Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"maalimisviis" - 66 õppematerjali

maalimisviis on sulav. ● Gdanski (Danzigi) Maarja kiriku altar Viimse kohtupäevastseeniga (a. 1473); Memlingi täiuslikeim töö on nn Ursula kirst Brugge Johannese hospidalis (a. 1489). ● Memlingi õpilane oli ka Tallinnast pärit Michel Sittow.
thumbnail
1
odt

Jan Vemeer Van Delft

Mööbel- kumerad vormid, igapäevased materjalid. Kolmnurkne kompositsiooniskeem- rahulik, paigalseisev, sümeetria, kooskõlas. Interjöör ühe inimfiguuriga, olistikumaal, jätab igapäevase mulje. Rahulik idüll, pildi taga peitub mõni jutustus. Naine pildil mõjub natuke poseerivana. Eriline rahu, suletus ja keskendatus. Üle kogu pildi hajutatud valgus. Sugestiivne, endastmõistetav ruumikujutlus. Kasutatud on kangeid külme toone, värvide tugevus ja kontrastsus. Maalimisviis on sile ja kuiv. Võrdlud maali "Tüdruk pärliga" Jan Vermeer van Delft: ka sellel maalil on külmad, kanged toonid. On näha ka värvide kontrastsust ja tugevust. Tüdruk maalil mõjub jällegi poseerivana. Kolmnurkne kompositsiooniskeem, riiete illusionistlik kujutamise viis, portreemaal, ragulik idüll pildi taga peituva jutustusega, hajutatud valgus, endastmõistetav ruumikujutlus ja kuiv ning sile maalimisviis.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
29 allalaadimist
thumbnail
2
docx

KUNST - rahvusromantism, naivism, sümbolism, juugend

Detailne. Siiras, esemelisus, fantaasiaküllas, objektide muutmine jõulisteks embleemitaolisteks märkideks Pirosmanasvili, Generalic Naivistide koolkond Helbina külas Horvaatias Eestis Oad ­ detailirohked laevad ja rannaelu; Kondas ­ lüürilised ja humoorikad pildid; Utrillo ­ mõjutasid teda impressionistid ja postimpressionistid, sellepärast on ta võrreldes teistega rohkem seotud modernistliku kunstiga. Linnavaated, maalimisviis kuivem õhuvaesem ja joonistuslikum, erksad ja kaunikõlalised värvid. SÜMBOLISM 1880-ndad Sümbolistlik maalikunst tekkis vastukaaluks akademismile, realismile ja impressionismile. Sümbolismi mõjutas: romantismi poeetilisus ja nägemuslikkus, prerefaeliitne igatsus mineviku järele. Kunsti ülesanne ei ole nähtava maailma peegeldus või tõe otsimine elulistes nähtustes Kunsti peab olema müsteerium, väljendama kõrgemaid tõdesid.

Kultuur-Kunst → Kunsti ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Abstraktsionism küsimused vastused

2. Pane kirja viis tema tuntumat tööd. "Broadway Boogie Woogie" "Trafalgar Square" „Punane puu“ „Hall puu“ „View from the Dunes with Beach and Piers, Domburg“ 3. Selgita, miks loetakse Sinu valitud kunstnikku abstraktsionistiks? Piet Mondrian on üks abstraktse kunsti tähtsamaid esindajaid. Tema eesmärgiks oli välja arendada maalimisviis, kus on täielikult kadunud kunstniku kui looja emotsioonid. Tema meelest oli vaid sirgete joonte ja põhivärvide kasutamine maalil nn. puhta reaalsuse väljendus.

Kultuur-Kunst → teaduslikku uurimistöö...
2 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Rokokoo skulptuur ja maalikunst

Õppis suurmeistrite töid kopeerides. Maalis kahel teemal: Lembestseenid ja aiapeod, teater, näitlejad. ''Sõjalaager'', ''palverännak ziterra saarele'', ''Mezitino kitarriga'' THOMAS GAISSBOROUGH (1727-1788) alustas maastiku maalidega, kuid majanduslikul kaalutustel hakkas portreisid maalima. Eeskujuks Van Daycke parad portreed. Figuurid mõjuvaid jäikatena, sest kasutas elusuuruseid nukke. Hiljem maalis ka elustikumaale. Alustas maalimist paksude värvipindadega, hiljem muutus maalimisviis õhulisemaks. ''Poiss sinises'' ITAALIAS Prantsuse rokokoo eriti ei kodunenudning tekkis veduut- väga täpselt maalitud linna või kodu maal. CANALETTO (1697-1768) Ligi 20 aastat maalis ta Veneetsia vaateid, mis olid väga populaarsed inglise turistide seas. Maalis Londoni vaateid. Enne surma veetis kodumaal. Suri tundmatuna. CANALETTO JUUNIOR (1720-1780) (vennapoeg) Esialgu elas Veneetsias. Seejärel Bresdenis ja Varssavis EESTI Eesti rokokoo on tagasihoidlik

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Postimpressionism

POSTIMPRESSIONISM Postimpressionism ­ on maalimisviis, millega pärast impressionismi jätkati vormi analüüsi ja taotleti suuremat emotsionaalsust ja püsivamaid väärtusi kui silmapilgu omi. Postimpressionism levis 19. sajandi lõpus ja sai 20. sajandi moodsa kunsti eelkäijaks. Levis kõige enam Prantsusmaal. Postimpressionismi kolm suurt maalijat: Vincent van Gogh Paul Gauguin Paul Cezanne VINCENT VAN GOGH (1853-1890) Holland Van Gogh leidis, et pole vaja püüda edasi anda seda, mida silmad näevad, vaid et olulisem on leida väljendus oma hingeseisundile ja ideedele. Van Gogh püüab oma tundeid ja meeleolusid väljendada värvide kaudu. Tema lemmik värvideks olid: Punane Sinine Roheline Kollane Kasutades ägedaid jõulisi pintslitõmbeid, näivad van Gogh'i maalid liikuvad. Van Gogh'i tööde väljendusjõust leidsid inspiratsiooni 20. sajandi alguse ekspressionistid. PAUL GAUGUIN (1848-1903) Prantsusmaa Gauguin...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
235 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Juugendstiil

· ilu aluseks on vormi tulenemine funktsioonist ja materjali ehitusest -> funktsionalism · sakslane Peter Beherens · firma 'AEG' elektriteekann · AEG turbiinitehas · kujutav kunst · looduse jäljendamise allutamine dekoratiivse terviku loomisele · pildil keelati ruumilise illusiooni kujutamine · siluetid · värvid ebatavalised, ebatüüpilised looduses esinevatele · süntetism -> maalimisviis ilma ruumikujutuseta, puhaste värvidega kaetud pinnaosast eraldati tumeda kontuuriga -> loodi Pont-Aveni koolkonnas · paljud kunstnikud sisuliselt sümbolistid, vormilt juugendlikud · ornamentaalsus ilutsev · Aubrey Beardsley · must-valge graafika · Salome Ristija Johannese peaga · Gustav Klimt · maalid · Juudit

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
44 allalaadimist
thumbnail
11
odp

Diego Velazquez

Maalis väga palju kuninga, tema perekonna ja peaministrite portreesid, mis olid teostatud lihtsas, asjalikus, tõsises ja äärmiselt veenvas laadis. Tema piltidel käituvad inimesed täiesti sundimatult ja loomulikult. ... Ta kasutas nii kinnises ruumis kui ka vabas looduses toimuvate sündmuste kujutamisel külgvalgust. Tema maalides on palju õhku, pintsel kerge, figuuride jaotus vaba. Veetes Itaalias kolm aastat muutub tema maalimisviis päris palju. Piigid Loodud 1634-1635. Kujutab sõda Madalmaade vastu. Hollandi kindluse Breda alistamist 1625. hispaanlastele. Nimi hispaania sõdurite piikide järgi Innocentius X Valmistatud 1650. Kujutatud 76- aastane paavst, kes oli raske iseloomuga. ,,Liiga sarnane" 1 parim töö Velazquezelt. Ketrajad Madriidi vaibatöökoda. Esiplaanil ketrajad tööl, tagaplaanil

Ühiskond → Perekonnaõpetus
9 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Henri de Toulouse

on tänini tuntud: inimesed tsirkusest, lõbustuskohtadest ja poolilma miljööst. Tema maalid kujutavad elu Montmartre'i ja teistes Pariisi kabareedes ja teatrites ning bordellides, mida ta sageli külastas. Tema maalidel on muuhulgas kujutatud kankaani looja Louise Weber. Lugematul arvul kavandas ta plakateid ning need ilmusid ajalehtedes. Moulin Rouge plakatiga sai ta hoobilt kuulsaks(see oli vastavatud kabareed reklaamiv plakat). Maalimisviis on küllaltki vaba, plakatite puhul kasutas juugendlikku stiili, litograafiat (rasva ja vee vastastikuse tõukumise printsiip). Peale õnnetut armuelu langes Henri masendusse ja hakaks tarvitama alkoholi. Teda suunati võõrutusele, kuid sellest ta osa ei võtnud. Tagajärjeks saabus surm. Henri maalid on tänapäeval väga hinnatud, kuid ta maalis tihti odavale paberile või papile, on tema tööd sageli halvas olukorras.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Juugendstiil

Maali iseloomustavad säravad, hiilgavad ja helendavad värvid, teravalt toonitatud kontuurid ja piinlikult täpne tähelepanu detailidele. Selleks, et seda saavutada maalis mees otse looduses. Ja et saavutada värvide erilist sädelevust, mis iseloomustab nende töid, kasutasid nad ebatavalist tehnikat ­ maalisid puhtale valgele põhjale. Naiste moest rääkides, tuli moodi moekorsett, mis kujundas naistele ette kummalise kuju. Juugendliku vormi üheks omapäraseks variandiks oli Süntetism. Maalimisviis, kus ilma ruumikujunduseta piltidel eraldati puhaste värvidega kaetud pinnaosad tumedate kontuuridega. Süntetism loodi Prantsusmaal 1880.aastate lõppul tegutsenud Pont-Aveni koolkonnas. Juugendistiilis on Eestis ehitatud nii mõnigi hoone, näiteks Tallinna Draamateater või siis Ammende villa Pärnus.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
14
pptx

Madalmaade kunst 15.saj

Fourth level Fifth level Hieronymus bosch (u. 1450-1516) Kõige kaugem itaallialikust humanismist on pessimistliku fantaasia Hieronymus Boschi looming Inimene on tema tõlgenduses armetu, loomalik ja irratsionaalne olend, kes on määratud hukkamisele Tavaliselt on kujutatud pattulugemine ja Paradiisist pagendamine Uusaegne jäljenduslik maalimisviis muutis ka kõik koletised üllatavalt reaalseteks Boschi piltide unenäolik põnevus koos peenete värvimängudega on inspireerinud 20. saj sürrealiste Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Tänan kuulamast

Kultuur-Kunst → Kunst
4 allalaadimist
thumbnail
18
ppt

Manerism Itaalias

kunstiga Kreetal ja Veneetsias, manerismi pikalevenitatud figuurid ja teravad värvid, elemendid Michelangelolt. El Greco El Greco hilisem stiil on tugevalt usulistest meeleoludest kantud, kuid originaalne ja kohati klaustrofoobiline väljenduslaad sokeeris alguses kirikumehi. El Greco kunst oli väga isiklik, mis väljendub hästi ka tema emotsionaalsetes ja hingelistes portreedes. El Greco kirglik maalimisviis on avaldanud mõju uuemaaja kunstnikele, näiteks El Greco Üks kõige kuulsamatest maalidest on ,,Kristuse lahtiriietamine" Tintoretto Tintoretto (pärisnimega Jacopo Comin) oli Itaalia hilisrenessansi maalikunstnik. Tintoretto on saanud mõjutusi Parmigianino ja hiljem Michelangelo loomingust. Tintoretto maalide koloriidis valitsevad tumedad külmsinakad toonid; Veneetsia kunsti traditsiooni

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
24
ppt

Barokk, klassitsism

Athitektuur • Barokk iselomustvad ruumiline ulatus, Santa ühtsuse, voolavus Susanna keeruline, tavaliselt kaarjas kuju. • Iseloomulik üksikasjad barokk - Telamon (Atlanta), caryatid, mascarons. Ragusa (Ibla), Chiesa delle Anime del Purgatorio Maalikunst • Barokk maalimisviis iseloomustab dünaamiline kompositsioonid, "lennuk" ja hiilgus vormid, aristokraatlik ja erakorralise lood.Iseloomulikke jooni barokk - meeldejääv toretsus ja dünaamiline; ere näide - toimib Rubens ja Caravaggio. The Calling of Saint Matthew by Caravaggio

Muusika → Muusika ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Olulisemad mõisted, lõpueksam

põhivormideks, loobutakse perpektiivireeglitest ja ühendatakse mitu vaatepunkti. Laseerimine ­ maalimisvõte, mille puhul mitu läbipaistvat värvikihti kantakse üksteise peale. Naturalism ­ realismi äärmuslik vorm, mis püüab tegelikkust edasi anda ülitäpselt, vältimata inetut, madalat, eemaletõukavat. Natüürmort ­ vaikelu, mille kujutamisvaldkondadeks on selleks üles seatud esemed, lilled vms. Pastoosne ­ reljeefne, paksu värviga maalimisviis. Paspartuu ­ pilti raamiv kartong. Perspektiiv ­ (ladina keeles läbi vaatama, vaatlema) kujutise projitseerimine pinnale ühest, nn silmapunktist lähtuvate mõtteliste kiirtega Primaarvärvid ­ esimese astme ehk põhivärvid: kollane, punane, sinine Rahvusromantism ­ 19. sajandi lõpus ja 20. sajandi alguses levinud kõiki kunstiliike hõlmav kunstisuund, milles väärtustati rahvakultuuri.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
96 allalaadimist
thumbnail
16
ppt

Diego Velazquez

Noor Velasquez on öelnud: "Ma pigem olen parim tavaliste asjade maalija kui paremuselt teine kõrgemas kunstis." Juba 20 aasta vanusena oli noor geniaalne meister iseseisvalt leidnud oma stiili Selle peamine iseärasus on kõige otsekohesem ja kõige võltsimatum loomutruudus ja naturalism Eriti iseloomulikud Velazquezi noorpõlve perioodile on nn. Bodegone maalid, kus rahvatüübid esinevad kõrvuti puuvilja, lillede ja toiduainetega. Nende tugev, selge maalimisviis ja tumedad varjud meenutavad itaalia naturalistide (Michelangelo Caravaggio ja José Ribera) laadi Otsustava tähtsusega meistri kunstiarengule oli tutvumine Veneetsia maalikunstiga, eriti Tintoretto loominguga Velázqueze maalimisviisis tekib nüüd muutus; ta loobub üksikvorme teravalt modelleerivast laadist ja pöördub puhtmaalilise käsitlusviisi poole, mis tunneb ainult pinda ja hülgab detailse sisejoonistuse ning lihtsustab kõike viimse

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
17 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Realismi voolude võrdlus.

Võrdlus 1. Mille poolest on realismi voolud sarnased ja mille poolest erinevad? Sarnasused: Neil polegi omavahel väga palju sarnasusi, kuid neil kõigil neljal on sarnane, et nad kõik erinevad endale eelnenud kunstivooludest. Kõik need neli kunstivoolu kujutavad teostel rohkem igapäevaseid sündmusi, ei toetutud allegoorilistele tekstidele ning mütoloogiliste tegelaste kujutamisele. Samuti ei olnud levinud mineviku kujutamine. Realism ning impressionism sarnanesid veel selle poolest, et nad eristusid akadeemilisest kunstist, mis Prantsusmaa salongides populaarne oli. Realism mitte enda maalimisviisilt, aga sellel viisil, mida kujutati maalidel. Impressionism oli veel enam erinev ning lausa vastanduv akadeemilisele kunstile enda maalimisviisi ja teoste teemade seisukohalt. Realism ja sotsialistlik realism kujutavad mõlemad tööstseene ning lihtrahva tegemisi. Erinevused: Impressionism erineb oma maalim...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
38
odp

Hispaania ja Flandria kunst 17. sajandil

wikimedia.org/wikipedia/commons/2/29/F_Duquesnoy_San_Andr és_Vaticano.jpg Hispaania maalikunst ● Elulähedus ● Loobuti manerismist ● Kunsti tellijaks peamiselt kirik Diego Velázquez ● 1599-1660 ● Peetakse Hispaania kuulsaimaks kunstnikuks. ● Maalis kaasaegseid inimtüüpe ● Tugev ja selge maalimisviis ● 1623.a sai Hispaania kuninga õuemaalijaks ● http://en.wikipedia.org/wiki/Diego_Vel%C3%A1zquez „Õuedaamid“ - Diego Velázquez Paavst Innocentius X portree - Diego http://et.wikipedia.org/wiki/Diego_Vel Velázquez %C3%A1zquez#mediaviewer/File:Las_Meninas,_ http://et.wikipedia.org/wiki/Diego_Vel

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Diego Velazquez

Selle peamine iseärasus on võltsimatu loomutruudus ja naturalism. Eriti iseloomulikud on Velázqueze noorpõlveperioodile nn. Bodegone maalid, kus kujutatakse igapäevaseid joomise ja söömise tseene. Ta maalis argielu teemadel, kuid võttis paljude maalide jaoks ainet antiikmütoloogiast. Tugev ja selge maalimisviis ning tumedad varjud Sevilla veemüüja meenutavad itaalia naturalistide (Michelangelo u 1620 Caravaggio ja José Ribera) laadi. 1618. aastal abiellus oma õpetaja tütre Juana Pachecoga. Velázqueze naine Juana Pacheco u 1631 1623 asub Velazquez Madriidi, kus võidab peaministri Olivarese ja kuningas Felipe poolehoiu. Järgnevatel aastatel maalis Velázquez kuninga, tema pereliikmete ja peaministri portreesid.

Varia → Kategoriseerimata
3 allalaadimist
thumbnail
18
pptx

Impressionismiaja kunstnikud

mõjukas jurist. Maalima julgustas onu. 1845 Collége Rollin 1848 ­ Rio de Janero 1850-1856 ­ õppis Thomas Couture käe all Vabal ajal jäljendas vanu kunstnikke. 1856 - oma stuudio Édouard Manet http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9b/%C3%89douard_Manet-crop.jpg/250px- %C3%89douard_Manet-crop.jpg Looming Kaasaegsus, uudne maalimisviis Loobus tuhmidest varjudest Impressionismide eeskuju Lõpupoole ilmus tema maalidesse rohkem õhku, valgust, heledaid värve. Huvi piltide tegelaste hingeseisundite kohta. Roosid sampuseklaasis 1882-1883 http://artroots.com/art/manet4.jpg Algne näide Manet' maalimisstiilist. Maalil kujutatud tema sõpru,

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Albrecht Düreri referaat

seeria Maaria elust. ,,Suure passiooni" kõrval loob sama seeria väiksemas formaadis, nn ,,Väikese passiooni". Samast ajast kuulsaimad vaselõiked ,,Rüütel, surm ja kurat", ,,Hieronymus oma kojas" ja ,,Melanhoolia". Need teosed on sügavad, mõtteküllased, väga ilmekad, tehniliselt täiuslikud, eriti meisterlik on valguse ja õhu kujutamine. (,,Melanhooliat" peetakse Düreri autoportreeks). Elu viimasel perioodil (reis Madalmaadesse) muutub Düreri maalimisviis vabamaks, vormikäsitlus monumentaalsemaks, suurejoonelisemaks ja rahulikumaks. Rida suurepäraseid portreesid maalis ja vaselõikes, näit. ,,Õpetlase portree". Düreri viimane ja kuulsaim ja täiuslikeim teos on ,,Neli apostlit", mille kunstnik kinkis a. 1526 Nürnbergi linnale. Apostlid on elusuuruses, teostatud lihtsas ja suurejoonelises laadis, need on võimsalt individualiseeritud karakterfiguurid, on haaravad oma elulisuse, ilmekuse ja hingestatusega.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Barbizoni koolkond

valitseb sünge, salapärane rahu. Suurt tähelepanu pöörab Dupré taevale ja pilvedele. Charles Francois Daubigny (18171878). Ehkki mõjustatud Corot`st ja vanematest barbizoonlastest, samuti Constable`ist, kujundas Daubigny välja hoopis isikupärase stiili. Ta maalis peamiselt Seine`i ja Oise`i rahulikke kaldaid maaliliste põõsastike, õitsvate viljapuude ja koomel joovate karjadega. Ikka eelistas ta kujutada kevadist loodust. Ta maalimisviis on lihtne ja delikaatne ning muutus meitri vananedes aina lihtsamaks ja terviklikumaks. Ka püüdis ta pildi masse alati suureks tervikuks ühendada. Daubigny oli esimene meister, kes suured maastikupildid otse looduses valmis maalis, ühtlasi üks esimesi, kes järjekindlalt hakkas maastikumaalis rakendama külmi toone. François Millet (18141875) astus Barbizoni koolkonda 1849

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Futurism ja naivism

Kihnu saare meremeeste hulgas kujunes välja lausa naivistlike kunstnike koolkond. Kihnust pärist JAAN OAD maalis detailirohkelt laevu ja rannaelu. Kuulsaim eesti naivist oli PAUL KONDAS oma lüüriliste ja humoorikate piltidega. · Pariisist kõige menukam oli MAURICE UTRILLO. Tegelikult on ta rohkem seotud modernistliku kunstiga ning ta pildid on esmapilgul üsna sarnased impressionismiga. Maalis linnavaateid, eriti tänavaid Montmartre'i künkal. Tema maalimisviis oli kuivem, õhuvaesem ja joonistuslikum, kuid erksate ja kaunikõlaliste värvidega.

Kultuur-Kunst → Kunst
17 allalaadimist
thumbnail
5
docx

17. 18 saj kunsti ajalugu

(1576--1656) ja Francisco Pacheco (1564--1654) juures, kuid tema kunstnikuisiksuse väljakujunemisel ei mänginud vist kumbki mingit osa. Juba 20 aasta vanusena oli noor geniaalne meister iseseisvalt leidnud oma stiili. Selle peamine iseärasus on kõige otsekohesem ja kõige võltsimatum loomutruudus ja naturalism. Eriti iseloomulikud Velazquezi noorpõlve perioodile on nn. Bodegone maalid, kus rahvatüübid esinevad kõrvuti puuvilja, lillede ja toiduainetega. Nende tugev, selge maalimisviis ja tumedad varjud meenutavad itaalia naturalistide laadi. See teos meeldib mulle väga ,sest sellel on väga hästi kujutatud

Ajalugu → Ajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Rokokoo arhitektuur, skulptuur ja maalikunst

(1727-1788). Loomeperioodi alguses maalis rohkem maastikke, kuid majanduslikel kaalutlustel hakkas maalima portreid. Tema loomingus on tunda van Dycki eeskuju. Gainsborough maalis uhkes riietuses aadlikke, kelle näos peegeldub uljus ja vabadus. Tema loodud täispikkuses portreed mõjuvad siiski jäikadena, sest kasutas nende maalimisel ateljees modellide asemel nukke.. Algselt maalis tihedate paksult lõuendile kantud värvikihtidega. Hiljem muutus maalimisviis õhulisemaks. (,,Poiss sinises") Ka itaalia kunstnikele jäi rokokoo selle prantsuspärasel kujul üsna võõraks. Omapäraseima ala 18. sajandi itaalia kunstis moodustasid nn. veduudid. Neid täpseid maastiku- ja linnavaateid võiks võrrelda tänapäeva postkaartidega, sest need olid samuti määratud turistidele mälestuseks nähtud paikadest. Edukaimad veduutide loojad olid veneetslased Canaletto (1697-1768) ja tema õepoeg, samuti Canaletto (1721-1780). Mõlemad kasutasid

Kultuur-Kunst → Kunst
13 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Alfred Sisley

Kuid realistid jäid siiski Impressionism on nii siis muljete maalimine. osalt veel vanade traditsioonide pinnale. Nad Impressionistid leidsid, et kestvaid olukordi maalisid endist viisi nelja seina vahel, säilitasid looduses maalida on raske, koguni võimatu, sest tumeda koloriidi ja tardunud loodusekäsitluse; valguse ja atmosfääri pideva muutumise tõttu neil puudus ka eriline huvi valguse ja õhu vastu. muutub lõpmatult ka loodusobjektide nähtav Säärane maalimisviis ei rahuldanud enam välimus. Kunstnik võib järelikult kujutada ainult põlvkonda, kes järgnes Courbet'le. Hakkas mööduvaid olukorda, fikseerida puhtmaaliliselt tärkama igatsus heledama ja õhulisema tajutud muljeid loodusest kogu nende käsitlusviisi järele, huvi selle vastu, mis juhuslikkusest, silmapilksuses ja looduses on mööduvat, dünaamilist, kerget ja mitmekesisuses; kunstnik võib maalida õieti kirgast

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
17 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Baroki skulptuur ja maalikunst

vahel oli toimunud ,,tööjaotus". Kes maalis portreid, kes natüürmorte, kes linnavaateid jne. Hollandis tekkis ka meremaal ja linnavaadete maalimine. Tuntuim Hollandi kunstnik-portretist on Frans Hals (1580-1666). Isa oli Flandriast lahkunud kangur. Halsi elust teada väga vähe, elas ja töötas Haarlemis, maalis kõrtsimiljööd ja ­ tegelasi (palgasõdurid, mustlased, jne. Eriti hästi õnnestusid tal naervad inimesed. Töödes on palju elurõõmu ja loomulikkust. Maalimisviis hoogne ja lopsakas. Tööd: ,,Mustlastüdruk", ,,Malle Babbe e Haarlemi nõid". Maalis ka majanduslikel kaalutlustel grupiportreid (maalil kaks ja enam inimest portreteeritud). ,,Püha Georgi laskurite rood". Teine suurmeister Hollandis oli Rembrandt van Rijn (1606-1669).Isa oli veskiomanik. Aasta õppis ülikoolis, siis pühendus kunstile.1625.a. sai Püha Luuka gildi liikmeks. Avas kodulinnas ateljee. Esimesed aastad olid eneseotsimise ja leidmise aeg. Maalis põhiliselt piibli teemadel

Kultuur-Kunst → Kunst
17 allalaadimist
thumbnail
32
pptx

Vaikelu eelkäijad ja õitseng

Giuseppe Arcimboldo "Suvi" 1563 CARAVAGGIO. VARABAROKK • Tühi kollane taust tekitab mulje, nagu asuks vaataja pildil kujutatuga ühes ruumis. Võib arvata, et kunstnik püüdis järele aimata antiikkunstnike hävinenud vaikelusid, mille illusoorne maalimisviis tekitas mulje tõelistest esemetest. • 17.sajandil levis vaikelu ehk Caravaggio "Puuviljakorv" natüürmort. Ka selles žanris olid u 1596-1597 hollandlased eestvedajateks, huvitudes juba 16.sajandil esemelise • Hollandi kodudes oli palju maailma kujutamisest. Nad leidsid, et

Kultuur-Kunst → Kultuur
8 allalaadimist
thumbnail
4
rtf

Impressionism

olemasolevat asja. Impressionistid seevastu kujutasid kõike ilusat, jättes välja ebaolulise. 7) TEA IMPRESSIONISTE, NENDE TÖID JA MAALITEMAATIKAT. V: 1) ÉDOUARD MANET (1832 ­ 1883) Teda saab siiski ainult tinglikult impressionistiks lugeda, sest puhtimpressionistlikule käsitlusele läheneb ta alles oma elu lõpul. Tema varasemad tööd on realismilaadis. Siiski ilmneb tema loomingus juba algusest peale omapärane joon. Noori impressioniste vaimustas Manet` kaasaegsus, aga ka uudne maalimisviis, milles oli loobutud tuhmidest varjudest. Manet kasutas heledate ja tumedate pildiosade julgeid vastandusi, mis andsid kujundile enneolematu intensiivsuse. Nõnda sai Manet impressionistide eeskujuks. Manet` peasiht on kujutada valgusest üleujutatud vorme, fikseerida lõuendile valguse ja õhu lõpmatut varieerumist. Tema hilisemate töödes hakkavad kaduma heledate ja tumedate osade kontrastid, kaovad tugevad kontuurid, varjud muutuvad heledamaks,

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
35 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Leonardo da Vinci elulugu

Leonardo da Vinci suri 2. mail 1519. Leonardost jäid maha vaid mõned lõpetatud maalid, ometi on neist küllalt, et kindlustada talle surematus. Oma töödes taotles ta peaegu saavutamatut täiuslikkust, sageli vaevasid teda kahtlused. Seetõttu oli tal kombeks maalida nii aeglaselt, et ta langes isegi pilgete osaliseks, et ei suuda töid tähtajaks lõpetada. Tema tööd tõid maalikunsti mitmeid uuendusi: sfumato ­ pehmete värvus- ning sujuvate valgus- ja varjuülekannetega maalimisviis terava joone asemel; püramidaalne kompositsioon ("Madonna kaljukoopas"); ilu ja harmoonia ning elulise väljendusrikkuse ühendamine; joon- ja õhuperspektiivi koos kasutamine. Leonardo proovis kätt väga paljudel elualadel: peale maalikunsti ja skulptuuri tegeles veel kunstiteooria, arhitektuuri, mehaanika, loodusteaduste, sõjanduse ja astronoomiaga, oli hinnatud vaatemängude lavastajana. Leonardole oli iseloomulik vaimustuda uutest töödest, kui eelmised olid alles algusjärgus

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
41 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Referaat naivismist

aastal. Maurice Utrillo Maurice Utrillo sündis 26. detsembril 1883. aastal. Ta elas ja sündis Pariisis nagu ka Rousseau. Utrillol oli juba varases eas probleeme alkoholiga. Et poega sellest eemal hoida, õpetas ema talle maalimist. Utrillo oli Pariisi kõige menukam naivist. Kõige rohkem oli ta seotud modernistliku kunstiga. Esmapilgul on tema teosed väga sarnased impressionismi ajal loodud teostega. Utrillo maalis peamiselt linnavaateid, eriti tänavaid Montmartre’i künkal. Tema maalimisviis on kuiv ,õhuvaesem ja pigem joonistuslikum. Tema valitud erksad ja kaunikõlalised värvid pakuvad vaatamisnaudingut. 1923. aastal algas kunstniku avalik edu, kuid tema loominguline õitseaeg oli juba möödas. Alates 1917. aastast toimusid eelkõige tema lillenatüürmortides veel kord stiililised muutused. Värvid, mida ta piltidele peale tupsutas, olid nüüd heledad ja säravad, joonistus muutus vabamaks ja lõdvemaks. Esiletoomist väärivad sel perioodil ka tema kostüümikavandid ja

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
32 allalaadimist
thumbnail
12
doc

KUNST 15.-16. SAJANDIL

õhuperspektiivi meisterlik käsitlus. Figuurid ja maastik sulavad üheks orgaaniliseks tervikuks. Tähtsamad teosed on Leuveni Peetri kiriku altar, mille keskosaks on Kristuse õhtusöömaaeg ning Kolmekuningaaltar Münchenis. HANS MEMLING (u. 1433-1493) Mõjustatud Rogier van der Weydensist, võibolla tema õpilane. Memlingi laad on õrn, lüüriline ja pehme, figuurid on rahulikud ja olemuslikult peene elegantsiga. Maalimisviis on sulav. Gdanski (Danzigi) Maarja kiriku altar Viimse kohtupäevastseeniga (a. 1473); Memlingi täiuslikeim töö on nn Ursula kirst Brugge Johannese hospidalis (a. 1489). Memlingi õpilane oli ka Tallinnast pärit Michel Sittow. HIERONYMUS BOSCH (1453-1516) Üleminekuaja meister, kes kuulub ajaliselt 15. sajandisse, kuid tema tööde maaliline rikkus laseb teda vaadelda uue suuna teerajajana. Boschi looming on veider ja fantastiline segu

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Madalmaade Renessanss

õhuperspektiivi meisterlik käsitlus. Figuurid ja maastik sulavad üheks orgaaniliseks tervikuks. Tähtsamad teosed on Leuveni Peetri kiriku altar, mille keskosaks on Kristuse õhtusöömaaeg ning Kolmekuningaaltar Münchenis. HANS MEMLING (u. 1433-1493) Mõjustatud Rogier van der Weydensist, võibolla tema õpilane. Memlingi laad on õrn, lüüriline ja pehme, figuurid on rahulikud ja olemuslikult peene elegantsiga. Maalimisviis on sulav. Gdanski (Danzigi) Maarja kiriku altar Viimse kohtupäevastseeniga (a. 1473); Memlingi täiuslikeim töö on nn Ursula kirst Brugge Johannese hospidalis (a. 1489). Memlingi õpilane oli ka Tallinnast pärit Michel Sittow. HIERONYMUS BOSCH (1453-1516) Üleminekuaja meister, kes kuulub ajaliselt 15. sajandisse, kuid tema tööde maaliline rikkus laseb teda vaadelda uue suuna teerajajana. Boschi looming on veider ja fantastiline segu naturalistlikest ja nägemuslikest elementidest

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
36 allalaadimist
thumbnail
79
ppt

Hiina kunsti põhjalik esitlus

· Autor: Yang Dong Bao · Suurus: 1.3m x 0.66m www.PowerpointsFree.com Download free powerpoint templates Autor: Ji Chang Suurus: 0.88m x 0.49m www.PowerpointsFree.com Download free powerpoint templates · Autor: Chen Jo Ke Suurus: 0.98m x 0.4m www.PowerpointsFree.com Download free powerpoint templates TINDIMAAL · Monokroomne maalimisviis · Arenes välja Tangi dünastia ajal · Seotud budismi ja daoismiga · Teemaks on loodus www.PowerpointsFree.com Download free powerpoint templates www.PowerpointsFree.com Download free powerpoint templates www.PowerpointsFree.com Download free powerpoint templates KALLIGRAAFIA · Võib rääkida alates 200 p.Kr · Kõige vanem Hiina kirjutis · Peetakse Hiina visuaalsete kunstide seas ülimaks

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
79
ppt

HIINA KUNST

· Autor: Yang Dong Bao · Suurus: 1.3m x 0.66m www.PowerpointsFree.com Download free powerpoint templates Autor: Ji Chang Suurus: 0.88m x 0.49m www.PowerpointsFree.com Download free powerpoint templates · Autor: Chen Jo Ke Suurus: 0.98m x 0.4m www.PowerpointsFree.com Download free powerpoint templates TINDIMAAL · Monokroomne maalimisviis · Arenes välja Tangi dünastia ajal · Seotud budismi ja daoismiga · Teemaks on loodus www.PowerpointsFree.com Download free powerpoint templates www.PowerpointsFree.com Download free powerpoint templates www.PowerpointsFree.com Download free powerpoint templates KALLIGRAAFIA · Võib rääkida alates 200 p.Kr · Kõige vanem Hiina kirjutis · Peetakse Hiina visuaalsete kunstide seas ülimaks

Kultuur-Kunst → Kunst
2 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Barokk

religioon. Tähtsamad tööd: "Helene Fourment" portree, "Kolm graatsiat"; "Dionysose pidustused"; "Kristus ristil. Odalöök"; "Leukippose tütarde röövimine"; Rembrandt (1606-1669): Sai samuti hea hariduse, elas kuni 18 eluaastani Amsterdami lähedal, siis läks sinna, avas seal oma ateljee, "autoprotree Saskiaga"; oli väga edukas, palju tellimustöid, noorpõlve edukamaid töid oli "Doktor Tulp ja anatoomia"; "Aabram ohverdab Iisakit"; pärast naise surma maalimisviis muutus, tekkis selline hingeline sügavus, kadus endine lõbusus, koloriitsed toonid, tal hakkas külas käima üks tädi, kes hoidis ta last: Hendrikiji Stoffles, Hispaania: Oli väga katoliiklik maa suurte vastuoludega, kuulsaim kunstnik oli Diego Velazquez (1599-1660), sai kohalikku kunstiharidust, käis ka Itaalias õppimas, oli oma eluajal äärmiselt populaarne, õukonnakunstnik, maalis mütoloogilisi "Vulcaanose sepikoda",

Kultuur-Kunst → Kunst
19 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Rembrandt Harmensz van Rijn

Referaat Rembrandt Harmensz van Rijn Sisukord: 3) Sissejuhatus 4) Peatükid 8) Kokkuvõte 9) Allikad 10) Lisa Sissejuhatus Järgnevas tekstis tuleb juttu Rembrandt Harmensz van Rijni elust ning tema maalidest. Valisin tema, sest olen huvitatud barokk aja maalidest, nende kujutlusest, toonidest ja teguviisist. Sooviksin teada saada Rembrandti elust. Mis oli tema maalimisviis ning millised on tema kuulsamad teosed? Rembrandti perekond Rembrandt sündis 15. juulil 1606. aastal Hollandis Leideni külas. Ta oli väga lihtsa päritoluga, nimelt oli ta veskiomaniku üheksas laps. Pärast seda, kui ta oli asunud elama Amsterdami, mis toimus 1631. aastal, abiellus ta kolm aastat hiljem Saskia van Uylenburghiga. Saskia oli pärit rikkast perekonnast, kes kindlustas majanduslikult

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
9
odt

Kunstiajaloo referaat - Diego Velazquez

kasutas nii kinnises ruumiks kui ka vabas looduses toimuvate sündmuste kujutamisel külgvalgust. Tema maalides oli ka juba rohkem õhku, tema pintsel oli muutunud kergemaks ja figuuride jaotus vabamaks, ehkki kõik maalil kujutatu on ülevaatlik ning hõlpsasti haaratav nagu itaalia klassikalistes maaliteostes. Portreed kuninagast, tema perekonnaliikmetest ja ministritest on psühholoogiliselt sügavad ja väga veenvad. Kui Velazqueze oli kolm aastat Itaalias muutus tema maalimisviis märkimisväärselt: Ta loobub üksikvorme teravalt modelleerivast laadist ja pöördub puhtmaalilise käsitlusviisi poole, mis tunneb ainult pinda ja hülgab detailse sisejoonistuse ning lihtsustab kõike viimse võimaluseni ja sulatab kokku üksikasju. Pintslitehnika on lai, vedel ja voolav nagu vesivärvimaalis. Haruldase meisterlikkuse saavutab kunstnik atmosfääri kujutamisel; valgus ja õhk on talle tähtsamaiks abinõuks kompositsioonilise terviku saavutamisel.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Diego Velazquese

(1564--1654) juures, kuid tema kunstnikuisiksuse väljakujunemisel ei mänginud vist kumbki mingit osa. Juba 20 aasta vanusena oli noor geniaalne meister iseseisvalt leidnud oma stiili. Selle peamine iseärasus on kõige otsekohesem ja kõige võltsimatum loomutruudus ja naturalism. Eriti iseloomulikud Velazquezi noorpõlve perioodile on nn. Bodegone maalid, kus rahvatüübid esinevad kõrvuti puuvilja, lillede ja toiduainetega. Nende tugev, selge maalimisviis ja tumedad varjud meenutavad itaalia naturalistide (Michelangelo Caravaggio ja José Ribera) laadi. Aastal 1623 asub Velazquez Madriidi, kus võidab kõikvõimsa peaministri Olivarese ja kuningas Felipe poolehoiu. Järgnevatel aastatel maalib Velazquez rea kuninga, tema perekonnaliikmete ja peaministri portreesid. Need on teostatud lihtsas, asjalikus, tõsises ja äärmiselt veenvas laadis. Figuurid neis on tumedad ja esinevad lihtsalm heledal ja siledal tagaplaanil.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Madalmaade kunst 15. Sajandil

album.ee/node/19152551/50161205&docid=jwqy7MQKTKm0RM&imgurl=http://static1.album.ee/files/766/10/large_19152551_FES3.jpg&w=720&h=566&ei=Kf8fT5PZDY-r- QbbrvzDBA&zoom=1&iact=rc&dur=166&sig=115223913503960067944&page=1&tbnh=134&tbnw=170&start=0&ndsp=23&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=93&ty=17 HANS MEMLING (u. 1433-1493) Ta oli mõjutatud Rogier van der Weydensist, võibolla oli ka tema õpilane. Memlingi laad on õrn, lüüriline ja pehme, figuurid on rahulikud ja olemuslikult peene elegantsiga. Maalimisviis on sulav. Tema parimatest töödest on Gdanski (Danzigi) Maarja kiriku altar Viimse kohtupäevastseeniga (a. 1473). Tema täiuslikeim töö on nn Ursula kirst Brugge Johannese hospidalis (a. 1489). Huvitav fakt on see, et üks tema õpilastest oli Tallinnast pärit Michel Sittow. Maarja kiriku altar Viimse kohtupäevastseeniga. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Das_J%C3%BCngste_Gericht_%28Memling%29.jpg HIERONYMUS BOSCH (1453-1516) Üleminekuaja meister, kes kuulub ajaliselt 15

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Kunst 20. sajandil

*arvab, et kunstnik peaks väljendama värvidega oma tundeid (kunst oli tema arvates kogu oma ajaloo vältel mingil viisil ühendanud nähtava tegelikkuse jäljendamist ja kunstniku eneseväljendust, aga vam Gogh hakkas väljendamist jäljendamisele vastandama ilmselt sellepärast, et realism ja impressionism olid ’objektiivse tõe’ taotluses arendanud jäljendamise äärmuseni nind muutnud kunstniku erapooletuks, jahadaks vaatlejaks) 13. Kuidas muutus van Goghi maalimisviis aastatega? Tooge näiteid tema loomingust Enne: *rahutud pintslilöögid; tume, porine koloriit, maalid lihtrahva elust või tavalistest esemetest. „Saapad“ Pärast: *loominf isikupärasem, värvid intensiivsemad(kirkad, jõulised), joonistus tinglikum. „Tähisöö“, „Autoportree“ 14. iseloomustage Gaugini maailimisviisist. Toose näiteid tema loomingust * Veendumus: kuns peab kandma olulist hingelist ja vaimset sõnumit, soovitavalt midagi müstilist, igavest ja salapärast.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
12 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Renessanss madalmaades, Saksamaal ja Eestis

seeria Maaria elust. ,,Suure passiooni" kõrval loob sama seeria väiksemas formaadis, nn ,,Väikese passiooni" (1511). Samast ajast kuulsaimad vaselõiked ,,Rüütel, surm ja kurat" (1513), ,,Hieronymus oma kojas" (1514) ja ,,Melanhoolia" (1514). Need teosed on sügavad, mõtteküllased, väga ilmekad, tehniliselt täiuslikud, eriti meisterlik on valguse ja õhu kujutamine. (,,Melanhooliat" peetakse Düreri autoportreeks). Elu viimasel perioodil (reis Madalmaadesse) muutub Düreri maalimisviis vabamaks, vormikäsitlus monumentaalsemaks, suurejoonelisemaks ja rahulikumaks. Rida suurepäraseid portreesid maalis ja vaselõikes, näit. ,,Õpetlase portree" (1521). Düreri viimane ja kuulsaim ja täiuslikeim teos on ,,Neli apostlit", mille kunstnik kinkis a. 1526 Nürnbergi linnale. Apostlid on elusuuruses, teostatud lihtsas ja suurejoonelises laadis, need on võimsalt individualiseeritud karakterfiguurid, on haaravad oma elulisuse, ilmekuse ja hingestatusega.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
53 allalaadimist
thumbnail
27
pptx

Vaikelu eelkäijad ja õitseng

· Suve hammasteks on pandud hernekaun ja põseks mahlane virsnik. · Figuuri kraele on kunstniks lisanud oma nime. CARAVAGGIO. VARABAROKK · Itaalia kunstniku Caravaggio maalitud tõetruu puuviljakorv mõjub väga vahetult. · Tühi kollane taust tekitab mulje, nagu asuks vaataja pildil kujutatuga ühes ruumis. · Võib arvata, et kunstnik püüdis järele aimata antiikkunstnike hävinenud vaikelusid, mille illusoorne maalimisviis tekitas mulje tõelistest esemetest. JUAN SANCHEZ COTAN. VARABAROKK · Cotani vaikelude erandlikkus tuleneb napist ja kaalutletud kompositsioonist, millele lisandub range geomeetria. · Ka sellel pildil moodustavad küdoonia, kapsas, melon ja kurk täiusliku kaare. · Cotani vaikelule eriomane meeleolu põhinebki kontrastil, mille loodavad täiesti argistest esemetest koosnev tagasihoidlik seade ja maali ülimalt ebatavaline kompositsioon.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Salvador Dali

Sissejuhatus Sürrealism on 20 saj. kunsti liikumistest kahtlematult üks intrigeerivamaid. Efektse, kohati lausa sokeeriva loominguga kaasnesid elegantselt sõnastatud spekulatiivsed teooriad, skandaalsed väljaastumised ja lärmakad manifestatsioonid. Kõik see on andnud põhjust väga erinevateks suhtumisteks sürrealismi, kuid vaieldamatu on tema mõju kogu meie sajandi edasisele kunstikultuurile. Sõjast põhjustatud psühholiigiline sokk jätkas oma toimet ka 1920.a. , leides väljundi mitmesugustes irratsionalistlikes õpetustes. Prantsusmaal kujunes moefilosoofiks Henri Bergson, kelle põhimõisteks oli ,,intuitsioon". Tema filosoofias oli eriline koht kunstiloomel ­ kunstis nägi ta kõikehõlmavat tunnetusvahendit, mis tema käsutuses olevate võimalustega on suuteline väljendama subjektiivseid seisundeid. Kunstipraktikale vahetumat teoreetilist alust pakkus see-eest teine tol ajal populaarne õpetu...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
83 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Kunst 17.sajand Euroopa

(meremaal). Natüürmortidel olid jahisaagid, puuviljad, lillevaasid, veinikarikad ja vaibad jne. · Portreemaal. Frans Hals. Nii grupi- kui ka üksikportreemaali sidus ta olustikulise tegevusega., millega saavutas erilise elavuse ja loomulikkuse. Tabas momenti, maalimislaad oli vaba ja hoogne, pintslilöögis olid jõulised ning selgesti loetavad. · Teised kunstnikud kohandasid kunsti vastavalt publikule. Inimesed poseerivad, maalimisviis siledam ja kuivem. · Olustikumaal. Jan Steen. Aineks võis olla ka mõni jutustus. Pieter de Hooch · Jan Vermeer van Delft. Üks suurim Hollandi maalija, kujutab interjööre, tavaliselt kas 1 või 2 inimesega. Tegevus on vähe tähtis, kasutas kargeid toone. · Natüürmort. Willwm Klaf ja Willwm Claesz Heda. Maalivad lopsakaid lillekimpe, puuviljavaagnaid, laudu hommikueinega, jahisaaki. · Maastikumaal

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
54 allalaadimist
thumbnail
32
pptx

Itaalia ja Hispaania barokkmaalikunst 17.sajandil

Fifth level Ø Teda peetakse Hispaania kuulsaimaks kunstnikuks Ø Sündis Sevillastol ajal tähtsaim kunstikeskus Hispaanias Ø Noorpõlve perioodile on iseloomulikud nö Bodegone maalid, kus rahvatüübid esinevad kõrvuti puuvilja, lillede ja toiduainetega Ø Portreed on tõetruud, loodud suure inimesetundmisega Ø Maalimisviis on tugev, selge ning tumedate varjudega Ø Figuurid on teostatud lihtsas, asjalikus, tõsises ja äärmiselt veenvas laadis, olles tumedad ning esinedes lihtsalm heledal ja siledal tagaplaanil Ø 1631. a. loobus ta modelleerivast laadist ning pöördus puhtmaalilise käsitlusvii si pooletunneb ainult pinda, hülgab detailse sisejoonistuse, lihtsustab kõike viimse võimaluseni ning sulatab kokku üksikasju Ø Pintslitehnika on lai, vedel ning voolav nagu vesivärvimaalis Ø

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
24
pdf

Juugendstiil, impressionism, fovism, ekspressionism, kubism,Henri de Toulouse-Lautrec, Cezanne, Gauguin, van gogh

ülevalt vasakule suunatud valgusallikas. Maali kujundasid tumedalt heledale üle minevad värvid. Impressionism Eelkõige oldi huvitatud hetkemuljete ja vahelduvate valgusefektide jäädvustamisest. Otse looduses maalides oli tarvis valguse tabamiseks sageli kiiresti töötada, mis tõi kaasa ka hoopis teistsuguse maalimisviisi. Maaliti väikeste kiirete pintslilöökidega. Tekkinud erineva pikkuse ja laiusega pintslijoontest sündis värvikontrastidega natuke mosaiigitaoline pind. Selline maalimisviis aga välistas detailide esiletoomise ja pilt tundus harjumatule silmale visandlik. Värviefekti tugevamaks muutmiseks hele-tumeduse kontrasti asemel võeti kasutusele tugevad värvuskontrastid. Vastandvärvused kõrvuti lasevad üksteisel veel erksamatena paista. Ka visati värvikarbist must värv üldse välja, sest leiti, et vari ei ole kunagi must ega hall, vaid selle värvus sõltub sellest, mis värvi päikesevalgus parasjagu on. Nii said ka varjud värviliseks.

Kultuur-Kunst → Kultuur
1 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Abstraktsionism, dadaism, futurism, naivism, sürrealism

"Viis vürsti pummeldamas" 1906 Ivan Generalic (1914-1992) Teoste ideed ja meeleolu on tugevasti mõjutatud katoliiklusest. Ta kujutab talupegade elu, eriti mitmesuguseid pühasid ja tseremooniaid. "Sarviline hobune"; "Lehmad Eiffeli torni all" Maurice Utrillo (1883-1955) Kõige menukam Pariisi naivist. Ta oli kõige rohkem seotud modernistliku kunstiga. Esmapilgul on teosed väga sarnased impressionismiga. Maalis peamiselt linnavaateid, eriti tänavaid Montmartre'i künkal. Maalimisviis on küiv , õhuvaesem ja joonistuslikum. Erksad ja kaunikõlalised värvid pakuvad vaatamisnaudingut. "Atelier' teater. Dancourt'i väljak" 1920; "Vaade kirikule" 1920; "Francisque Poulbot' maja. Junot' avenüü" Jaan Oad (1899-1984) Kihnust pärit. Maalis detailirohkelt laevu ja rannaeelu. Paul Kondas (1900-1985) Kõige kuulsam eesti naivist. Lüürilised ja humoorikad teosed. "Tuleproov"1961 Sürrealism

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
86 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Henri de Toulouse Lautrec

sajandi teisel poolel tegelema fotograafiaga. Fotost lähtudes sai objekti kuju ja suurust maalile transponeerimisesl muuta ning seeläbi kujutatut võõrana esitada. Fotografeerimisega kaasnenud muutustega, nagu näiteks pildi kaadrilisus , võis kaasneda uus interpretatsioon maalil. Seejuures mängisid töös maalide juures olulist rolli värvid, mida fotod tol ajal edasi ei andnud. Selles osas pidid maalijad toetuma mälulue või kujuttlusvõimele. Kuna Toulouse-Lautreci maalimisviis ei olnud ülesehituselt ega värvidelt suunatud tegelikkuse täpsele jäljendamisele, võis fotograafia jääda talle maaliga töötamisel pelgalt lähtekohaks. Kuid Toulouse-Lautrec avastas selle meediumi mitmekülgsed kunstilised võimalused ning eksperimenteeris nendega. Üheks näiteks, kuidas ta kasutas fotograafiat maalikunstis, on 1891. a. Valminud pilt ,,A la Mie (la Mie' restoranis)", mille allikaks oli Maurice Guibert'i ja tundmatut naismodelli kujutav foto. Toulouse-Lautrec

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
43 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Olla nagu kõik või jääda iseendaks

Ajalugu näitab fakte, et need inimesed, kes on otsustanud jääda iseendaks ning öelda ei ühiskonna poolt surutud eetikale ja käitumismallidele on tänapäeval kõrgelt hinnatud ajaloolised suurkujud. Näiteks kui Jackson Pollock oleks maalinud 70.ndadel nii, nagu kõik teised tegevusmaalijad, näiteks Kooning, Dubuffet või Krasner, siis poleks ta saavutanud oma eluajal, kui ka praegusel sajandil, sellist tuntust ja kuulsust. Pollocki uudne maalimisviis on lausa niivõrd hea, et praegugi on tema maal "No.5" maalima kõige suurema summa eest müüdud maal. Mis tegi Pollockit nii eriliseks, oli tema maalimistehnika: esiteks asetas ta lõuendi põrandale ning teiseks ei puudutanud pintsliga oma seda. Need kaks erinevust maalimistehnikas tegidki temast rikka mehe. Ta võis vabalt maalida nii, nagu kõik teised tolle aja kunstnikud, kuid ta otsustas jääda iseendaks, anda tööle oma nägemus kunstnist.

Kirjandus → Kirjandus
62 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Kunstnikud

Francisco Pacheco (1564--1654) juures, kuid tema kunstnikuisiksuse väljakujunemisel ei mänginud vist kumbki mingit osa. Juba 20 aasta vanusena oli noor geniaalne meister iseseisvalt leidnud oma stiili. Selle peamine iseärasus on kõige otsekohesem ja kõige võltsimatum loomutruudus ja naturalism. Eriti iseloomulikud Velazquezi noorpõlve perioodile on nn. Bodegone maalid, kus rahvatüübid esinevad kõrvuti puuvilja, lillede ja toiduainetega. Nende tugev, selge maalimisviis ja tumedad varjud meenutavad itaalia naturalistide (Michelangelo Caravaggio ja José Ribera) laadi. 9 Sevilla veemüüja " Pildil "Sevilla veemüüja" kujutab Velazquez räbaldunud ürbiga vanameest tänaval vett müümas. Mehe ilme on väsinud, näkku on aeg ja raske töö vajutanud sügavad kortsud

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
26 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Kunsti ajaloo suulise eksami konspekt

okk stiilid koos 1850. Saab alguse terasarhitektuur, esimene rajatis sild inglismaal 1889. Eiffeli torn 1824. Töötatakse välja fotokunst, ei saa kajasatada fantaasiaid, odav ja kiire, vähenõudev Romantism Tekib Inglismaal, (hispaania, saksamaa, prantsusmaa), kriitiline, nukrameelne* Ingl. Johann Heinrich Füssli 1741 1825 luupainaja Kõikidel romatistidel oma maalimisviis, romantismi tunned ära teema järgi, hirmud Ingl. J.M.W. Turner 1771-1851 temeraire viimane teekond, - viimase puitlaev, maalimistiil omast ajast ees Vihm, au, kiirus Maastik - innovaatorlik maalimisviis annab talle maalimisgeeniuse tiitli Turner ei võtnud vastu ühtegi talle omistatud auhinda Ingl. John Constable 1776-1837 giebe farm - impressionistlik, paninkirja aja, koha jne, eksperimenteeris erinevate alusmaterjalide(värvidega) palju rohelisi maale

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
19 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun