Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"koduõpe" - 40 õppematerjali

koduõpe – emad õpetasid vokki kedrates talvel  Kõrgem haridus + Levis uus mõttevool – humanism, mis rõhutas teadus ja hariduse tähtsust.
thumbnail
10
odp

Koduõppe liikumise esitlus

Koduõppe liikumine Oktoober 2012 Koduõppe olemus Õppetöö korraldus väljaspool kooli ruume Tervislikud põhjused Lapsevanema soovil Õppetulemusi kontrollib kool Miks valivad vanemad koduõppe? 1970-1980ndatel usulised tõekspidamised/isolatsioonis elamine Soov lastega rohkem koos olla Koduõpe ei võta lastelt nii palju aega kui koolis käimine Tahetakse, et laps õpiks suhtlema rohkem täiskasvanutega Pakkuda ise oma lapsele moraalset ja religiooset õpet Vanemate töö on reisiva sisuga Ei olda rahul kohalike koolidega Koduõppe puudused Rahaline pool Ajanappus Vanemad peavad olema kannatlikud, motiveerima Teadmiste/oskuste/kogemuste nappus Suurem vaev, et laps sotsialiseeruks Koduõppest.. 18

Toit → Koduõpe
12 allalaadimist
thumbnail
10
odp

Koduõppe liikumine

Koduõppe liikumine Oktoober 2012 Koduõppe olemus Õppetöö korraldus väljaspool kooli ruume Tervislikud põhjused Lapsevanema soovil Õppetulemusi kontrollib kool Miks valivad vanemad koduõppe? 1970-1980ndatel usulised tõekspidamised/isolatsioonis elamine Soov lastega rohkem koos olla Koduõpe ei võta lastelt nii palju aega kui koolis käimine Tahetakse, et laps õpiks suhtlema rohkem täiskasvanutega Pakkuda ise oma lapsele moraalset ja religiooset õpet Vanemate töö on reisiva sisuga Ei olda rahul kohalike koolidega Koduõppe puudused Rahaline pool Ajanappus Vanemad peavad olema kannatlikud, motiveerima Teadmiste/oskuste/kogemuste nappus Suurem vaev, et laps sotsialiseeruks Koduõppest.. 18

Pedagoogika → Alternatiivpedagoogika
6 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Koduõppe liikumine

Magistritöös tuli välja see, et need õpetajad, kes koduõppest midagi ei tea, ei ole selles suhtes kuigi sallivad ja postitiivsed ning näevad koduõppes isegi konkurentsi 2. Slaid ­ olemus Laps võib olla koduõppel vanema soovil või tervislikel põhjustel Oma lapsi kodus õpetav ema näeb koduõppes elustiili, koduõppe õpilane näeb seda pideva õppimisena ning haridusteoreetiku jaoks on koduõpe eelkõige lapsevanema vastutuse võtmine oma lapse heriduse eest . Nii vanema soovil kui tervislikel põhjustel koduõppel olevale lapsele koostatakse uue koduõppe korra järgi individuaalne õppekava. Alates sügisest 2008 on nii vanema soovil kui tervislikel põhjustel koduõpe lubatud kuni põhikooli lõpuni. Koduõppe peamine eelis seisneb individuaalse lähenemise võimalikkuses. Kodus on

Pedagoogika → Pedagoogika alused
18 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Koolisüsteemi kujunemine 19.sajandil

eesrindliku kõrgkoolita. Tartus õppisid ja töötasid paljud tippteadlased Euroopast, kes tõid uusi moodsaid mõttevoole meie maale. Tartu ülikool ei jätnud mõjutamata ka Eesti üldist koolisüsteemi. ,,Samuti avaldas vaimuelu elavnemine positiivset mõju eestlaste hariduselule. Tihenes ja tugevnes talurahvakoolide võrk, suurenes eestikeelse kirjavara väljaandmine." (Laar 2010) Milline aga nägi välja tol ajal Eesti koolielu? 19. sajandi esimesel poolel domineeris Eestis valdavalt koduõpe, kuigi 18. sajandi lõpus mõtles aadel ka juba koolide rajamisele. Kuid siiski said esimesed hariduslikud alged lapsed kodust, enamasti emadelt, kes neid lugema õpetasid. Kooli mindi juba mõningase lugemisoskusega, kus õpetati lapsi veel laulma ja katekismust tundma. Nees kes olid aga kodus juba lugemise selgeks saanud ja ka katekismuse tekstid pähe jätnud, said koolist vabastuse ja pidid ainult aeg ajalt koolmeistrile enda teadmisi näitamas käima

Kultuur-Kunst → Kultuurilugu
19 allalaadimist
thumbnail
8
pptx

Skellig

Tal oli midagi, mis teda eristas teistest ­ tal olid seljal tiivad. Michael sai tuttavaks naabritüdrukuga, kes koolis ei käinud ja kelle nimi oli Mina. Nad hakkasid koos Skelligi eest hoolt kandma. Michaelil oli ka väike õde, kes oli sündinud enneaegselt ja kelle pärast ta pidevalt muretses. Tegelased Tegelastest ongi peamised Michael ja Mina, kelle eripäraks on, et ta koolis ei käi, kuna tema ema arvab, et koduõpe on arendavam kui kooliskäimine. Michael on kõva vutimees ja koolis läheb tal kah hästi. Tema issi ja emme on väikelinna tavainimesed. Teose kõrgpunkt Michael ja Mina aitavad Skelligit.Nad viivad ta kohe kokkukukkuvast garaazist Minale pärandatud suurde remontivajavasse majja ja saavad teada tõe tema kohta või siis pigem saavad teada, kes ta tegelikult on. Arvamus Peale lugemise alustamist ei suutnud ma raamatut käest panna enne

Kirjandus → Kirjandus
54 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

Inglise keele sõnad

1) Eduactional charities - Hariduslikud heategevusasutused 2) Universal education - Üldkättesaadav haridus 3) Compulsory education - Kohustuslik haridus 4) Full-time education - Päevane õpe 5) Home schooling - Koduõpe 6) Maintained schools - Riigikoolid 7) National Curriculum - Rahvuslik õppekava 8) Independent schools - Erakoolid 9) Foundation subjects - Alusained 10) School hours - Koolitunnid 11) Terms - Semestrid 12) State schools - Riigikool 13) Primary (education) - Algharidus/algkool 14) Infant - Väikelastele 15) Junior - Algaste 16) Secondary - Põhikool 17) Single-sex - Ühesoolised 18) Co-educational - Segakoolid 19) Comprehensive schools - Üldhariduskool 20) Selective - Valiv

Keeled → Inglise keel
4 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Tuleviku kool

Tuleviku kool Tuleviku kool on lastele tehtud väga mugavaks ja kergeks. Õpetajatel ja õpilastel on tahvelarvutid, mida saab kasutada õpikute, töövihikute ja vihikute asemel. Sellega muutub õpilaste koolikott juba väga kergeks, kuna ei pea enam raskeid raamatuid ja vihikuid kaasas kandma. Koolis ei peaks käima esmaspäevast reedeni, vaid toimuks paaril päeval koduõpe, kus õpetaja hologramm õpetab ja kontrollib, et asjad saaksid õigesti tehtud. Klassis ei ole palju õpilasi, kuna õpetaja peab jõudma kõigiga tegeleda, kui nad kooli tulevad. Vahetunnid kestavad pool tundi ja kindlasti ei ole need niisama olemiseks, vaid põnevalt sisustatud. Tulevikukoolis toimuvad ka ekskursioonid ja mitte tavaliste bussidega, millega meie praegu sõidame vaid hõljuvate ussidega. Nii on neil võimalus Eestist kaugemale ka minna

Kirjandus → Kirjandus
9 allalaadimist
thumbnail
1
docx

J.W.Goethe

JOHANN WOLFGANG VON GOETHE 1749-1832. Isa oli jurist, Keisri nõunik, sai hea hariduse, esmalt koduõpe, ka tema oma isa õpetas, 16 aastaselt läks Leibzigi Ülikooli ja asus seal õppima õigusteadust, johann oli laialdaste huvidega, teda huvitas ka kirjandus, füüsika loodusteadused botaanika. Haigestus, tervenes aga ei läinud Leibzigi tagasi vaid Strassbourgi ülikooli, kus lõpetas edukalt õigusteaduse kursuse. Tutvus Herderiga ja mõjutas teda (Seisukoht: üksi rahvakultuur pole teisest parem jne). Neist said sõbrad, Goethe leidis enda jaoks Shakespeare'i

Kirjandus → Kirjandus
28 allalaadimist
thumbnail
24
pptx

Kultuur Vene ajal

 Kuigi Läänemereprovintsid olid Vene impeeriumi arenenumaid piirkondi, ei olnud Baltikumi kultuuriline tase siiski väga kõrge, kuna Põhjasõda mõjus väga laastavalt nii majandusele, kui vaimuelule. Rahvaharidus  Hariduse areng vaevaline.  Koole oli vähe.  Õpetajaks oli enamasti kiriku köster.  Kool asus enamasti mõnes taluhoones ning tegutses vaid talvekuudel.  1739 koolikohustuse algus.  1765 koolipatent  Kool igasse suuremasse mõisasse  Koduõpe.  18. saj lõpp: u 60% talupoegadest kirjaoskajad. Eestikeelne kirjavara  1739 Anton Thor Helle eestikeelne Piibel.  Ühtse eesti kirjakeele kujunemine põhjaeesti murdel.  Talurahvakalendrid.  Õpetliku sisuga juturaamatud. Usuelu, piibel Ka pärast Põhjasõda jäi vaimuelu luteri kiriku hooleks ja alustada tuli rasketes tingimustes:  Paljud kogudused olid jäänud õpetajateta.  Lõppenud oli teoloogilise hariduse andmine kodumaal (Tartu ülikooli katkemine).

Kultuur-Kunst → Kultuuriajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Goethe elulugu ja loomin

KIRJANDUS 03.09.09. Johann Wolfgang von Goethe (1749-1832) Elas 18. Saj. Isa oli jurist, kohaliku keisri n]unik, maj kindlustatud, sai hea hariduse (hea koduõpe, isa õpetas). 16.a läks Leipzig'i ülikooli ja õppis seal JUURAT (isa). Oli laialdaste huvidega: huv kirjanuds, füüsika, loodusteadused(botaanika). Haigestus ja jäi ülikool lõpetamata. Tervenes aasta kodus ja läks Strasbourgh'i ülikooli, kus lõpetas edukalt igusteaduste kursuse. Seal tutvus ta HERDERiga, kes oli sakslane, uuris rahvaluulet (`'Torm ja tung'') ja kõik rahvad on oma rahvaluulelt erinevad. Seda mõttekäiku vahetas ta oma sõbra GOETHEga.

Kirjandus → Kirjandus
39 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Eesti Vene tsaaririigi koosseisus 18.sajandil

aastal kehtestatud koolikorralduskava alusel kehtis koolikohustus vaid neile 7- 12-aastastele lastele, kellel pastori arvates polnud kodus võimalik lugemist selgeks saada. Kuna oli raskusi laste kooli saatmisega ning õppetingimused rehetubades olid kehvad, nähti koolikohustust kui raskendavat koormat. 1765. aastast hakati rajama rahvakoole kõikidesse suurematesse mõisatesse, kuid kui lapsel oli võimalik kodus lugemine selgeks saada, oli võimalik koolikohustusest vabaneda, mistõttu jäi koduõpe mõneks ajaks märkimisväärselt tähtsale kohale. 18. lõpul oskas enam kui pool talurahvastikust lugeda, kuid kirjutamisoskus jäi siiski võrdlemisi haruldaseks.

Ajalugu → Ajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Vana-Kreeka. Kordamiseks

Vana-Kreeka. Kordamiseks 1. Kreeka geograafiline asend ja kaart 2. Orjade olukord - Kreeka polistes oli orjandus tavaline asi, kõige rohkem oli orjadest barbareid. Orjad tegid tavaliselt kõige mustemaid töid, orjade tapmise eest ei karistatud. Nad jäid ühiskonnast väljapoole. Spartas alistatud masseenlastest ja ka osast Lakoonika pärisrahvast said aga heloodid ­ spartiaatide maaorjad. Ateenas aga oli orjandus keelatud. 3. Mõisted a) Polis ­ Vana-Kreeka linnriik, mis koosnes kesksest asulast ja selle lähiümbrusest b) Heloot ­ spartiaatide ori, Messeenia alistatud elanikkond c) Demokraatia ­ valitsusvorm; rahvavalitsus d) Pedagoog ­ laste juhataja, kes õpetas rikkamate perekondade lapsi (koduõpe). e) Barbar ­ võõramaalane, kes kõneles tundmatut keelt f) Ateena Mereliit ­ mereliit, mis tekkis Pärsia sõdade ajal, kuhu kuulusid ka ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Vaatluspraktika teine kodutöö

väljaarvamise tingimused ja korra kehtestab haridus- ja teadusminister. § 52. Ühe õpilase õpetamisele keskendatud õpe (1) Õpilasele, kes terviseseisundist tulenevalt vajab koolis pidevat jälgimist või abistamist, rakendatakse nõustamiskomisjoni soovitusel ning õpilase või piiratud teovõimega õpilase puhul vanema nõusolekul ühe õpilase õpetamisele keskendatud õpet. § 53. Terviseseisundist tulenev koduõpe ja haiglaõpe (1) Koduõpe on õppe korraldamine õpilase kodus või muus õpilasega või piiratud teovõimega õpilase vanemaga kokkulepitud kohas väljaspool kooli ruume. Haridusliku erivajadusega õpilasele rakendatakse koduõpet tulenevalt tema terviseseisundist. § 54. Lisaõpe põhikooli lihtsustatud riikliku õppekava järgi lõpetanutele (1) Kooli pidaja otsusel võib põhikoolis pakkuda lisaõpet lihtsustatud riikliku õppekava järgi

Kategooriata → Vaatluspraktika
50 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kuidas on ühiskond võtnud enda kanda perekonna ülesanded

kasutatakse ära maksimaalselt. Lapsi ei pea aga tüüpilisest peremudelist välja kiskuma, et näha ühiskonna osalust nende elus. Riik tagab lastele põhihariduse ja nupukamatele ka võimaluse edasi õppida. See ei tähenda, et kodus võiks lapse harimise unarusse jätta. Kodust saadakse kooliminekuks vajalik teadmiste ja oskuste baas, mida hiljem on juba raske üles ehitada. Muidugi on ka kõrvalekaldeid normist. Leidub peresid, kus on taasavastatud koduõpe, kas siis pika koolitee tõttu või isiklikel kaalutlustel. Leidub ka teist äärmust, kus lapsevanemad jätavad oma võsukeste kasvatamise täielikult kooli hoolde. Selline suhtumine viib tihtilugu õpilase ja õpetaja vahelise konfliktini. Õpetaja soovib tegeleda vaid oma õppeaine edasiandmisega, mitte üksikute kasvandike korralekutsumisega, mis raiskab ülejäänud klassi aega. Koolis õpetatakse ka distsipliini ja autoriteedile kuuletumist, mis on hilisemas elus hädavajalik.

Eesti keel → Eesti keel
7 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Reformierakond

puudega inimeste takistusteta liikumist. Koolis peab olema kättesaadav tervislik toit. Paljulapselistele peredele tuleb maksta lisatoetust. Tervishoiupoliitikas tuleb tõsta inimeste teadlikkust. Erakond toetab üldisema pikaajalise terviseedendamise programmi loomist. Arstiabi peab olema kvaliteetne. Hariduspoliitikas riik ja omavalitsus tagavad igale soovijale tasuta alushariduse. Toetada tuleb ka alternatiivseid võimalusi: koduõpe, erakoolid ja -lasteaiad. Põhiharidus peab olema täiesti tasuta ja kodu ligidal. Muukeelsed koolid peavad tagama hea eesti keele oskuse. Keskkonnapoliitikas pooldatakse jäätmekäitluse reegleid, mis sunnivad käituma loodussõbralikult ja jäätmeid taaskasutama. Tarbimine tuleks maksustada sõltuvalt mõjust keskkonnale. Soosida tuleb keskkonnasõbralikke tehnoloogiaid. Riiklikul tasandil peavad Eestis toimima ühtsed ning üksnes riigieelarvest

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
89 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Haridusseadusandlus kui alus HEV õppurite õppe korraldamiseks.

vanem ning vajaduse kohaselt õpetajaid ja tugispetsialiste. § 22. Statsionaarne ja mittestatsionaarne õpe (4) Põhiharidust võivad mittestatsionaarses õppes omandada 17-aastased ja vanemad isikud. Nõustamiskomisjoni soovitusel võivad mittestatsionaarses õppes põhiharidust omandada ka koolikohustuslikud isikud, kelle puhul see on tingitud nende hariduslikust erivajadusest või muust põhjusest, mis raskendab hariduse omandamist statsionaarses õppes õppides. § 23. Koduõpe vanema taotlusel (1) Põhiharidust omandavat õpilast võib õpetada vanema taotlusel koduõppes. Vanema taotlusel koduõppe rakendamisel korraldab ja rahastab väljaspool kooli toimuva õppe osa vanem. (2) Koduõppe tingimused ja korra kehtestab haridus- ja teadusminister. Haridusliku erivajadusega õpilase õppekorralduse erisused § 46. Haridusliku erivajadusega õpilane (1) Haridusliku erivajadusega õpilane on õpilane, kelle andekus, õpiraskused, terviseseisund, puue,

Pedagoogika → Eripedagoogika
38 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Johann Wolfgang Goethe elu ja looming - konspekt

JOHANN WOLFGANG VON GOETHE (1749 ­ 1832) Isa oli jurist, nõunik. Majanduslikult kindlustatud pere, see võimaldas saada hea hariduse, esmalt koduõpe, isa õpetas. 16-aastaselt läks Lepzigisse ülikooli ja asus seal õppima juurat. Oli laialdaste huvidega, teda huvitas kirjandus, füüsika, loodusteadused. Ülikool jäi lõpetamata, ta haigestus, oli kodus ja ravis end. Tervenedes läks Strasbourg'i ülikooli edasi. Seal lõpetas edukalt õigusteaduse kursuse. Tutvus Herderiga ja sai sellest mõjutatud. Herderist ja Goethest said sõbrad ja H avaldas tunduvalt tema maailmapilti. Goethe leidis enda jaoks ka Shakespeare'i. Tegeles ülikoolipäevil luuletamisega, talle oli iseloomulik armastuse teema, nagu noortele meestele ikka. Goethel on olnud palju naisi, armumisi, kes teda on inspireerinud, elamused on teda õhutanud luuletama. Nooruspõlveluule ei ole nii tähendusrikas, aga märk oli ju...

Kirjandus → Kirjandus
53 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Eduard Vilde

Tallinn (Kadriorg) Töökäik: ajaleht ,,Virulane" 1883 1885 ajaleht Tartu ,,Postimees" 1886 1890 ajaleht ,,Virmalised" 1891 1901 Tallinna ja Riia saksakeelsete ajalehtede toimetuses päevalehe ,,Teataja" toimetuses 19011905 ,,Uudised" 1905 ,,Kaak" 1905 1917 ,,Uus ilm" 1905 1917 Estonia dramaturg diplomaat Kopenhaagenis Hariduskäik: alguses koduõpe Tallinna saksa elementaar ja kreiskool Keelteoskus: saksa keel eesti keel vene keel soome keel Abikaasad: A.Kronhau Linda Jürmann Huvialad: näitlemine LOOMING NALJAJUTTUDE KOGUD ,,Tallinna saladused" ,,Kus sandid saia söövad" ,,Naer on terviseks" ,,Kõtistamise kõrred" Need jutukogumikud tõid talle Nalja Vilde hüüdnime. REALISM

Kirjandus → Kirjandus
287 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Ajalugu- Muinas- ja keskaeg

- kahvausund: ristiusk+muinasusund+pühakud, paganlikud kombed ja pühapaigad; põletamatused 13.s kaovad. 15 s kristlikud nimed, 16.s nimetatakse talupoegi veel VASTRISTITUTEKS. Katsed vaimulikkonna haridustaseme tõstmiseks. - Johannes IV Kievel- kirikuõpetaja, üritab muuta preestrite haritust. + eesti keel. teenistus ladina keele. Hariduse tase keskajal Eestis. - Hariduse tase oli madal, sest ei olnud häid koole ja puudus õpetajaid. Raha ei olnud õppimiseks, rikastel koduõpe. kloostrite piires olid koolid, talupojad kirjaoskamatud. Miks ei jõutud maal koolide rajamiseni? - maal ei olnud koole, sest raha ei olnud ja ei olnud õpetajaid. keegi ei olnud sellest huvitatud. haridust saadi kirikust, ei olnud eesti keelset haridust. Reformatsioon Vana-Liivimaa koolides. - saksakeelne õpetus, vähem usuaineid, toimus linnakoolides B.Russow. - pühavaimukirikuõpetaja, eestlane, liivimaa provintsi kroonika kirjutaja Vana-Liivimaa ajalukku läinud W.von Plettenberg

Ajalugu → Ajalugu
88 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kreeta ja Mükeene kultuur

osaleda kõik kodanikud. Koosolekute vahepeal korraldas riigielu pealtvaatajate kohad lähevad aste astmelt kõrgemale. 500-liikmeline nõukogu ja riigiametnikud 10 strateegi, 6000 Kreeka kooliharidust. Hariduse eest hoolitsesid linnriigid, kohtunikku. Kodanike hulka ei kuulunud: naised, orjad, Ateenas alustati poiste harimisega 7.aastaselt, rikkamates võõramaalased. Orjanduslik ühiskond. peredes oli koduõpe, pedagoogi käe all,vaesemad pered saatsid Sparta polis: Asub Lõuna-Kreekas. Elanikud jagunesid pojad kooli, kus õpetati lugemist ja kirjutamist, muusikat ning kolmeks: 1) spartiaadid(tavakodanikkond) 2) perioidid luuletamist. Jõukamad jätkasid sofisti käe all, haridus puudutas (Lakoonika asukad,vabad ja poliitiliste õigustega.) 3) heloodid ainult poisse. Spartas said tüdrukud ka kehalistes treeningutes (spartiaatide maaorjad

Ajalugu → Ajalugu
48 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Ajaloo 11. klassi kordamisküsimused - Kreeta, Kreeka ja Mükeene

vaatajatele näitemäng ei meeldinud siis loobiti neid toidu või kividega. (tänapäeva teater- ei loobita toiduga, ei kanta maske ega koturne, toimuvad etendused vabas õhus, lava asub ees keskel ja pealtvaatajate kohad lähevad aste astmelt kõrgemale.) 13.Iseloomusta Kreeka kooliharidust. V:Hariduse eest hoolitsesid linnriigid, Ateenas alustati poiste harimisega 7.aastaselt, rikkamates peredes oli koduõpe, pedagoogi käe all,vaesemad pered saatsid pojad kooli kus õpetati lugemist ja kirjutamist, muusikat ning luuletamist. Jõukamad jätkasid sofisti käe all, haridus puudutas ainult poisse, Spartas said tüdrukud ka kehalistes treeningutes käia, muidu õppisid kodus kõike emalt. 14.Nimeta 6 Kreeka filosoofi ja nende põhimõtted. V:1) Thales ­ Maailm on tekkinud veest ja ujub vee peal. 2) Anaximandros ­ filosoof, kes seletas maailma abstraktse mõiste alusel.

Ajalugu → Ajalugu
28 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Mina erivajadusliku erivajadusega õpilase õpetajana

tasuta. On olemas kümneid võimalusi, kuidas haridusliku erivajadusega last toetada ja aidata. Moodustada tugigrupid, kuhu kuuluvad näiteks direktor, logopeed, psühholoog, sotsiaalpedagoog ja ka kooliarst. Koostatakse tegevusplaan, mille toimimist jälgitakse ja vajadusel korrigeeritakse. Samuti psühholoogiline abi õpiraskustega lastele; sotsiaalpedagoogiline nõustamine; logopeediline abi; meditsiiniline abi kroonilisi haigusi põdevatele lastele; parandusõpe; koduõpe lastele, kellel ei ole võimalik haiguse tõttu koolis käia. Samuti on võimalik koostada individuaalne õppekava, et luua lapsele tingimused tema võimetele vastavaks õppimiseks ja arenemiseks; pikapäevarühmad, mis kindlustab õpilasele abi ja toe õppetöövälise aja sisustamisel ning koduste õppeülesannete täitmisel. Kõige olulisem on aga pidev koostöö lapsevanemaga. Lapsevanemaid kaasatakse vajadusel tugigrupi töösse

Pedagoogika → Erivajadustega õppija
124 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Valgustussajand 18.saj

Valgustussajand 18.saj 1.Küsimus. a) Joomist, talupoeg ei suutnud haigusi ravida, talupojad ei võtnud vastu uuendusi (harimatud) b) Üritasid neid tervise koha pealt aidata, maad õpetasid paremini kasutama ja harima (saaks rohkem ja mitmekesisemat saaki), rääkisid rehielamute kahjulikkusest mitte väga edukas 2. Koduõpe, traditsiooniks välja kujunenud 3. Kultuurisündmus/-tegelane Tähtsuse põhjendus Piibli I tiraaz eestikeelse trükiga /A.T Mõjutas eestikeelse kirjakeele arengut Helle 1739 G.Eisenv. Sewarzenberg Õhutas talupoegi võtma kasutusele uuendusi Propageeris koolide asutamist ja levitas tervishoiu- ja

Ajalugu → Ajalugu
20 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Byron, Goethe, Puškin

Johann Wolfgang von Goethe Pärit Frankfurdist. Isa oli jurist ja rikas. See võimaldas tal saada hea hariduse. Esmalt koduõpe. 16- aastaselt läks ta Leipzigi ülikooli ja asus seal õppima juurat. Teda huvitasid kirjandus, füüsika, loodusteadused, botaanika. Ülikool jäi lõpetamata, sest ta haigestus. Ta oli ligi aasta aega kodus seetõttu. Edasi läks Strasbourgi ülikooli. Seal lõpetas õigusteaduse kursuse. Teda mõjutas Herder ja rahvaluule. Leidis enda jaoks Shakespeare'i. Ta keskendus põhiliselt armastusele. Tal on olnud palju armumisi, mis teda inspireerivad luuletama. Rõhutab tunnetuslikku poolt.

Kirjandus → Kirjandus
12 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Majandussotsioloogia tekstid 6-10

maskide vastu, kuna inimestel on kõrini saanud piirangutest. Tahetakse lihtalt jätkata oma tavalist elu, käija normaalselt poes ning sõita ühistranspordis ja naasta tööle. Järjest enam näen ka artikleid, et maski kandmine on inimõiguste vastu ning inimesed kahtlustavad vandeteooriaid. Samas ma ise ei näe, et see seis oleks nii hull. Võibolla sellepärast, et ma ise ei ole sellest nii väga mõjutatud. Töökohast ma ilma ei ole jäänud, kuna ei tööta kuskil ning koduõpe meeldib mulle väga. Kuna naised on alati olnud need, kes hoolitsevad pereliikmete eest, siis näiteks pandeemia ajal pole naisteadlastel olnud aeg, et teha uuringuid ning avalikustada artikleid. Meestel on olnud selleks rohkem aega. Tekstist tuli ka välja see, et töö kaotamine mõjutab naisi palju rohkem kui mehi. Kindlasti kannatavad ka mehed, kuid ka Eesti näitel on pigem näha et just peamiselt naised kaotavad töö

Majandus → Majandussotsioloogia
3 allalaadimist
thumbnail
7
rtf

Eesti keskajal

usuvagadust, alandlikkust, kõlblust, sotsiaalset võrdsust ja vendlust · ratsionalism - 18.saj. moevool haritlaste seas, mis rõhutas rahva hariduse ja teadmiste tähtsust ja kritiseeris valitseva ühiskonna korraldust · 1731.a. - koolikohustusnõue 7-12.a. lastele Liivimaa kubermangus, Haridus oli tähtis, et saadaks usualased teadmised(Katekismuse tundmine, kirikulaulude laulmine ja piibli lugemine) · koolikohustuse alternatiiv - koduõpe - kord aastas pidi kooliõppel lapsed kirikuõpetajale oma teadmised ette kandma · 1765.a. - Liivimaa maapäev võttis vastu uue koolikohustusnõude, mille järgi pidi iga suurema mõisa omanik rajama kooli · 18.saj. teisel poolel hakati välja andma eestikeelset ilmalikku kirjandust(maarahva kalendrid, ilmaennustused) · F.G. Aurelius - jutu- ja õpetusraamatu autor 18.sajandi lõpus · F.W.Willmann - muutis juturaamatud põnevaks

Ajalugu → Ajalugu
79 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Eesti koolisüsteem

Teine kooliaste: 4-6 klass, laste vanus 11-15 aastat3. Kolmas kooliaste: 7-9 klass, laste vanus kuni 17 aastat4. Neljas kooliaste ehk gümnaasium: 10-12 klass, laste vanus 16-19 aastat5. Pärast kolmandat kooliastet peab õpilane valima kas minna gümnaasiumisse või jätkata kooliteed kutsekoolis6. Eestis on kasutatavad õppevormid on: päevane õpe, õhtune õpe (nt täiskasvanute koolides), osa- ja täiskoormusega õpe, distantsõpe, eksternatuur, koduõpe. Huvikoolides jm võib olla ka teistsuguseid õppevorme.7 Koolikohustuslik on laps, kes jooksva aasta 1.oktoobriks saab seitsmeaastaseks. Õppimine on kohustuslik põhihariduse omandamiseni või 17-aastaseks saamiseni. Eestis on lubatud koolikohustust täita ka koduõppe vormis. Eesti riik ja kohalik omavalitsus tagavad orbudele ja vanemliku hoolitsuseta lastele võimaluse saada haridust koos ülalpidamise võimalusega. Keha, kõne, meele-ja vaimupuudega ning eriabi vajavatele

Ühiskond → Ühiskond
10 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Sotsiaaltöö kordamisküsimused

KAS SUHTLEMISEL ISEENDA JA KESKKONNAGA VÕI ÕPETAJATE ABIGA. INDIVIIDI JAOKS KULTUURI JA HARIDUSE MÕISTED KATTUVAD. 20.Haridus kui riiklik ja globaalne süsteem . Riigi tähelepanu peab olema haridussüsteemi sidususel, et see suudaks vastu tulla elukestva õppe nõudmistele, adekvaatselt reageerida tööturu vajadustele ja tagada teadus- ning arendustegevuse järjepidevus. Riik ja omavalitsus tagavad igale soovijale tasuta alushariduse. Toetada tuleb ka alternatiivseid võimalusi: koduõpe, erakoolid ja -lasteaiad. Põhiharidus kui kohustuslik haridusmiinimum peab olema tasuta ja kättesaadav võimalikult kodu lähedal. Põhiharidus peaks olema senisest enam diferentseeritud, et arvestada laste erinevaid eeldusi. Iga koolil peab olema riiklik koolitusluba. Täiend- ja ümberõppe võimalused tuleb muuta üldiselt kättesaadavaks. Reformierakond peab oluliseks e-õppe võimaluste avardamist elukestvas õppes.

Sotsioloogia → Sotsioloogia
37 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Vana-Rooma ajalugu

2. Võrrelge Vana-Kreeka ja Vana-Rooma geogr asendit,looduslikke tingimusi,rahvaid. KREEKA Sarnasused ROOMA Kõrged mäed-liiklus kreeka sees Paiknevad Üks mäestik- Apenniini, mäed madalamad,ei takista takistatud, liiklus meritsi, Vahemere Vahemeres, liiklust,liiklus maismaati, vahemere lääneosa,saari idaosa, saari rohkem,Ateena mäed, vähem: Korsika,Sardiinia, Sitsiilia. 1)Tiberi jõgi-selle keskuseks+Pireuse sadam, kreeklased mäestikud, ääres rajati Rooma ja Ostia sadam. 2)Po jõgi-suur ja tõid vilja kolooniatest sisse, kõrged sadamad, paljude lisajõgedega,soosib põlluharimist,teravilja mäed igalpool,Pärsia sõjad, etniliselt sõjad, saarte kasvatus. Kõrged Alpi mäed pidasid külma õhu ühtne. olemasolu, kinni,Puunia sõjad kartaagolastega(suurimad ...

Ajalugu → Ajalugu
199 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Vana-Rooma

Vana-Rooma. Vana-Kreekaks nimetatakse tsivilisatsiooni, mis tekkis umbes 2000 a eKr Balkani poolsaarel ja Kreeta saarel. See on mägine ja geograafiliselt väga liigendatud maa. Vana-Rooma riik tekkis 753 a eKr Rooma linnas ja levis peagi üle kogu Itaalia. KREEKA Sarnasused ROOMA Kõrged mäed-liiklus Paiknevad Vahemeres, Üks mäestik- Apenniini, mäed kreeka sees takistatud, liiklus mäed, mäestikud, madalamad,ei takista liiklust,liiklus maismaati, meritsi, Vahemere idaosa, sadamad, sõjad, saarte vahemere lääneosa,saari vähem: saari rohkem,Ateena olemasolu, kreeklased Korsika,Sardiinia, Sitsiilia. 1)Tiberi jõgi-selle keskuseks+Pireuse sadam, ääres rajati Rooma ja Ostia sadam. 2)Po jõgi- kreeklased tõid vilja ...

Ajalugu → Ajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Vaatluspraktika

On võimalik saada ühe lisa õppeaasata. Pärast kooli võivad kutseharidust saada ja tööle minna. Koolis on olemas ka lasteaed, kus kävad 3 last. 2 neist elavad kooli õpilaskodus ja 1 käib kodus iga päev. Koolis lapsed saavad erinevad teraapiad näiteks muusikateraapia. Koolis lapsed käivad ujumas. Toetussüsteem Porkuni koolis: Individuaalne õppekava Õppiabigruppid õpirakustega õpilastele Kõneravi Pikapäevarühmad Koduõpe Väikeklassid Õpilaskodu 20 õpilast kogu koolist käivad iga päev koju. Kool pakub ka koolibussi, kus on 17 kohti. Koolis töötab 3 logopeedi, sotsiaalpedagoog, on ka füsioteraapia ja peab olema veel psühholoog aga hetkel ei ole. Koolis töötavad õpetajate abid. Kui on vaja kasvatajal on ka abi. On olemas muidugi ka õpetajad, koristajad, kokad jne. Lapsed elavad õpilaskodus ainult tööpäevadel ja reedel lähevad koju

Sotsioloogia → Sotsiaaltöö
126 allalaadimist
thumbnail
20
pdf

Suurbritannia eripedagoogilise sekkumise süsteem

inimestele: perekond, sugulased, sõbrad ja teised lapsega tegelevad spetsialistid. Kinnitatud heategevuslikud liikmed omavad juurdepääsu erinevatele liikmetele mõeldud hüvedele (näiteks soodushinnaga reisid ja sissepääs erinevatel üleriigilistel perepäevadel olevatele atraktsioonidele). Heategevuslikud liikmed võivad osaleda hääletamistel ja aruteludel, kus arutatakse erinevaid tegevusi (näiteks hääletada selles osas, kuidas heategevuslikke fonde kasutada). HEV laste koduõpe Kõik lapsevanemad peavad tagama oma lapsele hariduse omandamise võimaluse, mis vastaks nende ealistele vajadustele, oskustele ja võimetele (Haridusakt, 1996, osa 7). Siiski lubab Suurbritannia seadus lapsi kodus õpetada, kui see vastab selleks ettenähtud tingimustele. Kuigi Suurbritannias on õppimine kohustuslik lastele vanuses 5-16, siis kooliskäimine ei ole kohustuslik. Lapsevanemal on õigus oma last kodus õpetada, sõltumata sellest, kas lapsel on

Pedagoogika → Eripedagoogika
99 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Vene impeeriumi ajalugu 1721-1917

Hariduskorraldus ja õppeasutused Hariduse ja regulaarse kontseptsiooni seotus seisnes selles, et ka riigi kohustus oli rahvast hariduslikult edendada, valgustada. See jäi sisusliselt püsima kuni 20. sajandi alguseni. Vaatamata sellele kontseptsioonile ei suudetud riigi poolt 18. sajandil hariduse edendamisel midagi korda saata. Ei suudeta 18. sajandi jooksul rajada haridusasutuste võrku, mis toimib, kuni 19. sajandi alguseni jääb valdavaks haridust andvaks vormiks koduõpe, mis on eelkõige seotud aadli järeltuleva põlvkonna harimisega. Aadli kõrval on oluliseks sotsiaalseks rühmaks, kes haridusega rohkem kokku puutub, vaimulikkond. Vaimulike ettevalmistamisel oli haridusel määrav roll. Erineva tasendi sõjakoolid olid olulised hariduse andmisel. Kadetikorpused kujunevad õppeasutusteks, mis pakuvad süstemaatilist haridust. Suur hüpe oli 1755, kui tegevust alustas esimene ülikool Vene impeeriumis Moskva ülikool. Käivitumine oli raske

Ajalugu → Ajalugu
211 allalaadimist
thumbnail
23
docx

Pisuhändi kokkuvõte

Kopenhaagen, Tallinn (Kadriorg) T ö ökäik: ajaleht ,,Virulane" 1883 1885 ajaleht Tartu ,, Posti me es" 1886 1890 ajaleht ,,Vir malised" 1891 1901 Tallinna ja Riia saksakeelsete ajalehtede toi metuses päevalehe ,,Teataja" toim etuses 19011905 ,,Uudised" 1905 ,, Kaak" 1905 1917 ,,Uus ilm" 1905 1917 Estonia dramaturg diplo maat Kopenhaagenis Hariduskäik: alguses koduõpe Tallinna saksa ele m entaar ja kreiskool Ke elteoskus: saksa ke el e esti ke el vene ke el soo m e ke el Abikaasad: A.Kronhau Linda Jür mann Huvialad: näitle mine LOOMING NALJAJUTTUDE KOGUD ,,Tallinna saladused" ,, Kus sandid saia söövad" ,, Naer on terviseks" ,, K õtistamise kõrred" Need jutukogu mikud tõid talle Nalja Vilde hüüdni me.

Eesti keel → Eesti keel
86 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Kirjandus - Secunda

Secunda 1. Goethe (1749-1832) Goethe isa oli jurist, kohaniku keisri nõunik, järelikult oli ta majanduslikult kindlustatud perest. See võimaldas tal saada hea hariduse. Esmalt koduõpe, hiljem kooliharidus. 16-aastaselt läks Goethe Leipzigisse ülikooli. Ta asus õppima juurat. Ta oli laialdaste huvidega, lisaks õigusteadusele huvitas teda kirjandus, füüsika ja ka loodusteadused. Mingi aeg ta haigestus ja oli ligi aasta aega kodus. Pärast tervenemist läks ta edasi Strasbourg'i ülikooli. Seal lõpetas ta õigusteaduse kursuse, aga oluline on see, et seal mõjutas teda Herder. Neist said sõbrad. Goethe leidis enda jaoks ka Shakespeare'i.

Kirjandus → Kirjandus
10 allalaadimist
thumbnail
83
doc

Eesti ajalugu

Ignatsi Jaak sai hiljem köstriks ja koolmeistriks ja õpetas elu lõpuni talupoegi pälvides koguduse heakskiidu. Esimese naisega oli tal kaks last, teise naise Liisaga oli vähemalt seitse last, kes kõik olid õpetatud targemad lapsed. + 1687 Liivimaa maapäeva otsus igasse kihelkonda kool. Mõisaomanikud aga kõik ei tahtnud talurahva eest raha maksta + Koduõpe ­ emad õpetasid vokki kedrates talvel Kõrgem haridus + Levis uus mõttevool ­ humanism, mis rõhutas teadus ja hariduse tähtsust. + Johan Skytte ­ Gustav II Adolfi õpetaja 1630 Tartu, gümnaasium 1631 Tallinna gümnaasium (praegune Gustav Adolfi Gümnaasium) 15.10.1632 Academia Gustaviana 1656 Tallinna, 1690 taasavati, 1699-1710.aastatel asus ülikool Pärnus

Ajalugu → Ajalugu
125 allalaadimist
thumbnail
52
pdf

Erivajadustega laste psühholoogia eksamiküsimused

- Meditsiin: diagnoosile vastav ravi (ravimid, operatsioon, kliiniline psühholoog), selle ravi eest õpetaja ei vastuta, õpetaja saab jälgida ravi mõju lapsele - Sotsiaalhoolekanne: isiklik rehabilitatsiooniplaan( võib haarata meditsiinilist, hariduslikku kui sotsiaalset sekkumist), tugiisiku teenus - Haridus: kodukoha lasteaed/kool, individuaalne arendus- või õppekava, erirühm/eriklass tavalasteaias või -koolis või erilasteaias või - koolis, koduõpe Tavakeskkonda kohandatakse võimalikult lapse vajaduste järgi, kui sellest ei piisa, siis järgneb eriõpe. Erivajadustega laste psühholoogia alused, TÜ, kevad 2018, lector Kaili Palts. . Konspekt :Anne-Ly Gross-Mitt 50 Eriõpetus varajases eas ­ selleks et laps sobituks hiljem eakaaslaste hulka. Õppimine saab toimuda tänu psüühilistele protsessidele. Jõukohane õpetamine ­ veidi pingutamist ja uue omandamine, peab olema lapsele jõukohane. Tavalapse puhul saab

Pedagoogika → Eripedagoogika
276 allalaadimist
thumbnail
37
docx

Eesti ajaloo kokkuvõte 10.-12. klassini.

I Muinasaeg Mõisted: esiaeg e muinasaeg ­ ajajärk esimeste inimeste saabumisest kuni muistse vabaduse kaotuseni 13. sajandi alguses arheoloogiline kultuur ­ ühelaadsete leidudega muististe rühm 1.1 Kiviaeg inimasustuse tulek Eestisse sai võimalikuks u 8000 a eKr, kui Balti jääpaisjärv murdis läbi Mesoliitikum e keskmine kiviaeg u 7500 ­ 3300 a eKr: esimesed inimesed saabusid Eestisse u 7500 a eKr ­ kunda kultuuri rahvas (umbes tuhat inimest); esimesed leiukohad olid Kunda Lammasmägi ja Pulli Pärnu lähedal; iseloomulik Lammasmäele: eluviisilt kütid ja kalastajad, elamuks püstkoda, tööriistad olid kivist, sarvest ja luust, arvatavasti päritolult europiidid Neoliitikum e noorem kiviaeg u 3300 ­ 1500 a eKr: u 3300 a eKr saabusid soomeugrilased ja nendega koos kammkeraamika kultuur; leiukohad: Akali, Kullamaa, Valma; leidude hulgas on palju luust ja merevaigust ripatseid; iseloomulik: eluviisilt kütid kalastajad, elamuks püstkod...

Ajalugu → Eesti ajalugu
122 allalaadimist
thumbnail
109
doc

Rehabilitatsiooni portfoolio kokkuvõte

· Kaasava hariduse põhimõtted ­ kõikidel peab olema võimalik omandada võimetekohane haridus! MEETMED: · alushariduses ­ sobitusrühmad erivajadusega lastele, erirühmad ja erilasteaiad - (nt kuulmis- või nägemispuudega lastele, liitpudega lastele, arenguhäiretega lastele) ­ KOOLIEELSE LASTEASUTUSE SEADUS. · Põhikool- ja gümnaasium: õpiabi, IÕK, lihtsustatud õppekava või eriklassid, ühele lapsele keskendunud õpe, koduõpe, erialaspetsialistide abi ja nõustamine jpm ­ PÕHIKOOLI- ja GÜMNAASIUMISEADUS. · Kutseõpe: toetusmeetmed, lihtsustatud ainekavad, tugiteenused koolis ­ KUTSEÕPPEASUTUSTE SEADUS, Haridus- ja Teadusministri määrus "Erivajadusega isikute kutseõppeasutuses õppimise tingimused ja kord" · Kõrgharidus: Primus programmi toetused, HTM. · Koordineerib Haridus- ja Teadusministeerium Psühhosotsiaalne rehabilitatsioon:

Meditsiin → Rehabilitatsiooni teooriad,...
229 allalaadimist
thumbnail
62
docx

Kirjanduse lõppueksami materjalid

voolude ja maailmatunnetuste kogemusi. Eesti taasiseseisvumise järel sai postmodernism nõukogude kultuurikammitsaist vabanenud ühiskonnas moeideoloogiaks eesti kunsti- ja kultuurimaastikul. 4. ,,Sügisballi" analüüs Pilet 12 1. J.W.von Goethe elu ja looming Goethe (1759-1832) Pärit Saksamaalt Frankfurdist. Majanduslikult kindlustatud perest hea haridus. Koduõpe, kusjuures isa oli see, kes teda õpetas. 16-aastaselt läks ta ülikooli juurat õppima (nagu isa). Teda huvitas kirjandus, loodusteadused, botaanika jne. Aga ta jäi haigeks, ei läinud enam vanasse ülikooli, vaid Strasbourgi, kus lõpetaski õigusteaduskonna. Teda mõjutas Herder (uuris rahvaluulet: ükski kultuur pole teisest halvem, iga rahva eripära on tema luules). Neist said sõbrad. Goethe leidis enda jaoks ka Shakespeare´i. Ta tegeles luuletamisega

Kirjandus → Kirjandus
92 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun