Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"veol" - 140 õppematerjali

thumbnail
17
docx

Kiiresti riknevad kaubad ja ATP nõuded

Lehtsalat 14 - 21 1-2 98 - 100 Apelsinid 21 - 84 0-9 85 - 90 Kartulid 56 - 140 7 - 10 90 Maasikad 5-7 0 90 - 95 Tomatid 7 - 28 13 - 20 85 - 88 Tabel 1. Puu- ja köögiviljade säilimise nõuded 3. Riikidevaheline kokkulepe kiiresti riknevate toiduainete veol Tänapäevased jahutus- ja külmutusseadmed võimaldavad temperatuuritundlikke kaupasid transportida üle maailma. Et piiride ületamine toimuks kiiresti ja ladusalt, on vaja teha riikidevahelist koostööd ning kokku leppida ühtsed nõuded. Selleks, et ühtlustada ja reguleerida rahvusvahelist kiiresti riknevate toiduainete vedu, sõlmisid seitse riiki: Austria, Saksamaa, Itaalia, Luksemburg, Holland, Portugal ja Sveits 1. septembril 1970. a

Logistika → Logistika alused
27 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Transport ja ekspedeerimise eksami/arvetuse kordamisküsimuste vastused

sõltumata sellest, kas rühmapakend müüakse koos kaubaga lõppkasutajale või tarbijale või kasutatakse seda vaid kauba käsitsemise lihtsustamiseks, kauba kaitsmiseks või esitlemiseks, kusjuures rühmapakendit on võimalik eemaldada toote omadusi muutmata; 3. veopakend ehk kolmandane pakend – mõeldud teatud arvu müügiühikute või rühmapakendis kaupade käsitsemiseks ja veoks, et vältida veol kauba füüsilisi kahjustusi, siia ei kuulu maantee-, raudtee-, mere- ja õhuveokonteinerid. Alaliigid: 1. korduskasutuspakend – mõeldud ja kavandatud läbima oma olelusringi jooksul korduskasutussüsteemis vähemalt mitu käiku või ringi, sõltuvalt pakendi kasutusotstarbest, -võimalusest ja -kõlblikkusest; 2. ühekorrapakend – mõeldud üksnes ühekordseks kasutamiseks. 18. Pakendimaterjal  Klaas  Keraamika (portselan, fajanss)  Plastik

Logistika → Transport ja ekspedeerimine
58 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Ülegabariidiline veos

Vedaja on vedu teostav isik, kes võib olla ka veotee kooskõlastuste ja eriloa hankija; Veotee on loal teenimedega või teenumbrite ja -nimedega (kohanimedega) määratud teed ja/või teelõigud, mida mööda peab eriveos liikuma. 1.3 Eeskirja kohustuslikkus Eeskiri on kohustuslik kõigile juriidilistele ja füüsilistele isikutele, sõltumata sellest, millises riigis erisõiduk on registreeritud. 2. Vedu 2.1 Üldnõuded eriveose veol Suuri ja/või raskeid veoseid võib vedada mootorsõidukiga ainult siis, kui veost pole võimalik vedada osade kaupa või teise transpordiliigiga. Erandina võib loa väljastaja lubada ka sellise veose vedu, mille osade kaupa vedu on keerukas ja ülikulukas. Kui laadimisega on võimalik valida veose mõõtmeid (laius, kõrgus või pikkus), tuleb vältida lubatud laiuse ületamist. Kui veos sisaldab endas veel lisaohte, tuleb täita ka vastavaid ohutusnõudeid. 2.2 Luba veol

Logistika → Logistika alused
28 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Suuremõõtmelise ja/või raskekaalulise autoveo eeskiri

konstruktsioon, ehitis või muu seadis, mis ei kuulu riiklikule registreerimisele; 4) Raskekaaluline veos (edaspidi raskeveos) on koormaga või koormata sõiduk (autorong), mille tegelik mass või mis tahes telje koormus ületab «Liiklusseaduse» § 15 lõike 1 alusel teede- ja sideministri poolt kehtestatud suurimat lubatud suurust; 5) Saateauto on §-is 14 toodud nõuete kohaselt tähistatud B-kategooria auto, mida kasutatakse veol liikluse ohutuse tagamisel ja teiste liiklejate hoiatamisel suur- ja/või raskeveosest; 6) Suuremõõtmeline veos (edaspidi suurveos) on koormaga või koormata sõiduk (autorong), mille üksainuski mõõde ületab «Liiklusseaduse» § 15 lõike 1 alusel teede- ja sideministri poolt kehtestatud suurimat lubatud suurust või kui koorem ulatub sõidukist (autorongist) ette- või tahapoole üle 1 m; 7) Vedaja on vedu teostav isik, kes võib olla ka veotee kooskõlastuste ja eriloa hankija;

Kategooriata → Veose veokorraldus
16 allalaadimist
thumbnail
10
ppt

Londoni konvensioon

LONDONI (1973/1978) KONVENTSIOON MEREREOSTUSE VÄLTIMISEKS LAEVADELT LONDONI 1973/1978. A. KONVENTSIOON MEREREOSTUSE VÄLTIMISEKS LAEVADELT JA SELLE LISAD TEGELEVAD: naftareostuse vältimisega, reostuse vältimisega vedelmürkainete lahtisel veol tankides, reostuse vältimisega ohtlike ainete veol laevadel kaubakonteinerites, eraldi laevadele asetatavates tsisternides või auto ja raudteetsisternides ning laevade reoveest põhjustatud reostuse vältimisega LONDONI 1973/1978. A. KONVENTSIOON MEREREOSTUSE VÄLTIMISEKS LAEVADELT JA SELLE LISAD TEGELEVAD: laevade prügist põhjustatud reostuse vältimisega muude laevadelt lähtuvate merereostuse liikidega. LISADE MÕJUVALDKONNAD I. Nafta ja naftasaadused II. Kemikaalid III. Pakitud ohtlik kaup IV. Reoveed V

Geograafia → Geograafia
9 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Transport ja ekspedeerimine

TRANSPORT JA EKSPEDEERIMINE 2 KONTROLLTÖÖ KÜSIMUSED 1. Meretranspordi eelised ja puudused Eelised kaupade, eriti suurepartiiliste massikaupade veol, on meretransport paljudel juhtudel ainus tehniliselt võimalik transpordiliik; kaupade veol, eriti suurematele kaugustele, on meretransport reeglina kõige odavam ja sellest tulenevalt ka majanduslikult kõige otstarbekam transpordiliik; on üks kõige keskkonnasõbralikum transpordiliik – heitegaaside hulk ühe veoühiku kohta on kõige madalam, need sattuvad atmosfääri hajutatult ja elanikkonnast kaugel; omab suurt tähtsust inimeste rekreatsioonis – seda nii kohalikul kui ka rahvusvahelisel tasemel;

Logistika → Transport ja kaubakäsitlemine
52 allalaadimist
thumbnail
18
pptx

Kütuseaktsiis

KÜTUSEAKTS IIS Kadi Hinrikus KM12­PE MIS ON KÜTUS?  Kütuseks loetakse mootorikütust ja  kütteõli (pliivaba bensiin, pliibensiin,  lennukibensiin, petrooleum, diislikütus,  eriotstarbeline diislikütus, kerge kütteõli,  raske kütteõli, põlevkivikütteõli,  vedelgaas), tahkekütuseid (kivisüsi,  pruunsüsi ja koks), kütusesarnast toodet  ja biokütust. AKTSIISIMAKSUKOHUSTUS  Kütustelt tekib aktsiisimaksukohustus üldjuhul  kütuste tarbimisse lubamisel või teisest  liikmesriigist ilma ajutise aktsiisivabastuseta  Eestisse toimetamisel.   Maksukohustuse tekkimisel on aktsiisimaksja  kohustatud ise arvutama tasumisele kuuluva  aktsiisisumma ja deklareerima ning maksma  selle seadusega sätestatud tähtpäevaks. MAKSUSTAMISEPERIOOD  Aktsiisilaopidajatel ja registreeritud kauplejatel  on maksustamisperioodiks üldjuhul kalendrikuu  ja aktsiisi deklareerimise ning tasumise  tähtajaks ...

Ühiskond → Ühiskond
5 allalaadimist
thumbnail
14
pptx

Veondus

järel. Eestist on võimalik ümberistumistega lennata kõikjale maailmas. Eesti suurim lennundusettevõte on Estonian Air. Torutransport Esimene gaasijuhe ehitati Eestis 1948. aastal. Torutransport on kaubavedu läbi toru. Kasutatakse maagaasi importimiseks Venemaalt Eestisse. Transportida saab vaid vedelikke ja gaase. Torujuhtme trassid on praktiliselt piiramatud, kuna neid saab paigaldada nii maa peale kui ka vee alla. Maagaas Eestis Veoskäive Veosekäive iseloomustab kaupade veol tehtud töö mahtu, mida mõõdetakse tonnkilomeetrites. Ühele tonnkilomeetrile vastab ühe tonni kaupade vedu ühe kilomeetri kaugusele Sõitjakäive Sõitjakäive iseloomustab sõitjate veol tehtud töö mahtu, mida mõõdetakse sõitjakilomeetrites. Ühele sõitjakilomeetrile vastab ühe sõitja vedu ühe kilomeetri kaugusele.

Geograafia → Geograafia
11 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Lastide üldised omadused ja transpordikarakteristikud

Not to be tipped Keep try Handle with care või hoiatusmärgid. Tükklasti pakendamiseks kasutatakse kotte, kaste, tünne. Kotid valmistatakse linasest riidest, dzuudist, jõu- või harilikust paberist ja nad on kergesti mehaaniliselt vigastatavad: kärisevad katki, lõhkevad õmblustest. Kotid hoiavad ära neisse pakitud kauba laialivalgumise, kuid ei kaitse niiskumise eest. Seepärast kasutatakse niiskumist kartvate kaupade, nt. suhkru veol kahekordseid kotte, millest sisemine on veekindlast materjalist, tänapäeval reeglina plastkilest. Tsement pakendatakse 5 ­ 6-kordsetesse jõupaberist kottidesse. Kottidesse pakitud kauba lastimisel-lossimisel tuleb jälgida, et ei kasutataks konkse, et kotte ei loobitaks, kasutada tuleb haaratseid, mis ei vigasta kotte. 2 Kastid valmistatakse laudadest, vineerist või kartongist. Võrreldes kottidega on laudadest ja vineerist kastid mehaaniliselt tugevamad

Merendus → Laevandus
57 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Transpordiliikide eelised ja puudused

tegema, puhkusele jne.) • korraga saab vedada vähe kaupa • võimalus valida sobiv sõiduaeg • teede ehitamine ja korrashoid kallis • võimalus valida sobiv sõidumarsruut (tihe • parkimisprobleemid teedevõrk) • suur keskkonnasaastaja • lühikeste vahemaade puhul kiire Eelised kaupade veol • kauba saab vedada uksest-ukseni, ilma ümberlaadimiseta • saab teostada kiirelt spetsiaalseid veoseid (külmutus, õhkkonditsioneer jne) • vedu saab teostada sobival ajal • kiire veovõimalus kergetele ja kiiresti riknevatele toodetele lühikese vahemaa taha Raudteetranspordi eelised ja puudused reisijateveol puudused

Geograafia → Geograafia
60 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Relvaseadus Kaitseliidu liikmele

(2) Relva ja laskemoona tuleb kanda varjatult. Kantava tulirelva, välja arvatud revolvri padrunipesas ei tohi olla padrunit. (3) Relva ja laskemoona on keelatud kanda: 1) joobes või ravimite mõju all; 2) avalikel üritustel, välja arvatud teenistusülesandeid täitval isikul. RELVA JA LASKEMOONA VEDU JA ÜLE TOLLIPIIRI TOIMETAMINE § 57. Täiendavad nõuded kohalikul relvaveol (1) Relvavedu võib isik, kellel on vajalik luba (2) Relvade ja laskemoona valve tagab nende veol omanik või valdaja. (3) Relvi ja laskemoona peab vedama valmistajapakendis või pakituna viisil, mis ei võimalda nende kohest kasutuselevõttu. (4) Kuni 20 tulirelva või 10 000 padrunit võib vedada varjatult sõiduautoga, suurema tulirelva- või padrunipartii veoks tuleb kasutada kinnise veoseruumiga veoautot. Uksed peavad olema lukus. (5) Kuni 20 tulirelva või 10 000 padruni veol peab olema vähemalt üks relvastatud saatja, üle

Sõjandus → Riigikaitse
11 allalaadimist
thumbnail
12
docx

ADR- ohltikud veosed

ADR- Ohtlikud veosed Referaat Juhendaja Tartu SISSEJUHATUS Valisin oma iseseisva töö teemaks ADR- ohtlikud veosed, kuna arvasin, et selle teema uurimine võib olla huvitav. Enamus materjali on võetud seadusest, kuna selle teema kohta ei olnud väga palju materjali. Oma töös räägin mis on ADR ja mis on ohtlikud veosed, ohtlike veoste klassidest, ADR koolitusest ja eksamist, veol vajalikest katsevahenditest. Samuti ohtlike veoste transpordist, administratiivsest kontrollist ning ohtlike veoste pakendamisest. 1. ADR- OHTLIKUD VEOSED ADR- Ohtlike veoste rahvusvahelise autoveo Euroopa kokkulepe. Ohtlikud veosed - ained ja esemed, mille vedu on ADR-i kohaselt keelatud või lubatud ainult selles kindlaks määratud tingimustel. ADR-i kohaselt on ohtlike veoste klassid järgmised: Klass 1 Plahvatavad ained ja esemed Klass 2 Gaasid

Logistika → Logistika
112 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Tehnika ja tehnoloogia

saastamist. TURBOKOMPRESSORI KASUTAMINE Turbomootoreid paigaldatakse kõikjale, kus vajatakse energiaallika suurt ökonoomsust, eriti kui kasutatakse suuri sisepõlemismootoreid. Peaaegu kõik laevade, vedurite ja tööstuse mootorid varustatakse turbokompressorite ja mootorisse suunatava suruõhu jahutitega. Alates oma ilmumisest 50-ndatel on väljalaskegaaside turbokompressiooni tehnoloogia saavutanud oma kõrgeima taseme, luues märgatavaid majanduslikke eeliseid kaupade ja reisijate veol. Viimase 25 aasta jooksul on autode kütusekulu vähenenud 40% kusjuures keskmised kiirused on kasvanud 50%. Üheks tähtsamaks suunaks turbotehnoloogia arendamisel on kõrge pöördemomendi saamine mootori väikestel pööretel. Tänu süvauuringutele ja pidevale täiustamisele on pulseeriva turbokompressiooni (vastupidi turbokompressioonile konstantse rõhu juures) areng jõudnud kõrgeimale tasemele. Pulseeriv turbokompressioon erinevalt

Tehnika → Tehnikalugu
10 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Põhja-Kanada

põhjapõder ­karibuu- ning mustksuveis. Suvel pesitseb rannikutel hulgaliselt veelinde, meresid asustavad hülged ja põhjapoolkera suurimad loivalised morsad ehk merihobud. Atlandi ookeani loodeosa vetes elavad suured imetajad grööni vaalad. Rahvastiku peamine tegevusala nii talvel kui ka suvel on mereloomapüük ja kalastus. Eskimod saavad enamiku toidust ja rõivamaterjalidest mereloomadelt. Jahil ja koormate veol on vältimatuteks abilisteks erilised , suured ja tugevad eskimo tõugu koerad. Tänapäeval kasutatakase tundras liikumiseks koerarakendite kõrval üha rohkem mootorpaate ja-kelke. Raskemaid transpordivahendeid teedeta tundras kasutada ei tohi ­ need vajuksid sohu või lõhuksid õrna ja aeglaselt taastuva taimkatte.

Geograafia → Geograafia
3 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Autoveol veose laadimise ja kinnitamise eeskiri

laadimise ja kinnitamise nõuded. (2) Autoveol veose laadimise ja kinnitamisega seotud, kuid käesoleva määrusega reguleerimata küsimustes juhindutakse teistest seda valdkonda käsitlevatest õigusaktidest, arvestades käesoleva eeskirja erisusi. (3) Määrus ei reguleeri veolepingu poolte lepingust tulenevaid õigusi ja kohustusi. [RTL 2002, 102, 1555 - jõust 16.09.2002] 2. peatükk PÕHINÕUDED §2. Sõiduk ja tema kere Veoste veol kasutatav sõiduk ja tema kere (veokast, furgoon, paak jne) ning kere kinnitus sõidukile peavad vastama teede- ja sideministri 29. mai 1998. a määrusega nr 21 «Sõiduki tehnojärelevalve eeskirja kehtestamine» (RTL 1998, 278¿286, 1169 ja 1170; 1999, 52, 687; 90, 1100; 2000, 5, 31) sõidukile, sõiduki osadele ja varustusele kehtestatud nõuetele, mille täitmine on kohustuslik kõigile Eestis sõidukit kasutavatele füüsilistele ja juriidilistele isikutele. §3

Kategooriata → Veose veokorraldus
23 allalaadimist
thumbnail
9
rtf

PAKENDID JA PAKENDIRINGLUSE KORRALDAMINE TOITLUSTUSETTEVÕTTES

2. Rühmapakend on mõeldud teatud hulga müügiühikute rühmitamiseks müügikohas, sõltumata sellest, kas pakend müüakse koos kaubaga lõppkasutajale või tarbijale või kasutatakse seda vaid kauba käsitsemise lihtsustamiseks, kauba kaitsmiseks või esitlemiseks, kusjuures rühmapakendit on võimalik eemaldada toote omadusi muutmata. 3. Veopakend on mõeldud teatud arvu kaubaühikute või rühmapakendis kaupade käsitsemiseks ja veoks, et vältida veol kauba füüsilisi kahjustusi, siia ei kuulu maantee-, raudtee-, mere- ja õhuveokonteinerid. Tüüpilised probleemid pakkimise ja pakenditega Eksisteerib kolme eri liiki probleeme: tehnilised probleemid, pakkimise kuludega seotud probleemid ja pakkimislahendustega seotud probleemid. Tehnilised probleemid on enamasti seotud pakendite kavandamisega uute toodete jaoks. Pakendite ja pakkimisega seotud kulusid võib vähendada järgnevaid meetmeid kasutades:

Toit → Toit ja toitumine
6 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Autoveoseadus referaat

Üldsätted (1) Käesoleva peatüki sätteid kohaldatakse oma kulul korraldatavale sõitjateveole autoga, milles koos juhikohaga on üle üheksa istekoha, ja oma kulul korraldatavale veoseveole auto või autorongiga, mille registrimass ületab 3500 kilogrammi. (2) Oma kulul sõitjate- ja veoseveo korraldamiseks peavad olema täidetud järgmised nõuded: 1) autovedu on vedaja kõrvaltegevus; 2) sõitjaid või veost vedav sõiduk on vedaja omandis või vedaja on võtnud selle rendile; 3) veol kasutatava sõiduki juht on vedaja töötaja või vedaja ise; (3) Oma kulul veoseveo korraldamiseks peavad olema täidetud järgmised lisanõuded: 1) veos on vedaja omandis või vedaja on selle müünud, ostnud, rendile andnud või rendile võtnud, tootnud, töödelnud või parandanud; 2) veost paigutatakse ümber ettevõttes või väljaspool ettevõtet enda vajaduseks. Oma kulul korraldatava autoveo tegevusluba ja sõidukikaart

Auto → Liiklus
3 allalaadimist
thumbnail
18
pdf

Konteinerid

mõõtmete ja konteineri sisemõõtmete mittesobivus. Tüübid · Kuivlasti konteiner · Puistlasti konteiner · Tankkonteiner · Külmutuskonteiner · Ventileeritav konteiner · Platvorm · Flett · Poolkonteiner, Pealt lahtine konteiner, Kõva katusega konteiner, Pehme katusega konteiner, ... Tüübid Tüübid Plussid · Vähenevad kaubakaod ja vigastused ümberlaadimisel ja veol · Väheneb vajadus ladude järele · Vähenevad käsitlemiskulud · Lühenevad laevade seisuajad · Suureneb läbilaskevõime, nt sadamatel · Kaupadega seotud protseduurid lihtsustuvad Puudused · Suured investeeringud efektiivseks tegutsemiseks · Osaliselt täidetud konteinerites keeruline kauba kinnitamine · Kauba kinnitamine konteineris · Kauba kinnitamine laeval

Logistika → Logistika
27 allalaadimist
thumbnail
7
pptx

Külmutatud toidu käitlemine ja märgistamine

Toiduga kokkupuutuvad külmutusained peavad olema piisavalt inertsed ning nendest ei tohi migreeruda toidule koostisosi sellises koguses, mis võiks ohustada inimese tervist, saastata toitu või halvendada selle omadusi. Külmutatud toidu valmistaja või pakendaja peab tarbija jaoks külmutatud toidu pakendama sobivasse müügipakendisse, mis kaitseb toitu mikrobioloogilise või muu saastumise ning kuivamise eest. Külmutatud toidu veol võib temperatuur külmutatud toidu pinnal tõusta lühiajaliselt mitte rohkem kui 3 °C võrra. Külmutatud toidu veovahendites peab olema tagatud külmutatud toidu nõuetekohane temperatuur ja selle säilimine. Külmutatud toidu veovahendeid ei tohi kasutada toidu külmutamiseks. Toidu märgistamise ja muul viisil teabe edastamise nõuetele peab tarbijale ja toitlustusettevõttele turustatava külmutatud toidu müügipakendi märgistamise puhul lisama:

Toit → Kokandus
31 allalaadimist
thumbnail
1
doc

AUTODE JA TRAKTORITE VEO EESKIRI

AUTODE JA TRAKTORITE VEO EESKIRI Käesolevat eeskirja kohaldatakse sõiduautode, veoautode, eriautode, busside, trollibusside, trammide ja nende kerede, traktorite, ekskavaatorite, liikur- põllutöömasinate ning muude ratastel või roomikuil liikuvate masinate veol (edaspidi "autod ja traktorid"). Autosid ja traktoreid veetakse universaalseis või eriotstarbelistes vaguneis ja konteinereis. Sõiduautosid veetakse kinnise veeremiga või konteinereis, nende vedu lahtise veeremiga toimub koos saatja või saaja saaturiga. Kasutusel olnud autosid ja traktoreid veetakse lahtise veeremiga koos saatja või saaja saaturiga. Eriautosid (autotöökodasid, autolaboreid, röntgeni-, kiirabi-, tuletõrjeautosid, reanimobiile jt

Logistika → Logistika
31 allalaadimist
thumbnail
6
odp

Ohtlikud veosed

gaase; ained; klass 9 -- muud ohtlikud ained ja esemed. temperatuurireziimi veod Kindlat temperatuuri nõudvad eriveod on eeskätt seotud toiduainetega. Asjatundjate hinnangul on see ,,kõige mustem stsenaarium", kuna järelevalve selliste vedude üle ei ole piisav. Toiduainete veol kasutatavad autod peavad tagama vajaliku temperatuurireziimi, omama vastavaid seadmeid, sertifikaate jms. Kõik see muudab aga veo tellija jaoks kallimaks. Samas konkurents on tihe ja kõik vaatavad, kuidas odavamalt hakkama saaks. Nii ongi sellised sellised veod väidetavalt suuresti tellija südametunnistusel. Ülegabariitsed ja konsolideeritud veod Väga raskete või väga suurte esemete veo korral tuleb kogu teekond kooskõlastada riigi, omavalitsuse või mõne muu tee

Logistika → Logistika
75 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Autoveoseadus

kasutuslepingu alusel mootorsõidukit kasutav vedaja. Autojuhi ametikoolitus Autojuht, kes on läbinud ametikoolituse kursuse Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tunnustatud õppeasutuses ja sooritanud selle kursuse lõpueksami, võib riigisisesel või rahvusvahelisel autoveol töötada lepingu alusel või osutada tasulist veoteenust füüsilisest isikust ettevõtjana järgmistel juhtudel: veose veol C- või C1-kategooria auto või CE- või C1E-kategooria autorongigasõitjate veol D- või D1-kategooria bussi või DE- või D1E-kategooria bussirongiga sõitjate taksoveol. Vastutus Tasulise riigisisese või tegevusloata rahvusvahelise veoseveo korraldamise eest– karistatakse rahatrahviga kuni 300 trahviühikut. Sama teo eest, kui selle on toime pannud juriidiline isik, – karistatakse rahatrahviga kuni 3200 eurot. Tasulise rahvusvahelise või riigisisese autoveoteenuse osutamisel ühenduse tegevusloa kinnitatud

Logistika → Veokorraldus
2 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

Transport ja ekspedeerimine I KT

Mõisted:   veondus­​ Majandusharu, mis tegeleb kaupade ja inimeste, laiemas mõistes ka informatsiooni  siirdamisega ühest punktist teise. Veonduse tehnilise baasi moodustavad veerem ja  infrastruktuur (taristu)   veerem­​  Reisijate ja kaupade veol kasutatavate liiklusvahendite kogum   [füüsiline ja institutsionaalne] infrastruktuur­​ Kõigi organisatsioonide ja abinõude kogum,  mis tagab tõrgeteta liikluse, elektrivarustuse, side jne, hõlmates ka avatud (liberaliseeritud)  kommunikatsioone, seadusruumi (nn institutsionaalne infrastruktuur), infotöötlust ja  koolitusturge  transpordivõrk­​ Kõikide veoviiside füüsilise infrastruktuuri (liiklusteede ja rajatiste) kogum  teatud piirkonnas   transpordisüsteem­​ Transpordisüsteem hõlmab ka – Tugifunktsioone: eri veoviiside veeremi  tootjad, remondiettevõtted, tanklad, infosüsteemid, kindlustusandjad jne; – Juhtimis­ ja  regulatiivfunktsioone: eeltooduga seotud osa riigivalitsem...

Logistika → Transport ja ekspedeerimine
34 allalaadimist
thumbnail
8
rtf

Transpordi infrastruktuurist kuni sõidumeerikuni.

Eur alus- 1200*800 Fin alus- 1200*1000 Veoste laadimine ja kinnitamine veokile. Veoste kinnitusvahendid. Veoste kinnitamiseks võib kasutada: · sidumisvöösid ( koormarihm). · Kette · Trosse · Tugiposte ja teisi vahendeid. Sidumisvööle peab olema märgitud tema tõmbetugevus ja valmistaja. Sidumisvöö pingutusseade peab olema sama tõmbetugevusega mis sidumisvöögi. Sidumisvööl ei tohi olla rebenemisi. Aluspakk ja küljetoed. - Kasutatakse pikkade materjalide veol, näiteks: palgid, torud, talad. Aluspakud võivad olla kas puidust või metallist. Puitmaterjali veol peab aluspakul olema ülaservas 10mm kõrgune terava äärega metallserv. Aluspaku otstesse kinnituvad küljetoed, mis peavad olema piisavalt tugevad et hoida koormat laiali vajumise eest. Koorem tuleb kinnitada sidumisvööga iga aluspaku vahelt. Kui aluspakkude vahe on üle 2,5m siis tuleb kastuata igas vahes kahte sidumisvööd. Veose sidumine.

Auto → Autojuhi ametikoolitus
61 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Autoveoseadus

§8. Üldsätted (1) Käesoleva peatüki sätteid kohaldatakse oma kulul korraldatavale sõitjateveole autoga, milles koos juhikohaga on üle üheksa istekoha, ja oma kulul korraldatavale veoseveole auto või autorongiga, mille registrimass ületab 3500 kilogrammi. (2) Oma kulul sõitjate- ja veoseveo korraldamiseks peavad olema täidetud järgmised nõuded: 1) autovedu on vedaja kõrvaltegevus; 2) sõitjaid või veost vedav sõiduk on vedaja omandis või vedaja on võtnud selle rendile; 3) veol kasutatava sõiduki juht on vedaja töötaja või vedaja ise; (3) Oma kulul veoseveo korraldamiseks peavad olema täidetud järgmised lisanõuded: 1) veos on vedaja omandis või vedaja on selle müünud, ostnud, rendile andnud või rendile võtnud, tootnud, töödelnud või parandanud; 2) veost paigutatakse ümber ettevõttes või väljaspool ettevõtet enda vajaduseks. [RT I 2004, 30, 205 - jõust. 7. 05. 2004 ] §9. Oma kulul korraldatava autoveo tegevusluba ja sõidukikaart

Kategooriata → Veose veokorraldus
39 allalaadimist
thumbnail
15
pdf

Lastindus ja laondus

suurimad mõõtmed ­ meeter (meetri kordsed ­ dm, cm, mm ...) ­ jalg (foot) 1 jalg=12 tolli (inch); 1 jalg=30,48 cm · Massiühikud ­ kaubadokumentides tuleb jälgida millist mõõtühikut kasutatakse ­ (meeter)tonn = 1000 kg (metric ton) ­ pikk tonn = 1016 kg (long ton) ­ lühike tonn = 954 kg (short ton) · Mahuühikud ­ kuupmeeter ­ m3 ­ liiter ­ l ­ 1 liiter = 0,001 m3 ­ kuupjalg ­ cu ft ­ kuupsüld ­ cord ­ kasutatakse nt ümarmetsa veol ­ gallon ­ gal ­ vedelikel: 1 gal (U.S)~3,785 m-3, 1 gal (Imp)~4,546 m-3 Mõõtühikud · Stoovimistegur ­ S.F ­ stowage factor ­ kui suure ruumala võtab enda alla lasti üks massitonn. Lastide tähtsaim iseloomustaja. Stoovimisteguri ühikuks m3/t (tavaliselt) või cu.ft/t Tegurit kasutatakse laeva laaditava lasti koguse arvutamiseks. S.F ei ole sama mis tihedus. Sõltub paljuski lasti pakkimise

Logistika → Lastindus ja laondus
20 allalaadimist
thumbnail
15
pdf

Lastindus ja laondus

suurimad mõõtmed ­ meeter (meetri kordsed ­ dm, cm, mm ...) ­ jalg (foot) 1 jalg=12 tolli (inch); 1 jalg=30,48 cm · Massiühikud ­ kaubadokumentides tuleb jälgida millist mõõtühikut kasutatakse ­ (meeter)tonn = 1000 kg (metric ton) ­ pikk tonn = 1016 kg (long ton) ­ lühike tonn = 954 kg (short ton) · Mahuühikud ­ kuupmeeter ­ m3 ­ liiter ­ l ­ 1 liiter = 0,001 m3 ­ kuupjalg ­ cu ft ­ kuupsüld ­ cord ­ kasutatakse nt ümarmetsa veol ­ gallon ­ gal ­ vedelikel: 1 gal (U.S)~3,785 m-3, 1 gal (Imp)~4,546 m-3 Mõõtühikud · Stoovimistegur ­ S.F ­ stowage factor ­ kui suure ruumala võtab enda alla lasti üks massitonn. Lastide tähtsaim iseloomustaja. Stoovimisteguri ühikuks m3/t (tavaliselt) või cu.ft/t Tegurit kasutatakse laeva laaditava lasti koguse arvutamiseks. S.F ei ole sama mis tihedus. Sõltub paljuski lasti pakkimise

Logistika → Logistika
15 allalaadimist
thumbnail
15
pdf

Autoõpetus (TUNNUSMÄRGID)

kollane ruut, milles on liiklusmärgi 173a kujutis. Äärise laius on 1/12 küljepikkust. Ohtlik veos Tunnusmärk on musta äärisega oranz ristkülik laiusega 400 mm ja kõrgusega vähemalt 300 mm. Tunnusmärgil on must vahevööt ja mustad numbrid. Äärise, vahevöödi ja numbrite laius on 15 mm, numbrite kõrgus 100 mm. Ülemised numbrid kujutavad endast ohu, alumised ­ ohtliku aine tunnust. Mitme erineva ohtliku aine veol võivad vahevööt ja numbrid puududa. Pikk- või raskeveos Mootorsõiduki tunnusmärk on ristkülik mõõtmetega (1130...2300)×140 mm, milles on vaheldumisi 45° all 100 mm laiused punased fluorestseerivad ja kollased helkivad kaldvöödid. Võidakse kasutada ka kahte või nelja võrdse pikkusega tunnusmärki, mis kokku on sama pikad kui kirjeldatu. Pikk- või raskeveos

Auto → Autoõpetus
16 allalaadimist
thumbnail
2
txt

Lastid/lastiplaanid

Liigitamised alused: -lasti fsiline seisund - veomoodus - veoresiim fsikalised keemilised omadused. kuiv lastid : puis ja vedel lastid. puistelastid on lastid mis on ilma pakenditeta nt vetised , veoreiimid : reiimsed ja mitte reiimsed. mittereiimsed : lastid , mis ei allu veol seisundit halvenevate teguritele. reiimsed: lastid mis nuavad teatud veoreiimi , peavad olema tagatud teavad temp , niiskuse ja ventileerimisting Fsikalis keemilis omaduste jrgi: Tuleohtlikud. plahvatusohtlikud , isesttivad , isekuumenevad, hgroskoopsed , mrgised , kokku klmuvad liigutamise lastide kokkusoobivuse seisukohalt gruppidesse: Agressiivsetega lastid(soojus, gaas , ise sttivad jne) agtessiivsetele tegurite mjule alluvad lastud(alluva I gruppi ainete toimele)

Merendus → Merepraktika
27 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Aktsiiside töö

Aktsiisiga maksustatakse: 1) alkohol 2) tubakatooted 3) kütus 4) elektrienergia 5) aktsiisikaup Ajutine aktsiisivabastus on maksukohustuse peatumine aktsiisikauba: 1) tootmisel 2) ladustamisel 3) lähetamisel 4) veol Aktsiisiladu on koht, kus a. laopidajal on õigus ajutises a.vabastuses: 1) toota 2) ladustada 3) vastu võtta 4) lähetada A.laopidaja on kohustatud esitama: 1) maksustamisperioodile järgneva kuu 15. kuupäevaks Sigarettide aktsiisimäär sisaldab: 1) 1000 sigareti kohta kehtestatud fikseeritud määra 2) sigarettide maksimaalse jaehinna alusel arvutatud proportsionaalset määra 3) fikseeritud määr 360 kr 1000 sigareti kohta Tagastada saab maksumärke:

Majandus → Majandus
21 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Staatiline elekter

 Vill  Karusnahk  Siid  Paber Tööstuses põhjustab staatiline elekter, õigemini staatilise elektrilaengu “maandumine” või potentsiaalide ühtlustumine märgatavaid probleeme ja kahju ning selle nähtuse ärahoidmiseks ja ennetaiseks tehakse suuri kulutusi. Üks põhiline tööstusharu, kus puututakse kokku ESD-ga (lühend inglise keelest - Electrostatic Discharge) on elektroonikatööstus. ESD võib põhjustada praaki elektroonikakomponentide veol, ladustamisel, tootmisprotsessis, seadme häälestamise ja hooldusremondi ajal. Tootja jaoks on kõige kahjulikum, kui viga ilmneb pärast seda, kui toodet on juba mõnda aega kasutatud. Sel juhul on staatilise elektri laeng oma töö teinud tootmistsüklis, tuleb ilmsiks aga alles mõne aja pärast tarbija käes. Elektroonikaseadet kahjustab just staatilise laengu potentsiaalide kiire ühtlustamine eri komponentide vahel.

Teoloogia → Elektotehnika
10 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Põllumajandus, teenindus

Teraviljad-nisu,riis,mais,oder Mugulviljad-kartul, jamss 6.Eestis on hea kliima, ei ole liiga palav ega liiga külm, hea et elame parasvöötmes, meil on enam-vähem head mullad, meil on vegetatsiooniperiood on meil 5 kuud. 7.Kuna Eesti asub parasvöötmes, meil on niisked ja palju heina, aga Vahemere ääres on kuiv ja päikseline. 8.See on maailma kõige olulisem loodusvara, tänu sellele saame me hingata, süüa jne. 9.Sinu enda arvamus. 10.Trantsportideliigi valikut kaupade veol mõjutavad järgmised tegurid: Veo kulud Veo aeg Veo kaugus Kauba omadused Laadimistingimused lähte-ja sihtkohas. 11.Transiitveod- kaupade läbivedu mingist riigist neid seal töötlemata. 12.Turism jaguneb siseturismiks ja välisturismiks, risi eesmärgi järgi võime turismi liigitada näiteks suusa-, kultuuri-,loodusereisiks jne. TURISMI PÕHJUSTATUD KESKKONNAPROBLEEMID: MAJANDUSELE: Tõusevad kohalike kaupade ja teenuste hinnad.

Põllumajandus → Põllumajandus
22 allalaadimist
thumbnail
2
docx

LAEVA ÖKONOOMIKA

Ülesanne Eesti reeder on sõlminud laevapereliikmega meretöölepingu 2020. aastaks, esimese kuue kuu brutotasu kuus on 1500 eurot ja järgmise kuue kuu brutotöötasu on 2600 eurot kuus. Töötasu maksmine toimub iga kuu viimasel tööpäeval. Laevapereliige on teinud tulumaksuvaba osa arvestamise avalduse (vastavalt kehtivatele õigusaktidele palunud arvestada tulumaksuvaba miinimumi) ja ta on sündinud 12.03.1985. Laevapereliige sai 2020. aastal veel töötasu mugavuslipu riigis tegutsevalt reederilt, millest ei ole kinnipeetud mitte ühtegi maksu, summas 5000 eurot. Kui suur on laevapereliikme igakuine netotöötasu, millised on laevapereliikme töötasult kinnipeetavad maksud ja reederi poolt lisanduv maksukohustus maksude lõikes? Kui suur on laevapereliikme 2020. aastal maksustatav tulu ja millises summas peab ta riigile tulumaksu lisaks tasuma? ----------------- Lahendus Kuna ülesannes on kirjas et meremees palus arvestada tulumaksuvaba miinimu...

Merendus → Laevandus
15 allalaadimist
thumbnail
44
pdf

Konteinerid 2013

mõõtmete ja konteineri sisemõõtmete mittesobivus. Tüübid · Kuivlasti konteiner · Puistlasti konteiner · Tankkonteiner · Külmutuskonteiner · Ventileeritav konteiner · Platvorm · Flett · Poolkonteiner, Pealt lahtine konteiner, Kõva katusega konteiner, Pehme katusega konteiner, ... Tüübid Tüübid Plussid · Vähenevad kaubakaod ja vigastused ümberlaadimisel ja veol · Väheneb vajadus ladude järele · Vähenevad käsitlemiskulud · Lühenevad laevade seisuajad · Suureneb läbilaskevõime, nt sadamatel · Kaupadega seotud protseduurid lihtsustuvad · Pakub kuluefektiivsemat transporti Puudused · Suured investeeringud efektiivseks tegutsemiseks · Kauba kinnitamine konteineris · Osaliselt täidetud konteinerites keeruline kauba kinnitamine · Kaubaruumi ebaefektiivne kasutamine standardsete kaubaaluste kasutamisel

Logistika → Lastindus ja laondus
28 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Geograafia KT teemal 9.

muul eesmärgil 2. 1) argiteenus 2) perioodilised teenused, mida vajatakse teatava ajavahemiku tagant ja mida osutavad juuksurisalongid ujulad turud jt ettevõtted, mis kujunevad tasuvaiks kui nende teeninduspiirkonnas elab vähemalt mõnituhat elanikku 3) episoodilised teenused 4) harva kasutatavad teenindusettevõtted 5) eriteenused 3. Aautotransport on kõige mugavam transpordiliik selles mõttes, et võimaldab inimesi või kaupu vedada uksest ukseni. Kui kaupade veol on kõige olulisemal kohal veetransport siis reisijateveo mahust (sõitjakäibest) moodustab autotransport 80%. Aautotransport on 20. sajandi transpordiliik, sest see tekkis sajandi algul kui maailmas oli vaid mõni tuhat autot ning on seejärel olnud üks kõige kiiremini arenenud majandusharu. Autotööstus tarbib mitmeid ressursse rohkem kui ükski teine tööstusharu,samuti on see kaasa toonud mitmete majandusharude arengu.

Geograafia → Geoloogia
14 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Nõuded pakkimisele

Logistika valdkonda kuuluvad kindlasti toote käsitsemise hõlbustamine ( toote tiheduse optimeerimine ja pakendi standardimine) laos ja transpordil ning toote kaitsmine. Toote kaitstus Pakend peab olema valmistatud nii, et ta kaitseks toodet transpordil, ladustamisel ja müügil ning tarbimise ajal kuni toote lõpliku tarbimiseni. Pakend peab kaitsma kaupu käsitsevaid inimesi vigastuste, kahjustuste ja õnnetuste eest. Toodet tuleb kaitsta ka varaste eest. Lisaks vigastuste veol ja käsitsemisel võivad toodet, sõltumata sellest, kas on tegemist toiduaine või tööstuskaubaga, rikkuda valgus, niiskus, temperatuuri kõikumised, tolm, gaasid ja aroomid. Paljudel juhtudel on võimalik parandada toote kaitstust ja samal ajal vähendada pakkimise kulu sobiva pakendimaterjali, pakendi konstruktsiooni ja pakkimismooduse kasutamisega. Kaitstuse määr, mida pakendamine annab, mõjutab tootmis-, laomajandus- ja

Logistika → Baaslogistika
3 allalaadimist
thumbnail
24
pptx

Tariifid maanteetranspordis

• koguseline tariif - leitakse veo hind kindlal marsruudil lähtuvalt veose kaalust, mahust, mahukaalust jne. Tariifid raudteevedudel Raudteevedude puhul kasutatakse üldtariife, eritariife, soodustariife ja kohalikke tariife. • Üldtariifide abil määratakse raudtee suuremahuliste vedude maksumus. • Eritariifid on üldtariifid, millele on kehtestatud erinevatel põhjustel alla- või juurdehindlused. • Soodustariife kasutatakse kaupade veol kindlatel eesmärkidel (nt raudtee oma veod). • Kohalikud tariifid võivad olla erinevatel põhjustel kohalike raudteeülemate poolt kehtestatud. Raudteel sõltub veotariif kõige enam veokaugusest ja kaubakogusest. Täpne veotariif arvutatakse lähtuvalt kasutatava vaguni tüübist, veo marsruudist, veoteekonna pikkusest, kaubagrupist ja veomahtudest. Veokauguse määramisel lähtutakse raudtee kaugustabelitest. Raudtee tariifipoliitika muudab keerukaks erinevate

Logistika → Logistika
12 allalaadimist
thumbnail
28
docx

LOGISTIKA eriala eksami küsimused-vastused

LOGISTIKA Kui tellimuspartiid suurendada siis, tellimiskulu tooteühiku kohta väheneb. Milliste kulude arvutamine on kõige töömahukam ja keerulisem? Puudumiskulude Tellimuspunkt on   toote laosaldo, milleni jõudmisel tehakse uus tellimus Mis on “tellimusvahe”? Ajavahemik, mis jääb ühe ja sama toote kahe järjestikuse tellimuse  vahele Mis on “tellimustsükli meetod”?Laoseisu täiendav tellimus tehakse kindlate ajavahemike  tagant Millist säästu on võimalik logistikas saada tellimustsükli meetodi rakendamisest? Tellimis­ ja  veokulude säästu Kuidas sõltub üldjuhul reservlao suurus nõudluse kõikumisest?  Mida suuremad on hälbed  nõudluses, seda suurem peab olema reservladu Mida tähendab „laovaru”? 365 / lao ringlemissagedus, mis annab ajavahemiku päevades, mil konkreetset toodet või laoväärtust peaks piisama tavapäraseks tarnimiseks Millist kulu nimetatakse veoauto läbitud kilomeetri omahinna arvestamisel püsivkuluks?  Amortisatsiooni...

Logistika → Logistika
165 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Staatiline elekter

Tööstuses põhjustab staatiline elekter, õigemini staatilise elektrilaengu “maandumine” või potentsiaalide ühtlustumine märgatavaid probleeme ja kahju ning selle nähtuse ärahoidmiseks ja ennetaiseks tehakse suuri kulutusi. Üks põhiline tööstusharu, kus puututakse kokku ESD-ga (lühend inglise keelest - Electrostatic Discharge) on elektroonikatööstus. ESD võib põhjustada praaki elektroonikakomponentide veol, ladustamisel, tootmisprotsessis, seadme häälestamise ja hooldusremondi ajal. Tootja jaoks on kõige kahjulikum, kui viga ilmneb pärast seda, kui toodet on juba mõnda aega kasutatud. Sel juhul on staatilise elektri laeng oma töö teinud tootmistsüklis, tuleb ilmsiks aga alles mõne aja pärast tarbija käes. Elektroonikaseadet kahjustab just staatilise laengu potentsiaalide kiire ühtlustamine eri komponentide vahel. Et tänapäeval on ühes kiibis ligi

Füüsika → Füüsika
3 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Praktikaaruanne logistikaettevõttes

pearaamatupidajast ning raamatupidajatest. Juriidiliste küsimuste jaoks on ettevõttel palgatud advokaat. Ettevõtte kinnisvara haldab haldusjuht. Personali eest vastutab personalijuht. Ettevõtte juhatus koosneb juhatuse esimehest ning kahest ettevõtte juhist. 1.2.1. Ettevõtte logistikastrateegia eesmärgid ja ülesanded, logistikastrateegia seotus ettevõtte üldise äri-ja marketingistrateegiga Logistikastrateegia eesmärk on tagada veol kauba kvaliteet (õige kaup, õigel ajal, õige kogusega), optimaalne parim lahendus nii kliendile kui ka ettevõttele, toiduohutus ning selle dokumenteeritud tõestus logistikaprotsessi järjestikustes etappides kliendi kauba peale võtmisest kuni maha laadimiseni/kohale viimiseni. Klient planeerib kauba koguse vastavalt tarbijate nõudlusele. Logistik kinnitab kliendi tellimuse ning korraldab transpordi kliendi laost või tootmistehasest vastavasse jaotuskeskusesse

Majandus → Praktika
130 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Biojäätmed

lubatud kaadmiumisisalduse osas, ning nende 2016. aastaks 50% ulatuses ringlusse võtmise eesmärgi osas. 2006. aasta septembris jõustus uus direktiiv 2006/66/EÜ, millega tunnistatakse kehtetuks direktiiv 91/157/EMÜ. Jäätmete vedu 2003. aasta juunis tegi komisjon ettepaneku 10 aasta vanuse jäätmesaadetiste määruse (EMÜ) nr 259/93 läbivaatamise kohta (KOM(2003) 379), et lihtsustada kontrollimenetlusi jäätmete veol. Nimetatud määruses sätestatakse keskkonnakriteeriumid jäätmete veol ELis, sisseveol ELi ja Euroopa Liidust väljavedamisel. See hõlmab peaaegu igat liiki jäätmete vedamist kõigi transpordivahenditega, sealhulgas maanteesõidukite, rongide, laevade ja lennukitega. Euroopa Parlament ja nõukogu võtsid 14. juunil 2006 vastu uue määruse (EÜ) nr 1013/2006 jäätmesaadetiste kohta (mis jõustus 12. juulist 2007). Uus direktiiv on samm edasi jäätmete veo suurema rahvusvahelise ühtlustamise suunas, sest sellega rakendatakse täielikult ohtlike

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
13 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Pakkimine

Logistika valdkonda kuuluvad kindlasti toote käsitsemise hõlbustamine ( toote tiheduse optimeerimine ja pakendi standardimine) laos ja transpordil ning toote kaitsmine. 1.1.1. Toote kaitstus Pakend peab olema valmistatud nii, et ta kaitseks toodet transpordil, ladustamisel ja müügil ning tarbimise ajal kuni toote lõpliku tarbimiseni. Pakend peab kaitsma kaupu käsitsevaid inimesi vigastuste, kahjustuste ja õnnetuste eest. Toodet tuleb kaitsta ka varaste eest. Lisaks vigastuste veol ja käsitsemisel võivad toodet, sõltumata sellest, kas on tegemist toiduaine või tööstuskaubaga, rikkuda valgus, niiskus, temperatuuri kõikumised, tolm, gaasid ja aroomid. Paljudel juhtudel on võimalik parandada toote kaitstust ja samal ajal vähendada pakkimise kulu sobiva pakendimaterjali, pakendi konstruktsiooni ja pakkimismooduse kasutamisega. Kaitstuse määr, mida pakendamine annab, mõjutab tootmis-, laomajandus- ja

Logistika → Logistika
129 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Kordamisküsimused aktsiisi eksamiks

kogujad ja maksjad on ettevõtjad,kes kaupu toodavad või impordivad. 11. Millal tekib aktsiisimaksu kohustus? Aktsiisikauba tarbimisse lubamisel või teisest liikmesriigist ilma ajutise aktsiisivabastuseta Eestisse toimetamisel. 12. Mida tähendab aktsiisikauba tarbimisse lubamine? Ajutise aktsiisivabastuse lõpetamine ning tootmine või import ajutise aktsiisivabastuseta. 13. Mida tähendab aktsiisivabastus? on maksukohustuse peatamine aktsiisikauba tootmisel, ladustamisel, lähetamisel ja veol käesolevas seaduses sätestatud korras. 14. Mis on aktsiisikauba tootmine ja kus see toimub? Alkoholi, tubakatoodete, kütuse, elektri tootmine. Mida on lubatud toota aktsiisilaos. 15. Mille või kelle jaoks on vaja aktsiisiladu? Aktsiisilaopidaja, kuna ainult seal tohib ta toota. 16. Kas ettevõtja, kes ei ole registreeritud kaupleja või aktsiisilao pidaja, saab aktsiisikaubaga kaubelda? Kui saab, siis mis tingimustel? Saab küll,kuid juba aktsiisiga maksustatud kaubaga. 17

Õigus → Õigus
20 allalaadimist
thumbnail
23
ppt

Energiamajandus

KAEVANDAMINE, ROHELINE ENERGIA, PÕLETAMINE, MÕJU KESKKONNALE EI REOSTA ÕHKU, VETT. SUUR VEETARVE, VOOLUREZIIMI RIKKU AHERAINE MINE. TEHISMAASTIKUD VÕIMALIK VEDU SUURTE KASUTAMINE SÕLTUB RESSURSI OLEMASOLUST KAUGUSTE TAHA: TRANSPORDITAVUS TORU, RAUDTEE, ENERGIA VEOL LAEVATRANSPORT LIINIKAOD KEERULINE JA KALLIS LIHTSAM JA ODAVAM, TEHNIKA, JÕUKOHANE LISAKAPITAL VAJALIK TEHNIKA VAID RIKASTELE RIIKI PUHASTUSSEADMETE DELE. TEHNIKA KIIRE TÄIUSTAMISELE ARENG. KASUTATAKSE KOHAPEAL SUURED MAHUD

Geograafia → Geograafia
70 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Jäätmeseaduse ülesanne

(1) Ohtlike jäätmete segunemist või segamist omavahel või tavajäätmetega või mis tahes ainega tuleb vältida, välja arvatud käesoleva seaduse §-s 61 sätestatud juhul. (2) Segunenud jäätmed lahutatakse, kui see on tehniliselt teostatav ja sellega ei kaasne ülemääraseid kulutusi või kui see on vajalik tervisele või keskkonnale tekkida võiva ohu vältimiseks. § 62. Ohtlike jäätmete pakendamine (1) Ohtlikud jäätmed tuleb jäätmete kogumisel, vaheladustamisel ja veol pakendada, et vältida neist tulenevat ohtu tervisele ja keskkonnale ning hõlbustada nende taaskasutamist või kõrvaldamist. (2) Jäätmevaldaja on kohustatud märgistama ohtlikud jäätmed, välja arvatud kodumajapidamises tekkivad ohtlikud jäätmed, või nende pakendid enne nende üleandmist jäätmekäitlejale. Kuidas oleks pidanud preili Karbik tegutsema? Ohtlikud jäätmed ohtlike jäätmete vastuvõtupunkti Vanaraud vanaraua kokkuostupunkti

Ökoloogia → Ökoloogia ja keskkonnakaitse1
55 allalaadimist
thumbnail
3
docx

MERETRANSPORDI KOMMERTSEKSPLUATATSIOON XII kodutöö

nõude esitajale argumenteeritud, vajadusel dokumentaalselt tõestatud vastus. Koos vastusega tagastatakse pretensioonimaterjal, välja arvatud pretensiooniavaldus. Juhul, kui on alust arvata, et vastus nõude esitajat ei rahulda, võidakse vajadusel välja pakkuda vaidluse lahendamise kord ja koht hagistaadiumis (kohus, arbitraaz). 7. Mida tähendavad mõisted "Inherent vice" ja "Latent defect"? Inherent Vice ­ lasti sisemised omadused, mis võivad põhjustada lasti riknemist. Nt kakaoubade veol on nõutav lasti säilimise tagamiseks hoolikas ventileerimine, kuid samaaegselt põhjustab niiskuse eemaldamine lasti kaalu vähenemist. Latent defect ­ varjatud defekt. Defekt, mida ei olnud vedajal ega tema agendil võimalik avastada kauba vastuvõtul-üleandmisel, olenemata poolte vajalikust hoolikusest. Kakao-oad võivad, vaatamata kvaliteedisertifikaadi olemasolule olla lubatust suurema niiskusesisaldusega ja reisi jooksul rikneda 8. Mis on "Subrogation"

Logistika → Meretranspordi ökonoomika
24 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Rahvusvahelised majandusorganisatsioonid

GATT ­ Üldine Tolli- ja Kaubanduskokkulepe moodustati 1948 loodi riikidevahelise kaubanduse soodustamiseks kaubandusbarjääride vähendamine Reorganiseeriti 1994 alates 1995 on nimeks WTO ­ Maailma Kaubanduse Organisatsioon kõikide kaupade ja teenuste võrdne kohtlemine ühesugused maksud ei tohi eelistada GATT on nüüd üks põhilepinguid, mille alusel organisatsioon töötab lahendab küsimusi kaupade üle piiri veol Oli vaja uut lepingut GATS reguleerib teenuste liikumist TRIPS ­ käsitleb autoriõiguse küsimusi 4

Geograafia → Geograafia
89 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Pakendite ringlus logistilises ahelas

suhteliselt hõlpsasti kahjustada. Tooted võivad saada kahjustatud veoprotsessi käigus vale temperatuuri ja liiga suure niiskuse tõttu, veoki vibratsiooni tagajärjel jne. Samuti võivad need saada vigastada käsitsemise ja hoiustamise käigus. Riskid logistilises süsteemis sõltuvad veo-, käsitsemise ja ladustamise viisidest. Näiteks täistreileri veo korral saavad kaubad enamasti vähem vigastusi kui osakoorma või tükikauba veol. Raudteevedude puhul põhjustab kaupadele vigastusi enamasti vagunite ühendamine sorteerimisjaamades. Kaupade suhtelist kaitstust alternatiivsete pakendisüsteemide puhul võrreldakse ning hinnatakse laboratooriumides ja välitingimustes läbiviidavate testide järgi. Kehtib reegel, et mida vastuvõtlikum on toode vigastuste suhtes ja mida suuremad ohud varitsevad logistiliste operatsioonide teostamisel, seda parernat (kallimat) pakendit tootele vajatakse.

Logistika → Laomajandus
15 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Vanaõlide teke ja käitluse esimesed etapid

kolmandik kasutatud õlist.[3] Vanaõli kogumine Vanaõli tuleb pakendada õlikindlasse pakendisse (soovitavalt originaaltaara), mis tuleb märgistada vastavalt Keskkonnaministri määrusele nr. 39 29. aprillist 2004 ,,Ohtlike jäätmete ja nende pakendita märgistamise kord". Kui jäätmed säilitatakse originaalpakendis ja oma omadustelt ei erine oluliselt sellest ainest, millest põhiosa jäätmetest on moodustunud, võib pakendile jätta sellel juba olemasoleva märgistuse. Vanaõli veol tuleb täita ,,Ohtlike veoste autoveo eeskirja" nõudeid ja see vedu tellida vastavalt õigust omavalt firmalt. [4] Vanaõli kogumisel tuleb vältida õli segamist ning segunemist kogumiskohtades muude ohtlike või tavajäätmetega, samuti muude ainete või esemetega, pöörates seejuures erilist tähelepanu PCB-sid sisaldavate jäätmete või kemikaalide vanaõliga segunemise vältimisele. Vanaõlid eri

Loodus → Keskkonna kaitse
5 allalaadimist
thumbnail
58
ppt

Transpordi areng

 Tänu autodele hakkasid linnad laienema ja tekkisid eeslinnad.  Ameerika Ühendriikides tekkisid hiigel- linnastud – megalopolised. http://www.oddee.com/item_9717 Autotranspordi eelised ja puudused Eelised reisijateveol • võimalus sõita uksest-ukseni (tööle, sisseoste tegema, puhkusele jne.) • võimalus valida sobiv sõiduaeg • võimalus valida sobiv sõidumarsruut (tihe teedevõrk) • lühikeste vahemaade puhul kiire Eelised kaupade veol • kauba saab vedada uksest-ukseni, ilma ümberlaadimiseta • saab teostada kiirelt spetsiaalseid veoseid (külmutus, õhkkonditsioneer jne) • vedu saab teostada sobival ajal • kiire veovõimalus kergetele ja kiiresti riknevatele toodetele lühikese vahemaa taha puudused • omahind tuleb kallis (masin, kütus, tööjõud) • korraga saab vedada vähe kaupa • teede ehitamine ja korrashoid kallis • parkimisprobleemid • suur keskkonnasaastaja Merelaevanduse areng -

Geograafia → Geograafia
27 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun