Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

Aukartus elu ees - sarnased materjalid

aukartus, hipi, hipid, austa, asendada, tundnud, hipide, armastada, võrd, elamise, elut, platon, inimelu, rikutakse, tubakat, austus, live, fast, sure, kanepit, iidolid, janis, joplin, jimi, hendrix, endalt, tollal, saata, hipidest, arvavad, budistid, ihad, naudingud, saavutatakse, nirvaana, kristlased, tapa, ligimest, järgides, meka, muhamedi
thumbnail
60
docx

Mõtteterad

võita , korrata , või unustada , kõik mis me oma elu jooksul saavutame on siiski alati kellegi kaasabil , üksik inimene ei saa olema kunagi õnnelik ega saavuta ka elus seetõttu seda mille poole ihaldab ta kõige rohkem , tuleb hinnata seda mis on olnud ja eraldada kaunimad ja teinekord ka parimad mälestused nendest , mida sa tagasi püüdled , peab teadma , et kõik elus pole võimalik , ning ka parimad ajad mööduvad ja jäävad igaveseks meile , neile kes mäletavad ja suudavad armastada, on aegu mis ei kordu ja tegelikult ongi hea , sest muidu ei hindaks me neid niivõrd ja ei hindaks ka neid aegu mis meil alles ees on , sest kui need kätte jõuavad me teame , et neist tuleb kinni hoida, tuleb hinnata seda mis meil on ja püüelda parema tuleviku poole' Sa näed mind. Sa vaatad mind. sa arvad, et tead ja tunned mind, kuid sul ei ole õrna aimugi kes ma tegelikult olen. Neile, keda üks tüdruk on armastanud, kuid kes pole sellest

Kirjandus
22 allalaadimist
thumbnail
84
odt

Mõtteterad.

Rumalad ei andesta ega unusta, naiivsed andestavad ja unustavad, targad andestavad, aga ei unusta. Elu on kui puzzle,mis koosneb miljonitest väikestest tükikestest ja kus ühe pisikese osa kaotamine võib viia täieliku Katastroofini. Vähestele on antud, mõnele pole üldse antud ja need kellele on liiga palju antud on õnnetud. Sisemine ilu on välisest tähtsam, aga ainult juhul, kui see välja paistab. Me sobime nagu särk ja perse. Huvitav, kumb mina olen? Parem armastada ja kaotada, kui üldse mitte armastada. Igaühe väärtuseks on tema ise. Sellele väärtusele pole õigust kellegil teisel peale tema enda. Iga inimese mälu on tema erakirjandus . Sõda on kõikide asjade lisa. Kõik, mida saab raha eest osta on odav. Suhtumist pisiasjadesse avaldub inimese iseloom kõige paremini. Paljud on kopeerinud Mona Lisat, ometi seistakse järjekorras, et näha originaali. Tahaks sulle kättemaksta , aga ei suuda

Kirjandus
135 allalaadimist
thumbnail
39
pdf

Filosoofia Moodle'i küsimused-vastused

· asjas kehastub idee. · idee on asja vari. Vastupidi. · ideed kujunevad vastavalt asjadele. Platoni arvates seisneb meelelise maailma asjade ja ideede erinevus selles, et · meelelise maailma asjad muutuvad kiiresti, ideed aga muutuvad aeglaselt. · meelelise maailma asjad on muutlikud, ideed aga muutumatud. · meelelise maailma asjad on alati olemas olnud, ideed aga on inimlooming. Platoni ideaalses riigis peab igaüks · oskama kõike teha, et vajadusel asendada teisi. · tegema oma loomupärast tööd. · oma elu jooksul tegema erinevaid töid. Platoni tunnetusteooria kohaselt · on vaja õppida, sest ainult nii suudab hing meelde tuletada seda, mida nägi ideede maailmas enne kehastumist. · ei ole vaja õppida, sest ükski inimene ei saa tõusta kõrgemale oma loomulikest võimetest. · ei ole vaja õppida, sest kõik teadmised on sünnipäraselt inimese hinges olemas.

Filosoofia
700 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Küsimuste vastused

Aga kui vastus on siiras, kui ta kajastab seda isepäralikku hingeseisundit, kus tühjus muutub kõnekaks, kus argipäevaste toimingute ahel katkeb, kus süda otsib asjata siduvat lüli, siis see on absurdi esimene märk. o Absurdi tunne on mõtlemine, et elamine on naeruväärne harjumus. Enesetapp on absurdi lõpetamine. Kui inimene tahab vabaneda sellest mõttetusest, siis peab ta enese tapma. Me omandame elamise harjumuse enne kui mõtlemise harjumuse ja inimene on oma harjumuste ori. Kui juba alustada, siis on raske lõpetada. Absurdi tunne avaldub selles kui inimene mõistab, et praegune elu on mõttetu ja maailm on täis absurdi. o Tõde on absurdne, sest on faktid ja teooria. Teooria seletab aga ei tõesta, faktid räägivad tõsiasjadest aga ei õpata midagi. o Absurditunde algus on naeruväärselt tühine

Sissejuhatus filosoofiasse
539 allalaadimist
thumbnail
81
docx

Sissejuhatus eetikasse

perekond. · Laste eest hoolitseb iga ühiskond. · Valetamist taunib iga ühiskond. · Lubaduse pidamine on igas ühiskonnas oluline. Universaalne moraal Kõik ühiskonnad vajavad universaalseid moraalireegleid, sest need on vajalikud, et kooselu saaks normaalselt toimuda. Objektiivse tuummoraali põhireegleid: · Ära tapa süütuid inimesi! · Ära põhjusta asjatut valu ega kannatust! · Ära varasta ega valeta! · Pea oma lubadusi ja austa oma kokkuleppeid! · Ära võta teiselt inimeselt tema vabadust! · Räägi tõtt, või vähemalt ära valeta! · Ole õiglane! · Vasta heale samaga, näita üles tänulikkust! · Aita teisi inimesi! · Täida seadusi! Inimloomus on universaalne Inimloomus on suhteliselt sarnane olemuslikes aspektides, kuna inimestel on sarnased vajadused ja huvid. Universaalne inimloomus viitab sellele, et on olemas üks hulk objektiivseid

Eetika
55 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Naispeategelased ja armastuse käsitlus Paulo Coelho teostes

korda psühhaatria haiglasse pandud, kus ta korduvalt elektrisokiteraapiat sai. Varsti peale seda sidus Paulo end ühe teatrigrupiga ja hakkas töötama ajakirjanikuna. Mõni aeg hiljem pöördus Paulo oma õpingute juurde ning tundus, et lõpuks läheb ta rada pidi, mida vanemad soovisid. Siiski mitte kaua ei pidanud ta vastu, kukkus koolist välja ning läks tagasi teatrisse. Need olid kuuekümnendad ning hipide liikumised olid maailma vallutamas. Mõnda aega elas ka Paulo aboluutset hipielu ­ pikad juuksed, narkootikumid ning vastuhakk. Umbes samal ajal kutsus helilooja ja muusik Raul Seixas Paulot kirjutama tema lauludele sõnu. Nende teine lugu oli suur edu, mida müüdi rohkem kui 500 000 koopiat. See oli esimene kord, kui Paulo oli teeninud suure summa raha. Paulo ja Rauli koostöö jätkus kuni 4

Kirjandus
34 allalaadimist
thumbnail
42
doc

KIRJANDUSE EKSAMI PILETID

Satub Natasa teele Anatol Kuragin. Natasa on nii noor ja nii puhas ja õrn hing, kes usub kõike, mida talle räägitakse. Kuragin oskab rääkida väga ilusaid jutte, Natasale näib tunduvat, et tegelikult armastab Kuraginit. Tulnuks võibolla sellest kõigest kergemini välja, kui Bolkonski mõistnuks, et ta on nii noor, naiiivne ja heas mõttes lihtsameelne, et teistmõttes poleks võimalik üsna egoistliku ja koleda inimesega. Bolkonski ei oska andestada, see ei oska ka armastada. Natasa avastab, kes tegelikult on Kuragin, kui teed Bolkonskiga lahku läinud, siis Natasa meheks saab hoopis Bezauhhov. Kangelased teel, kes kõige rohkem muutuvad. Need on kaks meest, Bolkonski ja Bezuhhov. Bolkonski on teose alguses sõjaväelane, võtab osa lahingutest Napoleoni vastu Euroopas, ta on väga kõrgilt aristokraatilik, sõdib Napoleoni vastu, aga teistpidi on Napoleoni austaja. Napoleoni elu nõnda legendaarne. Bonapartism on piiritu auahnud ja tohutu uhkus. 1805. Ja 1807

Kirjandus
15 allalaadimist
thumbnail
31
doc

Ideede ajaloo kotspekst

Lihtrahvas: tarbimine Anonüümsuse tähtsus 8. 18. sajandi meritokraatlik aumõiste · 18. sajandi üldtendents egalitaristlik: · Aadliau kriitika · Alternatiiviks meritokraatlik kodaniku-au · Omaalgatuslikud seltsid, mis premeerivad silmapaistvaid põllumehi, ametnikke, kirjanikke · Preisi Friedrich Suure orden "pour la mérite" ­ teenete orden. Üldine lootus asendada · edevusel ning kadedusel põhinev ühiskondlik konkurents · ausa võistlusega, mis toitub positiivse eeskuju innustusest (emulatsioon) ning on ühilduv inimarmastuse ideaaliga 9. Romantilise au paradoksid Katse lahendada pingeid indiviidi ja kollektiivi vahel · Ühiskonnale vastandumine: · "Eneseväljenduse" ja "enesetruuduse" ideaal ­ uus dimensioon aule

Filosoofia
39 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Moraal ja eetika

hülgavad oma juba esivanemate poolt usutud Jumala ja hakkavad teiste rahvaste õhutusel teisi jumalaid kummardama. Karistus ebajumalate kummardajatele oli juutluses äärmuslik ­ surm. Näiteks on kirjutatud 5 Moosese (13:7-12) raamatus nõnda: "Kui su vend, su ema poeg, või su oma poeg või tütar või naine, kes su süles on, või sõber, kes sulle on nagu su enese hing, ahvatleb sind salaja, üteldes: "Lähme ja teenime teisi jumalaid!" keda ei ole tundnud sina ise ega su vanemad, nende rahvaste jumalaist, kes asuvad teil ümberkaudu..., siis ära tee tema nõu järele ja ära kuula teda! Su silm ei tohi halastada tema peale ega armu anda; sa ei tohi teda varjata, vaid sa pead tema tapma: sinu käsi olgu esimesena tema kallal teda surmamas, ja seejärel kogu rahva käsi! Viska ta kividega surnuks, sest ta on püüdnud, sind lahutada Jumalast..." Kristlik täiendus: Jumal on Kolmainu Jumal ­ Isa, Poeg ja Püha Vaim

50 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Euroopa ideede ajaloo konspekt

18. sajandi meritokraatlik aumõiste 18. saj üldtendents ­ meritokraatlik au, mida antakse heategevuse või silmapaistmise eest oma ametialal. Au ja vooruse süntees 18. sajandi üldtendents egalitaristlik: Aadliau kriitika Alternatiiviks meritokraatlik kodaniku-au Omaalgatuslikud seltsid, mis premeerivad silmapaistvaid põllumehi, ametnikke, kirjanikke Preisi Friedrich Suure orden "pour la mérite" ­ teenete orden. Üldine lootus asendada... edevusel ning kadedusel põhinev ühiskondlik konkurents... ausa võistlusega, mis toitub positiivse eeskuju innustusest (emulatsioon) ning on ühilduv inimarmastuse ideaaliga 9. Romantilise au paradoksid Ühiskonnale vastandumine: "Eneseväljenduse" ja "enesetruuduse" ideaal ­ uus dimensioon aule. Romantilise kunstniku (boheemlase) "aukoodeks" vs filistinism. Ühiskonna nimel suremine:

Ühiskond
11 allalaadimist
thumbnail
19
docx

FILOSOOFIA

Ruumiliselt haarab universum inimese, mõteldes aga haarab inimene universumi. 12. Kuidas kirjeldab Camus absurditunde avaldusi? Absursi esimesi märke on see, et tühjad mõtted ning kõned muutuvad mõttekaks. Absurd on maailma tihkus ja võõrus. Absurd on see tunne, see kõhedus mis inimeses tekib, kui ta tunneb endast õhkuvat ebainimlikkust, see võõras, keda näeme ennast peeglist vaadates. Elamine on mõttetus, absurdsus, harjumus, mis toob kaasa ainult ohvreid, inimene on elamise ori. Absurd on kogu aeg igal pool olemas. 13. Mis on absurditunde põhjuseks Camus järgi? Absurd tekib irratsionaalsuse ja meeletu selguseiha vastandamisest. Absurd tekib inimlike ootuste ja maailma meeletu vaikimise vastandusest, inimese ja maailma vahel on kuristik, lõhe. Inimene tunneb ennast maailmas võõrana, rahutuna, inimene mõtleb oma harjumuspärasest elust, ta pole sellega rahul ning hakkab selle üle mõtlema, küsib milleks on seda kõike vaja? Absurd

Eetika
52 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Euroopa ideede ajaloo eksam 2012

aadli nõuetest). Au on vahend teatud ühiskondlike käitumismallide kindlustamiseks. 5 Mandeville räägib ka, et temaagses ühiskonnas on germaaniau teatud mõttes transformeerunud. Kuna oli saavutatud majanduslik küllus, siis tänu uudsele olukorralne oli enesepiiramine muutunud ebavajalikuks. Olukorras, kus inimesed ei tundnud üksteist, ,,võõraste ühiskonnas"(suurlinnades) ­ sai silma paista suure omandi või särava riietusega ­ au hakkas asendama väline uhkeldamine. Seoses moe pideva muutumisega oli oluline pidev staatussümbolite muutumine. See kõik tõi kaasa selle, et inimesed püüdlesid rikkuse poole, swelleks, et seda kulutada, staatuse saavutamiseks. Ta ütles, et staatuse vajadus on see, mis paneb inimese tööle ja edendab ühiskonda

Euroopa ideede ajalugu
37 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Kirjanduse Secunda teine arvestus

palju tähelepanu siiski. Miks Anna üldse sõidab rongiga? Perekondlikud põhjused, peab minema lepitama. Nüüd Anna, kes sinnamaani pole ilmselt elus armastanud, kui ta nüüd armub, siis kuidagi jäägitult ja lõplikult. Tollel ajal pole kombeks abielu lahutamine. Sellepärast, et kiriklikud. Ja kui ta sellest abielu köidikutest pääseb, on selle hind on see, et ei tohi kohtuda oma pojaga, lapsele öeldakse, et ema on surnud. Ta ei suuda seda Vronski tütart niimodi armastada nii nagu oma Sergeid. Kui Anna ja Vrsonksi esilalgu koos elavad, on nad juba õnnelikud. Õnnelik suhe on välismaal, kus nad on ainult teineteise jaoks. Anna on abielus, meeste maailm, kus naistele on vähem lubatud. Anna suhtes täielik suhtlemiskeeld, aga Vronski võib minna seltskonda ja suhelda. Miks seda üha rohkem hakkab tegema? Anna muutub kohutavalt armukadedaks ja anna armastus muutub klammerdumiseks. Mõned inimesed on sõpruses klammerdunud, see on kohutavalt rakse

Kirjandus
21 allalaadimist
thumbnail
110
doc

Õigusfilosoofia ajalugu

Ettevalmistavad küsimused eksamiks: 1) Millisele neljale küsimusele peavad vastama kõik poliitfilosoofilised käsitlused. Tooge igast küsimuste valdkonnast ka näiteid. 2) Miks tekkis poliitiline filosoofia just antiik-Kreekas? 3) Millised olid antiik-Kreeka poliitilised ideaalid? 4) Milline on Platoni nägemus parimast võimalikust riigist teoses "Seadused"? · Poliitilise filosoofia alase teaduse tegemisest Kui soovite kirjutada bakalaureuse või magistritööd poliitfilosoofia alal, on soovitav, et teema kattuks vähem või rohkem võrdleva poliitika või rahvusvaheliste suhete temaatikaga. Nt rahvusvaheliste suhete teooriate vallast, kus Machiavelli, Hobbes, Kant ja paljud teised on olulised. o Kuna ei politoloogia ega avaliku halduse õppekavades pole poliitilise filosoofia õppekava, tuleb end nendes teemades täiendada iseseisvalt või õppekavade väliselt ning ikkagi sobituda olemasolevate õppekavade raamide

Õigus
633 allalaadimist
thumbnail
117
doc

Aforismid

283. Miski pole lollikindel, sest lollid on äärmiselt leidlikud. 284. Mine nii kaugele kui näed, ja kui sa oled kohale jõudnud, näed kaugemale. 285. Üksindus on nagu dieet lühiajaliselt kasulik, kestma jäädes aga eluohtlik. 286. Haamriga mehele paistab kõik naelana. 287. Ainult piisavas pimeduses näed sa tähti 288. Viga on alguses kerge parandada, kuid raske märgata, aja möödudes aga kerge märgata, kuid raske parandada. 289. Parem on armastada ja kaotada kui vihata ja võita 290. Igavad on need, kes võtavad meilt üksinduse, pakkumata seltsi 291. Nõrgad ei andesta kunagi, andestamine on tugevate omadus 292. Inimesed usuvad meeleldi seda, mida nad tahavad 293. Inimeste maailmas ei ole midagi enesestmõistetavat. 294. Ei loe mitte see, mida sa ütled, vaid see, kuidas sinust aru saadakse. 295. Iga inimene teab, et teised teda hinnates eksivad, aga ta ei tea, et ka tema eksib teisi hinnates. 296

Kirjandus
115 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Euroopa ideede ajalugu

võimed ja oskused ning rass ja rikkus ei määra sotsiaalset staatust. Tavaliselt eeldab selline valik võistemist. Meritokraatial on sarnasust sotsiaaldarvinismiga.] Meritokraatlik aumõiste tähendas kodaniku-au. See vastandus aadliaule. Omaalgatuslikud seltsid premeerisid silmapaistvaid põllumehi, ametnikke , kirjanikke. Preisi Friedrich Suure orden "pour la mérite" ­ teenete orden. Üldine lootus asendada edevusel ning kadedusel põhinev ühiskondlik konkurents ausa võistlusega, mis toitub positiivse eeskuju innustusest (emulatsioon) ning on ühilduv inimarmastuse ideaaliga 9. Romantilise au paradoksid Romantiline au ­ au otsitakse kas ühiskonnale vastandumises (eneseväljendamine kordumatu indiviidina) või riigi ja rahva nimel suremises. Aadliau edasikestmise tagasid duellid. Romantilise kunstniku (boheemlase) "aukoodeks" vs filistinism

Euroopa ideede ajalugu
111 allalaadimist
thumbnail
72
docx

Euroopa ideede ajalugu

matkida kõrgemaid klasse, seda saavad teha suurema tarbimise abil. Au ja vooruse süntees 18. sajandil 18. sajandi üldtendents egalitaristlik: · Aadliau kriitika · Alternatiiviks meritokraatlik ehk inimeste tegelikul paremusel põhinev kodaniku-au · Omaalgatuslikud seltsid, mis premeerivad silmapaistvaid põllumehi, kirjanikke jne · Preisi Friedrich Suure orden ­ teenete orden · Edevusel ning kadedusel põhinev ühiskondlik konkurents, mida püüti asendada riigimehtuse ideaaliga Romantiline au Katse lahendada pingeid indiviidi ja kollektiivi vahel Ühiskonnale vastandumine · Eneseväljenduse ja enesetruuduse ideaal ­ uus dimensioon aule · Romantilise kunstliku (boheemlase),,aukoodeks" vs filistinism (tavalisus) Ühiskonna nimel suremine · Individuaalne au seotud isamaa-armastusega, seega kollektiivse auga · Au saab omandada eeskätt sõjas ­ aumees oli valmis end ohverdama

Euroopa ideede ajalugu
53 allalaadimist
thumbnail
107
doc

Saatanlik piibel

Murdke nende ladvad, põletage nende juured. Hävitage need või hävitavad nemad meid! III 1. Armasta oma ligimest olevat ülim seadus. Kuid milline võim selle nii seadis? Millisel mõistlikul alusel armastuse kummardamine põhineb? Miks ei peaks mina oma vaenlasi vihkama? Kui ma neid armastan, kas ei heida see mind nende meelevalda? 2. Kas teineteisele head teha on vaenlaste loomu järgi? MIDA TÄHENDAB HEA? 3. Kas suudab verine räsitud ohver armastada verest nõretavaid lõugu, mis tükk tüki haaval tema ihu rebivad? 4. Kas me pole siis loomult kiskjad? Kui inimesed ei kohtleks üksteist röövsaagina, kas suudaksid nad siis ellu jääda? 5. Kas pole iha tõesem väljend kirjeldamaks armastust inimrassi jätkumist silmas pidades? Kas pole armastus lipitsevates kirjatükkides vaid ilus väljend suguakti kirjeldamiseks? Või oli suur õpetaja kohimeeste ülistaja? 6

Maailmavaateõpetus
28 allalaadimist
thumbnail
27
docx

Põhjalik sissejuhatus filosoofiasse

Loomutäiusi saab endas arendada ja kujundada. Ma saan harjutada end eetilistes situatsioonides oma reaktsiooni ja saavutada kuldse kesktee. Selle kaudu peaks see õnn tulema. Väga praktiline õpetus!! 2. religioosne eetika ­ ei tule mitte treenida, vaid uskuda. (Augustinus) Tegelikult inimene ise ennast õnnelikuks teha ei saa, vaid Jumal, kui ma usun ja/või armastan. Siis langeb mulle osaks jumalik arm, mis mu õnnelikuks teeb. Vähem õppida, rohkem loota, uskuda, armastada. 3. Romantismi eetika ­ geenius minu seest suunab mind tegema asju, milleks ma olen loodud. Ma pean endas üles leidma jumaliku hääle ja sellele häälele alluma ning vastavalt sellele käituma. ,,Ma ei saanud ise ka aru, mis ma tegin, ma kirjutasin selle meeltesegaduses" 4. voluntarismi eetika ­ tänu oma tahte teoks tegemisele võin ma õnnelikuks saada. Peab olema tahe tahta! Peab olema tahtejõud. 5. Intellektualismi eetika ­ mõistuse abil saab õnnelikuks.

Filosoofia
23 allalaadimist
thumbnail
50
doc

Psühholoogia eksami materjal

PSÜHHOLOOGIA ARVESTUS secunda, kevad 2010 1. PILET ISIKSUSE MÕISTE Isiksuse teema on psühholoogias olnud läbi aegade suhteliselt populaarne. Isiksus ­ küllaltki mitmetähenduslik mõiste: 1) Inimese eripära, kordumatus, individuaalsus. 2) Püsiv ja muutumatu osa inimesest. Tuleb sõnast "persoona", mis algselt tähendas maski. Vana-Kreeka komöödiates oli see konkreetne ese. Sõna "karakter" oli algse tähendusega millegi sisse uuristamine või äramärkimine, et see on minu oma. Isiksuse jooned on millegi tunnused, mille järgi teda ära tuntakse. Psühholoogias on isiksuse teema olnud päevakorras pikka aega. Isiksus on see teema, mis kõige rohkem huvitab neid inimesi, kes ei ole eriti psühholoogialähedased. Isiksuse küsimused on sellised üldised, mis on läbi aegade inimesi huvitanud. Isiksuse temaatika on psühholoogias see temaatika, mis kõige suurem

Psühholoogia
67 allalaadimist
thumbnail
60
docx

Sissejuhatus ideede ajalukku

 Aadliau kriitika Platoni Vabariik: ideaalne linnriik  Alternatiiviks meritokraatlik kodaniku-au armastuse ja veresidemete roll, meelelistest ihadest vabanemine  Preemiad. Preisi Friedrich Suure orden “pour la mérite” – teenete orden. Alternatiiv: saavutada individuaalselt Lootus asendada... Platoni Symposioni (Pidusöök) vastus  edevusel ja kadedusel põhinev ühiskondlik konkurents… Suurim “raskus” on seksuaaltung -> armastus üksiku vastu  ausa võistlusega, mis toitub positiivsetest eeskujudest (emulatsioon) Kas võimalik vabaneda?-> võimalik armastada seda, mis meid ei orjasta, vaid

Filosoofia
20 allalaadimist
thumbnail
59
pdf

Sissejuhatus poliitilisse filosoofiasse

Vabakirikud, usuvabadus ja ühiskond: Sissejuhatus poliitilisse filosoofiasse * A. Kilp * KUS 2010 Sissejuhatus poliitilisse filosoofiasse Mõned mõisted Fileo sofia on ,,tarkusearmastus". Tarkus on teatud liiki teadmine. Kui antiikajal hakati mõtisklema maailma üle, siis nimetatigi seda teadmiste otsingut ,,filosoofiaks". Filosoofia abil püütakse niisiis saada teadmisi ehk tarkust maailma, inimese ja tema elu eesmärkide kohta. Filosoofia käsitlusobjektiks on seetõttu just igapäevaelu. Filosoofia tegeleb probleemidega, millele ei saa vastata traditsionaalsetel teaduslikel viisidel ­ vaatlemise, mõõtmise, arvutamise jms empiirilise tegevuse kaudu ­, seetõttu öeldakse, et filosoofilised teadmised ei ole teaduslikud, seetõttu ka mitte õiged või valed. Filosoofia tegeleb küsimustega, kuidas me seda maailma tunnetame ja mida me oleme suutelised sellest teadma ­ rõhuasetusega ,,kuidas me mõtleme", mitte aga ,,mida me teame". Osadele meie jaoks vägagi ,,elulistele" k�

Õiguse filosoofia
38 allalaadimist
thumbnail
64
docx

Mees kes teadis ussisõnu analüüs

järgi. Niisiis Leemet ja ta sõber Pärtel võtsid kätte ühel päeval ja läksid külla kus sattusid külapealiku Johannese ja ta tütre Magdaleena juurde kes neile igasuguseid asjandusi nagu vokk tutvustasid. Tagasi metsas pajatas Leemt onu Vootele oma elamusi, kuid onu Vootele kaine meelega lükkas need ümber tuueks esile selle kuidas see Kritlik liikumine on vaid moe asi ning kuidas paljud küla leiutised on olemas, et asendada ussisõnu mis tood unustanud on. Ussisõnade hääbumisse on pannustanud laiskus mis tuli sellest, et suuremad sõjad said peatud ja inimese keele ja kõrvale oli ussisõnadega toimetulek keeruline. Räägites vanadest aegadest pajatatakse ka Leemeti vanaisast, ühest ülimalt kangest sõjakast mehest kellel mürihambad suus ning kes tappis sama lihtsalt nagu lööks sääski. Kord suures lahnigus oli Leemti vanaisa viimane seisev eestlane lahniguväljal ja, et

Kirjandus
121 allalaadimist
thumbnail
25
docx

Eesti proosa

Eesti proosa Rahvajutud Proosa on saanud mõjutust rahvajuttudest ja luulest. Rahvaluule tugineb traditsioonidele on muutlik kuna liigub suust-suhu vastavab kindlatele reeglitele ja on kindlad keerdkäigud, mis jutud peavad olema anonüümne, väljamõtlejat ei tea väljendab pärimusrühma maailmavaadet Müüt Muistend Muinasjutt Faktiline. Kaugest Faktiline. Lähiminevikust. Väljamõeldis. Ajatu. Kohta minevikust. Toimumis Inimeste ja vaimolendite ei saa määrata. Ei ole paigaks varasem või teine abil seletatakse, miks meil seatud kindla rahvaga. maailm. Jumalate ja maailmas midagi on ja vägilaste maailm. kuidas tekkis. Kindla kohaga seotud. Friedrich Robert Faehlmann (1798 ­ 1850) "Müütilised muistendid" Eestlane, vaba, talupoja peres. Isa mõisniku usaldusalune ja peale vanemate surma võeti mõisnike hole alla. Sai hea hariduse. A

Kirjandus
61 allalaadimist
thumbnail
33
odt

11. klassi kirjanduse eksam

Õppis Koovi külakoolis, Lümanda ministeeriumikoolis, Kuressaare linnakoolis. 16-aastaselt algkooliõpetaja. 1925-35 Lümanda algkooli juhataja. Osales aktiivselt kohalikus seltsi- ja kultuurielus. 1935 läks Tallinna, hakkas osalema poliitikas. 1944 põgeneb naise ja tütrega Rootsi, kus jätkas kirjutamist. Välismaise Eesti Kirjanikkude Liidu esimees. Riigilt sai omale 1939(7) Lagle talu (teine kandidaat Tammsaare). Looming prosaist ja näitekirjanik. Seotus merega, põhiline on saavutada elamise rahu 1936 "Rannajutud" kogumik: meeste vahel meri aitab kriitilisel hetkel lahendada elu keerdküsimusi, Kustas ja Oskar kaklesid sama tüdruku pärast, kuid lõpuks otsustavad mõlemad loobuda, Aegunud õnn, Elamise rahu Tiidu Peeter leiab rahu liikuval jäätükil elu eest võideldes, mitte kodus egoistliku naise juures, Randlase surm Andres ei suuda hoolimata haigusest voodis olla ning läheb salaja kalale, kus sureb, Mere annid psühholoogilise

Kirjandus
399 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Idioot sisukokkuvõte

summa raha. Lugeja leiab, et Totsky ülekohtu Nastasya oma noorukieast, see on vihjanud, et see mees, kes on näha, et päästja, kes võttis teda kui ta oli lahkunud vaene orb, teda seksuaalselt ära. Nagu Myshkin märgib tema portree, Nastasya on kannataja, see on hiljem avastanud, et ta kannatab kõige rohkem oma uhkuse ja põlgus ise. Tema esialgne revengeful kirg, millega ta saabus Peterburi viis aastat varem on olnud järk-järgult asendada enese põlgust ja ainult apaatia täidab tema süda. General Yepanchin tutvustab Myshkin oma naise poole, Madame Yepanchin, kes on Myshkin on kauge seoses, ja edukalt põgeneb naise küsitlusi pärl kaelakee ta hiljuti esitatud Nastasya. Naine ja kolm tütart kogunevad elutuba, kokkusaamist Myshkin. Läbi tema omakasupüüdmatus ja siirus tulvil on lapselik naiveté ta võidab usaldust ja

Kirjandus
103 allalaadimist
thumbnail
59
doc

Kirjanduse eksami küsimused

kirjanduse eksami küsimused 1. Ilukirjanduse olemus ja tähtsus. Seos teiste kunstiliikidega. Ilukirjandus ehk belletristika. Tekstid jagunevad: teaduskirjandus (teatmeteosed, uurimustööd, referaadid), publitsistika (artiklid, uudised, intervjuud, reklaamid), ilukirjandus (novell, sonett, tragöödia, draama, ...), tarbetekstid (telefoniraamatud, õpikud, viidad, kalendrid), graafilised (skeemid, joonised, tabelid), elektroonilised tekstid (e-mail, msn, sms, reklaam netis). Ilukirjanduse alaliigid: proosa, lüürika(luule), ja näitekirjandus(dramaatika). Ilukirjanduse funktsioonid: emotsioonid, silmaringi laiendamine, meeleolustik, faktid, keeleoskus. Proosa: müüt, naljand, romaan, novell, mõistatused. Miniatuur: ,,Poiss ja liblik" ­ Tammsaare. Luule: haiku (E. Niit), sonett (M. Under), ballaad (M. Under), ood (Peterson), pastoraal (Peterson). Lüroeepika: eepos, valm (jutustava sisuga, tegelased tihti loomad, lõpus moraal), poeem, värss. Jõgiromaan: tegelased kattuvad erin

Kirjandus
69 allalaadimist
thumbnail
60
doc

Filosoofia SH

Augustinuse mõistes tegutseb ja püüdleb inimkond peamiselt õnne suunas ­ kuna on õnne paradoks (kui saad õnne kätte, tahad järgmist ja järgmist), peab olema tegelik püüdlus hoopis summum bonum ehk ülim headus ehk see kõrgem väärtus, mis ei oleks suhteline mitte kellegi arust. Selleks pidas Augustinus jumalat ehk kõikidele inimestele on omane püüdlus jumala poole ning see leiab väljenduse armastuses kui seesuguses. *) Augutinus uskus, et võime teist inimest armastada ei tule tema ilust ja headusest, vaid sellest, et meil üldse ongi võime armastada. Armastuse ehk amori ehk kire, mis on sarnane inimese tahtega, jaotas ta kaheks ehk caritaseks ja cupiditaseks ­ esimene on armastus ülima väärtuse vastu, teine aga armastus maise vastu. Augustinus uskus, et need kaks armastuse suunda suhtuvad üksteisesse nagu hea ja kuri. Augustinus uskus, et inimene saavutab oma ülima eesmärgi siis, kui ta suunab oma amori jumala poole.

Filosoofia
39 allalaadimist
thumbnail
54
docx

Kirjanduse eksamipiletid

Kirjanduse eksamipiletid 1. Ilukirjanduse olemus ja tähtsus, seosed teiste kunstiliikidega ja liigid. 1. PROOSA EHK EEPIKA 1) Muinasjutud ,,Inetu pardipoeg" Andersen 2) Müüdid Friedrich Robert Faehlmann ,,Koit ja Hämarik" 3) Muistendid ehk tekkelood F.R.Faehlmann ,,Emajõe sünd" 4) Mõistatus Hommikul käib 4 jalga, päeval 2 jalga, õhtul 3 jalga? 4) Kõnekäänud Vesi ahjus 5) Vanasõna Kel tarkus peas, sel ohjad peos. 6) Naljandid Leida Tigane ,, Peremees ja sulne" 7) Pop-floor Blondiininaljad 8) Linnalegendid Valge daam 9) Anekdoodid 10) Aforismid Õppida,õppida,õppida ­ Lenin Romaan Pentaloogia (5.osa) A.H.Tammsaare ,,Tõde ja õigus" Tetraloogia (4.osa) Aadu Hint ,,Tuuline rand" Triloogia (3.osa) ,,Mahtra sõda" ,,Anijamehed Tallinnas käisid" ,,Prohvet Mattsvet"- Eduard Vilde Diloogia (2.osa) ,,Anna Karenin

Kirjandus
42 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Eetika

nauding oleks kättesaadav võimalikult suurele hulgale. Utitilitarismis puudb õiglase jagamise printsiip. Ütleb, et kui kõike saaks muuta maksimaalse kasuga, siis sõltub õige sellest, kui suur on see hulk, kes kasu saab. Inimisiksuses ei ole muud iseseisvat väärtust, kui vaid kogemuste ja läbielatu rahulduslikkus, mida inimene kogeb. Rahulolu mõõdetav vaid inimese endaga. PRAGMATISM John Dewey ­ lähtub sellest, et tõde tuleb asendada kasulikkusega. Inimene ei tegutse mitte sellel eesmärgil, et mis hea või õige, vaid sellel eesmärgil, mis on talle kasulik. Tõeline on kõik see, mis üksikisikule tundub tõeline. Pragmatismis loobutakse abstraktsest ja universaalse tõe õpetamisest. Selle asemel õpetatakse seda, mis on kasulik. Inimene ei ole eelkõige mõtlemisega varustatud olend, vaid tegutsev olend. Peamine on tahe. Inimese intellekt on seotud tahte tegutsemise teenistusse.

Eetika
96 allalaadimist
thumbnail
223
docx

Aforismid

Sinu oma.. " Kuidas ma saan öelda , et MA ARMASTAN SIND , kui ma armastan sind rohkem , kui sõnad võivad öelda ? Sinu unustan ma siis, kui ma unustan hingamise. :) Varastasid mu südame ja nüüd valitseb mu sees tühjus, mida iial keegi peale sinu täita ei suuda. Armastus on võlur... Ta uimastab, haarab endasse, eraldab. Ta teeb õhu mahedalõhnaliseks, teeb külmusest kire, muudab kõik enda ümber ilusaks . Mõnikord tahaks lihtsalt karjuda ja lõhkuda, lüüa, naerda, nutta, armastada, surra,elada. Kui su ümber on miljon ilusat poissi, näed sina vaid üht- armastatut. Armastan Sind maailma lõppu ja ringiga tagasi . :) (L) Sina ja mina, taevas ja maa, vaatame teineteist, kuid kokku ei saa! Ainus asi,mis mulle sinu juures ei meeldi on see,et sa pole minu.:) Kui ma annan Sulle oma südame, siis palun hoia seda- mitte ära viska seda minema, sest seda südant tagasi ei saa Sa enam mitte kunagi anda! Sul on valus , kui lööd jala ära või lõikad näppu

Kirjandus
9 allalaadimist
thumbnail
29
doc

Õpimapp - Tammsaare ja Gailit

" Nõustun täielikult Andrus Norakiga, kelle arvates Krõõt pisut pehmendas seda rivaalitsemist. Jäi koguni mulje, et Pearu armastas Krõõta. Eriti oli mehe hinges üleadse naise hele hääl, mida Pearu korduvalt pärast Krõõda surmagi meenutas. Tundus, et see juhtum, mil Eespere sead naabrimehe rukkisse jooksid, jättis Pearu hinge igavese ning sügava jälje, see oli justkui see koht, millega tõestati, et Pearul on tunded ning et ka tema suudab armastada. Ka Pearu elus oli hetki, mil ta murdus ning suutis õrn ja hea olla. Armastusega olid üldse romaanis keerulised lood. See andis põhjust juurelda selle üle, kui palju tegelikult inimesed tunnete pärast kannatavad. Krõõda ja Andrese armastus seisnes töö tegemises. Andres ei suutnud naist väärtustada enne, kui juba liiga hilja oli ­ Krõõt oli tema kõrvalt lahkumas ning sellega kadusid ka õnnelikud ajad Vargamäelt. Andrese ja Mari vahelistes suhetes oli alati Juss

Kirjandus
90 allalaadimist
thumbnail
58
doc

Kirjanduse eksam

jalus"(1974) - Sakslaste küüditamine. Jüri kirjutas "Abruka lood", "Meretagune asi." Juhan Peegel - elab. Orisaarest. Eesti ajakirjanduse isa. Uurinud rahvaluule sõnavara(regivärss). Kirjutas ilukirjandust. Valikkogu "Tuli koduaknas" Romaan "Ma langesin esimesel sõjasuvel" (1979) Endla Tegova - surnud. "Laulatatud." - Räägib küla inimeste elust. Ta kirjutas ainult romaane. Ühe romaani kirjutas ta siis, kui ta veel kutsekoolis käis. Albert Uustuld - tegi laule "Silmad" ise noote ei tundnud. Põhiteos "Tuulte tallermaa" - paik Vahase saarel(30- ndatel). Lembit Uustulnd kirjutas "Kiikhobune..." "Meremehed ja jumalad" Jaanus Tamm - Luuletaja. Pärit SÜG- ist, praegu elab veel. Andekas luuletaja Luulekogu "Öö laulud." Kirjutas head lasteluulet. Henno Käo - Lastekirjanik, illustraator Valjalast 5. August Kitzbergi draamalooming August Kitzberg oli eesti kunstiväärtusliku näitekirjanduse rajaja.

Kirjandus
221 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun