Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Kõrgrenessanss kujutavas
kunstis
Tatjana Laius ja Anneli Teiste
Kõrgrenessanss e. cinquecento
Itaalia, Rooma ja Firenze
16. sajandi esimene kolmandik
üksiknähtuste analüüs, üksikprobleemide
lahendamine, realistliku vormikõne
väljatöötamine, looduse põhjalik
tundmaõppimine
Idealiseeritud tõde
Leonardo da Vinci (1452-1519)
Maalija, skulptor, arhitekt, graafik, muusik,
luuletaja, insener, leiutaja, teadlane
Uued ideed, katsetamine
Tähelepanu inimeste sisemaailmale
Suur osa renessansi suuremate ja
väiksemate meistrite väljakujunemisel
Click to edit Master text styles
Second level
Third level
Fourth level
Fifth level
,,Madonna
kaljukoopas"
Click to edit Master text styles
Second level
Third level
Fourth level
Fifth level
,,Püha õhtusöömaaeg" Milano Santa Maria delle
Grazie kloostri refektoriumis (1495-1497)
Click to edit Master text styles
Second level
Third level
Fourth level
Fifth level
,,Mona Lisa" ehk
,,Gioconda" c. 1503-05
Michelangelo Buonarroti
(1475-1564)
Kunstnik, suurim skulptor, arhitekt,
maalikunstnik, luuletaja
Kutvumine Medicite
antiikskulptuuridekoguga ja Masaccio
freskode stuudiumiga Barnacci kabelis
Click to edit Master text styles
Second level
Third level
Fourth level
Fifth level
Sixtuse kabeli laemaalingud a.
1508-1512
Click to edit Master text styles
Second level
Third level
Fourth level
Fifth level
Sixtuse kabeli
idaseina
,,Viimne
kohtupäev"
1536-1541
Raffael (1483-1520)
Teostab vormilise täiuslikkuse ideaali
Vastuvõtlikkus mõjude suhtes
Produktiivne kunstnik
Abilised moodustasid tema otsese
koolkonna
Click to edit Master text styles
Second level
Third level
Fourth level
Fifth level
,,Madonna
roheluses"
Click to edit Master text styles
Second level
Third level
Fourth level
Fifth level
,,Madonna
ohakalinnuga"
Click to edit Master text styles
Second level
Third level
Fourth level
Fifth level
"Ateena kool"
Click to edit Master text styles
Second level
Third level
Fourth level
Fifth level
,,Sixtuse
madonna"
Correggio (1494-1534)
Ülem-Itaalia kuulsaim maalikunstnik
kolorriidi- ja valguseprobleemid
Üksikkuju kaotab tähtsuse
mõjutab 17. ja 18. saj. kunstnikke
Click to edit Master text styles
Second level
Third level
Fourth level
Fifth level
,,Päev"
Click to edit Master text styles
Second level
Third level
Fourth level
Fifth level
,,Öö"
Click to edit Master text styles
Second level
Third level
Fourth level
Fifth level
,,Püha
Katariina
müstiline
abielu"
Veneetsia Maalikunst 16. sajandil
Koloriidiprobleemid
Kuldkollase üldtooniga
Maalikunst peegeldab Veneetsia elu
Loodus kui omaette keskkond
Figuuride teisejärgulisus
Giorgione (1478-1510)
Lihtsad motiivid
Lüüriline ja romantiline meeleolu,
Vabastab maalikunsti lõplikult usuteemade
ühekülgsest teenimisest
Click to edit Master text styles
Second level
Third level
Fourth level
Fifth level
,,Äike "
Click to edit Master text styles
Second level
Third level
Fourth level
Fifth level
,,Lamav Venus"
Click to edit Master text styles
Second level
Third level
Fourth level
Fifth level
,,Kontsert vabas looduses"
Tizian (ca1480 - 1576)
Kõik rajatud värvile, maalitud vormile
Loomingu keskmisel perioodil palju
mütoloogilisi teosed
Tegi silmapaistvaid portreesid
Dramaatiline ja dünaamiline lähenemine
Click to edit Master text styles
Second level
Third level
Fourth level
Fifth level
,,Taevane ja maine armastus"
Click to edit Master text styles
Second level
Third level
Fourth level
Fifth level
,,Maksuraha"
Click to edit Master text styles
Second level
Third level
Fourth level
Fifth level
,,Maarja taevaminek"
Click to edit Master text styles
Second level
Third level
Fourth level
Fifth level
,,Flora"
Tintoretto (1518-1594)
Liigub baroki piiril
Raskuspunkt pildi servale
Diagonaalne kompositsioon
Meeleolu on sünge ja kosmiline
Tume koloriit
Click to edit Master text styles
Second level
Third level
Fourth level
Fifth level
,,Püha Markuse ime"
Paolo Caliari ehk Veronese
(1525-1588)
Tööd hõbehalli koloriidiga
Toredus ja pidulikkus
Doodzide palee kaunistamine
Click to edit Master text styles
Second level
Third level
Fourth level
Fifth level
,,Veneetsia triumf"

Vasakule Paremale
Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint #1 Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint #2 Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint #3 Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint #4 Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint #5 Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint #6 Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint #7 Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint #8 Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint #9 Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint #10 Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint #11 Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint #12 Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint #13 Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint #14 Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint #15 Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint #16 Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint #17 Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint #18 Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint #19 Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint #20 Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint #21 Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint #22 Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint #23 Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint #24 Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint #25 Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint #26 Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint #27 Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint #28 Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint #29 Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint #30 Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint #31 Kõrgrenessanss kujutavas kunstis powerpoint #32
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 32 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-05-22 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 8 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Tatjana Laius Õppematerjali autor
Kõrgrenessanssi tätsamad kunstinukd itaalias ning realdi veneetsias, da vinci, titian, verognese, raffael, michealngelo

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
22
doc

Itaalia renessanss - põhjalik referaat

RENESSANSS 13. saj. viimane veerand ja 14. saj. algus ­ trecento ­ eelrenessanss 15. sajand ­ quattrocento - vararenessanss 16. sajand ­ cinquecento - kõrgrenessanss 16. sajand (alates u. 1530.) ­ hilisrenessanss ja manerism Uued jooned Euroopa arenenumates maades (eelkõige Itaalia ja Madalmaad) hakkasid ilmnema juba 13-14 sajandil. Naturaalmajandus hakkas lagunema, laienes tööjaotus ning tootmine müügiks. Arenes kaubandus ja tekkis meie mõistes pangandus. Itaalias puhkesid õitsele mitmed suured linnad ­ Veneetsia ja Genova (kaubandus Idamaadega), Firenze (pangandus ja tööstus), Roomas andis tooni paavst. Itaalia linnakodanikele kuulus nii

Kunstiajalugu
thumbnail
4
docx

Renessanss

Renessanss: · Manufaktuuride teke, kaubanduse areng. · Hõbe ja kulda kooti kangasse mustriks. · Hakati losse ehitama, Itaalia esimesed palazzod. · Kõik pööratakse antiiki. · Inimese tähtsustamine. · Sünnikoht valdavalt Itaalia. · Kirik lakkas olemast inimese maailmapildi keskus. · Muutus mood, määrati kes võis mida kanda. · Lauakombed. · Arenes loodusteadus, kunst, muusika, kirjandus. · Itaalias valitses Medici perekond. ( kunstitoetajad, õitseaeg) · Mitmekülgsed kunstnikud. · Ideaal on üksikisik, kes teostab ennast edukalt ja iseseisvalt. Vararenessanss: Arhitektuur: · Esimesed uued jooned sakraalarhitektuuris. · Taas hakatakse kasutama konstruktiivse elemendina silindervõlvi ja ümarkaart. · Iseloomustab dekoratiivsete vormide rikkus. · Kasutatakse palju poolsambaid ja pilastreid. · Seinapindu liigendatakse horisontaalsete simsside,peti

Kunstiajalugu
thumbnail
66
pdf

Renessanss arhitektuur ja mööbel (koostatud 2015)

jõukale järjele saanuna kajastada oma linna kordumatust ja iseenda saavutatud prestiiži. Itaalias oli renessanssil kolm tähtsamat keskust: Veneeetsia, Genova (rikkad kaubalinnad), Firenze (finantslinn) ja Rooma (paavsti residents). Itaalia renessanssi periodiseeritakse järgmiselt:  14.sajand – trecento e. Eelrenessanss  15. sajand – quattrocento e. Vararenessanss  16. sajand – cinquecento e. kõrgrenessanss 4 2. Arhitektuur itaalias 2.1. Vararenessanssi arhitektuur itaalias ● Antiikkunsti mõju tugevaim just ARHITEKTUURIS. ● Esimesed uuenduslikud jooned avaldusid sakraalarhitektuuris. ● Antiikkunsti taassünd arhitektuuris: proportsionaalsus baasi ja kapiteeliga sambad poolsambad ja pilastrid (dekoratiivsed) VIILUD akende ja uste kohal

Arhitektuuri ajalugu
thumbnail
116
pdf

Renessanssi sünd Itaalias

levikut ja raamatute trükkimist, samuti pannakse alus graafikale. Itaalias korraldati antiikseid väljakaevamisi, õpiti tundma antiikfilosoofide ja kirjanike teoseid. Otsiti ja leiti paralleele antiikajaga. Antiikkunsti mõju oli kõige tugevam arhitektuuris. Renessanss Itaalias 14. saj. trecento e. eelrenessanss 15. saj. quattrocento e.vararenessanss 16. saj. cinquecento e. kõrgrenessanss Arhitektuur Itaalias, renessansi iseloomulikud tunnused. Suureneb ilmaliku arhitektuuri osatähtsus (ehitatakse raamatukogusid, haiglaid, raekodasid, losselamuid e. palazzo-sid). Iseloomulik on linnadesse purskkaevudega parkide ja väljakute rajamine. Gooti kõrgusessepürgiv hoone muutub madalaks ja horisontaaljoontele allutatuks. Väga läheb moodi antiiksammastele toetuv kaaristu ­ ümarkaar, silindervõlv, kuppel. Seinapinda hakkavad kaunistama poolsambad ja

Kunst
thumbnail
116
pdf

Renessanss

levikut ja raamatute trükkimist, samuti pannakse alus graafikale. Itaalias korraldati antiikseid väljakaevamisi, õpiti tundma antiikfilosoofide ja kirjanike teoseid. Otsiti ja leiti paralleele antiikajaga. Antiikkunsti mõju oli kõige tugevam arhitektuuris. Renessanss Itaalias 14. saj. trecento e. eelrenessanss 15. saj. quattrocento e.vararenessanss 16. saj. cinquecento e. kõrgrenessanss Arhitektuur Itaalias, renessansi iseloomulikud tunnused. Suureneb ilmaliku arhitektuuri osatähtsus (ehitatakse raamatukogusid, haiglaid, raekodasid, losselamuid e. palazzo-sid). Iseloomulik on linnadesse purskkaevudega parkide ja väljakute rajamine. Gooti kõrgusessepürgiv hoone muutub madalaks ja horisontaaljoontele allutatuks. Väga läheb moodi antiiksammastele toetuv kaaristu ­ ümarkaar, silindervõlv, kuppel. Seinapinda hakkavad kaunistama poolsambad ja

Ajalugu
thumbnail
1
odt

Renessanss

1) RENESSANSS-''taassünd''; 14 saj Itaalias alguse saanud ajajärk, mida iseloomustas antiigi juurde tagasipöördumist ja selle taaselustamist. R. tähendas üleminekut keskajalt uusajale, millega kaasnesid sotsiaalsed, ideoloogilised ja kultuurilised murrangud. Maailmavaateks kujunes humanism, kasvas inimese eneseteadvus, algas inimese vabaareng. Langes rüütellik moraal ning tõusis enesekesksus ja ükskõiksus. 2) R. sündis Itaalias, kuid sellel ajal oli Itaalia jaotatud erinevate valitsejate vahel, ilmaliku ja kirikliku võimu vahel. Põhja-Itaalia suurlinnad olid sel ajal üsna autonoomsed ning üks tugevamaid ja jõukamaid linnu oli Firenze, mis oli ühtlasi ka varaR. keskuseks. Firenzes oli väga arenenud kaubandus ja pangandus. R. on jaotatud kolme perioode: 1. varaR 14-15saj keskuseks Firenze; 2. kõrgrR 16-17 saj keskuseks Rooma ja Veneetsia; 3. hilisR 17 saj ­ siis see enam Itaalias ei levinud.

Kunstiajalugu
thumbnail
48
doc

Ajalugu - konspekt ja pildid

Firenze aga oli tähtsaim renesanssikeskus. Renesanss järgnes keskajale, tõlkes tähendab renesanss taassündi. Vararenesanssile paljud omased nähtused said alguse juba keskajal, aga renesanssiajastu moraal erines rüütlimoraalist,samuti on gootika ja renesanssi piir hägune. Maailma keskvaateks muutus humanism-veendumus, et suurim väärtus on isiksuse vaba areng. Ideaaliks muutus üksikisik. Hakati väärtustama meelelisi naudinguid. Antiikkunsti mõju tugevaim arhitektuuris. Kujutavas kunstis avaldub renesanss aga väga hästi läbi teatud kunstnikke teoste. Skulptuur muutus 15. sajandil iseseisvamaks, eesmärgiks sai kujutada piiblitegelasi nagu reaalseid inimesi ja pühakud hakkasid sarnanema itaalia kaupmeeste, sõdalaste ja seiklejatega. Teose religioosset motiivi jäi meenutama ainult pealkiri. Vararenessanssi kuulsamad skulptorid olid Lorenzo Ghiberti, Andrea del Verrocchio ja Donatello Lorenzo Giberti (1378-1455) Tuntuim töö- kullatud pronksuks Firenze baptisteeriumile nn

Ajalugu
thumbnail
3
docx

Kunstiajalugu - renessanss

algul Mantegna mõju all, hiljem kujundab omaette stiili. Läks üle varakult õlimaalile. On spetsiifiline sinine värv ja sageli madonna pildid on poolprofiilis. Madonna lapsega, Tualetti tegev naine(aktimaal), mehe portree. · Tuntuimad vararenessansi meistrid olid veel Veneziano, Pollaiolo(tegi ka Sixtuse kabelit), Ghirlandaio, della Francesca, Perugino, Pinturicchio jt · Kõrgrenessanss: On andnud kolm suurt nime. · Leonardo da Vinci(1452-1519)- Esindas tüüpilist renessansiaja inimeseideaali(inimene universaal). Oli leiutaja, mitmete loodusteaduste teerajaja. Kunstis oli arhitekt, skulptor ja maalikunstnik, peale selle muusik, luuletaja, improvisaator. 1482. Aastal asus ta Milanosse(Milanos olid kuulsad Sforza prk)keiser? Sforza kutsel, ametiks oli pidude korraldaja. Sellest perioodist on säilinud Madonna kaljukoopas

Kunstiajalugu




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun