KOOLI NIMI X-teaduskond X instituut Eesnimi Perekonnanimi RAIL BALTICU MAJANDUSLIKUST TASUVUSEST Referaat Õppekava XXXX Juhendaja: Eesnimi Perekonnanimi X 2018 SISUKORD 2 SISSEJUHATUS Rail Baltic on Baltimaade suurim ühisprojekt, mis ühendaks Balti riigid muu Euroopaga. Töö eesmärgiks on teha kindlaks, kas Rail Baltic on majanduslikult tasuv ning selgitada välja projektiga kaasnevad kasutegurid. Referaat on jaotatud kolmeks osaks. Esimene osa annab üldise ülevaate Rail Balticust. Välja on toodud projekti ajalugu, rongi tehnilised näitajad ning planeeritav marsruut. Teine osa annab ülevaate kahest uuringust, mis aitasid projekti planeerimisel olulisi otsuseid langetada. Kolmas osa keskendub Rail Balticust saadavale kasule, välja on toodud erinevad kasutegurid ning
RAIL BALTIC Projektist tutvustus: Rail Baltic on rahvusvaheline raudteeühendus, mis ühendab Eesti Kesk- ja Lääne-Euroopa ning naaberriikidega. Rail Baltic on üks lähiaastate suurimaid investeeringuid nii Eesti inimeste reisimisvõimaluste parandamisse kui ettevõtluse, turismi ja kaubavahetuse edendamisse. Trass tagab liikumiskiiruse kuni 240 km/h ning annab võimaluse mugavalt ja kiirelt reisida Läti ja Leetu ning sealt edasi Kesk-Euroopasse. Rongiliikluse arendamine on oluline prioriteet nii Euroopas kui meil. Tänapäevane raudtee on keskkonnasõbralik ning üks stabiilsemaid ja ohutumaid liikumisviise, mis annab ka suure panuse rohelise transpordi ja energiasäästlikku reisimisvõimalusse. Rail Baltic on kolme Balti riiki ühendav rahvusvaheline projekt, lisaks on kaasatud partneritena Soome ja Poola. Projekti teostamiseks on vajalik ühisettevõtte loomine ning rahastuse saamine Euroopa Liidult
Mairo Küünarpuu 1LOK (e)g 22.09.16 Nägemus logistika valdkonna arengus. Logistika – selle sõna päritolu koha üle vaieldakse Vikipeedias siiani. Küll on pakkumistes, et Roomast, kus see tähendas toodete jaotust, kui ka Kreekast, kus hoopis arvutamist, mõtlemist ja otstarbekust. Lugedes ja mõeldes selle üle tunduvad mõlemad tähendavat osa vähemalt tänapäevast logistikast. Kuni 20 sajandini võis mõista logistikast, kui ühest osast kaitseväe üksusest, kes pidi korraldama sõjategevuse mitmekülgset varustamist.
240 km/h uudne raudtee süsteem Pärnu suund (odavam, otsem kaubatee, peamiselt põllu- ja metsamaa läbimine) PROBLEEMID Keskkond Loomad Raudtee ületamiskohad Maaomanikega läbirääkimised Lepete sõlmimised Rahastus PROBLEEMIDE LAHENDUSED Maaomanikega positiivsed läbirääkimised Ökoduktide rajamine Sadu ületuskohti Keskkonnasõbralik uus raudtee süsteem Müra vähendamine (Maanteel olevad autod tekitavad rohkem müra) Euroopa Liidu toetus MAJANDUSLIK KASU TURISM, KAUBANDUS KIIREM LIIKUMINE KUI MAANTEEL KLIENDISÕBRALIK HIND UUED TÖÖKOHAD ETTEVÕTLUSE ARENG KIIREM VAHEMAADE ÜLETAMINE KAUBANDUSES ODAVAM TRANSPORT 5,8 MILJARDIT EELDATAV KOGUMAKSUMUS 16,2 MILJARDIT SOTSIAALMAJANDUSLIK TULU KULUTUSED KAUBANDUSE ARENG UUE MAJANDUSKORIDORI LOOMINE BALTIMAADE ÜHENDAMINE EUROOPAGA BALTI RIIKIDE KAASAMINE EUROOPA TARNEAHELASSE UUED ÜMBERLAADIMISE JA LOGISTIKA ARENDAMISE VÕIMALUSED EUROOPA JA AASIA TARNEAHELATES TURU HÕLVAMINE
aastast. Üle 20 aasta töötanud juhatuse esimehe ja ase-esimehena; Rapla Tarbijate Ühistu juhatuse liige. Ever Kaptein 53 aastat töötanud ETK süsteemis, sellest 50 aastat Põlvas. Rolando-Romeo Kuusik töötanud Antsla Tarbijate Ühistus alates 1955. aastast; 30 aastat Antsla ühistu sajast tegevusaastast olnud ühistu juhatuse esimees. Richard Ligi ühiskaubanduses alates 1937. aastast; töötanud erinevates kauplustes müüjana ja juhatajana ning pikka aega rajooni tarbijate kooperatiivi kaubabaasi direktorina. Veera Maurer pikaajaline kohusetruu töö Harju Tarbijate Ühistus. August Niinemets kauaaegne Haapsalu Tarbijate Ühistu aseesimees ja ühiskaubanduse edendaja. Juta Nurk Keila Tarbijate Ühistu eesrindlik töötaja ja hea teenindaja; ühistus töötanud üle 35 aasta. Mati Nurs Hiiumaa Tarbijate Ühistu liige aastast 1958; 1970. aastatest alates ühistu volinik; 1980. aastatel aktiivne ühistu juhatuse liige; alates 1998
Trass läbib Venemaa, Soome, Rootsi, Taani ja Saksamaa majandusvööndit, möödudes lähedalt Eesti, Läti, Leedu ja Poola majandusvöönditest. Plaanide kohaselt peaks esimene gaasijuhe alustama tegevust 2011. aastal ja teine 2012. aastal. Gaasijuhe võimaldab tarnida 55 miljardit kuupmeetrit gaasi aastas. Nord Stream'i projekti arendamise vastu on Poola ja Balti riigid. Käesoleva referaadi eesmärgiks on välja selgitada plaanitava Nord Streami gaasitrassi kasulikud ja kahjulikud aspektid ning Eesti seisukohad rajatava objekti suhtes. 2 NORD STREAM AG LOOMISE AJALUGU 1997. aastal, kui Venemaa ettevõte OAO Gazprom ja Soome ettevõte Fortum Oy lõid ühisettevõtte North Transgas Oy, sellega sai alguse Nord Stream´i gaasijuhtme projekt. 1997-1999 aastal viidi läbi uuringud, mis tõestasid veealuse gaasijuhtme teostatavust. Aastal 1998 uuriti võimalust, et juhe kulgeb läbi Soome, Rootsi, Taani ja Saksamaa erimajandusvööndi, ning tehti juhtme teostatavuse uuring
Statistika on esitatud aastate 2009–2013. See periood jääb majanduskriisi lõppu, mil Eestisisene puhkemajandus aktiviseerus. Aasta 2014 kohta ei olnud Statistikaametis veel andmeid välja toodud. Ainetöö on jaotatud kahte peatükki. Esimeses keskendutakse, nagu juba mainitud puhkemajanduse sektorile Eestis ja väljapool Eestit. Teises osas keskendutakse konkreetsele puhkemajanduse plaanile. Esitatud on asukoha ja sihtotstarbe põhjendus ning samuti ka eelarve kalkulatsioon ning tasuvusanalüüs. Ainetöö eesmärgiks on teada saada, kas kavandatav puhkekeskus Kasepää külas Peipsiääres on otstarbekas või mitte. 3 1. Kinnisvara arenduse teoreetiline käsitlus 1.1. Arenduse mõiste ja liigid Kinnisvara arenduseks nimetatakse tegevust, mille tulemusena tõuseb kinnistu väärtus. Kinnisvara arendamiseks võib kinnistutele ehitisi rajada, olemasolevaid renoveerida või
....................................................................................................................................15 Viidatud allikad .............................................................................................................................16 2 Sissejuhatus Antud referaadi eesmärk on lähemalt uurida Gdynia sadama tähtsust ja eeliseid mereveonduses, analüüsida kaubaliike ning nende mahtusid, tuua välja sadama tulevikuplaane. Poola on Kesk-Euroopa riik, mille majanduse seis on üks parimaid Euroopa Liidus. Poola eksport moodustabEL-i sisesest kaubandusest 74%. Poola rannik ulatub Läänemere rannikust mööda Pommeri lahte (läänes) ja Gdanski lahte (idas) ning 770 km pikkune rannajoon on täis suuri meresadamaid. Riigil on kõrgelt arenenud kaubanduslik laevanduse sektor, mis tegeleb enamjaolt väliskaubandusega.
Kõik kommentaarid