Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"giulio" - 54 õppematerjali

thumbnail
2
odt

El greco

Tema maalides avaldub see pärand, mille hispaanlaste hinge olid jätnud katoliku kirik ja ähvardav inkvisitsioon. (päritlus, kohtumenetlus, kus puuduvad vaidlevad pooled ja kohtumõistjad päritlevad kaebealust süü kindlakstegemiseks; katoliku kiriku ketserlusvastane organ) Oma elu jooksul sai ta õppida mitmete kuulsate ja andekate kuntsnike,skulptorite ja arhidektide käe all. Nt: Palazzo Farense, Fluvio Orsini, Giorgio Giulio Clovio jpt. El Greco joonistatud pilt Giorgio Giulio Cloviost (ressanssi aja kuntsnik, pärit Horvaatiast).en Tema perekond. El Greco isa, Georgios Theotokopoulos oli kaupmees ja maksukoguja. El Greco ema ja esimese naise kohta ei ole praktiliselt idagi teada. Teada on, et ta esimene naine oli kreeklanna. El Greco

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
13 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Metropolitani ooperiteater.

Ooperiteatri avaetenduseks oli Charles Gounodi teos ,, Faust'' , peaosas oli rootsi sopran Christina Nilsson. Avahooajal esitati kõik ooperid itaalia keeles, kaasaarvatud ka need, mis olid originaalselt kirjutatud prantsuse või saksa keeles. Ooperi Kuldajastul ( 19.sajandi keskpaik lõpp ) juhtis teatrit Maurice Grau. 1898. aastal võtsid Metropolitani ooperiteatri lauljad ja muusikud ette kuuenädalase tuuri, läbides suuremad Ameerika linnad. Aastatel 1908 1935 juhtis ooperiteatrit Giulio GattiCasazza. Tema autoriteetsed organiseerimisoskused ja väljapaistvad osatäitjad tõid Metropolitani teatri kauakestvasse Hõbeaega. Praegune ooperiteater on moderniseeritud, paljudest etendustest on kadunud ehedus, sest vanaaegsed kostüümid, lavakaunistused, tehnika jne on asendatud moodsamatega. Metropolitani ooperiteatris loodi ooperiga samaaegselt jooksvad tiitrid, neid kutsutakse ,, Met Titles ''. Nende loojaks oli Joseph Volpe, aastal 1995

Muusika → Muusika
5 allalaadimist
thumbnail
38
pptx

Futurism

★Kasutatakse matemaatilisi ning muusikasümboleid. Tüpograafia Futurism kunstis ★Futuristid taotlesid paljude rahutute muljete kujutamist, püüti kujutada liikumisillusiooni ★Hilisemas perioodis kujutasid kunstnikud kõike n-ö lenduri vaatepunktist Giacomo Balla & Uberto Boccioni Video futuristlikust kunstist Millisena nägid futuristid tulevikku? Autorid Giovanni Papini (1881-1956)- itaalia kirjanik ja luuletaja Umberto Boccioni (1882-1916)- itaalia kunstnik ja luuletaja Anton Giulio Bragaglia (1890-1960)- itaalia kunstnik ja fotograaf Futurism eestis Futurism Eestis levis kirjanduse kaudu eelkõige Venemaalt. ★Prosaist Albert Kivikas ★Luuletaja Erni Hiir ★Ohverdet konn Futurism muusikas ★ Futuristliku muusika tehnikamanifest Technical Manifesto of Futurist Music ★ näide muusikast täname kuulamast! Kasutatud materjalid https://en.wikipedia.org/wiki/Futurism https://futurism.com/ http://www.theartstory.org/movement-futurism.htm https://prezi

Kultuur-Kunst → Kultuuriajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Barokiajastu - ajalugu

Sajandi lõpust kuni 18. sajandi keskpaigani. Sõna tuleb portugali sõnast barocco, mis tähendab ebakorrapärast, lopergust pärlit. Muusikastiili nimetusena, milles pole enam hinnangut võeti mõiste kasutusele eelmisel sajandi vahetusel. Barokki on kõige lihtsam ajaliselt piiritleda aastatega 16001750. Algus aastatel oli stiilimurrak järsk väheste aastatega valmisid ajastule aluse pannud teosed. Loodi esimesed ooperid (15971600), 1600 esimene oratoorium ning 1601 avaldas Giulio Caccini esimese uues stiilis laulukogumiku. Täpset lõppu ajastule on keerulisem paika panna, sest 1750. aastal lahkus siit ilmast Bach ja mõni aasta hiljem lõpetas tegevuse ka Händel. Viimaste barokiajastu suurmeistrite lahkumine lubab piiri tõmmata 18. sajandi keskele, aga nende stiil polnud enam sugugi iseloomulik , sest juba 1730. aasta paiku hakkas kärmelt arenema klassitsistlik stiil. 1600

Ajalugu → Ajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
4
rtf

Itaalia rahvatantsud

Autor 18. sajandil nimi Tarantella ei kuvata illustratsioonid ja reisijate kontodel Lõuna-Itaalias. Kui saksa kirjanik Goethe kirjeldab Tarantella mis ta nägi läbi Napoli ajal oma reisi Itaaliasse 1786- 1787, näib, nagu tants ainult naistele, kaks tüdrukut tantsima kastanjetid kaasas kolmandik tamburiin.Samuti esinevad illustratsioonid ja tekstid on Saltarello nagu maamees tants Romagna Kesk-Itaalias.Mõned tuntud 20. sajandi itaalia rahvatants teadlased Anton Giulio Bragaglia, Diego Carpitella, Antonio Cornoldi, Bianca Maria Galanti, Giorgio Nataletti, Placida Staro ja Paolo Toschi. Huvi säilitada ja edendada rahvakunsti, muusika ja tantsu vahel Itaalia-ameeriklased ja pühendumist ja juhtimisel Elba Farabegoli Gurzau viinud teket Itaalia Rahvakunsti Federation of America mai 1979 rühma sponsorid aastakonverents ja avaldas uudiskirja Tradizioni , alates 1980.

Kultuur-Kunst → Kultuur
4 allalaadimist
thumbnail
3
docx

BAROKKOOPER JA UUE STIILI KUJUNEMINE

See kuulus kõikvõimalikke vokaal- ja instrumentaalkoosseisude juurde. *Loetle ooperi eelkäijaid a) liturgiline draama b) passioonid c) intermeediumid d) müsteeriumid e) õukonnaetendused f) vanakreeka tragöödia *Kuidas on Firenze "Camerata" seotud ooperi sünniga? Ooperi idee sündis Firenze Cameratas, vanakreeka kultuurist huvitatud haritlaste ringis. 1590. aastatel tegutsesid selles luuletaja Ottavio Rinuccini, kellest sai esimeste ooperilibretode autor, ning lauljad Jacopo Peri ja Giulio Caccini, kes lõid Firenzes esimeste ooperite muusika. Nende põhiidee oli panna muusikaline deklamatsioon draama teenistusse viimase emotsionaalse mõju suurendamiseks. *Nimeta esimesi barokkoopereid ja nende autoreid. Claudio Monteverdi ­ "Orpheus" Jacopo Peri ­ "Eurydike" Heinrich Schütz ­ "Daphne" *Kirjuta lühikokkuvõte Claudio Monteverdi panusest ooperi arengusse. (Lk 173- 174) Helikeel...Temaatika..., Olulisemad ooperid...

Muusika → Muusikaajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Palazzod, alberti

Püha Andrea kirik on vararenessansi arhitekti Leon Battista Alberti looming. Transepti ehitati aastatel 1472-1494, koor lisandus aastal 1600 ning kiriku kuppel aastal 1782. Fassaad on tehtud valgest marmorist, klassikalise templi stiilis. Selle kõrval seisab punasest tellisest gooti torn. Interjöör võlub oma effektsusega. Esimeses kabelis asub Mantegena haud tema pronksist büstiga ning viimases kabelis on freskod, mille autoriks on Giulio Romano. Püha Andrea kiriku fassaad. Kiriku interjöör. 3 Leon Battista Alberti oli üks renessansi rajajaid, lineaarperspektiivi looja. Alberti elas aastatel 1404-1472. Ta oli itaallane ning tänapäeval kohtab teda iseloomustavat väljendit ,,universaalne mees" vararenessansist. See tulenes sellest, et ta tegeles arhitektuuriga, maalimisega, skulptuuriga ja kirjutamisega

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Giacomo Puccini

rivaal Pietro Mascagni. 1883 lõpetas Puccini Milano konservatooriumi, lõputööks komponeeris ta "Sümfoonilise capriccio" ("Capriccio sinfonico"), millel oli suur edu. Oma õpetaja Ponchielli soovitusel osales ka esimesel muusikirjastaja Sonzogno poolt korraldatud konkursil, kuid tema esimene ooper "Le villi" jäi seal täiesti tähelepanuta. Tänu oma mitmete mõjukate sõprade abile lavastati "Le villi" Milanos Dal Verme teatris 1884 aastal, selle lavastusega äratas Puccini Giulio Ricordi, Itaalia suurima muusikakirjastaja huvi. Samal perioodil sai Puccini tuttavaks oma tulevase abikaasa Elvira Bonturiga, kes oli abielus ühega tema õpingukaaslastest. Kooselu naisega vääriks Puccini eluloos omaette peatükki, sest kuigi see ühendus kestis kogu elu, ei olnud kodune õhkkond kaugeltki rahulik. Puccini abiellus nooruses imekauni tütarlapsega pärast tema esimese abikaasa Gemignani surma 1904 aastal. Kohe pärast abiellumist sündis neil poeg

Muusika → Muusika
27 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Barokk

Iseloomulik oli rõhutatult tundeline kirglik väljenduslaad, mis kujunes varases ooperis, ent võeti kohe üle ka kirikumuusikas. Generaalbass ­ muusikat pidevalt saatev bassihääl, millele ehitatakse saateharmoonia; Ooperi eelkäijad: VanaRooma tragöödia, Liturgiline draama, Müsteerium, Moralitee, Intermeedium; Firenze ,,Camerata": Cameratas sündis ooperi idee, seal tegutsesid luuletaja Ottario Rinuccini, kellest sai esimeste ooperilibretode autor ning lauljad Jacopo Peri ja Giulio Caccini, kes lõid Firenzes esimeste ooperite muusika. Esimesi barokkoopereid: Jacopa Peri ,,Daphne" Claudio Monteverdi panus: Helikeel ­ kasutas suurt orkestrit, dünaamika oli kontrastne ja vahelduv, muusika oli väljendusrikas, kasutas muusikalisi kujundeid. Temaatika ­ ainestikku võttis põhiliselt antiikmütoloogiast, palju kujutatakse antiikkangelasi. Olulisemad ooperid ­ ,,Orphens", ,,Odysseuse kojutulek", ,,Poppea kroonimine"; bel canto ­ laulmisviis,

Muusika → Muusikaajalugu
65 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Hadrianuse mausoleum

rome-guide.it/english/monuments/monuments_santangelo.html ) 4. Lossi ülesehitus Loss on jagatud viieks korruseks. Esimesel korrusel on Rooma meistriteose looklev trepp. Teiselt korruselt võib leida hoiuruumid, kus kunagi hoiti õli ja vilja, kuid seal asusid ka vangikongid ajast, mil ehitist kasutati vanglana. Kolmas korrus ehk sõjaline korrus, koosneb kahest suurest siseõuest. Neljandal korrusel asusid võrratud paavsti eluruumid, mis olid kaunistatud freskomaalidega kunstnike Giulio Romano ja Perin del Vaga poolt. Viimasel korrusel avaneb suurepärane vaade linnale ehitise hiiglaslikult terrassilt. ( http://www.roma2000.it/zmusange.html ) Lisa 1 Keiser Hadrianus http://www.initaly.com/regions/latium/santangalb.htm (3.02.2010) Lisa 2 Hadrianuse mausoleum ehk Sant' Angelo loss http://www.initaly.com/regions/latium/santangalb.htm (28.12.2012) Kasutatud allikad http://www.rome-tour.co.uk/castel_sant_angelo.htm 28.12.2012 http://www.roma2000.it/zmusange.html 28

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Giovanni Boccaccio

Napoli osakonna juhiks ja Boccaccio määrati seal õpipoisiks, kus veetis ta 6 aastat ­ see aga talle ei meeldinud ja lõpuks sai ta minna õigusteadust õppima linnakooli. (kerime nüüd natuke aega kiiresti edasi) Vahepeal ta tekitas häid sidemeid erinevate kaasõpilastega (noh, täpselt nii nagu meie siin koolis teeme, et tulevikus paremini tööle saada), 1330-ndatel sai Boccacciost ka isa, sündis 2 ebaseaduslikku last: Mario ja Giulio. Boccaccio naasis Firenzesse 1341. Aasta algul, vältides katku sellel linnas, mis toimus eelneval aastal. 1343. Aastaks oli ta isa abiellunud juba uuesti ning varasemast abielust lapsed olid surnud. Sarnaselt isale sündis Boccacciol ka ebaseaduslik laps, Ravennas sündis Violante. Firenze kannatas 1348. Aastal Musta surma (katk) tõttu, mis leidis ka kajastamist hiljem ,,Dekameronis". Must surm tappis kolmandiku linna elanikest. Boccaccio enda sõnul ei

Kirjandus → Kirjandus
111 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Giovanni Boccaccio

õigusteadust õppida. Paistab, et Boccacciole meeldis õigusteadus rohkem kui pangandus, kuid ta õpingud andsid talle võimaluse õppida laiahaardeliselt ja moodustada häid sidemeid kaasõpilastega. Tema varasemateks mõjutajateks olid Paolo da Perugia, humanistid Barbato da Sulmona ja Giovanni Barrili ning teoloog Dionigi da San Sepolcro. 1330ndatel sai Boccacciost ka isa, sündis kaks ebaseaduslikku last: Mario ja Giulio. Napolis hakkas Boccaccio tegelema luulega. Selle perioodi tööde hulka kuuluvad: Filostrato, Teseida, Filocolo ja La caccia di Diana. Boccaccio naasis Firenzesse 1341. aasta algul, vältides katku selles linnas, mis toimus 1340 aastal. Ta isa naasis Firenzesse 1338. aastal, minnes pankrotti. Kuigi Boccaccio ei olnud oma naasmisega rahul jätkas ta oma tööd, kirjutas Comedia delle ninfe fiorentine (tuntud ka kui Ameto), segu proosast ja luulest, aastal 1341

Kirjandus → Kirjandus
45 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Polüestrid - konspekt

4. Eteeni polümeerimise tingimused: rõhk 1000-3000 atm ja temperatuur kuni 300 °C 5. Kõrgrõhu polüeteeni puudused: ahela hargnemisest tingitud polümeerse materjali pehmenemine ja tiheduse vähenemine. 6. Karl Ziegler (1898-1973) keemiaprofessor ja Saksamaa suurima tööstuskeemia uurimisasutuse direktor. Avastas, et alumiiniumiühendid nt trietüülalumiinum, polümeerivad eteeni. Giulio Natta (1903-1979) mitme Itaalia ülikooli professor, Milano Tehnikaülikooli tööstuskeemia osakonna juhataja ja polümeeritööstuse konsultant. Avastas stereoregulaarse polümerisatsiooni ­ isotaktilised ja sündiotaktilised polümeerid. 7. Katalüsaator - Katalüsaator on aine, mis muudab reaktsiooni kiirust, kuid vabaneb pärast reaktsiooni lõppu endises koguses. 8. Polümeeride tootmiseks kasutatakse Ziegler-Natta katalüsaatoreid. Kujutavad endast

Keemia → Keemia
268 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Barokkooper

See kuulus kõikvõimalikke vokaal- ja instrumentaalkoosseisude juurde. Loetle ooperi eelkäijaid - a) liturgiline draama b) passioonid c) intermeediumid d) müsteeriumid e) õukonnaetendused f) vanakreeka tragöödia Kuidas on Firenze "Camerata" seotud ooperi sünniga? - Ooperi idee sündis Firenze Cameratas, vanakreeka kultuurist huvitatud haritlaste ringis. 1590. aastatel tegutsesid selles luuletaja Ottavio Rinuccini, kellest sai esimeste ooperilibretode autor, ning lauljad Jacopo Peri ja Giulio Caccini, kes lõid Firenzes esimeste ooperite muusika. Nende põhiidee oli panna muusikaline deklamatsioon draama teenistusse viimase emotsionaalse mõju suurendamiseks. Nimeta esimesi barokkoopereid ja nende autoreid - Claudio Monteverdi – “Orpheus” Jacopo Peri – “Eurydike” Heinrich Schütz – “Daphne” Kirjuta lühikokkuvõte Claudio Monteverdi panusest ooperi arengusse. (Lk 173-174)- Tema muusika märkis üleminekut Barokk stiilile, ta

Muusika → Muusikaajalugu
31 allalaadimist
thumbnail
2
docx

"Õhtu ilu" retsensioon

Bartholdy oli samuti Saksamaalt pärit. Neljandaks sai kuulda harfil esitatud G.B.Pescetti teost ,,Andante". Pescetti oli Itaalias sündinud organist ja helilooja. Viiendana kuulasin M.Sinki ,,Süda on püha paik". Marje Sink oli üks viljakamaid Eesti vokaalmuusika loojaid. Tema laulude üldarv ülatub tuhandeteni. Järgmised kolm teost olid G.Caccini ,,Amarilli mia bella", F.Schuberti ,,Serenaad" kogumikust ,,Luigelaul" ja G.F.Händeli aaria ,,Ombra mai fù" ooperist ,,Xerxes". Giulio Caccini oli Itaalia päristoluga helilooja, õpetaja, laulja, pillimängija ja kirjanik. Ta oli üks ooperi rajajatest. Üheksas lugu kanti ette vaid harfil ja see oli C.Debussy ,,Arabesk". Claude Debussy oli prantsuse helilooja, keda peetakse impressionismi alusepanijaks muusikas ja üheks esimeseks modernistlikuks heliloojaks. Kümnendana esitati M.-A.Charpentier'i ,,Panis angelicus". Marc-Antoine Charpentier oli barokiajastu prantsuse helilooja, kes kirjutas tuntud teoseid erinevatest

Muusika → Muusika
2 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Barokk

Klaviirimuusika Klavikord, klavessiin- kõik klahvpillid erandiks vaid suure oreli materjal. Alusepanijaks oli organist Girolamo Frescobaldi Barokkmuusika Prantsusmaal Materjal on pärit hilisbarokist 18.sajandi algusest. Erineb Itaalia omast, kuid kujunemise eeldused on Itaaliaga sarnased. Pikka aega kujundasid Prantsuse õukonda itaallased. Katriina Medici, Maria di Medici- tema kutsus Prantsusmaale Itaalia lauljaid ja muusikuid. Nende hulgas ka Giulio Caccini ( Sõnastas barokialguse mõtte, Firenza laululooja) Lois XIV-päikesekuningas, enne tema trooniletulekut juhtis riiki Giulio Mazarini ( Prantsusmaal nimetati teda Jules Mazaren´iks) 1570.aastal tegutses haritlaste ring - Poeesia ja Muusika akadeemia, mis oli samade suunitlustega nagu Firenze Camerata´gi. Prantslased jõudsid mütoloogia ainelise balletini, erinevalt klassikalisest balletist on selles rohkem vokaalnumbreid (kõnelähedased soololaulud, koorid)

Muusika → Muusikaajalugu
78 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Polümeerid, orgaaniline keemiatööstus

POLÜMEERID Polüalkeenid Polüalkeenid ehk polüalküleenid ehk polüolefiinid on valmistatud radikaalilise või ioonilise polümerisatsiooni teel. Tehnikas kasutatakse kõige rohkem asendatud polüeteene, mille monomeerideks on eteeni asendusderivaadid. Homopolümeerid ­ polümeerid, mida valmistatakse ühe kindla monomeeri polümerisatsiooni teel. ­A ­A ­A ­A ­A ­A ­ A ­ A ­ Kopolümeerid ­ segu, mis saadakse mitme erineva monomeeri polümeerimisel. -A ­ B ­A ­ B ­ A ­ B ­A ­ B ­ -A ­ B ­ B ­ A ­ B ­ B ­A ­B ­ Karl Ziegler - keemiaprofessor - Saksamaa suurima tööstuskeemia uurimisasutuse direktor - avastas, et alumiiniumi ühendid polümeerivad eteeni Giulio Natta - mitme Itaalia ülikooli professor - Milano Tehnikaülikooli tööstuskeemia osakonna juhataja - polümeeritööstuse konsultant - avastas stereoregulaarse polümerisatsiooni ­ isotaktilised j...

Keemia → Keemia
97 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Wagner,verdi,chopin,grieg,sibelius

Elas Milanos kui La Scalas tema ooper võeti hästi vastu. Järgnes ebaõnnestumisi ja naise surm,mis viis kriisi. Tänu ,,nabuccole" sai üleeuroopaliselt tuntuks. Peale seda ooperites poliitikat,sai rahvuslaseks,loosung ,,viva verdi". Hilisemateks eeskujudeks Rossini ja Donizetti. Hiljem abiellus soprani Giuseppina Strepponiga ning ta valiti rahvuskogusse ning senaatoriks. Ei saanud ooper ,,aidat" õigeks ajaks valmis. Kirjutas reekviemi poeedi mälestuseks. Arrigo Boito ja Giulio Ricordi õhutasid uut ooperit kirjutama. Elu lõpp Milaanos,tegeles heategevusega, avas haigla ja eakate muusikute kodu. Matustel oli poliitikuid,muusikuid, kultuuritegelasi. Ooperid on meloodiarikkad,hääl valitseb orkestri üle,kulminatsiooniks on suured ansambli ja kooristseenid. Kasutas Shakespearei,schilleri ja hugo kirjandust. Kuulamine: ooper ,,aida"-pasunad alguses,marsilaul,järsku hakkavad laulma, kõlab ,,gloria"

Muusika → Muusika
17 allalaadimist
thumbnail
70
pdf

Renessanss

· Euroopa rikastumine ­ kihistumine: sotsiaalsed ja riikidevahelised pinged · Madalmaad: vabariik · Inglismaa: Oliver Cromwell (1649--1658) · Reformatsioon ­ vastureformatsioon · Kolmekümneaastane sõda · 16/17 saj vahetuse katkulained Figura serpentinata 44 17.10.2011 Arhitektuur Esimene maneristlik hoone: Giulio Romano Palazzo del Te (1526-35) Villa Giulia Vatikan (1558-62) 45 17.10.2011 Villa Farnese (1559--75) Fontainebleau loss (alust. 1527) 46 17.10.2011 Kodanluse tõus: jõukas linlane tellijaks, käsitööline eeskujuraamatute alusel kombineerides teostajaks. Pildil: Hans Vredeman de

Arhitektuur → Arhidetuur
1 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Manerism

Saksa kunstis võib manerismi alguseks pidada A.Düreri "Melanhooliat"(1500) Väljendit (maniera) manerism kasutati16 saj. Itaalias , kõneldes kunstniku isiklikust stiilist või mõnest laiemalt levinud näit.Giuseppe Arcimboldo ,,Suvi"(1585) kunstilaadist. Manerism, kui stiil erineb aga renessansist,eirates selle rangeid reegleid, esindajad Itaalia maalikunstis 1520.a Correggio, Caravaggio, Parmigianino ja Michelangelo. Arhitektuuris peetakse esimeseks maneristlikuks hooneks Giulio Romano poolt kavandatud Palazzodel Te`d (1526-1535) Mantuas. Teistest hoonetest võib nimetada Julius III kuuluvat VillaGiulia`t (Vasari ja Vignola 1558-1562) ja Caprarolas paiknevat Villa Farnese`t (Vignola 1559-1575) Prantsusmaal renoveerisid itaallased 1527 Francois I tellimusel Fontainebleau lossi. 16.saj. lõpul kujuneb manerismi keskuseks Saksa-Rooma keisri Rudolph II Praha õukond. Põhja-Euroopas 16.saj. lõpus 17. saj. alguses oli maneristliku kunsti

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
23 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Raffael - kõrgrenessanssi maalikunstnik

Romano oli talle rohkem nagu poja eest, keda ta polnud enam rohkem polnud suuteline armastama. Raffael suri kõrgesse palavikku. Arstid andsid kunstnikule valesid rohtusid. Raffaeli haigus kestis 15 päeva ning see andis talle aega, et oma maapealsed asjad korda ajada. Ta dikteeris oma testamendi, milles määras Margherita Lutile ülalpidamiseks piisavalt raha, ja määras testamenditäitjaks oma ustava teenri Baviera. Enamiku töökoja sisustusest määras ta oma õpilastele Giulio Romanole ja Gianfrancesco Pennile. Tema matus oli eriti suurejooneline ja sellel osalesid suured rahvamassid. Ta maeti marmorist sarkofaagis, millele oli kirjutatud: "Ille hic est Raffael, timuit quo sospite vinci, rerum magna parens et moriente mori." See tähendab, et : "Siin lebab kuulus Raffael, keda Loodus ise kartis end ületavat, kuni ta elas, ja kui ta suri, kartis ennastki surevat." Tema haud asub Roomas Santa Maria Rotonda kirikus, mis

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Futurism

aastal asutas Marinetti erakonna, hiljem sattus vanglasse koos Benito Mussoliniga. FILIPPO TOMAMASO MARIONETTI Filippo Tommaso Marinetti (sünninimi Emilio Angelo Carlo Marinetti; 22. detsember 1876 Egiptus, Aleksandria ­ 2. detsember 1944 Itaalia, Bellagio) oli itaalia luuletaja, kes kirjutas itaalia ja prantsuse keeles. Sünninime arvatavasti kunagi ei kasutatud. Nime "Filippo Tommaso" võttis ta endale ise. Tema enda andmetel oli ta eesnimi tegelikult Filippo Achille Giulio. Bakalaureusediplomil seisis "Philippe Achille Emile", doktoridiplomil "Filippo", sõjaväepiletil "Emilio". Koduste jaoks oli ta Tom. Ta oli kirjandusliku futurismi rajaja ja teoreetik. Marinetti sündis Aleksandrias rikka ja eduka advokaadi Enrico Marinetti teise pojana. Marinetti õppis prantsusekeelses jesuiitide kolleegiumis algul Aleksandrias ja pärast sellest koolist väljaheitmist Pariisis. Ta sai bakalaureusekraadi Pariisis ja õppis Pavias

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
39 allalaadimist
thumbnail
23
ppt

Futurism

· Olulisim manifest on "Geomeetriline ja mehaaniline hiilgus ja numbriline tundlikkus. · Itaalias muutus futurism lõpuks poliitiliseks: 1918. aastal asutas Marinetti erakonna, hiljem sattus vanglasse koos Benito Mussoliniga. Filippo Tommaso Marinetti (1876 ­ 1944) ·Sünninimi Emilio Angelo Carlo Marinetti ·Oli itaalia luuletaja. ·Kirjutas itaalia ja prantsuse keeles. ·Nime "Filippo Tommaso" võttis ta endale ise. Tema enda andmetel oli ta eesnimi tegelikult Filippo Achille Giulio. · Oli kirjandusliku futurismi rajaja ja teoreetik. ·Kõige tuntumad on Futurismi esimene manifest (1909), Kirjandusliku futurismi tehniline manifest (1912) ja helipoeem "Zang Tumb Tumb". Elulugu: · Marinetti sündis Aleksandrias (Egiptuses) rikka ja eduka advokaadi Enrico Marinetti teise pojana. · Marinetti õppis prantsusekeelses jesuiitide kolleegiumis algul Aleksandrias ja pärast sellest koolist väljaheitmist Pariisis.

Kirjandus → Kirjandus
129 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Barokiajastu

Barokiajastu Kadrioru Saksa Gümnaasium Barokk Barokiajastu oli muusikaloos imeline aeg. Tekkis palju uusi erinevaid zanre ning stiile. Tekkis ka võrdsus vokaalmuusika ja instrumentaalmuusika vahekorras. Mõiste "barokk" tähistab kunsti- ja muusikastiili 16. Sajandi lõpust kuni 18. sajandi keskpaigani. Sõna tuleb portugali sõnast barocco, mis tähendab ebakorrapärast, lopergust pärlit. Muusikastiili nimetusena, milles pole enam hinnangut võeti mõiste kasutusele eelmisel sajandi vahetusel. Barokki on kõige lihtsam ajaliselt piiritleda aastatega 1600-1750. Algus aastatel oli stiilimurrak järsk- väheste aastatega valmisid ajastule aluse pannud teosed. Loodi esimesed ooperid (1597-1600), 1600 esimene oratoorium ning 1601(1602) avaldas Giulio Caccini esimese uues stiilis laulukogumiku "Le nuove musiche" ("Uus muusika"). Täpset lõppu ajastule on keerulisem paika panna, sest 1750. aastal lahku...

Muusika → Muusikaajalugu
31 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Itaalia referaat

aastal kommunistlikust ideoloogiast ning pärast reformenimetati ta 1991. Vasakpoolseks Demokraatlikuks Parteiks. 7 1994 võtsid kristlikud demokraadid oma erakonna uueks nimeks Partito Popolare Iraliano ehk Itaalia Rahvapartei. Riigivõla vähendamiseks rakendatud kokkuhoiuprogramm põhjustas vastasseisu nii valitsuse ja opositsiooni kui ka valitsuspartnerit enese vahel ja valitsuskriisi. Peaminister Giulio Andreotti (1989 ­ 1992) astus tagasi ja uueks peaministriks sai Giuliano Amoto (1922 ­ 1933). Et leevendada piirkondade erinevustest tulenevaid majanduslikke ja sotsiaalseid probleeme, tugevndati juunis 1997 põhiseadusreformiga regioonide täitevorganeid ning muudeti regionaalparlamendid keskvõimust sõltumatuks. 1998 aastal sai Romano Prodi (1996 ­ 1998) asemel Itaalia peaministriks endine kommunist Massimo D'Alema (1998 ­ 200) 20. sajandi lõpus ja 21

Ajalugu → Ajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Polümerisatsioon

1. Polümerisatsiooni ehk polümeerumise käigus monomeerid ühinevad ja moodustavad polümeere, mille molekul koosneb kovalentsete sidemetega seotud korduvatest struktuuriühikutest ehk elementaarlülidest. Elementaarlülide arv polümeeris näitab polümerisatsiooniastet. Polüpropeen on propeeni monomeeridest koosnev polümeer. -Polümeeri näiteks on polüpropeen (-CH2-CH(CH3)-), mille monomeeriks on propeen (CH2=CH-CH3). -Tavaliselt mõeldakse monomeeri all orgaanilist ühendit, mille molekul sisaldab küllalt suure aktiivsusega kaksiksidet või funktsionaalset rühma ja on võimeline moodustama polümeerseid molekule. -Elementaarlüli on komponent, millest koosneb ahel. Polüpropeeni elementaarlüli on: -Polümerisatsiooniaste (tähis: n) on elementaarlülide arv polümeeri molekulis. 2. Liitumispolümerisatsiooni toimub monomeeride ühinemine polümeeriks süsinikevaheliste kordsete sidemete arvelt, mis polümeeri moodustumise käigus katkevad. -Liitumisp...

Keemia → Keemia
13 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Metropolitan Opera

müüdud kuni 2014. aasta 8. maini 5 . Hiljuti on mängitud järgmisi etendusi: The Barber of Seville Maria Stuarda Il Trovatore Le Comte Ory La Rondine Carmen Parsifal Don Carlo Francesca di Rimini Otello La Traviata Giulio Cesare Das Rheingold Die Walkure 6 Esinejad Viis kõige enam etendusi andnud esinejad läbi aegade: Esineja Etendusi Kategooria Esimene etendus Viimane etendus Charles Anthony 2928 Tenor 03/06/1954 01/28/2010 James Levine 2441 Dirigent 06/05/1971 05/14/2011 George

Muusika → Muusika ajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
29
doc

Varane ooper

Ferdinando de' Medici ja Prantsuse printsessi Lotringi Christine'i (Catharina de' Medici lapselaps) pulmapeoks Firenze 1589 Ülesehitus ja idee - Giovanni de' Bardi Tekst - Ottavio Rinuccini (peamiselt) Muusika - Luca Marenzio (2., 3.), Cristofano Malvezzi (Firenze toomi kapellmeister; peaaegu kogu ülejäänud muusika), Emilio de' Cavalieri (näit. 6. finaal - Ballo del Gran Duca), Jacopo Peri (Arioni lamento 5., ise laulis, ja arvatavasti ka 1. algusaaria), Giulio Caccini (Võlutari aaria 4. oma naisele Luciale), Bardi (Kuradi kaebus 4.) Muusikaline juht ja lavaline juht - Cavalieri Lavakujundus ja tehnikaimed - Bernardo Buontalenti (tema ideedest said eeskuju hilisemad baroki teatrikunstnikud) Lava ehitati Uffizi ballisaali (praegu osa U. galeriist) Osalejatest: Vittoria Archilei - kuulus lauljanna (S), Firenze õukond. 1. Harmoonia ja 5. Amphitrite Margherita - eelmise õpilane ja (kasu)tütar, hiljem Caccini teine naine

Muusika → Ooper
28 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Futurism

vaatepunktist (aeropittura).Näitena toon välja Umberto Boccioni ühe teose: Filippo Tommaso Marinetti. Filippo Tommaso Marinetti (sünninimi Emilio Angelo Carlo Marinetti; 22. detsember 1876 Egiptus, Aleksandria ­ 2. detsember 1944 Itaalia, Bellagio) oli itaalia luuletaja, kes kirjutas itaalia ja prantsuse keeles. Sünninime arvatavasti kunagi ei kasutatud. Nime "Filippo Tommaso" võttis ta endale ise. Tema enda andmetel oli ta eesnimi tegelikult Filippo Achille Giulio. Bakalaureusediplomil seisis "Philippe Achille Emile", doktoridiplomil "Filippo", sõjaväepiletil "Emilio"Ta oli kirjandusliku futurismi rajaja ja teoreetik.Kõige tuntumad on Futurismi esimene manifest (1909, Kirjandusliku futurismi tehniline manifest (1912) ja helipoeem "Zang Tumb Tumb". Elulugu:Marinetti sündis Aleksandrias rikka ja eduka advokaadi Enrico Marinetti teise pojana.Marinetti õppis prantsusekeelses jesuiitide kolleegiumis algul Aleksandrias ja pärast sellest

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
33 allalaadimist
thumbnail
8
doc

OOPERI TEKE

majas. Kuna autorid järgisid antiikteatri eeskuju, oli teose süzee pärit antiikmütoloogiast (metsanümf Daphne, kes selleks, et pääseda pakku teda jälitava jumala Apolloni eest, muudab end loorberipuuks). Voolavad ja elegantsed värsid, liigutav muusika ning Peri hea osatäitmine kindlustasid etendusele suure menu ja seda korrati järgnenud aastail veel mitmel korral. Mitte väiksem edu polnud ka teisel uues stiilis loodud teosel, ooperil "Eurydike", mille autoreiks on Jacopo Peri ja Giulio Caccini (Rinuccini libreto). Lavastati 1600. aastal Maria Medici pulmade puhul ja selle edu leidis laia vastukaja, mistõttu selle teose kohta on meil ka rohkem teada (etendus algas fanfaarihelidega- avamängu tollal veel ei tuntud. See järel ilmus Proloog traagilise muusana ja esitas lauldes lühidalt eelseisva etenduse sisu. Nüüd tuli lavale koor, mille koosseisus oli karjuseid, nümfe ja allilma vaime, ning algas tegevus, mida saatis lava taha peidetud või kostümeeritud orkester

Muusika → Muusikaajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Barokiajastu kokkuvõte

sajandite vältel mitmeid eeskujusid. Kaugeim neist, vanakreeka tragöödia, mille koorid ja vähemalt osa monolooge esitati lauldes, oli vormi osas kõige olulisem, kuigi otsene muusikaline eeskuju puudus. Ooperi idee sündis Firenze Cameratas, vanakreeka kultuurist huvitatud haritlaste ringis. 1590. aastatel tegutsesid selles luuletaja Ottavio Rinuccini, kellest sai esimeste ooperilibretode autor, ning lauljad Jacopo Peri ja Giulio Gaccini, kes lõid Firenzes esimeste ooperite muusika. Nende põhiidee oli panna muusikaline deklamatsioon draama teenistusse viimase emotsionaalse mõju suurendamiseks. Esimesi oopereid nimetatigi muusikaliseks draamaks. Esimene ooper "Daphne" etendati 1597. aastal Firenzes, krahv Jacopo Corsi majas. Selle tekst oli Rinuccinilt ja muusika, mis aga tänaseks kaotsi läinud, lõi Jacopo Peri. Esimeste ooperite laulmisstiiliks on kõnelähedane laulev deklamatsioon ehk

Muusika → Muusikaajalugu
41 allalaadimist
thumbnail
5
odt

Barokiajastu essee

ebaloomulik, kummaline,ekstsentriline, liialdav jne. Muusikastiili nimetusena, milles pole enam hinnangut, on ta kunstiloolaste eeskujul kasutusele võetud eelmise sajandivahetusel. Ajaliselt on lihtsam piiritleda barokki aastatega 1600-1750. Stiilimurrang 1600. aasta paiku oli võrdlemisi järsk- vaid väheste aastate jooksul valmisid uuele ajastule aluse pannud teosed: 1597-1600 loodi esimesed ooperid, 1600 esimene oratoorium ning 1601 või 1602 avaldas Giulio Caccini esimese uues stiilis laulukogumiku ,,Le nuove musiche" ehk ,,Uus muusika" koos stiili põhjendava ja kaitsva eessõnaga. Barokiajastu lõppu on muusikaloos hoopis raskem täpselt määrata.1750. Aastal suri Bach ja mõni aasta hiljem lõpetas tegevuse Händel. Ajastu kahe viimase suurmeistri lahkumine võimaldaks tõmmata piiri mugavalt sajandi keskpaigani. Bachi ja Händeli stiil polnud sel ajal aga

Muusika → Muusikaajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Referaat: Plastmass kui materjal

a) kumm 1938 b) plastik (eboniit) 1851 2) Tselluloos - 1860 a) nitreeritud tselluloos b) tselluloid Vask-ammoniaakkiud (Cu(OH)2+NH3) c) Viskooskiud (ksantogenaat) d) Atsetaatkiud (äädikhappe anhüdriid) 3) Herman Staudninger - 1920.a. tänapäevase makromolekuli mõiste, polümeeriteaduse isa 4) Wallace Carothesrs a) DuPonti firmas alates 1931 b) Polümeeride süntees Polüamiidid, c) polüestrid Kloropreenkumm 5) Karl Ziegler - Stereograafilised polümeerid 6) Giulio Natta - Kõrgtihe polüetüleen, polüpropüleen 7) Paul Flory - Polümeeride reaktsioonide mehhanism, konformatsioon, polümeeride lahused, kummielastsus Plastmasse on väga erinevate omadustega, väljanägemisega ja kestvusega, mis sõltub nende keemilistest omadustest. Erinevate plastide saamiseks lisatakse nende koostisesse lisaaineid. Lisaaineteks on tavaliselt täiteained, plastifikaatorid, stabilisaatorid ja värvained.

Keemia → Keemia
84 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Renessansi kirjandus

Nt Domenico di Giovanni, kes Burchiello nime all avaldas satiirilist luulet. Sajandi teisel poolel lisandus senistele zanritele ka draama. 16. sajandil ei suutnud Itaalia võistelda Hispaania ja Inglismaaga, siiski on Itaalia etendanud tähtsat rolli euroopa uusaegse draama kujunemises. Itaalia humanistid hakkasid esimestena taaselustama antiikse draama traditsiooni. 15. sajandil hakati lavastama Terentiuse, Plautuse ja Seneca lavateoseid. Esimene vanarooma teatri taaselustaja oli Giulio Pomponi Leto. Kirjandusliku elu virgumine sajandi lõpupoolikul oli üldine. Lorenzo de Medici, suur kunstide ja teaduse metseen koondas oma õukonda kirjanike ringi. Lüürikuna kerkis esile humanist Angiolo Ambrogini, luuletaja nimega Angelo Poliziano. Firenze humanist Luigi Pulci sai oma rahvuslikult koomilise poeemiga ' Suur Morgante' rüütlieepika rajajaks itaalia kirjanduses. Proosas kuuluvad sajandi suurimad saavutused Napoli humanistidele. 1476. aastal avaldas

Kirjandus → Romaani kirjandus
20 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Giovanni Boccaccio „Dekameron“

loominguga. Kirjanikuks kujunes ta Napolis, kuhu ta läks ise soovil äri ja õigusteadust õppima. Boccacciot ei huvitanud kumbki, kuid teda paelus Napoli kuninga õukond, mille kunstilembuse tõttu ta kiindus kirjandusse. Tema varasemad mõjutajad olid Paolo da Perugia, humanistid Barbato da Sulmona ja Giovanni Barrili ning teoloog Dionigi da San Sepolcro. 1330. aastatel sai Boccaccio isaks, sündis kaks ebaseaduslikku last: Mario ja Giulio. Boccaccio loominguline tegevus algas 1330ndate paiku. Ta kirjutas nii luulet kui proosat. Tema looming on mahukas ning mitmekülgne. Oma peateose, klassikalise novellikogu "Dekameron" kirjutas ta aastatel 1349–1353. 1350. aastal tutvus ta Petrarcaga, kellega ta sai südamesõbraks ja kes teda palju mõjutas. Tema eeskujul pühendus Boccaccio antiigi uurimisele ja kirjutas ka ladina keeles. Ta laenas süžeesid varasematest rüütliromaanidest-või novellidest ja antiikkirjandusest

Kirjandus → Kirjandus
56 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Barokk, OOPERI SÜND, ITAALIA OOPER

kasutati mitte üksnes uhkeid kostüüme ja dekoratsioone, vaid juba ka teravmeelset lavatehnikat. Siin kujunesid mitmed, hiljem barokkooperile iseloomilikud tüüpstseenid, nagu jumalate laskumine lavale, allilma jõudude kujutamine tulevärgiga jne. Ooperi idee sündis Firenze Cameratas, vanakreeka kultuurist huvitatud haritlaste ringis. 1590. aastatel tegutsesid selles luuletaja Ottavio Rinuccini, kellest sai esimeste ooperilibretode autor, ning lauljad Jacopo Peri ja Giulio Caccini, kes lõid Firenzes esimeste ooperite muusika. Nende põhiidee oli panna muusikaline deklamatsioon draama teenistusse viimase emotsionaalse mõju suurendamiseks.Esimesi oopereid nimetatigi muusikaliseks draamaks. Esimene ooper "Daphne" etendati 1597.aastal Firenzes. Selle tekst oli Rinuccinilt ja muusika, mis aga tänaseks kaotsi läinud, lõi J.Peri. Säilinud on Rinuccini ja Peri teine ooper "Eurydike", mis kanti ette 1600.aastal Firenzes Henri IV ja Maria de Medici pulmas

Muusika → Muusika
153 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Muusika eri ajajärkudes

kõneldud osad vaheldusid muusikalistega. Väga levinud oli kannatusnädala müsteerium ­ kannatusmäng ehk passioon, milles esitati Jeesuse elu viimaseid stseene kuni tema ristisurmani. Ooperi idee sündis Firenze Cameratas, vanakreeka kultuurist huvitatud haritlaste ringis. 1590. aastatel tegutsesid selles luuletaja Ottavio Rinuccini, kellest sai esimeste ooperilibretode autor, ning lauljad Jacopo Peri ja Giulio Caccini, kes lõid Firenzes esimeste ooperite muusika. Nende põhiidee oli panna muusikaline deklamatsioon draama teenistusse viimase emotsionaalse mõju suurendamiseks. Esimesi oopereid nimetatigi muusikaliseks draamaks. Esimene ooper "Daphne" etendati 1597.aastal Firenzes. Selle tekst oli Rinuccinilt ja muusika, mis aga tänaseks kaotsi läinud, lõi J.Peri. Säilinud on Rinuccini ja Peri teine ooper "Eurydike", mis kanti ette 1600.aastal Firenzes Henri IV ja Maria de Medici pulmas.

Muusika → Muusika
36 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Ooperi teke

Kuna autorid järgisid antiikteatri eeskuju, oli teose süzee pärit antiikmütoloogiast (metsanümf Daphne, kes selleks, et pääseda pakku teda jälitava jumala Apolloni eest, muudab end loorberipuuks). Voolavad ja elegantsed värsid, liigutav muus. ning Peri hea osatäitmine kindlustasid etendusele suure menu ja seda korrati järgnenud aastail veel mitmel korral. Mitte väiksem edu polnud ka teisel uues stiilis loodud teosel, ooperil "Eurydike", mille autoreiks on Jacopo Peri ja Giulio Caccini(Rinuccini libreto). Lavastati 1600. aastal Maria Medici pulmade puhul ja selle edu leidis laia vastukaja, mistõttu selle teose kohta on meil ka rohkem teada (etendus algas fanfaarihelidega- avamängu tollal veel ei tuntud. See järel ilmus Proloog traagilise muusana ja esitas lauldes lühidalt eelseisva etenduse sisu. Nüüd tuli lavale koor, mille koosseisus oli karjuseid, nümfe ja allilma vaime, ning algas tegevus, mida saatis lava taha peidetud või kostümeeritud orkester

Muusika → Muusikaajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Muusika teema: barokk, ooperi sünd

kasutati mitte üksnes uhkeid kostüüme ja dekoratsioone, vaid juba ka teravmeelset lavatehnikat. Siin kujunesid mitmed, hiljem barokkooperile iseloomilikud tüüpstseenid, nagu jumalate laskumine lavale, allilma jõudude kujutamine tulevärgiga jne. Ooperi idee sündis Firenze Cameratas, vanakreeka kultuurist huvitatud haritlaste ringis. 1590. aastatel tegutsesid selles luuletaja Ottavio Rinuccini, kellest sai esimeste ooperilibretode autor, ning lauljad Jacopo Peri ja Giulio Caccini, kes lõid Firenzes esimeste ooperite muusika. Nende põhiidee oli panna muusikaline deklamatsioon draama teenistusse viimase emotsionaalse mõju suurendamiseks.Esimesi oopereid nimetatigi muusikaliseks draamaks. Esimene ooper "Daphne" etendati 1597.aastal Firenzes. Selle tekst oli Rinuccinilt ja muusika, mis aga tänaseks kaotsi läinud, lõi J.Peri. Säilinud on Rinuccini ja Peri teine ooper "Eurydike", mis kanti ette 1600.aastal Firenzes Henri IV ja Maria de Medici pulmas

Muusika → Muusikaajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Renessanss - referaat

suutis oma isa veenda, et ta saaks linna koolis õigusteadust õppida. Paistab, et Boccacciole meeldis õigusteadus rohkem kui pangandus, kuid ta õpingud andsid talle võimaluse õppida laiahaardeliselt ja moodustada häid sidemeid kaasõpilastega. Tema varsemateks mõjutajateks olid Paolo da Perugia, humanistid Barbato da Sulmona ja Giovanni Barrili ning teoloog Dionigi da San Sepolcro. 1330- ndatel sai Boccacciost ka isa, sündis kaks ebaseaduslikku last : Mario ja Giulio. Napolis hakkas Boccaccio tegelema luulega. Selle perioodi tööde hulka kuuluvad : Filostrato, Teseida, Filocolo ja La caccia di Diana. Boccaccio naasis Firenzesse 1341. aasta algul, vältides katku selles linnas,mis toimus 1340 aastal. Ta isa naasis Firenzesse 1338. aastal, minnnes pankrotti.Kuigi Boccaccio ei olnud oma naasmisega rahul jätkas ta oma tööd, kirjutas Comedia delle ninfe fiorentine (tuntud ka kui Ameto), segu proosast ja luulest,aastal 1341. Lõpetas

Kirjandus → Kirjandus
92 allalaadimist
thumbnail
46
doc

Renessanss ajastu

suutis oma isa veenda, et ta saaks linna koolis õigusteadust õppida. Paistab, et Boccacciole meeldis õigusteadus rohkem kui pangandus, kuid ta õpingud andsid talle võimaluse õppida laiahaardeliselt ja moodustada häid sidemeid kaasõpilastega. Tema varsemateks mõjutajateks olid Paolo da Perugia, humanistid Barbato da Sulmona ja Giovanni Barrili ning teoloog Dionigi da San Sepolcro. 1330- ndatel sai Boccacciost ka isa, sündis kaks ebaseaduslikku last : Mario ja Giulio. Napolis hakkas Boccaccio tegelema luulega. Selle perioodi tööde hulka kuuluvad : Filostrato, Teseida, Filocolo ja La caccia di Diana. Boccaccio naasis Firenzesse 1341. aasta algul, vältides katku selles linnas,mis toimus 1340 aastal. Ta isa naasis Firenzesse 1338. aastal, minnnes pankrotti.Kuigi Boccaccio ei olnud oma naasmisega rahul jätkas ta oma tööd, kirjutas Comedia delle ninfe fiorentine (tuntud ka kui Ameto), segu proosast ja luulest,aastal 1341. Lõpetas

Ajalugu → Ajalugu
14 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Barokk kirjandus

Kuna autorid järgisid antiikteatri eeskuju, oli teose süzee pärit antiikmütoloogiast (metsanümf Daphne, kes selleks, et pääseda pakku teda jälitava jumala Apolloni eest, muudab end loorberipuuks). Voolavad ja elegantsed värsid, liigutav muus. ning Peri hea osatäitmine kindlustasid etendusele suure menu ja seda korrati järgnenud aastail veel mitmel korral. Mitte väiksem edu polnud ka teisel uues stiilis loodud teosel, ooperil "Eurydike", mille autoreiks on Jacopo Peri ja Giulio Caccini(Rinuccini libreto). Lavastati 1600. aastal Maria Medici pulmade puhul ja selle edu leidis laia vastukaja, mistõttu selle teose kohta on meil ka rohkem teada (etendus algas fanfaarihelidega- avamängu tollal veel ei tuntud. See järel ilmus Proloog traagilise muusana ja esitas lauldes lühidalt eelseisva etenduse sisu. Nüüd tuli lavale koor, mille koosseisus oli karjuseid, nümfe ja allilma vaime, ning algas tegevus, mida saatis lava taha peidetud või kostümeeritud orkester

Eesti keel → Eesti keel
66 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Üldkunstiajalugu - I ÕA - II semester

Sixtuse Madonna. 1512 Tema madonnapiltidest hoovab õrna emaarmastust. Neil maalidel paiknevad figuurid kolmnurkse rühmana. Raffaeli olukord muutus 1513. a Leo X troonileastumisega. Uus paavst lausa külvas Raffaeli töödega üle. Et toime tulla kõigi talle antud tohutute ülesannetega, oli Raffael sunnitud kasutama õpilaste abi. Tööga ülekoormatus põhjustas Raffaeli originaaltööde hulga vähenemise. Borgo tulekahju, 1514, Raffaeli eskiis, meisrid Giulio Romano juhatusel. Täiusliku lihasgrupid. Kunst muutub enam intellektuaalset pingutust nõudvaks nii kunstniku kui tellija poolt. Antiikmaailma humanistlik vaade. Sellel pildil kristlik maailm ja antiikne traditsioon. Tulekahi Paavsti sekkumine. Galatea triumf, 1513 fresko Villa Farnesinas, Rooma. Tüüpiline naiseilu kujutamine kõrgrenessanssi perioodil. Kompositsioonis diagonaalide ristumine. Cupidod. Paavst Leo X portree kahe kardinaliga 1518 Kristuse taevasseminek 1519-20

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
102 allalaadimist
thumbnail
23
doc

Inimese arendamine tehnoloogiat kasutades

mõne muu arvutussüsteemi, nii et see süsteem töötaks ja langetaks otsuseid identselt originaalile. Inimese aju koosneb umbes 100 miljardist närvirakust, mida nimetatakse neuroniteks. Need rakud on omavahel seotud ühendustega, mida pidi informatsioon liigub. Hetkel on üleüldine arusaam, et inimese olemus on suures osas just selle neutraalse võrgustiku andmetöötlusviisi tulemus. Näiteks Christof Koch ja Giulio Tonini on kirjutanud: "Consciousness is part of the natural world. It depends, we believe, only on mathematics and logic and on the imperfectly known laws of physics, chemistry, and biology; it does not arise from some magical or otherworldly quality" ehk siis inimese eneseteadlikkus baseerub ainult matemaatikal ja loogikal ja füüsika keemia ja bioloogia seadustel, see ei tule mingist maagilisest ega teispoolsest väärtusest. Mõte või võimalus mõistus masinasse

Informaatika → Informaatika
34 allalaadimist
thumbnail
25
docx

Male

Täpselt fikseerimata olid veel vangerdamise reeglid ning patiseisu tagajärg (viimases lepiti lõplikult kokku 19. sajandi alguses). 15. sajandil hakkasid ilmuma kirjutised sellest, kuidas malet mängida. 1497 avaldati Hispaania vaimuliku Luis Ramirez-i ,,De Lucena Repetición de Amores y Arte de Ajedrez" ("Armastuse kordumine ja malemängu kunst"). Lucena ja hilisemad meistrid nagu Pedro Damiano Portugalist, Giovanni Leonardo di Bona, Giulio Cesare Polerio ja Giachino Greco Itaaliast ning Hispaania piiskop Ruy López de Segura hakkasid uurima avangut ja analüüsima lihtsamaid lõppmänge. 18. sajandil muutus kandvaks jõuks males Prantsusmaa. Kaks kõige tähtsamat Prantsuse meistrit olid helilooja ja muusik François-André Danican Philidor, kes avastas etturite olulisuse strateegias ja hiljem Louis-Charles Mahé de La Bourdonnais, kes 1834 võitis kuulsas matside seerias Iiri meistrit Alexander McDonnelli

Sport → Sport
2 allalaadimist
thumbnail
23
pdf

ORGAANILINE KEEMIA 2. osa

Polüetüleen on keemiliste reaktiivide, hapete ja leeliste suhtes püsiv aine, mistõttu temast tehakse olmeesemeid, pakkimiskilet, isoleermaterjale jms. Algselt tuli polüetüleeni saamiseks rakendada hiigelrõhku (2000 at). 1955. aastal avastas Saksa teadlane Karl Ziegler eteeni polümeriseerumisvõime katalüsaatori mõjul ka normaalrõhul. Polüetüleeni madalrõhumeetodi väljatöötamise eest anti Zieglerile koos Itaalia keemiku Giulio Nattaga 1963. aastal Nobeli preemia. Lisaks kasutatakse eteeni veel etanooli, etanaali, äädikhappe, lahustite, mürkkemikaalide, lõhkeainete, külmakindlate vedelike, sünteetilise kautsuki valmistamisel. C2H4 + 0,5 O2 CH3CHO (etanaal) C2H4 + O2 CH3COOH (etaanhape ehk äädikhape) Eteeni on lähteaineks halogeenühendite (vinüülkloriidi ja tetrafluoroeteeni) valmistamisel, millest toodetakse teflonkatteid ja plastmaterjale.

Keemia → Keemia
74 allalaadimist
thumbnail
23
doc

Põhiliste plastide leiutamine ja ajalugu

tööstuslikku tootmisse alles 1959 Saksamaal ning USA-s. Polükarbonaate kasutatakse tänapäeval muuhulgas astronautide skafandrite, läätsede ja kuulikindlate materjalide valmistamiseks [8]. Üks tuntud polükarbonaate on materjal nimega ,,lexan," mida tutvustas avalikkusele 1970-ndatel General Electric [16]. Polümetüülpenteen (PMP, TPX) ja polüamiid Polümetüülpenteeni avastas Giulio Natta, kuid Jaapani firma Mitsui parandas selle omadusi kõvasti, et kasutada teda laboritehnikas. Tema eelis seisneb täielikus läbipaistvuses ja steriliseerimiskindluses. Ka polüamiidid jäävad ka pikaajalise kuumutamise juures 300°C väga püsivaks. Seetõttu on polüamiididega asendatud Foto 6 Laborinõud TPX-ist. [25] lennukite turbiinides metallosasid ning neid kasutatakse ka autode ehituses.

Loodus → Looduskaitsebioloogia
73 allalaadimist
thumbnail
29
doc

Muusikaajalugu

Meloodia kõrval sai väga oluliseks väljendusvahendiks harmoonia. Varabaroki suurim geenius Claudio Monteverdi (1567-1643)-kuulus aaria "Laske mul surra"ooper ,,Orfeo" Ooper tekkis umbes 1580 Firenze Camerata-poeetide ja muusikute ring, kuhu kuulusid krahv Bardi ja krahv Corsi. Nende eesmärk oli taas luua antiik müüdid. Algselt nimetati draama muusikas; lugu muusikas. Ottavio Rinuccini ­ esimene ooperilibretode autor. Esimesed ooperi muusika loojad Jacob Peri ja Giulio Caccini. 1 Esimene ooper ,,Daphne" etendati 1597 Firenzes krahv Corsi majas.Lisaks sooloosadele leidub ooperis koore, ansambleid, tantse, esimene tõeline virtuoosiaaria.. Teine ooper ,,Eurydike" kanti ette 1600, mõlema muusika lõi Peri. Alessandro Striggo ja Monteverdi 5- vaatuseline ooper ,,Orpheus" (1607), toetus müüdile, kasutab orkestrit. 1637

Muusika → Muusikaajalugu
332 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Renessanssi Žanrid, heliloojad

kasutati mitte üksnes uhkeid kostüüme ja dekoratsioone, vaid juba ka teravmeelset lavatehnikat. Siin kujunesid mitmed, hiljem barokkooperile iseloomilikud tüüpstseenid, nagu jumalate laskumine lavale, allilma jõudude kujutamine tulevärgiga jne. Ooperi idee sündis Firenze Cameratas, vanakreeka kultuurist huvitatud haritlaste ringis. 1590. aastatel tegutsesid selles luuletaja Ottavio Rinuccini, kellest sai esimeste ooperilibretode autor, ning lauljad Jacopo Peri ja Giulio Caccini, kes lõid Firenzes 5 esimeste ooperite muusika. Nende põhiidee oli panna muusikaline deklamatsioon draama teenistusse viimase emotsionaalse mõju suurendamiseks.Esimesi oopereid nimetatigi muusikaliseks draamaks. Esimene ooper "Daphne" etendati 1597.aastal Firenzes. Selle tekst oli Rinuccinilt ja muusika, mis aga tänaseks kaotsi läinud, lõi J.Peri. Säilinud on Rinuccini ja Peri teine ooper "Eurydike", mis kanti ette 1600

Muusika → Muusikaajalugu
76 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Kokkuvõte Toomas Siitani muusikaajaloo õpikus.

a. antiikkunsti taassünni võimalusest. Lk.8. Põhiteemaks antiikdraama taaselustamine, mida kujutati tihedalt muusikaga seotuna. Sel ajal leiti Mesommedese hümnid, mis inspireerisid teoseid monoodilises stiilis(monoodia- kompositsioon juhtiva peahääle ja allutatud akordilise saatega). 1581.a. kirjutas VincencoGalilei(astronoomia isa)trakaadi varasema polüfoonilise muusika vastu. Giulio Caccini teostekogu 1601.a. kannab nime "Uus muusika" selle eesõnas nõutaksa ,et muusika oleks allutatud sõnale. 1594.a. esimene ooper Dafne eraetendusena Corsi palees ,muusika autor Jacopo Peri. Kaks järgmist ooperit olid Perilt ja Caccinilt samale tekstile Euridice. Programmilised taotlused. Teksti selgus, deklamatsiooniline meloodika, retsitatiivis peab harmoonia vahetus tekstist tingitud. Esimene suur ooperilaulja oli Claudio Monteverdi (1567-1643). Juba 17 aastasena

Muusika → Muusika
139 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun