , muud žanrid jäid 
tahaplaanile. Ku
K id nendel kahel alal 
olid hispaanlased ületamatud.
EL  GRECO  (1541-1614)
Vasakule Paremale
BAROKK HISPAANIAS #1 BAROKK HISPAANIAS #2 BAROKK HISPAANIAS #3 BAROKK HISPAANIAS #4 BAROKK HISPAANIAS #5 BAROKK HISPAANIAS #6 BAROKK HISPAANIAS #7 BAROKK HISPAANIAS #8 BAROKK HISPAANIAS #9 BAROKK HISPAANIAS #10 BAROKK HISPAANIAS #11 BAROKK HISPAANIAS #12 BAROKK HISPAANIAS #13 BAROKK HISPAANIAS #14 BAROKK HISPAANIAS #15 BAROKK HISPAANIAS #16 BAROKK HISPAANIAS #17 BAROKK HISPAANIAS #18 BAROKK HISPAANIAS #19 BAROKK HISPAANIAS #20 BAROKK HISPAANIAS #21 BAROKK HISPAANIAS #22 BAROKK HISPAANIAS #23 BAROKK HISPAANIAS #24 BAROKK HISPAANIAS #25 BAROKK HISPAANIAS #26 BAROKK HISPAANIAS #27 BAROKK HISPAANIAS #28 BAROKK HISPAANIAS #29 BAROKK HISPAANIAS #30 BAROKK HISPAANIAS #31 BAROKK HISPAANIAS #32 BAROKK HISPAANIAS #33 BAROKK HISPAANIAS #34 BAROKK HISPAANIAS #35 BAROKK HISPAANIAS #36 BAROKK HISPAANIAS #37 BAROKK HISPAANIAS #38 BAROKK HISPAANIAS #39 BAROKK HISPAANIAS #40 BAROKK HISPAANIAS #41 BAROKK HISPAANIAS #42 BAROKK HISPAANIAS #43 BAROKK HISPAANIAS #44 BAROKK HISPAANIAS #45 BAROKK HISPAANIAS #46 BAROKK HISPAANIAS #47 BAROKK HISPAANIAS #48 BAROKK HISPAANIAS #49 BAROKK HISPAANIAS #50 BAROKK HISPAANIAS #51 BAROKK HISPAANIAS #52 BAROKK HISPAANIAS #53 BAROKK HISPAANIAS #54 BAROKK HISPAANIAS #55 BAROKK HISPAANIAS #56 BAROKK HISPAANIAS #57 BAROKK HISPAANIAS #58 BAROKK HISPAANIAS #59 BAROKK HISPAANIAS #60 BAROKK HISPAANIAS #61
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 61 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-10-22 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 2 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor 246046 Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
3
odt

Diego Velazquese

Diego Velazquez Diego Rodríguez de Silva y Velázquez (6. juuni 1599 -- 6. august 1660), enamasti tuntud nime all Diego Velázquez, oli barokiajastu Hispaania kunstnik. Teda peetakse Hispaania kuulsaimaks kunstnikuks. Velazquez sündis Sevillas, mis oli tol ajal tähtsaim kunstikeskus Hispaanias. Ta õppis järgemööda kahe tuntuma kohaliku meistri, Francisco de Herrera vanema (1576--1656) ja Francisco Pacheco (1564--1654) juures, kuid tema kunstnikuisiksuse väljakujunemisel ei mänginud vist kumbki mingit osa. Juba 20 aasta vanusena oli noor geniaalne meister iseseisvalt leidnud oma stiili. Selle peamine iseärasus on kõige otsekohesem ja kõige võltsimatum loomutruudus ja naturalism. Eriti iseloomulikud Velazquezi noorpõlve perioodile on nn

Kunstiajalugu
thumbnail
32
pptx

Itaalia ja Hispaania barokkmaalikunst 17.sajandil

itaalia ja hispaania barokk maalikunst 17.sajandil Esitajad: Marje Arro Klass: 11.B Click to edit Master text styles Second level Third level Barokk (1600-1750) Fourth level Fifth level Ø Barokk tekkis Itaalias 16. saj. lõpul, levis sealt edasi kogu üle Euroopa ning kustus 18. saj. Keskel Ø Barokk kasvas välja renessanssist Ø Barokk rõhutas, et elu on eelkõige liikumine ning see oli

Kunstiajalugu
thumbnail
9
odt

Kunstiajaloo referaat - Diego Velazquez

...........................4 Maalid...............................................................................................................................................4-6 Kasutatud kirjandus..............................................................................................................................7 1 Sissejuhatus Mina tegin oma töö DiegoVelazqueze kohta. Ta oli üks tähtsaim Hispaania maalikunstnikest. Kui kõneldakse hispaania koolkonnast, nimetatakse esmajoones tema nime. Hispaania kunstis oli valitseval kohal religioossed teemad, aga Velazquez vaevalt riivas neid. Talle meeldis rohkem maalida kaasaegseid inimtüüpe ja olmestseene. Ka mütoloogilisele teemale andis ta olustikulise tähenduse. Ta pühendas end peaaegu täielikult portreele. Tema mõju 17. sajandi hispaania kunstile seevastu polnud kuigi suur. 2 Elulugu

Kunstiajalugu
thumbnail
14
doc

Kunstiajalugu II kursus ehk 11 klassile

kasutatud natukene musta ja valget. Detailid on seletavalt selged. Selged piirjooned, ning keha proportsioonid on selgelt paigas. * Millise mulje jätab Sulle maali põhjal Henry VIII isik? See maal jätab sellise imeliku ja halva mulje. Henry VIII paistab siin kuidagi üleolevana ja ülbe. Kuidagi selline halastamatu ja võimukas tundub.Kuigi Henry VIII oli jõhker inimene, ei ole selle maali pealt seda iseloomu joont aru saada. Hispaania ja Flandria kunst 17. sajandil (§ 20) 1) Iseloomusta Hispaania 17. saj skulptuuri! Hispaanias pole peaaegu märgata Itaalia renessanssi mõjusid. Kunsti tellijaks oli peamiselt kirik. Hispaania skulptuuris, oli keskaegase puuskulptuuri jätk, naturalistlikus. Värvitud pühakuteskulptuurid, mis olid tihti riietatud ning usuliste tunnete väljendamiseks olid klaasist silmad ja pisarad. 2) Iseloomusta Hispaania maalikunstniku Diego Velázqueze loomingut ja too näiteid!

Kunstiajalugu
thumbnail
6
docx

Konspekt teemal barokk

inimese kultuuriruum laienes üle kogu maailma(teiste suhtes hävitavalt käitudes) ­ sai alguse kolonialistlik poliitika. Teaduse ja teadmiste kiire areng, uute teadusalade tekkimine jätkus. Enamus teadmisi kõigutasid kiriklikku maailmapilti. Kõik need leidsid kajastust kunstis. Kunstis areng erinevates maades oli väga erinev. Laias laastus jagatakse maid kolmeks. Esiteks, maad, kus katoliku kiriku osatähtsus oli väga suur - Hispaania, Itaalia, Belgia, osad Saksa väikeriigid. Teiseks, maad, kus katoliku kirik tegi tihedat koostööd valitsejatega ­ Prantsusmaa, Inglismaa enne revolutsiooni, osad Saksa väikeriigid. Kolmandaks, maad, kus võitis reformeeritud kirik(luterlus, kalvinism jms) ­ Inglismaa pärast revolutsiooni, Holland ja osad Saksa väikeriigid. Barokk tuleb sõnast barokko(Portugali keeles eriskummalise kujuga pärl).

Kunstiajalugu
thumbnail
14
doc

Renessanss - periodiseering, maalid ja kunstnikud

Soe koloriit ja peened üleminekud. 1504. a. valmib "Trooniv madonna" + "Juudit." 1505-1507 "Äike" 1508 "3 filosoofi"+"Magav Veenus." Teinud veel freskosid Veneetsia paleedele, ühiskondlikele hoonetele, kuid need on hävinud. Sureb 33. a. arvatavasti katku. Tal oli palju õpilasi. Kontsert 6. ptk M. Sittow(1481-1524) Pärit Tallinnast. Eelkõige portreede meister. Õppis isa juures Tallinnas ja hiljem oli Belgias. Tööd Louvres. Töötanud Prantsusmaal, Flandrias ning Hispaania ja Taani õukondades. Tallinnasse tuli tagasi 1517. a. 7. ptk Manerism Renessanssi ja baroki vaheline kunstisuund. Umbes 1520-1600 a. Manerismile on iseloomulikud müstika, rafineeritus ja kunstlikud efektid. Manerismi Madalmaades nim. ka romanismiks. El Greco(1541-1614) Oli Hispaania kunstnik, pärit Kreetalt. Tema teemadeks olid portreed ja kompositsioonid, mille teema oli seotud usu või legendiga. Maale läbib viirastuslikkus, ainulaadne leegitsev koloriit ja vormide ebatavaline rütm

Kunstiajalugu
thumbnail
11
docx

Barokk, impressionism, klassitsism, Ameerika kunst, Eesti kunst, Vene kunst, postimpressionism, juugent, romantism ja realism

inimese kultuuriruum laienes üle kogu maailma(teiste suhtes hävitavalt käitudes) ­ sai alguse kolonialistlik poliitika. Teaduse ja teadmiste kiire areng, uute teadusalade tekkimine jätkus. Enamus teadmisi kõigutasid kiriklikku maailmapilti. Kõik need leidsid kajastust kunstis. Kunstis areng erinevates maades oli väga erinev. Laias laastus jagatakse maid kolmeks. Esiteks, maad, kus katoliku kiriku osatähtsus oli väga suur - Hispaania, Itaalia, Belgia, osad Saksa väikeriigid. Teiseks, maad, kus katoliku kirik tegi tihedat koostööd valitsejatega ­ Prantsusmaa, Inglismaa enne revolutsiooni, osad Saksa väikeriigid. Kolmandaks, maad, kus võitis reformeeritud kirik(luterlus, kalvinism jms) ­ Inglismaa pärast revolutsiooni, Holland ja osad Saksa väikeriigid. Barokk tuleb sõnast barokko(Portugali keeles eriskummalise kujuga pärl).

Kunstiajalugu
thumbnail
52
docx

kunstikultuuri ajalugu 11 klass

Madalmaade manerismi eeskujul ehitati mitme Tallinna kiriku, samuti Raekoja, tornikiivrid. Poliitika ja religioon: Madalmaade usuline ja poliitiline areng konfliktiderohke. 1477. a. valitsejaks Saksa-Rooma keisrid. 16. saj. Alguses levis reformatsioon. Katoliku kiriku seisukohalt reformaatoriteks ketserid, keda oli vaja karistada. Keiser Karl V alustas ketserite jälitamist ja mõnede hukkamist, et katoliiklusele tuginedes oma riiki üles ehitada. 1556. a. läksid Madalmaad Hispaania alluvusse. Usuvõitlus põimus vabadusvõitlusega. Põhja-Madalmaad (Holland) sai iseseisvaks, Lõuna-Madalmaad (Belgia) katoliiklikuks Habsburgide võimu all. Majandus ja kultuur: jätkus siiski areng. Usuti, et edu näitab, keda jumal on määranud õndsaks saama. See innustas üritama, end pingutama ja käituma puritaanlikult. Kalvinism eitas kiriklukku kunsti. Luterlus oli suhtunud tõrjuvalt. Kalvinistid hävitasid pilte, kirikud ei tellinud kunsti, aga kodanlus oli harjunud maalikunstiga

Kultuuriajalugu




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun