Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

Milline oleks arukas tarbimine - sarnased materjalid

saapad, lubada, uskuda, telekas, mugavalt, seljakott, jalanõud, minnes, petta, ragnar
thumbnail
2
odt

Millest lähtuvalt teed sina oma tarbimisvalikuid?

Millest lähtuvalt teed sina oma tarbimisvalikuid? Kõik tarbivad igapäev midagi, kes rohkem, kes vähem. Niipalju kui on inimesi,on ka tarbimisharjumusi. Tähtis on endale aega ajalt meelde tuletada: kas kõike ,mida tahad omada, on ikka väga vaja? Kui järele mõelda, siis pean ennast säästvaks tarbijaks. Ei ole priiskava eluviisiga ega fanaatiline säästja. Teen oma ostud alati eelarvest lähtuvalt. Kui vaja, kogun. Tarbimine on ka söömine. Meie pere sööb alati ise valmistatud toitu.Nii on harjutud juba lapsepõlvest ja tean alati ,mis toidus sees on. Aedviljad tulevad oma aiamaalt: tomatid, kurgid,kartul, peedid, marjad, porgand jne. Tametoitlusest ei pea lugu, aga sööme palju aedvilju sisaldavid toite kala või lihaga. Tähtis on,et toit oleks võimalikult naturaalne ja ei pelga süüa sama toitu ka järgmisel päeval.Poes käies vaatan alati soodushindadega kaupu ja vahel saab ka mõne asja allahinnatud letist. Kulutusi peaks veel vähend

Ühiskond
9 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Säästmine ja ostuhullus

Säästugurude nipid ja nõuanded, kuidas paremini hakkama saada, kui kõik läheb järjest kallimaks: · Väljas söömine on luksus. Kui keskmine lõunasöök maksab väljas 70 krooni, siis kulub igal tööpäeval lõunat süües kuu jooksul 2100 krooni. Kui seda kulutust ei anna kuidagi kõrvale lükata, siis mõtle läbi, mida sa sööd. Prae asemel söö suppi. Ja salatit ostes võiks mõelda, kas 100 grammi riivitud porgandeid tasub osta kilohinnaga. · Võta poodi minnes alati oma kott kaasa. Poes maksab kilekott keskmiselt kaks krooni. Paberkott neli krooni. Kolm korda nädalas poes käies kulutad nii aastas ainuüksi ebavajalike kottide peale 300­600 krooni. · Kui näiteks auto kütusepaak on 50-liitrine, siis kulub selle täitmiseks üle 750 krooni. Kui igapäevased autosõidud ära jätta ja kasutada enam ühissõidukeid, siis jääb kütusearve vähemalt poole väiksemaks ja säilivad närvid. Nende väärtus on aga hindamatu.

Majandus
18 allalaadimist
thumbnail
36
doc

MINA JA MAJANDUS

võtma vastu majanduslikku otsust. Valiku tegemisel lähtusime oma väärtushinnangutest ja olemasolevast informatsioonist. Samas on valiku tegemisel määravaks ka meie tarbimiseelarve võimalused. Positiivse valiku tegemisel sünnib ostuotsus. Ostmine on ostukäitumise etapp, kus omandatakse soovitud kaup. Kauba omandamisega ostukäitumine veel ei lõpe. Alles tarbides saame aru, kas ostetud hüvis osutus selliseks nagu lootsime. Kui ostetud saapad vastavad meie ootustele ja rahuldavad meie vajadusi, ostame ilmselt edaspidi sama firma saapaid. Ostujärgne hinnang mõjutab meie edaspidist ostukäitumist. Joonis 3. Tarbija ostukäitumine Ostusoov Varasemad Info otsimine kogemused Valik erinevate väärtushinnangud infokanalid võimaluste vahel Ostuotsus Rahulolu või

Majanduse alused
24 allalaadimist
thumbnail
46
docx

Turunduse alused kordamisküsimused

huvitavaid filme. Kiirtoitlustuse müügimaht ilmselt suureneb sel hetkel kui suure sündivusega perioodi lapsed koolieas on kuid väheneb nende keskikka jõudmisel. Restoranide käibe ajutine tõus kuna keskealised käivad tihedamini väljas söömas ning samuti ka gümnaasiumi või kõrgkoolide õpilased. Elanikkonna vananemise tendents aga võib restoranide teenistusele pikemas perspektiivis halvasti mõjuda, kuna vanurid enamasti ei saa endale väljas söömas käimist lubada. Käivet saab tõsta soodsate päevapakkumiste ja päevapraadidega. Raamatukauplused peaksid tähelepanu pöörama noorsookirjandusele ning õppekirjandusele ning uudiskirjandusele. Samuti vanade raamatute odavatele pakkumistele. Reisikorraldajad saavad pakkuda rohkem perepakette või seeniorpakette. Kasutatud autode müüjad saavad keskenduda pereautode ning vanemate inimeste jaoks väiksema mootori ning ülalpidamiskuludega autode müügile. Samuti noored,

Turundus
51 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Turunduse alused kordamisküsimused

mida tegelikkuses vaja ei lähe ja ühiskond on teinud oma mõjutuse, et mida rohkem ja kaasa aegseid asju on, seda paremini kuulud ühiskonda. 4.Tarbijakaitse on just selletõttu hoogustunud, kuna inimesi on kerge mõjutada ja haarata kaasa sellise toode või teenusega, mis võib-olla ei olegi kvaliteetne ja sellest tulenevad tarbijakaitse aitab klientidel nende maksud raha tagasi saada või leida sobiv lahendus. 5.Kindlasti turundan ennast. Piimakombinaati minnes tööintervjuule pakun oma teadmisi ja kogemusi ja enda tahet asja teha ning õppida ning samuti võimet vastavalt olukordadele asju lahendada ning kohusetunnet. 6.Toote-ja müügikontseptsiooni järgivad ettevõtted selle tõttu, et eeldavad klintide arusaama, et see toode on kvaliteetsem ning samuti müüa reklaami mõjutamise abil tooteid , mille järgi tegelikkuses nõudlust eriliselt pole. 7.Kõik nad peavad teadma, millega nad tegelevad ja oskavad oma toodet reklaamida

Turundus
32 allalaadimist
thumbnail
2
odt

„Eks mine ja taipa, mis on aina tarbimine“ B.Alver

,,Eks mine ja taipa, mis on aina tarbimine" B.Alver Sõnal tarbija on mitu tähendust, kaubanduses on ta toote ostja ja teise tähendusena asja kasutaja. Aja vältel on ühiskondades tarbimine ainult kasvanud, eri valitsused on üritanud seda piirata, kuid rahvas ei ole rahul ja tahab ainult tarbida, tarbida ja tarbida. Tarbimine ei ole eluviis, vaid vajadus millegi järele. Inimesed ei osta endale uusi asju sellepärast, et nad on harjunud, ajendiks peab olema soov või tahe. Peamiselt otsitakse mugavust ja selle eest makstakse väga palju, luksusauto, disainimööbel, kui sama funktsiooni täidaks ka ära ühistransport ning tavaline sisustus. Mugavuseks loetakse ka sideteenuseid, internet, mobiilteenused ja postiteenuseid, paljud eelistavad helistada, kui on kiirelt vaja suhelda, mitte ei lähe teise osapoolega näost näkku kohtuma. Samas on inimesi, kellel on oma huvid või hobid, mis nõuavad suuri kulutusi, et rahuldavat tulemust saavutada. Näiteks

Kirjandus
14 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Tarbija majanduses

TARBIJA TULUALLIKAD: · Tulu tööst : Brutopalk ­ väljateenitud palk Netopalk ­ kättesaadud töötasu. Brutopalk, millest arvestatakse maha maksud. · Tulu varast : rent, intress, dividendid · Muud : loterii võit, pärandus jne. Lisaks tarbijate eeltoodud tuluallikatele võib ka sekkuda riik tulude jaotusesse ning paljd saavad ka ümberjaotatud makseid : lastetoestus, pension jne. Eelarve piirang määrab need kaubakombinatsioonid, mida tarbija saab endale lubada. Absoluutsed hinnad on need, mis on kirjutatud kauba hinnalipikule ja mille me seda kaupa ostes peame maksma. Suhtelised hinnad on palju püsivamad kui kaupade absoluutsed hinnad. Pidevalt muutuvate hindade puhul aitab suhteliste hindade tundmine vältida vigu kaupade ostmisel ja saada oma rahale vääriline tarbimiskasulikkus TARBIJA OSTUKÄITUMINE: 1. Ostusoovi teadvustamine ­ tekib siis, kui inimene märkab erinevust ideaalse ja tegeliku olukorra vahel 2. Info otsimine

Majandus
36 allalaadimist
thumbnail
25
docx

Turunduse ainetöö

aastal läbi viidud TNS Emori reklaamihoiakute uuringus pidas 86% vastanutest reklaami vajalikuks nii endale kui ühiskonnale ning 38% elanikkonnast peab reklaami normaalseks nähtuseks. Antud uuringust selgub ka, et 45% elanikest tunnistab reklaami mõju isiklikele ostuotsustele. Iseenda jaoks olen reklaami pidanud alati informatiivseks ja mõneti ka meelelahutuslikuks nähtuseks. Reklaam on minu jaoks oluline, sest eelkõige just selle kaudu saan teada uutest toodetest. Loomulikult ei saa uskuda reklaami nö pimesi, sest iga kaupmees kiidab oma toodet ja siinkohal peaks tarbija enne toote/teenuse ostmist põhjalikumalt ostetavaga tutvuma ja võimalusel ka proovima. 3. IMPULSSOSTUDE OSAKAAL JA IGAPÄEVASTE OSTUDE PLANEERIMINE 3.1. Impulssostude osakaal ja ebavajalike toodete/teenuste ostmine Inimene ei suuda kunagi oma elu 100% ette planeerida ja nii on ka ostudega. Küsimusele, kui

Turundus
186 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Ela vastavalt vajadustele, mitte võimalustele

Ela vastavalt oma vajadustele, mitte võimalustele Tihti mööda Viru tänavat kõndides, võib näha seal rohelises kuues meest. Ta müüb lilli, marke, märke ja kõike, mis tal veel hinge taha jäänud ja ainult seepärast, et omale natuke iva hamba alla saada. Neil hetkil tuleb soov selle mehe käest midagi osta aga selle asemel, et osta tõmbad pea kuklasse ja lähed temast pilkugi enam heitmata mööda. Järgmine hetk istud kusagil söögikohas, nosid oma burgerit, kuid mõtted liiguvad ikka ja jälle sellele mehele. Inimesed üldiselt on hakkanud vähem hoolima ligimesest ja rohkem pannud oma huvid materjaalsete hüvede peale. Üha rohkem ja rohkem tekib selliseid inimesei, kes ei osta riideeset selle praktilisuse väärtuse vaid hoopis margi pärast, sealjuures maksku see riidelapp palju tahes. Elu arenedes tekkivad suuremad vajadused, kuid tihtipeale unustatakse tegutseda oma tõeliste võimaluste järgi, samas toetudes rohkem vajadustele. Soov tarbida, jääb ühiskonna

Eesti keel
17 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Konspekt

Laenude liigid Eluasemelaen. See on pikaajaline laen, et osta maja või korterit. Tavaliselt annavad eluasemelaenu pangad. Eluasemelaenu makstakse tagasi kuumaksetena kogu laenuperioodi vältel. Autoliisingud. Pankadest ja liisingufirmadest on võimalik saada laene spetsiaalsete ostude jaoks, nagu näiteks auto soetamiseks. Tavaliselt maksavad inimesed selliseid laene võrdsete kuumaksetena. Järelmaksud. Järelmaks võimaldab osta kuni kindla piirini ilma sularaha maksmata. Intressi võetakse kasutatud krediidilimiidilt ( s.o. veel tagastamata järelmaksu summalt). Krediitkaardid. Krediitkaart on järelmaksu liik, mis võimaldab omanikul osta mitmest erinevast kohast. MasterCard ja Visa on meil kõige enam levinud rahvusvahelised krediitkaardid. Krediitkaardiga sooritatud ostude eest tasub kaardiomanik järgneva kuu kindlaks määratud maksepäeval. Riiklik õppelaen. Eestis on õpilasel või üliõpilasel võimalik saada riigitagatisega õppelaenu, mille tagasimaksmine algab al

Majandus
88 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Kuidas konkurents mõjutab minu elu

Kuidas konkurents mõjutab minu elu? "Proovi! Osta! Vali! Võida! Kasuta! Helista! Võta osa! Tarbi! Ole meile kasulik. Me teame, et Sa vajad meid!" Ja tõesti...võibolla tõesti ma vajan teid!? Äkki mul ongi vaja osta endale neid uusi, läikivaid ja ilusaid asju. Neid vastupandamatult häid ja kasulikke asju. "Telli kohe! Kaks ühe hinnaga." Aga tõesti. Äkki peakski, kui see nii odav on? Kokkuhoid on ostu jõud! Nii võin endale veel paljugi lubada. "Ei võta palju ruumi. Mahub kappi või voodi alla." Milline kompaktsus! See ei võta ju ruumi ka. Tundub nii tore. Tundub nii vastupandamatu. "Tuntud kvaliteet, kuid siiski täiesti uus!" Oo! Aga kui kõik väidavad, et see nii hea on, miks ka mitte? Miks mitte ise astuda rahulolevate kasutajate ringi. Miks mitte langeda meelituste võrku, anduda ja saada õnnelikuks tarbijaks. Tarbija olen ma nii või teisiti.

Majandus
21 allalaadimist
thumbnail
8
odt

KORDAMINE MAJANDUSEKSAMIKS

KORDAMINE MAJANDUSE EKSAMIKS I PEATÜKK: MIS ON MAJANDUSTEADUS? · Majandusteadus ­ uurib seda, kuidas inimene endale valikuid tehes elatusvahendeid hangib. · Majandus ­ on ühiskonna toimimise süsteem, mis tuleneb valikutest erinevate isikute vahel · Turg ­ see eksisteerib igal pool, kus inimesed teevad omavahel vabatahtlikke vahetusi. Turul kohtuvad kaupu müüvad ja kaupu ostvad osapooled. · Turumajandus ­ tekib siis, kui vabatahtlik vahetamine on tootmise põhiline eesmärk. Mõlemad pooled vahetusest saavad kasu. · Ressurss ­ põhielemendid, mida kasutatakse toodete ja teenuste tootmiseks. · Tootmisressursid jagunevad: loodusvarad (ehk maa), inimressurss (ehk tööjõud), kapital (ehk raha, masinad, tehnika, hooned), ettevõtlikkus (ehk filosoofia ja põhimõtted) · Kõiki ressursse ja kapitali kõigile ei jätku. · Nappus ­ olemasolevate ressursside ja i

Arendustegevus
21 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Säästmine ja ostuhullus

Kõige rohkem laenukohustusega peresid on Lätis. Pikemaajaline säästmine ja investeerimine on samuti hakanud viimastel aastatel kasvama. (Finantskäitumise arenguetapid Eesti, Läti ja Leedu elanike seas.) Laenuvõtmine kasvab suurem osa nende perede arvel, kellel juba on laenukohustusi- ostetakse järelmaksuga kodusisustust, elektroonikat ja palju muud. Laenu võetakse endiselt ka eluaseme ostmiseks või remontimiseks. Laenude asemel võiks aga säästa ja seda kõike lubada endale siis, kui säästudest on kokku kogutud vajalik summa. Laenud peab niikuinii varem või hiljem tagasi maksma ning sinna lisanduvad juurde ka intressid, mis tagasimakstavat summat veel kergitab. Hoolimata erinevustest rahalisi sääste omavate perede osakaalust on peamine säästmise eesmärk säästa eelkõige ,,igaks juhuks". Säästetakse ka seoses oma eluasemega ning kinnisvara soetamisega. Järgnevad säästmine enda tervise heaks ja oma laste hariduse ja koolituse tarbeks.

Majandus
9 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Majanduse konspekt

Majandus Mis on majandusteadus? Majandusteadus on teadus inimestest, kes toodavad ja vahetavad, et saada kaupu ja teenuseid, mida nad soovivad. Majandusteadust defineeritakse ka tootmisressursside ja inimeste vajaduste kaudu. Sellest lähtekohast vaadatuna võime majandusteadust käsitleda kui sotsiaalteadust, mis uurib, kuidas piiratud ressursside tingimustes rahuldada inimeste järjest kasvavaid vajadusi. Tuntud majandusteadlane John Maynard Keynes kirjutas 1930. aastate Suure Majanduskriisi ajal: ,, Majandusteadus on pigem meetod kui doktriin, see on mõistmise mehhanism, mõtlemistehnika, mis aitab selle omanikul teha õigeid järeldusi". Majandussüsteem kajastab kuidas inimesed teevad ühiskonnas mida?, kuidas?, kellele? otsuseid. Erinevad majandussüsteemid: - Tavamajandus - Käsumajandus - Turumajandus - Segamajandus Esimesed kaasaegsed majandusteadlased: Merkantilistid ­ Valitsesid Euroopas 16.-18.saj. ja väitsid, et riigid peaksid käituma üksteisega ni

Majandus
74 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Tsitaate kirjandiks

" (Margaret Thatcher) · "Ettekujutlus on kõik, see on pilt meile tulevatest · "Noorus on raisatud noorte peale." (Oscar Wilde) kogemustest." (Albert Einstein) · "On kolme sorti valesid: valed, suured valed ja · "Filmitäht on inimene, kes istub istub paduvihma käes statistika" (Mark Twain) oma suhkrust toolil. (Marlon Brando) · "Oskus meeldida on tegelikult oskus petta." · "Geenius on see, kes oma mõtted alati teoks teeb." (Vauvenargues) (H.de Balzac) · "Palju rääkida ja palju öelda on kaks ise asja." · "Iga inimese elu on tervikuna võttes tragöödia, kuid (Sophokles) üksikasjades ­ komöödia." (Arthur Schopenhauer) · "Pankur on inimene, kes laenab teile siis vihmavarju, · "Iga inimese mälu on tema erakirjandus" (A

Kirjandus
1239 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Tsitaate kirjandiks

" (Bob Dylan) · "Millele sa vastu paned, paneb vastu sulle." (Carl Jung) · "Minu parim sõber on see, kes toob minus esile parima." (Henry Ford) · "Miski pole püsiv peale muutuste." (Herakleitos) · "Mündid ei saja taevast alla, need tuleb teenida maa peal." (Margaret Thatcher) · "Noorus on raisatud noorte peale." (Oscar Wilde) · "On kolme sorti valesid: valed, suured valed ja statistika" (Mark Twain) · "Oskus meeldida on tegelikult oskus petta." (Vauvenargues) · "Palju rääkida ja palju öelda on kaks ise asja." (Sophokles) · "Pankur on inimene, kes laenab teile siis vihmavarju, kui päike paistab, ja nõuab siis tagasi, kui hakkab sadama." (Mark Twain) · "Parimaks saatuseks inimesele on üldse mitte sündida." (Arthur Schopenhauer) · "Põhimõtetel on kaalu alles siis, kui kõht on täis söödud." (Mark Twain) · "Põhimõtted kestavad igavesti." (William Jennings Bryan)

Kirjandus
250 allalaadimist
thumbnail
56
pdf

Ristumine peateega ehk Muinasjutt kuldsest kalakesest

ROLAND (kargab tuppa): Nii! Inimesed tulid ja palusid abi. OSVALD (tõuseb rahulikult püsti): OSVALD: Ja said abi. Milleks sulle see Kukkusin! noormees nii palju muret teeb. Karusid siin ROLAND: Mina jään siia. (Keegi ei lausu ei ole, paks mantel seljas... midagi. Roland väljub.) LAURA: Ma armastan teda ja tema armastab OSVALD (Laurale): Istu. Võta saapad ära. mind! (Osvald paneb saapad kuivama, võtab OSVALD: Juba räägimegi armastusest. villased sokid.) Siin on mõned augud sees. Alles me kohtusime, me ei tea teineteise Kas ma teen teed või kohvi? Ma teeksin nimegi, aga juba räägime armastusest. midagi sooja juua? Aknad on mitu aastat (Paus.) toppimata. Peeglit ei ole mul siin kunagi LAURA: Te ei tea temast midagi. Ta on olnud

Kirjandus
29 allalaadimist
thumbnail
96
pdf

Tarbimissotsioloogia

1 Mis on tarbimissotsioloogia? 1. Sissejuhatus Meie väike Eesti asub Lääne kultuuriruumis ja siin elades puutume me kokku meeletu hulga tarbekaupade ja äriteenustega ja tekstide või siis peenemalt öeldes diskursustega, mida identifitseeritakse kui tarbimiskultuuri või tarbimisühiskonda. Asjad ümbritsevad meid sünnist surmani: sünni puhul kingitakse meie vanematele igasuguseid asju, et oma rõõmu näidata, tihti on need asjad pehmed ja roosad. Kui me sureme, siis kingitakse meie lastele igasuguseid asju, et oma kurbust näidata, tihti on need asjad mustad, valged ning teravad - kaardid ja pärjad. Selles mõttes ei ole ju eriti suurt vahet, kui me võrdleme ennast ükskõik millise lääne kultuuri eelkäija-kultuuriga või traditsioonilise kultuuriga: avalikud ja eratseremooniatel kasutati ka väga palju erinevaid objekte, millel oli erinev tähendus. Sellele vaatamata on enamus tarbimiskultuuri ja tarbimisühiskonn

Tarbimissotsioloogia
56 allalaadimist
thumbnail
21
docx

Kuidas müüa lihtsama vaevaga rohkem?

Isegi, kui ta ostab sinult, siis ta oletab, et niikuinii sa petsid teda. Ole kaastundev ja püüa jätta endast usaldusväärne mulje, siis loodetavasti lõpetab klient ka virisemise ja sa suudad temaga vestelda normaalselt. 5 4. Hinnakeskne klient. Hinnakeskne klient mõtleb ainult sellele, et sa tahad temalt raha ära võtta. Ta ei taha uskuda sinu pakkumise soodsust ja sellel põhjusel näeb ta sinu pakkumist negatiivses valguses. Sinu ülesanne on saada kliendi mõtted eemale hinnast ja tuua esile võimalikult hästi selle tootega kaasnevad edud. Pane klient mõtlema, kui palju ta selle toote ostuga tulevikus säästab nii rahas kui ka tervises ja heaolus. 5. Ründav klient. Ründav klient on tõenäoliselt mõistnud valesti lauset "kliendil on alati õigus". Ta oletab, et tal on õigus

Müügitöö alused
15 allalaadimist
thumbnail
110
doc

Ristumine peateega

LAURA: Võta minu sall. ROLAND: Laura... (teeb ukse lahti) LAURA: Roland... OSVALD: (Rolandile rõõmsalt) Lased külma tuppa! Mine juba, mis sa jutustad! (Roland lahkub.) 2 stseen Osvald variseb kokku, jääb lamama. Hingab kiiresti. LAURA: (vaikselt) Appi! ROLAND: (kargab tuppa) Nii! OSVALD: (tõuseb rahulikult püsti) Kukkusin! ROLAND: Mina jään siia. (Keegi ei lausu midagi. Roland väljub.) OSVALD: (Laurale) Istu. Võta saapad ära. (Osvald paneb saapad kuivama, võtab villased sokid.) Siin on mõned augud sees. Kas ma teen teed või kohvi? Ma teeksin midagi sooja juua? Aknad on mitu aastat toppimata. Peeglit ei ole mul siin kunagi olnud. Eile alles panin 100 vatise pirni sisse. Eile oli päris mitu toimetamist. (Variseb jälle põrandale. Laura hakkab saapaid võtma.) OSVALD: Oota! Kas sa ei saa midagi aru? LAURA: Ma ei saa mitte midagi aru! Ma tahaksin küsida... OSVALD: Väga hea

Kultuur
36 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Rikkaks saamise õpik - J. Roosare

Rikkaks saamise õpik – J. Roosaare  Ei ole hea üle oma võimete tarbida või võõrast vara laiali jagada.  Pettusega kaugele ei jõua.  Ettevõte, kus pead ise 100% ajast kohal olema, sind rahaliselt vabaks ei tee.  Häid töötajaid madala palgaga on raske leida.  Ära investeeri seda raha, mida sa kaotada ei saa.  Parem on olla rikas ja terve kui vaene ja haige. Esimene osa Nagu ütlevad ka paljud teised, siis Roosaare arust saab rikkust mõõta ajas, mitte rahas. Ehk kui sa lõpetaksid töötamise täna, kui kaua sa saaksid veel elada? Kui sul on kogutud 24 000 eurot ja igakuised elamiskulud on 1000 eurot, siis on sinu rikkus 24000/1000=24 kuud ehk 2 aastat. Rikkus oleneb inimeselt inimesele ja kui sa endale selgeks teed, mis tähendab sinu jaoks individuaalselt rikas olemine, saab raamatuga edasi minna. Järgmiseks on vaja seada eesmärk, Roosaare arust on üks parimaid reegleid eesmärkide seadmiseks SMART. Eesmärk peaks olema

Investeeringute alused
49 allalaadimist
thumbnail
30
docx

Nimetu

· Leida teaduslikult parim meetod, kuidas kuidas toota. · Pole mõtet sundida inimest tegema midagi milleks ta pole võimeline. · Juhtidel on mõistlik olla asjas ninapidi sees. Frederic Taylori ideed leidsid rakendust Henry Fordi tehases. Toimus tööliste spetsialiseerumine. Ford T hind pidi olema nii madal, et iga tehase töötaja võis seda endale lubada. See ühtlasi tähendas ka seda, et palk pidi olema nii hea, et iga töötaja võiks endale sellist autot lubada. Põhiidee: protsessi jagamine elementaarseteks allosadeks ja nende osade pidev täiustamine kasutades tugevaid, kitsa erialaga spetsialiste. Tulemuseks täiustatud protsess. Põhilised seiuskohad: · Inimene kui süsteemi osa, kes reageerib materiaalsetele stiimulitele · Organisatsioon on huvitatud inimese õpetamisest ja arendamisest, et inimene oleks maksimaalselt kasulik organisatsioonile Töötas välja töö organiseerimise põhiprintsiibid

96 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Uurimistöö - riietus koolis

Tavaliselt on nii, mida täiskasvanulikumaks saad, seda rohkem lähevad korda firmariided. Pooltele läheb fimamärk korda ja ka vastupidi. Kommentaarid firmamärgi olulisuse kohta: - Ma ikka üritan olla originaalne ja nii palju kui võimalik, ise teha endale riideid, siis tean kindlalt, et mitte kellelgil pole täpselt samasugust eset nagu minul. - Ühele tähendab firmamärk kvaliteeti,teisele on see lihtsalt eputamiseks. Mina kuulun esimeste hulka,sest tuntud firmad ei saa lubada endale halba kvaliteeti - Minu jaoks pole samuti firmamärk oluline.Ostan seda,mis silma jääb ja meeldib. Pole mul öelda midagi nende kohta, kes ainult ülimalt kvaliteetseid riideid ostavad. Minul ei ole midagi selle vastu. Kui rahakott lubab,siis miks ka mitte,ehk jäävad just neile silma firmariided ning nemad ostavad neid.Iga inimese maitse asi. - Ise ei aja brandi taga, meeldivad riided kui markeering on minimaalne või olematu. Samas olen

Uurimistöö
116 allalaadimist
thumbnail
23
docx

Majanduse alused eksam

hind, mida tootele kehtestada võib (N.: üüri piirmäär). Miinimumhind on seadusega kehtestatud hind, millest ta allapoole langeda ei tohi (N.: miinimumpalk). 3 Tarbija käitumine turul Eelarvepiir. Et sissetulekud on alati piiratud, siis inimene peab valima teatud kaubakombinatsioonid, mida ta saab endale lubada (piima + pesupulbri näide). Eelarve piiri mõjutavad: tarbija tulude muutumine ­ tarbija sissetulekute suurenemine või alanemine nihutab eelarve piiri kas paremale või vasakule, muutmata tema kallakut: hindade muutumine ­ mõjutab eelarve piiri kallakut. EELARVE PIIRI TÄHTSUS: tarbija teadvustab endale erinevate kaupade tähtsuse oma sissetuleku juures; pikaajalisel kaupade ostmisel saab tarbija leida kokkuhoiu valdkonnad.

Majandus
22 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Säästlik elektritarbimine

Pilleriin Tamm säästlik elektritarbimine TALLINNA TEENINDUSKOOL Pilleriin Tamm PK12-PE SÄÄSTLIK ELEKTRITARBIMINE Referaat Juhendaja: Heikki Eskussoon Tallinn 2013 1 Pilleriin Tamm säästlik elektritarbimine SISUKORD Sissejuhatus..............................................................................................................3 1. Säästlik elektritarbimine ..............................................................................4 1.2 Miks on oluline säästa elektrit..............................................................4 1.3 Wat

Keskkond ja jäätmemajandus
11 allalaadimist
thumbnail
50
docx

KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs

… (1. loeng puudu) Konstruktiivne tekstianalüüs – tekstid konstrueerivad mingi pildi maailmast ja teevad seda keeleliste valikute kaudu. See on edasi arenenud kriitiliseks tekstianalüüsiks ja lingvistiliseks tekstianalüüsiks. Mõlema lähtekoht on ühesugune, aga rõhuasetus erinev. KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs Küsimus keelest ja võimust, st keelekasutuse seos ühiskonnas valitsevate võimuvahekordadega. Püüab näidata keeleliste valikute seost ideoloogiaga, võimu ja kontrollimehhanismidega, sest keelekasutusega kontrollitakse ja juhitaks ühiskonda. Keelekasutust vaadeldakse ühiskondliku tegevusena, mis mitte ainult ei kirjelda, vaid ka kujundab ja konstrueerib ühiskonda. Tekste uuritakse kui sotsiaalse suhtlemise vorme ja tegelikkust kujundavaid tähenduskooslusi. Keelekasutus on peamine inimsuhtluse vahend. Uuritakse, mida keelega teha saab ja miks neid asju tehakse. Keele abil väljendatakse arvamusi, hoiakuid ja p�

Foneetika
30 allalaadimist
thumbnail
69
doc

TURUNDUS

TURUNDUS Loengukonspekt Õppejõud Reet Niilus Mõdriku 2011 2 SISUKORD 1.TURUNDUSE OLEMUS...................................................................................................... 4 1.1 Turunduse määratlused....................................................................................................4 1.2 Turunduse ajalugu........................................................................................................... 5 1.3 Turustuspoliitika..............................................................................................................5 1.4 Turunduse vajadus...........................................................................................................6 1.5 Turunduse juhtimise filosoofiad......................................................................................7 1.5.1 Turunduskontseptsiooni komponendid................................................................

Turunduse alused
91 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Kui mina oleksin juht

Kui mina oleksin juht! Kui mina oleksin juht, see lause on sama nagu kui mina oleksin miljonär. See oleks nagu nii kättesaamatu kui samas ka nii kättesaadav. Arvan, et kui ma oleks paar kuud tagasi kirjutanud samal teemal esseed siis oleksin kirjutanud kindlasti, et olen range ja nõudlik, kuna olen viimastel kuudel saanud nii head koolitust sellel teemal siis nüüd on mul kindlasti teistsugune arusaam juhirollist. Ennem kõike juhi roll on väga vastusrikas. Juht peab olema õiglane ja tasakaalukas. Igal riigil ja igal kultuuril on omamoodi juhiomadused. Kui Eurooamaades on juhiroll olla pigem eespool eesvedajaks siis muudes maades on see hoopis vastupidi. Et juht kui isiksus on kuskil olemas aga palju juhtub, et teda pole tavatööline näinudki. Minu arust on see väga halb juhti peaks ikka kord poole aasta jooksul nägema isegi kui firma on suur ja kokkusaamisvõimalused väiksed. On ka olukordi, kus tavatööline ei teagi kes ta juht tegeliku

Organisatsioon-a juhtimine
129 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Äriplaani koostamine

Mis on äriplaan? Aeg on raha. Kui te kirjutate äriplaani, ilma et teil oleks selge ettekujutus selle otstarbest, siis raiskate tõenäoliselt nii oma aega kui raha. Äriplaani kirjutamine nõuab aega, pingutust ja ressursse. Enne kui pühendada kõik oma ressursid äriplaani kirjutamisele, peate te teadma, mida see äriplaan teie äri jaoks saavutab. Äriplaani all mõeldakse ettevõttja poolt kirjalikult fikseeritud nägemust oma ettevõttest, eesmärke, kogu olemasolevat informatsiooni ettevõtet ümbritsevast keskkonnast, ettevõtja ning tema ettevõtte objektiivset hinnangut ja konkreetset majandusarvestust. Äriplaanil on kolm funktsiooni. Ta võib olla ärisisene juhtimisvahend, mille abil saate teha tulevasi äriotsuseid. Olles selgelt määratlenud oma eesmärgi, võite ära hoida kulukaid vigu ning teha tarku äriotsuseid. Teiseks, ta võib anda asjasthuvitatud investeerijatele ja pankadele lühikes

Majanduse alused
34 allalaadimist
thumbnail
15
pdf

Ettevõtlus

· Turuliidri strateegiad · Väljakutsuja strateegiad · Järgija strateegiad · Nisiturunduse strateegia Kokkuvõtteks:(Turutegurid. Üks olulisemaid turu ligitõmbavuse määrajaid on tema suurus. Suured turud pakuvad laialdasi võimalusi müügi ekspansiooniks. Firmad peavad oluliseks ka turu kasvutegureid. Kui firma otsib kiire tulu saamise võimalust, sobib talle juba küps turg. Pikaajalise eesmärgiga turule minnes ja tehtud investeeringutest algul saadava väikese tuluga leppides, sobib firmale arenev turg. Mida ennustatavam on turg, seda paremini annab määrata segmendi potentsiaalset väärtust. Kui firmal puuduvad konkurentidega võrreldes kulude eelised, siis meeltavad seda firmat vähem hinnateadlikud turud, kus on väike hinnaelastsus. Need turud, kus tarbijatel on suur võim, on tavalisel vähem

Ettevõttlus
55 allalaadimist
thumbnail
10
doc

TARBIMISKULTUUR JA OSTUVABA PÄEV

Külastatud aadressil http://barrypopik.com/index.php/new_york_city/entry/fear_and_greed_move_markets _wall_street_proverb/. Buy Nothing Christmas. (s.a). Külastatud aadressil www.butnothingchristmas.org. Buy Nothing Xmas. (s.a). Külastatud aadressil www.adbusters.org. Eesti Teabe Agentuur. (2001). Maailmapanga hinnangul elab allpool vaesuspiiri 1,2 miljardit inimest Eesti Päevaleht. Eesti Teabe Agentuur. (2002). Lükka telekas välja, hakka elama. www.delfi.ee. Keskkonnateadlikkuse programm. (s.a). Külastatud aadressil www.roheline.ee. Kuus suurt trendi määramatuses orienteerumiseks. (2012) Külastatud aadressil www.fututuba.ee. Prahalad, C.K., & Hart, S.L. (2004). The Fortune at the Bottom of the Pyramid. Wharton School Publishing. Soe-Surén, K. (2008). Ostuhullus tabab nii naisi kui mehi. Äripäev. Tarbimine (s.a) Külastatud aadressil www.bioneer.ee.

Akadeemilise kirjutamise...
16 allalaadimist
thumbnail
43
doc

Majandus

Siin pakkuja müügitulu peale hinnamuutust jääb samaks. 3. ALA- EHK VÄHEELASTNE NÕUDMINE: hinna muutus on suurem kui nõutava koguse muutus; E<1; nõudluskõver on järsk. Pakkuja müügitulu selle elastsuse korral väheneb. 9 3. TARBIJA KÄITUMINE TURUL 3.1 EELARVE PIIR Et sissetulekud on alati piiratud, siis inimene peab valima teatud kaubakombinatsioonid, mida ta saab endale lubada. Eelnevalt vaatlesime inimese valikuid kasulikkuse aspektist, kus inimene valib talle sobivaima variandi; nüüd võtame aluseks tarbija sissetulekud. Eelarve piiri kujunemine. Olgu tarbijal vajadus kahe kauba ­ piima ja kassettide ­ järele. Oletame, et tal on selleks 100 EEK-i. Piima hind on 5.- ja kasseti hind on 50.-, st. tarbija saab oma raha eest kas 2 kassetti või 20 piima. Kui ta ostab kogu raha eest kassette, ei saa ta piima ja vastupidi. Mida rohkem

Micro_macro ökonoomika
425 allalaadimist
thumbnail
35
docx

Ettevõtluse konspekt

iga tarbija hinnang tema poolt kasutatavate hüviste tarbimisomadustele on individuaalne. Ettevõtjal on väga oluline tajuda tarbija ostukäitumist ja etape ( vt joonis 3) Positiivse valiku tegemisel sünnib ostuotsus. Ostmine on ostukäitumise etapp, kus omandatakse soovitud kaup. Kauba omandamisega ostukäitumine veel ei lõpe. Alles tarbides saame aru, kas ostetud hüvis osutus selliseks nagu lootsime. Kui ostetud saapad vastavad meie ootustele ja rahuldavad meie vajadusi, ostame ilmselt edaspidi sama firma saapaid. Ostujärgne hinnang mõjutab meie edaspidist ostukäitumist. Joonis 3. Tarbija ostukäitumise etapid. Ülesanne 4. Tihti on meie ostukäitumine harjumuspärane tegevus, kus pikemalt mõtlemata lihtsalt ostame, juurdlemata, kas konkreetne ost meile kõige kasulikum on. Püüa kirjeldada enda viimase nädala ostukäitumist

Ettevõtlus
35 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun