Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"Raskused" - 1683 õppematerjali

RASKUSED

Kasutaja: RASKUSED

Faile: 0
thumbnail
1
doc

Tippteenindaja raskused ja rõõmud

Tippteenindaja raskused ja rõõmud Klientide teenindamine ­ see sõnapaar hõlmab paljut: erimeelsuste lahendamine, varustamisprobleemide sasipuntra lahtiharutamist, purunenu kokkuliimimist ja kaotatu leidmist, raevunu maharahustamist ja ujeda julgustamist. Ikka ja jälle tuleb hakkama saada lausa küüliku väljatõmbamisega kübarast: pakkuda igale inimesele õiget toodet või teenust ning tagada tema rõõm ja rahulolu veel pealekauba. Tippteenuse põhialused Tippteenindus, mis peab jätma klientidele kauakestva positiivse mulje, nõuab hoopis enamat kui lihtsalt viisakus. Palju enamat. Ennekõike tuleb endale selgeks teha, millist teenindust peab klient heaks. Täpne teadmine, mida tuleb teha, kuidas tuleb teha, kui hästi tuleb teha, koos garantiiga, et te suudate alati parimat korrata ­ need ongi põhialused. Tippteenuse pakkumine tähendab meeldejääva positiivse mulje jä...

Majandus → Klienditeenindus
30 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Riski ja ohutusõpetus: raskused

Tallinna Tehnikaülikool Riski- ja ohutusõpetus LABORATOORNE TÖÖ NR 16: RASKUSTE KÄSITSI TEISALDAMINE Kuupäev: Kellaaeg: Raskuste käsitsi teisaldamine TÖÖ EESMÄRGID 1. Tutvu määrusega ,,Raskuste käsitsi teisaldamise töötervishoiu ja tööohutuse nõuded". 2. Vähendada töötajate luu-ja lihaskonna ülekoormuse ning seljavigastuste riski. TEOREETILINE OSA Raskuste käsitsi teisaldamine on ükskõik milline järgnevalt loetletud tegevustest, mida teeb üks või mitu töötajat: raskuste tõstmine, hoidmine, mahapanemine, lükkamine, vedamine, kandmine ja liigutamine. Raskus võib olla elus (inimene, loom) või elutu (ese). Raskuste käsitsi teisaldamine võib põhjustada kuhjuvaid tervishäireid, mille põhjuseks on pidevast tõstmisest tulenev luu-lihaskonna seisundi järk-järguline ja süvenev halvenemine (nt. alaseljavalud), aga ka ägedaid traumasid ...

Meditsiin → Riski- ja ohuõpetus
47 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Ameerika

· 60.-70. aastail võeti USA's vastu hulk seadusi sotsiaalse turvalisuse tagamiseks. · 70. alanud majanduskriis oli USA jaoks tugev tagasilöök. · Järgmise aastakümne algul toimus pööre parempoolse majanduspoliitika poole. Sisepoliitiline võimuvõitlus · 2. M/S ei toonud USA's suuri muutusi, endiselt oli riigipeaks president, seaduandlik võim kuulus Kongressile(Esindajata koda ning Senat) · jätkus Vabariikliku ja dem. Partei võimuvõitlus. Dem. Raskused ja saavutused · Kommunismi levikut üritati piirata nii väljaspool USA'd kui ka USA's · 40. lõpul vasakp. Vastu rünnak, mis piiras dem. Vabadusi. Kuid see lõpetati, kuna selline poliitika võis ohustada riiki. · Neegrite diskrimineerimine jätkus ka pärast 2. M/S · Piirati nende: Valimisõigusi Neegrite lapsed ei tohtinud käia valgetega samas koolis Töökoha hankimisel ja töötingimuste poolest oli olukord kehvem kui valgete oma.

Ajalugu → Ajalugu
33 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Johannes Semper (referaat)

Kool Johannes Semper Referaat Koostas: koostaja 2012 Sisukord: Vanemad ja esivanemad................................................................................................3 Noorusepõlv ja kooliaeg..............................................................................................4-5 Elu keskaeg...................................................................................................................6 Täisküps elu.................................................................................................................7 Looming ja eluaeg 1940- 1970.....................................................................................8 Pildid.............................................................................................................................9 Teosed.............................................................................................

Kirjandus → Kirjandus
24 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Paranduskasvatus referaat

.......................4 Õpetaja juhendamise mõju käitumisprobleemidega õpilasele.................................5 Strateegiad juhendamise efektiivsemaks muutmiseks..........................................7 Kokkuvõte..........................................................................................12 Kasutatud kirjandus................................................................................13 Sissejuhatus Valisin referaadi teemaks emotsionaal- ja käitumishäirega õpilase raskused seoses õpetaja juhtnööride ja instruktsioonide järgimisega. Otsides referaadi jaoks materjali, hakkas mind huvitama , millist rolli emotsionaal- ja käitumishäirega õpilase tihtilugu raskes koolielus mängib õpetaja oskus õpetatavat materjali edastada ning millised on pedagoogi võimalused enda poolt panustada selleks, et raskustes õpilasele õppimist jõukohasemaks muuta. Esimeses peatükis tutvustakse emotsionaal- ja käitumishäirete seost õpiraskustega,

Pedagoogika → Eripedagoogika
39 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Teadusfilosoofia

Julie Des Jardins ,,The Madame Curie Complex. The Hidden History of Women in Science" Pean 20. sajandi alguse naisteadlaste raskusteks enesetõestamisel teaduses alljärgnevaid punkte: 1. Naisterahvastel oli piiratud juurdepääs kutsealasele koolitusele, erialasele (spetsialiseerunud) haridusele. Pahatihti oli põhjuseks raha või ühiskonna (perekonna) suhtumine ­ naine on kodus ja kasvatab lapsi, ta ei vaja haridust (võib-olla vaid kirjutamis-, lugemis- ning elementaarset arvutamisoskust). Heal juhul töötab pesunaisena, teenijana, kokana vms naiselikul töökohal. 2. Töötamine ülikoolide/teadusasutuste juures teaduritena oli raskendatud. Ja kui nad sinna saidki, siis olid nad ületöötanud ning alamakstud. Et olla edukad meeste pärusmaal teaduses, ei saa naised raamatu autori sõnutsi olla nemad ise, vaid nad peavad olema ilmtingimata paremad kui mehed. 3. Puudusid vahendid oma teadust...

Filosoofia → Teadusfilosoofia alused
63 allalaadimist
thumbnail
10
odt

Lindude ränne

Tallinna Mustamäe Humanitaargümnaasium Natalia Beresneva Lindude ränne Referaat Tallinn 2016 SISUKORD SISSEJUHATUS.........................................................................................................................3 MIKS LINNUD RÄNDAVAD?..................................................................................................4 KUHU MEIE LINNUD LENDAVAD?......................................................................................5 KUIDAS LINNUD TEAVAD, MILLAL JA KUHU LENNATA?.............................................6 ÜKSI VÕI PARVES?..................................................................................................................7 MILLAL LINNUD RÄNDAVAD?.............................................................................................8 RASKUSED RÄNDETEEL....................................................................................

Geograafia → Geograafia
1 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Essee analüüs (läbi raskuste tähtede poole)

Essee analüüs (Läbi raskuste tähtede poole) 1. Ainestik ­ Kirjutatakse sellest, kuidas elus edasi jõuda ning kui mitte, siis miks? 2. Probleemid ja lahendused ­ Inimesed, kes endast hästi arvavad, jõuavad ka elus kaugemale, tagasihoidlikud jäävad ka saavutustes tagasihoidlikeks. 3. Teema aktuaalsus ­ See on teema, mis on aktuaalne seni kuni on olemas erinevad inimesed. 4. Teemakäsitluse uudsus ­ Teema ei ole kuigi aktuaalne, sest see on juba ammu kõigile teada, et ambitsioonikad suudavad oma mõtteid paremini realiseerida. 5. Esituslaad ­ Veidi õpetlik, õpetab kuidas teatud olukordades käituda. Kohati on eestlaste koha pealt natuke sarkastiline. Autor toob palju elulisi näiteid. 6. Adressaat ­ Kindlasti pole see suunatud lastele või vanadele inimestele, vaid inimestele, kes alustavad tööd ja ka õppimist. 7. Keel, sõnavara, stiil - Jutt on jooksev, kompaktne ja lihtsasti ...

Kirjandus → Kirjandus
16 allalaadimist
thumbnail
4
doc

DIKTATUURID

DIKTATUURID Iseseisev töö 9 klass Töö sisu 1) Selgita diktatuuri mõiste ja jagunemine (2) Diktatuur on autokraatlik valitsemiskord, milles juhil ehk diktaatoril on piiramatu võim. Diktatuuril puuduvad seadused, mis piiravad diktaatori tegutsemis ala. Diktatuurid jagunevad kaheks: autoritaarne ja totalitaarne. 1.2) Autoritaarses riigis on koondunud kogu võim ühe isiku või väikese rühma kätte, seaduseid muudavad valitsejad oma tahtmise järgi ning rahval ei ole sõnaõigust ning nad ei saa osaleda riigi juhtimises. 1.3) Totalitaarset riigi iseloomustavad lisakas võimu koodnumisel ühe isiku või rühma kätte ka kontroll inimeste mõtteavalduste ja väljendamisvõimaluste üle. Sellega rikuti aga ka inimeste õigusi ning neid hoiti pideva hirmu all. See saavutati näiteks küüditamisega, surmalaagritesse saatmisega jne. 2) Too välja põhjused, miks Euroopas paljudes riikide...

Ajalugu → Ajalugu
23 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Aeroobikas kasutatavad vahendid

Aeroobikas kasutatavad vahendid Aeroobika on muusika saatel tsükliliselt korduvate harjutuste ja liikumis-kombinatsioonide sooritamine, kus haaratakse tegevusse suur osa lihaskonnast ning energiatootmine kulgeb hapniku osalusel. Aeroobika on univeraalne treenimisviis, mis võimaldab valida paljude erinevate stiilide vahel ning pakkuda sobivat treeningut nii algajale kui ka edasijõudnule, nii tantsulist liikumist armastavale kui ka tugevat lihastreeningut eelistavale harrastajale. Aeroobikatundide põhiülesehitus on sarnane. Tavaliselt algab tund soojendusega, sellele järgneb aeroobne osa ja lihastreening ning lõpeb lõdvestus- ja venitusharjutustega. Aeroobikal on ka mitmeid erinevaid stiile ning mitmete stiilide puhul kasutatakse ka erivevaid abivahendeid. Selleks, et koormust suurendada on võimalik kasutada mitmeid abivahendeid, milleks võivad olla näiteks kummilindid, erineva raskusega hantlid, randmerask...

Sport → Kehaline kasvatus
4 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Kloonimine

SISUKORD 1. KLOONIMINE.......................................................................................................................3 1.2. Kloonimise etapid................................................................................................................3 1.3. Loomade kloonimisega kaasnevad raskused........................................................................5 2. KLOONIMISE VERSTAPOSTID..........................................................................................6 2.1. Kloonlammas Dolly..............................................................................................................7 KASUTATUD ALLIKAD........................................................................................................11 KOKKUVÕTE.........................................

Bioloogia → Bioloogia
186 allalaadimist
thumbnail
4
odt

TÖÖ nr 31 koonduvate jõudude süsteem

Tallinna Tehnikaülikool Füüsikainstituut Üliõpilane: Teostatud: 19.02.2020 Õpperühm: EAEI-21 Kaitstud: Töö nr: 31 TO: KOODUVATE JÕUDUDE SÜSTEEM Töö eesmärk: Tutvumine Töövahendid: Statiivid, ringskaala, koonduvate jõudude süsteemiga. raskused, jõu andurid PS-3202, kaalud, Windows arvuti Pasco Capstone tarkvaraga või nutiseade SParkvue äpiga (hästi sobib tavaline kaasaegne mobiiltelefon) Skeem: Teoreetilised alused: Jäik keha on staatilises tasakaalus kui üheaegselt on täidetud kolm järgmist tingimust:

Füüsika → EHITUSFÜÜSIKA
28 allalaadimist
thumbnail
0
pptm

Alkohol ja perekond

docstxt/13926446774578.txt

Inimeseõpetus → Perekonnaõpetus
1 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Totalitarismi tekkimine Venemaal

relvastusprogrammi ja asus Punaarmeed ette valmistama pealetungisõjaks. Selleks loobus ta uuest majanduspoliitikast ja tegi panuse suurtööstuse arendamisele- indrustialiseerimisele. Loobuti välismaistest investeeringutest ning majandus allutati tsentraalsele võimule. NSVL muutus tööstusriigiks. Industrialiseerimise käigus kadus küll tööpuudus, kuid rasketööstuse eelisarendamine ning tururegulatsiooni puudumine tõi kaasa elanike vaesumise. 1920. lõpul tekkisid raskused viljavarumisega. Madalate hindade tõttu ei olnud talupojad nõus seda müüma. Sõjavägi aga vajas toitu. Õiglase hinna kehtestamise asemel võeti vili talupoegadelt jõuga ära. Puhkes nälg ja suri palju inimesi. Talupoegade vastu käivitatud vägivallakampaania osaks oli sundkollektiviseerimine- talumajapidamiste ühendamine ühismajanditesse ehk kolhoosidesse. Jõukamad saadeti sunnitöölaagrisse või Siberisse asumisele. 1934

Ajalugu → Ajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Eetsi iseseisvumine

Venemaa paigutas Eestisse jälle oma väeosad, see tekitas suurendas veelgi Eestis valitsevat korterikriisi. Tekkis tööjõu puudus, sest 100 000 eestlast mobiliseeriti. Algasid majandusraskused: tootmise langus nii põllumajanduses kui ka tööstuses -põllumajanduses vähenes külvipind (põhjuseks hobuste rekvireerimine sõjaväele), valitses toorainepuudus, kuna traditsioonilised transporditeed olid sõjategevuse tõttu suletud (N: Inglise kivisüsi ei jõua kohale; raskused Vene söe transpordiga), tekkis tarbekaupade ja toiduainete defitsiit; sõja ajal halvenes eriti suuremate linnade toiduga varustamine, inimeste varustamisel toiduainetega mindi üle kaardisüsteemile, hakkasid tõusma hinnad ja algas kiire inflatsioon (raha väärtuse langus). Muudatused Veebruarirevolutsiooni järel Venemaal Esimene maailmasõda nõrgestas isevalitsust ning see viis tsaar Nikolai II valitsuse kukutamiseni. Võimu haaras Venemaa Ajutine Valitsus, eesotsas Georgi Lvoviga

Ajalugu → Ajalugu
337 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

Bluus

muusikatraditsioonide pikaajalised vastasmõju tulemusena. Esimesed jazz-orkestrid tekkisid New Orleansis 20. sajandi algul. Bluusi ajalugu Bluus tekkis juba pärast Ameerika kodusõda (1861-1865), mille tulemusena kaotati orjapidamine. Orjad said vabaks, kuid vabadusega kaasnev iseseisev elu tekitas palju probleeme. Orjadel puudus sotsiaalne elu, mis takistas töö leidmisega. Niisuguses olukorras tekkis inimestel probleeme ka perekonnaelus. Kõik need raskused leidsidki kunstilise väljenduse bluusides. Bluus oli üks 1950. aastatel tekkinud rock`n`roll`i eelkäija. Maabluus Bluusi üks vanemaid alaliike, mida kitarri saatel esitasid rändlaulikud. Maabluusis ülalkirjeldatud harmooniaskeem polnud veel selgelt välja kujunenud. Laulu esitati: nasaalse, viimistlemata tämbriga, taotlemata vokaalset ilu. Kuulsamad maabluusi esitajad: B.L.Jefferson, H. Ledbetter ja B.B

Muusika → Muusika
16 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Fašistlik ITAALIA, NATSIONAALSOTSIALISTLIK SAKSAMAA, KOMMUNISTLIK VENEMAA

Ajalugu Fašistlik Itaalia MIKS TEKKIS? Põhjused 1. Pettumine Versailles’I süsteemis  Itaalia osales 1 paailmasõjas küll võitjate poolel, kuid Pariisi rahukonverentsil ei arvestatud Itaalia nõudmistega (nt ühendada kõik itallastega arvestatud alad) ja see tekitas rahulolematust 2. Majanduslikud raskused  Elu kallines Itaalias 1919. Aastaks 1913 aastaga võrreldes neli korda. Riigi eelarve oli tohutu puudujäägiga, välismaiste kaupade sissevedu ületas tunduvalt Itaalia kaupade väljavedu. 3. Demokraatia kriis  Valimistel kasutatud valimiskünniseta võrdeline valimissüsteem tõi kaasa poliitilise killustatuse. Parlamendis oli liialt palju erakondi, kes ei suutnud sagely omavahel kokkuleppele jõuda. KUIDAS TEKKIS? 1

Ajalugu → Ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
1
pdf

Feministid möllavad igal pool, kuid kas keegi ka meestest hoolib?

meeste ja naiste vahel ning üritavad teha nii, et naised jääks oma õigustega peale. Näiteks “feminism on selle innukaimate viljelejate jaoks jõudnud faasi, kus ükskõik missugune naisterahva halvas valguses näitamine on hoobilt seksism.” ja “osa feministe tegeleb naisi põhjendamatult ülistava ja mehi alandava propagandaga.”. 2. Põhjenda, miks Ameerika matemaatikul Theodore P. Hillil tekkisisd raskused oma teadustöö publitseerimisega. Tal tekkisid raskused kuna arvati, et teadustöö oli tehtud “valel” teemal. Seal tuli välja, et meeste seas on rohkem intelligentsust ja lollust, ning naised on intelligentsuselt enamasti keskmised. Tema tööle etteheiteid ei tehtud kuid siiski paljud väljaanded maailmas keeldusid selle avaldamist. Kõik kardsid artikli avaldades kokku puutuda radikaalfeministide vihalaviiniga. 3. Kuidas mõjutab hormonaaltasakaal meeste ja naiste käitumist? Too selle kohta näiteid.

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
1 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Traalpüügi terminid

Traalpüügi terminid Traalpüük - aktiivne nüüdisaja levinuim kalapüügiviis, mida teostatakse laeva järgi veetava traalnoodaga. Põhjatraalnoot - traalnoota pukseeritakse mööda veekogu põhja, millega püütakse veekogu põhjas elavaid kalaliike. Pelaagiline traalnoot - traalnoot pelaagiliste kalade püügiks (heeringas,sardiin,makrell ja teised kalad). Vertikaalava - on põhjatraalnoodal põhja ja ülemise selise vaheline kõrgus meetrites, pelaagilisel traalnoodal alumise selise ja ülemise selise vaheline kõrgus meetrites traalimisel. Horisontaalava - on traalnootadel ülemiseselise otste horisontaalne vahekaugus meetrites (traalimisel). Ujukid - kinnitatakse traalnooda ülemisele selisele, et kindlustada traalnooda vertikaalava. Ujukid on kerakujulised ja valmistatudpastmassist (õõneskehad). Raskused - kinnitatakse traalnooda alumisele selisele,et kindlustada traalnooda vertikaalava. Raskusteks kasutatakse ankruket...

Merendus → Merepraktika
10 allalaadimist
thumbnail
16
pptx

Mis on elu mõte?

Kui vana inimene teeb oma tööd põhiliselt puhtast rõõmust, siis võib teda pidada nooreks. Täielikult mõttekaks eluks tuleb jääda alati nooreks. Mis on elu mõte?  Elu mõtet iseendas otsides võib inimene leida, et tema elu on mõtestatud siis, kui tema teod on tema jaoks mõtestatud. Seega – kui inimene seab endale eesmärke ning püüdleb nende poole, siis tema elu ongi mõtestatud.  Elu on mäng mille reeglid, tasandite raskused, temaatika ja tegevustiku me ise välja mõtleme ja paika seame.

Filosoofia → Filosoofia
7 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Aktiivusus ja tähelepanuhäired

paigalpüsimist nõudvates lauamängudes. Poisile meeldivad väga liikumist ja jooksmist eeldavad mängud. Kui poiss kogeb mängudes ebaedu, võib ta ägestuda ja loopida mänguasju ja muid esemeid hoolimata tagajärgedest. PROBLEEMSITUATSIOONI ARUTLUS Antud probleemi kirjelduses leidub viiteid aktiivsus-ja tähelepanuhäiretele. Probleemsituatsioonis leiduvateks sümptomiteks on madal enesehinnang, häirunud sotsiaalsed suhted, keskendumisraskused, raskused paigal püsimisega, tahab palju liikuda, ägestumine ning hoolimatus tagajärgedest. Aktiivsus-ja tähelepanuhäire jaguneb kolmeks: 1. Domineerivalt tähelepanematus 2. Domineerivalt hüperaktiivsus 3. Kombineeritud Kui lapsel on ülekaalus üliaktiivsus ja impulsiivsus, siis ta: · On rahutu, kärsitu, nihelev, püsimatu; · Lahkub oma kohalt, ei suuda paigal püsida; · Ei suuda vaikselt mängida, räägib ja lärmad pidevalt ja häälekalt ning ei suuda

Meditsiin → Õendus
48 allalaadimist
thumbnail
26
docx

90-E IIDOL: KURT COBAIN

Sissejuhatus Nii palju ümbruses räägivad Kurt Cobainist, «Nirvana» bändi solistist ja kitarristist, noored ja täiskasvanud, poisid ja tüdrukud, naised ja mehed. Oma eripärase stiiliga, Kurt Cobain alistas palju südasid, nii palju kordi teda nimetatati 90-e iidoliks! Selle referaadi sees autor proovib uurima Kurti Cobaini elulood, kuidas ta oma kunstiga hakkas tegelema, mis raskused temal elus olid, miks ta seos end narkootikumitega ja miks sai surma nii vara. Ja, loomulikult, autor on huvitatud selles, mis jäi Kurtist tänapäaeval, v.a. suurepärased laulud. 3 Lapsepõlv ja noore elu Kurt Donald Cobain oli USA-st laulja, laulukirjutaja ja kitarrist, rohkem ta on tundud nagu ansambli «Nirvana» liige. Ta oli sündinud 20. veebruaril 1967.a

Muusika → Muusika ajalugu
1 allalaadimist
thumbnail
20
rtf

Düsleksia väljaselgitamine

• ei armasta lugeda ja üritab seda vältida ‒ alustab hästi, aga järk-järgult lugemine halveneb • vahetab silpe ja sõnu • jätab lühikesed sõnad (nt oli, nad) lugemata või asendab need teistega 65 • oskab mingit sõna ühel leheküljel lugeda, aga järgmisel leheküljel loeb seda valesti Käekiri • käekiri võib olla loetamatu • käekiri võib olla loetav, kui kirjutab aeglaselt ‒ vajutab väga tugevasti pliiatsile või pastakale • raskused tähtede ühendamisel • kummaline tekstipaigutus • kirjutab tähti kummaliselt, et varjata õigekirjaprobleeme • kirjutamine on väga närvesööv ja väsitav Õigekiri • kirjutab sõnu nii, nagu neid kuuleb • veidrast kirjaviisist tulenevad arusaamatud sõnad • kordab silpe (sininine – sinine) • jätab silpe ära (inime – inimene) • muudab tähtede järjekorda (ovar - orav) • teeb vigu lühikestes sõnades (iah – jah, pial - peal)

Pedagoogika → Eripedagoogika
28 allalaadimist
thumbnail
36
doc

Erivajadustega õppija

ERIVAJADUSTEGA ÕPPIJA Lapsel on hariduslikud erivajadused, juhul kui tal on märkimisväärselt suuremad raskused õppimisel, võrreldes eakaaslastega; tal on raskused, mis takistavad sellele eale iseloomulike õpivõimete kasutamist tavakoolis. HEV laps erineb nn tavalapsest (eakohaselt arenenud laps) vaimsete omaduste poolest sensoorsete võimete poolest neuromuskulaarsete või kehaliste võimete poolest sotsiaalse või emotsionaalse käitumise poolest kommunikatsioonivõimete poolest liitpuuete poolest Hariduslikud erivajadused hariduslikud erivajadused (HEV, ingl k SEN, special educational needs).

Pedagoogika → Pedagoogika
61 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Autism

probleeme, on haigusel neile väga erinev mõju. Mõned autistlikud inimesed võivad elada üsna tavalist elu, samas kui teistel on pidevalt vaja spetsialistide abi. Kõigil autistlikel inimestel avalduvad häired põhiliselt kolmes valdkonnas, mida nimetatakse ka autistlikuks triaadiks. Need kolm valdkonda on:  sotsiaalse suhtlusega seotud raskused;  sotsiaalse vastastikuse mõjutamisega seotud raskused;  sotsiaalse kujutlusvõimega seotud raskused. Autismi puudutava teadlikkuse tõstmine võib olla keeruline, sest autistlike inimeste puhul ei paista puue välja: autistlike laste vanemad ütlevad sageli, et teised inimesed peavad nende last lihtsalt üleannetuks või kasvatamatuks; täiskasvanud autistlikud inimesed aga leiavad sageli, et neid mõistetakse vääriti. Õigeaegne diagnoos ja ligipääs vajalikele teenustele ja toele on abiks kõikidele autistlikele lastele.

Pedagoogika → Erivajadustega laste...
7 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Autismiga laps

helide, puudutuste, maitsete, lõhnade, valguse või värvide suhtes. Aspergeri sündroom on üks autismi vorme. Aspergeri sündroomiga inimeste intellekti tase on sageli keskmisest kõrgem. Neil esineb vähem kõnehäireid, kuid keele mõistmine ja töötlemine võib nende jaoks siiski keeruline olla. Kõigil autistlikel inimestel avalduvad häired põhiliselt kolmes valdkonnas, mida nimetatakse ka autistlikuks triaadiks. Need kolm valdkonda on: · sotsiaalse suhtlusega seotud raskused · sotsiaalse vastastikuse mõjutamisega seotud raskused · sotsiaalse kujutlusvõimega seotud raskused Autismi puudutava teadlikkuse tõstmine võib olla keeruline, sest autistlike inimeste puhul ei paista puue välja: autistlike laste vanemad ütlevad sageli, et teised inimesed peavad nende last lihtsalt üleannetuks või kasvatamatuks; täiskasvanud autistlikud inimesed aga leiavad sageli, et neid mõistetakse vääriti.

Meditsiin → Meditsiin
37 allalaadimist
thumbnail
81
ppt

Hariduslike erivajadustega (HEV) laste õpetamine ja abistamine

Hindamine ja abistamine · Käitumise hindamise skaalad (Merrell, Achenbach jt) · Probleemide lahendamine · Vanemate treeningud · Kognitiiv-käitumuslik lähenemine ­ Parim, kui kooskõlastatakse koduga ­ Ei suuda üldistada oma käitumist ­ Vaja muuta käitumismustreid kodus Hüperaktiivsus ja tähelepanupuudulikkus · 3 dimensiooni ­ Tähelepanupuudulikkus ­ Hüperaktiivsus ­ Impulsiivsus · 3 tüüpi: TP+HA, I; TP; HA,I · Arengule mittevastavad raskused tähelepanus, impulsiivsuses ja üliaktiivsuses Arvudes · 3-7%. Keskmine 5.3% (meta-analüüs Polanczyk, Silva de Lima, Horta, Biederman, & Rohde, 2007). · 4:1 kuni 9:1 poiste ja tüdrukute suhe. · Õpetajate teadmised vareeruvad, kuid suhteliselt kehvad (38% õigeid vastuseid USAs, 77% Austraalias. · Muudetavad ka lühikese õpetuse järel (White et al., 2011) Impulsiivsus

Psühholoogia → Arengupsühholoogia
64 allalaadimist
thumbnail
30
pdf

Lugemis-ja kirjutamisraskused

Uuringud on näidanud, et lapsed, kes koolieas ei omanda lugemisoskust või omandavad selle puudulikult, ei omanda täielikku lugemisoskust kunagi. Puudulikult omandatud akadeemilised põhioskused kujutavad endast tõsist ohtu hilisemale edasijõudmisele koolis ja tööelus ning sotsialiseerumisele laiemalt. Sellepärast on vaja rohkem uurida spetsiifilisi lugemis- ja kirjutamisraskusi. Töö hüpoteesiks seadsin,et paljudel meie kooli algklasside õpilastel on raskused lugemis-ja kirjutamisoskuse omandamisel. Uurimistöö eesmärgiks on teada saada, kui paljudel algklasside õpilastel on raskusi lugemise ja kirjutamisega ning kuidas neid lapsi koolis toetatakse. Töö kooseb kahest osast, teoreetiline ning praktiline osa. Uurimistöö esimene peatükk annab üldise ülevaate, mis on lugemis-ja kirjutamisraskus, düsleksia ajalugu, nende tunnused ning millest tulenevad. Teiseks peatükiks on uuring, kus kasutan juhendaja poolt antud andmeid,

Pedagoogika → Pedagoogika
26 allalaadimist
thumbnail
2
doc

FIE, OÜ AA eelised ja puudused

FIE eelised ja puudused Eelised: · Asutamise lihtsus · Otsustamisvabadus ja tegevuse operatiivsus · Ergutavate motiivide küllus · Kasumit ei pea kellegagi jagama · Võimalus ise endale tööaega määrata · Raamatupidamise/aruandluse lihtsus · Likvideerimise lihtsus Puudused: · Omaniku kogenematus või ärialaste võimete puudumine · Kapitali hankimise raskused · Personali piiratud karjäärivõimalused · Piiratud eluiga · Omaniku piiramatu vastutus · Funktsionaalsed probleemid · Tulu maxustamise kõrgem tase võrreldes äriühinguga OÜ eelised ja puudused Eelised: · Osaniku piiratud vastutus · Asutamise lihtsus · Juhtimisstruktuur lihtne/ainujuhtimine · Juhtimiskulude kokkuhoid ­ ei pea olema nõukogu · Sobib väikeettevõttele · Puudub auditeerimise kohustus Puudused:

Õigus → Asjaõigus
147 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kakskeelsus

 Kakskeelsetel on suurem sõnavara.  Kakskeelsete mõtlemine on paindlikum ja keelealane loovus suurem.  Kakskeelsetel on enam arenenud suhtlemisoskused.  Täiskasvanuna on ka teisi keeli lihtsam õppida.  Kakskeelsetel on võime paremini märgata keelte ja kutuuride erinevusi – nad on tolerantsemad. Kakskeelsuse puudused  Erinevaid keeli rääkivad inimesed kuulevad ja tekitavad häälikuid erinevalt – tekivad raskused õige häälduse omandamisel. Laps peab õppima eristama palju rohkem sarnaseid häälikuid kui ükskeelses ümbruses kasvav laps.  Kahe keele rütmi mõjul ei kujune kõneorganite koordinatsioonis vajalikku täpsust, võib kujuneda hoopis selle koordinatsiooni puudulikkus, mille tulemus on kogelemine või teised kõnehäired.  Kakskeelsetel lastel on kõrgendatud risk düsgraafia väljakujunemiseks.

Pedagoogika → Eripedagoogika
28 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Referaat düsleksia

klassiõpetajatele. (Dyslexia and Inclusion: supporting classroom reading with 7-11 year old, 2003, 3-4) Düsleksia Düsleksia on väga tähtis probleem, kuna see on kõige sagedamini esinev arenguhäire. See avastatakse, kui lapsed lähevad kooli ja selgub, et neil tekib raskus lugema õppimisel. Need lasped on sama intelligentsed kui nende eakaaslased ja selletõttu on vanemad ja õpetajad üllatunud kui tekivad raskused. Analüüsid näitavad, et düleksikutest lastel on keelelise arengus suuri erinevusi võrreldes teiste lastega. Paljud neist on vajanud kõneravi juba enne kooli, kuigi mõne kõnepuue võib olla vaevumärgatav. Fonoloogilistest raskustest esineb düsleksikutel sageli probleeme verbaalse lähimälu piiratusega ja fonoloogilise teadlikkusega. Raskusi on tabelite lugemisel, üldtuntud järjendite, nagu näiteks

Psühholoogia → Psühholoogia
55 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Erivajadustega õppija - Düsleksia

Tallinna Ülikool Kasvatusteaduskond Klassiõpetaja kõrvalerialaga EKL-1kõ Erivajadustega õppija Essee Düsleksia Koostaja: Kadri Kivirand Juhendaja: Marianne Martinson Tallinn 2008 Raskused põhioskuste omandamisel on seotud suures osas düsleksia ehk lugemisraskustega. Mõiste düsleksia on kasutusel ligikaudu sada aastat, tõsisemalt hakati seda uurima 1970ndate aastate algul. Sel ajal loodi maailmas ka esimesed düsleksia organisatsioonid, näiteks Briti Düsleksia Assotsiatsioon. Üks varasemaid teooriaid kirjeldab seda kui kesklassi haigust, sest just keskklassi kuuluvad vanemad lasid oma lapsi diagnoosida düsleksia suhtes,

Pedagoogika → Erivajadustega õppija
120 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Demokraatia ja diktatuur

On mis jäikusest ning vägivaldsusest hoolimata suutis tõhusalt riiki juhtida On mõistetav, et ka rahu ajal leidsid rahva seas poolehoidu need juhid kes lubasid tegutseda kindlakäeliselt, et inimeste elu paremaks muuta. Pettumine Versailles` süsteemis Pariisi rahukonverentsil koostatud rahulepingud vihastasid nii sõja kaotanud rahvaid kui ka mõningaid Antandi liitlasi. Seepärast leidsid toetust need juhid, kes lubasid oma rahvale ebaõigluse jõuga heastada. Majanduslikud raskused Sõjajärgsed raskused ning 1929. aastal alanud ülemaailmne majanduskriis röövisid paljudelt inimestelt usu demokraatiasse. Terav riigisisene võimuvõitlus Pettumust põhjustas poliitiliste erakondade omavaheline kemplemine ning üksteise mustamine.

Ajalugu → Ajalugu
21 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Demokraatia tunnusjooned

Lubatud mitmeparteisüsteem, kehtid võimude lahusus. 2. Riigivõimu ja ametnike tegevus on avalik. Poliitilised jooned: 1.Kahe parteisüsteem 2. Vabariik, seadusi võtab vastu kongrass 3.Riigipea on president. 4. Pooldatakse vbaturu majandust. Miks tekkis diktatuur? V: 1. Muutused ühiskonnas 2.Sõja mõju 3. Pettumus Versailles` süsteemis 4. Majanduslikud raskused. 5.Teravad riigisisesne võimuvõitlus. 6. Valimiskünnise puudumine Autoritaarne- Võim on koondunud vaid ühe isiku kätte või siis ühe väikse grupi kätte. Totalitaarne- Võimul on aiult üks partei ja üks ideloogia. Hitler- Saksamaa juht, Jossif Stalin- NSV Liidus. Gulag- vene vangilaagritesüsteem NSVL-Nõukogude Sotsialistlike Vabariikude Liit NEP-Uus majanduspoliitika mis oli pärast kodusõda. SS- Kaitsemalev, Komitern- 1919

Ajalugu → Ajalugu
12 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Intellektipuue

enamik on voimelised kasutama keelt igapaevaelus. · Enamus neist on saavutanud - taieliku iseseisvuse eneseteenindusel (soomine, pesemine, riietumine, puhtuse pidamine) - praktilised ja koduse tegevuse oskused - nende oskuste kujunemise tempo on normist tunduvalt aeglasem. Pohilised raskused: - koolihariduse omandamisel on enamusel suuri probleeme enesevaljenduse, lugemise ja kirjutamisega, kuid tohusal abistamisel voib taheldada voimete tunduvat arengut ja puudulikkuse kompenseerimist. Keeleliste valjendite ja neist arusaamise hilisem areng, ka ekspressiivse konega

Pedagoogika → Eripedagoogika
35 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

Imikuiga lapse areng ning kasvamine-lühiülevaade erivajadustest

Atetoidne ( atoonilis - astaatine) Atetootiline ehk düskineetiline ehk tahtmatute liigutustega vorm esineb 20%-l PCI-lastest. Tahtmatud liigutused võivad esineda kätes ja/või jalgades, aga ka kehatüves. Liigutused sagenevad emotsionaalse stressiga ja kaovad une ajal. Selle vormiga kaasneb sageli düsartria. Ataktiline Ataktilist ehk lihaste koostööhäirega vormi esineb harvem - umbes 10 %. Selle puhul tekivad nõrkus, tasakaalu-, koordinatsioonihäire, raskused täpsete liigutuste sooritamisel, kätevärisemine, mis süveneb tahtlike liigutustega (nt. kirjutamisel). Segavorm ( kombinatsioonid eelnevast) Kõige tavalisem on aga segavorm, mille puhul esineb sümptomeid erinevatest vormidest. Lisaks võib tserebraalsest paralüüsist olla põhjustatud veel krambid, kõõrdsilmsus, kurtus, erinevad nägemishäired. Segavormide puhul võib esineda ka vaimse arengu mahajäämust. Tserebraalparalüüsiga

Bioloogia → Bioloogia
6 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Demokraatia krahh maailmasõdade vahelises euroopas

Ka pettumine Versailles' süsteemis oli eelduseks, sest paljud rahvad pidasid Versailles' rahu tingimusi ülekohtuseks ning toetasid juhte, kes lubasid ebaõigluse jõuga heastada. Üleüldiselt pettuti ka demokraatlikus riigikorralduses. Valimiskünnise ja demokraatlike traditsioonide puudumine tekitas riigisiseseid võimuvõitlusi ning ebastabiilsust. See omakorda kahjustas demokraatia autoriteeti ning tõi kaasa ,,kõva käega" valitsuse kehtestamist. Majanduslikud raskused mängisid oma osa, sest tulevased diktaatorid lubasid võimule pääsedes riigi abiga parandada inimeste elujärge. Kõige esimesena kehtestati Lääne-Euroopas diktatuur Itaalias. Itaalial oli Esimeses maailmasõjad palju kaotusi ja seetõttu oldi pettunud Pariisi rahukonverentsi tulemustes, mis ei tunnustanud Itaalia panust sõjas. Olukord oli seda hullem, et riigis valitsesid majandulikud raskused ning kasvav tööpuudus. Rahulolematust kasutasid ära kommunistid, kes kasutasid

Ajalugu → Ajalugu
77 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Klassijuhataja tund

panna ning kleepib nende seljale väikesed pildid : päikest, pilvekest, lille, südant ja äikest. Õpetaja palub õpilasi leida endale paarilist nende piltide järgi vaikides ning moodustama grupid. Õpetaja juhtib tähelepanu sellele, et üks õpilane jäi üksinda ja küsib ,,kuidas tunneb end õpilane kes jäi üksinda", toimub arutelu. Arutelu : Õpetaja küsib ,,Millised raskused tekkisid harjutuse tegemisel", ,,Kuidas tundsite ennast harjutuse tegemisel" , ,,Kas saaksite hakkama ilma teiste abita" · Sõpruse modelleerimine klassis 20 min. Kriteeriumid: õpilased moodustasid sõbralikku kollektiivi, kui õpilased riidlesid omavahel,punktid võetakse maha, õpilased kasutasid ära kõiki paberist tehtud inimesi.

Pedagoogika → Klassijuhatajatöö koolis
67 allalaadimist
thumbnail
14
ppt

Kliiniline depressioon

Statistika 1/3 Eesti elanikkonnast toimub 1 kord aastas märgatav tuju langus. Iga neljas inimene kogeb enda eluajal profesionaalset abi vajavaid vaimse tervise häireid. Raske kliinilise depressiooni all kannatavad Eestis 60 000 inimest, ravi saavad vaid 7000. Naistel on haigestumise risk 2 korda kõrgem. Suurim risk enesetapu sooritamiseks on meestel vanuses 45-54 aastat, mis on 3 korda kõrgem kui maailma keskmine. Müüdid Depressiooni tekitavad elulised raskused või negatiivsed üleelamised. Tegelikult: Tekib seoses ajurakkude keemilise tasakaalu (serotoniin) häirega. Depressiooni all kannatavad vaid "nõrgad" inimesed Tegelikult: Depressioonil ei ole mingit pistmist iseloomu tugevusega, vaid on haigus nagu iga teinegi. Depressioon möödub ise, kui see ära kannatada Tegelikult: See ei lähe ise üle ja võib hoopiski muutuda krooniliseks, kui jääb ilma arsti tähelepanuta.

Inimeseõpetus → Inimese õpetus
37 allalaadimist
thumbnail
4
docx

TREENINGKAVA KOOSTAMISE ALUSED

põhilisi punkte mida koostamisel järgida. Võid vabalt varieerida harjutusi, katsetades erinevaid jõutreeningu tehnikaid ning luua just oma vajadustele vastav kava. Esiteks tuleks selgeks teha mis on sinu eesmärgid! Kui soovid panna rõhku teatud kehapiirkonna treenimisele, on sul vaja võtta kavva harjutusi, mis keskenduvad sellele piirkonnale. Kui soovid relieefsemaid lihaseid , võid vajad aeroobse treeningu osakaalu suurendamist. Suured raskused ,aeglane tempo ja väiksem arv kordusi aitavad kasvatada suuremaid, tugevamaid lihaseid. Kergemad raskused ,kiirem tempo ja suurem arv kordusi aitavad suurendada lihasvastupidavust. Veel üks oluline asi millele tuleks kindlasti tähelepanu pöörata on su kehatüüp. Suurema kehakaaluga inimestel kes ka lihtsamalt kaalus juurde võtavad peaksid valima kiire treeningtempo ja lühikesed pausid seeriate vahel. Samuti tuleks rõhku panna aeroobsele osale

Informaatika → Arvutiõpetus
40 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kooli stress

situatsiooni esitatud nõudmistele. Tänapäeval on negatiivne stress kooliõpilaste hulgas suhteliselt laialt levinud nähtus. Selle üle pole midagi ka imestada, sest õppimimine on iseenesest märksa pingestavam protsess kui paljudel ametikohtadel töötamine. Kooliõpilane on veel noor ja suhteliselt kogenematu inimene ning ei pruuga suure pingega toime tulla. Stressi põhjustavad mitmed tegurid, näiteks hirm arvestustööde ees, raskused õppetöös, vanemate surve ning ranged ja närvilised õpetajad, kes maandavad oma pingeid õpilaste peal. Üheks levinumaks stressi põhjuseks on raskused õppetöös. Õppekava on meil väga tihe ja raske ning lastel on tamp pidevalt peal. Enamasti kasutatakse Eesti koolides ikka samu vanu õpetamismeetodeid. See tekitab õpilastes igavust ning tahtmatust materjali omandada. Ei näe just tihti, et õpilased lähevad tundi hea tuju ja huviga

Psühholoogia → Psühholoogia
29 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Teadusfilosoofia kodutöö

Laura-Ly Lotamõis NAISTEADLASTE RASKUSED KODUTÖÖ Õppeaines: TEADUSFILOSOOFIA ALUSED Rõiva- ja tekstiiliteaduskond Õpperühm: RR 11 Juhendaja: Priit Pärnapuu Tallinn 2014 Naisteadlaste raskused 1. Meesteadlastest kirjutati viisteist korda tihedamini teadusajakirjades kui naisteadlastest. Ajakirjanikud kirjeldasid teadust kui tegevust, mis vajab täielikku emotsionaalset eraldatust, intellektuaalset erapooletust ja isegi füüsilist jõudu – need olid kõik pigem meesterahvale omased tunnused. Seetõttu arvati, et naised ei saa teadlaseametis hakkama. 2. Naised pidid teaduse kõrvalt kasvatama ka lapsi, sest see ei olnud meeste töö. Lisaks

Filosoofia → Teadusfilosoofia alused
46 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Käitumishäired

1.Tähelepanematus ja hajaliolek.. Lastel on raske otsustada, millele tähelepanu suunata, raske tegevust alustada ja hoida tähelepanu tegevusel kuni selle eduka lõpuni, koondada ühel ajal tähelepanu kahele erinevale stiimulile. Neil lastel on nõrk tähelepanu, lisaks on neil raske eristada olulisis stiimuleid. Tähelepanematus ja suutmatus eristada olulist tingivad ebaadekvaatse käitumise. - jätab sageli detailid tähele panemata või teeb tegevustes hooletusvigu -sageli korduvad raskused ülesannetele või mängudele keskendumisel -otseselkõnetamisel ei näi sageli kuulvat -sageli ei pane tähele korraldusi ega saa ülesandeid tehtud - sageli korduvad raskused ülesannete või toimingute organiseerimisel -sageli väldib või põlgab ülesandeid, mis nõuavad pikemaajalist pingutust või ei taha neid sooritada -kaotab tihti ülesannetes või toimingutes vajaminevaid esemeid(mänguasju, raamatuid, tööriistu) -laseb end kiiresti häirida kõrvalistest stiimulitest

Pedagoogika → Eripedagoogika
301 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Kakskeelsus

............................................................ 4 1. 1 Kakskeelsus..................................................................................................................... 4 1. 2 Kakskeelse lapse kõnetegevus......................................................................................... 4 2. Multikltuursest õpikeskkonnast................................................................................................ 6 2.1 Teises keeles õppivate laste raskused............................................................................... 6 2.2 Õpetaja rollid multikultuurses klassis................................................................................. 7 Kokkuvõte.................................................................................................................................. 10 Kasutatud kirjandus ja allikad.................................................................................................... 11 Hallap, M

Pedagoogika → Eripedagoogika
147 allalaadimist
thumbnail
10
docx

DEMENTSETE EAKATE JA NENDE OMASTEGA KAASNEVAD PROBLEEMID ÜLDHAIGLA ÕENDUSABI OSAKONNAS

.............................................................3 1.PROBLEEMID DEMENTSETE EAKATEGA..................................................................4 1.1 Haigusest tulenevad käitumishäired.............................................................................4 1.2 Haigusega kaasnevad isiksuse muutused.....................................................................4 2.PROBLEEMID DEMENTSETE EAKATE OMASTEGA................................................6 2.1 Raskused tekkinud olukorrast arusaamisel...................................................................6 2.2 Raskused tekkinud olukorraga toimetulemisel.............................................................6 3.ARUTELU..........................................................................................................................8 KASUTATUD KIRJANDUS...............................................................................................10 SISSEJUHATUS

Meditsiin → Õendus
26 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Perekonnaelu ökoloogia ja eetika

Perekonnaelu ökoloogia ja eetika 29.09.2017 Sissejuhatus Indiviid peretsüklis: teoreetiline perspektiiv- organism, mehhaaniline ja kontekstuaalne metamudel Perekonna arengupsühholoogia Perekonna ssotsioloogia pereteraapia OOOOOONNNNNN Monaadiline (jagumatu) vaatenurk: areng-kasv seestpoolt indiviidi personaalne areng Pere, kui tervik, pere kui süsteem, mis on indiviidist kõrgemal Vastastikumõjuj vaatenurk: sotsialiseerumine- kasv väljastpoolt indiviidi:kontekst Indiviid peretsüklis: teoreetiline perspektiiv- organism, mehhaaniline ja kontekstuaalne metamudel. Organismi metamudel- piaget(1954); Kohlberg(1981), Erikson (1968) Mehhaanilised mudelid-radikaalne biheivorism(skinner) m -mõõdukas biheivorism(hull) -sotsiaalne ...

Inimeseõpetus → Perekonnaõpetus
13 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Miks,mitmetes Euroopa riikides tekkisid kahe maailmasõja vahelisel perioodil diktaktuurid?

ning üksteise mustamine põhjustasid samuti pettumust.Paljurahvuslistes riikides( Tsehhoslovakkia , Ungari , Jugoslaavia ) lisandusid ka põhirahvuse ja vähemusrahvuste vahelised vastuolud. Isiklikult arvan , et diktaktuuri tekkimist soodustavad asjaloud on muutused ühiskonnas (valijate arvu kasv) , esimese maailmasõja mõju -karmikälise riigivõimuga oli rahvas harjunud.Pettumine Versailles' süsteemis ,majanduslikud raskused , valimiskünnise puudumine. Kõige olulisemad diktaktuuri tekitajad olid minu arvates ­ pettumine Versailles süsteemis ja majanduslikud raskused.

Ajalugu → Ajalugu
82 allalaadimist
thumbnail
9
ppt

Kloonimine

Kloonimine · Mis on kloonimine? · Kloonimise etapid. · Kloonimise verstapostid. · Kloonlammas Dolly. · Kloonimisega kaasnevad raskused. · Kokkuvõte. Mis on kloonimine? · Kloon on ühe raku või hulkrakse organismi mittesugulisel paljunemisel arenev geneetiliselt identne järglaskond. · Kui järglased on saadud sugulise sigimise teel, ei ole tegemist kloonimisega. Reproduktiivne kloonimine · Võetakse tüvirakk, mis on võimeline määramatult paljunema. · Rakust eemaldatakse geneetilist informatsiooni sisaldav rakutuum. · Munarakust eemaldatakse rakutuum ja asemele siirdatakse tüviraku tuum.

Bioloogia → Bioloogia
55 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Düsleksia

spetsiifilise geeni olemasolu 6.kromosoomil mõjutab lugemisega seotud kognitiivseid võimeid, kuid ei mõjuta märkimisväärselt intelligentsustaset. (Pruulman, 2010) 2. Düsleksiat põdeva inimese aju on erinev tavalisest ajust. Uurijate sõnul on põhjused geneetilised, tulenevad aju ehitusest ja funktsioneerimisest ning põhinevad närvitalitlusel. Põhjuseks võib olla ka toitumus või halb uni. Neist häiretest tulenevad omakorda kognitiivsed raskused, millest lugemisoskuse ja selle omandamise jaoks on olulisimad nägemis- ja kuulmistaju, töö- ja lühimälu, verbaalse mõtlemise ning suulise kõne raskused. (Lukanenok, 2008) 3. Düsleksia ei ole seotud rassi, sotsiaalse tausta või intellektuaalvõimega, kuid düsleksiat võib leida ühest perekonnast, mis viitab, et ajus toimuvad muutused on pärilikud. Düsleksia põhjused on individuaalsed ja raskesti eristatavad.

Pedagoogika → Koolipedagoogika
124 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Mis on edu saladus?

Vahel nad põruvad ja vahel nad pälvi- vad õnne. Kuid isegi kui nad põruvad on nad lõppkokkuvõttes siiski võitjad, sest nad vähemalt proovisid, mitte ei andnud kohe alla ega loobunud proovimast. Edukaid leidub kindlasti igal tegevusalal ja kõik nad on kindlasti väga erinevad isiksused, kuid neid ühendab julgus võidelda oma unistuste ja eesmärkide eest. Suurem osa inimesi alistub raskusi nähes, seega ei saa ka nende unistused kunagi reaalsuseks. Edukad seevastu ületavad raskused kasvõi hambad ristis, sest nad teavad, et hiljem saab nende vaev kuhjaga tasutud. Samuti erinevalt tavakodanikest ei karda edukad inimesed riskida ja on valmis vajaduse korral ka ohverdama oma unistuste nimel. Edukaid inimesi iseloomustab ka julgus öelda vajaduse korral "ei". Paljud seda kahjuks ei julge. Võibolla on selle taga usk endasse või hoopis midagi muud, aga igatahes on see isikuomadus, mis neid elus edasi viib.

Kirjandus → Kirjandus
35 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun