Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Krüptoraha on tõusuteel. Nüüd on just õige aeg osta! Ära riski ja kauple turvalises keskonnas -> TEE KONTO Sulge
Facebook Like
Add link

Laps ja töö - sarnased materjalid

puhata, hilja, peredes, vuks, hommikuti, nguasjad, korjab, ppimine, ngud, vahetevahel, vaipa, idab, suurena, alfred, koristada, kivim, aitama, koolit
8
doc

Laps ja mäng

...reldes igapäevaseeluga. *Sisemine motivatsioon:Mängu ei põhjusta ei kehalisedvajadused, välised reeglid ega ühiskondlik surve. Mäng lähtub individist, tema vabast soovist ja vabast valikust niiviisi tegutseda. *Protsess ja tulemus: mängu puhul valitseb protsess tulemse üle. Kui laps mängib, siis ta tähele-panu on koondunud rohkem mängu tulemusele kui mängulisele tegevusele, seega tulemus ole nii tähtis kui tegevus. *Vaba valik: Mängus tunnevad kõik lapsed ennast vabalt selles mõttes, et nad võivad mängu pooleli jätta, kui nad seda ei soovi edasi mängida; võivad uut alustada, ...

Mäng kultuuri kontekstis - Tallinna Ülikool
330 allalaadimist
49
docx

Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses

...ut. Kokkusobimatus Kokkusobivus tegelik mina ideaalne mina tegelik mina ideaalne mina (ei kattu) (kattuvad) Vanemad annavad tingimusi lapse Tingimusteta positiivne suhtumine. aktsepteerimiseks- oled poiss kui teed seda ja seda! (nt tööd) Kui tegelik mina ja ideaalne mina ei lange kokku on enesehinnang negatiivne. Kui tegelik mina ja ideaalne mina langevad kokku on esesehinnang positiivne. Kolmas võimalus vaadata minade palju...

Inimeseõpetus -
47 allalaadimist
29
odp

Laste kasvatamine vanal ajal

Laste kasvatamine Koostajad: Ene Zenkevics ja Aliin Sepp Kuressaare 2009 Pere suurus Lapsi oli palju Tütreid ei soovitud Lapsi saadi algul veest, pärast tõid kured Rasedus ja sünnitamine Rasedatele oli lubatud raskest tööst hoiduda Raseduse ajal ei tohtind vihastuda, võis sündida närviline või kergesti ärrituv laps Sünnitati saunas Ämmaks oli vanem naine...

Perekonnaõpetus - Keskkool
53 allalaadimist
4
docx

Pulmade korraldamine

...arvan, et lähedastele sõpradele sobib seda ka suuliselt õelda. Sõpradele ja vanematele tuleb õelda ka pruutpaari kingituse soov. Kingitus oleks siis selline mis mahuks ümrikusse ära ja selle eest läheksid nad mesinädalatele, reisile kuhugi soojale maale. Pulmast osavõtjad. Oleks siis lapsed, 2 siis meie perest,- mina ja õde. Üks poiss siis ema elukaaslase eelmisest perest. Vanemad, ema poolt siis isa ainult, teisel pool mõlemad vanemad. Kummagi poolt tulevad 2 sõpra kaaslastega.Luba on muidugi lapsed ka kaasa võtta, siis tuleb 3 last vanuses 8 -13 ja üks alla aastane laps. Pastori...

Ühiskonnaõpetus - Keskkool
16 allalaadimist
13
docx

FRIEDMANI PEREHINDAMISMUDEL

... toodud järgmises lõigus. 1. Perekonna nimi. 2. Aadress ja telefon. 3. Pere koosseis. Selle informatsiooni kogumiseks võib kasutada tabelit A-1 või perekonna genogrammi (joon. 8-2). Tabeliformaadi kasutamisel märkida üles esmalt täiskasvanud pereliikmed, seejärel kõige vanem laps, järgnevalt ülejäänud lapsed vanuse järjekorras. Järgmisena teised kodakondsed, olgu nad siis omavahel sugulased või mitte. Kui on mujal elavaid pereliikmeid või sõbru, keda peetakse pereliikmeteks, kuigi nad samas peres ei ela, kaasake ka nemad loetelu lõppu. Iga pereliikme suhe ülejäänutega, samuti ...

Perekonnaõpetus - Tartu Tervishoiu Kõrgkool
6 allalaadimist
60
docx

Laste intubeerimine ja ekstubeerimine

...imine ning sellest tulenev õendusabi laste lasteintensiivravi osakonnas KOKKUVÕTE Antud diplomitöös käsitleti õe ülesandeid lasteintensiivravi osakonnas laste intubeerimisel, ekstubeerimisel ja intubeeritud laste õendusabis. Uurimistöö eesmärgiks oli kirjeldada õe rolli lapse intubeerimisel, intubeeritud lapse õendusabis ja ekstubeerimisel lasteintensiivravi osakonnas. Diplomitööd koostades püstitati järgmised uurimisküsimused: milline on õe roll lapse intubeerimisel lasteintensiivravi osakonnas?, milline on õe roll intubeeritud lapse õendusabis lasteintensiivravi ...

Õenduse alused - Tartu Tervishoiu Kõrgkool
75 allalaadimist
524
doc

Arengupsühholoogia

...te elutee (-kaare) etapid..........................................................................67 Elutee (-kaare) uurijad..........................................................................................68 LAPSEOOTAMISE AEG.........................................................................69 Rasedusaegne ema/isa areng................................................................................70 Sünnituskogemus...............................................................................................

Arengupsühholoogia - Kutsekool
96 allalaadimist
152
docx

KASVATUSE KLASSIKA

... SISUKORD Saateks 1. Mis on must kasvatus? 2. Miks on kasvatus oluline? 3. Mis on kasvatuse mehhanism? 4. Missugused on kasvatuse eesmärgid? 5. Kas jutt indigolastest on bluff? 6. Miks on eneseteadvuseni nii pikk arengutee? 7. Kas laps on täiskasvanule võrdne partner? 8. Kas laps peab sõna kuulama? 9. Miks on harjumused vajalikud? 10. Mis vägi on memme musil? 11. Mis värvi on armastus ? 12. Milles on kiituse imeline jõud? 13. Kas last tohib karistada? 14. Miks tuleb last vabadusele juhti...

Sotsiaalpedagoogika teooria ja... - Tallinna Tehnikaülikool
26 allalaadimist
168
pdf

KOGUKONDLIKU JA JÄTKUSUUTLIKU ELUVIISI ÕPETAMISE METOODILINE MATERJAL 6.-7.-AASTASTELE LASTELE

...use eesmärke, varustades kodanikke võimalusega võtta osa jätkusuutliku arengu loomisest kõigil tasanditel.” (Education for Sustainable Development 2009). Koolieelse Lasteasutuse Riikliku Õppekava (2008) valdkonna „Mina ja keskkond“ üks eesmärke on, et laps väärtustab keskkonda hoidvat ja keskkonnahoidlikku mõtteviisi. Sotsiaalsete oskuste osas on õppekavas välja toodud, et laps oskab teistega arvestada ja teha koostööd. Samas puuduvad Eestis õppematerjalid jätkusuutlikkuse teema süvitsi käsitlemiseks lasteaias. Jätkusuutliku eluviisi tähtsust ...

Eelkoolipedagoogika - Tallinna Tehnikakõrgkool
14 allalaadimist
24
docx

ARENGUPSÜHHOLOOGIA KORDAMISKÜSIMUSED VASTUSTEGA

...panus: Teadusliku valdkonnana sai alguse 19.saj- Charles Darwin– evolutsiooniteooria rajaja (1859). Tegeles ka arengu uurimisega. Avaldas 1877.a artikli, kus kirjeldas oma imikueas poja arengut. Darwini panus arengu uurimisse:-  Temalt pärineb idee, et areng seisneb lapse pidevas kohanemises keskkonnaga  Süstemaatiliste uurimismeetodite rakendamine arengu uurimisel (filosoofilised arutlused asendusid reaalse jälgimisega)  Evolutsiooniteooria tekitas huvi inimese bioloogilise päritolu vastu. Wilhelm Preyer ilmus raamat “Lapse psüühika”,...

Arengupsühholoogia - Lääne-Viru Rakenduskõrgkool
52 allalaadimist
174
doc

Kirjanduse mõisted A-Z

...arnaste konsonantide kordus sõnade algul värsis. Näiteks: Venda kuulis, vasta kostis /­ ­ ­/ (Rahvalaul.) alltekst ­ teksti peidetud mõte; teksti ridade vahelt väljaloetav mõte. Alltekstil oli täita tähelepanuväärne roll 1970.­1980. aastate eesti kirjanduses. Näiteks: Tuulelapsed Must Vari käib akna taga, kes mullu ka lagedel käis. Ta uitab siin alati. Aga tuulelapsi me tuba on täis. Täna pilluvad pilvepalli nad mu sängi ka puiesteelt. Nad on lapsed ja nad lihtsalt ei salli, et vihm räägib ladina keelt. Las ta räägib! Ta sõnad on rängad. Juba mõistan ma mõndagi neist, k...

Eesti keel - Keskkool
35 allalaadimist
23
doc

Urmas Sisask

........................................................................................................................... 4 1.2. Isaliin ....................................................................................................................................... 4 1.3. Lapsepõlv ................................................................................................................................ 5 1.4. Kooliaastad ............................................................................................................................. 6 1.5. Koolij...

Muusikaajalugu - Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia
20 allalaadimist
70
docx

Arengupsühholoogia

..., oluline teaduslikud uurimustes, protsessid – jälgimine ja seletamine). Igal asjal on oma põhjus, miks see juhtus, midagi ei juhtu ilma põhjuseta. Oluline süsteemne mõtlemine ja olemasolevad seaduspärasused. Uurimismeetodid: vaatlus (vaadeldakse lapsevanemat, sest temalt saab põhilisemat infot); uurija peab jääma neutraalseks ja ei tohiks teha ennatlikke järeldusi; tuleb jääda objekti/subjekti põhiseks – ei tohi unustada, kes on uurimisalune. 1 vaatlus - välis (kõik vanusegrupid, sekkumine - laboratoorne, eksperimendid ja ...

Psühholoogia -
54 allalaadimist
25
pdf

Individuaalsete erinevuste psühholoogia

...ingud hüsteeriast; Morton Prince (1906) "lõhestunud isiksus" · Sigmund Freud: psühhoanalüüs · Carl Gustav Jung: analüütiline psühholoogia · Alfred Adler: individuaalpsühholoogia · Erik Erikson: egopsühholoogia; ka evolutsiooniline psühholoogia 1) Sigmund Freud · Teadvustamatus · Lapsepõlvekogemuste tähtsustamine · Seksuaalsuse keskne tähendus · Psüühika struktuur: id-ego-superego (miski­mina­ülimina) · Psühhoseksuaalne areng (oraalne, anaalne, falliline, latentsiperiood, genitaalne staadium) · Ego kaitsemehhanismid (repressioon jne) · Unenägude tõlgendamine · Ärevus (objektiivne; ...

Enesejuhtimine -
182 allalaadimist
134
docx

Lugemispäevik

...lind, unele suigutan sind...“  Mängitamislaul  Hüpitamislaul- „Sõit sõit sõtsele, üle oja onule...  Valuvõtu laul-  Liisusalmid-  Näpunimetused-  Õpetuslaulud-  Naljalaulud-  Mõistatuslaulud- Lapse ea igale astmele on oma erilise ilmega laulud. K.E. Sööt Lastelaulud Illustreerinud Jaan Jensen Valik vanemat lasteluulet lindudest, loomadest, puudest ja lisaks ka vahvaid unelaule jpm. ...

Alusharidus - Tallinna Pedagoogiline Seminar
90 allalaadimist
17
docx

Eesti rahvamuusika

...laul, mis meenutab slaavi rahvaviise. Laulule on iseloomulik minoorne laad ja refräänid joeda, aliloo, alamb töö vms. Karjaselaulud saatsid karjatamisega seotud tegevusi, alates karja metsaajamisest hommikul kuni kojutulekuni õhtul. Kesksed on laulud, mida karjus (sageli laps) laulis üksi karjas olles. Laulmine, helletamine (vt p 4.2) ja pillimäng olid ajaviiteks ning aitasid teistega sidet pidada. Inimhäält kuuldes püsis kari rahulikumalt paigal ja hundidki hoidsid eemale. Karja saatjate ja vastuvõtjate laule on jäädvustatud peamiselt Setumaalt. Perenaistel oli kombeks pühap...

Muusika - Keskkool
106 allalaadimist
120
pdf

Õpetajaraamat

...ituseks. 6 Õpetajaraamat 1. SISSEJUHATUS Õpetajaraamat on koolieelsete lasteasutuste eesti keele kui teise keele õppemater- jali osa, mille eesmärgiks on anda õpetajale metoodilist nõu ja soovitusi. Laps õpib koolieelses eas ka keelt uurides, küsides, võrreldes, kuulates, arutledes ning iseennast ja ümbritsevat vaadeldes, seetõttu tuleb tema uudishimu eesmärgi- päraselt suunata. Koolieelses vanuses lapse mõtlemisele on iseloomulik piltlikkus, kontrollimatus ja voolavus. Lapse mõtlemine on fantaasi...

Eesti keel -
57 allalaadimist
117
doc

Aforismid

... seda kulutada ainult ühe korra 85. Sometimes I wanna go to sleep and NEVER wake up again 86. Elu on nagu golfipallsee saab pidevalt lööke ja lõpetab augus. 87. Kõik, mis ei tapa teeb väga tugevaks 88. Elu on hea õpetaja, kuid kahjuks ta tapab kõik oma õpilased 89. Elus on nagu väikese lapse särklihtne ja sitane 90. Elu on veider naliüks lausutud sõna altari ees ja juba oledki abielus, üks unes kogemata pillatud lause ja juba oledki lahutatud 91. When life gives you a thousand reasons to cry, show life that you have a million reasons to smile 92. Rõõm ja valu on elu maitseain...

Kirjandus - Põhikool
102 allalaadimist
80
docx

LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS

...adalast on arendav ning maailmapilti avardav. Töötava õpetajana on töö koostaja kogenud hetki, mil on jäänud vajaka ideedest ning metoodilisest materjalist. Autor püüab antud teemat lahetes leida vastuseid järgmistele küsimustele: Kuidas teha end selgeltmõistetavaks 1-6`e aastasele lapsele võõrkeeles? Kas meil on piisavalt vastavasisulist metoodikat? Tulenevalt tekkinud küsimustest on eesmärk leida materjali/meetodeid, mis aitaks õpetajal orienteeruda kakskeelses keskkonnas. Töötada välja sobiv õpimapp, mis oleks abiks keele õpetamisel ning tõukeks uutele ideedele. Tulemi saavut...

Alushariduse pedagoog -
59 allalaadimist
414
pdf

Tiit Lauk humanitaar

...usika mõju kajastus isegi Euroopa kunstmuusikas. Nimetagem siinkohal vaid mõned tuntumad teosed: Claude Debussy “Golliwog’s cakewalk”, Igor Stravinski “Rägtaim üheteistkümnele pillile” (Ragtime for 11 instruments) ja “Piano Rag Music” 28 , Maurice Raveli “Laps ja nõidus” (L´Enfant et les sortiléges), Darius Milhaud’ “Maailma loomine” (La Création du monde), Paul Hindemithi “Süit “1922””, Ernst KĜeneki “Jonny hakkab mängima” (Jonny spielt auf) 29 . Muidugi pole rägtaim veel džäss, kuid ta on oluline vahelüli džässi areng...

Muusika ajalugu - Tallinna Ülikool
8 allalaadimist
4
doc

Psühholoogia essee

...miseks. Sellest õppimisest aga sooviks ka häid tulemusi saada. Kas selleks,et õppida, on meil vaja ka midagi enda aju talitlusest, mälust ja tunnetusest, ning millisel määral aitavad need teadmised meil saavutada paremaid õpitulemusi? Kõige esimeseks õppimisetapiks on lapseeas omandatavad teadmised ja oskused. Üheks selliseks teadmiseks on keel. Laps ei sünni keelt osates, kuid nutmine ja häälitsemine on esimesed ilmingud keele õppimises. Kuigi keeleorganid on need, mis võimaldavad meil ära õppida keele (Allik jt, 2006) on tähtis siiski ka see, kui palju saavad lapsed keel...

Psühholoogia - Tartu Ülikool
254 allalaadimist
14
doc

Waldorfi referaat

...eline areng, mis on samaaegselt ka teadvuse areng, toimub reeglipäraselt üldiste arengurütmide järgi. Need rütmid on niisama kindlalt piiritletud, nagu näiteks käimaõppimise, hammastevahetuse või murdeea alguse perioodid. Steiner-pedagoogiline arenguõpetus liigendab lapsepõlve ja nooruse kolmeks põhiperioodiks, millest igaüks kestab umbes seitse aastat: 1. Eelkooliiga - kuni 7.a. 2. Põhikooliiga - 7.a. kuni murdeea kulminatsioonini u. 14.a. 3. Noorusiga - 14.a. kuni täisea künniseni u. 21.a. Iga 7-aastane periood jaguneb omakorda lühemateks perioodideks ja...

Eripedagoogika - Tallinna Ülikool
136 allalaadimist
18
docx

ERIVAJADUSTEGA LASTE ARENGU TOETAMINE ENNE KOOLIIGA

ERIVAJADUSTEGA LASTE ARENGU TOETAMINE ENNE KOOLIIGA Erivajadustega laps vanuses 0-8 aastat, arengukeskkonna mõjutegurid. Eripedagoogika kui erinevad metoodikad mitte-eakohase arenguga laste õpetamise jaoks. 0 – 1 a. – imik. 1st on vastsündinu. Kooli tuleb panna kui lapls saab 1 okt seitsmeks. Sekkumine 2.aastast , kuna enne toimub kohandamine keskkonnaga. T...

Psühholoogia -
89 allalaadimist
20
docx

Mäng ja lapse kognitiivne areng

Lektüür Aino Saar „Laps ja mäng“ Mäng ja lapse kognitiivne areng Mängu ja lapse kognitiivse arengu vahelise seose teemal tehtud uurimusi võib jaotada kolme rühma: korrelatiivsed uurimused, eksperimentaalsed uurimused ja treeningu uurimused.  Korrelatiivsed uurimused püüavad...

Pedagoogika - Tallinna Ülikool
38 allalaadimist
16
docx

Waldorfpedagoogika

...rgi kutsutakse seda ka steinerpedagoogikaks. Waldorfipedagoogika alla kuuluvad nii lasteaias kui koolid. Waldorfkoolid lähtuvad oma tegevuses antroposoofilise vaimuteaduse ja inimeseõpetuse põhimõtetest. Õpetuse sisu ja maht aineti ning klassiti, samuti metoodilised alused tulenevad lapse arengu hingelise ja füüsilise arengu seaduspäradest. Maailma waldorfkoolid on omavahel sarnased õppekava ülesehituse põhimõtete osas. Waldorf-pedagoogika on seega terviklik, kogu lapsepõlve ja noorust haarav hariduskontseptsioon. Rudolf Steineri pedagoogika inimõpetuslik alus saab märkimisväär...

Pedagoogika - Tallinna Pedagoogiline Seminar
5 allalaadimist
15
doc

Hea Algus

...id ja arengusuunad ......................................................................................................lk. 7 2.1. Eesmärgid ..........................................................................................................................lk. 7 3. Lapsekeskne õpetamine ........................................................................................................lk. 8-9 3.1. Põhimõtted ........................................................................................................................lk. 8 3.2. Koostöövõimalused ....................................................................................................

Alushariduse pedagoog - Tallinna Ülikool
123 allalaadimist
24
doc

Kasvatus eri kultuurides

LOODUSINIMENE Algul oli kasvatus väga tagasihoidlik (mänguline) ning lapsed muutusid vara iseseisvaks. Distsipliin oli nõrk ja arenemisjärgus Muinsusühiskonnas kasvatati eeskujuga, vanemate ja laste suhted olid tunnetuslikul tasandil. Inimese kõige olulisem kasvataja oli loodus. Ta õpetas inimesele ka hirmu, ettevaatust ja kannatlikkust, lohutas ning andis turvatunde. ...

Alushariduse pedagoog - Tallinna Ülikool
158 allalaadimist
10
odt

Referaat Hüperaktiivne laps

VANA-ANTSLA KUTSEKESKKOOL HÜPERAKTIIVNE LAPS Referaat Vana-Antsla 2011 Sissejuhatus Igas koolis, peaaegu igas klassis on lapsi, k...

Lapsehoidja - Kutsekool
53 allalaadimist
33
rtf

Uurimustöö Laps-Vägivallaohver

LAPS-Vägivalla ohver SISSEJUHATUS "Õrnust ei saa inimestesse sisse peksta. Välja küll." Benjamin Hoff Läbi aegade on mistahes koosluse nõrgemaid liikmeid alati väärkoheldud ja nii on ühiskonnas üheks kaitsetumaks minoriteediks lapsed, kes oma arengulise ebaküpsuse tõttu ei ole ise võimelised oma...

Ühiskond -
56 allalaadimist
48
docx

ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1

Tallinna Ülikool Haridusteaduste Instituut Õpetajaharidus ja kasvatusteadused ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS Õpipäevik Juhendaja: Tallinn 2016 Sisukord Lugemispäevik............................................................................................................................3 a.Logopeedilised jutukesed.........................................................................................................3 b.E...

Alushariduse pedagoog - Tallinna Ülikool
54 allalaadimist
69
doc

Matemaatika õpe erivajadustega lastele

...d matemaatika õppimist. Tõeline akalkuulia ehk täielik arvutamisvõimetus johtub kuklasagara (ja mõne autori arvates otsmikusagara) kahjustustest, mis mõjutavad visuaalset kujutlusvõimet ja mälu. Rourke jaotab ulatusliku neuropsühholoogilise uuringu põhjal nõrga arvutamisoskusega lapsed kolme põhitüüpi. 1. Lapsed, kes on ühtlaselt nõrgad nii lugemises, kirjutamises kui ka matemaatikas ­ neuroloogilised hälbed koondunud põhiliselt vasema ajupoolkera oimusagarasse, 2. Lapsed, kes on nõrgad matemaatikas, kuid lugemises ja kirjutamises on veelgi nõrgemad ­ neuroloogilised hälbed koo...

Eripedagoogika - Tartu Ülikool
83 allalaadimist
12
odt

Aktiivsus- ja tähelepanuhäire (ATH) sümptomitega lapse toetamine kodus, lasteaias ja koolis.

Aktiivsus- ja tähelepanuhäire (ATH) sümptomitega lapse toetamine kodus, lasteaias ja koolis. Www. ATH.ee ­ seal on infot Rahvusvaheline tähis on ADHD. Häire F90 Termin hüperaktiivsus on kreeka-ladina päritolu. Kreeka hyper` on peal, üleval, teisel pool ` on seotud normi ületamisele osutavate sõnadega. Ladina activus tähendab...

Pedagoogika - Kutsekool
122 allalaadimist
64
doc

Uurimistööde korraldamine

...smine, kus projekti nägi vaid komisjon. Nimetatud tööd ei kuulunud avalikustamisele nendes käsitletud teemade ja isikute tõttu. Üks oli seotud sõltuvuse probleemidega ning eriarsti loaga oli intervjueeritud alaealist sõltuvuse ohvrit. Teisel juhul oli tegemist portreefilmiga puudega lapsest. Ka selle puhul oli konfidentsiaalsuse nõue hooldaja poolt esitatud. Komisjon hindas teemade käsitlemise ning intervjueerimise oskust. Mõlemad tööd olid päris head. Eriti südantliigutav oli puudega lapse lugu. Meediaprojektide hindamine on muidugi keerukas, sest kõrvuti tulevad esitamisele filmid j...

Uurimistöö - Keskkool
29 allalaadimist


Registreeri ja saadame uutele kasutajatele
faili e-mailile TASUTA

Konto olemas? Logi sisse

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun