............................................................................ 3 2.1. Tegevusala ja turupiirkonna kirjeldus..................................................................................3 2.2. Kliendid................................................................................................................................4 2.3. Konkurents ..........................................................................................................................4 3.1.1. Marketing..................................................................................................................5 4. Missioon ja Visioon 4.1. Missioon...............................................................................................................................5 4.2. Visioon.................................................................................................................................5 4.3. Eesmärk................................................................
..........................................................................5 2.3 Konkurents........................................................................................................................5 3. Ettevõtte analüüs .................................................................................................................... 7 3.1 Ettevõtte SWOT analüüs...................................................................................................7 3.1.1. Marketing......................................................................................................................8 3.1.2. Toote/ teenuse arendamine............................................................................................8 3.1.3. Tootmine/ tegevus.........................................................................................................8 3.1.4 Personal.....................................................................................................
...............................................................................................8 6.3.4. Turundusteabe komponendid............................................................................................8 6.3.4.1. Müügi aktiviseerimine...................................................................................................8 6.3.4.2. Avalikkuse informeerimine....................................................................................9 6.3.4.3. Reklaam................................................................................................................. 9 7. Kvaliteet................................................................................................................................10 9. Ruumid/Ladustamine............................................................................................................11 9.1. Teenusemaht.............................................................................................
.............................4 2.3 Konkurents.................................................................................................................................4 ..............................................................................................................................................................4 3. SWOT...............................................................................................................................................5 3.1 Marketing...................................................................................................................................5 3.1.2 Teenuse arendamine................................................................................................................5 3.1.3 Tegevus...................................................................................................................................5 3.1.4 Personal.......................................................
Äriplaan Suur õde/vend Taksofirma Esindaja: Merris Kivisoo E-post: [email protected] Tartu 2018 SISUKORD KOKKUVÕTE 3 1. VISIOON, MISSIOON, EESMÄRGID 4 1.1. Visioon 4 1.2. Missioon 4 1.3. Eesmärgid 4 2. ETTEVÕTLUSKESKKONNA KIRJELDUS 5 3. TOOTED JA TEENUSED 7 4. KLIENT, TURG JA KONKURENTS 8 4.1. Klient 8 4.2. Turg 8 4.3. Konkurents 8 5. TEGEVUSPLAAN 9 6. RISKIANALÜÜS 10 7. FINANTSPROGNOOS 12 2 KOKKUVÕTE Ettevõtte kirjeldus Taksofirma Suur õde/vend on mõeldud laste turvaliseks transportimiseks soovitud sihtkohta. Autojuhtideks on sõbralikud, kontrollitud taustaga noored inimesed, kes uurivad lastelt nende
...........................................................3 2.2 Kliendid.............................................................................................................................3 3. Ettevõtte analüüs..................................................................................................................... 4 3.1. SWOT analüüs................................................................................................................. 4 3.1.1. Marketing..................................................................................................................4 3.1.2. Tootmine................................................................................................................... 5 3.1.3.Personal......................................................................................................................5 4. Visioon............................................................................................
....................................................................................................................5 1.1 Ettevõtte taustaandmed ja kirjeldus.........................................................................5 1.2 Ettevõtluskeskkonna kirjeldus.................................................................................6 1.3 Teenused..................................................................................................................8 1.4 Klient, turg, konkurents...........................................................................................9 1.5 Turundusstrateegia ja hinnakujundus......................................................................9 2. Tegevusplaan...............................................................................................................12 2.1 Ettevõtte käivitamine.............................................................................................12 2.2 Riskianalüüs
suudame klientidele pakkuda kõike kõige paremat. Saame anda töötajatele vastava väljaõppe, et klientidel oleks hea. 5.2.2. Personalirisk Antud piirkonnas leidub koolitatud/õppinud töötajaid, kes vajavad vähesel määral lisakoolitusi. Kuid rahvastikku on sellevõrra vähe, et head töötajad võivad olla juba leidnud endale vallast või maakonnast väljaspool tööd. 5.2.3. Kliendirisk Kui pole kvaliteetsed tööd, head hinna ja kvaliteedi suhet, siis võib klient väge kergelt leida teise töökoja, kes tegeleb tema sõiduki probleemidega. . 6. TÄPSUSTA, KES ON SINU ETTEVÕTTE HANKIJAD EHK TARNIJAD. Ettevõte Tooraine/ Aadress Telefon Meiliaadress tarnija materjal Autokaubad Varuosad Ädala tn.1a, Tel. 6587018 [email protected] 24 OÜ Tallinn 10614 Helly Tööriided ja Mustamäe tee Tel: +372 [email protected] Hansen kindad 29, Talinn 682 5143
................................................................5 3.4.Pakutavad teenused ............................................................................................................6 4.Teenused ................................................................................................................................6 4.1.Teenuse kirjeldus .................................................................................................................6 4.1.1.Maavara kaevandav klient ................................................................................................6 4.1.2.Maavara tarbiv klient .......................................................................................................6 4.2.Teenuse osutamise protsessid ............................................................................................6 4.3.Asukoht ...............................................................................................................................6 4
..............................................................13 5. Põhieesmärgid ja strateegia..............................................................................................................14 5.1. Käibe ja rentaablustaotlus...........................................................................................................14 5.2. Soovitud imago ja teised põhieesmärgid..................................................................................... 14 6. Marketing........................................................................................................................................... 15 6.1. Marketingi korraldamine ettevõttes.............................................................................................15 6.2. Marketingi komponendid.............................................................................................................15 6.2.1. Teenus...................................................
Põhiliselt pakutakse loomade, loomatoidu ja tarvete müügiteenust ning arstiabi. Puudub aga üldse või peaaegu üldse klubiline ja hotelliteenus. Turujaotust on raske prognoosida aga kohalikul turul eriti eelnimetatud teenuste puudumise tõttu loodame küll haarata suhteliselt lühikese aja jooksul arvestatava osa turust. Reklaam. Kui ettevõtja alustab uue äriga, peavad ka kliendid saama kiiresti teada, et Te pakute neile uut toodet või teenust. Kõige üldisem vahend selleks on reklaam. Reklaamikanaleid on väga erinevaid: raadio, televisioon, ajalehed, otsepostitus, kuulutusstendid. Reklaamikulutuste planeerimisel tuleb lähtuda sellest, milliseid ajalehti või ajakirju Teie kliendid loevad, kus nad elavad, töötavad, sisseoste teevad jne. Selline informatsioon on parim abivahend Teie reklaamikulutuste planeerimisel. Ääremaal elaval väikeettevõtjal pole kindlasti otstarbekas alustada oma tegevust hirmkalli reklaamikampaaniaga televisioonis
4.3. TURUSTAMINE 4.3.1. Turustuskanalid (kirjeldus) - Otsepakkumised sihtgruppidele (väikeettevõtted, korteriühistud, e-mail jne.) - Internet (teeme lihtsa ja konkreetse kodulehekülje, mis annab kliendile infot ja kontakte) Virtuaalkeskkonnas on vaja tänapäeval kohe kindlasti mingi märk maha panna. - Müügijuhid ise oma strateegiatega (pakkumised personaalselt, telefoni teel, sooduspakkumised) - Partnerlusleping ehitusfirmadega. - Reklaam (internet, kuulutused ajalehtedes, lendlehed postkastidesse jne.) 4.3.2. Müügitoetus (kirjeldus ja kulutused) Müügitoetuse liik Ühik, hind Maht Summa Reklaam 1000.- 5 5000.- 4.3.3. Müügiprognoos Toote või tootegrupi Ühik Müügi- Müügiprognoos Müügikäibe prognoos, krooni
OÜ MINIBOAT asutatakse 2004. aasta kevadel. Plaanis on luua väikeettevõte, mis tegeleb väikepaatide valmistamisega. Kasutatakse palgatööjõudu, ettevõttes on töötajaid kokku 13. Kontoriks kasutatakse ühismajas olevat 3-toalist korterit, mis on töö jaoks korralikult sisustatud. Idee autor on planeerinud kasutada kõige paremaid arvuteid ning muid töövahendeid. Tootmishoone on ehitatud eraldi see asub Tartumaal Käreveres, emajõe kaldal asukoht on väga oluline, sest seal saab klient näha valmis paate ning samuti vajadusel kohapeal katsetada. Tootmisel kasutatakse tipptehnoloogiat, parimaid masinaid ning seadmeid. Loodud on ka töölistele kõik tingimused mugavaks töötamiseks, et tööd saaks teha täpselt ja korralikult. Töölised valitakse kindlatele reeglitele vastavalt, igaüks peab olema vastava ala spetsialist. Töö eesmärgi täitmiseks on planeeritud täita järgmised ülesanded: 1. Uurida lühidalt äriplaani teoreetiliselt olemust 2
..............................................................................................11 5. Turundusplaan................................................................................................................12 5.1 Müügikoht................................................................................................................12 5.2. Müügitoetus............................................................................................................ 12 5.3 Reklaam................................................................................................................... 13 6. Töötajad......................................................................................................................... 14 6.1 Ametid......................................................................................................................14 6.2 Oskused, kogemused.....................................................................................
Esialgu on plaanis, et juhataja säilitab kontrollpaki, isegi kui peaks osutuma võimalikuks osakapitali suurendada. Pärnus, Aia tn 1, büroohoone (Lääne- Eesti Regiooni Politsei prefektuuri kõrval). Koht on soodne, kuna Pikk tänav kõrval on väga elava liiklusega ja oskuslik välireklaam võib ligi tõmmata ka juhuslikke möödujaid. 3 3. JUHTKOND JA PERSONAL Tabel 1. Ettevõtte funktsionaalne struktuur Töötaja Funktsioonid Tegevused Juhataja Juhtimine Firma tegevuse planeerimine Korralduste andmine töötajatel Ettevõtte-sisene kontroll Varustustegevus
lauamängude ja LARPikultuuri edendamisega Eestis. Ettevõte pöörab suurt rõhku ettevõtte interjöörile ja muljele, et tekiks hubane teeninduskeskkond. Püsiklientide tekke soodustamiseks pakutakse püsiklientidele hulgaliselt soodustusi, alates madalamatest hindades kuni eritellimusteni. Püsiklientidele võimaldatakse ka lauamängude laenutamise teenust. Projekti stardikuludeks on 184 000 krooni, millest 104 000 krooni moodustab laen. Laenu võtmist põhjustab asjaolu, et firma vajab edasimüügiga tegelemiseks alguses finantsvahendeid, et hankida edasimüüdavat kaupa. 104 000 kroonise laenu on pikaajaline stardilaen, mis võetakse täismahus välja enne ettevõtte alustamist, et muretseda kaupa. Laen saab tagasi makstud esimese aasta lõpuks. Kahel esimesel aastal on ettevõttel kaks töötajat, kes on ühtlasi ka ettevõtte omanikud. Töötajatest üks tegeleks otsese
MAINORI KÕRGKOOL ETTEVÕTLUSE INSTITUUT ÄRIPLAAN Pärnu 2010 1 SISUKORD KOKKUVÕTE...............................................................................3 1. ÜLDINFO................................................................................4 1.1 ÄRIIDEE KIRJELDUS..............................................................5 1.2 Asukoht....................................................................................7 1.3 Töötajad....................................................................................7 1.4 Vajalikud vahendid....................................................................7 1.5 Algbilanss.................................................................................7 2. TOOTMINE JA TURUNDUS.......................................................8 2.1 Teenuse osutamine....................................................................8 2.2 Turu analüüs..................................
..................................................................................5 2.3 Konkurents........................................................................................................................5 2.4 Ettevõtte konkurentsi eelis............................................................................................... 6 3. Ettevõtte SWOT-analüüs.........................................................................................................7 3.1.1 Marketing ......................................................................................................................8 3.1.2 Teenuse arendamine....................................................................................................... 8 3.1.3 Tegevus...........................................................................................................................8 3.1.4 Personal.........................................................................................
Põhitöötajateks oleme meie, lõikame palke, lõhume pakke ning seejärel paneme riitadesse. Meie firmas on 2 töötajat, kuid vajadusel palkame töötuid inimesi. Ettevõtte seaduslikust tegevusest ja juhtimisest on teadlikud ka Simuna talu omanik. 2.1 Töökaitse Ettevõtte töös hakatakse järgima tööohutusnõudeid. Tuleb koostada firma OÜ Soe tuba eeskirjad, mida tutvustatakse töötavale isikule. Iga töötaja, kes on võetud firmasse tööle, peab andma allkirja, millega kinnitab, et on tutvunud tööohutuseeskirjas olevate nõuetega. 3. Teenus Ettevõte hakkab pakkuma kvaliteetseid lõhutuid küttepuid, sest nõudlus nende järgi on kasvanud. Infoliini kaudu on olemas teadmine, et turul on olemas nõudlus kvaliteetsete küttepuude järele. Kagu Eestis on vähe firmasid ja FIEsid, kes pakuksid kvaliteetseid lõhutuid ja samas kuivasid küttepuid.
3. Ostu- ja müügitehingute kajastamine käibemaksukohustuslasest ettevõttes 01.10.- 31.10. Käibemaksu kontol on käibemaksu ettemaks 5300. Koostage lausendid ja käibemaksukonto. Milline on käibemaksukonto saldo ja kus see kajastub 31.10. vahebilansis? Ettevõte müüb: 1. Kaupa, müügihind 25 400 + km 20%. Ostjale antakse tasumiseks aega 10 päeva 2. Teenust, hind 100 000 + km 20%. Ostja tasub kohe pangakaardiga 25%, ülejäänud summale antakse tasumiseks aega 7 kalendripäeva. 3. Kassasse laekub sularahas osutatud teenuste eest 5400, mis sisaldab käibemaksu 20%. Ettevõte ostab: 1. Teenust, laekub arve 23 400 + Km 20%. Arve tarnijale tasumata 2. Kantseleitarbeid, mis kantakse kohe üldhalduskuludesse ja tasutakse ettevõtte pangakaardiga Sularahaarvel kokku summa 5562 + km 20% 3. Kaupa, laekub arve kaup 16 000 + km 20%. Arve tasutakse kohe 50% ulatuses pangakaardiga. 50%-le annab tarnija tähtaja 15 kalendripäeva. KON
Kuna algul pole meil väga palju raha kulutada, ei vali me kanaliks ka televiisori, hiljem kui oleme saavutanud piisavalt kasumit võtame ka televisiooni. Kindlasti kasutame me reklaamiks ka stende. Ajalehe ja radio valikul on lähtutud meie sihtturust ning asukohast. Trantsport. Kuna oleme arvestanud, et inimesed jõuavad meieni omalkäel, siis alguse pole me organiseerinud trantsporti Rätsa puhkekodusse. Hiljem,kui väiksemad grupid hakkavad meid külastama organiseerime vajadusel ka bussi. Trantsport on algul rohkem personali pärast ja seetõttu oleme me teinud teatud kokkuleppe, et ettevõte kompenseerib poole bensiini kulust. Hind. Hindu kujundame vastavalt vajadusele, enamasti vaatme mis on kokurentide keskmine hind siis oma sihtturu palgataset kui ka vajadusi. Vastavalt sellele muudame hinda. Kuna aga hinnad on keskmiselt juba välja kujunenud ei saa me väga alla hinna lasta. Turustamine.
Hooldus oleks alustuseks põhilinne tegevusharu, sest kohe ei ole päris kindlalt piisavalt inimesi, kes sooviksid endale tavalisest kallimat disainiteenust. Pisiremondiks on teenus, mida ka teised firmad osutavad. Need on väiksed remonttööd, mis on praegusel turul küllaltki nõutud, kuna autod on keskeltläbi ikkagi vanad ja vajavad remonti. Seega see tooks alguses klientuuri juurde ja aitaks samas kohapeal tutvustada ka kallimaid teenuseid, mis oleks omaette reklaam firmale. 3.3. Tehnilised vajadused Teenuse pakkumiseks vajalikud seadmed on erinevad tööriistad autoremondiks, kontori ruum, koos sisustusega ja arvuti koos vajaliku programmiga, et teostada disainimist. 3.4. Hinnakujunduse alused Tavateenuste hinnad jäävad keskmisele tasemele, mõneti ka keskmisest väiksemale tasemele. Kitsamale ringile suunatud teenuste hinnad on kõrgemad, kuid täiesti vastavad pakutava teenuse kvaliteedile
OÜ Mrs. Pizza hakkab tegelema Võru linnas tiheda liiklusega piirkonnas ning pakub inimestele midagi uut. Peamiseks toodete tarnijaks on Kaupmees & KO AS. Meie toode on pitsa ning valik on piisavalt suur väikse linna kohta. Ettevõte orienteerub kohalikele noortele ja keskealistele, kes on mugava ja/või kiire elustiiliga ja soovivad kiirelt ja lihtsalt toitu kätte saada ööpäevaringselt. PÕHIVÄÄRTUSED, MISSIOON,VISIOON Põhiväärtused Kiirelt – Klient saab oma toidu kätte kiirelt, ning ei pea oma aega raiskama pikkadele poejärjekordadele või kiirtoidurestorani külastusele. Toit tuuakse temani. Lihtsalt – Üks kõne ning sinu soov tuuakse sinuni! Ööpäevaringselt – Ei pea enam ootama, kuni pood lahti tehakse või tormama enne kella kümmet poodi. Oleme avatud 24/7. Missioon Positsioneerida Võru inimeste peas esimesel kohal, kui keegi tahab osta kiirtoitu. Visioon
Konkureeriv ettevõte Konkurentide iseloomustus Toote Kliendi- Müügi- Müügi- Asukoht kvaliteet teenindus meetodid toetus 1. Põnnipesa lastekeskus hea hea veebileht 120 Viimsi keskus 2. Väike Päike hea hea reklaam 120 Pärnamäe ajalehes küla 3. Pääsupoeg rahuldav rahuldav veebileht 120 Viimsi keskusest 3 km 4
Nende hulka on arvestatud paberid, pliiatsid, mida lapsed kasutavad, samuti puhastusvahendid jms. 8 Arvestatud on, et ruumid saadakse sümboolse tasu eest kasutamiseks kohalikult vallavalitsuselt tasuga 200.- EEK / kuus. Töötajaid plaanitakse võtta 2, kelle töötasu esialgsete arvestuste alusel on 2000.- EEK / kuus / töötaja kohta. KASUMIPROGNOOS MÄNGUTUBA Jaan. Veebr Märts Apr Mai Juuni Juuli Aug Sept Okt Nov Dets KOKKU 7 Käive 500 7 500 7 500 7 500 7 500 3 900 3 900 3 900 7 500 7 500 7 500 7 500 90 000 Muutuvkulud 375 375 375 375 375 195 195 195 375 375 375 375 3 960
lõpust, millal algdokument raamatupidamises on kajastatud. Samuti säilitatakse ka raamatupidamises teisigi dokumente nagu arveldused hankijatega ja ostjatega, aruandvate isikutega, pank ja kassa ja muid äridokumente, mis on vajalikud majandustehinkude arusaadavaks kirjeldamiseks revideerimise käigus. 9 2.5. Tööohutus ja töötervishoid ettevõttes Kontoris vastutab töötaja ise enda eest, ta peab jälgima, et tema poolt töö tegemisel ei oleks tagajärgi, mis teda ja teisi samas ruumis viibijaid ohustaks. Koridoris on olemas kaart, millel on märgitud teekond, kus asuvad varu väljapääsud, tulekustutid ja kõik muud ohukorral tarvis minevate asjade asukohad. Kontori ruumide eest vastutab ettevõte, kellelt ruumi renditakse. 2.6 Majandusarvestus ettevõttes Majandusarvestuse eest vastutab pearaamatupidaja. Kus raamatupidamiseseadus sätestab
turustus, hald.kulud 8A/- -22 965 -29 965 -31 465 -24 465 -108 860 avansiline TM tasumine/- -3 000 -3 000 -3 000 -3 000 -12 000 Rahavood majandustegevusest 107 828 112 182 186 383 26 527 432 920 3. Rahavood investeeringutest /- -70 000 -5 000 -75 000 4. Rahavood finantstegevusest saadud laen /+ 0 70 000 0 0 70 000 intressimaksed 2% /- 0 -1 400 -1 400 -1 400 -4 200 laenu tagasimaks /- -70 000 -70 000 Rahavood finantstegevusest 0 68 600 -1 400 -71 400 -4 200 5. Puhtad rahavood (2+3+4) 107 828 110 782 179 983 -44 873 353 720 6. Raha jääk pl
motiveeritakse rohkem müüma. Turustuskanalid Kuna tootjal pole enamasti võimalik toimetada oma tooteid kätte igale kliendile, siis kasutatakse turustamisel enamasti kaubanduse teenuseid (jae- ja hulgikaubanduskaubandus), samuti ka mitmete teiste müügiga tegelevate firmade teenuseid (näiteks turismitrükiseid müüvad I-punktid, hotellid, jne). Turustamisel saab kasutada ka müügiagentide või vahendajate abi. Enamkastutatav müügitoetus on reklaam Kui ettevõtja alustab uue äriga, peavad ka kliendid saama kiiresti teada, et Te pakute neile uut toodet või teenust. Kõige üldisem vahend selleks on reklaam. Reklaamikanaleid on väga erinevaid: raadio, televisioon, ajalehed, otsepostitus, kuulutusstendid. Reklaamikulutuste planeerimisel tuleb lähtuda sellest, milliseid ajalehti või ajakirju Teie kliendid loevad, kus nad elavad, töötavad, sisseoste teevad jne. Näiteks on otstarbekas
motiveeritakse rohkem müüma. Turustuskanalid Kuna tootjal pole enamasti võimalik toimetada oma tooteid kätte igale kliendile, siis kasutatakse turustamisel enamasti kaubanduse teenuseid (jae- ja hulgikaubanduskaubandus), samuti ka mitmete teiste müügiga tegelevate firmade teenuseid (näiteks turismitrükiseid müüvad I-punktid, hotellid, jne). Turustamisel saab kasutada ka müügiagentide või vahendajate abi. Enamkastutatav müügitoetus on reklaam Kui ettevõtja alustab uue äriga, peavad ka kliendid saama kiiresti teada, et Te pakute neile uut toodet või teenust. Kõige üldisem vahend selleks on reklaam. Reklaamikanaleid on väga erinevaid: raadio, televisioon, ajalehed, otsepostitus, kuulutusstendid. Reklaamikulutuste planeerimisel tuleb lähtuda sellest, milliseid ajalehti või ajakirju Teie kliendid loevad, kus nad elavad, töötavad, sisseoste teevad jne. Näiteks on otstarbekas turismiettevõtluse alast reklaami teha
müügikasumi kasvuks 20 % 2.2.Ettevõtte turg Tooted, mida Siimax OÜ ostab ja renoveerib, on ühetoalised korterit Tallinna kesklinnas või Lasnamäel. Ostame objekte, millel on vahetatud aknad ja on keskküte. Muud probleemid (soojustus, lagi, põrand, sanitaar) plaanime vajadusel korraldada ise. Geograafiliselt on kohad just sellised valitud, kuna konsulteerides teiste kinnisvarafirmadega saime teada, et nendesse kahte rajooni Tallinnas peaks alati olema turgu ja klientuuri. Meie klient saab olema kas noor tudeng, välismaalane või noor väikepere. 2.3.Tarbijad Teada on, et müügi suuruse määrab nõudlus. Siimax OÜ tellis kinnisvaraportaalis www.kv.ee küsimustiku, milles uurisime, mis hinna eest ja mis piirkonda Tallinnas sooviksid hetkel enda elamispinda mitteomavad inimesed kinnisvara osta. Valikusse panime viis rajooni Tallinnas ja kolm hinnaklassi. Piirkonnad: Lasnamägi, Mustamäe, Kesklinn, Nõmme, Pirita.
ulatuses aktsiaid emiteerides. Projekti EBIT on 4 miljonit krooni. a. Leida EBIT-EPS sõltumatuse punkt ja teha joonis b. Põhjendada, kumba finantseerimisskeemi valite 4. Ettevõtte EBIT on 50 000 krooni. Ettevõtte tulumaksumäär on 20%. Ettevõtte finantseerimiseks on kaks võimalust: a. Omakapital summas 10 000 krooni 10 krooniste aktsiatega või b. Omakapital summas 5 000 krooni 10 krooniste aktsiatega ja laen summas 5 000 krooni intressiga 12% aastas. Ettevõttel on ka eelisaktsiad teiste projektide jaoks, millelt makstakse dividende 15 Ettevõtte rahandus Kristo Krumm 1000 krooni aastas. Leida EBIT-EPS sõltumatuse punkti EBIT ja EPS. Kontrolltöö kordamisülesanne
Vajalikud vahendid Nimetus Maksumu Olemas Ost s Arvuti 700 700 Printer 300 300 Mobiiltelefon 350 350 Kontoritarbed 150 150 Kokku 1500 700 800 1.5. Algbilanss Ettevõtte algbilansis on põhivaraks arvuti, mis on juba olemas. Algbilanss Aktiva Passiva Raha 15 000 Pikaajaline laen 15 000 Põhivara 700 Omakapital 5700 Kokku 27 000 Kokku 27 000 6 OÜ Nanny24 2. Turundusosa ehk turuolukorra kirjeldus Tartut on vaevanud lasteaiakohtade puudus juba 2002. aastast alates ja seega on nõudlus lapsehoiuteenuse järele järjest kasvamas. Tartu linn toetab hetkel 41 lapsehoiuteenust
Maja on läbimõeldud mugava planeeringuga ja modernse sisustusega. Esimesel korrusel asub 2 tuba, köök, WC/dussiruum, esik, garaaz ja abiruum. Teisel korrusel: 3 tuba, 1 WC/dussiruum ning esik. Maja valmis 2010 aastal. Maja üldpinnaks on 191,30 m² millele lisandub 1 462 m² krunt. Maja rent on 511 kuus. Kommunaalkulud kuus on keskmiselt 150. Asukoha eelisteks on hõre liiklus, mets lähedal, värske õhk. Kohale saamisega pole probleemi, kuna buss sõidab iga tunni aja tagant. Asukoha puudusteks on toidupoe kaugus. Lähim toidupood asub umbes 6 km kaugusel. Illustratsioon 1 http://www.city24.ee Puhkemaja 1.3. Töötajad Palgakulude kokkuhoidmiseks tuleb esialgu läbi ajada võimalikult väheste inimestega ja kasutada omanike tööjõudu ettevõtte käivitamisel. Esimestel kuudel tuleb klientide