Rongiliikluse arendamine on oluline prioriteet nii Euroopas kui meil. Tänapäevane raudtee on keskkonnasõbralik ning üks stabiilsemaid ja ohutumaid liikumisviise, mis annab ka suure panuse rohelise transpordi ja energiasäästlikku reisimisvõimalusse. Rail Baltic on kolme Balti riiki ühendav rahvusvaheline projekt, lisaks on kaasatud partneritena Soome ja Poola. Projekti teostamiseks on vajalik ühisettevõtte loomine ning rahastuse saamine Euroopa Liidult. Rail Balticu projekti juhivad laiapõhjaline juhtkomitee ning töögrupp, kuhu kuuluvad Pärnu, Rapla, Harju maavanemad ning maavalitsuste esindajad, samuti Eesti Raudtee, Keskkonnaministeeriumi, Maa-ameti, Tehniline Järelevalveameti, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi esindajad.. Lähiaastatel valmivad ehitamiseks vajalikud planeeringud ja eelprojektid, mis määravad uue raudtee asukoha. Euroopa Liidu kaasrahastamise olemasolul jätkatakse
KOOLI NIMI X-teaduskond X instituut Eesnimi Perekonnanimi RAIL BALTICU MAJANDUSLIKUST TASUVUSEST Referaat Õppekava XXXX Juhendaja: Eesnimi Perekonnanimi X 2018 SISUKORD 2 SISSEJUHATUS Rail Baltic on Baltimaade suurim ühisprojekt, mis ühendaks Balti riigid muu Euroopaga. Töö eesmärgiks on teha kindlaks, kas Rail Baltic on majanduslikult tasuv ning selgitada välja projektiga kaasnevad kasutegurid. Referaat on jaotatud kolmeks osaks
Rail Balticu analüüs Rail Baltic on Euroopa standartitele vastav umbes 950 km pikkune rahvusvaheline raudtee projekt. Raudtee läbiks Eestit, Lätit, Leedut ja Poolat. Projekt algatati juba aastal 1994 ja peaks kõige varasemalt lõppema aastal 2025. Raudtee on mõeldud nii kauba kui ka reisijate vedamiseks. Palju on meedias kajastust leidnud Rail Balticu mõju ümbritsevasse keskkonda. Rail Balticut plaanitakse rajada alale, mis minimaalselt mõjutaks ümbritsevat keskkonda. Selle tagamiseks tehakse uuringuid, kaasatakse erinevaid spetsialiste ja uuritakse juba ehitatud kiirrongide mõju keskkonda. Kuna Eestil endal veel palju kogemusi kiirrongidega pole, siis on uuringuid käidud tegemas Rootsis ja Soomes. Rail Balticu rajamiseks on tihe ajakava, mis ei lase teha põhjalikke uuringuid. Samuti on välja
TALLINA TEHNIKAÜLIKOOL MAJANDUSTEADUSKOND RAIL BALTICU ARENGUTEE NING MAJANDUSLIK KASU Referaat Koostaja: Joseph Saliste 142677TABB Tallinn 2018 SISUKORD SISSEJUHATUS ................................................................................................................................................................ 3 1. RAIL BALTICU AJALUGU................................................................................................................................ 4 2. MIDA KUJUTAB ENDAST RAIL BALTICU PROJEKT........................................................................ 5 2.1 KUHU PLAANITAKSE RAIL BALTICU TRASS RAJADA? ..................................................... 6 2.2 KUI PALJU MAKSAB RAIL BALTICU PROJEKT? ...............................................................
Tallinna Tehnikaülikool Infotehnoloogia teaduskond KAVA aines „Väljendusoskus“ teemal Rail Baltic – raudteekoridori valupunktid Õppejõud: dots. Boris Gordon Tallinn 2016 Rail Baltic – raudteekoridori valupunktid Eesmärk: Artikli eesmärk on anda inimestele informatsiooni Rail Balticu hetkeseisust ja tulevikust. Sõnum: Arupidamised ja diskussioon Balti riike ja ülejäänud Euroopat ühendava raudteeprojekti üle on kestnud üle kümne aasta. Mida ja millal üldse ehitatakse? Miks peaks lugeja minu kirjatööd lugema? Mida ta siit saab? Artikli tähtsus seisneb lugeja teadvustamisest Rail Balticu projekti kohta, mis kulgeb Tallinnast Riia kaudu Leedu-Poola piirini. Sissejuhatus: 1. Rail Balticu projekti hetkeseis. 2
RAIL BALTIC Eliise Sau 9.B RAIL BALTICUST Projekt ehitada Poolat, Leedut, Lätit, Eestit ja Soomet ühendav uus kiirraudtee. Kokkuleppeid pole Poolaga. Raudtee uus trass hakkaks erinema senisest põhiraudteemagistraalist. ETTEVALMISTUS Eesti, Läti ja Leedu peaministrite 2011. aastal vastu võetud ühisavaldus seadis eesmärgiks Rail Balticu rajamiseks. Tallinnast läbi Pärnu kulgev trassi valik on määratletud 2011. aasta Vabariigi Valitsuse otsusega. Urve Palo allkirjastas 2014. aastal raudteeühenduse Rail Baltic Eesti valdusettevõtte asutamisdokumendid. 2014. aastal allkirjastati kolme Balti riigi poolt Rail Balticu ühisettevõte RB Rail AS asutamisdokumendid. Eesti, Läti, Leedu, Poola ja Soome transpordiministrid allkirjastasid 2015. aastal Rail Balticu koostööprotokolli.
buroohoone-ja-parkimismaja-ehitusse-18- miljonit-eurot Küberruumi kaitse eri tasanditel: Edgar Savisaar: „Mina Logistikaprofessor: Rail Balticu puhul tuleks Aleksei Lotman: sinivetikas vohab, nõrkused ja reageerimine erakonnakaaslastega sõda ei pea.“ lähtuda mitte Buratinost vaid logistikast reostamine
Kauba mitme kordne ümber laadimine ajagraafikud, rööpmelaiuste vahede erinevus. Logistiliselt ei ole selline valik kuidagi efektiivne ega rääkimata veel säästlik. Seega eelistavad balti maade logistika firmad jätkuvalt maantee transporti. Kindlasti on maantee- ja raudteetranspordil omad plussid ja miinused. Kuid kui meie riik tahab vähendada kaubaautode osakaalu maanteedel siis kindlasti on raudtee valdkond mida peaksime jõudsalt arendama. Samas tunnevad Rail Balticu võimaluste vastu huvi ka meie põhjanaabrite nii suuremad eksportijad kui logistika ettevõtted ja seda soovi me peaksime jõuliselt ära kasutama. Kuna raudtee relsid alustavad oma teed planeeritult kuskilt Tallinna lähistelt siis see kaup, mida soomlased sooviksid läbi Rail Balticu eksportida, tuleb ka ju kuidagi siia saada. Selleks saaks suurendada ka liiklust Soome erinevate linnade vahel ja põhja Eesti sadamate vahel. Seda kauba liikumise
Parlamentaarse kui ka presidentaalse valitsemisvormiga riigid Selline valitsemisvorm esineb nii mõneski riigis, kus leidub nii presidentaalsuse kui ka parlamentaarsuse tunnuseid Presidentaalse ja vabariigi tunnustega riigid on näiteks Prantsusmaa, Soome ja Portugal NÄDALA POLIITIK JUHAN PARTS Viimase nädala jooksul on väga aktuaalne olnud teema, kus Eesti majandusminister Juhan Parts ütles Leedu valitsuse kohta, et seal istuvad jobud. Teema puudutab Rail Balticu projekti, kus Leedu uus valitsus otsustas, et Rail Baltic võiks kulgeda läbi Kaunase, mitte läbi Vilniuse nagu selle oli määranud eelmine valitsus. NÄDALA POLIITIKA TIPPSÜNDMUS Eesti ja Venemaa allkirjastavad piirilepingud 18. veebruaril Eesti ja Venemaa välisministeerium leppisid kokku, et 18. veebruaril toimub Eesti välisministri visiit Moskvasse. Pärast lepingute allkirjastamist välisministrite poolt tuleb lepingud
võites sellega paljude inimese südame, kes mäletavad seda laulu tänase päevani. Me oleme samuti korraldanud regulaarselt üldlaulupidusid juba 19. sajandi teise poole algusest. 2014. aastal käis Eesti üldlaulupeol rekordarv inimesi - ligikaudu 200’000 inimest. Suure rahvaarvukusega üritus on ka Weekend Festival Baltic, kuhu tuleb kokku rahvast üle kogu maailma. Nagu ka 2015. aastal, oli ka 2016. aastal Weekend Festival Balticu toimumiskohaks Pärnu rand. Üheks kõige suuremaks saavutuseks on olnud ka sport ja olümpiamängud. Nii mõnigi Eesti tuntud sportlane on võitnud maailma olümpiatel medaleid, näiteks Rio olümpiamängudel, kus me saime sellel aastal pronksmedali. Pronksmedali tõid koju neli sõudjat. Peale meie sõudjate osales selle aasta Rio olümpiamängudel ka teised Eesti armastatud tegelased, nagu näiteks Rasmus Mägi, Karl Robert Saluri, Kaidi Kivioja ja Roman Fosti.
Innovatiivsete lahenduste kasutamine Uutele turgudele laienemine Ekspordi suurendamine Tööjõuturu kohandamine (kohati valitseb tööpuudus) 3. Millised on hetkel aktuaalseimad probleemid logistikas ja transpordis? Ülemaailmselt ja riigisiseselt Eesti Transiidimahu vähenemine Teedemaksu puudumine Segadus Saaremaa laevadega Rail Balticu segane protsess Autojuhtide palkadega skeemitamine Maailm Keskkonna probleemid Aeglased tolliprotseduurid Tagastuslogistika halb organiseeritus (kaubaaluste, taara, konteinerite tagastus) Logistikaturu ‘’solkimine’’ monopolide poolt Õigeaegne kohaletoimetamine varieerub väga suuresti 4. Mis on tarneahel? Kuidas toimub tarneahela juhtimine?
Liigid: monoliitne või kärgpolükarbonaat. 3. LÄBIPAISTVAD LAINEPLAADID Läbipaistvad plaadid on üks lihtsamaid mooduseid, kuidas päikeseenergiat ära kasutada. Näiteks loomafarmides isegi soovitatakse katta vähemalt 10% katusepinnast läbipaistva katusekattematerjaliga. See võimaldab säästa elektrienergiat; lisaks on loomulik päikesevalgus loomadele meelepärasem. Pakume Itaalias valmistatud läbipaistvaid plaate, mis on kohandatud Eternit Balticu plaatidele. Lainete arvu ja kuju poolest on Plastoluxi plaadid samasugused kui Klassik plaadid. Akralux Onda plaadid on viie lainega, mis vastavad Eternit Balticu viielaineliste plaatide mõõtmetele. Laineplaatide valmistamise skeem [6]. 9 3.1. PLASTOLUX- tooteseeria KLASSIK
2012. aasta detsembris valminud uuringute ekspertiisi (Maaülikooli professor Kalev Seppa töörühm) järeldus oli, et plaanitava kaitseala eesmärk on kaitsta allikate ja allikaliste alade, unikaalse ja sümboolse väärtusega Tuhala nõiakaevuga karstipiirkonna veereziimi. Kaitset vajavad ka soo- ja metsaökosüsteemi elustiku mitmekesisus, ohustatud ja kaitsealuseid liigid ning elupaigad.(Ivanov 2014) Raudtee poolt Raudtee möödajuhtimine Nabala kaitsealast teeb Rail Balticu umbes 30 miljoni euro võrra kallimaks. (Personainfieri 2014) Tegu on suurinvesteeringuga, mis võiks saada korraliku kavandamise korral keskkonnasõbraliku transpordi edulooks.(Ivanov 2014) Arvamus Raudtee poolt olevad argumendid ei olnud minu jaoks põhjapanevad, sest esiteks kui juba raudtee ehitamiseks läheb siis see 30 miljonit eurot saadakse toetust küll, et säästa ökosüsteeme. Teiseks transpordi edulugu võib sõita läbi ka mujalt, mitte niivõrd
mingi nähtuse kvantiteeti. Sellist varianti kasutatakse peamiselt transpordi ja kommunikatsiooni illustreerimiseks (Joonis 3). Hajutatud vookaardid sarnanevad oma olemuselt radiaalsetele vookaartidele, st. need väljendavad objekti liikumist erinevatesse punktidesse. Kuid erinevus seisneb selles, et hajutatud vookaardi puhul võivad objektid ka viimasest punktist edasi hargneda (Joonis 4). (Briney, 2014) Joonis 2. Näide radiaalselt vookaardist, mis näitab Air Balticu lennuteede kaarti. Joonis 3. Näide võrgustikulisest vookaardist, mis näitab Eesti liiklusõnnetuste arvu ja liiklusõnnetusi antud teelõikudel. Joonis 4. Näide hajutatud vookaardist, mis näitab tööalase pendelrände põhisuundasid Eestis. Vookaarte saab veel omakorda liigitada liikuvateks ning paigalseisvateks. Traditsiooniliselt on vookaartidel kõike (alustades kaupade liikumisest, lõpetades tuule suunaga) joonistatud
Keskkonna probleemidele tähelepanu pööramine. Innovatiivsete lahenduste kasutamine Uutele turgudele laienemine Ekspordi suurendamine Tööjõuturu kohandamine (kohati valitseb tööpuudus) 4.Millised on hetkel aktuaalseimad probleemid logistikas ja transpordis? Ülemaailmselt ja riigisiseselt Palgad väikesed. Eesti Transiidimahu vähenemine Teedemaksu puudumine Segadus Saaremaa laevadega Rail Balticu segane protsess Autojuhtide palkadega skeemitamine Maailm Keskkonna probleemid Aeglased tolliprotseduurid Tagastuslogistika halb organiseeritus (kaubaaluste, taara, konteinerite tagastus) Logistikaturu ‘’solkimine’’ monopolide poolt Õigeaegne kohaletoimetamine varieerub väga suuresti 3. Mis on tarneahel? Kuidas toimub tarneahela juhtimine?
kõigi esinduste turundustegevusi (koostöö kohaliku keskuse juhiga). Turundusjuht allub juhatusel ja käesolevas ettevõttes puudub suurem turundusüksus, kuna selleks puudub otsene vajadus. Igapäevaselt toimub turundusjuhil tihe koostöö reklaamiagentuuriga, kelleks on Kontuur Leo Burnett OÜ ja kus valmivad turundusjuhi tellimusel kõik peamised kujundused, copyid kampaaniatele jne. Teine oluline koostööpartner turundusjuhile on Honda Balticu OÜ, kes on kogu Baltikumis Honda ametlik maaletooja. Lisaks neile kahele olulisele koostööparnerile on igapäevased koostööpartnerid meediaagentuur (Mediabroker OÜ) ja Newton Marketing OÜ (WWW haldus). "Catwees OÜ aastase turundusplaani ja turunduseelarve esitab iga aastaselt juhatusele turundusjuht. Plaan sisalda tegevusi auto-moto valdkonna jaoks. Lisaks Catwees OÜ oma kampaaniatele teeb Honda Baltic regulaarseid müügi-, imago-, uute mudelite kampaaniaid
Ka pärast toote poodi jõudmist jätkub toote kvaliteedi kontroll ning klienditagasiside analüüs. Hetkel on Prismas müügil umbes 700 Rainbow sarja kuuluvat toodet nii toidu- kui ka tarbekauba tooterühmades. Prisma on veendunud et Rainbow toodete kvaliteedis ja lubab kõigile oma klientidele, et kui toode ei rahulda kvaliteeti, maksab Prisma raha tagasi. 8. RIMI BALTIC AB 8.1 Rimi Eesti Food AS Rimi Eesti Food AS, mis on Rimi Balticu tütarettevõte Eestis, opereerib hüper-, supermarketite ja hard discounterite (odavmüügikauplus) kontseptsioone. Rimi Baltic AB omanik on ICA Baltic AB, mis kuulub Rootsi ICA Gruppi. Kokku on Rimi Baltic AB-l kolmes Balti riigis Kokku on Rimi Baltic AB-l kolmes Balti riigis 247 kauplust (Eestis 82, Lätis 104 ja Leedus 61), sealhulgas Eestis: - 60 hard discounterit (odavmüügikauplus) Säästumarketit - 10 Rimi hüpermarketit - 12 Rimi supermarketit
seotud valimistega, sest enne valimisi solvutakse rohkem. Murdeaeg pole mitte ainult meil, vaid kogu Euroopas! Jah, Euroopas on samamoodi. Inimesed lihtsalt reageerivad ümbrusele ja neil pole justkui millestki kinni haarata, sest endalgi pole kodu. Rahu ja tasakaal on vaja tagasi saada. Mulle on jäänud mulje, et näiteks lätlased võtavad palju rahulikumalt ja teevad asju iseenda järgi, ei ole nii püüdlikud nagu meie Rail Balticu puhul. Nemad ehitavad oma tsentrumid valmis ja usuvad, et nagunii hakkavad eestlased rongiga Tallinna asemel Riiga sõitma. Kui vaadata teie möödanikku põhjalikult tundva pilguga tulevikku, siis kuhu Eesti koos Euroopaga laias plaanis suundub? Miks Euroopa huvitav on? Sellepärast, et iga paarisaja kilomeetri järel on uus riik, teine kultuur. Midagi huvitavamat lihtsalt ei ole! Silmad võiksid sellele avaneda. Sest üheülbastumine on kestnud nii kaua, aeg on hakata rõhutama erilisust
Ametikohtade liigsus, mitte d. Kiire info levik vajalikud e. Puudub konkurents( kuni nov. 2010) ametikohad. Sellega kaasnevad lisa kulutused. Välimised Võimalused Ohud a. Suureneb transiit reisijate maht a. Võivad tekkida konkurendid tütar- b. Liini lende tekib juurde (uued lennukompaniid) ettevõtte Tallinn Airport GH kõrvale nt. Air Balticu Ground Handling b. Estonian Airi lendude maht väheneb 25 Üldhinnang ja perspektiivid AS Tallinna Lennujaama majandus-finantstegevuse analüüsi tulemusena selgus, et ettevõtte seisukorda ja tegevuse tulemusi võib pidada rahuldavaks. Tuleviku perspektiiv oleks hoida finantsnäitajaid tasakaalus või suuta saavutada paremaid tulemusi.
Suur, väike algustäht · Lausealgused kirjutatakse suure algustähega · Enamik nimesid koosneb nimest ja nimetusest, nimi kirjutatakse suure ja nimetus tavaliselt väikese tähega. · Väikese tähega, kirjutatakse : tähtpäevad (nt. kadripäev, naistepäev); pühad (nt.jõulud, emadepäev); nädalapäevad, kuud (nt.esmaspäev, veebruar); üritused (nt.olümpiamängud, üldlaulupidu); au- ja ametinimed (nt.professor, direktor) · Isikunimi kirjutatakse läbiva suurtähega: Kõik nimes esinevad sõnad kirjutatakse suure tähega Täpsustav täiendosa eraldatakse sidekriipsuga:Kupja-Prits, Kaval-Ants ,Julk-Jüri, Veni- Villem (Erand Kohanimest tuletatud täpsustav täiendosa on ilma sidekriipsuta, nt. Vargamäe Andres, Oru Pearu) Ülekantud tähenduses mingi isikutüübi iseloomustamiseks kasutatav isikunimi kirjutatakse suure algustähega: Rockefellerid ja Fordid, Andresed ja ...
Kiirkauplus - mugavuskauplus, müügipinda kuni 200 m2, asuvad bensiinijaamades või rahvarohketes kohtades (ingl.k. "seven eleven") 16 Rimi ja Säästumarket Rimi hüper- ja supermarketid kuuluvad Baltimaade juhtiva jaekaubandusettevõtte Rimi Baltic AB kaupluste hulka. Eestis on ettevõtte ärinimeks Rimi Eesti Food AS. Rimi Baltic ainuomanikuks on Rootsi ICA Groupile kuuluv ICA Baltic AB. Rimi Eesti Food AS, mis on Rimi Balticu tütarettevõte Eestis, opereerib hüper-, supermarketite ja hard discounteri kontseptsioone. Rimi Baltic AB omanik on ICA Baltic AB, mis kuulub Rootsi ICA Gruppi. Ettevõttele kuulub Eestis 207 kauplust. Kokku on Rimi Baltic AB-l kolmes Balti riigis 228 kauplust (Eestis 73, Lätis 96 ja Leedus 59), sealhulgas Eestis: - 9 hüpermarketit - 7 supermarketit - 56 odavmüügikauplust - 1 hulgiladu Eestis kannavad Rimi odavmüügikauplused nime Säästumarket, Lätis ja Leedus on nimeks Supernetto
" Jüri Saar, Tartu ülikooli kriminoloogiaprofessor ("Masendav õigusnihilism levib." Postimees 6. juuli 2016) JOKK juriidiliselt on kõik korras. Ettekande põhjendus Ettekande ajastamine on juhuslik: Eesti Rooma Klubi tegi ettepaneku kõnelda mulle ja klubile sobival teemal. Mul oli peaaegu valmis ettekanne pakkuda. Kuupäev sattus ajalisse lähedusse valitsuskriisiga, Rail Balticu diskussiooni elavnemise ja internetiportaali "Objektiiv" aastapäevakonverentsiga "Millist Eestit me tahaksime?" 5. novembril. Kui oleksin saanud konverentsile minna, oleksin sõna võtnud vastutuse ja õigluse teemal, hiljem veendusin, et mitu ettekannet tollel konverentsil käsitlesid samu teemasid minu hinnangutega lähedases võtmes. Need momendid kuuluvad kindlasti minu teemamotivatsiooni hulka. Eestist on kodanike ja elanike rahvakodu asemel kujundatud näilise demokraatiaga