Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

Kuidas Paremini Õppida? - sarnased materjalid

paus, vaheldus, jäta, päevakava, planeerida, loetu, matemaatika, järgnevaid, vahelduseks, sobilikud, jalutamine, toimetused, huvialad, koosta, harjud, koduste, õppimata, puhkepausid, jääks, sinust, pikaks, õppeaine, puhkeaeg, esitanud, premeerimine, uutele, arvamusi, hakkad, tahad, möödudes, tekstidega, lugedes, otsid, lauseid, fraase, segab
thumbnail
4
docx

Eneseanalüüs - „Mina õppijana“

õpitut praktiseerida. "Õppima õppimine ja õppima õpetamine: komponendid ning võimalused" raamatu lugedes, ma sain teada, et minu õpiharjumused on eriti heal tasemel. Sest mul peab kindlasti enne õppimist olema plaan, mille järgi ma õpin, ma ei õpi näiteks enne eksamid kõike ühe ööpäeva jooksul, ma pean olema üksi ,et mind midagi ei sega ja kõige tähtsam minu jaoks on see, et ma võin oma õppimise aega niimoodi planeerida, et mul jääks aeg teistele tegevusele ka. Nüüd tahan rääkida minu õpioskusest. Meil on õppides vaja korraga väga erinevaid oskusi ning erinevad õpisituatsioonid nõuavad erinevaid oskusi. Ma arvan, et minu kõige vajalikum oskus on oskus enda õppimist jälgida ja hinnata ehk teise sõnaga võib seda nimetada metakognitsiooniks. See oskus võib kasutada igal pool elus, kus on vaja õppimine. Mul on olemas ka kognitiivsed oskused. Neid võin ma kasutada otseselt meeldejätmises ja

Kirjandus
291 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Projektinädal 26 01 2021 III kooliaste

Erinevaid asju õppides teen ümber lülitumiseks vaheaegu. 0 1 2 Mul jääb vaba aega tegelemiseks oma huvialadega. 0 1 2 Üldiselt lõpetan järgmiseks päevaks ettevalmistused enne kella 21.00. 0 1 2 Loen iga päev ajalehti või veebiuudiseid. 0 1 2 Käin korrapäraselt tundides, ma ei jäta tunde vahele. 0 1 2 Planeerin oma aega ette (õppimine, harrastused jm). 0 1 2 Arvuta punktid kokku. Tulemused: 26–30 Sinu õpiharjumused on suurepärased! 21–25 Sul on head õpiharjumused. 16–20 Sinu õpiharjumused on rahuldavad. alla 16 Sinu õpiharjumused vajavad muutmist. 1.Mõtle, kas Sinu poolt kasutatavad õpimeetodid vastavad Sinu õpistiili omapäradele! Mis hõlbustab Sinu

Aednik
2 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Õppimise tähendus isiksuse ajaloos

· värske õhu juurdepääs; · häirivate helide puudumine; Kõik vajalik olgu nägemise ja käeulatuses, et nende tagaotsimine ei viiks õppimise lainelt ära: · õpilaspäevik ja kalender; · kell; · kõik vajalikud õpikud; · kõik vajalikud vihikud; · sõnastikud, teatmikud jms; · vajadusel prillid (eelista prille, kontaktläätsed väsitavad ja oled niikuinii üksi...); · kirjutus- ja märkmevahendid; · kalkulaator või/ja arvuti Häirivad tegurid jäta teise tuppa: · televiisor; · mobiiltelefon; · hullata sooviv koerakutsikas; · kohustusi ja manitsusi jagavad isa-ema ja endaga kaasa kutsuvad sõbrad -- õpi neile EI ütlema · Sobiv taustmuusika ei häiri paljusid inimesi ja võib õppimisele keskendumist hoopis soodustada. Suhtu positiivselt ja soojenda end õppimiseks üles: · meenuta oma eesmärke; · meenuta olemasolevaid teemakohaseid teadmisi;

Pedagoogika
10 allalaadimist
thumbnail
7
odt

Õpioskuste referaat

(Maga piisavalt, söö korralikult, hoolitse enda jaoks oluliste suhete eest) · Loo positiivseid tegutsemismustreid !(Hea õppimisrutiin- päeva osa või koht kus õppida, süstemaatilised raamatukogu külastamised) · Planeeri! (Sea endale eesmärk mida soovid saavutada. Seejärel otsi võimalusi selleni jõudmiseks. Pane kokku konkreetne tegutsemiskava koos ajaplaaniga) · Õpi lõõgastuma!(Tee korrapäraseid pause õppimise vahele(1 h. tagant)) · Ära jäta oma füüsist unarusse! ( Käi ujumas või jalutuskäigul õppimispauside vahel, kuna see varustab sinu aju hapnikuga.) · Kasuta endale sobivamaid õpistiile ning omanda uusi juurde! · Õpi keskenduma! (Mõõdaminnes omandatud teadmised ununevad kergesti ja seetõttu tuleks keskenduda) Toon välja järgnevalt töövahendid õppimiseks, mis hõlbustavad informatsiooni paremini talletamist. · Planeeri aega ja selgita välja enda prioriteedid.

Ühiskonnaõpetus
10 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Stress

Sisukord Sisukord............................................................................................................................... 1 Sissejuhatus..........................................................................................................................2 Stressi tekkepõhjused...........................................................................................................3 Kooli stress.......................................................................................................................3 Perestress..........................................................................................................................3 .........................................................................................................................................3 Kuidas vältida liigset stressi?...............................................................................................5 Lähedaste inimeste toetus.............

Inimese õpetus
92 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Stress ja kuidas seda vältida.

3. Vaheta tegevust enne, kui end ära kurnad. Vaheldus mõjub värskendavalt. Seda kiputakse sageli unustama just vaimse töö korral. Igapäevased kodutoimetusedki võivad tähtsate tööde-tegemiste vahel lõõgastavaiks hetkedeks olla. Kui mõte probleemi kallal töötamisest puhkab, saad alateadvuse lahendusi otsima häälestada. Selleks tee enne uuele tegevusele ümberlülitumist kokkuvõte sellest, mida oled juba suutnud ära teha. Kui sul on päeva jooksul mitu olulist tööd teha, siis jäta nende vahele aega kergemaks tegevuseks, lõõgastumiseks ning uuele häälestamiseks. Kui jõuad millegagi kavandatust varem valmis, autasusta end puhkusega. 4. Puhka terviseks. Kui tunned, et oled "surnud punktis" ja töö ei edene, siis pole mõtet end vägisi jätkama sundida. Võta aeg maha ja lõõgastu, puhka (naudi näiteks vannis käimist, kosutavat und). Unenäod ja uitmõtted, mis sulle puhkamise ajal pähe tulevad, võivad juhatada

Psühholoogia
41 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Kuidas kirjutada lõpukirjandit ?

· vale sõnade järjekorda ­ hoia laused normaalsed. kui ei ole kindel, loe mõttes see lause endale ette. kui kõlab veidralt, siis muuda midagi kuni kõlab normaalselt. keelevaist aitab vahepeal väga palju. · valesti kokku või lahku kirjutatud sõnu ­ õpi selgeks, mis sõnad käivad kokku ning mis sõnad ei käi. ning jäta meelde '-line' ja '-ne' liitelised sõnad. näiteks mitmetahuline ­ käib alati kokku. Stalini- 4 Karlsonpoliit © aegne. ja nii edasi. õpi need selgeks. kui ei saa aru, küsi õpetaja käest. · kindlasti veel midagi, mis mul meelde ei tule. Kirjandis on fakt see, et kui sul stiil logiseb, logiseb ka sisu ning tänu sellele

Kirjandus
176 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kuidas keerukat kergesti taibata?

Nagu öeldud, tuleb selleks probleemi või teema esiotsa haaramatus tervikus otsida mingi otsake või üksikosa, mis on jõukohane. Arvestagem, et õpiülesandest sõltuvalt läheb meil tarvis erinevat laadi vaimset ärksust. Me peame: materjali käsitlusest (põhimõisteist jne) aru saama märkama olulisi detaile taipama asja tuuma leidma info meeldejätu tugipunktid tegema üldistusi ­ nägema puude taga metsa arutlema kuuldu või loetu sügavama tähenduse üle tuletama õpitava mõistmiseks meelde varem omandatut talletama õpitava mällu koondama oma tähelepanu rakendama kujutlusvõimet kasutama oma kirjanduslikke, matemaatilisi jt võimeid. Vahel meenutab õppimine edasiminekut lubava arusaadava järje ­ juhtlõnga või niidiotsakese ­ ülesleidmist, teinekord piltmõistatuse lahendamist, mõnel puhul pusle kokkupanekut, vahel aga vaevalist matka soisel maastikul

Koolipsühholoogia
1 allalaadimist
thumbnail
76
pdf

Nimetu

 Rohkem tänapäevasust koolisüsteemis- lähenetakse vajalikest ainetest, lühemad koolipäevad ja kodus ei jäeta õppida (õpitakse kõik vajalik koolis ennem ära) + positiivne meeleolu kooli (nt rahulikmuusika vahetundidesse, puhkeruumid jne).  võiks olla vähem stressirohkeid esitusi ja suulisi vastamisi  oleneb inimesest, tuleb lihtsalt teada mida tahad ja muu kõrvale jätta  Tuleb oma asju hästi planeerida ja mitte nii palju muretseda. Ei oska kahjuks vastata, et kuidas seda gümnaasiumiõpilaste seas vähendada.  Parem õpetamine, kaotada õppeained ning õppida kõike mida päriselt vaja läheb  Tundides teha sama palju või natuke intensiivsemalt tööd, et kodutöid ei jääks; lükata tundide algus 30min võrra hilisemaks; anda õpetajatele mãrku, et kõik korraga ei hakkaks suuri töid tegema õpilastele

Psühholoogia
2 allalaadimist
thumbnail
20
odt

Ettevõtluskoolitus

Mis äris sina oled? Mis äris sa tegelikult oled? Kui sa tahad ettevõtjana edukas olla pikaajaliselt, siis on sul vaja teada järgnevat: 1. Mis on sinu äriettevõtte lõpptulemus? Luua jätkusuutlik süsteem, mis võimaldab pidevalt tõsta nii sinu kui ka inimeste, keda sa teenindad elukvaliteeti. Lõppkokkuvõttes võib see tähendada vabadust ja rahuludust. Väljakutse on see, et enamik inimesi jääb kinni olemasolevatesse vahenditesse, mitte ei keskendu lõpptulemusele. 2. Mis on sinu ettevõtte eesmärk? a) Tõsta oma klientide elukvaliteeti ning luua selle jaoks seda toetav süsteem. Sa pead teenindama oma kliente täiesti unikaalsel ja erilisel viisil ja pidevalt andma neile, mida nad tahavad ja vajavad. b) Teenida kasumit. Kuid pea meeles, et kui sa teenid kasumit, kuid ei suuda täita klientide vajadusi, siis ei püsi sa selles äris pikaajaliselt. 3. Mis paneb sinu äri kasvama? Pidev lisaväärtuse lisamine ja rohkem kui keegi teine seda turul teeb. Võti on selles, et sa

Ettevõtlus
30 allalaadimist
thumbnail
19
sxw

Lähisuhte vägivald

Kogetut ainult endas kanda on ühe inimese jaoks liialt suurem koorem. Võimalus tunda kellegi toetust ja aitamissoovi võib olla olulisim samm kriisist ülesaamise teel. Mõtle, kas Sinu tutvusringkonnas on mõni usaldusväärne inimene, kellega saaksid oma lugu jagada. Kui soovid jääda anonüümseks, on Sul võimalus helistada usaldustelefonidele. Ära karda küsida abi. Tee nimekiri telefoninumbritest, kuhu saad helistada, kui Sul on raske, ja jäta see kohta, kust võid selle igal ajal leida. · Võta endale aega. Ole endaga kannatlik, tervenemisprotsess võib olla keeruline ja võtta aega. Julgusta ennast ja ära heida meelt, kui märkad tagasiminekuid. Kui tunned, et vajad vaikust ja puhkust, püüa leida võimalus paar päeva töölt puududa või loobuda mõningatest igapäevastest kohustustest. Jälgi, et sööksid ja magaksid korralikult. Kui Sul on raskusi

Ühiskonnaõpetus
60 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Elutee number

seda, kui sa ei näe progressi. Kuna oled suur elunautleja, siis võib juhtuda, et muutud pisut liiga pealiskaudseks, ega pööra piisavalt tähelepanu sisemistele väärtustele. Sa ei talu rutiini ja tunned end siis justkui aheldatult. Püüa olla ka veidi tolerantsem, kuid samas jälgi, et sa liiga optimistlikuks ei muutuks — nii võivad paljud hädaohud märkamata jääda. 4 Sul on loomulik anne asju planeerida, parandada, ehitada ja mitte millestki midagi teha. Oled üks usaldusväärsemaid ja praktilisemaid inimesi, kellel on alati jalad maapeal. Kui midagi ette võtad ja selle kallal töötad ja vaeva näed, oled võimeline praktiliselt kõigeks ning võid saavutada meeletu kuulsuse ja tunnustuse. Loomulikult ei tähenda see, et kõik elutee numbrit 4 kandvad inimesed kuulsaks saavad. Sa võtad käsud probleemideta vastu ja viid need ka täide, samas oskad hästi ka ise käsklusi jagada

Inimeseõpetus
1 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Elutee arvutamine ja ennustus

seda, kui sa ei näe progressi. Kuna oled suur elunautleja, siis võib juhtuda, et muutud pisut liiga pealiskaudseks, ega pööra piisavalt tähelepanu sisemistele väärtustele. Sa ei talu rutiini ja tunned end siis justkui aheldatult. Püüa olla ka veidi tolerantsem, kuid samas jälgi, et sa liiga optimistlikuks ei muutuks -- nii võivad paljud hädaohud märkamata jääda. 4 Sul on loomulik anne asju planeerida, parandada, ehitada ja mitte millestki midagi teha. Oled üks usaldusväärsemaid ja praktilisemaid inimesi, kellel on alati jalad maapeal. Kui midagi ette võtad ja selle kallal töötad ja vaeva näed, oled võimeline praktiliselt kõigeks ning võid saavutada meeletu kuulsuse ja tunnustuse. Loomulikult ei tähenda see, et kõik elutee numbrit 4 kandvad inimesed kuulsaks saavad. Sa võtad käsud probleemideta vastu ja viid need ka täide, samas oskad hästi ka ise käsklusi jagada

Inimeseõpetus
1 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Koolistress

Põhikooli aega jääb murdeiga, suurte muutuste periood. Murdeea areng pole paljudel noortel sujuv, pigem heitlik ja noort ennastki segadusse ajav. Energiat on tohutult, selle suunamine aga ei pruugi alati õnnestuda. Kui hinges möllab torm, on vahel väga raske selle kõrvalt tundides paigal istuda ja tähtaegadeks referaate valmis kirjutada. Kuidas aidata lapsel koolistressiga toime tulla? Mida vanem saab omalt poolt teha? Koolistressi üks kindel põhjus on see, kui päevakava pole lapse vajadustele vastavalt korraldatud. Mitte ainult algkoolis, vaid ka põhikoolis käiv laps vajab, et ema või isa ta igal hommikul kooli saadaks. Suurem laps kuuleb küll ise äratuskella ja tõuseb, kuid vanema osalemist tema elus väljendab kaetud hommikusöögilaud ning sõbralikud sõnad last teele saates. Vanema ülesanne on õpetada lapsele, kuidas piisavalt vara üles tõusta, et poleks vaja rabistades, hilinemist kartes kodust välja tormata

Psühholoogia
74 allalaadimist
thumbnail
31
docx

KOOLIKIUSAMINE

Misso Kool Deira Kangur KOOLIKIUSAMINE Uurimistöö 8. klass Juhendaja Kaija Juur Misso 2015 Sisukord Sissejuhatus........................................................................................................... 3 1.Mõisted................................................................................................................ 4 2.Koolikiusamine.................................................................................................... 4 3.Kiusamise avaldumine......................................................................................... 6 4.Mis on küberkiusamine?...................................................................................... 8 4.2 Kuidas kiusamine toimub?............................................................................9 5.Kuidas märgata kiusamist ja vajadusel sekkuda?..............................................10 6.Mida võiks ette võtta kool ja koolitö

Ühiskond
28 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Koolistress

Koolistress Referaat 2004 Ühel päeval on see kõik kohal - võimatult varane tõusmine, kontolltööd, hunnik kodutöid, sinu meelest teenimatu tunnihinne, mõne õpetaja "heasoovlik" nägemus su tumedast tulevikust, kellegi nõmedad kommentaarid jms. Tere, koolistress... (1) Kindlasti on neidki, keda see koll kunagi pole kimbutanud. Neil pole ka kooliskäimise vastu ilmselt midagi ja nad oskavad võtta igast päevast kõik, mis võtta annab. Aga probleemid käivad ikka mööda inimesi. Õppetöö Paljud teavad aga oma kooliajast neid pingelisi päevi, mil matemaatikavalem, võõrkeele väljend või aastaarv kuidagi ei tahtnud meelde jääda, mõni õpetaja näis norivalt range ning kontrolltööde ja eksamite eel tuli poole ööni raamatu taga istuda. Raskused füüsikas, keemias, matemaatikas (enamasti tüdrukutel), võõrkeeltes (enamasti poistel), pikad tööpäevad (peale kooli on ju ka kodutööd) jne mõjuvad painajalikult. Või siis mõnel puhul hoopis vastupid

Pedagoogiline psuhholoogia
53 allalaadimist
thumbnail
9
doc

ÕPPIMISEST

Eesti Hotelli ja Turismikõrgkool ÕPPIMISEST Isiksuse- ja sotsiaalpsühholoogia Õppejõud: Liia Hokkanen Tallinn 2012 1 SISUKORD SISSEJUHATUS..................................................................................................................................3 ÕPPIMISE PÕHIMÕTTED................................................................................................................4 ANALÜÜS ÕPPIJA ROLLIS.............................................................................................................6 KOKKUVÕTE.....................................................................................................................................8 KASUTATUD ALLIKAD....................................................................................................................9

Isiksuse- ja...
35 allalaadimist
thumbnail
37
docx

Kirjutamine - veel ideid

RÄÄKIMINE ON OLULINE!!! Tugevda arusaamise alusmüüre · Enne ~ tegevuse käigus ~pärast. · Sõnavara on oluline. · Pööra tähelepanu protsessile ­ võta endale aega. · Kasuta taustteadmisi ~täida tühimikud oma teadmistes. · Organiseeri info graafiliselt: joonista pildid ~ tabelid ~ sedelid. · RÄÄGI! RÄÄGI! RÄÄGI! · Tee kindlaks, et sinust saadakse õigesti aru ­ loe üle, loe edasi. · Mõtle pidevalt, kas kõik on loogiline. · Tee paus ja mõtle (iga lõigu, lehe ja osa järel). · Sõnasta ümber. · Vasta küsimustele teiste vaatevinklist. · Ennusta lähtudes pealkirjadest, piltidest, sisukorrast. MÕISTA PROBLEEMI! * Loe. Mõtle, millist infot saad loetust leida? Leia tähtsaimad mõtted! KOOSTA TEGEVUSPLAAN! * Vaata näidismaterjale, tööta tagantpoolt ettepoole, koosta tabelid ­ oleta ja kontrolli, kasuta loogilisi põhjendusi. PROOVI LIIKUDA VÄLJAPOOLE OMA PLAANI! VAATA ÜLE JA ANNA TAGASISIDET!

Kirjandus
34 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Referaat teemal ''Kuidas hoida suhet värskena''

Sisukord Sissejuhatus Valisin enda teemaks ,, Kuidas hoida suhet värskena?" kuna see on elu läbiv teema ning sellega on paljud inimesed kimpus. Tahan töö käigus välja uurida, mida teha, et suhe püsiks värskena ning kuidas ära hoida lahkuminekuid. Millised on lähedussuhte ohud, kuidas neid vältida? Lähedussuhte ohtudeks on : teineteisest tüdinemine, kire kadumine, rutiini tekkimine, teineteisest kaugenemine/eemaldumine, usalduse petmine, tunnete jahenemine, konfliktid / arusaamatused, erimeelsused igapäevastel teemadel, hirm kaotuse ees, hirm üksinduse ees, klammerdumine, sõltumine, haiget saamine, maha jätmine, reetmine, kahetsemine, ükskõikne käitumine, negatiivsed vaated/ sõnad/ teod, hoolivuse puudumine, austuse puudumine, üksteisega mittearvestamine, rahutuse tunne, õnnetu olemine, segaduses olemine. Mehe ja naise vaheline suhe on nagu potilill, mis vajab kastmist ja väetamist, et õitseda. Sageli libisevad paarid eneselegi märkamatult igapäevaru

Perekonnaõpetus
14 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Õppimine ja mälu, referaat

Mälu tähendab elusa organismi võimet omandada ja säilitada kasulikke oskusi, harjumusi, infot ja teadmisi. Väga oluline omandamise on esmase mälu tegevus, kus otsustatakse, milline info on oluline. See mis esmase infoga tehakse, mõjutab tugevasti meie võimet tulla tema juurde tagasi ja teda hiljem vajadusel kasutada. Õppimine kui tegevus vajab õppijalt aktiivset hoiakut ja osalemist protsessis. Õpiku või raamatu lugemine õppimise eesmärgil vajab lugeja poolt loetu mõtestamist ja sellest aru saamist. Väga raske on õppida, kui sa oled erutatud või ärritunud olekus. Tuleb meeles pidada, et omandamine on häiritud kui meie vaateväljas on midagi põnevat, kuuleme hääli, tunneme lõhnu jne. Osad inimesed suudavad ennast välja lülitada, kuid siiski peaks leidma endale õppimiseks häirimatu paiga. Mälu liigid: Protseduurimälu on vajalik teatavate harjumuste täitmiseks. Ta on püsiva iseloomuga ja pole seotud tunnetusega

Psühholoogia
32 allalaadimist
thumbnail
34
doc

Meeskonnatöö

Viimasel meeskonnakoolitusel kirjutas tagasisides üks osaleja ­ süstasõit tegi selgeks lihtsa asja ­ kui Sa just üksi oma asju ei aja, tuleb tajuda inimesi enda kõrval, arvestada nende tempo ja jaksamisega ... MIS ON EESMÄRK? KUIDAS JÕUDA EESMÄRGINI? Eesmärk on tulevikuseisund, mille poole püüeldakse. Enamasti räägitakse eesmärkidest inimtegevuse kontekstis. Eesmärkide olemasolu: · motiveerib tegutsema · võimaldab oma tegevusi planeerida ja organiseerida · võimaldab tegutseda suunatult Nõuded eesmärkidele: 15 SMART reegel: · Specific ­ konkreetne · Measurable ­ mõõdetav · Agreed ­ kokkuleppeline · Realistic ­ reaalne, saavutatav · Timed ­ ajastatud

Meeskonnatöö
230 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Enesekindluse kasvatamine

TiitelLeht Sissejuhatus Enesehinnang, nii nagu paljud muudki nähtused nt. armastus, häbi- ja süütunne, moraalsus ja muud, on seotud inimühiskonnas elamisega. Enesehinnang tähendab seda, kui kõrgelt inimene hindab oma väärtust ja tähtsust. Selles referaadis käsitlen teemasid, kuidas tekib enesehinnang, millest see langeb ning mil viisil seda tõsta. Enesehinnangu juured Alguse inimese enesehinnangule annavad suhted esimeste eluaastate kestel vanematega - ema ja isaga. Siis pole veel tegu mitte niivõrd enese võrdlemisega teistega, kuivõrd enesele äratundmise loomisega - "Kes ma olen, millised on minu oskused, anded? Milline ma olen - kas soovitud, vajatud, armastatud või vastupidi?". Suhete põhjal vanematega, mõjutatuna vanemate käitumisest, hoiakutest ja tunnetest, mida lapsele väljendatakse, hakkab lapsel ajapikku tekkima ka mingisugune suhe enese isikusse. Loomulikult ei oska pisipõnn

Psühholoogia
80 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Kokkuvõte R.S Sharma raamatust

peaksid, ning aita neil saada nendeks, kelleks nad on suutelised saama." Goethe Diktaatorlik juhtimisstiil toob kaasa kas mässamise või hirmu.Kumb ka ei toimuks, jääb firma varsti konkurentidele alla. Florence Nightingale: ,,Kui vähe küll on võimalik hirmu tähe all korda saata!" Kui olukord nõuab, on sk-lik juht karm. Ta on juhtidest üks tugevamaid, sest oma visioonile ustavaks jäämine ja järjekindel õige asja tegemine nõuab suurt julgust.Aga ta ei jäta kunagi oma inimeste huvisid unarusse.Ükskõik kui hõivatud ta ka poleks, leiab ta alati aega, et hoolivust üles näidata.Ta ei karda end näidata lihast ja verest inimolendina. Tema haavatavus liidab teda tugevalt tema järgijatega ja loob kestvaid inimsuhteid. Otsi võimalusi väikesteks hoolimisaktideks oma org.-is. (Käsitsikirjutatud kaart tänutunde avaldamiseks või õnnitlemiseks oma alluvale; ,,Kuidas sinu perekonnal läheb?). Väikestel tegudel on suured tagajärjed.- liblikaefekt

Ühiskond
43 allalaadimist
thumbnail
102
docx

Pedagoogiline psühholoogia

 Õpetaja esitus on enamasti tõhusam, eriti kui materjal on hästi struktureeritud ja kohandatud õpilaste arengutasemele.  Hea õpetaja suudab klassis luua õpimotivatsiooni ka siis, kui see algul puudub.  Avastuslikud õppemeetodid eeldavad õpilaste motiveeritust, häid baasteadmisi ja õpioskusi.  Avastuslikul teel õppematerjali omandamine võtab alati rohkem aega kui õpetaja esituse või raamatust loetu põhjal meeldejätmine. Positiivne see, et äratab tõelist huvi ja pühendumis õpitavatele probleemidele ja suureneb probleemide sügavuti käsitlemine. VI Põhilised õppemeetodid ja nende rakendamine 1. Õppemeetodi, metoodilise võtte, õppetöö organisatsioonilise vormi, metoodilise süsteemi ja õppestrateegia mõisted. Õppemeetod on tegevusviis õppe- või kasvatuseesmärgi saavutamiseks. Metoodiline võte on ühe või teise õppemeetodi raames kasutatav

Psühholoogia
131 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Kuidas jagu saada oma ärevusest

Albert Ellis Kuidas saada jagu oma ärevusest Varrak 2000 lk271 Ärevus: · Hoiatab meid ohtude eest · Aitab meil ellu jääda · Aitab end mugavalt tunda ja oma liiki säilitada · Annab meile teada halbadest tingimustest, mida tuleks muuta · On oma põhiolemuselt ebamugavate tunnete ja tegutsemisviiside võrgustik, mis annab sulle teada, et midagi võib juhtuda ja sul tuleks midagi nende vastu ette võtta. · On ülemäärane, liialdatud muretsemine. · On tunne, mis annab sulle teada ebakindlusest, kahtlustest ja otsustusvõimetusest. Terve ärevus Ebaterve ärevus · Hoolikus, ettevaatlikus, · Mõjub meile laastavalt valvsus · Aitab ellu jääda ja viib · Ei lase rõõmu tunda oma enamasti tegevuse igapäevategevuses ning suhtlemises paranemiseni · Sunnib sind oma tunde

Psühholoogia
38 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Uni ja unenäod ning une jagunemine

Sisukord · Uni ja Une staadiumid..............................................................................LK 2 · Miks on uni vajalik?..................................................................................LK 3 · Bioloogiline kell..........................................................................................LK4 · Une kestust mõjustavad tegurid...............................................................LK5 · Miks uni ei tule? unepuudus.....................................................................LK6 · Une häirete ravi, unenäod.........................................................................LK7 · Unenägude lahtimõtestamine................................................................LK 8-9 · Õudusunenäod....................................................................................LK 10-11 · Kokkuvõte......................................................................................

Kehaline kasvatus
35 allalaadimist
thumbnail
26
docx

ETTEVÕTJA OLEMUS. ETTEVÕTJA EESTIS

alustamiseks vajamineva raha suurusest. Eestis on kõige levinumaks ettevõtete vormideks osaühing (OÜ) ja aktsiaselts (AS). Kõige lihtsam ja odavam on aga ettevõtlusega alustada füüsilisest isikust ettevõtjana (FIE), mis on põhimõtteliselt nagu ühe-mehe-firma. Ettevõtlusega alustamine Ettevõtluseks võib pidada kõiki tegevusi, millel on: eesmärk 5 risk mitte saavutada eesmärki vajadus planeerida oma tegevust vajadust kaasata erinevaid ressursse - aega, raha vms. Idee Ettevõtja vajab äriideed ja võimalust selle elluviimiseks. Ilma ideedeta või võimalusteta pole äri. Võib ka öelda, et äriidee on lahendus olemasoleva võimaluse realiseerimiseks. Äriideedel on erinevad tekkepõhjused "Juhus" - on palju edukaid ärisid, mis on alguse saanud juhusest. Piisanud on sellest, et mõni

Ettevõtlus
32 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Pokker

REEGLID Kui otsid Texas Holdemi reegleid, siis oled just õiges kohas. Texas Holdem Pokker kujutab endast mängu ühiskaartidega, kus mängijate arv on üldjuhul vahemikus 2 kuni 10. Texas Holdem Pokkeris võitmiseks on sul tarvis moodustada parim võimalik 5 kaardist koosnev kombinatsioon (vaata Käte paremusjärjestuse ülevaadet). Mängija, kes jagab kõigile mängijatele kaarte, on diiler ning selle staatuse saab alguses mängija, kes tõmbab kaardipakist kõige suurema kaardi (enne mängu algust). Kaks mängijat diilerist vasakul panevad mängu vastavalt väikese ja suure pimepanuse (näiteks 1 senti ja 2 senti). Selle eesmärk on luua alati olukord, kus on millelegi mängida ning mängijad ei ootaks ainult hetke, mil neile jagatakse kätte kaks ässa (parim stardikäsi Texas Holdemis). Kui väike ja suur pimepanus on postitatud, alustab diiler kaartide jagamist päripäeva kuni iga mängija on kinniselt saanud 2 kaarti. Nüüd algab esimene Texas

Pokker
10 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Mõtteteri sõprusest

Elu on taevalik, kui sul on inglitest sõbrad. Sõbrad on kui pärlid keel, kui üks neist kukub küljest, kukuvad kõik ja sa jääd üksi! Kõike ja kõiki ei tasu alati uskuda, tuleb pidada silmas seda, mis on kõige tähtsam sõprus. Sõprus suurendab rõõmu ja vähendab kurbust. Kui sõber sureb, siis me kaotame osakese endast ühe parema osa. Sõber on hinnalisim varandus. Sõber on su teine mina. Tõeline sõber ei jäta sind ka siis, kui terve maailm on sinu vastu. Sõprus pole see, kui keegi ütleb: "Sa oled mu sõber!", sõprus on see, mida me ajajooksul kohtame. Fassaad ilutseb möödujaile. Paraaduks avaneb tuttavaile. Tagahoovi minnakse sõpradega. Sõprus lõppeb seal, kus algab umbusk. Some people come into our lives and quickly go.. Some people become friends but get lost suddenly when we need them.. Some people become friends and stay awhile, leaving beautiful footprints on our hearts

Kirjandus
234 allalaadimist
thumbnail
102
doc

Mängud

TALLINNA PEDAGOOGILINE SEMINAR Alushariduse ja täiendõppe osakond LÕE-1 Ave Hüüs MÄNG Portfoolio Juhendaja: Kaire Kollom Tallinn 2009 Sisukord Sisukord.................................................................................................................................. 2 Mängud alates sünnist:......................................................................................................... 10 KALLI-KALLI...................................................................................................................... 10 HOIDEKEEL...................................................................................................................... 10 RAHUSTAV MUUSIKA...................................................................................................... 10 TII-TAA TILLUKE.........................................

Mäng
353 allalaadimist
thumbnail
21
docx

Kuidas müüa lihtsama vaevaga rohkem?

Müügi põhitõed Kuidas müüa lihtsama vaevaga rohkem? [Type the author name] "Väikesed muudatused võimetes viivad suurte muudatusteni tulemustes." Sisukord Sissejuhatus 2 Millised omadused peavad olema heal müügiinimesel? 3 Klientide eripärad 5 Müügitsükkel 7 Ettevalmistus ja häälestamine 8 Kontakti loomine ­ ICE BREAKING 8 Vajaduste lahtiselgitamine 9 Toote esitlemine 10 Vastuväidetega tegelemine 11 Closing 13 Lisamüük ­ crossell 19 Kokkuvõte 20 1 Sissejuhatus Müügitöö on kahtlemata kõige huvitava

Müügitöö alused
15 allalaadimist
thumbnail
6
doc

ÕPIOSKUSTE TÕHUSTAMISE ARUANNE

üliõpilased. Muidugi on raske näiteks mul selle poolest, et ei saa hästi keelega hakkama, kuulamisvõime on natukene raskevõitu ja vahest ei saa õppejõu sõnastusest hästi aru, kuid selge on see, et ega me lasteaias pole, vaid siiski juba ülikoolis ja siin peab suhtuma asjasse tõsisemalt, seetõttu peab rohkem pingutama selle nimel. Vahest võib juhutuda nii, et ma juhuslikult (magan) mõne arvestuse või kontrolltöö maha, aga ma olen enda valikus siiski kindel ja ma ei jäta seda tegematta. Ma tulen ja teen ära selle kas järgmine nädal või järgmine kuu aga teen ära selle kindlasti ja positiivsele hindele. Selge on ka see, et kui tuleb mõni tõsisem haigus mis võib kesta ligi kuu aega ja selletõttu koolis ei saa käia, peab leidma õppejõududega läbi emaili mingid lahendused kuidas saaks arvestused tehtud, kas siis kodus olles või koolis hiljem peale haigust. Seda ette ei tea kunagi mis võib juhtuda sinuga kuu aja pärast, ja kui juhtub

Pedagoogika
43 allalaadimist
thumbnail
164
pdf

Karjäärinõustamise käsiraamat 2014

• Võta tühi paberileht, võib ka teibi abil kokku kleepida mitu paberilehte. • Kasuta pliiatsit ja kustutuskummi. • Alusta ringiga paberi keskel (tüvi). • Kirjuta teema ringi sisse. • Põhiharud joonista kellaosuti liikumise suunas. • Põhiliinidel märgi ära kõige olulisemad teemad (põhiharudele võib kaardistada kõik õppe­asutused, töökohad, vaba aja tegevused, mis on andnud sulle eri kvalifikatsioone; üks peaharu jäta oskuste kaardistamiseks). • Iga põhiharu külge võid joonistada oksi, millele märgi põhitegevusliini toetavaid asja- olusid (esimese haru oksad moodustavad õppeasutused, kus oled õppinud, teisel harul töökohad, kolmandal kursused, neljandal harrastused ja muud vaba aja tegevused, mis on andnud uusi teadmisi ja oskusi. Seejärel tuleks iga kooli, kursuse-koolituse, töökoha

Ametijuhend
28 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun