Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"raudteed" - 481 õppematerjali

raudteed – soodustasid tööstuse ja kaubanduse arengut ning avardasid liikumisvõimalusi  1814 George STEPHENSON’i vedur – aururong  I raudtee – 1825 Inglismaal  aurulaevanduse kiire areng – ühendus maailma kaugete piirkondadega (1807 Robert FULTON’i aurik – aurulaev)  algas auto võidukäik – diisel- ja bensiinimootor (R. Diesel, C. Benz)  esimeste lennukite katsetamine
thumbnail
2
pdf

Tööleht -

Kontrolltööks ettevalmistav tööleht, milles teemadeks eri transpordiliigid, raudteed, mereteed, teenused, reisijatevedu ja transpordi ajalugu

Geograafia → Geograafia
54 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Tööstuslik pööre

Elujärje paranemine tõi kaasa rahvaarvu suurenemise. Tööstuslik pööre tõi kaasa ka hariduse leviku ja muutis ühiskonna seniseid tavasid ja moraalinorme. 19.sajandi keskpaigaks oli masintootmine muutunud enamikus Euroopa riikides ja Ameerika Ühendriikides valitsevaks. Varsti hakkas toimuma ka suur transpordi areng, eelkõige raudteede. 19.sajandi algul edukalt katsetatud vedurit kasutati esialgu kaevandustest söe vedamiseks. Rajati esimene raudteeliin(6km) Inglismaal. Raudteed soodustasid tööstuse arengut ning avardasid oluliselt inimeste liikumisvõimalusi. Raudteede abil oli võimalik toorainet ja valmistoodangut vajalikesse kohtadesse vedada. Raudteede ümber kerkisid asulad ja tööstusettevõtted. Raudteede kõrval etendas ka olulist rolli veetransport. Aurulaevanduse kiire areng ,sõukruvi kasutuselevõtmine ja raudlaevade ehitamine võimaldas hakata ühendust pidama peaaegu iga maailma piirkonnaga.

Ajalugu → Ajalugu
17 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Tööstuslik pööre

valmistamiseks, sütt aurumasinates põletamiseks ja raha nende mõlema eest maksmiseks. 1750 aastaks olid Inglismaal need kõik olemas ja sellest sai esimene tööstusriik. Rauatööstus hakkas kiiresti arenema pärast 1709. aastat, mil Abraham Darby esimest korda kasutas rauamaagi sulatamiseks koksi. See oli odavam ja efektiivsem kui vana meetod, kus kasutati puusütt. Rajati uusi söekaevandusi, et hankida sütt ja koksi. KANALID JA RAUDTEED Uute tööstuslike toodete toimetamiseks tarbijateni oli tarvis transpordisüsteemi. Aastail 1750-1830 kaevati kanaleid, mis ühendasid omavahel tähtsamaid jõgesid ja linnu. Enamik maanteid oli kehvad, kuid 1804. aastal ehitas Richard Trevithick maailma esimese auruveduri. 1830. aastateks oli Inglismaal puhkenud raudteehullus, peatselt ehitati raudteed ka teistes Lääne-Euroopa riikides ja läbi kogu Põhja-Ameerika. 1870. aastaks oli enamik neist riikidest seadnud sisse

Ajalugu → Ajalugu
37 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Eesti ajalugu

2) masinate leiutamine ja jätkuv tehniline täiustamine 3) energiaallikate olemasolu 4) vaba tööjõud ja selle juurdevool 5) tooraine olemasolu või selle hankimise võimalused 6) ostuvõimeline turg Kapital- kaubandus. 19. saj II poolel muutus oluliseks aktsiakapital. Energiaallikaks oli aurumasin. Terase suurtööstuslik tootmine. 2. Esimene raudteeliin 1825 Inglismaal(Stockton-Darlington). Stephenson ­ auruvedur, 8 vagunit 6.5 km/h. Raudteed aitasid kaasa maailmaturu kujunemisele. Raudtee-ehitus koos selleks vajalike rööbaste valmistamisega, samuti vedurite ja vagunite tootmine, stimuleeris metallurgiat ja masinaehitust, kõik kokku aga andis tööd tuhandetele inimstele. Kürvuti raudteedega soodustasid maailmakaubanduse arengut ka veetranspordi edusammud, millega seoses ehitati kanaleid ja sildu. Pikkadeks reisideks kõlbuliku auriku leiutajaks peetakse inglast robert Fultonit, kelle

Ajalugu → Ajalugu
73 allalaadimist
thumbnail
1
docx

21. Sõjandus Euroopas 19. sajandil

alus uuele poliitilisele korraldusele kogu Euroopas. Venemaa oli palju aastaid sõjajalal Türgiga. 3.Näiteks tehnika areng muutis sõjapidamise efektiivsemaks, seega ka ohvriterohkemaks. Ümber korraldati ka maa- ja meretransport, kuna võeti kasutusele aurumasin. Raudteede ulatuslik ehitamine kaotas pikaajalised ja kurnavad marsid ning teekond sõjaväelistel lühenes ajaliselt oluliselt ja sõjavägi jõudis lahingule puhanuna. Näiteks veel raudteed pidi sai rindele pidevalt uusi vägesid viia, seega sai sõjategevus kauem kesta ning sõdur võis ka vahepeal puhkusele minna. Sidepidamise areng muutis sõjaväelise juhtimise tõhusamaks ja operatiivsemaks. 4.Üldise sõjaväekohustuse kehtestamine ei tähendanud sõdurile enam tsiviilelu lõppu, vaid ajutist äraolekut ning sõdurid võtsid sõjaväeteenistust kui kohustust riigi ees, mis tuli täita ja ei loobutud täielikult tsiviilelu reeglitest ning põhimõtetest

Ajalugu → Ajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Rahvuslik liikumine ja selle tegelased

Rahvuslik liikumine Palvekirjad. 1840.-50. aastate talurahvaliikumised põhinesid eesti talurahva naiivsel usul heasse keisrisse Aleksander II-le, kes oli Venemaa talupojad pärisorjusest vabastanud. 1864. aastal alustas Holstre taluperemees Adam Peterson koos Peterburis maineka kunstnikuna tegutseva Johann Köleriga palvekirjade kampaaniat. 1864. aastal õnnestus delegratsioonil tsaariga Tsarskoje Selos kohtuda. Uus vallaseadus. Aleksander II valitsusaja üheks olulisemaks seaduseks eestlaste jaoks sai uue vallakorralduse kehtestamine 1866. aastal. Täiskogu valis valla kõrgeimaks võimuks vallavolikogu, mille liikmetest pool tuli valida peremeeste ja pool maatameeste hulgast. Valla eesotsas oli vallavanem, kes pidi jälgima, et seadusi täidetaks ja vallas kord valitseks. J. V. Jannsen. Jannseni esimeseks suuremaks ettevõtmiseks sai oma ajalehe asutamine. Selleks loa taotlemine nõudis üle kümnekonna aasta, enne kui 1857. aastal sai Pärnus ilm...

Ajalugu → Ajalugu
160 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Raudtee standardid

Raudtee Raudtee on rööbasteega transpordisüsteem inimeste veoks või kaubaveoks. Raudtee on ehitatud rongide, trammide ja muu rööbastranspordi liiklemiseks. Kasutusel on erinevate rööpmelaiustega rööbasteid. Standardrööpmelise (normaal-) raudtee rööbaste vahekaugus on 1435 mm (Eestis oli kasutusel 1941-1945). Alla 1435 mm rööpmelaiusega raudteed nimetatakse kitsarööpmeliseks (Eestis on kasutusel valdavalt 750 mm), sellest laiemat aga laiarööpmeliseks (Eestis on kasutusel 1520 mm ja 1524 mm). Eestis hakati raudteed ehitama 1868. aastal. Esimesena, 1870. aastal valmis Paldiski­ Tallinna­Tosno liin. Järgmisena, 1876. aastal avati Tapa­Tartu raudtee, 1889. valmis Valga­Pihkva liin. Raudteelaste väljaõpetamiseks asutati Tallinnas 1880. aastal Raudtee Tehnikakool. Tänapäeval korraldab ametialast koolitust Tallinna Transpordikool

Tehnoloogia → Tehniline dokumentatsioon
9 allalaadimist
thumbnail
6
odt

India majandus

740 millionit. Transpordi geograafiline asend Teid: 3.3 miljonit km teedevõrku ja suuruselt teine maailmas. Riiki ei läbi suured maanteed, on ainult riigisisesed maanteed. Sadamad: 13 suuremat sadamat, nendest 12 valitsuse ja 1 ettevõtte oma, 187 väiksemat sadamat. Suurimad sadamad: Kolkata, Paradip, Visakhapatnam, Chennai, Tuticorin, Cochin, Panabur, Mormugao, Mumbai, Nhava Sheva, Ennore, Kandla Merepiir: 7600km Raudteed: 65.000 kilomeetrit teedevõrku ja 7500 raudteejaama. Raudteed läbib üle 30 miljoni reisija ja üle 2.8 tonni kaupa igapäev. Suurim raudtee: Kharagpur (1072.5 kilomeetrit pikk), Riiki ei läbi raudteed, on ainult riigisisesed raudteed. Tunnelid: Enamik tunneleid asuvad Lääne-Ghatis. Suurimad: Pir Panjal raudtee tunnel (Banihal Tunnel) , Maliguda Tunnel, New Katraj Tunnel, Punarjani Guha, Rohtang Tunnel. Sillad: Kanpur (25 kilomeetrit pikk), Hyderabad (11.6 kilomeetrit pikk), Bangalore (9.9 kilomeetrit pikk), Mahatma Gandhi Setu (5

Geograafia → Geograafia
35 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Eesti raudteevõrgu kujunemine

raudtee Tartu - Petseri ning Eesti sadamad sai otseühenduse Venemaa keskpiirkondade ja Ukrainaga. Iseseisev Eesti Vabariigi Raudtee (EVR) moodustati 15. novembri 1918. aasta Eesti Vabariigi teedeministri käskkirjaga Looderaudtee, Esimese Juurdeveoteede Seltsi, merekindluse ja sõjaväe väliraudteelõikude baasil. 1940. aastal, kui EVR lülitati NSVL raudteevõrku, oli Eesti üldkasutatavate raudteede pikkus 1447 km, sellest 772 laiarööpmelist ja 675 kitsarööpmelist raudteed. 1960.-1970. aastal toimus üle minek laiarööpmelistele raudteedele. Riigiettevõte Eesti Raudtee moodustati 1. jaanuaril 1992, tema ülesandeks sai Eesti raudteede administreerimine. 2. Vene impeeriumi aegsed raudtee liinid Eesti esimese raudtee ehitus algas 1866 aasta mais. Ehitustöödest võttis osa 6018 inimest, kellest 4711 olid Venemaalt värvatud tööjõud. Esimene raudtee avati liikluseks 24. oktoobril 1870. aastal Paldiski - Tallinn - Narva ­ Gatshina lõigul

Majandus → Maailma majandus ja...
18 allalaadimist
thumbnail
5
ppt

Raudtee ülesõit

RAUDTEE ÜLETAMINE Raudteed ei tohi ületada: 1. Foori keelava tule korral, sõltumata tõkkepuu olemasolust või asendist. 2. Sulguva, suletud või avaneva tõkkepuu korral, sõltumata foorituledest 3. Reguleerija keelava märguande korral 4. Kui juht oleks sunnitud rööbastel peatuma Tõkkepuuta ja foorita raudteeülesõidukohale ei tohi juht sõita veendumata, et ei lähene raudteesõidukit. Juht ei tohi: ·Ületada raudteed väljaspool ülesõidukohta ·Ümber põigata raudteeülesõidukoha ees peatunud sõidukist, kui sõitmine ülesõidukohale on sel ajal keelatud ·Vedada üle raudteeülesõidukoha veoasendisse seadmata põllumajandus-, tee-, ehitus- vms. masinat või ülesõidukohta kahjustada võivat haakeriista. RAUDTEE ÜLETAMINE Lähenevale raudteesõidukile tee andmiseks ning muul juhul, mil raudteed ületada ei tohi,

Auto → Liiklusõpetus
19 allalaadimist
thumbnail
1
doc

ühiskonnad spikker

Tulundussektor(erasektot)-eraettevõtted, aktsiaseltsid, pangad,osaühingud.(avaliksektor)-Riigiettevõtted, raudteed,post,televisioon, energiavõrgud.Mittetulundussektor( erasektor) Kodanikuorganisatsioonid, huviühendused, seltsid, klubid, usuühendused.(avalik sektor)- Riiklikud, avalikõiguslikud ja munitsipaalasutused ning ­ametid, koolid, haiglad, pensioniamet. Karl Max-nägi ühiskonda jagunenuna klassideks, need kujunesid omandisuhte alusel ning põhiklasse eristas teineteisest kummagi asend tootmises. Max

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
376 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Ukraina

linn. Kiiev on asustatud 5.ndal sajandil Ida-Slaavlaste poolt. Legendi kohaselt rajaja Kiiev Slaavi hõimu juht Kyi. esimesed paiksed asulad tekkisid seoses üleminekuga põlluharimisega, aga kuna põlluharimine on soodsam mõne veekogu lähedal, siis tekkis ka Kiiev Dnepri jõe kaldale. UKRAINA TRANSPORDIGEOGRAAFILINE ASEND. Siseriiklikud veod. Riigi sisevedudes on oluliseks raud- ja maanteed. Põhilised teederistumiskohad on Ukraina pealinnas Kiievis. Sinna on koondunud suuremad raudteed, mis tulevad põhiliselt Venemaalt, Poolast ja Moldaavias ning raudteed, mis läbivad kõiki Ukraina suurimaid linnu. Paljud maanteed ja raudtee saavad alguse põhilistest sadamatest, mis asuvad Musta mere ääres. Rahvusvahelised veod. Rahvusvahelistes vedudes on väga olulisel kohal veetransport. Ukrainat läbib tema põhijõgi ­ Dnepr, mis suubub Musta merre. Ukraina põhilised sadamad on Nessebur, Yalta, Odessa.

Geograafia → Geograafia
39 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Eesti ajalugu: Ärkamisajast Saksa okupatsioonini (1918)

RAHVUSL. ÄRKAM. Kalevipoeg: Kreutzw, Faehlmann. C.R.Jakobs. radikaalsem, Sakala, eestl=saksl, balti erikord, otsis tuge venelastelt, jõukas taluperemees, kurgja. J.Hurt eestl. folkl., rahvuskultuur, rahvuslus, omariiklus, pol. ühend. RUS võimatu, tugi sakslastelt, rahvuslik ülesanne. J.V.Jannsen P.Postimees, `eestlane', 1.ÜLP., L.Koidula, MIMÕR. VENESTAMINE Aleksander II->III, vene keele peale surumine, Jurjev, K.A.Hermann (Postimees), EÜS INDUSTRIALISEERIMINE raudteed, Kreenholm,turumajandus,viinavabrikud, Eestis toodeti peaaegu kõike, väliskapital, hea geogr.asend, rahvaarvu kasv,eestlased rohkem linnades. 1905a.REV. Vene-Pr. sõda, Verine Pühapäev, 17.10 manifest, parteid (J.Tõnisson), VSDTP(bols,mens) ESIMENE MAAILMASÕDA 10/100, ohvitserid (vabadussõda), hajutatus; puudus, hindade tõus 1917 Nikolai II loobus troonist (2), Ajutine valitsus, nõukogud, Jaan Poska kubermangu komissar(esim.), aj.v ühendas

Ajalugu → Ajalugu
13 allalaadimist
thumbnail
7
pptx

Prantsuse vastupanuliikumine

lennukipropellereid, aidates igal nädalal 50 sakslaste pommituslennukil tuule tiibade alla saada. 1943. aasta detsembris oli La Resistance valmis seda ettevõtet saboteerima. Britid aitavad · Britid hakkasid varustama õhu kaudu Prantsusmaad. Briti lennukid heidsid alla 8000 tonni relvi ja lõhkeainet. · 800 Briti salaagenti hakkasid õpetama vabadusvõitlejaid. · Vabadusvõitlejad saavad ülesandeks viia üle riigi rivist välja teed, raudteed ja sidekeskused, kui liitlasväed alustavad Normandias pealetungi. · 1944. aasta 6. juuniks on vabadusvõitlejad sõjaks valmis, kui liitlaste väed Normandias maabuvad, raputavad Prantsuse raudteed kõikjal plahvatused. Vedrud, sillad ja rööpad lendavad õhku.See aeglustab Saksa vägede rindele jõudmist ja annab aega liitlasvägedele. · Surmahoop antakse 15. augustil 1944. aastal, kui 150 000 Ameerika, Briti ja Vaba Prantsusmaa sõdurit maabub

Ajalugu → Ajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Lühijutt raudteest

Ilm oli olnud soe ja ilus. Ta jäi tukkuma. Kui ta ärkas tundis ta kaelal midagi teravat. Ta avas silmad ja nägi piletimüüjat, kes teda noaga ähvardas. Mees ütles:"Mis see nüüd olgu?". Piletimüüja käskis mehel kogu oma varandus heaga ära anda. Mees ähvardas appi karjuda, kuid piletimüüja ütles: "Pole mõtet karjuda kedagi pole rongis peale minu ja rongijuhi. Inimesed ei sõida enam selle rongiga, kõik on otsustand kallima ja kulukama bussitranspordi kasuks, sest raudteed ei ole üle kahekümne aasta parandatud mistõttu rong sõidab aeglaselt. Nüüd tuli mehele meelde, et ta oli just selle kohta "Postimehest" lugenud. Ta pani tähele, et väljas oli juba hämar, kuigi ta oli tulnud lõunase rongiga. Mehele oli elu kallim, kui tal kaasas olev raha. Ta oli juba valmis rahakotti üle andma, kui järsku käis tugev pauk, rong rappus, piletimüüja ja mees lendasid pikali. Mees ei tundnud oma kätt. Ta ronis katkisest aknast välja ja selgus, et raudteed

Politoloogia → Politoloogia
13 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Raudteeveod

Raudtee Raudtee on maatükiga püsivalt ühendatud rajatis (rööbastee). Raudtee on ehitatud rongide, trammide ja muu rööbastranspordi liiklemiseks. Tee tähtsamad osad on muldkeha ja pealisehitised (rööpad, pöörmed, liiprid ning ballast). Kasutusel on erinevaid rööpmelaius teid. Standardrööpmelise (normaal-) raudtee rööbaste vahekaugus on 1435 mm (Eestis oli kasutusel 1941-1945). Kuni 1435 mm rööpmelaiusega raudteed nimetatakse kitsarööpmeliseks (Eestis on kasutusel valdavalt 750 mm), sellest laiemat aga laiarööpmeliseks (Eestis on kasutusel 1520 mm ja 1524 mm). Raudteeveerem on pikemalt artiklis Rong. Raudteeveoks kasutakse jõuallikaga veeremit - vedurid (auru-, diisel- ja elektrivedurid), elektrirongid ja diiselrongid ning jõuallikata veeremit - vaguneid (reisi- ja kaubavagunid). Lisaks eriveeremid - dresiinid, lumesahad, lumekoristus- ja teeremondimasinad, raudteekraanad jms.

Geograafia → Geograafia
18 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Suured muutused Eesti ühiskonnas 19.saj II poolel (1849-1914)

põllumeeste seltse, mis pidid talurahva hulgas eesrindlikku põllupidamist tutvustama. Hariduse ümberkorraldamine. Kõige valusamalt tabas venestamine Eestis hariduselu. 1887. aastal sai sunduslikuks õppekeeleks vene keel. Eesti keele tarvitamine keelati isegi õpilaste omavahelises läbikäimises. See osa õpetajatest, kes vene keelt piisavalt ei osanud, vallandati. Nüri pähetuupimine vene keeles vähendas huvi koolihariduse vastu. Raudteede rajamine. 1870.aastal valmis esimesena Balti raudteed. Raudteed sidusid Eestit senisest tihedamalt nii Venemaa pealinna kui ka siekubermangudega, samuti Läti aladega. Avanesid soodsad võimalused kaubavahetuseks, eriti Eesti põllumajandustoodete saatmiseks Peterburi turule. Eesti erinevate piirkondade omavaheline suhtlemine ning arenes sisekaubandus. Soodustas raudteede olemasolu uute tööstusettevõtete ja asulate rajamist. Laevaehitus ja meresõit. 19.saj teine pool oli eesti purjelaevanduse tõusuaeg. Peamiseks laevaehituskeskuseks

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
1
docx

200 aasta vanune transpordi ajalugu

Esimesed rattad tehti arvatavasti Sumeris 3000a.eKr, kuid esimesed kummid tehti 1895. aastal. Leiutajateks olid Michelin ja Dunlop. Tänapäeval kasutatakse kumme eriti maismaal liikumiseks valmistatud transpordi leiutiste jaoks. 1896.aastal leiutas dunlop õhkrehvid. Rehvid vähendavad ka kütusekulu.Veel olulisem leiutis on aku. Raudtee transpordis pole minu jaoks kahe saja aasta jooksul olnud väga olulisi leiutisi, kuid raudteed on väga tähtsad tänapäeval. Raudteed aitasid kaasa maailmaturu kujunemisele. Raudteede ehitus on küll kallis, aga pikkemas perspektiivis tasub see ära.

Tehnoloogia → Tehnoloogia
16 allalaadimist
thumbnail
14
pptx

Veondus

Raudteed kasutatakse tänapäeval Eestis peamiselt kaubavedudeks, kuid ka reisijateveoks. Reisijatevedu on kõige sagedam Tallinna lähedal. Sai Eestis alguse 1870. aastal. Esimene raudteeliin oli Peterburi-Tallinn-Paldiski. Eesti raudteede kogupikkus on 960 km, sellest 130 km on elektrifitseeritud. Raudteetransport on kiire ja odav, kui sellega veetakse kaupa kaugete vahemaade taha. Eestis on majanduslikult kasulik vedada vaid metsa- ja ehitusmaterjale ning põlevkivi. Peamised Eesti raudteed Muutke teksti laade Teine tase Kolmas tase Neljas tase Viies tase Maanteetransport Maanteetransport on reisijate või kauba transportimine teedel. Sobib lühemate vedude puhuks, sest laadimine käib kähku ja auto sõidukiirus on suur. Vedu ise on kallis. Eesti maantee kogupikkus on u 50 000 km, millest kõvakattega on u 10 000 km.

Geograafia → Geograafia
11 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Riigid globaliseeruvas maailmas

1. Iseloomusta riigi arengutaset ja võrdle seda Eesti näitajatega ( võib välja tuua ka maailma või Euroopa keskmised). Millised on arengutrendid, kuidas need näitajad on muutunud? a kasutades sisemajanduse kogutoodangut (SKP/in ehk GDP per capita) b Inimarengu indeksit ( IAI ehk HDI) c veel kahte sinu enda poolt valitud näitajat Argentiinas on väiksem GDP. Argentiinas on väiksem HDI 2. Iseloomusta teedevõrku ( raudteed, maanteed) antud riigis Sisevedudes on olulised raudteed ja autoveondus, kuna teisi transpordivahendeid ei ole võimalik kasutada. Autotranspordi jaoks on teedevõrk tihe Atlandi ookeani ääres. Suuremaid maanteid ei ole eriti palju. Raudteid on riigis küllaltki palju, võrreldes teiste naaberriikidega. Tšiili, Paraguay ja Boliiviaga on Argentinal hea raudteeühendus. 3. Kas ja kuidas on arenenud veetransport a. Siseveeteed( jõed, kanalid), milleks kasutatakse?

Geograafia → Geograafia
3 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Analüüs Norra riigi kohta geograafiliste kaartide põhjal

Maastiku suure mägisuse tõttu on künnimaad ainult 2400 km². Kasutusele on võetud kaasaegne tehnika. Põllukultuurid on: oder, nisu ja kartul. Loomakasvatuses on levinud piimakarjad, seakasvatus, lambakasvatus ja veisekasvatus. 9) Veondus: Norra infrastruktuur on küll hästi arenenud, kuid looduslikud olud ei soodusta seda. Norra raudteevõrk on kõikehõmav, kuid väga kallis. Norras ei ole palju laevatatavaid jõgesid. Sisevedudeks kasutatakse raudteed ja maanteid , reisijateveoks ka lennutransporti. Raudteed sellepärast , et vahemaad on suured ja nii tuleb odavama kaupu vedada. Autoteid kasutatakse põhiliseks ühenduseks linnade vahel. Fjordide vahel töötab laevaliiklus ja kaubavahetus.Autotransport on riigis kõige rohkem levinud tavaliste kodanike seas. Norra jõetransport piirdub kruiisidega ja kaubavedudega fjordidevahelistese sadamalinnadesse. Meretransport on riigis väga tähtis

Geograafia → Inimgeograafia
2 allalaadimist
thumbnail
18
docx

El Salvadori transport ja turism

aasta oktoobris. 2006. aastal tehti katseprojekt elavdada raudteevõrgustik ja 2007. aastal alustas raudteetransport uuesti, teenust hakati pakkuma San Salvadori ja Apopa vahel, rong sõidab kaks korda päevas edasi-tagasi igal hommikul ja õhtul. Kuigi sellest on vähe kasu reisijatele. See on loodetavasti märk tulevikus taastada rohkem ulatuslikke raudteevõrgustikke. Paljudest raudteedest on loobutud, sest need on hävinenud ja nende korda tegemine läheks kulukaks. kokku: 283 km raudteed maailma riikidega võrreldes 121. koht kitsarööpmeline: 283 km 0.600-m rööpmelaiusega Raudteede kaart: Maanteetransport Maanteed: RN-21 (Bulevar Monseñor Romero) (idast-läände) on esimene maantee, mis rajati El Salvadori. Maanteel kulgeb põhjaosas. Kogupikkus RN-21 on 9,35 km (5,81 miili) ja see tee viib El Salvadori pealinna.kokku: 6918 km maanteid maailma riikidega võrreldes 147. koht kattega: 3247 km (sisaldab 341 km kiirteid) sillutamata: 3671 km

Geograafia → Geograafia
1 allalaadimist
thumbnail
6
pptx

Berliini kriisid

Berliini kriisid Berliini blokaad 1948-1949 Oli üks esimesi suuremaid kriise Külma sõja ajal Ajendiks oli Saksamaa kolmes läänepoolses tsoonis läbi viidud rahareform See allutas pool linna majanduslikult Saksamaa lääneosale ja NSVL ei saanud seda oma piirkonnaga majanduslikult siduda Vastuseks sulges NSVL maismaa- ja raudteed, välismaailmaga peeti ühendust õhu kaudu Tulemus Saksamaa Liitvabariik jäi iseseisvaks haldusüksuseks Saksamaa lõplik lõhenemine: kolmes läänetsoonis kuulutati välja Saksa LV ja idatsoonis Saksa DV Berliini ülestõus 1953 Ida-Berliini ehitustöölised alustasid streiki, mis kasvas massimeeleavaldusteks. Rahutused haarasid kogu Ida-Saksamaa Lääneriikidel puudus plaan kuidas olukorraga toime tulla ja ülestõusnud jäeti saatuse hooleks

Ajalugu → Ajalugu
40 allalaadimist
thumbnail
12
ppt

Kihelkonna pärandkultuur

asukohas koolimaja Militaarobje 9 ktid Oma hea strateegilise asukoha tõttu on poolsaarel hulk militaarobjekte nii I kui ka II maailmasõjast ja sellele järgnenud ajast Saaremaa 10 raudtee Ehitati nõukogude armee poolt peale sõda, eesärgiks oli saare kaitsmine tagamine. Mööda raudteed toimus sõjaväe varustamine sest peaaegu iga haru lõpus oli sõjaväeosa

Ajalugu → Antiikkirjandus
3 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Türi linn

Ehitas Balti Raudtee Selts, hiljem oli abiks riigi raha. Raudtee­ehitus tingis raudteeasulate tekke, nende hulgas ka hilisema Türi linna kujunemise. Viljandist Türi kaudu Tallinna Majanduse, sealjuures siseturu areng tekitas vajaduse ehitada laiarööpmelise raudtee kõrvale kitsarööpmelisi nn juurdeveoteid. Nende ehitamise eesotsas oli Juurdeveo Raudteede Selts. Valmis kitsarööpmeline raudtee Valga ­ Pärnu koos Viljandi haruteega, ees ootamas Viljandi ühendamine Tallinnaga raudteed kaudu. Trassi valikul eelistati Järvakandile Paidet. Raudtee Paide kaudu kujunes lühemaks ja võimaldaks maakonnalinna ja selle tagamaade paremat arengut. Paide raad oli vastu. Kardeti, et rong toob linna sulisid, odava kauba tulek vähendab kaupmeeste kasusid, inimestel tekivad unehäired, vedurisuits tekitab tuberkuloosi ja vähki, vähendab lehmade piimaandi. Tänu Paide keeldumisele märgiti raudteesiht maha Türi Püha Martini kiriku lähedale Alliku mõisalt ostetud maadele

Ajalugu → Ajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Ühiskonna sektorid, Tartu linn

Ülesanne: ühiskond kui süsteem TARTU LINN erasektor avalik sektor Riigiettevõtted Eraettevõtted (raudteed, post, TV, energiavõrgud) (aktsiaseltsid, pangad, osaühingud t Eesti Post AS Tartu filateeliakauplus A. Le Coq AS u Edelaraudtee (Tartu raudteejaam) l Fortune OÜ u n Tartu Õlletehas d u AS Emajõe Veevärk s s BIGBANK AS Tartu esindus e SEB kontorid ja harukontorid k t Espak Tartu AS o r Salva Kindlustuse AS Tartu esindus Silberauto Eesti AS Tartu esindus Kodanikuorganisatsioonid. Riiklikud, avalikõiguslikud ja munitsipaalasutused (huviühendused,...

Ühiskond → Ühiskond
8 allalaadimist
thumbnail
5
odp

Berliini blokaad

USA, Suurbritannia, Prantsusmaa ja Nõukogude Liidu vahel okupatsioonitsoonideks. Läänetsoonides kasutusele võetud vääring kehtestati ka lääneliitlaste kontrolli all olnud Lääne-Berliinis. See allutas pool linna majanduslikult Saksamaa lääneosale ja NSV Liit ei saanud seda linnaosa Nõukogude okupatsioonitsooniga majanduslikult siduda. Vastuseks sulges NSV Liit kõik Lääne-Berliini Saksamaa läänetsoonidega ühendanud maismaa- ja raudteed, ja Berliini lääneosa sai välismaailmaga ühendust pidada vaid õhu teel (vt Berliini õhusild). NSV Liidu idee oli sulgeda juurdepääsuteed ja varustada ise Lääne-Berliini söögi ja kütusega, et saada terve linn enda majanduslikku sõltuvusse. Blokaadiga saavutas NSV Liit olukorra, et Lääne-Berliini ei arvatud moodustatava Saksamaa Liitvabariigi koosseisu, vaid see jäi iseseisvaks haldusüksuseks. Tagajärg Berliini blokaad põhjustas Saksamaa lõpliku

Ajalugu → Ajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
20
ppt

MAJANDUSE ALUSED

MAJANDUSE ALUSED Kersti Ojassalu Viimsi Keskkool GEOGRAAFIA MAJANDUS ( ühiskonna vajaduste tootmine ja tarbimise korraldamine) MAJANDUSGEOGRAAFIA (tegeleb majanduse ruumilise korraldusega- ehk. territoriaalsete küsimustega) MAJANDUSE ARENGU MÕJUTAJAD LOODUSLIKUD TINGIMUSED JA LOODUSVARAD Looduslikud · Taastuvad · Taastumatud · õhk, vesi, · maavarad: tingimused metallimaagid · muld,mets, kivisüsi, ·Geograafiline · taimest loomastik nafta, laius gaas, ·kliima PÕLEVKIVI Kiviõli tuhamägi- Eesti kõrgeim pinnavorm Viivikonna aher...

Majandus → Majandus
72 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kodune töö

5. § 8 Liikluse reguleerimise märguanded antakse Käega + Punase helkurkettaga + Musta-valgevöödilise sauaga + 6. § 14 Sõidukiirused Asulasisesel teel 70 kilomeetrit tunnis - Asulasisesel teel 55 kilomeetrit tunnis - Asulasisesel teel 50 kilomeetrit tunnis + 7. § 18 Liikleja ei tohi raudteed ületada Foori keelava tule korral + Reguleerija keelava märguande korral + Kui tõkkepuu on üleval aga fooris põleb valge tuli - 8. § 20 Parkimine on keelatud Kohas kus ei tohi peatuda + Aeglustus ­ ja kiirendusrajal + Teekattele märgitud parkimiskohtade kõrval + 9. § 25 Pimeda jalakäija liiklemine

Auto → Liiklus
76 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Rail Balticu projekt

ühendusi arendatakse samuti pidevalt edasi. Laiema koridorina hõlmab Rail Baltic põhjast nii Skandinaaviat kui Venemaad ja teiselt poolt Poolat ja Lääne-Euroopat. Rail Baltic on investeering rohelisse transporti, aga ka uudne mõtlemine ja energiasäästlik viis reisimiseks ning kaupade vedamiseks Euroopasse. Eestis rajatakse Rail Balticu raames ka reisiterminalid Tallinnas Ülemistele ning Pärnusse, samuti uutel tehnoloogiatel põhinevad integreeritud kaubaterminalid. Miks on uut raudteed vaja? Eesti on ajalooliselt olnud raudteeühenduses ida suunal, näiteks praegugi on võimalik sõita rongiga Peterburgi ja Moskvasse. Seni puudub aga toimiv raudteeühendus Eesti ja ülejäänud Euroopa vahel. Rail Baltic ühendab Eesti Kesk- ja Lääne-Euroopa riikidega ning annab reisijatele ja kaupadele uue, kiire ning kaasaegse lisavõimaluse liikumiseks põhjast lõunasse ning vastupidi. Samuti on raudtee üks stabiilsemaid ja ohutumaid liikumisviise. Kui palju maksab Rail Baltic?

Ühiskond → Ühiskond
13 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Küsimuste vastused "Viimsel hetkel tulnud pääsemine" põhjal.

1.Kus elavad piisonid? Piisonid elavad Euroopas ja Põhja ­ Ameerikas. 2. Kuidas on piisonid kohastunud eluga rohtlas? Töö näiteid piisoni toimetuleku kohta preerias. Piisonid võtavad vahel tolmuvanne mille eesmärgiks on karvkatte vahetumise sujuvamaks muutmine, putukate eemale hoidmiseks ning ka päikese kaitseks. Tihe ja paks karvkate putukate ja päikese kaitseks. Teravad sõrad paremaks liikumiseks. Väga arenenud haistmine, haistavad ohtu juba 2 kilomeetri kauguselt. Piisonid koristavad oma maid lumest puhtaks kuna nende peamine toit talvel ongi just rohi ja juurikad. 3.Kuidas on preeria koosluse säilimine sõltuv piisonitest? Taimetoitlastena söövad piisonid rohtu, kui seda ei tehtaks kasvaks preeria umbe.Lisaks langetavad piisonid ka väikeseid puid.Maas need kuivavad ning süttivad kiiresti põlema, mis soodustab tulekahjusi. Tulekahjud hävitavad kõik maapeal oleva kuid jätavad juured alles. Seega tekib palju viljakat mulda ning rohi s...

Geograafia → Geograafia
3 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Niedersachsen e. Alam-Saksimaa

Niedersachsen Tõlkides eesti keeled Niedersachsen tähendab Alam Saksimaa. Niedersachseni pealinnaks tänapäeval on Hannover. Niedersachsen on suuruselt teine Saksamaa maakond peale Hamburgi. Niedersachsenis asub kaks suurt linna Bremen ja Hamburg mi saga ei kuulu Niedersachseni territooriumisse kuid omavad föderaalse maa staatuse. Niedersachseni pindala on 47,609 km2 ning elanikkonna arv on kaheksa miljonit. Niedersachsenit ületavad mitmed raudteed ja kiirteed. Põhjas piirneb Niedersachsen Põhjamerega, edelas piirneb see aga Herzi mägedega. Suurim osa Niedersachsenist esineb tasandikuna. Kõige tuntum Niedersachseni osa on Lübenbergi kõnnumaa, mis asub Harzi ja Põhjamere vahel Kõige tähtsaimateksks ja tuntumateks Niedersachseni õppeasutusteks peetakse Georg-Augusti ülikool Güttenbergis, Tehnika ülikool Braunsvaigis, Tervishoiu- ja loomaarsti instituut Hannoveris. Niedersachsenis on väga arenenud ka turism

Keeled → Saksa keel
7 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Transport

See oleks kasulik nii inimesele endale, inimese rahakotile ning maailma ökosüsteemile. Kaubavedu aga kõigu nagu ,,merelaine ­ oleneb ilmast" . Madalaim kaubavedu oli aastal 1996, kus veeti 60.3 miljonit tonni kaupa, põhjuseks võib tuua seda ,et Eesti riik polnud seotud välismaailmaga nii palju kui nüüdsel ajal. Kõrgeim oli kaubavedu aastal 2007, kus veeti kaupa ligikaudu 108,3 miljonit tonni ­ samal aastal olid ka teised näitajad kõrged. Kõige rohkem veatakse kaupa mööda raudteed, mis on pole üldse üllatav ,sest raudteetransport on odavam kui maanteetransport ja meretransport. Raudteetransport on ka kindlam kui raudtee- ja maanteetransport, sest rööpad viivad mööda kindlat rada ning rikkeid esineb ka harvem. Kahjuks aga ei toimi Eesti õhutrandsport, aga küll see ka tulevikus käima läheb. Pilt:http://www.oruauto.ee/et/transport/

Majandus → Majandus
7 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Raudteetranspordi algus maailmas

aastani. Inglane Richard Trevithicki auruvedur tõi rööbastele raske koorma (25 tonni). Aga rauast valatud rööpad murdusid surve all ja see vedur unustati. 1813. aastal ehitas insener William Hedley populaarse veduri Puffing (eesti keeles ,,nohisev") Billy. Tõeliseks raudteetranspordi isaks tuleb aga pidada George Stephensoni (1781-1848), kes ehitas esimese modernse auruveduri, rajas esimese auruvedurite tehase, konstrueeris esimese rongi ja täiustas raudteed. Tema esimesed kolm vedurit ehitati 1814-1816. 1825. aastal ehitas ta 43,5 km pikkuse raudteeliini Stocktoni ja Darlingtoni vahel Inglismaal, millel rakendati nii hobuveetud kui auruvedureid. 27. septembril 1825 vedas Stephensoni värskelt ehitatud Locomotion (eesti keeles ,,masinliikuja") nr 1 sellel liinil sihtkohta rongi, millel oli 34 vagunit ja mis kaalus 90 tonni, arendades kiirust kuni 24 km/h.

Geograafia → Geograafia
2 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Transport ja ekspedeerimine I KT

kombineeritud ettevõtted) Kitsalt spetsialiseerunud- seotud sarnase toote või tootegrupi valmistamisega. Laia profiiliga- tootmine hõlmab materjali hankimist, eeltöötlust, kokkupanekut, testimist ja kliendini toimetamist. Kombineeritud ettevõtted- mitut ettevõtet kokku sobitama. 8. Transpordisüsteemi objektid ja subjektid (sh infrastruktuuri erinevad tüüpid) Infrastruktuur – transpordimagistraalid, teed, tänavad, raudteed, terminalid, looduslikud teed (siseveeteed, meri) Transpordivahendid – autod, vedukid, vedurid, vagunid, lennukid, laevad jne Tugisüsteemid – transpordivahendite tootjad, remondiettevõtted, tanklad, infosüsteemid jne Juhtimis- ja regulatsioonisüsteem – seadusandlus, juhtimine, veolubade väljastamine, maksusüsteem, kontrollsüsteem, uuringud, väljaõpe jne 9. Transpordisüsteemi operaatorid (ekspediitor, multimodaalse transpordi operaator)

Logistika → Transpordi infosüsteem
52 allalaadimist
thumbnail
6
pdf

Raud

Magnetiidi põhiosa moodustav triraudtetraoksiid on musta värvusega kristalne magnetiline aine. Püriiti (FeS2) tavaliselt rauamaagina ei kasutata, sest väävel halvendab püriidist saadud rauasulamite kvaliteeti. Sideriit kujutab endast raudkarbonaati (FeCO3). Kasutamine 18. sajandi lõpul ja 19. sajandi lõpul algas raua võidukäik tehnikas: ehitati esimene raudsild, esimene rauast veejuhe, ellingutelt lasti vette esimene raudlaev, rajati raudteed. Nagu ülistuslaul rauale kerkis Eiffeli torn. Palju rauda kulus ka mõlemas maailmasõjas. Esimese maailmasõja ajal kulutas ainuüksi Saksamaa mürskude, torpeedode, pommide, miinide ja granaatide valmistamiseks kuni 10 miljonit tonni metalli aastas. Rauda kasutatakse ammust ajast meditsiinis verevaesuse, kõhnumise ja jõu vähenemise ravimisel. Loomulikult on veel väga palju asju rauast tehtud, alustades õmblusnõelast, naelast,

Keemia → Keemia
2 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Raud

rauast amulette ja tööriistu. Rauast tehti majapidamistarbeid, sõjariistu ja relvi. Rauast relvad olid tugevamad, kui pronksist tehtud relvad. Eestis on vanimad raudesemed leitud Kohtla- Järve kandist ja need pärinevad 1.aastatuhande keskelt. 18. sajandi lõpul ja 19. sajandi lõpul algas raua võidukäik tehnikas: ehitati esimene raudsild, esimene rauast veejuhe, ellingutelt lasti vette esimene raudlaev, rajati raudteed ja ehitati Eiffeli torn. Rauamaak Rauamaak on kivim või mineraal, mis sisaldab rauda (kevandamine on majanduslikult tasuv). Rauamaagiks nimetatakse ka rauda sisaldavat kivimkeha (kaevandamine ei ole majanduslikult tasuv). Eestis leidub rauamaaki Ida-Virumaal. Kõige rohkem leidub rauamaaki Hiinas (23.35%), Austraalias (18.34%) ja Brasiilias (18.34%). Raua tootmine Rauda toodetakse rauamaagist erilistes suurtes ahjudes, mida nimetatakse kõrgahjudeks.

Keemia → Keemia
1 allalaadimist
thumbnail
13
ppt

Veonduse powerpointi esitlus

Veondus ehk transport Raudteetransport Plussid: · Kiire · Odav · Korraga suur kaubakogus Miinused: · Raudteed ei ulatu kõikjale · Ehitamine kallis · Ümberlaadimine jaamades aeglane Fakte · Eestis sai alguse 1870. aastal · Esimene raudteeliin Eestis oli Peterburi- Tallinn-Paldiski · Eesti raudteede kogupikkus on 960 km · Sellest 130 km on elektrifitseeritud Autotransport ehk maanteetransport Plussid: · Kiire · Vedu "uksest ukseni" · Tihe teedevõrk Miinused: · Korraga väike kaubakogus · Maanteede rajamine ja

Geograafia → Geograafia
43 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Prantsuse revolutsioon

Juuli) 13 kolooniat alguses · Absolutism Venemaal ­ konservatiivne domineerimine ­ Katariina II haridusreformid, · Peeter I sõjandusreform Industriaalühiskonna kujunemine · Tööstuslik pööre sai alguse 17.-18. Sajandil Inglismaalt · 19. Sajandil levis see üle Euroopa (Eestis leidis see aset peamiselt 19. Sajandi II poolel) · Tööstusliku pööre eeldused: o Teaduse ja areng (aurumasin, raudteed jne) o Rahakapitali olemasoli o Tööjõud Tööstusühiskonna tunnused: · Masinatega töö · Linnastumine ehk urbaniseerumine · Rahamajandusel väga suur roll · Tarbimine · Tööliste organiseerumine aja jooksul ­ võideldi välja inimväärsed elu- ja töötingimused, sotiaalsed garantiid

Ajalugu → Ajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Hollandi majandus

HOLLANDI MAJANDUS referaat SISSEJUHATUS Holland on riik Lääne- Euroopas Põhjamere ääres. Holland asub Reini ja Maasi alamjooksul ja omab Lääne- Friisi saari. Holland on pindalalt Eestist väiksem. Hollandi pindala on 36 900 km2 ja koos siseveekogudega 41 526 km2. Hollandi rahvaarv ületab aga suuresti Eesti rahva- arvu. Hollandis elab 2007. aasta seisuga 16 366 600 elanikku. Hollandi pealinn on Amsterdam ja Holland on jaotatud 11 provintsiks. Ametlikuks riigikeeleks on hollandi keel ja rahaühikuks on kulden. Erinevalt Eestist ei asu Hollandi valitsuse residents pealinnas. Residents asub suuruselt kolmandas linnas Haagis. Holland on väga kuulus oma sadamate ja mereteede poolest. Suuruselt teises linnas Rotterdamis on üks maailma suurimaid sadamaid. Holland on riigikorralt konstitutsiooniline monarhia ja riigipeaks on kuningas. Põhirahvuseks on hollandlased. Hollandlaste loomulik iive on keskmi...

Geograafia → Geograafia
43 allalaadimist
thumbnail
12
pptx

Ungari majandus

§ Kivisütt leidub edelas, kuid sellest ei jätku riigi vajaduste katteks. § Siinseal PõhjaUngari mäenõlvadel leidub pruunsütt. § Läänes ja lõunas on väikesed naftavarud ning leidubmaagaasi. § Ka idas on maagaasimaardla. Põllumajandus Suur tootlikus Saadused moodustavad üle veerandi väljaveost Põllumajanduslik maa: heina ja karjamaad põllumaad Põhiharuks loomakasvatus Veondus Läbivad tähtsad rahvusvahelised raudteed, maanteed Siseveondusest hõlmab auto raudteetrantsporti Poole kogu eksporditavast kaubast moodustab transiitkaup Tööhõive § Tööjõulisi on Ungaris 3,8 miljonit. § Töötus oli 2012. aasta III kvartalis 10,4% (2009. aasta seisuga oli 10,8% ja 2008. seisuga 7,8%). § 13,9% elanikkonnast elab alla vaesuspiiri. Eksport (%) Ungari tähtsaimad ekspordiartiklid on masinad ja varuosad 61,1% teised tooted 28,7% toidukaubad 6,5% toormaterjalid 2%

Geograafia → Maailma majandus- ja...
3 allalaadimist
thumbnail
11
ppt

Rong

Rong Mis asi on RONG? Rong on enamasti reisi või kaubavagunitest ning ühest või mitmest vedurist koosnev raudteetranspordivahend. Veduri asemel võib rongi vedada ka mootorvagun. Rongi ajalugu Esimesed rongid ja raudteed ehitati Inglismaal. See oli aastal 1830. Diiselvedur Diiselvedur on vedur, mille jõuallikaks on diiselmootor. Kaubarongide ees on tavaliselt just diiselvedurid. Diiselrong on reisirongikoosseis, kus rongi ühes otsas on ainult juhikabiin koos mootorvaguniga ning teises otsas diiselvedur Elektrirong on elektri jõul sõitev rong Elektriraudtee kohal on kontaktliin, millest elektrirongid vooluvõtturite abil

Ajalugu → Ajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Mõningad ark küsimused,vastused

rehvirõhk. · Juht on kohustatud andma teed sõiduteed ületavale jalakäijale ... pöörde lõpetamisel ristmikult välja sõites ; tagurdades. · Millal on silma kohanemiseks kuluv aeg pikem? Valgustatult teelt pimedasse sõitmisel. · Mis on mootori ülekuumenemise tunnus? Jahutusvedeliku termomeeter näitab ülekuumenemist. Mootori võimsus võib väheneda. Mootoris tekib detonatsioon. · Raudteed ületades peab juht peatuma tõkkepuu ees, selle puudumisel vähemalt 10 m kaugusel esimesest rööpast või liiklusmärgi «Peatu ja anna teed» olemasolul aga selle ees. · Kui foorituli või reguleerija märguanne lubab sõita trammil ja rööbasteta sõidukil korraga, on eesõigus trammil. · Kui juht sõidab lisasektsioonidega foori rohelise nooltule suunas ajal, mil põleb punane või kollane põhituli, peab ta andma teed mis tahes teisest suunast sõitvale juhile. ·

Auto → Autokool
732 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Franklin D. Roosevelt

Roosevelt Franklin Delano Roosevelt sündis 30. jaanuaril 1882ndal aastal ja suri 12ndal aprillil 1945ndal aastal. Ameerika Ühendriikide 32. president (1933–1945). Abielu Anna Eleanor Rooseveldiga, viis last. Jäi 39. aastasel haigeks-lastehalvatusse. Kuid see ei takistanud tal liikumist, ta käis endiselt palju näiteks ujumas. 1926. aastal avas ta lastehalvatuse ravikeskuse. Vaatamata haigusele ei näinud rahvas teda kunagi ratastoolis ning ei olenud üldse sellest teadlik. Rahva ees esinemisel toetas Roosevelti külje pealt tavaliselt üks tema poegadest. Väideti, et Roosevelt tervenes lastehalvatusest, ravides end kuumaveeallikas. 1928. aastal sai ta New Yorgi osariigi kuberneriks. Suri ajuverejooksu 1945. aastal. 1929. aastal toimus Wall Streetil börsikrahh. Kuna tema vastased keeldusid majandusse sekkumast, oli poolehoid temale suur ja 1932. aastal ta valiti esimest korda presidendiks. Ta hakkas kiiresti tegutsema, kutsudes kokku kongr...

Ajalugu → Ajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Kodusõda Venemaal

Kaotati palgad (tasuti kaupades, sest rahal polnud väärtust). Tasuta teenused ( korter, transport). Talipoegadele kehtestati toiduainete andmise kohustus. Kehtis üldine töökohustus. 1918 · Vastupanu nõukogude võimule algas tema esimesest ekisteerimispäevadest peale. · Lõuna-Venemaal alustasid võitlust kasakad,vastupanu organiseerisid endised tsaarikindralid. · Intensiivsed kodusõja periood sai alguse 1918 aasta mais, kui piki raudteed Volgast kuni Kaug-Idani algas tsehhide-slovakkide korpuse mäss. Piiririikiide roll Vene kodusõjas. · Saanud esimeses maailmasõjas lüüa lahkusid sakslased venemaal okupeeritud aladelt. Tekkinud tühimikku sööstis kohe punaarmee. Moskvas nähti soodsat võimalust maailmarevolutsiooni levitamiseks Kesk-euroopasse. Valgete vastupealetund 1919 Ajapikkus hakkas valgete vastupanu juhtimine koonduma endistetsaarikindralite kätte.1919 aasta

Ajalugu → Ajalugu
19 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Eesti

Boikoteeriti riigi viinapoode ja mõisakõrtse Kiirendas vabariigi arengut ja inimestel tekkis lootus, et võibki see tekkida Eesti kahe revolutsiooni vahel Sõjategevus Majandus Rahvuslik liikumine -Puudutas Eestit kuni -Halvenes tooraine saamine -Rahvusliku liikumise 1917.aasta sügiseni väga Venemaalt, kuna raudteed olid üle elavnemine vähe koormatud sõjaliste vedudega -Ühiskondlike -Vaid mõned linnad said -Kaubanduse katkemine organisatsioonide loomine : kannatada Saksa Läänemerel Saksa sõjalaevastiku 1)Linnadeliidu Komitee sõjalaevade suurtükitule või aktiivsuse tõttu Tallinnas 2)Põhja-Balti Komitee

Ajalugu → Ajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Industriaalühiskonna kujunemine

) ketrus ­ ja kudumismasinate leiutamine tekstiilieksport kasvas mitusada korda c) Aurumasin kui uus energiaallikas: seni vee- ja tuuleenergia 1765 James WATT'i aurumasin 3. Industriaalühiskonna teke - tööstuse saavutustele tuginev ühiskond a) Industrialiseerimine ­ masintootmise võidulepääs: rasketööstus: rauamaagi ja kivisöe tootmine,masinaehitus jne. kergetööstus ­ tarbekaubad:tekstiili-, jalatsi-, mööblitööstus jne. b)Transport: raudteed ­ soodustasid tööstuse ja kaubanduse arengut ning avardasid liikumisvõimalusi 1814 George STEPHENSON'i vedur ­ aururong I raudtee ­ 1825 Inglismaal aurulaevanduse kiire areng ­ ühendus maailma kaugete piirkondadega (1807 Robert FULTON'i aurik ­ aurulaev) algas auto võidukäik ­ diisel- ja bensiinimootor (R. Diesel, C. Benz) esimeste lennukite katsetamine c) Elektri kasutamine: elektri talletamine ja tootmine elektripatarei (A

Ajalugu → Ajalugu
53 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Ajalugu, 20. sajandi algus

raamatukogude kõrvale esimesed muud asutused, mis hakkasid osutama infoteenuseid. Leiutati uut tehnikat informatsiooni lihtsamaks käsitsemiseks (1924 - saadeti esimene faks, 1938 - valmis esimene kserokoopia, 1941 sai USAs alguse kommertstelevisioon). Seda perioodi nimetati imperialismiks,selle arengule aitasid kaasa tehnilised uuendused. Masinaehituses hakati valmistama kõrge tootlikkusega tööpinke, mis panid aluse seeriatootmisele. Raudteed ja aurulaevad, elekter, telegraaf, telefon – need on vaid mõned uued leiutised, mis ühiskonnas tõid käibele sõna „progress“. 20. sajandi algus käivitas Henry Ford oma autotehases esimesed konveierid, millega ühe auto tootmisaeg lühenes mitmelt päevalt 12 tunnile. Autode tootmine suurenes plahvatuslikult. Arenes ka lennundus. 1900. aastal tegi Saksamaal esimese lennu Ferdinand Zeppelini õhulaev (tsepeliin), kolm aastat hiljem püsis tervelt 12 sekundit õhus

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
2
docx

INDUSTRIAALÜHISKOND 8-klass

Esmaks klaasivalmistamises on klaas valmistamisel väga kuum ja paljaste kätega selle tootmisel on väga ohtlik, seda enam kui on veel teisi inimesi ümber. Teiseks on mõned töötajad liiga noored. Mina soovitaks võtta tööle ainutl inimesi, kes on täisealised (18). RAUDTEEDE TÄHTSUS 1. Millised olid raudteede kasutuselevõtu plussid? Transport muutus tunduvalt kiiremaks, tõhusamaks, mugavamaks. 2. Mil viisil mõjutasid raudteed tööhõivet? Inimesed ei pidanud nii palju töötama enam, sest nende eest tegi töö ära mis iganes raudteedel veeti 3. Mis riigis algas raudteetranspordi areng kõige varem? Suurbritannia 4. Mis riigis oli raudteevõrk aastaks 1900 kõige tihedam? Venemaal 5. Nimeta tabeli põhjal üks edukas ja üks majanduslikus arengus mahajäänud riik 20. sajandi alguseks? Edukas: Venemaa ; Mahajäänud: Serbia 6

Ajalugu → 8. klassi ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
28
ppt

Kenya

12 Rahvastiku vanuseline jaotus 13 Linnastumine 14 Pealinn Nairobi 15 16 Energeetika 17 Turism Ranna mõnudele ja safaritele suunatud turism on elutähtis majandusharu ja peamine valuutaallikas Turismi kahanemise põhjuseks on maailmamajanduse tagasilöögid ja mitme turisti tapmine, mida on laialt kajastatud Turismi osatähtsust suurendab Kenya raudteed, sadamad, lennuväljad ja rahvuspargid 18 Turismi peamised lähtepunktid 19 Tööstus Keemiatooted, Toiduainetetööstus, Tekstiilitööstus, Turism Suurem tööstuskeskus on Nairobis 20 Tööstuse struktuur Ida-Aafrikas 21 Tööstus toetub toormaterjalide töötlemisele Koristatakse ja töödeltakse enne

Geograafia → Geograafia
41 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun