Facebook Like
Küsitlus


Värvipsühholoogia (2)

3 HALB
Punktid
 
Säutsu twitteris

Eesti kunstiakadeemia

Getri Mitt
Moestilistika I kursus

Värvipsühholoogia
Referaat
Juhendaja Alvar Reisner

Tallinn 2010
Sisukord
Sissejuhatus
1. Värvimõjud 4
2. Värvipsühholoogia 9
3. Värviteraapiast 20
4. Kokkuvõte 21
5. Kasutatud kirjandus 22












1.Värvimõjud
Värvimõju kujutab endast radikaalselt erinevat lähenemist värvipsühholoogiale: see on selge, loogiline süsteem, mille 1980te alguses töötas välja värvipsühholoog Angela Wright.
See kehtib sisekujunduse, tootekujunduse, võrgulehekülgede ja kaubamärkide kohta.
Süsteemi on edukalt rakendatud 16 aastat ja suured korporatsioonid tunnistavad selle tõhusust, kuna see on aidanud kasvatada müüki ja hoidnud kokku väärtuslikku disainile kuluvat aega. On inimesi, kes väidavad, et see on muutnud nende elu.
Seda, et värv mõjutab meie meeleolu ning käitumist, on kaua teatud, aga mitte mõistetud.
On levinud eksiarvamus, et värvipsühholoogia on puhtalt subjektiivne ning et puuduvad inimeste reaktsiooni ennustada aitavad objektiivsed kriteeriumid, kuna igaüks reageerib värvidele instinktiivselt ja igaühel on oma lemmikvärv.
Kommertsdisainis kulutatakse hulgaliselt raha ja aega tehnoloogiale ja oskusteadmistele ning värvi puudutavad otsused tehakse faktidele tuginedes.
Kuigi on inimesi, kellel on hea silm, peaks alluv olema väga julge inimene, et soovitada rohelist värvi, kui peadirektorile see värv ei meeldi.
Objektiivsete põhjendusteta oleks seda raske teha.
Teine levinud eksiarvamus on, et kuna silmad töötlevad värvi, siis on see vaid visuaalne nähtus.
Tegelikult on värv on esimene asi, mis me millegi hindamisel märkame, ning see on mõjuvõimas kommunikatsioonivahend, mistõttu ta on nii oluline disainielement.rv valgus ning valgus on elu allikas.
On olemas neli tooniperekonda - jahedapõhjalised, soojapõhjalised, sinisest või kollasest tulenevad.
Igasse gruppi kuuluvad kõik spektrivarjundid, seega ei ole värviskeemi vaja joonistada rohkem kui ühest grupist.
Õigupoolest, kui me seda teeksime, siis see mõjuks negatiivsena. Kui mistahes joonise juures kasutatud värvid kuuluvad kõik samasse gruppi, moodustavad need seose, mis kaitseb iga varjundi positiivset tähendust. Seetõttu on oluline teha kindlaks, milline värvigrupp ehk psühholoogiline värviperekond esindab kõige paremini soovitud eesmärki. Sellega luuakse raamistik , mille raames disainerid võivad vabalt töötada, kindlad teadmises, et antud värviskeem täidab oma funktsiooni.
Peaaegu kõik tänapäeva kujundid tahavad kombineerida kaasaegse efektiivsuse ja hooliva sõbralikkuse.
Peaaegu kõik värvivead tulenevad suutmatusest mõista, kuidas neid mõlemaid ühendada tooniperekondi omavahel segamata.
Nii võib näha külma halli segatuna sooja punasega ning sooja kollast koos mustaga , külma sinist sõbraliku punasega ekslikus usus, et see eitab anda edasi mõlema maailma parimad omadused.
Tegelikult on tulemus see, et punane tundub äkitselt olevat odav või trotslik, sinine muutub usaldusväärsest ja efektiivsest külmaks ja kalgiks ning hall masendab kõiki.
Neli värvigruppi ja nende põhilisi omadusi võiks lühidalt kirjeldada alljärgnevalt:
1.1 Selged õrnad ja soojad värvid, mis ei sisalda musta.
Sellesse gruppi kuuluvad sarlaki- ka korallpunane, virsikuvärv, nartsissikollane, smaragdroheline, taevasinine, lilla.
Selle grupiga seotud isiksuslikud omadused on kergus, soojus , sõbralikkus, uudsus , noorus, elavus, värskus, puhtus ja optimism.
Selle värvigrupi negatiivsed omadused on kerglus ja ebaküpsus.
Seda tüüpi kuulsad inimesed on kadunud printsess Diana , Bill Clinton ja Tony Blair .
Firmavärvidest esindavad seda gruppi British Petroleum , Virgin ja Norwich Union.
Joonis 1. British Petroleum
1.2. Selle grupi toonid on jahedad, sisaldavad rohkem halli ja kuigi värvid on õrnad, ei ole nad tingimata heledad.
Sellised värvid on pehme pruun, roosiroosa, greifruudi toon, heleroheline, tuvihall, õhujõudude sinine, delfiinihall, lavendel.
Need värvid rõhutavad elegantsi, jahedust, rahu, graatsiat , jõukust, ajatust.
Negatiivse külje pealt võidakse neid värve pidada kurnavateks, ebasõbralikeks, elitaarseteks ja jõuetuteks.
Sellesse gruppi kuuluvad sellised kuulsused nagu kuninganna Elizabeth II, Nelson Mandela ja Grace Kelly.
Kuna need toonid on teadlikult vaoshoitud, ei ole siinjuures võimalik tuua ära häid näiteid korporatiivmaailmast.
Tavaliselt kasutatakse sellist värvigammat väikestes boutique ´des, muuseumides või valitsushoonetes.
1.3. Need toonid on taas soojad, aga palju intensiivsemad ja tulisemad.
Nad sisaldavad segudes ka musta (näiteks on oliiviroheline segu mustaga segatud kollasest), aga must ise sellesse gruppi ei kuulu.
Näited selle grupi värvidest on tomatipunane, põletatud oranzh, roostevärv, võikollane, leheroheline, oliiviroheline, mudasinine, tumelilla.
Nende värvidega seostatavad omadused on soojus ja sõbralikkus, traditsioonilisus, soliidsus, usaldusväärsus, maalähedus, keskkonnateadlikkus.
Väära kasutuse korral võidakse selle grupi toone pidada vanamoelisteks, raskepärasteks, igavateks ja kamandavateks.
Kuulsatest inimestest kuuluvad sellesse gruppi Germaine Greer, Sophia Loren ja sir David Frost.Firmadest esindavad seda rühma Shell International Petroleum, The Body Shop ja Mothercare.


Joonis 2. The Body Shop
1.4. Need värvid on väga selged ja tugevad, ilma igasuguste nüanssideta.
Sellesse gruppi kuuluvad must ja valge, vaarikapunane, sidrunikollane, nefriidiroheline, jääsinine, indigo , violett .
Need värvid peegeldavad selliseid omadusi nagu suurepärasus, materiaalsed pürgimused, efektiivsus, dramaatilisus, erudeeritus, modernsus, kõrgtehnoloogia.
Samas võivad selle grupi värvid
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla

Registreeri ja saadame uutele kasutajatele faili TASUTA e-mailile


Konto olemas? Logi sisse

Vasakule Paremale
Värvipsühholoogia #1 Värvipsühholoogia #2 Värvipsühholoogia #3 Värvipsühholoogia #4 Värvipsühholoogia #5 Värvipsühholoogia #6 Värvipsühholoogia #7 Värvipsühholoogia #8 Värvipsühholoogia #9 Värvipsühholoogia #10 Värvipsühholoogia #11 Värvipsühholoogia #12 Värvipsühholoogia #13 Värvipsühholoogia #14 Värvipsühholoogia #15 Värvipsühholoogia #16 Värvipsühholoogia #17 Värvipsühholoogia #18 Värvipsühholoogia #19 Värvipsühholoogia #20 Värvipsühholoogia #21 Värvipsühholoogia #22
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 22 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2010-10-27 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 115 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor gizzie Õppematerjali autor

Lisainfo

Moestilistika I kursus
Referaat

Märksõnad

Mõisted


Meedia

Kommentaarid (2)

acic00 profiilipilt
acic00: Päris hea tekst.
21:26 25-10-2011
Tiku1 profiilipilt
Tiku1: Väga hea!
17:07 14-11-2013


Sarnased materjalid

18
doc
Värvi psühholoogia
106
pdf
PSÜHHOLOOGIA ALUSED
31
doc
Psühholoogia
6
doc
Värviline müügipsühholoogia
148
docx
NEUROPSÜHHOLOOGIA
44
doc
Reklaamipsühholoogia
62
doc
Reklaami psühholoogia
524
doc
Arengupsühholoogia





Registreeri ja saadame uutele kasutajatele
faili e-mailile TASUTA

Konto olemas? Logi sisse

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
või
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli? | Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun