Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

Leonardo ja Raffael - sarnased materjalid

kompositsioon, vatikani, kardinal, lõpetatud, sfumato, heletumedus, kaljukoopas, arvestab, omaettesühholoogiline, mona, gioconda, firenze, hingeelu, jäljendamine, joonistusi, vitruviuse, inimkeha, lahkas, santi, vatikanis, harmoonia, sümmeetriline, figuur, alluvad, iseseisvat, ateena, filosoofidlaton, aristoteles, koonduvadeade, sünnipäeval
thumbnail
2
doc

Kunst Itaalias 16. sajandil. Leonardo ja Raffael.

· tegeles tegelikult pidude korraldamisega ja töötas sõjaväeinsenerina, selle kõrvalt kunst · kunst on üldistav ja suurejooneline, loomisel toetub kogemustele ja teadmistele · kõige mitmekülgsem teadlase tüüpi bioloogia, anatoomia (lahkamine) joonistus ''Loode'' · arhitektuuris ainult kavandatud, skulptuure pole säilinud · ''Madonna kaljukoopas'' · õlimaal, mille sügavus on mattunud poolhämarusse vormid ja värvid sulavad kokku · arvestab õhuperspektiivi, mitte tausta detailide väljatoomisega · sfumato (õrn heletumedus) loob tervikkujundi ja unistusliku meeleolu romantilisus · kolmnurkne grupp Madonna, Kristuse laps, ingel ja Ristija Johannes · praegu asub Louvre'is · ''Püha õhtusöömaaeg'' · suur seinamaal · iga üksikfiguuri asend, perspektiivi ja valguse-varju kasutamine tundub kaalutletuna, samas loomulikuna, lausa

Kunstiajalugu
51 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Renessanss

RENESSANSS Eri maades ajaline erinevus, ~15.saj teisest poolest ja 16. saj. Kõikides kultuurivaldkondades ( Palestrina, Dante, Boccaccio). Renessanss- taassünd, antiikkultuuri- ja traditsioonide uuesti ausse tõstmine. Ajastu iseloomustus: · Varauusaja algus · Humanistlik maailmavaade muutus oluliseks- inimene keskne oma vooruste ja puudustega · Feodaalsuhted hakkasid asenduma varakapitalismiga · Maadeavastused laiendasid silmaringi = maakera on ümmargune · 1517 reformatsioon e usupuhastuse algus = omakeelne teenistus = piibli tõlkimine- rahvaharidus · 1445 Gutenbergi trükikunst tegi raamatu odavamaks, teadmised hakkasid levima · arenesid rahalised suhted, tekkis pangandus ja kunsti tellijate hulk kasvas ARHITEKTUUR: o tervikuna muudatused hästi suured o täielikult kadus püüd kõrgustesse o taotleti harmooniat, vertikaalsete ja horisontaalsete osade tasakaalustatust

Kunstiajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
3
rtf

Renessanssi üldiseloomustus, kunstnikud

on Moosese figuur, mis on osa hiiglaslikuna kavandatud, kuid lõpetamata jäänud hauamonumendist paavst Julius II'le. Michelangelol oli täita veel üks hiiglaslik tellimus, seekord maalikunstialal ­ kaunistada freskodega Vatikanis asuva Sixtuse kabeli lagi ja altarisein. Teistel seintel olid juba quattrocento maalijate tööd. Ta täitis selle tellimuse üksi, ja oma tervisele halastamata töötas ta Sixtuse kabeli lae all mitu aastat (1508-1512). Idaseina kompositsioon ,,Viimne kohtupäev" sai valmis ligi 30 aastat hiljem. 13. Raffael: (1483-1520) Eelkõige maalijana tuntud Raffael oli teine kuulus kõrgrenessansi ideaalide väljendaja. Paavstide ülesandel töötas ta nende residentsis Vatikanis, kaunistades sealseid ehitisi seinamaalidega. Nende hulgas kõige täislikumaks peetakse kompositsiooni ,,Ateena kool" (1510-1511). Uhkete kaarte ja võlvide all on trepistik, millel mõtisklevad ja vaidlevad antiikaja filosoofid

Kunstiajalugu
66 allalaadimist
thumbnail
5
rtf

Renessanssi tekkimine

mai 1519 Prantsusmaa, Cloux) oli itaalia maalikunstnik, skulptor, arhitekt ja insener, renessansiajastu mitmekülgseim geenius. Leonardo on meile pärandanud meile suhteliselt vähe lõpetatuid teaosed.Aga see eest uskumatult palju kavandeid. Leonardo kunst on üldistav ja suurejooneline, kuid selle loomisel toetub ta rohkem kogemusele ja nägemustajule kui matemaatikale. ,,Madonna kaljukoopas" on õlimaal, kus pildi vormid ja värvid sulavad kokku.Ta arvestab õhupiirjoonega, see aitab luua kaunist tervikkujundit ja unistuslikku meeleolu. Maalil ,,Püha õhtusöömaaeg" on iga tegelase nägu maalitud nii nagu oleksid nad erinevad portreed Harmoonia pildi terviku ja detailide vahel ongi kõrgrenesanssi üks olulisemaid stiilitunnuseid. Leonardo arendast täiuseni inimeste välimuse jäljendamise, aga süvenemist inimeste hingeellu hinnatakse veel kõrgemalt. Ta pidas inimese hingeliigutuste kujutamist maalija

Kunstiajalugu
25 allalaadimist
thumbnail
23
doc

Romaani stiilist Flandria kunstini

Romaani stiili arhitektuuri süsteem ja ehitusmälestised 11. saj. kiviehitiste rajamine, võeti üle rooma ehitustehnika võtteid (ümarkaar, silindervõlv) Kirikud peamiselt basiilika stiilis: · Idapoolses osas püham · Transept ja pikihoone, nende ristumiskohal nelitis · Apsiidi ja transepti vahel kooriruum · Kooriruumi põrand kõrgemal ja selle all kabel ehk krüpt ­ matmispaik · Basiilika peatunnus valgmik Ka teised tüübid: 1. ühelööviline 2. kodakirik · 3-lööviline · Aknad kesklöövi ülaosas puudusid · Portaal nii idapoolses osas kui ka pikiküljel · Lööve eraldasid ümarkaarelised arkaadid · Arkaadid toetusid piilaritele · Arkaadide ülaosas empoorid · Empooride puudumisel trifoorium, käigu puudumisel pseudotrifoorium · Laed esialgu puust, madalad ja lamed

Kunstiajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Kõrgrenessanss

Mida püüdis oma töödes kujutada Leonardo da Vinci? 2 Maalikunstis sai peamiseks ideaaliks harmoonilise kompositsiooni loomine. Leonardo arendas täiuseni inimeste välimuse jäljendamise. Ta püüdis inimese välimust ja ta sisemist mina pildil nii detailselt välja tuua, kui võimalik. 5. Kirjelda oma sõnadega Leonardo da Vinci ,,Mona Lisat". Mis on selles maalis erilist? Sellel maalil Mona Lisa naeratab sisemiselt. Siin on näha inimese hingeelu. Eriline on ka see, et on rõhutatud rohkem inimest, kui tausta. Taust on pruunikas-rohekas toonides ja hägus. Aga Mona Lisa on hästi välja joonistatud. Eriti naise nägu. Ka näha, et riideid rõhutab da Vinci rohkem, kui tausta. Kõik voldid on välja toodud. Märkan ka ilusaid varje Mona Lisa näos ja kaelal. Võin öelda, et siin pole tegu inimese ilustamisega vaid just tõetruu kujutamisega. 6

Kunstiajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kokkuvõte renessansist

arhitektuuriga. Kõrgrenessanssi suurmeistrid ei otsi või ei usalda üldkehtivaid numbrilisi reegleid nagu nende eelkäijad, vaid hindavad nende endi loodud visuaalse kujundi veenvust ja jõudu. Leonardo kunst on üldistav ja suurejooneline, kuid selle loomisel toetub ta rohkem kogemusele ja nägemistajule kui matemaatikale. ,,Madonna kaljukoopas" ­ õlimaal. Pildi värvid ja vormid sulavad kokku. Leonardo arvestab õhuperspektiivi. Õrn heletumedus aitab luua kaunist tervikkujundit ja unistuslikku meeleolu. ,,Püha söömaaeg" ­ seinamaal. Iga üksikfiguuri asend, samuti perspektiivi, valguse-varju jne kasutamine tundub väga kaalutletuna, samal ajal loomulikuna, lausa ainuvõimalikuna, kui arvestada pildil kujutatut. Iga nägu on omaette psühholoogiline portree. Kristuse esiletõstmiseks on tema nägu ainsana varju jäetud. Leonardo arendas täiuseni inimeste välimuse jäljendamise, aga tema süvenemist

Kunstiajalugu
72 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Referaat: Renessanss

lõi Raffael üldistatud ideaalkujud. Just neile mõeldakse, kui räägitakse nn. klassikalisest ilust. Kõigis tema töödes valitseb ülev rahu ja harmoonia. Raffaeli lemmikmotiiviks oli madonna - jumalaema, kuid kõik selleteemalised maalid on hümniks inimlikule emaarmastusele ja naiselikule õrnale ilule. Omamoodi täiuslik on ka Raffaeli maalide ülesehitus - kõikide üksikfiguuride osa ja paigutus on ideaalses kooskõlas pildi põhiiseloomuga. Tema teoste tavaline kompositsioon on sümmeetriline ja sageli kolmnurkne - keskel on kõrgem figuur, mis on tähtsaim pildi teema seisukohalt, tema mõlemal küljel asuvad madalamad, näiteks põlvitavad figuurid. Maastiku ja ümbritsevate esemete kujutamine jääb sageli tagaplaanile: Raffaeli ei huvitanud detailid kui eesmärk omaette. Seega näeme kokkuvõttes, et Raffael nagu eemaldus uuesti reaalsest elust, ta nagu tõusis sellest ülespoole. Ometi jõudsid

Ajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
13
ppt

Renessanssiaegne kunst

Leonardo arendas täiuseni inimeste välimuse jäljendamise. Teine maalijana tuntud kunstnik kannab nime Raffael (1483-1520). Ta töötas peamiselt Vatikanis paavstide residentsis ja tegi nii seina- kui ka tahvelmaale. Üks tuntuim on "Ateena kool"- uhkete kaarte ja võlvide all vaidlevad antiikaja filosoofid (Platon ja Aristoteles, õpetaja ja õpilane). Raffaeli lemmikmotiiviks oli madonna - jumalaema. Tema tööde kompositsioon on tavaliselt kolmnurkne või sümmeetriline. Kolmnurkse kompositsiooniga on näiteks "Sixtuse madonna"(Maarja sammub maakeral pilvede vahel, hardunult põlvitavad tema ees maali tellija paavst Sixtus IV ja naispühak Barbara. Sidet reaalsusega kajastab ema ja laps). Leonardo da Vinci-Püha õhtu söömaaeg Rafael-Sixtuse madonna Kõrgrenessanss Michelangelo (1475-1564) oli 16. sajandi suurim skulptor ja ühtlasi ka kõigi aegade suurim skulptor. Samas on ta teinud ka

Kunstiajalugu
43 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Itaalia renessanss - põhjalik referaat

Seejärel kerkis kohe vajadus kujutada inimese ümbrust. Õpiti kujutama kõike- ehitisi, puid, loomi, linde jne. Kuidas aga taasluua kolmemõõtmelist tegelikkust kahemõõtmelisel pinnal? Keskaja kunst endale niisugust probleemi ei püstitanudki, sest üldistatud ja tinglikele kujudele polnud tarvis loomulikku ümbrust. Kui aga inimesi hakati kujutama loomutruult ja täpsete detailidega, ei saanud enam kõne alla tulla keskaegne kompositsioon. Uusaegne nn. tsentraalperspektiiv on "õige" liikumatu vaataja jaoks. On arvatud, et sellise kujutusviisi aluseks oli keskaegse mütoloogilise maailmapildi asendumine sellisega, kus 8 objekt ja subjekt on selgelt eristatud ning inimese individuaalne eneseteadvus on välja kujunenud. Selline ruumikujutus sai üheks peamiseks loominguliste ja teoreetiliste vaidluste objektiks

Kunstiajalugu
41 allalaadimist
thumbnail
22
ppt

Renessanssi maalikunst ja vara-renessanss Itaalias

Leonardo arendas täiuseni inimeste välimuse jäljendamise. Teine maalijana tuntud kunstnik kannab nime Raffael (1483-1520). Ta töötas peamiselt Vatikanis paavstide residentsis ja tegi nii seina- kui ka tahvelmaale. Üks tuntuim on "Ateena kool"- uhkete kaarte ja võlvide all vaidlevad antiikaja filosoofid (Platon ja Aristoteles, õpetaja ja õpilane). Raffaeli lemmikmotiiviks oli madonna - jumalaema. Tema tööde kompositsioon on tavaliselt kolmnurkne või sümmeetriline. Kolmnurkse kompositsiooniga on näiteks "Sixtuse madonna"(Maarja sammub maakeral pilvede vahel, hardunult põlvitavad tema ees maali tellija paavst Sixtus IV ja naispühak Barbara. Sidet reaalsusega kajastab ema ja laps). Maal sai oma nime tellija järgi. Leonardo da Vinci - Annunciation Michelangelo - The Last Judgement Raphael - The Miraculous Draught of Fishes Kokkuvõte

Kunst
57 allalaadimist
thumbnail
48
doc

Ajalugu - konspekt ja pildid

Ta oli maalikunstnik, kujur, insener, arhitekt, kunstiteoreetik, kirjanik, looduseuurija. Kõigil aladel saavutused väljapaistvad, suuremas osas oma ajast ees. Käsitas loodust kui hingestatud tervikut, samuti käsitles esimesena sfumaatot. Ehitas pildikompositsiooni püramidaalselt. Maarja kuulutus Madonna Benois Kuulus teos "Püha õhtusöömaaeg" (1495-1498) asub Milanos Santa Maria delle Grazie kloostri refektooriumis. Iga nägu pildil maalitud psühholoogilise portreena. Terviklik kompositsioon. Perspektiiv, valguse-varju kasutamine. Ginevra Madonna Litta Mona Lisa Da Vinci kuulsaim anatoomiline joonis, seda loetakse üldse üheks kuulsaimaks. MICHELANGELO BUONARROTI (1475-1564) - Teine kõrgrenessansi geniaalne kunstnik, suurim skulptor, arhitekt, maalikunstnik, luuletaja. Ise pidas ennast ennekõike skulptoriks.Kunstnikuks kujunemisel oli väga tähtis roll tutvumine Medicite antiikskulptuuride koguga ja Masaccio freskode stuudium Barnacci kabelis.

Ajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Kunsti konspekt: renessans

Aphrodite) sündimist merevahust ,,Kevad" ­ siin näeme Veenust kauni pargimaastiku foonil, ümber antiikmütoloogia tegelased. Paremal pool kõnnib Kevad ­ õrnas lillelises kleidis noor habras naine. Botticelli maalidel kordub üha sama naisetüüp ­ punakasblond, õrna ja hingestatud ilmega ­ mis teeb tema tööd kergesti äratuntavaks. Kõrgrenessanss Kõrgrenessansi maalikunsti põhiolemuse võib kokku võtta sõnadega ,,idealiseeritud tõde", mida iseloomustab: · tasakaalustatud kompositsioon · joonte selgus ja ilu · üksikasjade kooskõla tervikuga Kõrgrenessansi maalikunsti tähtsaimad meistrid on Leonardo da Vinci, Michelangelo ja Raffael. · Leonardo da Vinci /vintsi/ (1452-1519) Leonardo da Vinci oli universaalne geenius, kellele oli antud väga mitmekesiseid andeid: ta oli maalikunstnik, skulptor, arhitekt, aga ka muusik, luuletaja, insener ja loodusteadlane. Vinci oli loomult katsetaja ja eksperimenteerija, huvide paljusus takistas pühendumast

Kunstiajalugu
81 allalaadimist
thumbnail
7
docx

RENESSANSS

Maalikunstis sai peamiseks ideaaliks harmoonilise kompositsiooni loomine. Leonardo arendas täiuseni inimeste välimuse jäljendamise. Teine maalijana tuntud kunstnik kannab nime Raffael (1483-1520). Ta töötas peamiselt Vatikanis paavstide residentsis ja tegi nii seina- kui ka tahvelmaale. Üks tuntuim on "Ateena kool"- uhkete kaarte ja võlvide all vaidlevad antiikaja filosoofid (Platon ja Aristoteles, õpetaja ja õpilane). Raffaeli lemmikmotiiviks oli madonna - jumalaema. Tema tööde kompositsioon on tavaliselt kolmnurkne või sümmeetriline. Kolmnurkse kompositsiooniga on näiteks "Sixtuse madonna"(Maarja sammub maakeral pilvede vahel, hardunult põlvitavad tema ees maali tellija paavst Sixtus IV ja naispühak Barbara. Sidet reaalsusega kajastab ema ja laps). Maal sai oma nime tellija järgi. Michelangelo (1475-1564) oli 16. sajandi suurim skulptor ja ühtlasi ka kõigi aegade suurim skulptor. Samas on ta teinud ka hiiglaslikke seina- ja laemaalinguid.

Kunstiajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Kunst: Vara- ja kõrgrenesanss, barokk

portree maalikunsti ajaloos. Teine kuulus kõrgrenessansi ideede kandaja oli RAFFAEL (1483-1520). Paavstide ülesandel töötas ta nende residendis Vatikanis, kaunistades sealseid ruume seinamaalidega Kõige täiuslikumaks peetakse kompositsiooni ,,Ateena kool", uhkete kaarte ja võlvide all on trepistik, millel mõtisklevad ja vaidlevad antiikaja filosoofid. Veelgi tähtsamad on Raffaeli tahvelmaalid, kus valitseb ülev rahu, ilu ja harmoonia. Maalide kompositsioon on tihti kolmnurkne, ,,Sixtuse madonna", keskel kõrgem figuur, tema mõlemal küljel asuvad madalamad (n põlvitavad) figuurid. Raffaeli lemmikmotiiviks on madonna, jumalaema, kuid kõik selleteemalised maalid on hümniks inimlikule emaarmastuselöe ja naiselikule õrnale ilule. Mickelangelo on kõigi aegade suurimaid skulptorid. Paavstid kuhjasid nad üle tellimustega, Paavst Julius II hauamonument pidi koosnema rohkem kui 40 figuurist.

Kunsti ajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
3
doc

10. klassi kunstiajaloo kokkuvõtva KT küsimused ja vastused

mütoloogilisi tegelasi, ehk siis antiikkultuuri ülistamine, mis viitab vararenssansile 16. .Miks hinnatakse nii kõrgelt Leonardo maali ,,Mona Lisa"? Millise külje see inimesest esile toob? Millist kõrgrenessansile omast tunnust näeme tema maalil ,,Madonna kaljukoopas"? Kuidas on kunstnik kasutanud perspektiivi maalis ,,Püha õhtusöömaaeg"? ,,Madonna kaljukoopas" 1483 esimene Leonardole omases stiilis maal. Figuuride täiuslikult harmooniline kolmnurkne kompositsioon, ainulaadne heletumeda kasutus, äraseletatud näod pehme ja õrna naeratusega. ,,Püha õhtusöömaaeg" Milano Santa Maria delle Grazie kloostri refektoriumis (1495-1497). Leonardo on kasutanud tsentraalperspektiivi, kogu teose keskpunktiks on kristuse pea, kuhu taust koondub. ,,Mona Lisa" ehk ,,Gioconda" c. 1503-05 Iseloomulik: - hele-tumeduse meisterlik käsitlus ­ sfumato; - salapäraselt võluv taustamaastik ja tegelase

Kunstiajalugu
39 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Renesanss

soe ja särav põhitoon; Fra Filippo Lippi ­ algeslt vaimulik, tugev usuline alatoon; Madonna lapse ja kahe ingliga; 15.saj lõpul pääsev reness. võidule, koolkondadevahelised erinevused kaovad; vara-ren. Firenze kunstnikud: Della Francesca, Ghirlandajo, del Castagno; üleminekuperioodil: Botticelli ­ võitis Medicite poolehoiu, mütoloogilised maalid: Kevad ja Veenuse sünd(õrnus, pehmus, lainetena langevad juuksed); kehad nagu õhus (ei toetunud pinnale); Roomas pidi tegema freskod Vatikani lossi Sixtuse kabelile; ümarjoon; tuntum Madonna pilt: Magnificat; Ülem-Itaalia: Padova koolkond, tuntum esindaja: Mantegna ­ perspektiivne lühendus: Surnud Kristus ja Püha Jüri, huvi perspektiiviprobleemi vastu, varasemad teosed: San Zeno kiriku altarimaal Veronas ja kaevurimaal e.laemaal Mantova hertsogilossile; stiil mõjutas kogu Põhja-It. maalikunsti; Veneetsia koolkond: suured idamaade mõjud; uhkus, toredus, dekoratiivsus; Giovanni Bellini ­kujutas Madonnasid poolfiguuris!

Kunstiajalugu
72 allalaadimist
thumbnail
66
pdf

Renessanss arhitektuur ja mööbel (koostatud 2015)

Seejärel kerkis kohe vajadus kujutada inimese ümbrust. Õpiti kujutama kõike- ehitisi, puid, loomi, linde jne. Kuidas aga taasluua kolmemõõtmelist tegelikkust kahemõõtmelisel pinnal? Keskaja kunst endale niisugust probleemi ei püstitanudki, sest üldistatud ja tinglikele kujudele polnud tarvis loomulikku ümbrust. Kui aga inimesi hakati kujutama loomutruult ja täpsete detailidega, ei saanud enam kõne alla tulla keskaegne kompositsioon. Uusaegne nn. tsentraalperspektiiv on “õige” liikumatu vaataja jaoks. On arvatud, et sellise kujutusviisi aluseks oli keskaegse mütoloogilise maailmapildi asendumine sellisega, kus objekt ja subjekt on selgelt eristatud ning inimese individuaalne eneseteadvus on välja kujunenud. Selline ruumikujutus sai üheks peamiseks loominguliste ja teoreetiliste vaidluste objektiks. Töötati välja õpetus perspektiivist ning mõnikord valiti maalimiseks just nimelt

Arhitektuuri ajalugu
30 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Renessanss muusikas

Kunsti mõjutas Donatello. Lauljate tribüün ­ Firenze toomikirikus. Laulvad ja tantsivad lapsed. Moodustab paari Donatello samalaadse tööga. Madonna Kristuse ja kahe ingliga ­ Firenze, Museo Nazionale majoolikafiguur, poolümmargune ja raamiga ümbritsetud. Ospedale (Spedale) degli Innocenti fassaadi medaljonid ­ mähitud lapsed sinisel taustal, majoolika. III Vararenessansi maalikunst 14. saj. kunstnikud. Eelrenessanss 1. Cimabue (tegelikult Cenni di Pepi) - 1240-1302. Madonna kompositsioon. Ühendas bütsantsi vormi tekkiva gooti stiilis elementidega. Suhteliselt vanaaegne - kuldne taust, trooniv madonna, teostel monumentaalsed mõõtmed, pulknupplaps, nimbused nagu taldrikud. Peetakse Giotto tähtsaimaks eelkäijaks ja Firenze vararenessansi rajajaks. "Trooniv Maarja lapsega" (1272-1274) Assisi San Francesco alumise kiriku madonnafresko ja ülemise kiriku freskod Krutsifiks Firenze Santa Croce's. !Neitsi Maarja on kujutatud teistest suuremana! 2. Giotto di Bondone - 1266-1337

Muusika
48 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Kunstiajalugu

R jätkuks. Saavutatakse arengu tipp. Tõuseb kunstniku isiksuse tähtsus. Ühiskond hakkas rõhutama kunstnike erinemist tava inimestest. Kuni 16 saj, oli loojaks jumal. Nüüd hakati seda kasutama ka geniaalsete kunstnike teoste juures. Mõned kunstnikud samastasid endid jumalaga. Inspiratsioon on jumaliku päritolu. Nad muutusid individuaalsemaks, olid auahnemad. Leonardo Da Vinci Sündis vinci külas. Leonardo vinci külast. Sündis vallaslapsena. Ta on jätnud väga vähe lõpetatud töid. Kõik loovad ideed on tähtsamad, kui nende teostamine. Ta oli arhitekt, kunstnik, leituaja, bioloog = imemees. Tal on rikkalik kavandite ja ideede kogu. Alustas karjääri milaano hertsogi õukonnas, töötas sõjaväeinseneri ja pidude korraldajana. Maalimine oli alles teisejärguline. Ta kunst on üldistav ja suurejooneline. Ta ei toetu üldkehtivatele matemaatilistele reeglitele, vaid oma kogemustele ja nägemistajule. Sealt tuleneb ka vana ja kõrg reness. Erinevus.

Kunstiajalugu
13 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Renessans-Barokk

erinemist tavalistest inimestest. 16. saj.-l hakati toonitama erinevust loomise ja lihtsalt millegi tegemise vahel. Kui varem oli peetud ainult Jumalat loojaks, siis nüüd hakati kasutama sama mõistet ka seoses geniaalsete kunstnikega ning viidati sellega kunstniku inspiratsiooni jumalikule päritolule või koguni tema enda jumalasarnasusele. Selline mõtteviis soosis kunstnike individualismi, auahnust ja eneseteostuse otsinguid. Leonardo da Vinci on pärandanud meile suhteliselt vähe lõpetatud teoseid, see-eest aga uskumatult rikkaliku kogu kavandeid ja ideid kunstide, teaduse ja tehnika vallas. Tema kunst on üldistav ja suurejooneline, kuid selle loomisel toetub ta rohkem kogemusele ja nägemistajule kui matemaatikale. Maalimisel arvestas ta erinevalt varakristlikest kunstnikest õhuperspektiiviga- õrn heletumedus aitab luua kaunist tervikkujundit ja unistuslikku meeleolu. ,,Madonna kaljukoopas". 2 ,,Püha õhtusöömaaeg" (8

Kunstiajalugu
39 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Üldkunstiajalugu - I ÕA - II semester

hiljem kasutuselevõetud tehnilisi seadmeid nagu helikopter, jalgratas, allveelaev jne.) Oma kunstnikukarjääri alustas Leonardo 1469 Firenzes Andrea del Verrocchio töökojas õpipoisina. Esimeseks säilinud Leonardo maaliks peetakse "Maarja kuulutust" (1472­1475). Selle perioodi olulisimaks teoseks peetakse "Kuningate kummardamist" (u. 1481­1482), just selle maaliga leidis Leonardo oma stiili, hüljates väliselt värvika quattrocento ning luues sfumato, mida iseloomustab kontuuride ja värvide märkamatu ühtesulamine ning sellega tekitatud loomulik varjude ja valguse kujutamine. Leonardo kujutas esimesena täiuslikult kauneid ja terviklikke kaasaegseid inimesi. Töötas Firenzes, Milaanos, Roomas ja elu lõpul Prantsusmaal. Tähtsamate tööde hulgas vajaksid kindlasti märkimist "Madonna kaljukoopas" (1483), "Püha õhtusöömaaeg"(1495-1498), "Mona Lisa" (1508), esimeseks säilinud Leonardo maaliks peetude "Maarja

Kunstiajalugu
102 allalaadimist
thumbnail
12
doc

11. klassi õpiku küsimuste vastused

6. Milliseid värve hakati eriti Tiziani mõjul laiemalt kasutama? Mida tead veel selle kunstniku värvikasutusest ja pintslitööst? Õlivärve, vanaduses maalitud teostes on tihti värvi väga paksult ja seda on vahel kantud lõuendile ka kahe sõrmega 7. Nimeta töö, mis tõi Tizianile kuulsuse. Vaata selle reproduktsiooni ja kirjelda seda. ,,Maarja taevaminek" , noo need on mingid erinevad tasandid, nagu maal on pühakud, pilvedes on maarja.Tekib kolmnurkne kompositsioon. 8. Kuidas hinnatakse Tiziani portreeloomingut? Kellelt sai ta tellimusi? Kõrgelt hinnatud hingeelu eritlejana, sai tellimusi paavst Paulus III ja Karl V ­ ndalt 9. Kuidas maalis piiblistseene Vernonese? Mis on nendes vastuolulist? Ta maalis psühholoogiliselt pealiskaudseid, kuid elurõõmsaid ja värviküllaseid dekoratiivseid kompositsioone, näiteks pidulikke söömaaegu. Neis oli raske ära tunda pildi aineks olnud piiblilugu. Manerism Itaalias 1

Kunsti ajalugu
102 allalaadimist
thumbnail
39
doc

Kunstiajalugu 13-18 sajand

Tühjus, kõle, salapärane Seda hiljem matkinud maalkoolkonnas ja kuulsaks saanud de Chirico - metafüüsiline maal 20.sajandil Oluline on see, et hakati antiikmüüte maalima Montegna Parnass(os) (apollon koos muusade ja graatsiatega ja pegasus) Püha Sebastian Surnud Kristus Ainuke itaalia vararenessansi maalikunstnik, kes on tegelenud graafikaga (vasegravüür) Leonardo da Vinci Esimene suurmeister kõrgrenessansis Pärandanud suhteliselt vähe lõpetatud teoseid, küll aga palju kavandeid ja ideid kunstide, teaduste, tehnika vallast Sõjaväeinsener ja pidude korraldaja (Milano) Ei otsi/usalda üldkehtivaid numbrilisi reegleid vaid enda loodud visuaalse kujundi veenvust ja jõudu Leonardo kunst on suurejooneline ja üldistav "Madonna kaljukoopas" poolhämarus. Pildi vormid ja värvid sulavad kokku, leonardo arvestab õhuperspektiivi, heletumedus aitab luua kaunist tervikkujundit ja unistuslikku meeleolu

Kunstiajalugu
105 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Renessanss - periodiseering, maalid ja kunstnikud

juba kunstniku eluajal. Pole eriti säilinud, kuna läbi alumise osa on raiutud uks. 1941-1945. a. hoone purunes sõjas, kuid maali sein säilis. Hoone restaureeriti 1954. a. Perspektiivkoondpunkt Kristuse paremas silmas. Maalil on kujutatud traditsioonilist süzeed, kus Jeesus teatab teda ähvardavast äraandmisest. Iga jünger reageerib teatele oma temperamendi ja iseloomu kohaselt. Mona Lisa Firenze aadliku noor naine. Tehniliselt meisterlikul maalil on valguse/varjude mäng ühendatud klassikaliselt selgesse kompositsiooni. Pehmed värviüleminekud, õhuvirvendus. Mona Lisa naeratus, suu ülespoole, huuled lõpetamata, vari ümber silmade ­ on palju nähtavamalt kujutatud näo paremal küljel paremini kui vasakul. Esimene psühholoogiline portree. Aastast 1513 töötas da Vinci Roomas. Oma viimase elu- ja loomeperioodi

Kunstiajalugu
83 allalaadimist
thumbnail
22
pdf

Konspekt

· Alba madonna on ümmarguse vormiga ning see nõudis palju läbi töödatud kavandeid. · Ateena kool on seinamaal Vatikanis. Keskel on Platon ja Aristhoteles. 5 peatükk. KÕRGRENESSANSS TIZIAN JA GIORGIONE Tizian (1490-1576) · tema tööd olid alguses unistavad ja lüürilised · tööde teemaks olid madonnad, pidistused ja mütoloogia · kasutas tumedaid kloriite - kulda ja pruuni · tema töid iseloomustab diagonaalne kompositsioon ja vabamaalilisus. tähtsaim pildil oli värv, ei rõhuta kontuure. · oli juba eluajal kuulus mees, sai Paavst Paulus III, Karl V jpm kuulsatelt inimestelt tellimusi. · Urbino veenus (1538) · 1511 töötas Paadovas · 1514-1520 Veneetsia riigi kunstnik · 1545 töötas Roomas Paul III kutsel, seal valmis tal töö "Danae" (1554) · vanemas eas armastas maalida aktifotosid ja eriti paljaid naisi · suri täies elujõus suure katku puhangu ajal.

Kunstiajalugu
135 allalaadimist
thumbnail
41
docx

KUNSTIAJALOO KOOLIEKSAMI KONSPEKT

Usuelus võitis protestantism. Maalikunst Se e kunstiliik õitses Hollandis eriti. Üldilmelt tagasihoidlikud, väikese m õ õtmelised maalid kaunistasid jõukate kodanlaste kodusid. Eelistatud zanrid olid natüür mordid ja olustiku maalid, mis rõhutasid jõukust või kajastasid maali tellijate igapäevast eluolu. Rembrand. Viljakas kunstnik , loonud erinevates zanrites ligikaudu 700 maali. On ka graafik. Re m brandti maalidele on iseloo mulik varjundirikas heletumedus, soe kuldpruun koloriit ja eriliselt peen psühholoogiline sügavus. Piibliainelistes töödes üldini mlik sisu. Re m brandti käekäik oli nooruses õnnelik , vanadus aga tänu mitmetele saatuselöökidele vilets ja rõõ "Dr. Tulpi mutu. anatoomia". "Öine vahtkond". ,,Kadunud poja tagasitulek".

Kunstiajalugu
123 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Kunstiajalugu keskkooli konspekt

Huvitus eelkõige kuppelehitiste projekteerimisest (eelistas kupliga tsentraalehitisi, eeskujuks Rooma Panteon). 2. Uus Peetri Kirik e. Püha Peetruse Basiilika-Bramante nägemuses maailma suurim ristiusu pühakoda, kreeka risti kujulise põhiplaani ja vägeva kupliga tsentraalehitis.Ehitustööd jäid aastateks pooleli. 3. Leonardo da Vinci ,,Püha õhtusöömaaeg"-maalitud halvasti püsivate värvidega. Hinnatakse tänu oskuslikule perspektiivikasutusele (väga õnnestunud kompositsioon ­ teose ülesehitus). 4. ,,Mona Lisa", ka ,,La Gioconda"-mona on lühend madonnast-siin emand st.emand Lisa Gioconda-Firenze aadliku Francesco del Giocondo abikaasa.. 5. Raffael-kuulsaim madonnapilt on ,,Sixtuse madonna", mis asub praegu Dresdeni Maaligaleriis Saksamaal. Nime saanud märtrisurma surnud paavst Sixtus III järgi. 6. Michelangelo-tema ,,Taavet" on jõuline ja kaunis mees, mitte enam leebe nooruk, nagu teda kujutasid veel Donatello ja Verrocchio. 7

Kunstiajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
23
doc

Renessanss - kokkuvõte

harmoonilise kompositsiooni loomine. Leonardo arendas täiuseni inimeste välimuse jäljendamise.Teine maalijana tuntud kunstnik kannab nime Raffael (1483-1520). Ta töötas peamiselt Vatikanis paavstide residentsis ja tegi nii seina- kui ka tahvelmaale. Üks tuntuim on "Ateena kool"- uhkete kaarte ja võlvide all vaidlevad antiikaja filosoofid (Platon ja Aristoteles, õpetaja ja õpilane). Raffaeli lemmikmotiiviks oli madonna - jumalaema. Tema tööde kompositsioon on tavaliselt kolmnurkne või sümmeetriline. Kolmnurkse kompositsiooniga on näiteks "Sixtuse madonna"(Maarja sammub maakeral pilvede vahel, hardunult põlvitavad tema ees maali tellija paavst Sixtus IV ja naispühak Barbara. Sidet reaalsusega kajastab ema ja laps). Maal sai oma nime tellija järgi.Michelangelo (1475- 1564) oli 16. sajandi suurim skulptor ja ühtlasi ka kõigi aegade suurim skulptor. Samas on ta teinud ka hiiglaslikke seina- ja laemaalinguid

Muusikaajalugu
79 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Esiajast postmodernismini

Sai au ehitada peetri kirik, pidi saama maailma ristiusu pühaskoda, tema surma tõttu jäid ehitustööd pooeli, edasi tegi michelangelo, ka tema ei jõudnud kuplit lõpetada. Bramante projektid paistavad silma selguse ja harmooniaga. Sel ajal elas kolm eriti silmapaitvat kunstnikku: Leonardo da Vinci oli väga mitmekülgne inimene, ta oli Milano hertsogi õukonnas sõjaväeinsener, selle kõrvalt tegeles maalikunsti, skulptuuri ja arhitektuuriga. Ta on jätnud väga vähe lõpetatud teoseid, kuid väga rikkaliku kogu kavandeid ja ideid kunstide, tehnika ja teaduse vallas.Suur seinamaal ,,Püha õhtusöömaaeg" on Piibli järgi Kristuse ja tema 12 jüngri viimane koosviibimine, kus Kristus teatab, et nende seas on äraandja. Leonardo arendas täiuseni inimeste välimuse jäljendamise, aga tema süvenemist inimese hingeellu hinnatakse veelgi kõrgemalt. Tema kuulsaim teos ,,Mona Lisa" veenab, kuivõrd keeruline võib olla inimese sisemaailma. Raffael

Kunstiajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Kunstiajalugu II kursus ehk 11 klassile

Leonardo da Vinci loomingust on pärit ,,Madonna kalujukoopas", ,,Püha õhtusöömaaeg" ja ,,Mona Lisa". 7) Kirjuta teose taha, millise kuulsa Itaalia renessansi kunstniku töö see on!) * Veenuse sünd ­Sandro Botticelli. *Püha õhtusöömaaeg-Leonadro da Vinci *Taavet- Michelangelo. *Mona Lisa- Leonardo da Vinci. *Sixtuse madonna- Raffael. *Mooses- Michelangelo. *Sixtuse kabeli laemaal- Michelangelo *stanzade seinamaalid Vatikani lossis- Raffael. 8) Vaata õpikus lk 63 olevat Leonardo da Vinci maali Püha õhtusöömaaeg. Leia sellel vähemalt kolm renessansi maalikunstile omast tunnust! * Tasakaalustatud kompositsioon-inimesed on jaotatud kolmestesse gruppidesse. * Sellel pildil puuduvad detailid, mis segaksid täiuslikust tekitavat tunnet. * Pilt koosneb üldiselt väga peentest joontest ja korrapärasusest. 9) Vaata õpikus lk 74 Michelangelo maalitud Sixtuse kabeli otsaseina Viimse kohtupäeva stseeni

Kunstiajalugu
326 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Keskaeg III

vaid paradiisistseenides inimesi. Venus on aga paganlik jumal­ küpse naise figuur, mis hõljub; ebaloom. pikk kael, tütarlapselik süütu nägu; usumoodi ümber juuksed. Flora üritab teda riidega katta. · Nö ,,aken loodusess". Figuure hakati modelleerima varju ja valguse abil. Pühakute pea ümbert kadus kuldne pühapaiste. · Stseenid paigutati reaalsesse ruumi: trepid, kaugusse suubuvad silindervõlvid ja sammaskäigud, ruuduline parkett, kompositsioon sümmeetriline ja rahulik, hakati kujutama alasti keha. Uued teemad: portree ja mütoloogiline maal, tempera asemel õlivärv. LEONARDO DA VINCI · 15. aprill 1452 Itaalia, Anchiano ­ 2. mai 1519 Prantsusmaa, Cloux. · Itaalia maalikunstnik, skulptor, arhitekt ja insener, renessansiajastu mitmekülgseim geenius. · ,,Püha õhtusöömaaeg" ­ 4,2x8,8m; Milano kloostri söögisaali otsaseinal. Loonud mulje nagu stseen leiab aset seal söögisaalis

Ajalugu
48 allalaadimist
thumbnail
32
doc

Kordamine kunstiajaloo eksamiks

(pisiplastika ­ luudest, kividest jne nikerdatud kujukesed) (kreeka keeles mega + lithos = suur kivi) Megaliitilisi ehitisi leidub Loode-Euroopas, Bretagne'i poolsaarel (Prantsusmaa) ja Lõuna-Inglismaal. Need on usulised monumendid, kuulsaim nendest asub Stonehenge'is Inglismaal. See nn kromlehh koosneb ringikujuliselt paigutatud ja inimesest kõrgematest püstistest kiviplokkidest, millele on paarikaupa kolmas plokk peale tõstetud. Tohutut tööd nõudnud ehitis arvestab taevakehade liikumist, nt on üks selle suund orienteeritud punkti poole, kust Päike tõuseb aasta pikimal päeval. Aastaaegade vaheldumine oli elutähtis põlluharijaile ja karjakasvatajaile ja oli nende uskumuste oluline teema. Algselt kultusliku tähendusega olid ka kõrged püstised kivirahnud menhirid, mille nimi tähendab keldi keeles ,,pikk kivi". Vahel asuvad nad rühmiti või teist tüüpi megaliitehitiste juures

Kunstiajalugu
513 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun