Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"kaubaveo" - 83 õppematerjali

Õppeained

Kaubaveotehnoloogia -
thumbnail
9
odt

Kaubaveo korraldamine

toitlustusteenust sellise vee- või õhusõiduki pardal või rongis, mis väljub teisest liikmesriigist rahvusvahelisele reisile, ei ole käibe toimumise koht Eesti, sõltumata teenuse saajast. KMS § 15 lg 4 p 1 alusel maksustatakse 0%-lise määraga teenus, mille käibe tekkimise koht ei ole Eesti. 4 KAUBAVEO PAKKUJA Logitrans Consult OÜ Reg. kood: 11019600 Telefon: + 372 6 210 300 + 372 6 210 302 Aadress: Maardu tee 57, Maardu Vaata kaardilt Postiindeks: 74115 Faks: + 372 6 210 301 Email: info(at)logitrans.ee WWW: www.logitrans.ee Tegevusalad: -Kõigi kaubaliikide veo logistilised lahendused

Kategooriata → Uurimistöö
28 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Kaubaveo korraldamine arvutil

Tartu Kutsehariduskeskus Ärinduse- ja kaubandusosakond Emmi Ojala KAUBAVEO KORRALDAMINE ARVUTIL Iseseisevtöö Juhendaja Tiina Kraav Tartu 2010 1. KAUBAVEO LEPING Kaubaveolepinguga kohustub üks isik (vedaja) teise isiku (saatja) ees vedama vallasasja (veos) sihtkohta ning andma selle üle kolmandale isikule (saajale). Saatja kohustub selle eest maksma vedajale tasu (veotasu). Kaubaveolepingule kohaldatakse töövõtu kohta sätestatut, kui käesolevas jaos sätestatust ei tulene teisiti.See ei sätestu veose vedamisele merel. 2. VEOTEENUSTE KORRALDAMINE

Logistika → Laomajandus
39 allalaadimist
thumbnail
14
pdf

Meretranspordi kasutades kaubaveo tunnused

2 Joonisteloetelu 1. http://entsyklopeedia.ee/artikkel/laev1 3 Sissejuhatus Meretransport on traditsiooniline ja vana kaupade ning inimeste edasitoimetamis võimalus. Samad funktsioonid on omased ka tänaseni. Karavanid, vankrid, hobused-kõikminevikkujäänud,laevadagasõidavadpraeguülemeieplaneedi. Minu referaadi teema on "Meretransporti kasutades kaubaveo tunnused", sest see transpordi liik on peamine nii maailma majanduses kui ka riigi majanduslikus süsteemis. Enamus kaubavedusid toimub läbi mere, milles väga suurt rolli mängib hind. Meretranspordi liik, olles kõige odavam, võib küüditada ühelt mandrilt teisele. Samuti võib ka vedada ulatuslikult mahukaid kaupu ühe reisiga, mida ei saa teha ükski transpordivahend. Uuringukäiguspandieesmärgid: tutvuminemeretransportiarengugajatemapeamiseliigiga;

Logistika → Meretranspordi ökonoomika
7 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Euroopa ja aasia sadamad

Rotterdami saabub aastas 32 000 ookeanilaeva ja ligi 87 000 alust Euroopa siseveekogudelt ning kokku saab sadamas tööd üle 90 000 inimese. Sadama aastane käive ulatub ligi 600 miljoni euroni. Hollandi riigi majandusanalüüsi büroo uuringu järgi kasvab Euroopa majandus tänu ühtsele turule pikas plaanis täiendavalt üle 10 protsendi, seejuures on Hollandi puhul vastav näitaja vähemalt 17 protsenti. Euroopa sadamad majanduskriisi küüsis Pärast ligi kümme aastat kestnud pidevat kaubaveo mahu kasvu Euroopa Liidu sadamates, jättis 2008. aastal üldine majanduskriis oma jälje ka sellesse valdkonda. Eesti sadamate kaubaveo kahanemine oli Euroopa Liidu riikide hulgas suurim, ent 2009. aastal hakkas olukord paranema. 90% Euroopa Liidu välis- ja 40% sisekaubandusest toimub meritsi. Euroopa Liidus on 1200 sadamat ning maailma suurim kaubalaevastik. 2008. aastal veeti Euroopa Liidu sadamate kaudu ligi 3,9 miljardit tonni kaupa. Kaubaveo mahu vähenemine algas 2008

Geograafia → Geograafia
26 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Raudteeveod - eksami kordamisküsimused vastustega

· paakvaguneid (vedelkütuste, keemiatoodete või põlevkivituha veoks), · punkervaguneid (vilja, väetise, tsemendi ja killustiku veoks), · kallurvaguneid, · külmutusvaguneid või isotermilisi vaguneid (kiirelt riknevate toiduainete veoks), · loomavaguneid (elusloomade veoks) ja · eriotstarbelisi vaguneid (tehnoloogiliste seadmete ja vahendite paigutamiseks nagu nt. töökojad, elektrijaamad, tuletõrjerongide veetsisternid jm). 6. Iseloomustage Rakvere jaama kaubaveo mõttes · Ühendav harutee Kundasse · Vanarauaplats, viljaelevaator, laadimisplatsid · Vanaraud, väetis, betoonliiprid, tsement, klinker, vili 8. Iseloomustage Sangaste jaama kaubaveo mõttes Asub Lõuna-Eestis, Sealt läheb kaubatee ida poole Pskovi ja suunaga lõunasse Riiga. Seal on: · Laadimisplats Veetakse: · Metsamaterjali 8. Iseloomustage Tapa jaama kaubaveo mõttes · Veduridepoo · Vagunidepoo · Rongide koostamine 9

Logistika → Logistika
126 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Euroopa ja Aasia suurimad sadamad

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL EESTI MEREAKADEEMIA Sadama majandamine ja meretranspordi juhtimine Euroopa ja Aasia suurimad sadamad Referaat Õppejõud: TALLINN 2014 Euroopa Liidus on 1200 sadamat ning maailma suurim kaubalaevastik. 2008. aastal veeti Euroopa Liidu sadamate kaudu ligi 3,9 miljardit tonni kaupa. Kaubaveo mahu vähenemine algas 2008. aasta III kvartalis ja ulatus IV kvartalis juba 6%-ni. Aasta kokkuvõttes vähenes Euroopa Liidu sadamate kaubaveo maht varasema aastaga võrreldes 0,5%. 2009. aastal langus süvenes -- I kvartalis vähenes kaubaveo maht 12% ja II kvartalis 16%. Rotterdam kui Euroopa suurim sadam Hollandi sadamad on teenindanud Aasia ja Euroopa vahelisi kaubateid juba alates 16.

Geograafia → Ühiskonnageograafia...
9 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Transpordisektor

Erinevalt linnatranspordist oli riigisisestel bussivedudel oli 7%, raudteevedudel 6% ja õhuvedudel 20% vähem sõitjaid kui 2012. aastal. See eest, aga riigisisestel merevedudel kasvas sõitjate arv 5% võrra (võrreldes aastaga 2012). Sõitjate arv rahvusvahelistel raudteevedudel kasvas aastaga 26%, bussivedudel 13% ja merevedudel 1%. Rahvusvahelistel õhuvedudel sõitjate arv aga vähenes, üle neljandiku võrra. Kaubaveoteenuste maht varasema aastaga (2012) võrreldes vähenes. Kaubaveo maht tonnides kasvas 1%, kuid tonnkilomeetrites vähenes 10%. Enamik kauapa, mis veeti 2013-ndal aastal veeti maanteedel ja raudteedel. Rahvusvaheliste vedude kaubaveo 2% kasvu mõjutasid maantee ja mereveoettevõtted, samal ajal kui kaubavedu raudteel vähenes aastaga 6%. Õhutranspordi ettevõtete osatähtsus kaubaveos oli väga väike. Lennureisijaid oli 2013-ndal aastal vähem kui 2012-ndal aastal. Eesti lennujaamades teenidati 2013-ndal aatal 12% reisijaid, kui sellest varasemal aastal

Majandus → Majandus
3 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Kodutöö Reisiprahingute tähtsamad klauslid

struktuursest muudatustest, tehnika arengust ning kütteõli ja kütuse hinnast. Lisaks vabade kaubaruumide kõikumistele mõjutab indeksi areng ka sadamate läbilaskevõimet, nõudluse kõikumisi (karmid talved Euroopas ja USA-s ) ning uue nõudluse turge nagu Hiina Rahvavabariik ja India. Indeksiga ei kaubelda Balti börsil. Erinevalt aktsia- ja võlakirjaturgudest on BCTI vaba spekulatsioonidest. FFA-d on kaubaveo tuletisinstrumendid ja nendega ei saa börsil kaubelda. Veotariifid määratakse üksnes laevamaaklerite, laevafirmade ja prahtijate esitatud teabe põhjal. Hind sisaldab ainult reaalset nõudlust ja reaalset pakkumist naftatoodete veoks standardsetel liinidel. Vastupidiselt majandusandmetele BCTI andmeid ei muudeta. Indeksi määramise meetodiga pole manipuleerimine võimalik. Igapäevaseid värskendusi tehakse reaalajas. BCTI: 388,00 (Day range 27.09.20). c)

Merendus → Laeva kommertsekspluatatsioon
71 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Eesti Panga statistika analüüs.

Analüüs: Jaekaubanduse ettevõtete suurim läbimüük toimus 2008-ndal aastal. 2009-nda aasta langus oli sama suur kui 2005-2008-nda aastate vaheline tõus, millele järgnes väike tõus 2010-ndal aastal. Sõiduautode suurim läbimüük oli 2006-ndal aastal , millele järgnes langus kuna ettevõtted ei suutnud rahuldada enam töötajate palgasoove. 3.Trantsport Faktid: · Ühistrantsporti kasutati kõige tihemini 2002-ndal aastal. · Kaubaveo tipphetk oli 2007-ndal aastal. Analüüs: Ühistrantsporti kasutati kõige tihemini 2002-ndal aastal, millele järgnes massiline langus ühistrantspordi kasutuses. Kaubavedu oli Eestis suurim 2007-ndal aastal, pärast seda hakkas langema. 2010-ndal aasta kaubaveo näitajad olid väiksemad kui 2001-se aasta tõusu eel. 4.Tööturg ja palk Faktid: · 2008-ndal aastal oli tööhõivemäär (15-74 aastaste seas ) kõige kõrgem.

Majandus → Mikromajandus
21 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Transport

Veotellimuste õigeaegne ja operatiivne töötlemine, Veolepingute korrektne realiseerimine, Võimaluste otsimine juurdeveosageduse tõstmiseks ja partiide komplektsuse suurendamiseks optimaalsete veotingimuste tagamine : Kaubakoguste ratsionaalne jaotus veoprotsessi erinevate osade vahel, Kaupade laadimistööde kiirendamine, Sõiduaja lühendamine liinidel, Vahetustega tööaja kasutamine, Veeremi kandejõu ja mahutavuse maksimaalne kasutamine, Multi- ja intermodaalsete vedude kasutamine, Kaubaveo dokumenteerimise ja kontrolloperatsioonide lihtsustamine ning selleks kuluva aja vähendamine kaupade säilivuse kindlustamine: Kauba spetsiifikat arvestava veeremi ja laadimisühiku (isotermiline furgoon, külmutusvagun jne) kasutamine, Veovahendi ohutu liikumise ja liiklemise tagamine, Veeremi-, veose- ja liikluskindlustussüsteemi ratsionaalne kasutamine, Kauba spetsiifikast tuleneva veo- ja hoiureziimi järgimist, Täiendavate kaitsemeetmete

Logistika → Transport
195 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Saksamaa transpordivõrk

torudesse, seega on torutranspordi tähtsus Milliste veoteenustega riik kaupleb? Saksamaa on teiste riikidega majanduslikult seotud kõikide transpordiliikide kaudu ­ torujuhtmete kaudu toimub naftatransport Venemaalt, reisijate vedu lennutranspordiga on Saksamaalt võimalik enamikesse maailma riikidesse, läbi sisevee-, maantee- ja raudteetranspordi toimuvad transiitveod Lääne- ja Ida-Euroopa vahel, jne. Veoste struktuurid 1) USA ja Kanada ­ kaubaveo maht on kordi suurem reisijateveo mahust, sest tegemist on väga suurte tööstusriikidega ja toodetud kaupade maht on tohutult suur. 2) Lääne-Euroopa riigid ­ kaubaveo maht ja reisijateveo maht on ligikaudu võrdsed, kuna tööstus ning põllumajandus on küll vähem arenenud kui USAs ja Kanadas, kuid siiski arvestatava osatähtsusega. 3) Jaapan ­ reisijateveo maht on kordi suurem kui reisijateveo maht, kuna tegemist on

Geograafia → Geograafia
24 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Käibemaksu nullmäära tõendamine

*ostja või ostjat esindava isiku andmed (koopia isikut- tõendavast dokumendist) Vt. dok.Ostja kinnitus väljaveo kohta 2) kauba ekspordi ( müük ühendusevälistele riikidele ) puhul on ekspordi tõendamiseks vajalikud järgmised dokumendid : * ekspordi tollideklaratsioon, millel on pädeva tolliasutuse märge tolliformaalsuste lõpetamise kohta; * arve ; * kaubaveo saatedokumendid; *ühendusevälise riigi impordi tollideklaratsioon 3) kauba müügi puhul teises liikmesriigis asuvale välisriigi diplomaatilisele esindusele või esindajale on nullmäära tõendavaks dokumendiks Euroopa Komisjoni määrusega kehtestatud käibemaksu- ja aktsiisivabastuse tõend. Kui ostja maksuvabastuse tõendit ei esita, siis tuleb kaup maksustada tavamääraga (18%).

Majandus → Maksundus
16 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Renessanss ja humanism - nagu siiami kaksikud.

Uus ideoloogia, kui see osutub populaarseks, võib tuua ühiskonda mitmeid religioosseid, rahvuslikke, poliitilisi ja majanduslikke muudatusi. 14. sajandil hakati enam rääkima teaduse olulisusest inimteadvuses ning majanduses. Ainuõiged usulised väljavaated hakkasid asenduma teaduslike hüpoteeside ja avastustega, mis leidis rohkelt kasutamist meretrantspordi majandamisel, astronoomias, arhitektuuris jne. Inimesed ning riik ei teeninud enam kiriku huve, vaid keskenduti kabanduse, kaubaveo arendamisele, seaduste ning kiriku reformeerimisele. Taoline mentaliteet oli murranguline, seda ilmestasid kokkupõrked teisitimõtlejate ning katoliku kiriku vahel, püüd kaotada indulgentside müümine või kaubandusele tuginev majanduslik tõus. Humanism või inimlikkus, mis allub psühholoogilistele isikuomadustele ­ meelekindlus, iseseisvus, omakasupüüdlikkus, ärgitab inimest millegi uue loomisele (või hävitamisele),

Ajalugu → Ajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Eesti laevatatavad siseveeteed: Emajõgi

Eesti Loodus September 9/2012 Eesti laevatatavad siseveeteed: Emajõgi 1.Selle artikli eesmärk on näidata kuidas ja mis moodi on võimalik liigelda mööda Emajõge vanasti ja kuidas liigeldakse tänapäeval. Artiklist on võimalik lugeda milliste paatidega kasutati vanasti ja mis teid pidi nad liikusid. 2. Peale kaubaveo on veeteid väga ammustest aegadest saati kasutatud rändamiseks. Esialgu sõideti nahkpaatidega mööda Emajõe jõgesid-järvi ja rannikumerd. Laevaühendus mere- ja siseveesadamate ei ole Eestis paraku olnud kunagi võimalik: Takistuseks on Peipsit merega ühendava Narva jõe kärestikud ning Euroopa võimsamaite sekka kuuluv kosk. Emajõgi on meie pikim laevatatav jõgi. Emajõe kogupikkuseks on 100 kilomeetrit ja langust Võrtsjärvest Peipsini on 3,5m. Tartu asub täpselt jõe keskjooksul

Merendus → Laevandus
5 allalaadimist
thumbnail
17
pdf

ÄRILOGISTIKA KODUTÖÖ NR 4 - RAIL BALTICU ARENGUTEE NING MAJANDUSLIK KASU

arendamine oleks otstarbekas või mitte. (DELFI, 2017). Uuringu järgi jäi silma fakt, et tänase Rail Balticu kulgemise trass läheb läbi Pärnu. Esialgu kaaluti enam kui 20 erinevat teekonda, millest järele jäi neli varianti. Ühel juhul peaks trass kulgema suures osas olemasoleva trassi kõrvalt. Kahe Pärnu suuna kõrval oli uuringu järgi võimalus ka Tartu varianti kasutada. Kõikide võimaluste puhul hinnati nõudlust kaubaveo ja reisijateveo arvu seisukohalt ning eelduseks oli, et reisirongid sõidaksid iga kahe tunni tagant ja kaubarongid peamiselt öösiti. Uurijad arvasid, et reisijate seisukohalt oleks parim variant kasutada Tartut läbivat raudteed, kuid kaubaveo puhul sobiks kõige paremini Pärnu suund. Kaubavedude puhul saaks Pärnu suund oluliselt positiivsema tulemuse, kuna antud teekond on kaubavedusid arvestades odavam. Lisaks on ka Pärnu suunale rajatav kaubatee palju otsem kui läbi Tartu minna.

Logistika → Baaslogistika
25 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Transpordi terminid

allakirjutanud riikide vahel. CIM konventsioon Rahvusvaheline raudteeveokokkulepe, mis määratleb raudteeoperaatori ja kliendi vahelised õiguslikud suhted. Reguleerib kaubaveolepingu tingimusi Euroopas ja on rahvusvahelisi raudteevedusid reguleeriva COTIF-i konventsiooni üks lisadest. CIM-lepinguga on liitunud valdav osa Euroopa raudteefirmadest ja ettevõtetest. CMR konventsioon (Rahvusvahelise kaupade autoveolepingu konventsioon) Rahvusvaheliselt on kokku lepitud kaubaveo tingimused, kus kajastatakse veolepingu kõikide poolte õigusi ja kohustusi. ELEA (Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon) see on FIATA liige ELEA on rahvusvahelise ekspedeerimisega ja logistikateenuste pakkumisega tegelevate juriidiliste isikute vabatahtlik ühendus. Organisatsiooni eesmärgiks on esindada ja kaitsta liikmete ühiseid tööalaseid huve, vältida ebaausat konkurentsi ja aidata kaasa oma valdkonna õigusaktide väljatöötamisele ning sellealase info levikule

Logistika → Baaslogistika
3 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Incoterms

transpordikulud ja kõik riskid kuni kauba üleandmiseni ostja poolt nimetatud sihtkohas müüja poolt valitud vedajaga, samal ajal E-rühmas müüja ei vastuta kauba laadimise eest sõidukile, F-rühmas peamine vedu ei ole makstud müüja poolt ja ta on kohustatud kauba paigutama vedaja käsutusse, C-rühmas peamine vedu on makstud müüja poolt ning ta on kohustatud kaubaveo lepingut sõlmima, aga ei vastuta riskide eest. Üldiselt D-rühmas on müüjal rohkem riske kui ostjal erinevalt teistest tüüpidest;  Järgmine erinevus on see, et D-rühmal on kõik tarneviisid, aga F- kui ka C- rühmal on ainult mere- ja siseveetee tarne; 2. Iseloomustus  DAT (Delivered At Terminal, named terminal at portor place of destination) – müüja maksab transpordi eest terminalini, v.a impordi tollivormistusega seotud kulud, ning

Logistika → Baaslogistika
11 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Logistika konspekt

hõlmab tasuliste ning oma kulul korraldavat autovedudega tegelevaid organisatsioone ja ettevõtteid rahvusvahelisel tasandil. TIR-SÜSTEEM: kaupu võib vedada ainult nõutele vastavas veokis või haagises; riskid on veo ajal kaetud kehtiva tagatisega; kaubaga on kaasas rahvusvaheliselt tunnustatud tollidokument. TIR-MÄRKMIK- mis on võetud kasutusele lähteriigis ja mida kasutatakse tollidokumendina nii lähteriigis, transiidiriigis kui ka sihtriigis. TIR-märkmik on ainuke tollidokument kogu kaubaveo vältel ning see tõendab TIR-protseduuri kohaselt veetava kauba rahvusvahelise garantii olemasolu. TIR-märkmiku annab välja riiklik garantiiühing ning ei nõua täiendavate tollidokumentide täitmist. TIR-VEOSÜSTEEM- kaitseb efektiivselt kõikide riikide maksutulusid, kelle territooriumi kaudu riikide vahel kaupu veetakse. Pakub maanteevedajale ja tolliametnikele lihtsa, paindliku, vähekuluka ja turvalise süsteemi kaupade transportimiseks üle riigipiiride.

Logistika → Logistika
100 allalaadimist
thumbnail
25
docx

MEREKONTEINERITE KAUBAVOOD MAAILMAS JA ARENGUTRENDID

eest. Multimodaalse transpordi operaator (multimodal transport operator, MTO) on firma, mis võtab enda peale multimodaalse veo kõigi etappide korraldamise, pakkudes sisuliselt ukselt uksele veoteenust. Multimodaalse transpordi operaatori kohustuste hulka kuuluvad eri etappidel veoteenust pakkuvate firmadega veolepingute sõlmimine, vahepunktides kauba laadimise-lossimise ja ladustamise tagamine, kauba teekonna jälgimine ja muud kaubaveo toimingud. Veo korraldamiseks sõlmib multimodaalse transpordi operaator enda nimel ja vastutusel lepingud vedajatega, stividori- ja ekspedeerimisfirmadega veoahela eri etappideks. Multimodaalse transpordi operaatoriteks on tavaliselt ekspedeerimisfirmad, kelle valduses ei pruugi transpordivahendeid olla. Suured ekspedeerimisfirmad korraldavad multimodaalse transpordi operaatoritena järjest enam suure osa tegevusi veoahelas, omades terminale, ladusid, laevu,

Logistika → Baaslogistika
33 allalaadimist
thumbnail
3
docx

GEOGRAAFIA KT: TEENINDUS

edasitoimetamise ja juhtimisega. Logistika peamiseks eesmärgiks on veoste viimine täpselt vajalikul ajal minimaalsete kulutustega tarbijale vajalikku kohta. Veonduse liigid: Raudteetransport Autotransport Jõetransport Torutransport Meretransport Õhutransport Sõitjatevedu ehk reisijatevedu Euroopas- on tihe teedevõrk (mis hõlmab maan-, raud-, vee- kui ka õhuteid). Enamus sõite tehakse autoga Euroopa kaubaveo kirjeldus- 76% moodustab autovedu, 18% raudteevedu ja 6% siseveeteedevedu. Enamus kaubavedusid Eestis tehakse raudteedel. Eesti ja Läti veoskäive on raudteedel suurem, sest nad vahendavad Venemaalt tulevaid suuri kaubakoguseid oma sadamate kaudu mujale maailma. Joonis Transiitveod ­ kaupade läbivedu mingist riigist neid seal töötlemata Gaasi ja naftat transporditakse torudega Nordstream on gaasijuhe, mis sai alguse Venemaalt. See kulgeb piki Läänemerd

Geograafia → Geograafia
3 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Vihula valla ruumiline iseloomustus

vahelisel alal ja Vainupea ning Karepa piirkonnas. Vallas on 52 küla ja üks alevik. Suuremad keskused on Võsu, Käsmu, Palmse, Võsupere, Vergi, Vihula, Annikvere. Teedevõrk Teed vallas jagunevad riigimaanteedeks, kohalikeks maanteedeks ja erateedeks. Kohalikke maanteid on vallas kokku 101,8 km. Olemasolev teedevõrk vallas on piisava tihedusega ja teed on heas korras. Veeteed Vihula vallas asub 3 väikesadamat- Vergi, Vainupea ja Eisma. Kaubaveo eesmärgil kasutatavaid sadamaid ei ole Vihula valda lubatud rajada. Olemasolevad väikesadamad (v.a.Vergi) on tehniliselt amortiseerunud ja ilma korralike navigatsioonimärkide ning rannaehitisteta. Väikesadamate funktsioon piirdub peamiselt turismi ja kohalike kalurite tegevusega. Potentsiaalsed väikesadamad on Võsul ja Käsmus, kus on olemas muul [2]. Kõlvikute paiknemine Haritav maa osatähtsus on vallas väike, kuna valitsevate liivmuldade viljakus on madal

Maateadus → Maateadus
19 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Tööstuslik pööre ajaloo kontrolltöö kordamisküsimused

Hiljem olid ettevõtjad sunnitud töötingimusi parandama. Töölised nõudsid enamasti suuremat palka, siis veel pikemat puhkeaega ja paremat haridust, samuti ka paremat töökeskkonda(ilusamad tualetid, vabrikusööklad) 7.Muutused transpordis 19.saj? Mõju inimese elule. Ehitati välja raudteed, uued kanalid, veeteedele aurikud, alguse sai ka autode ja lennukite tootmine. Transpordirevloutsioon. Tõuge rauatööstuse ja terasetööstuse arengule, liikumiskiiruse tõus. Inimeste-ja kaubaveo hüppeline kasv. Alanesid kauba transpordikulud. Suurte väeüksuste liigutamine, sellest tulenevalt haigestumine ja hukumise vähenemine. Sõjaväe varustuse ja moona transpordi kiirenemine. Muutused meditsiinis, sõdade vähenemine, muutused majanduses, igapäevaelus. 8.Miks kasvasid linnad, probleemid linnades? 1)Maal oli vähe raha, 2)Vabrikusse oli vaja töölisi, 3)Poest sai lihtsalt toitu kätte, 4)Linnas oli transport, vesi, raamatukogud, arstiabi (mugav elu). Probleemid:

Ajalugu → Ajalugu
13 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Imporditava kauba maksustatava väärtuse, välja arvatud käesoleva paragrahvi lõigetes 3­6 käsitletud juhtudel, moodustavad ühenduse tolliseadustiku kohane kauba tolliväärtus ja kõik importimisel tasumisele kuuluvad maksud (edaspidi impordimaksud) ning muud kauba sihtkohta toimetamisega seotud kulud, sealhulgas tolliväärtusesse arvamata vahendustasu, pakkimis-, veo- ja kindlustuskulud kuni esimese sihtkohani Eesti territooriumil. Esimene sihtkoht Eesti territooriumil on kaubaveo saatedokumendile või muule dokumendile, mille alusel kaupa imporditakse, märgitud koht. Kui seda ei ole märgitud, siis loetakse esimeseks sihtkohaks veose esimene laadimiskoht Eesti territooriumil. Kui reisija on importinud kaupa üle käibemaksuvaba väärtuselise piirmäära, moodustavad imporditud kauba maksustatava väärtuse selle ostuhind ja kõik impordimaksud. Ostuhinna tõendab reisija maksedokumentide alusel. Kui need

Varia → Kategoriseerimata
15 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Nimetu

infrastruktuuride olemasolu. · Ecuador impordib masinaid ja seadmeid ning keemia- ja farmaatsiatooteid. · Kõrgtehnoloogia arengu eeldused on väikesed, kuna rahvas Ecuadoris on üpriski vaene ning kõrgharidusega inimesi on vähe. · Rohked suured jõed ja ookean soodustavad transpordi infrastruktuuri arengut. Korduvad üleujutused kahjustavad laialdast maantee- ja aegunud raudteevõrku. · Ecuadori sisevedudes on oluline Pinnaveekogude vesi, mis on tähtis kaubaveo jaoks. Rahvusvahelistes vedudes on olulised meretransport, autotransport ning ka õhutransport. · Autotransport ­ teedevõrgu tihedus on riigis 160,1 km/1000km2 ja autoteede kogupikkus on 43 197 km (sellest kõvakattega 7287 km). Teedevõrk on tihedam läänerannikul ning riigi keskosas, hõredam või puudub üldse kõrbega kaetud idaosas. Raudteetransport ­ teedevõrgu tihedus on 3,4 km/1000km2 ehk väga hõre ja raudtee kogupikkus kogu riigis on 204 km

Varia → Kategoriseerimata
37 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

Transpordivõrk 2.KT

II KONTROLLTÖÖ   1. Raudteeveod   a. Raudteeveo definitsioon ​ Raudteeveeremiga raudteeinfrastruktuuril reisijate ja/või kaupade  vedu, sh oma­ ja majandusvedu, ning sellega kaasnevate teenuste (kommertsteenused,  veduriteenus) osutamine, või ainult veduriteenuse osutamine  oma­ ​ raudtee­ettevõtja raudteevedu oma tarbeks oma kulul ​ ja majandusvedu   raudteeinfrastruktuuri­ettevõtja või tema poolt renditud veeremi mistahes eesmärgil liikumine  raudteel  b. Tegevusload ​ Raudtee kaubaveoteenust võib osutada ettevõtja, kellele Konkurentsiamet on  andnud (ja millele vastavust on eelnevalt kontrollinud Tehnilise Järelevalve Amet) raudtee  kaubaveoteenuse tegevusloa.  ​ , kindlustuskohustus ​ Raudteeveo­ettevõtja võib tegeleda  reisijateveoga või kaubaveoga avalikul raudteel, kui tal on kehtivad ohutustunnistuse A ja B  osad​ , veoeeskiri ​ Veoeeskirjas kehtestab ettevõtja tingimused veoste veoks reisijate/kauba või  raudteeve...

Logistika → Transpordivõrk
3 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Transport ja ekspedeerimine I KT

maksusüsteem, kontrollsüsteem, uuringud, väljaõpe jne 9. Transpordisüsteemi operaatorid (ekspediitor, multimodaalse transpordi operaator) Ekspediitor- kauba kättetoimetaja. Multimodaalse transpordi operaator- kohustuste hulka kuuluvad eri etappidel veoteenust pakkuvate firmadega veolepingute sõlmimine, vahepunktides kauba laadimise-lossimise ja ladustamise tagamine, kauba teekonna jälgimine ja muud kaubaveo toimingud. Vastutab oma kliendi ees vedajana kogu veoahela eest. 10. Ekspedeerimisteenused a. kaupade konsolideerimine; b. vedude korraldamine; a. terminali- ja laoteenuste osutamine; b. kaupade pakendamine ja markeerimine; c. tolliformaalsuste täitmine; d. informatsiooni edastamine ja töötlemine; e. kaasabi rahavoogude juhtimisel; f. riskide maandamine ja kaupade kindlustamine; g. väliskaubandustehingute nõustamine; h

Logistika → Transpordi infosüsteem
52 allalaadimist
thumbnail
4
rtf

Keskaeg

Kujunesid uued teadmised geograafiast. 27) Ameerika põlisrahvad alistati ja orjastati. 28) Eurooplastel tekkisid uued rikastumise võimalused. Seiklejad e konkistadoomid purjetasid Uude Maailma kulda otsima. 29) Eurooplased rajasid Ameerikasse palju kolooniaid( Inglismaa) 30) Ameerikast levisid Euroopasse: kartul, kohvi, mais, tubakas, tomatid. Tänu sellele vabanesid eurooplased näljahädadest. 31) Sadama linnade tähtsus tõusis kaubaveo suurenemisega. Itaalia linnade tähtsus vähenes. Humanism ja renessanss Renessanss on 14. saj Itaalias tekkinud uus kultuurisuund . renessance- taassünd. Taas avastati antiikkultuur ja võeti see eeskujuks: maalis, skulptuuris, ehituses. Uuesti hakati hindama inimkeha ilu. Uuesti akti skulptuurid ja pildid. Muututi vabamaks, ehituses sambad, kiriku ehituse tähtsus vähenes ja inimesed hakkasid endale suurejoonelisi elumaju ehitama.

Ajalugu → Ajalugu
95 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Transport ja side

Selgita, miks. 73. teab maailma peamisi kaubanduslikke veosuundi; olulisemad kaubavood (maavarad, puit, valmistooted) kes on ühe või teise kaubagrupi peamised importijad ­ eksportijad? · Transport. a)Selgita mõisted mugav lipp ja merevoorimees. (2 punkti) b) Millised riigid on suured veoteenuste pakkujad (4) ja millised suured veoteenuste ostjad (4)? Põhjenda. · Võrdle kaubaveo ja kaubakäibe diagramme Eestis. Miks on need nii erinevad? · Analüüsige erinevate transpordiliikide eeliseid ja puudusi kaubavedudel ning tehke lühike kokkuvõte, millisteks vedudeks on vastav transpordiliik sobivaim. Analüüsil aitavad teid järgmised märksõnad: a) vedude kiirus b) vedude paindlikkus(võimalus valida vedude aega ja marsruuti) c) kaubakogused (sobib suurte, mahukate kaupade või väikeste kaubakoguste jaoks)

Geograafia → Geograafia
130 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Meretransport - küsimused vastused

konossement on kauba saatedokument, mis tõestab, et vedaja on kauba veoks vastu võtnud; konossemendil on ainulaadne funktsioon asendada konossemendis nimetatud kaupa selle edasimüümise, kinkimise, üleandmise jne. tehingutes ajal, kui kaup on merel, ehk konossement on läbirääkimiste dokument (ingl negotiation document). Liinikonossement täidab üldjuhul kolme ülesannet: on kauba veoks vastuvõtmise kviitung; võib olla läbirääkimiste dokument; on eelnevalt saavutatud kokkulepet kaubaveo kohta kinnitav dokument ehk täidab sisuliselt mereveolepingu rolli. Laadimiskorralduse annab kaubasaatja stividorfirma (oluline dokument!), nim ka tüürimehekviitung. Tollikauba puhul on vaja ka tolliametniku allkirja, et kaup on laadimiseks lubatud. Tüürimehekviitungis on märgitud kauba tegelik kogus ja seisund, mis laevale laaditi. Nagu juba öeldud, ei erine liinikonossement vormi poolest eriti tramplaevanduses kasutatavast

Logistika → Logistika
102 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Logistika eksami kordamiseks

Kordamiseks: 1. Logistika olemus Logistika (inglise keeles logistics) on ressursside ajaline positsioonimine või kogu tarneahela strateegiline juhtimine. Tarneahel on jada üksteisele järgnevaid tegevusi, mille eesmärgiks on kliendi rahuldamine. See võib hõlmata hankeid, tootmist, jaotust ja jäätmekäitlust koos nendega kaasneva transpordi, ladustamise ja infotehnoloogiaga. See on üks paljudest definitsioonidest, sest logistika on mitmesse erialasse puutuv ja arenev teadusala, mille arenguperioodide kohta kehtivad erinevad määratlused. 2. Logistika arenguetapid Tootmiskeskne peroppd 50-60 aastatel, see tähendab müüja keskne turg, tootmise efektiivsusele ja jaotamisele pöörati vähem tähelepanu. Turunduskeskne periood 60-80 aastad, müüja turu muutmine ostja turuks, toodete ja teenuste valiku suurendamine. Logistikakeskuse periood, tarneahela juhtimise konseptsiooni loomine ja varude kasutamise arvutamine tarnimisel, tootmisel ja jaotamise...

Logistika → Logistika alused
81 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

Vetelvedu mõisted

BROKERAGE – nö laevamaakler BUNDLING – komplekteerimine BUNKER ADJUSTMENT FACTOR - kütusehinna kooskõlastustegur BUNKERS – laoruum, kus hoitakse katelde kütmiseks vajalikku sütt/ laeva kütusevaru CANCELLING DATE - tühistamiskuupäev CERTIFICATE OF ORIGIN - päritolusertifikaat COMMENCEMNT OF LAYTIME - puhkuse algus. Laytime on ajavahemik, mille jooksul omanik teeb laeva kaubaveo jaoks kättesaadavaks, tähtis on teada, millal periood algab CONGESTION – ülekoormus/ummistus CONSECUTIVE VOYAGES – järjestikused reisid CONSIGNEE – kauba saaja CONTRACT OF AFFREIGTMENT - laevaomaniku ja prahtija vaheline leping, milles laevaomanik on nõus prahtijale kaupa laevas vedama või prahtijale kogu laeva või selle osa kasutama CUSTOMARY DESPATH or CUSTOMARY QUICK DESPATCH - tavalise kiirusega laadimine ja lossimine

Keeled → Erialane inglise keel
4 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Louis XIV referaat

Toodeti eeskätt luksuskaupu. Õpetajateks kutsus Colbert välismaa meistreid. Kõrgete sisseveotollide kehtestamine muutis välismaised kaubad kalliks ja sundis rohkem tarbima kodumaist toodangut. Colbert lasi ehitada palju maanteid ja kanaleid igasuguse kaubaveo hõlbustamiseks. Hõivati laialdaselt asumaid ­ kolooniad tekkisid Põhja-Ameerikas, Kesk- ja Ladina-Ameerikas ning Aafrikas. Louis XIV peetud sõjad nõudsid palju raha. Kopsaka summa eest ei põlatud müüa aadliartikleid ega ka ametikohti. Colbert rentis ka maksukogumisõiguse jõukamatele kaupmeestele, kes siis omakorda võtsid makse elanikkonnalt. Rahva maksukoormus suurenes seeläbi veelgi. Kirikupoliitika

Ajalugu → Ajalugu
30 allalaadimist
thumbnail
22
doc

EESTI VABARIIGI KÄIBEMAKSUPOLIITIKA

rendile või kasutusvaldusse andmine või sellisel merelaeval või õhusõidukil 19 kasutatava seadme remontimine, hooldamine, rendile või kasutusvaldusse andmine. 6) Vahendamisteenus, kui vahendatakse tehingut, mille käive tekib ühendusevälises riigis, või teatud 0-määraga maksustavaid kaupu või teenuseid. 7) Välistransiidi tolliprotseduuril oleva kauba veoteenus, sellise kaubaveo korraldamise teenus ning sellise kaubaveoga seotud kõrvalteenused, kui see vedu moodustab osa veost, mis algab või lõpeb ühendusvälises riigis. 8) Kauba eksportimiseks osutatav kaubaveoteenus, kaubaveo korraldamise teenus ning sellise kaubaveoga seotud kõrvalteenused. 9) Kauba importimiseks osutatav kaubaveoteenus, kaubaveo korraldamise teenus ning sellise kaubaveoga seotud kõrvalteenused, kui nimetatud teenuste kulu on

Majandus → Majandusteadus
129 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Majandus alused konspekt

seadme remontimine, hooldamine, rendile või kasutusvaldusse andmine; 7) vahendamisteenus, kui vahendatakse tehingut, mille käive tekib ühendusevälises riigis, või käesoleva paragrahvi lõike 3 punktides 1, 3­6 ja 10 nimetatud kaupa või käesoleva lõike punktides 2­4, 6, 9, 10, 12 ja 14 sätestatud teenust; 8) välistransiidi tolliprotseduuril oleva kauba veoteenus, sellise kaubaveo korraldamise teenus ning sellise kaubaveoga seotud kõrvalteenused, kui see vedu moodustab osa veost, mis algab või lõpeb ühendusevälises riigis; 9) kauba eksportimiseks osutatav kaubaveoteenus, kaubaveo korraldamise teenus ning sellise kaubaveoga seotud kõrvalteenused; 10) kauba importimiseks osutatav kaubaveoteenus, kaubaveo korraldamise teenus ning sellise kaubaveoga seotud kõrvalteenused, kui nimetatud teenuste kulu on arvatud imporditava kauba maksustatava väärtuse hulka;

Majandus → Majanduse alused
75 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Lennutranspordi kordamisküsimused

Näiteks juhul kui on vaja tagada teenus Door – airport või airport - door teenus. - Juhul kui kaubavoolu maht sihtkohta uletab regulaarlende teenindavate lennukite kaubaruumi mahtu - Juhul kui kauba hulk on tagasihoidlik ja eraldi kaubalennuki rakendamine ei ole otstarbekas - Juhul kui lennutransport on kättesaamatu - Juhul kui liikumine veoautoga mõnel etappil kiiruse poolest ei kahjusta oluliselt „lennutranspordi“ teenuse“väärtust 10. Nimetage lennutranspordi kaubaveo kasvutegurid ja takistused. Kasvutegurid: - ekspordi edendamine, - uued kaubandussuhted, - just in time mõiste, - riikliku vahelesegamise vähendamine, - uued kaubad. Takistused: - keskkonnaalased eeskirjad, - juurdepääsu puudumine lennuväljale, - õli ja kütuse hinnad ning saadavus, - terrorism ja relvastatud konfiktid. 11. Varssavi konventsioon vs Chicago konventsioon. Varssavi konventsioon (koostatud 12. oktoobril 1929. a. Varssavis) on rahvusvaheliste õhuvedude

Logistika → Lennutransport
15 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Logistika eksam

 kõrged terminalikulud;  madal kättesaadavus/juurdepääsetavus;  topelt käsitsuse vajadus tõstab ooteaega ja kulusid;  raudtee infrastruktuuri arendamine on ajaliselt ja rahaliselt mahukas;  mittepaindlik veoviis vajades pikaajalist etteplaneerimist;  erinev infrastruktuur (Ida-Lääs). Järeldus raudteetranspordi kohta. Rongidega saab vedada suuri kaubakoguseid suhteliselt kiiresti ja odavalt suurte vahemaade taha. Kuna kaubaveo puhul tuleb küllaltki palju kaupa lähetada väikeste vahemaade taha ja kui sel juhul kasutatakse rongi, siis tuleb teha jõupingutusi, et vedu oleks efektiivne ka lühikestel vahemaadel. Üheks võimaluseks on vähendada maha- ja pealelaadimisaega. 17. Õhutransport (sh. eelised, puudused, järeldused). [5 p.] Õhutranspordi eelised:  kaugus ja veokiirus;  manööverdamisvõimelisem kui raudteetransport. Õhutranspordi puudused:  kõige kallim transpordiliik;

Logistika → Logistika
87 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Transpordiökonoomika spikker

Pareto optimaalsuse tingimused 1. Ressursid tootmises (ka teenuste pakkumisel) peavad olema jaotatud selliselt, et nende ümberjaotamisel ei saa suureneda mingi kauba väljalase ilma, et väheneks mingi teise kauba väljalase. 2. Kaupade kombinatsioonid ja proportsioonid, milles neid toodetakse, peavad vastama ühiskonna maitsele ja eelistustele, st toodang peab olema selline, mida ühiskond vajab. 3. Kaupade ja teenuste jaotus peab olema vastavuses tarbija eelistustega, väljendatuna nende maitsetes ja sissetulekutes. Turu tasakaal on Pareto-optimaalne, kui: · Nii pakkumises kui tarbimises on täiskonkurents (piisavalt palju osalejaid, vabadus turule siseneda ja sealt väljuda) · Homogeenne produkt · Info on kättesaadav kõigile · Lineaarne mastaabiefekt · Välismõjude ja üldkasutatavate hüviste puudumine · Tegelikkuses on vähe turgusid, kus tingimused oleksid korraga täidetud. Üldine raamistik ...

Logistika → Transpordiökonoomika
66 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Praktika aruanne, MS VICTORIA I, Laondus

SISSEJUHATUS Minu praktika toimus OÜ Hansaliinide M/S Victoria I pardal. Praktika kestvus oli kokku 5 õppenädalat ehk 200 tundi. Praktika eesmärgiks oli saada ülevaade praktikaettevõttest kui organisatsioonist ja harjuda töökeskkonnaga. Praktika käigus soovisin arendada ja omandada logistika klienditeenindajale vajalikke isikuomadusi ja kutseoskusi. ETTEVÕTTEST AS Tallink Grupp on Euroopa juhtiv laevandusettevõte, mis pakub kvaliteetseid mini-kruiise, reisijate- ja kaubaveo teenuseid Läänemerel. Neile kuulub kokku 18 alust - kruiisilaevad, kiired ro-pax laevad ja ro-ro kaubalaevad. Pakutakse teenuseid kaubamärkide Tallink ja Silja Line all mitmetel laevaliinidel Eesti ja Soome, Soome ja Rootsi, Eesti ja Rootsi ning Läti ja Rootsi vahel. Peamistel liinidel hoitakse juhtivat turupositsiooni. M/S VICTORIA I M/S Victoria I alustas Tallinna ja Stockholmi vahel liiklemist 2004. aasta kevadel. Oma uutel

Logistika → Baaslogistika
70 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Louis XVI

Louis XVI Absolutismi kujunemine Prantsusmaal Absolutism kindlustus Prantsusmaal juba kuningas Henri IV valitsemise ajal (1594-1610). Henri oli tark, ettenägelik ja sihikindel valitseja. Pärines ta Navarra pisikuningriigist (Lõuna- Prantsusmaa ja Hispaania vahel). Tema isa juhtis Lõuna-Prantsusmaa suurfeodaale võitluses Prantsusmaa kuninga vastu protestantismi kaitsmise sildi all. Tegelikult oli see võitlus poliitilise võimu pärast. Kui valitsev kuningas Henri II oma armastatule Diane de Poitiers'ile pühendatud rüütliturniiril Nostradamuse täideläinud ennustuse kohaselt vigastada sai (läbi visiiriava silmast ajusse tunginud piigikillu läbi) ning nelja-päevase piinlemise järel suri, oli ta Prantsusmaale jätnud 4 poega: Francois II, s 1544 (1559-60), abiellus Maria Stuartiga, suri tuberkuloosi; Charles IX, s 1550 (1560-74); Henri III, s 1551 (1574-89), mürgitati; Francois d'Alencon, s 1554, ...

Ajalugu → Ajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Transport logistikas

· Kauba väärtus, arvestades selle kaalu, peaks olema suhteliselt kõrge · Kauba kvaliteedi või tarbimisväärtuse säilimine selle kiire päralejõudmise tõttu tõstab toote väärtust · Kauba vedamine teiste veoviisidega nõuaks mitmeid erinevaid veoviise ja ümberpaigutamisi ning käsitlemisi koos sellest põhjustatud lisakuludega Õhutranspordi areng viimase viiekümne aasta jooksul on olnud võrreldes muude transpordiliikidega kõige kiirem. Reisijate- ja kaubaveo käive on suurenenud selle aja jooksul enam kui 100 korda. Õhutranspordi veosekäibe kasv on olnud viimastel aastatel Euroopas ligi 5% aastas, Aasias isegi kuni 9% aastas. Õhutranspordi poolt veetakse peamiselt alljärgnevaid kaubaliike ja -gruppe: · kergesti riknevad kaubad (vääristatud kalatooted jne) · kaubad, mille hinna ja kaalu suhe on suur (juveelid, mobiiltelefonid jne) · kaubad, mille lühike tarneaeg annab neile juurde lisaväärtust

Logistika → Lastindus ja laondus
125 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Transport logistikas

 Kauba väärtus, arvestades selle kaalu, peaks olema suhteliselt kõrge  Kauba kvaliteedi või tarbimisväärtuse säilimine selle kiire päralejõudmise tõttu tõstab toote väärtust  Kauba vedamine teiste veoviisidega nõuaks mitmeid erinevaid veoviise ja ümberpaigutamisi ning käsitlemisi koos sellest põhjustatud lisakuludega Õhutranspordi areng viimase viiekümne aasta jooksul on olnud võrreldes muude transpordiliikidega kõige kiirem. Reisijate- ja kaubaveo käive on suurenenud selle aja jooksul enam kui 100 korda. Õhutranspordi veosekäibe kasv on olnud viimastel aastatel Euroopas ligi 5% aastas, Aasias isegi kuni 9% aastas. Õhutranspordi poolt veetakse peamiselt alljärgnevaid kaubaliike ja -gruppe: • kergesti riknevad kaubad (vääristatud kalatooted jne) • kaubad, mille hinna ja kaalu suhe on suur (juveelid, mobiiltelefonid jne) • kaubad, mille lühike tarneaeg annab neile juurde lisaväärtust

Logistika → Baaslogistika
22 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Geograafia kokkuvõtte 10. klass

· Hierarhia astmeid vähem · Kvaliteedi juhtimise süsteem · Lao seise hoitakse minimaalsena. Transpordiliigid, plussid ja miinused 1. Meretransport + Odavaim ja suurimate kaubaveo koguste vedaimseks - Sadamate rajamine kallis, kallid (kestvad) laevad, aja kulu 2. Siseveetransport + Praegu suhtelises taandarengus, kanalite rajamine kallis ja aeglane. 3. Raudtee transport + Suhteliselt kiire, üpris suured kauba kogused - Raudteede rajamine ja veerem kallis 4. Auto transport + ,,from door to door" (uksest ukseni transport) 5. Õhu transport 6. Toru transport Tänapäevased põllumajanduslikud tootmisvormid

Geograafia → Geograafia
270 allalaadimist
thumbnail
25
docx

Transport logistikas

· Võimaluste otsimist juurdeveosageduse ja partiide komplektsuse suurendamiseks. 2) Optimaalsete veotingimuste tagamine eeldab: · Kaubakoguste ratsionaalset jaotust logistilise süsteemi lülide vahel. · Kaupade laadimistööde kiirendamist. · Sõiduaja lühendamist liinidel. · Vahetustega tööaja kasutamist. · Kandejõu ja mahutavuse maksimaalset kasutamist. · Kombineeritud vedude kasutamist. · Kaubaveo dokumenteerimise ja kontroll-operatsioonide lihtsustamist ning selleks kuluva aja vähendamist. 3) Kaupade säilivuse kindlustamine eeldab: · Sobiva veovahendi ja veoühiku kasutamist (isotermiline, külmutus jne.). · Veovahendi ohutu liikumise ja liiklemise tagamist. · Kindlustussüsteemi ratsionaalset kasutamist. · Veo- ja hoiureziimist kinnipidamist. · Täiendavate kaitsemeetmete rakendamist veo ohutuse tagamiseks.

Logistika → Logistika
240 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Praktika Aruanne, Baltic Queen Laondus

vastutust tehtud tööde kvaliteedi ja töötulemuste osas, arendada isiksuse omadusi ja kutseoskusi ning õppida kohanema tööelu muutustega. Praktika käigus soovisin arendada ja omandada logistika klienditeenindajale vajalikke isikuomadusi ja kutseoskusi. Praktika juhendajaks oli laotööline Mart Piks ja laojuhatajad oli Raul Kõiv ning Janar Simmal. Ettevõttest AS Tallink Grupp on Euroopa juhtiv laevandusettevõte, mis pakub kvaliteetseid mini-kruiise, reisijate- ja kaubaveo teenuseid Läänemerel põhjaregioonis. Esindab kaubamärke Tallink ja Silja Line. Opereerib 18 laeva kuuel erineval liinil, 2012 teenindati üle 9 miljoni reisija - kruiisilaevad, kiired ro-pax laevad ja ro-ro kaubalaevad. Kontsernis töötab kokku 6600 töötajat Eestis, Soomes Rootsis, Lätis, Venemaal ja Saksamaal. Tallink on Läänemere suurima reisilaevafirma mis pakub turvalist laevareisi, meeldivat teeninudst ja meelelahutust.

Logistika → Baaslogistika
64 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Turundusplaan ettevõttele Estonian Air

1 Turundusplaan ettevõttele Estonian Air 1.1 Kokkuvõte Estonian Air on Eesti riigile ja SAS grupile kuuluv lennutranspordi teenuseid osutav firma, mis loodi 1. detsembril 1991. Lisaks reisijaveole rahvusvahelistel regulaarlendudel pakub Estonian Air kaubaveo teenust ning reisijavedu tellimuslendudel. Estonian Air, mille kodubaas on Tallinna lennujaamas, teostab lende 7 lennukiga ning on tööandjaks ligikaudu 200 inimesele. Estonian Airi liinivõrgustikku kuuluvad Stockholm, Kopenhaagen, Amsterdam, Brüssel, Oslo, Moskva, Peterburi, Kiiev, Vilnius ja Trondheim. Estonian Airi jaoks on turundus tähtsal kohal, Estonian Airi turundus- ja arendusosakonna juhataja on Gunnar Mägi, PR direktor Ilona Eskelinen. Turundustegevus toimub suuresti läbi

Muu → Ettevõtlus
127 allalaadimist
thumbnail
16
docx

TRANSPORT JA EKSPEDEERIMINE II KT

veab kaubad ette lennujaama, kuhu lennukompaniil on suurem arv lende ning seega on ka rohkem kaubaruumi ning hinnapoliitika paindlikum. Sellisel juhul koosneb lennutransport tegelikult kaubaveost lennuautoga ning siis edasilennust lennukiga. Kogu transpordi teekond on aga kaetud lennukaupade vedaja vastutusega. SDR (tingvaluuta, milles arvestatakse vedajate ja ekspedeerijate vastutuse ulatust). AWB (lennuveokiri) – kaubaveo lepinguks on AWB (air waybill), mis sätestab veo tingimused ja poolte õigused ja kohustused sh vedaja piiratud vastutuse ca 17 SDR (ca 21,7 EUR) brutokilo kohta. AWB kehtib kuni kaup on saajale või saaja esindajale sihtkohas üle antud. Hetkel veel AWB paberkandjal, kuid IATA töötab üleminukaga paberivabale süsteemile e-freight, mis peaks rakenduma 2016. aasta jooksul. FCL (täiskonteiner) – (full container load) veoraha arvestamise

Logistika → Transport ja ekspedeerimine
34 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Poliitija ja valitsemise alused

Millised on poliitikale omased sisulised elemendid selles? · Tegevus oli suunatud valitsuse vastu · Rahutused põhjustasid Eesti-Vene suhete jahenemist ja pingestumist. Rahutused mõjutasid negatiivselt paljudele ettevõttetele, kes tegid koostööd venemaaga. Raskendatud oli kauba eksport venemaale, lisaks sundis venemaa ärimehi mitte kasutama kaubatransiiti läbi Eesti sadamate. Selle tulemusena kahekordistus kaubaveo maht läbi Ust- Luuga sadama. Narvas olid piiriületamise järjekorrad 5-6 päeva. Kas sündmus seondub pigem a) Politics'iga b) Policy'ga Sündmus seondub Politics'iga. 2. Analüüsi mingit elulist poliitilist protsessi Eastoni mudeli alusel Sisend Must kast Väljund Tagasiside Eesti rahvastiku Eesti On omandanud osa Muulased ei taha moodustavad kaks inegratsioonipoliitika

Politoloogia → Poliitika ja valitsemise...
53 allalaadimist
thumbnail
30
pptx

FIE ja käibemaks

6. Elektrooniliselt osutatav teenus; 7. Vahendaja teenus, kes teise isiku nimel ja arvel tegutsedes hangib teisele isikule üht eelnevates punktides nimetatud teenust; 8. Teise liikmesriigi toimetatud vallasasja remontimine, hindamine, töötlemine või kokkupanemine, kui vallasasi toimetatakse Eestisse tagasi; 9. Kauba ühest liikmesriigist teise veo teenus, kaasa arvatud kaubavedu Eestisse või Eestist, sellise kaubaveo korraldamise teenus ning sellise kaubaveoga seotud kõrvalteenused. FIE KUSTUTAMINE KÄIBEMAKSUKOHUSTUSLASTE REGISTRIST FIE võib esitada avalduse enda käibemaksukohustuslaste registrist kustutamiseks juhul, kui tema maksustatav käive ei ületa tema arvestuste kohaselt järgneva 12 kuu jooksul 16 000 eurot. Maksu ja Tolliametil on õigus FIE käibemaksukohustuslaste registrist kustutada juhul, kui FIE: ei ole esitanud käibedeklaratsioone kuue

Majandus → Fie raamatupidamine
59 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Ungari

Suuremate ettevõtete peakorterid asuvad Budapestis või selle läheduses, kus elab 25% riigi rahvastikust. Budapestis on ka kõige paremini välja arendatud transpordi-, side-, pangandus- ja kindlustussüsteemid. Praegune valitsus teeb suuri jõupingutusi infrastruktuuri uuendamiseks eelkõige maapiirkondades. Transpordivahenditest kasutatakse väiksemate kulude tõttu eelkõige raudteed, kuid selle sissetulekud on vähenemas, mistõttu kavandatakse kaubaveo ja vähemtasuva reisijateveo eraldamist. Impordib masinaid, veondusseadmeid, naftat, keemiatooteid ja metallimaake. Ekspordib põllumajandussaadusi, veondusseadmeid, laiatarbekaupu, keemiatooteid, tekstiilitooteid, rauda, terast ja tsementi. (AXIS-geograafia entsüklopeedia nr 2 lk 216-217) Ungaris on pikaajalised autotööstuse traditsioonid. Alates 1990-est on mitmed

Geograafia → Geograafia
83 allalaadimist
thumbnail
17
odt

TALLINK

Silja Line'i ost[muuda | muuda lähteteksti] 2006. aasta suvel ostis Tallink Grupp Soome laevandusettevõtte Silja Line, tehingust jäid välja SuperSeaCati kiirlaevad ja Silja Line'i kruiisilaev Silja Opera. Sellega seoses võttis Tallink Grupp välismaal kasutusele kaubamärgi Tallink Silja, kuid kasutusse jäid ka senised kaubamärgid Silja Line ja SeaWind Line. Tallinki on hiljem loobunud kaubamärgi SeaWind Line kasutamisest ning lõpetab eraldi kaubaveo liinil Turu­Stockholm. Sea Wind sai jaanuaris 2015 Eesti lipu ja asus täiendava ro-pax-laevana liinile Tallinn­Vuosaari. Saksamaa liini ost[muuda | muuda lähteteksti] 2006. aasta kevadel ostis Tallink Grupp kolm Superfast-seeria laeva ­ Superfast VII, Superfast VIII ja Superfast IX ­, mis olid sõitnud liinil Hanko­Rostock. Tallink lisas sellele liinile esmalt Paldiski Lõunasadama, hiljem asendas Hanko Helsingi Läänesadamaga ja Paldiski Tallinna Vanasadamaga

Majandus → Majandus
6 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun