Pakkimise ja pakendiga seotud probleemid logistikas Referaat õppeaines ,,Logistika alused" Juhendaja õpetaja Tiina-Mai Hirmo Väimela 2012 SISUKORD SISSEJUHATUS Logistika õppeaine raames tuleb koostada ärijuhtidel kui ka ärikorraldajatel referaat. Töö autor on valinud referaadi teemaks Pakkimise ja pakendiga seotud probleemid logistikas. Selle teema raames uurin, kuidas on korraldatud kauba vedu ja kauba pakkimine Eestis. Millised on erinevad pakkematerjalid ja pakkeviisid ning millised probleemid seoses nendega esinevad. Ainetöö annab lühiülevaate pakendamise valdkonnas. Autor loodab, et antud referaat on hariv ja aktuaalne. Autor ise sai seda tööd koostades teada palju uusi teadmisi selles valdkonnas. 1. LOGISTIKA Logistika on osa tarneahelast, mis tegeleb kaupade, teenuste ja informatsiooni liikumise korraldamisega sihtpunktist lähtepunkti ja tagasi. Logistika on arenev interdistsiplinaarne
kaitsmine säilis ikkagi. Tänapäeval on pakendi roll tunduvalt suurem. 1. Tootja seisukohalt annab pakend tootele tõhusust kaitse ning pakendi suuruse ja kuju kaudu. Kui kaup on halvasti pakendatud, siis toode võib saada kahjustada ja see tähendab tihti uue toote tootmist. Suur pakend on tootmise vaatenurgast kasulik, samas ladustamise ja transportimise seisukohalt mitte alati kasulik. 2. Turunduse vaatenurgast on pakkimine väga tähtsal kohal. Pakend tihti loob ettevõttest ja tootest oma kuvandi. Hea pakend aitab tihti toodet müüa ning lisaks annab päris palju infot tarbijale. Muidugi pakend ei anna tootele lisandväärtust, samas mõjutab oluliselt jaotuskulusid. 3. Logistika seisukohalt on pakendil väga suur ja tähtis ülesanne. Hetkel pakend sisaldab tarnimise, hankimise, tootmise, turustuse, laonduse ja veondusega seotud korjet, mis kaasab kõiki osalisi
pakendite kaalu vähendamine pakkematerjalide asendamine manuaalsete operatsioonide automatiseerimine standardiseerimine Laole esitavad pakendite alal väljakutseid järgmised teemad: transpordi, ladustamise ja käsitsemise efektiivsus informatsiooni haldamine ja juhtimine töö ergonoomia ja tööliste ohutus klienditeenindus kauba vigastused jäätmete vähendamine ohtlike ainete pakkimine pakkimine rahvusvaheliste ja globaalsete vedude tarvis Kaubaaluste käsitsemise efektiivsus sõltub alljärgnevatest teguritest: 1. Aluste mõõtmed Kaubaaluse mõõtmed peavad olema sellised, et tõstukijuhil oleks võimalik teostada peale või mahalaadimine võimalikult kiiresti. Kui aga alused on liiga suured, siis: 1. veoühiku ruumala kasutamine on ebaefektiivne 2. käsitsemise efektiivsus väheneb, kuna manööverdamisvõime väheneb 3. kauba vigastamise oht suureneb
se9Kordamisküsimused I. (Kõigis vastustes tuua võimaluse korral näiteid, 1-3 näidet) 1. Mis on pakend? Pakend on mis tahes materjalist valmistatud toode, mida kasutatakse kauba mahutamiseks, kaitsmiseks, käsitsemiseks, kättetoimetamiseks või esitlemiseks selle kauba olelusringi vältel:toormest kuni valmiskaubani ning tootja käest tarbija kätte jõudmiseni. Sinna alla loetakse ka samal eesmärgil kasutatavaid ühekorrapakendeid. Pakend on mis tahes materjalist valmistatud mis tahes laadi toode, mida kasutatakse kaupade kaitseks, käitlemiseks, kättetoimetamiseks ja esitlemiseks, mis võib olla mis tahes toormaterjali või töödeldud tootena ja mis antakse tootjalt edasi kasutajale või tarbijale. Samal eesmärgil kasutatavaid tagastamatuid tooteid tuleb samuti lugeda pakenditeks. Määratlusest järeldub, et pakend peab olema kasutusel või kättesaadavaks tehtud koos kau
Euroopasiseses liikluses kasutatakse ka nn eurokonteinereid ( 2,43 m siselaius). Kasutusel on peamiselt kolm eri mõõtmetega merekonteineri tüüpi: 20', 40' ja 45'. 20' konteinerisse on võimalik paigutada ühes kihis 10 FIN või 11 EUR- kaubaalust, 40- jalasesse aga 22 FIN või 25 EUR- kaubaalust. 40' PW ( aluse laius) tüüp mahutab 30 EUR- alust,. 45'. PW HC mahutab 33 EUR- alust,. Mis on täpselt sama palju kui Euroopa vedudel kasutatav poolhaagis. Kauba õige pakkimine konteinerisse algab konteineri valimisest, mis eeldab konteineri tüüpide tundmist. Järgnevalt konteineri tüüpe: 1) kinnine konteiner (box) kasutatakse segakauba/ väikesaadetiste veol 2) avatud ülaosaga (open top) konteiner on pealt lahtine pehmest materjalist kattega 3) avatud küljega konteiner (openside), uks või külgsein avaneb täielikult, sobib küljelt laadimiseks nt raudteeveol)
Tartu Kutsehariduskeskus Ärindus- ja kaubandusosakond Mariin Õun PAKENDITE RINGLUS LOGISTILISES AHELAS Iseseisev töö Juhendaja Tiina Kraav Tartu 2014 SISSEJUHATUS.....................................................................................................................3 MIS ON PAKEND..................................................................................................................4 LOGISTILISES AHELAD RINGLEVAD PAKENDID........................................................5 PAKENDID, TAARA JA KONTEINERID............................................................................6 KAITSEPAKEND...................................................................................................................7 KOKKUVÕTE........................................................................................................................8 KA
1.2. rühmapakend ehk teisene pakend; 1.3. veopakend ehk kolmandane pakend. 2. Sõltuvalt pakendi taaskasutuskordadest liigitatakse eelnevalt nimetatud pakendid veel alaliikideks : 2.1. korduskasutuspakend; 2.2. ühekorrapakend. 3. Pakendimaterjalid: 3.1. klaas; 3.2. plastik; 3.3. paber ja kartong, kaasa arvatud kihiline kartong; 3.4. metall; 3.5. puit; 3.6. muu materjal 1.2.Milline on hea pakend ? Hea pakend on informatiivne ja majanduslikult kasulik lahendus. Pakkimine pole tähtis ainuüksi toodete ja kaupade kaitsmise seisukohalt. Hea pakend teeb võimalikuks toodete efektiivsema käsitsemise, ladustamise ja veo. Pakendid vahendavad informtasiooni toodetest, nende omadustest ja kasutamisotstarbest. Atraktiivne jaepakend aitab kaasa ka toote turundusele ja võimaldab suurendada läbimüüki. Pakend võib aidata vähendada vargusjuhtumite arvu, samuti tuvastada kaupade päritolu ja ehtsust. Pakendi elutsükklis on
Samuti võivad need vigastada saada käsitsemise ja hoiustamisekäigus. Toidukaupade tarbimisomadusi võivad kahjustada ka valgus ja lõhn. Maanteeveol võivad põhjustada koormaruumiskaupade liikumahakkamist järsud pidurdused ja kiirendused. Lasti korralik kinnitamine hoiab ära pakendite ja kaupade kahjustumise veo jooksul. Pakkimisega kaitstakse kaupu mehaaniliste, keemiliste, bioloogiliste ja ilmastikumõjude eest. Kaupade pakkimine täidab olulisi ülesandeid. Hea pakend on informatiivne ja majanduslikult kasulik lahendus. Pakkimine pole tähtis ainuüksi toodete ja kaupade kaitsmise seisukohalt. Hea pakend teeb võimalikuks toodete efektiivse käsitsemise, ladustamise ja veo. Pakendid vahendavad informatsiooni toodetest, nende omadustest ja kasutamisotstarbest. Atraktiivne jaepakend aitab kaasa ka toote turundusele ja võimaldab suurendada läbimüüki. Pakend võib aidata vähendada vargusjuhtumite arvu,
Kõik kommentaarid