Percy Jackson and The Olympians: The Lightning Thief A film review by Bill Gibron The new Harry Potter wannabe, Percy Jackson and the Olympians: The Lightning Thief, gets so many things right that when it goes astray (which happens with more and more frequency as it goes along) you kind of wish it hadn't tried in the first place. Unless your last name is Harryhausen, you shouldn't really maneuver Greek mythology, and you definitely don't need to use it as a source from some Shrek-inspired collection of tired pop culture riffs. Yet that's exactly what this Chris Columbus helmed half-success does. We begin by learning that the fabled gods of old do exist, and that Zeus is especially mad at brother Poseidon. Seems the head hocho's magical lightning bolt has been stolen, and each accuses the other of using the crime as a means of starting an all out Olympian war. Zeus specifically blames Poseidon's son, Percy Jackson, and soon, all th...
AJALUGU. EESTI KESKAEG(67-90) 1. Kes oli Liivimaa tugevaim relvastatud jõud? Mõõgavendade ordu. 2. Kes oli Liivimaal kõrgeim vaimulik võimukandja? Riia piiskopkond. 3. Selgita, milles seisnes rõivastustüli. Riia peapiiskopkonnas ja Tartu piiskopkonnas asendati senine ordumantliga sarnanev valge rüü mustaga. Ordu nägi selles oma autoriteedi õõnestamist, avaldas protesti, okupeeris peapiiskopi ja tema toomhärrade mõisad. 4. Mis otsused tehti 1397.a Danzigi kongressil? Riia peapiiskop peab olema ordu liige. Ordu ei tohtinud nõuda piiskopkondade ja nende vasallide osavõttu ordu sõjategevusest; muudeti vasallide pärandamisõigust läänidele. 5. Mis seisused olid esindatud maapäeval ja mis küsimusi seal arutati
Värvisüsteemis saab värvitooni kirjeldada lainepikkuse kaudu või vastava värvitooni karakteristiku nt värvinimetuse kaudu. Visuaalselt on värvitoon kvaliteet, mille abil eristatakse üht värvi teisest. Värvitoonid on punane, kollane, sinine jne. Primaarvärvide kahekaupa segamisel erinevates proportsioonides saadakse üha uusi värvi toone. Puhaste värvide lahjendamisel veega või segades valge, halli ja mustaga säilib nende värvi toon, kõige muude segamiste puhul see muutub. Värvi küllastus (saturatsion) tähendab eredust või tuhmust, heledust või tumedust. Küllastus on nägemistaju omadus, mis võimaldab hinnata akromaatilisi värvi osahulka kromaatilises värvis. Küllastus on värvitooni erinevus maksimaalse puhtusega spektrivärvist. Eredus väheneb vastavalt sellele, kas segada värvi hulka valget, musta või mõlemat. Nii tekib terve
K.r Klassikaline e õitseaeg 480-323 e.K.r Hiline e. Hellenistlik aeg 323e.K.r 30 p.K.r Nimeta Kreeka samba 3 põhiosa. kapiteel, tüves. baas Nimeta ja kirjelda Kreeka ehitusstiile. Dooria vanim , Joonia -Korintose (kirjeldus peaks olema õpikus 52-53 ) Mis on karüatiidid. noorte naiste kujud Mis on kore ja kouros. Kirjelda. alasti meesfiguurid kouros riietatud naisfiguurid kore Mis on punasefiguuriline ja mustafiguuriline vaasimaal. Must vaasil pole värvi ja mustaga peale tehtud , punasel on taust punane ja peale tehtud mustaga . Kirjelda Kreeka teatrit. keskmes paiknes ringi- või poolringikujuline näiteplats e. orkestra, mille taga oli enamasti puust lavakonstruktsioon e. skenee. Näitlejad ja koor esinesid orkestral, skenee oli taustaks. Kreeka teatris kuulus tähtis osa muusikale. Näitlejateks olid vaid mehed. Eriefektide (näitleja tõstmiseks lava kohale) oli valmistatud kraanataoline seadeldis
Pajuliblikas (Nymphalis xanthomelas) Pajuliblikas on üsna haruldane liblikas. Eestis võib teda kohata peamiselt Idas. Läänemerest lääne poole pajuliblikate levikuala ei ulatu. Pajuliblikas on päevaliblikas (st. Liigub päeva ajal) Pajuliblikas on koerlibliklane. Pajuliblikat on olemas kahte liiki: Valgetähn-Pajuliblikas Kollatähn-Pajuliblikas Pajuliblikas on kollakas-oranzide tiibadega. Tiivaääred on ümbritsetud mustaga, mille peal on peenike valge triip. Ülemised(suuremad tiivad) on mustatähnilised, alumiste (väiksemate) tiibade peal on vaid üks tähn.
VABADUSSÕDA Andre Erik 9.Klass 2014 VABADUSSÕJA ALGUS Vabadussõda algas 1918. aasta 28. novembril, kui Punaarmee ründas Narvat. Punaarmee ründab edasi ning kiirelt vallutab Narva, Jõhvi, Rakvere, Võru, Valga ja Tartu. VASTUPEALETUNG 7. jaanuar aastal 1919 läks 1. veebruar Rahvavägi üle vastutungile. Lisavägede Vabastati: abil sai Eesti Tapa pind Kunda vaenuvägedest Rakvere puhastatud Jõhvi Appi tulid Soome vabatahtlikud, soomusrongid ja Julius Kuperjanovi partisanid. VASTUPEALETUNG JÄTKUB Veebruarist maini toimusid ägedad kaitselahingud. Sõjategevus jõuab Eestist väljapoole Eestlased vallutavad Pihkva ja jõu...
Abstraktsionism 1. Vali tekstist üks kunstnikest, keda loetakse abstraktsionismi rajajaks ja koosta lühike kokkuvõte tema elust ja loomingust. Pieter Cornelis Mondrian oli hollandi maalikunstnik, neoplastitsismi rajaja, Hollandi konstruktivismi ja nn konkreetse kunsti ehk konkretismi tähtsaim esindaja. Oma hilisemate töödega kuulub ta geomeetrilise abstraktsionismi rajajate hulka. Mondrian hakkas 1900. aasta paiku maalima Haagi koolkonna impressionistlikus stiilis, alates 1908. aastast mõjutasid tema töid Vincent van Gogh ja fovism. Pärast kolimist Pariisi 1911. aastal pöördus ta Georges Braque'i ja Pablo Picasso mõjul kubismi poole. Piet Mondrian, "Kompositsioon punase, kollase, sinise ja mustaga", 1921, Gemeentemuseum Den Haag Alates 1920. aastaist maalis ta kuulsaks saanud rangelt geomeetrilisi teoseid, mida nimetatakse n...
PRUUN VÄRV Tunded või meeleolud, mida pruun värv tekitab • Positiivsed: Soe ja pehme seostudes maa ja loodusega. See on tugev, usaldusväärne värv ja enamus inimesi leiab sellest tuge. • Negatiivsed: Pruun koosneb tavaliselt punasest ja kollasest suure protsendi mustaga. Pruunis on punase ja kollase tähenduselemente. Seetõttu sisaldab ta suure osa musta tõsidust. Vähendatud elujõud. Pruun värv looduses • Muld • Puud • Juured • Pähklid • Loomad • Putukad • ...jpm Pruun värv kultuuris • Vastupidavus • Maitsvus • Iseseisvus • Lein • Turvalisus • Maa sümbol • Loodus • Sõbralikkus • Soojus • ...jpm
Sealt arenes välja orientaalne stiil mis kujutas endas palju idamaiseid elemente. Orientaalse stiili perioodil oli keraamikakeskuseks Korintos. Mustafiguuriline stiil: Kui Ateena sai 6 saj lõpuks taas Kreeka keraamikakeskuseks, hakkas välja arenema uus keraamiline stiil mille nimi oli mustafiguuriline stiil. Sellele oli iseloomulik mustade figuuride kasutamine. Punasefiguuriline stiil: Hakati kasutama umbes 530 a ekr ja mustaga värviti ainult taha jääv taust ning figuurid seal peal värviti kas punasega või oranzikas-punasega. Vaasi tüübid: Kreeka vaasid olid maailmas kõige levinumad kunsti teosed mis olid tipptasemel viimistluse ja kujuga. Kreeka vaasid olid Kreekas ühed põhilised kaubandus tooted Vahemere äärsetes maades. Vastavalt igapäeva vajadustelekujundati välja erinevad nõude tüübid. Kõige tuntumad vaasi meistrid sel ajal olid järgmised: 1. Exekias (u. 550-525 a ekr) 2
Sealt arenes välja orientaalne stiil mis kujutas endas palju idamaiseid elemente. Orientaalse stiili perioodil oli keraamikakeskuseks Korintos. Mustafiguuriline stiil: Kui Ateena sai 6 saj lõpuks taas Kreeka keraamikakeskuseks, hakkas välja arenema uus keraamiline stiil mille nimi oli mustafiguuriline stiil. Sellele oli iseloomulik mustade figuuride kasutamine. Punasefiguuriline stiil: Hakati kasutama umbes 530 a ekr ja mustaga värviti ainult taha jääv taust ning figuurid seal peal värviti kas punasega või oranzikas-punasega. Vaasi tüübid: Kreeka vaasid olid maailmas kõige levinumad kunsti teosed mis olid tipptasemel viimistluse ja kujuga. Kreeka vaasid olid Kreekas ühed põhilised kaubandus tooted Vahemere äärsetes maades. Vastavalt igapäeva vajadustelekujundati välja erinevad nõude tüübid. Kõige tuntumad vaasi meistrid sel ajal olid järgmised: 1. Exekias (u. 550-525 a ekr) 2
selle osahulk. NÄIDE 1. Joonestame ühes ja samas teljestikus ruutfunktsioonide y = 2x2 ja y = 2x2 + 2 graafikud. Lahendus: Koostame kõigepealt muutujate x ja y vastavate väärtuste tabeli. x 2 1,5 1 0,5 0 0,5 1 1,5 2 2x2 8 4,5 2 0,5 0 0,5 2 4,5 8 2x2 + 2 10 6,5 4 2,5 2 2,5 4 6,5 10 Punase joonega on märgitud ruutfunktsiooni y = 2x2 + 2 ja mustaga y = 2x2 graafik. Näeme, et ruutfunktsioonil y = 2x2 + 2 nullpunktid puuduvad, kuigi haripunkt on (0; 2). Ruutfunktsioonil ruutfunktsiooni y = 2x2 ühtivad nii nullpunkt kui ka haripunkt ehk selleks on punkt (0; 0). Kui ruutliikme kordaja oleks negatiivne, siis avaneks parabool allapoole. Vaatame edasi ülesandeid. Tööd asuvad aadressil www.kool.ee 1
aastal hakkas koolis tegutsema kool; Kõpu Mõis · Peahoone vaheosa on ühekorruseline, keskelt ja tiibadeosas kahekorruseline · Keskosas joonia kapiteelidega pilastrid · Peasissekäigu ees sammastega rõdu · Sarnaneb Tartumaal oleva Kuremaa mõisaga · Säilinud on ka mõned kõrvalhooned (mõisast kagu pool omaette kobarana) Kõpu Mõis · Kunstmarmorist seintega ballisaal, mida on aegade jooksul pidevalt muudetud seintel kujutatud marmorsambad, sammaste vahel on punase ja mustaga kombineeritud tahvlid, mille keskosas on kujutatud mütoloogilsi stseene; maalitud õlivärvidega Meistrid olid ilmselt pärit Itaaliast Säilinud on marmorsaali viivad uksed (19. saj lõpust) sisseehitatud seinakapp ning peeglitega kapiuksed (algupärased) Kõpu mõis · Peahoones Kõpu põhikool; Vahepeal oli koos põhikooliga ka lasteaed. Nüüd on lasteaed koolist eraldi · Hoone ehitati kahekorruliseks; · Maalingud avastati juba varem (1950ndatel)
ROMANTISM • on kunsti (arhitektuur, kirjandus, kujutav kunst, muusika, teater, kino) suund, sotsiaal-poliitiline ideoloogia ning stiiliperiood, mis tuli 1820.–1830. aastail klassitsismi asemele. Romantismi iseloomustab mineviku idealiseerimine, võõrdumus tegelikkusest, individualism, ebatavalised tegelaskujud ja sündmustik. Romantismi tekkimise allikaks olid 1789. aasta Prantsuse revolutsiooni poolt äratatud rahvahulkade vabadusliikumine, rahva võitlus feodalismi ja rahvusliku rõhumise vastu ning ühiskonna laiade kihtide pettumine 18. sajandi revolutsioonide tulemustes Romantism kirjanduses • Kirjanduses on romantism suund, mida olid ette valmistanud 18. sajandi eelromantism ja osaliselt sentimentalism ning mille teooria kujunes 18. ja 19. sajandi vahetuse Saksamaal, mõneti Friedrich von Schellingi filosoofia mõjul. Roma...
kaasaja linna olustik). ◦Impressionistide tehnikad ja standardid olid erinevad (kunstivoolu hoidis koos mässu- ja sõltumatuse vaim). ◦Ühte objekti võidi maalida päevas mitu korda. Tunnused ◦Ei lasknud värvikihtidel kuivada, vaid katsid märja pinna uue värviga. ◦Pehmete pastelsete värvide domineerimine. ◦Pintslitõmbed selgelt nähtavad. ◦Värve segati nii vähe kui võimalik. ◦Varjutamiseks (tumedama tooni andmiseks) ei segatud värve mustaga, vaid komplementaarvärvidega (musta kasutati ainult omaette värvina). ◦Rõhutati valguse mängu. ◦Loobuti oma maalidel teravatest piirjoontest ja mustadest varjudest, sest tegelikkuses suudab inimese silm näha ainult Impressionism Postimpressionism ◦Edgar Degas ◦Claude Monet ◦ Konrad Mägi ◦Edouard Manet ◦Mary Cassett Paul Cezanne Henri de Toulouse-Lautrec Vincent van Gogh Impressionism maalikunstis
rahul ametliku, akademistliku kunstiga. Nad arvasid, et see on liialt kuiv ega anna reaalselt edasi tegelikkust. Lühikesed paksud visandlikud pintslitõmbed, mis võimaldavad objekti detailide asemel tabada ja rõhutada selle olemust. Nad jätsid pintslitõmbed lõuendil nähtavaks, võimaldades vaatajal nautida tutvust kunstniku isiksusega. Värve segati nii vähe kui võimalik, lastes neid segada vaataja silmal. Varjutamiseks (tumedama tooni andmiseks) ei seganud impressionistid värve mustaga, vaid komplementaarvärvidega. Musta kasutati ainult omaette värvina. Nad ei lasknud värvikihtidel kuivada, vaid katsid märja pinna uue värviga. Nii saavutati pehmemad üleminekud äärtel. Impressionistid vältisid õhukesi värvikihte, mis varem olid kasutusel läike saavutamiseks. Nad panid alla paksu värvikihi. Impressionistid avastasid loomuliku valguse mängu või rõhutasid seda. Nad jälgisid täpselt, kuidas kuidas värvid peegelduvad ühelt objektilt teisele.
EKA Avatud Akadeemia juhataja, erak. Professor. Maalikunstnik, pedagoog. Alustas 1970. realistlikus laadis, 1980. pöördus abstraktse, geomeetriale rajatud käsitluse suunas, kust 1990. arenes edasi ekspressiivseks maalilaadiks. Käsitlenud väga efektselt liikumisteemasid pöörlevaid vihureid meenutavate vormide abil. 1990. teisel poolel välja jõudnud staatilisema, suurtele mustadele kujunditele rajatud abstraktsele esitusviisile. Koloriidis ühendab maalähedasi värvitoone mustaga. Mari Roosvalt on üks sellistest sillaehitajatest "uue" ja "vana" lepitajatest. Ta analüüsib ja sünteesib. Laseb kultuurimassiividel endast läbi voolata ja püüab kinni meeldivad osakesed. Laseb end inspireerida kaasaegse kunsti etableerunud lipulaevast Veneetsia biennaalist ja hõllanduslikult vette pudenevatest paleedest, nende külluslikest kullatud laekaunistustest ja samas sundimatult ka läikivatest UFOdest. Liidab kokku enesekeskselt nautleva, visuaalselt
PÄRNUMAA KUTSEHARIDUSKESKUS EHITUSVIIMISTLEJA Kenno Ploomipuu SININE Pärnu 2009 Sinine Sinine on ruumi avardav, eemalduv värvus. Temale langenud valgusest peegeldub tagasi ligikaudu 27%. Puhast ja selget sinist nimetatakse taevasiniseks, rohekat ja merekarvalist türkiissiniseks. Puhas sinine on segamisel tundlikum kui violettsinine: mustaga segades moodustuvad tuhmid toonid, halliga põnevad hallikassinised ja valgega pastellsinised toonid. Sinine kiirgab usalduslikkust, rahu ja puhtust, ta lõõgastab närve, rahustab meeli ja aeglustab mõttetegevust. Siniste toonidega ruumides aeglustuvad inimeste liigutused. Sinine värv seintel avardab ruumi ja tekitab jahedustunde, samas vabastab kõikvõimalikest pingetest. Sinine kunstmaterjalist põrand võib mõjuda külma ja siledana, sinine vaip seevastu peaaegu soojalt ja astumiskindlalt. Laes tekitavad heledamat tooni sinised selge taeva tunde, on kerg...
õrnalt ja siis eemale ujudes. Selle limaga muutub kala keha meriroosi mürgi suhtes tundetuks, kuid kui kala satub mõne teise meriroosi liigi juurde ning saab kõrvetada, sureb ta otsekohe. Ainult ühel liigil on immuunsus kaasa sündinud. Nende erksavärviliste kalade perekonda, kuhu kuulub 12 liiki, iseloomustavad triibud. Näiteks kloun meriroosahvenal on oranz keha kaetud 3 valge triibuga, mille ääred ja rinnauimed on mustaga. Sellest on ta ka saanud oma nime. Nende värviliste kalade pikkus ulatub sõltuvalt liigis 6-12 sentimeetrini ja eluiga on neil 3-5 aastat. Meriroosahvena toitumine on huvitav samamoodi nagu ka meriroosahven ise. Vahest eemalduvad nad kaitsvatest meriroosi kombitsatest ja siirduvad ümbruskonna korallriffidele, kuid liiga kaugele nad oma erksa värvi tõttu ei lähe. Paljudele teistele kaladele on meriroosahven toiduks, kuid ründe eest põgeneb ta meriroosi ,,embusesse". Meriroosahven
sirgeid jooni tõmmata , mille vahele maaliti erinevaid korduvaid siksakilisi jooni , kolmnurki , rombe. Esialgu tehtigi ainult geomeetrilise mustriga vaase , hiljem lisandus ka inimeste ja loomade lihtsustatud kujutised Musta-ja punasefiguuriline stiil Mustafiguuriline stiil on vanem. Vaasi punane aluspind kaeti musta värviga , millest kraabiti detailid välja . Punasefiguuriline stiil võeti kasutusele hiljem . Figuurid jäeti värvimata , mustaga kaeti nende taha jääv taust . Kreeka vaasid olid tipptasemel kunstiteosed ja üheks põhiliseks kaubaartikliks Vahemere äärsetes maades . Tänu nendele joonistustele mõistame paremini selle rahva elu ja rikast kultuuri nendel kaugetel aegadel.
Algselt geomeetrilised kujundid asendusid ajapikku paljufiguuriliste piltjutustustega .Vaasidel kujutati mütoloogilisi ja ajaloolisi stseene, pidustusi ja spordivõistlusi aga ka igapäevaseid tegevusi . Mustafiguuriline stiil- Mustafiguuriline stiil on vanem. Vaasi punane aluspind kaeti musta värviga , millest kraabiti detailid välja . Punasefiguuriline stiil- Punasefiguuriline stiil võeti kasutusele hiljem . Figuurid jäeti värvimata , mustaga kaeti nende taha jääv taust . Nüüd oli võimalik peene pintsliga maalida üksikasju ja paremini edasi anda figuuride liikumist . Kogu pilt muutus ruumilisemaks ja loomulikumaks . Punasefig.---- > Kreeka vaasid olid tipptasemel kunstiteosed ja üheks põhiliseks kaubaartikliks Vahemere äärsetes maades . Tänu nendele joonistustele mõistame paremini selle rahva elu ja rikast kultuuri nendel kaugetel aegadel.
Violetset kasutatakse psüühiliste 4 häirete, neuroloogiliste haiguste ja liiga suure söögiisu puhul. Lilla võib mõjuda ka negatiivselt, kui ollakse kurb, siis võib see värvitoon süvendada nukrameelsust veelgi enam. [4] Kellele violetne sobib, võiks seda kasutada musta või tumesinise asemel, see mõjub salapäraselt. Lilla on üks suhteliselt vähestest toonidest, mis mõjub hästi teleekraanil. Violetne koos mustaga mõjub väga elegantselt ja naiselikult. Kuid violetne sobib kenasti ka teiste värvidega. Ametirõivastusena ei soovitata violetset kasutada, sest see segab oma kummalisusega. 2.1. Lilla ajalugu Lilla värv on läbi ajaloo olnud üks erilisemaid värve, sest teda oli väga raske saada ning ainult rikkad ja kuninglikust soost inimesed said seda endale lubada. [4] Tüürose purpur on originaalne toon, mida valmistati meremolluskitest, mida leidus Tüürose randadel meile tuntud muistse
inimesele kõige suurem mõju. Punast tunnetatakse jõulise, elulise ja energilisena. Ta sümboliseerib tugevaid tundeid, armastust ja verd. Punane on soe, kuiv ja raske. Külmemana nimetatakse teda purpurpunaseks, soojemana aga oranzpunaseks. Läbikumav, mustriline või reljeefne punane näib suurtel pindadel elavana, kuid ühtlasel värvipinnal olev punane on kuidagi likumatu, muutumatu ja pinnapeale, tal nagu puuduks sügavus. Punase segamisel valgega saame helepunased kuni roosasid toone, mustaga segades murtud punaseid kuni punakaspruune, halliga tuhmpunaseid ja telliskivipunaseid värvivarjundeid. Arhitektuuris kasutatakse punaseid toone väga rikkalikus skaalas: tellistena, katusekividena ja fassaadivärvidena, kus kasutatakse täpsemalt rootsipunast. Siseruumides kasutamisel tuleb punasega ettevaatlikum olla, kuna suurtel pindadel mõjub ta hõõguvalt soojana, isegi põletavana. Laevärvina kasutatuna on punane raske ja lage allapoole toov, samas ka pilku allapoole juhtiv
Teadlased on ka kindlaks teinud, et võitlusspordialadel nagu poks, maadlus, taekwondo on punast värvi univormi kandjatel eelis, kuna kohtunikud annavad neile rohkem punkte. Punane värv kasiinos Kasutamine moes Punane: Tõmbab tähelepanu. Punane on energilise ja enesekindla inimese värv. Mõjub ka erootilise värvina. Punast värvi seostatakse armastuse ja kirega. Punast on kerge kokku sobitada mustaga. Mõju ruumis Elavana näib punane suurtel pindadel siis, kui ta on läbikumav, mustriline või reljeefne. Sileda kattevärvina on punane kuidagi liikumatu, muutumatu ja tal nagu puudukssügavus. Arhitektuuris kasutatakse väga rikkalikus skaalas: punakatema või pruunikamate tellistena, katusekividena, fassaadivärvina. Punased katted, tekstiilid ja vaibad loovad ruumis üldjuhul sooja ja hubase tunde.
Perioodile oli iseloomulikuks mustade figuuride kasutamine, mis oli pärand varasematelt stiilidelt. Punane aluspind kaeti musta angoobiga, millest kraabiti välja detailid. Kuulsaid keraamikuid mustafiguurilisest perioodist: Sophilos (590580 eKr) Andokides (550525 eKr) Exekias (u. 550525 eKr) Punasefiguuriline stiil: Umbes 530. aastal eKr võeti Ateenas kasutusele punasefiguuriline vaasimaalitehnika. Figuurid jäeti värvimata ning mustaga kaunistati figuuride taha jääv taust. Uus tehnika võimaldas saavutada tugevat arengut kujutiste loomulikkuse ja peenekoelisuse edasiarendamiseks. Laienes ka kasutatav temaatika. Vaasitüübid: Rhyton Vana-Kreeka vaasid olid suurepärased kunstiteosed, mis ühendasid endas funktsionaalse vormi, kauni dekoori ja tipptasemel viimistluse ning olid ka üheks põhiliseks Kreeka kaubandusartikliks Vahemere äärsetes maades.
Ringid Mustafiguuriline- Savist amforale maaliti(kraabiti nõelaga sisse) mustad figuurid. Punasefiguuriline- Savist amforale maaliti mustaga taust ja figuurid jäeti punaseks. Ehitusmaterjalina kasutati lubjakivi ja marmorit. Naisfiguur ehk KORE Meesfiguur ehk KUROS KONTRAPOST Inimest kujutati ideaalsena.
Pealt triipudega, lisaks üle keha väikesed tumedad täpid. Isane alt oranzikas, emane valkjas, kollakas, rohekas. Eelistab niiskemaid alasid. Ise urge ei tee. Ohu korral päästavad sageli vees, jooksnud mõne aja mööda põhja, kaevuvad mutta või põhjas lebavate lehtede alla. Putukaid püüdes liiguvad ka puudel, kuni 2m. POEGIVAD, 8..12 poega.Vanemad ei hoolitse. Kuivemas ja pehmemas kliimas sigivad munedes! KIVISISALIK. Noor pealt pruunikas, kolm heledat kitsast, mustaga ääristatud triipu, kere külgedel 1 rida valgeid silmalaike.Vanal kere heledad triibud ähmastuvad, seljal tumedad laigud, keha muutub isastel roheliseks, emastel pruuniks. Kõht tavaliselt valge emastel, isastel rohekas. Eelistab kuivi ja päikeserikkaid kohti, ei taha elada tihedas metsas.Urgudes. Jookseb küllalt kiiresti, päästab end mitmeid kordi ootamatult suunda muutes. Kinnipüütuna klammerdub kõvasti sõrme külge.Toitub pisiselgrootutest.
KLASSITSISM: ehitised Pr.m-Triumfi kaared, Pariisi Pantheon /Rus- Admiraliteedihoone /Est- Tartu kesklinn, Saku mõis. Maalikunstis eeskujuks skulptuur- värvidele pole rõhku pandud, vorm hästi kujundatud, Vor frue kirik (väljast mõttetu, sees kumer kassettlagi). David: lihtne mees 1)revolutsionäärid- ,,Marati surm" pool pilti pruun, teine pool surnud Marat vannis (veri pruunikas) 2)Napoleon- ,,Napoleoni kroonimine" ajaloolist tõde pole, kroonis ise ennast, kannatamatu; ,,Napoleon Alpe ületamas" hobune pigem nagu skulptuur ja värve polnud. REALISM: maaliti seda, mida nähti; maaliti talupoegi, rasket tööd Millet- ,,Külvaja" talupoeg külvab seemet põllul, lahe valgus; ,,Karjus" keegi oma lammastega; ,,Õhtu palgus" mees ja naine teevad järelnoppimist; jätavad korraks töö pooleli ja tänavad jumalat; ,,Viljapeade korjajad" järelnoppimine jällegi. Courbet- esimene, kes käis vabas looduses maalimas maalikast seljas. ,,Tere päevast hr.Courbet" ma...
Violetset kasutatakse psüühiliste häirete, närvihaiguste ja liigse söögiisu puhul. Violetne ei sobi aga depressiooniga, siis aitavad sinine ja roheline. Kui oled kurb, siis võib lilla värv süvendada sinu nukrameelsust veelgi. Kellele violetne sobib, võiks seda kasutada musta ja tumesinise asemel, mõjub salapäraselt. Üks vähestest värvidest, mis mõjub hästi teleekraanil. Hea on violetse kombinatsioon mustaga mõjub väga elegantselt. Kuid violetne sobib oivaliselt ka teiste värvidega. Ametirõivastusena ei saa violetset riietust väga soovitada, segab just tema kummalisus ja salapära. Puudub tööökeskkonnale sobilik asisus. Küll aga võib violetne rõivastus sobida nende alade puhul, kus pole mängus firma logo, samuti siis kui inimene esindab iseennast. Lilla seevastu takistab usaldusliku suhte tekkimist inimeste vahel. Seetõttu on see ebasobiv kollektiivse töö puhul
kaljukühmudele, mistõttu nad paistavad ühtlasi reljeefidena. Mitme värvi kasutamine ja kalju reljeefi ärakasutamine annavad tunnistust Altamira maalide kõrgemast tehnilisest tasemest võrreldes enamiku teiste koopamaalidega. Tehnilistest oskustest annavad tunnistust ka kujutatud loomade õiged proportsioonid. Koopa ülejäänud osas on veel üheksa galeriid. Keskmistes galeriides leidub mustaga värvitud või graveeritud piisoneid, kitsi, tarvaid, hobuseid, hirvi ja metssigu. Peale loomafiguuride võib mainida ristkülikukujulisi, koonusekujulisi, võtmekujulisi ja trepikujulisi märke, negatiivkäelabasid ja "makarone". Viimased kujutavad endast savisele seinale käega (viie sõrmega) veetud jooni. Need on võibolla Altamira koopa vanimaks kaunistuseks. Viimane
J.A.D INGRES ,,valpiconi kümbleja" G.COURBET "Emilie Zola portree" ,,Kunstniku 1868 stuudio"1854/55 E.DELACROIX "Kaputsiinlaste "Chiose veresaun" bulvar"1873 ,,Kalju Etretatis p'rast tormi" "Alzeeria naised" 1834 "Muusika Tuieleries" 1862 "Londoni E.MANET parlament"1904 ,,Eine roheluses"1863 J.MW.TURNER "Vihm,udu ja kiirus "Baar Folie ...
seadme võimaldatav täpsus staatilise mõõtmise puhul. Horisontaalseks täpsuseks on 3 mm+ 0,1 ppm ja kõrguslikuks 3,5 mm+ 0,4 ppm. Joonis 10. Leica Viva GS14 GNSS vastuvõtja Esimeses sessioonis (A) tekkinud sõltumatud vektorid, mis jäävad tasandusse on TV1- PP1, PP1-TV2 ja TV1-TV3. Teises sessioonis on sõltumatuteks vektoriteks TV1-TV3, TV3-PP3 ja PP3-PP1. Kolmandas sessioonis on sõltumatud vektorid TV2-PP2, PP2- TV3 ja PP1-TV2. Joonistel on sõltumatud vektorid tähistatud mustaga. Tabel 1. Mõõtmissessioonide graafik Vastuvõtja ja punktid Sessioon nr. Kellaaeg TV1 TV2 TV3 PP1 PP2 PP3 A 10.00-11.30 V1 V4 V2 V3 B 12.00-13.30 V1 V2 V3 V4 C 14.00-15.30 V4 V2 V3 V1 Joonis 11. Sessioon A Joonis 12. Sessioon B Joonis 13. Sessioon C
Laboratoorne töö nr. 2 Mõõtmised topograafilisel kaardil II Ülesanne 1. Leian laboratoorses tööd number 1 märgitud kolme punkti (A, B ja C) geodeetilised ja ristkoordinaadid. Mõlemad koordinaatide süsteemid on märgitud antud kaardi kaardiraamile ristkoordinaadid mustaga, geodeetilised punasega. Koordinaatide väärtusi tuleb lugeda lõunast põhja ja läänest itta. Geodeetiliste koordinaate tähisteks on laius B ja pikkus L, kus B vastab X- teljele ning L Y-teljele. Ristkoordinaatide puhul on X-i väärtus alati seitsmekohaline ja Y-i väärtus kuuekohaline. Ristkoordinaatide leidmiseks tõmban esmalt ühest punktist kaks joont musta raamistikuni nii, et joonestatav joon oleks paralleelne ristkoordinaatide ruudustikuga. Seejärel jälgin, kus lõikavad
o Lühikesed paksud visandlikud pintslitõmbed, mis võimaldavad objekti detailide asemel tabada ja rõhutada selle olemust. Nad jätsid pintslitõmbed lõuendil nähtavaks, võimaldades vaatajal nautida tutvust kunstniku isiksusega. Värve segati nii vähe kui võimalik, lastes neid segada vaataja silmal. Varjutamiseks (tumedama tooni andmiseks) ei seganud impressionistid värve mustaga, vaid komplementaarvärvidega. Musta kasutati ainult omaette värvina. Nad ei lasknud värvikihtidel kuivada, vaid katsid märja pinna uue värviga. Nii saavutati pehmemad üleminekud äärtel. Impressionistid vältisid õhukesi värvikihte, mis varem olid kasutusel läike saavutamiseks. Nad panid alla paksu värvikihi. Impressionistid avastasid loomuliku valguse mängu või rõhutasid seda. Nad jälgisid
ja ideid. Oranz on tulvil julgust, riske ja kartmatust. Ta paneb oma tundeid väljendama. Oranz värv tugevdab nõrka eneseväärikustunnet ja annab elutahet juurde ning on ühtlasi ka tõhus masenduse eemaldaja. Oranzi vaatlemine mõjub kiirejvavalt vere ringvoolule. Psühholoogiliselt mõjub oranz ergutavana ja aktiviseerivana. Vabastab pingeist, avardab meelt ja toob uusi mõtteid ning annab elujõudu. Segamisel valgega saame aprikoosivärvilisi ja kreemikaid varjundeid, mustaga segamiselt tekivad erinevad pruunid toonid ning halli ja vastandvärviga (sinine) segades võime oranzist saada mitmesugused pruunikad, beezikaid ja hallikaid varjundeid. AJALUGU Oranz värv on tähtis Buddismile ja hinduismile. Vanasti värviti Egiptuses seinad oranzi värvi, keskaja kunstnikud aga kasutasid seda käsikirjade värvimiseks. Hispaania ja Portugali kaupmehed tõid esimese apelsinipuu Aasiast Euroopasse 15- 16'nda sajandi alguses. Enne 15
EGIPT. KULTUURI KAKS SUUNDA: 1. jumalad, vaaraod. 2. Lihtinimesed, loomad. MUUTUSED UUE AJA ARHITEKTUURIS: Loobutakse püramiidide ehitamisest ja hakati rajama templikomplekse ja hauakambreid. AINUJUMAL ATON: Enhatoni portree, Nofrete, Atoni pere kummardab- templid avatakse valgusele. VANAKREEKA JA-ROOMA : KNOSSOSE PALEE: Põhiplaan: Labürint (MÜÜT; Minotaurusest).Valgus tuleb läbi katuseavade või sammaste vahelt. Sambad puidust, alt kitsenevad. Värvitud kollase, punase, mustaga. KUJUTAVA KUNSTI LIIKE KREETAL Seinamaal e FRISKO skulptuur, keraamika, metall. MEELEOLU; Rõõmus, teemad seotud ümbritseva looduse ja merega. Usuga seotud teemad mängulised(mängud sõnniga). ERINEVUS: Meeleolu, Kreeta teemad seotud õnneliku eluga, keskkonnaga. VANAKREEKA seinamaalid seotud jumalate, inimeste omavaliste võitluste, ajalooliste sündmustega või spordiga. VANAKREEKA KOLM ARHITEKTUURI STIILI; SAMBAD DOORIA STIIL: Kõige vanem, jõuline, raskepärane stiil.
2. Teine rühm on neutraalsed ehk arkromaatilised värvid: must, valge, hall. Need toonid mõjuvad rahulikult ja tagasihoidlikult. Värvide omadused: 1. Sooja ja külma tunnetus (sooja tekitavad kollane ja punane ning neile lähedased toonid, kuid muutuvad kohe külmaks, kui lisada sinist. Nii tekitavad külma tunnetust sinine ja kõik lähedased sinisega segatud toonid) Valgega segades saame külma var- jundi, aga mustaga segades sooja varjundi. 2. Raskustunne. Rasked on soojad värvid, kerged on aga külmad värvid. 3. Värvid aitavad luua ka ruumilist muljet, seda nimetatakse värvusperspektiiviks. Eenduvad värvid on soojad, erksad ja intensiivsed. Taanduvad on aga vastupidi tuhmid ja külmad. soe Värvide kontrast, see on värvide mõju üksteisele. Värviringis (vaata 2
Seinte sinine toon loob looduslikust puidust mööbli soojade toonidega elava ja meeldiva kontrasti. Siniseid toone võib toon-toonis sobitada erinevate rohelise ja türkiisi toonidega, võimalik on ka kontrast kollase, punase ja valgega. Punane ruum-Punane värv sümboliseerib energiat, armastust, tuld, elujõudu, aktiivsust, domineerimist ja tundlikkust. Punane mõjub ergutavalt ja elustavalt. Soojad punakasoranžid toonid muudavad ruumi soojaks ja hubaseks. Sinakaspunane koos valge, halli ja mustaga tekitab elegantse ja kaasaegse ilme. Värvi küllastatusest ja kogusest olenevalt võib punane mõjuda ka kammitsevalt. Just seepärast kehtib avarate ruumide puhul reegel: kasutage punase varjundeid ettevaatlikult! Enamasti toovad külluslikud punased toonid seina lähemale või vähendavad seda. Kuna punane tungib esiplaanile, sobib see värvus värviaktsentide seadmiseks. Punast ümbritsevad värvid peaksid olema pigem tagasihoidlikud.
Realism (+ võrdlus romantismiga) 1. Romantism on loomingu meetod, mis näeb maailma sellisena nagu teda näha tahetakse. Põhijooned: 1. vastuolu tegelikkuse ja unistuste vahel; 2. tunnete-, fantaasiamaailma ja elamuste eriline rõhutamine; 3. erandlikud kangelased tegelased on üdini head või halvad. Tegelased on siirad, kangelaslikud, õilsad. 4. romantilist kangelast iseloomustab individualism, ta on ühiskonnaga vastuolus. 5. tunded seatakse sageli mõistusest kõrgemale. Realism on vastukaaluks romantismile, kõige avatum, mahukam. Tuleb sõnast realis esemeline (lad.k). Tekkis 19. sajandi algul Lääne-Euroopas. Läbimurret seostatakse Stendhali ,,Punase ja mustaga". Realism on vastukaaluks romantismile, elu kujutatakse nii nagu ta on. Naturalismi äärmuslik vorm. Kasutatakse: 1. tegevuse täpset ajalist ja ruumilist määratlemist; 2. põhjuse ja tag...
ja Paul Cézanne'ile. Impressionismi tehnikad Lühikesed paksud visandlikud pintslitõmbed, mis võimaldavad objekti detailide asemel tabada ja rõhutada selle olemust. Nad jätsid pintslitõmbed lõuendil nähtavaks, võimaldades vaatajal nautida tutvust kunstniku isiksusega. Värve segati nii vähe kui võimalik, lastes neid segada vaataja silmal. Varjutamiseks (tumedama tooni andmiseks) ei seganud impressionistid värve mustaga, vaid komplementaarvärvidega. Musta kasutati ainult omaette värvina. Nad ei lasknud värvikihtidel kuivada, vaid katsid märja pinna uue värviga. Nii saavutati pehmemad üleminekud äärtel. Impressionistid vältisid õhukesi värvikihte, mis varem olid kasutusel läike saavutamiseks. Nad panid alla paksu värvikihi. Impressionistid avastasid loomuliku valguse mängu või rõhutasid seda. Nad jälgisid täpselt, kuidas värvid peegelduvad ühelt objektilt teisele.
Vaasimaal Vara Egiptus ja Antiik Kreeka. Keraamikat on teostatud Egiptuses alates iidsetest perioodidest. See on oluline allikas analüüsimaks olulisi perioode. Keraamikat kasutasid muistsed egiptlased sarnaselt nagu meie kasutame tänapäeval köögikonteinereid või või plastikut. Vaadates keraamika materjali, tehnoloogiat ja vormi, võimaldab arheoloogidel dateerida kohti kus on vähe muid tõendeid. Egiptuse keraamika oli tihti üllatavalt hea kvaliteediga. Barbaria perioodi keraamika tehti ilma potikederi abita ning seda tegid tavaliselt naised. Need ilusad tükid on poleeritud läikivaks ja põletatud, jättes musta ülemise osa ja alumise tumepunase osa. Need valmistati kas avara tule kohal või primitiivsetes ahjudes. Imelist keraamikat on toodetud alates Nagada perioodist ( 4000 - 3000 eKr) kuni dünastilise perioodini, vabakäega maalitud figuurid lisati keraamikale, mis kujutasid loomi, mustreid, paate j...
• Skulptuurid olid, kas suured või väiksed - vahepealset sel perioodil eriti ei leidunud Laokoon - hellenistlik periood 2.3 Maalikunst / vaasimaal: • tahvelmaal, seinamaal • ainuke tõepärane allikas – vaasimaal • Vaasimaali kuldaeg vaasimaalid jagunevad : 1. Geomeetriline stiil - esimene kreeka kunsti mälestusmärk 2. Mustafiguuriline stiil - figuurid värviti mustaga helepunasele savipinnale (heledamad detailid kraabiti), kujutati kangelasi/olümpiavõitjaid 3. Punasefiguuriline stiil - foon värviti mustaks, figuurid ja detailid maaliti peale peene pintsliga - see oli paindlikum ja elavam stiil, antiikmütoloogia 4. Stiliseeritud stiil - meandrid, inimfiguurid, geomeetrilised kujundid 3. Etruskide kunst • Hauakambritel meeleolukad seinamaalid. • Maalid olid värvilised. • Teemadeks: ohverdamine, surm ja
Heleduskontrastist saab rääkida juhul, kui kompositsioonis koos kasutatavatel värvidel on selgelt erinevad heledusastmed/tumedusastmed. Kasutada võib erinevaid värve. Tugevaima kontrasti saab kasutades sama lähtevärvi erinevaid heledustumedusastmeid soodne võimalus roa esile tõstmiseks. Lihtsaim on valida ühe värvi (nt punase või rohelise) erinevad heledusastmed segades neid tinglikult valge või mustaga. Värvi küll säilub, kuid värvide kirkus, küllastus ja tumedus vahelduvad. Tekib kergesti märgatav ja väga rahulik mulje. Heleduste hulk peab olema dünaamiline (heledaid toone palju, tumedaid vähe või vastupidi). 1.1.6 Toonikontrast ehk kulöörkontrast Toonikontrast tekib täiesti erinevate värvide koos kasutamisel (nad ei pruugi olla vastandvärvid, kõrvuti olevad värvid värviringil).
või valget. Aktiivsuse järgi võib värvid jagada kolme rühma.aktiivsed, neutraalsed ja passiivsed. AKTIIVSED VÄRVID - segamata puhtad toonid, vähese valgega segatud säravad värvitoonid või vähese mustaga sügavaks muudetud värvitoonid. Siia rühma kuuluvad ka vähese musta ja valgega sametised toonid. NEUTRAALSED VÄRVID - rohke valgega segatud õhulised toonid, rohke valgega segatud karamelsed ja rohke valge ja vähese mustaga segatud pastelsed toonid. PASSIIVSED - hallilähedased, rohke valge ja vähese mustaga udused toonid, vähese valge ja
11.kl. Eesti keskaeg 1.Kes oli Liivimaa tugevaim relvastatud jõud? Liivi ordu 2.Kes oli Liivimaal kõrgeim vaimulik võimukandja? Tartu piiskopkond, Tartu piiskop 3.Selgita, milles seisnes rõivastustüli? Kirikuelu ümberkorraldamisel asendati toomhärra senine valge rüü mustaga. Ordu nägi selles oma autoriteedi õõnestamist, avaldas protesti ja okupeeris mõisaid. 4.Mis otsused tehti 1397.a. Danzigi kongressil? Otsustati, et Riia peapiiskop peab olema ordu liige Ordu ei tohtinud enam nõuda piiskopkondade osavõttu ordu sõjategevusest Harju-Viru vasallid said omale uue privileegi, armukirja, kus parandati vasallide seisundit 5.Mis seisused olid esindatud maapäeval ja mis küsimusi seal arutati?
Tumendamine: Lisame samamoodi heledamale värvile tumedat. Väga tumedate varjude saamiseks lisame musta pintsliotsaga, kuid me lisame veel sinist. Miks? Sest kõik looduses olev must on kas sinakasmust või pruunikasmust. 2) Värvi ei pea võtma palju. Sammuti kasutage vett, et vedeldada paksu värvi pildil. Värvide segamine kohe pildi peale tekitab väga huvitavaid kujundeid. 3) Graafikatööd tulevad kõige paremini välja mustaga. Graafikas eristan mina kahte eriliiki: Trükikunst ja joonekunst. Kõige tavalisemad jooned on sirge, laineline, sik-sak ja kurviline joon(S-joon). Lisaks on alati võimalik veel oma jooni mõelda. Joonte lisamisel tihedamini tekivad tumedamad kohas ja hõredamal joonestikul tekivad heledamad kohad. Täpitamisega on võimalik sama saavutada. Mida tihedamalt täpitad, seda tumedam on koht. TÄHTIS
Sellega luuakse raamistik, mille raames disainerid võivad vabalt töötada, kindlad teadmises, et antud värviskeem täidab oma funktsiooni. Peaaegu kõik tänapäeva kujundid tahavad kombineerida kaasaegse efektiivsuse ja hooliva sõbralikkuse. Peaaegu kõik värvivead tulenevad suutmatusest mõista, kuidas neid mõlemaid ühendada tooniperekondi omavahel segamata. Nii võib näha külma halli segatuna sooja punasega ning sooja kollast koos mustaga, külma sinist sõbraliku punasega ekslikus usus, et see eitab anda edasi mõlema maailma parimad omadused. Tegelikult on tulemus see, et punane tundub äkitselt olevat odav või trotslik, sinine muutub usaldusväärsest ja efektiivsest külmaks ja kalgiks ning hall masendab kõiki. Neli värvigruppi ja nende põhilisi omadusi võiks lühidalt kirjeldada alljärgnevalt: 5 1
Ristiusk oli kõrvuti maausuga Salaja austati pühasid puid, kive ja toodi neile ohverdusi. Uued jumalakojad rajati vanadesse pühapaikadesse Kristlikest nimedest tehti eesti keelde mugandusi Hakati tagaküisama nõidasid 7. Iseloomusta Vana-Liivimaa sise- ja välispoliitilise olusid. Sisepolootika Liiviordu mõjuvõim kasvas 1347 anti Liivimaa ordumeistrile Harju-Viru Toomhärra senine ordumantliga sarnanev valge rüü asentati mustaga Vana-Liivima piiskopkonnad langesid Liivi ordust sõltuvusse 1396 vallutas ordu endale kõik Tartu piiskopkonna linnused Danzigi kongres, kus otsustati, et Riia peapiiskop peab olema valitud ordulaste seast ja vasallid ei pidanud ennam sõjakäikudes osalema Välispoliitika Välispoliitiline seisund halvenes 14saj. Riik oli killustatud, naabrid tugevad. 1480 Ordu üritas vallutada Pihkvat
sellepärast, et tegu on autori kõige tuntuma teosega, vaid kuna just see massiivne maal pani mind kõige rohkem elu üle järele mõtlema ning aitas mõista ka tema ülejäänud töid. Peale suuruse on tähelepanuväärne muidugi ka kunstniku värvikasutus, mis muutis pildi rahutuks, ründavaks ja isegi vastuoluliseks. ,,Kuningate pidusöögi" üldine koloriit on tume: autor kasutab halli, musta, pruuni ning mõningate teiste värvide segu mustaga, et tuua teosesse sünge element. Samas rõhutab ta sellel kujutatud inimesi valge värvi ja üksikute heledate, isegi kiirgavate siniste ja punaste toonidega, luues niimoodi valguse ja varjude süsteemi. Kusjuures omapära lisab asjaolu, et tumedal taustal mõjuvad punased laigud vaatajale verena, ning peaaegu puhta sinisega tehtud pintslitõmbed muudavad teose salapäraseks ja sügavamõtteliseks.
Pilt: Diktaatorid. Jasper Johns (Sündinud 1930 / Neo-Dada). Vietnami sõja ajal alustas USAs suur ühiskondlik Moratooriumi liikumine. Jasper Johnsilt telliti selle liikumise jaoks poster. Johns oli tuntud oma tööde poolest, kus kasutab USA lippu. Tema tööd olid patriotismi ikooniks. Kuid Moratooriumi jaoks jättis ta omale tuntust toonud lipuvärvid. Ta maalis sõjast mürgitatud lipu, kus asendas punase džunglirohelise kamoflasžiga ja valge surma sümboliseeriva mustaga ning tähistaeva iiveldust tekitava oranžiga. Keskele värvitud valge täpp sümboliseerib kuuliauku. Sellest sai tuntuim sõjavastane sümbol. Kui võrrelda seda tööd Picasso sõjavastase tööga, siis ainsa sarnasusena saab mainida sümbolite kasutamist, kuid siinkohal sarnasused ka lõppevad – nii stiililiselt, kui ka taustaloo poolest. Picasso kasutas sümbolina mütoloogiat ja figuuri, siis John kasutas selgelt äratuntavaid objekte
rühmituse otsinguid. Lühikesed paksud visandlikud pintslitõmbed, mis võimaldavad objekti detailide asemel tabada ja rõhutada selle olemust. Nad jätsid pintslitõmbed lõuendil nähtavaks, võimaldades vaatajal nautida tutvust kunstniku isiksusega. Värve segati nii vähe kui võimalik, lastes neid segada vaataja silmal. Varjutamiseks (tumedama tooni andmiseks) ei seganud impressionistid värve mustaga, vaid komplementaarvärvidega. Musta kasutati ainult omaette värvina. Nad ei lasknud värvikihtidel kuivada, vaid katsid märja pinna uue värviga. Nii saavutati pehmemad üleminekud äärtel. Impressionistid vältisid õhukesi värvikihte, mis varem olid kasutusel läike saavutamiseks. Nad panid alla paksu värvikihi. Impressionistid avastasid loomuliku valguse mängu või rõhutasid seda.